Στο πλαίσιο του προγράμματος FASGW (Future Anti-Surface Guided Weapon), το Βρετανικό Υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε ότι πραγματοποίησε δοκιμαστικές βολές του νέου βλήματος κατά πλοίων Martlet από ελικόπτερο AW-159 (συνολικά, κάθε AW-159 θα μπορεί να μεταφέρει έως 20 Martlet). Το πρόγραμμα FASGM αφορά στην πιστοποίηση των βλημάτων Sea Venom της MBDA, βάρους 110 κιλών και μέγιστης εμβέλειας 20 χιλιομέτρων, και των Martlet ή LMM (Lightweight Multirole Missile) της Thales, βάρους 13 κιλών και μέγιστου βεληνεκούς 8 χιλιομέτρων, στα ελικόπτερα ναυτικής συνεργασίας AW-159 του Βρετανικού Ναυτικού.

Comments

  1. Και γιατί όχι κατευθηνόμενες ρουκέτες που είναι πιο φθηνές και πιο ελαφρές με αποτέλεσμα να μεταφέρονται περισσότερες;

    Είναι πολύ ενδιαφέρον πάντως που το RN δείχνει τόσο μεγάλη σπουδή να εξοπλιστεί ελικόπτερα αλλά και σκάφη επιφανείας με όπλα που να μπορούν να αντιμετωπίσουν μικρά ταχέως ελισσόμενα σκάφη και όχι να εξοπλίσει τα σκάφη του στόλου με νέο πύραυλο εναντίον πλοίων. Προφανώς οι εχθροί του RN δεν είναι οι Κακοί Ρώσοι αλλά οι κακοί Ιρανοί άλλα και διάφοροι πειρατές που ευδοκιμούν στην περιοχή.

  2. Ευέλικτο γρήγορο και αρκετά εξοπλισμένο δοκιμασμένο σε αξιόλογα ναυτικά ελικόπτερο για χρήση επάνω απο θάλασσα και ξηρά,δυστηχώς πλέον απο πολλούς υποτιμημένο εκτός απο τους Άγγλους που χρησημοποιούν και μεγαλύτερα ελικόπτερα και απο τους νοτιοκορεάτες που έκαναν διαγωνισμό για νέο ελικόπτερο.

    https://m.youtube.com/watch?v=evfy2-0FpmE

    1. Ότι πρέπει για παράκτιο περιβάλλον. Με τον οπλισμό που έχει, θα μπορούσε να εξολοθρεύσει ολόκληρα αγήματα αποβατικών σκαφών. Μιλάμε ουσιαστικά για ένα επιθετικό ελικόπτερο, με υπερπλήρη εξοπλισμό αποκάλυψης και στοχοποίησης, ικανό να επιβιώσει πάνω από το θαλάσσιο πεδίο μάχης, χάρις τον εξοπλισμό που διαθέτει αλλά και τις πτητικές του επιδόσεις.

      1. Πράγματι εντυπωσιακό εργαλείο και με ραντάρ AESA αντί για το συμβατικό AN/APS-153(V) που φέρουν τα ΜΗ-60R που προτείνουν οι αμερικάνοι.
        Εντυπωσιακό είναι που επικράτησαν στον διαγωνισμό για το κορεατικό ναυτικό, και ότι έχουν πλέον δυνατότητα να μεταφέρουν ανθυποβρυχιακά όπλα και το ποντιζόμενο σόναρ σε ένα ελικόπτερο που δεν συνηθιζόταν στο προηγούμενο μοντέλο Sea Lynx.

        https://www.flightglobal.com/south-korea-picks-aw159-for-maritime-helicopter-deal/108429.article

        1. Η Κορέα είναι παραδοσιακός πελάτης του Lynx. Έχει αγοράσει το αρχικό Lynx, μετά το Super Lynx και τώρα το AW-159 και μάλιστα με οπλισμό τον Spike NLOS.

          1. Παραδοσιακοί πελάτες του Lynx ήταν και η Γαλλία,Γερμανία,Ολλανδία,Δανία και μερικό άλλοι, αλλά έχουν πλέον στραφεί σε ΝΗ90 και Sea Hawk, ενώ η Κορέα και Αγγλία παρέμειναν πελάτες,και καλά έκαναν νομίζω αφού το αποτέλεσμα της αναβάθμισης είναι παραπάνω απο ικανοποιητικό.

  3. @ Ndgi

    Από την στιγμή που Γαλλία, Γερμανία, Ολλανδία ανάπτυξαν το ΝFH-90, περίμενες να πάνε και για το AW-159; Οι Δανοί από την άλλη αγόρασαν ένα σύστημα ανώτερων επιδόσεων από το AW-159. Το ΜΗ-60R είναι στην κατηγορία των 10 τόνων ενώ το AW-159 στους 6. Περισσότερο φορτίο όπλων, πιο πολλά πιστοποιημένα όπλα σε σχέση με το AW-159, ικανότεροι αισθητήρες έως ένα βαθμό, εγγυημένη υποστήριξη κτλ.

    1. Μεγάλη έκπληξη δεν ήταν φυσικά,και λογική η επιλογή τους αφού αλλιώς δεν θα είχε νόημα η ανάπτυξη του NFH90 αν δεν το στήριζαν πρώτα οι εταίροι που συμμετέχουν στο πρόγραμμα με παραγγελίες.
      Έχουν όμως και τα πλοία ανάλογου μεγέθους ώστε να μπορούν να το υποστηρίξουν αφού είναι μεγαλύτερο απο το Wildcat.
      Για την υπόθεση Seahawk vs Wildcat δεν είμαι σίγουρος αν το πρώτο είναι γενικά ανώτερο στις επιδόσεις, και οι Κορεάτες έχουν σίγουρα άλλη άποψη απο τους Δανούς στο θέμα αφού στον κορεατικό διαγωνισμό επικράτησε στα σημεία που τους ενδιέφεραν ιδιαίτερα το αγγλικό μοντέλο ας ήταν μικρότερο. Οι Δανοί δεν γνωρίζω αν έκαναν κάν διαγωνισμό, αλλά σίγουρα το αμερικανικό υπερτερεί στην μεταφορική ικανότητα, ενώ στους αισθητήρες δεν φαίνεται μια ανωτερότητα π.χ. του AN/APS-153(V) απέναντι στο AESA του αγγλικού ελικόπτερου,αλλά και στο υπόλοιπο πακέτο εξοπλισμού αποστολής που είναι πολύ εντυπωσιακό για το μέγεθος του ελικόπτερου.

      South Korea’s Defence Acquisition Program Administration (DAPA) announced the development on 15 January, with the nation’s decision having followed a competition between the new-generation Lynx and Sikorsky’s MH-60R Seahawk. Its evaluation was based on criteria including cost, performance and operational suitability with the Republic of Korea Navy’s future frigates, the DAPA says.

      https://www.leonardocompany.com/documents/20142/9838243/AW159+brochure_Gen2020.pdf?t=1580294726211

  4. Θα ειχε θεση σε ενα ΠΝ οπου ΑΣΔΕΝ-Πεζοναυτες θα ηταν ενταγμενοι σε αυτο και βεβαια θα υπηρχαν τα απαραιτητα κονδυλια. Επισης θα μπορουσε να θεωρηθει στην απλη εκδοση αντικαταστατης των χιουι.

    1. Θα είχε θέση στο ΠΝ, δεν το συζητάμε αυτό. Σαν μεταφορικό όμως υστερεί λίγο γιατί δεν έχει μεγάλη μεταφορική ικανότητα, αν θυμάμαι μιλάμε για μόλις 6 άτομα.

      Υπάρχουν και εναλλακτικές προτάσεις όπως τα AS-565, H160M, Β-412, AW-139/149 αλλά και o συνδυασμός ΜΗ-60R/S στην κατηγορία 10 τόνων.

      1. Οι Άγγλοι χρησημοποιούν το Lynx για μεταφορά ανδρών της SAS παράλληλα στα Α-109 νομίζω, και πιθανόν για την αντίστοιχη μονάδα στο RN.
        Για μεγαλύτερες μονάδες του στρατού και πεζοναύτες χρησημοποιούν τα Chinook και τα Merlin που έχουν αρκετή χωρητικότητα.

        Για αντικατάσταση των παλαιμάχων Huey φαίνεται ιδανικό το AW-139 που επικράτησε και στον διαγωνισμό της USAF για αντικατάσταση των UH-1N αν θυμάμαι σωστά.

    2. Για μεταφορά πεζοναυτών δεν νομίζω να ήταν ιδανικό, αλλά για μεταφορά ΟΥΚ και αμφιβίων καταδρομών π.χ. Ζ’ ΜΑΚ περισσότερο αφού είναι μικρότερες και το ελικόπτερο είναι γρήγορο που έχει επίσης σημασία στις ειδικές αποστολές.

      1. To ιδανικό αυτήν την στιγμή για μας, για τις αμφίβιες δυνάμεις, είναι να αποκτηθεί ένας αριθμός MH-60S το οποίο προσφέρει τεράστια ομοιοτυπία με τα ΜΗ-60R/S-70Β του ΠΝ. Είναι ένα ελικόπτερο που πέρα από κλασικές μεταφορές, μπορεί να εκτελέσει και αποστολές εναντίον στόχων εδάφους αλλά και εναντίον στόχων στην επιφάνεια της θάλασσας. Είναι το εργαλείο των SEAL, MARSOC κτλ, κάτι σαν το ΜΗ-60Μ DAP του 160SOAR. Οι Αμερικανοί το έχουν πιστοποιήσει σε Hellfire, κατευθηνόμενες ρουκέτες, κλασικές ρουκέτες, τρίκανα πυροβόλα των 20mm, M3M, Είναι 100% ναυτικό ελικόπτερο, που σημαίνει ότι μπορεί να αναπτυχθεί από τις φρεγάτες του ΠΝ με άνεση, επίσης μπορεί να επιχειρεί χωρίς κανένα πρόβλημα πάνω από την θάλασσα, σε αντίθεση με τα CH-47, AH-64 & NH-90 OH-58D που δεν είναι ναυτικά ελικόπτερα.

        https://i.postimg.cc/DZzqNVsN/14529721944-9e248dfdd3-o.jpg
        https://i.postimg.cc/V6HjQ7Wk/black-dart-mh-60.jpg
        https://i.postimg.cc/L8BL6437/image.png

        https://www.youtube.com/watch?v=Dw4Q-A84_9U
        https://www.youtube.com/watch?v=H0HMwFptxZA

  5. Ομοιοτυπία έχει με τα R για τα παλαιότερα S-70 δεν είμαι σίγουρος ότι ισχύει πέραν των οπτικών χαρακτηριστικών.
    Είναι όμως και το Lynx η Wildcat 100% ναυτικό ελικόπτερο για εξόρμηση απο πλοία του ναυτικού και με μικρά ελικοδρόμια και υπόστεγα που δεν σηκώνουν το μεγαλύτερο MH-60, σε πλοία με μεγαλύτερο ελικοδρόμιο θα μπορούσαν να μεταφερθούν και δυο Wildcat αντί για ένα μεγαλύτερο και αυτή δεν είναι ασήμαντη λεπτομέρεια. Σημαντικά είναι και τα έξοδα αγοράς που μάλλον είναι χαμηλότερα απο αυτά που ζητάνε οι αμερικάνοι για το Seahawk. Γενικά θεωρώ αυταπάτη να νομίζουμε ότι μπορούμε να ακολουθούμε σε όλα το αμερικανικό ναυτικό που έχει περισσότερα χρήματα για αγορές οι οποίες δεν είναι πάντα συμφέρουσες απο άποψη κόστους-απόδοσης.
    Η συζήτηση είναι πάντως εντελώς θεωρητική επειδή δεν νομίζω ότι παίζει στη πραγματικότητα μια μεγαλύτερη αγορά ελικοπτέρων για το ΠΝ.

    1. Κινητήρες είναι ίδιοι, τα λοιπά δυναμικά στοιχεία το ίδιο, μόνο το σκάφος έχει κάποιες διαφορές από τα MH60R/S70B.
      Το κλειδί εδώ είναι η ομοιοτυπία. Το AW-159 είναι ένας ακόμη τύπος ελικοπτέρου που σημαίνει νέες υποδομές, αλυσίδα λογιστικής υποστήριξης κτλ, κάτι που δεν συμβαίνει με το ΜΗ-60S.

      Όπως είπες η κουβέντα είναι θεωρητική. Δεν υπάρχει χρήμα για να γίνει αγορά ΜΗ-60S. AW-159 με τίποτα από την στιγμή που αποκτούνται τα ικανότερα MH-60R.

  6. Και βεβαια μην ξεχναμε τους MARTE-ER & Brimestone με βεληνεκη 100 & 20 χλμ αντιστοιχα.
    Σκεψη out of the box: Μηπως να τα βλεπαμε και ως αντι-Απατσι;

    1. Out of the box; το AW-159 έχει υπερπλήρεις αισθητήρες για επιχειρήσεις σε παράκτιο περιβάλλον. Για αντιαποβατικές επιχειρήσεις, κυνήγι εχθρικών ΤΠΚ και σκαφών ειδικών επιχειρήσεων αλλά και ως μέσα παροχής ΕΑΥ σε αμφίβιες δυνάμεις, είναι ότι πρέπει. Πέρα από πυραύλους, το ελικόπτερο μπορεί να δεχτεί και ατρακτίδια με πυροβόλα και ρουκέτες.

      1. Στην κατηγορία του είναι αναμφίβολα άγριο θηρίο που μπορεί να συγκριθεί με τα μεγαλύτερα μοντέλα των ανταγωνιστών, με την ποικιλία αισθητήρων και όπλων που μπορεί να εξοπλιστεί ανάλογα με την αποστολή που θα αναλάβει, αλλά και απο άποψη επιδόσεων. Ώριμο ελικόπτερο σαν πτητική και πολεμική μηχανή.

        https://www.royalnavy.mod.uk/news-and-latest-activity/news/2020/may/14/200514-cdo-wildcat-debuts-on-hms-qe

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *