Το Αμερικανικό Ναυτικό ανακοίνωσε ότι εκτέλεσε επιτυχημένη δοκιμή εκτόξευσης και πτήσης της νέας έκδοσης AIM-120D3 του βλήματος AMRAAM (Advanced Medium-Range Air-to-Air Missile). Η δοκιμή έγινε στις 12 Μαΐου από αεροσκάφος F/A-18F Super Hornet. Στην έκδοση AIM‑120D3 το βλήμα ενσωματώνει δοκιμές βελτιώσεις στο τμήμα του συστήματος καθοδήγησης και βελτιωμένο λογισμικό. Όπως ανακοίνωσε το Αμερικανικό Ναυτικό η εκτόξευση του βλήματος ήταν επιτυχής όπως και η όλη πτήση του. Η πρώτη δοκιμή είχε πραγματοποιηθεί στις 9 Δεκεμβρίου του 2020 και αφορούσε σε δύο βολές. Η ανάπτυξη της έκδοσης AIM-120D3 εντάσσεται στο πρόγραμμα F3R (Form, Fit, Function Refresh), το οποίο έχει ως στόχο την αντιμετώπιση των προβλημάτων παλαιότητας των ηλεκτρονικών των βλημάτων της οικογένειας AIM-120. Η παραγωγή της έκδοσης AIM-120D3 έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2023.

Comments

  1. Μάλιστα ένας φορέας ένα πύραυλος ένα F-18 χωρίς εξωτερικά φορτία.
    Ευτυχώς που δεν έβαλαν και ένα F-15 να κάνει της δοκιμές!

    Για αυτό σας λέω να μην πιστεύετε να στοιχεία που σας δίνουν οι εταιρίες!
    Επιδόσεις κάτω από το 50% έχουν στην πραγματικότητα.

  2. Επιβάλλεται να μπούμε στην αρχική παραγγελία, ώστε να διατηρήσουμε την κυριαρχία στο Αιγαίο αλλά και στην Μεσόγειο, μία υπεροχή που ξεκινά με τα πρώτα Rafale που θα φέρουν τον πύραυλο που θα αλλάξει το παιχνίδι: τον Meteor.

  3. Αν ερχόταν πακέτο με τα Viper, θα ήταν μια χαρά, αλλά δυστυχώς δεν νομίζω να μας τον δώσουν τόσο νωρίς.

    Με αυτό τον συνδυασμό και τα Ραφάλ Μετέορ, συν Patriot συν Aster 30/SM2 και ένα καλό και πυκνος δίκτυο ραντάρ δεν περνάει κουνούπι (βασικά ούτε θα απογειώνονται)

    1. Γιατί να μην περνάει; Τα πιο αξιόπιστα συστήματα που έχεις είναι οι παρατημένοι S-300 και τα μη αναβαθμισμένα Tor. Τα Patriot έχουν πολλά προβλήματα και έχουν γίνει σουρωτήρι πολλές φορές στη Σαουδική Αραβία μαζί με τα Crotale, το αντίστοιχο Βέλος, τους stinger κλπ. Δεν έχουμε καν σύστημα μέσου βεληνεκούς, εκτός αν εννούμε τα στάσιμα και ξεπερασμένα Hawk.

  4. By the way, μια που είπαμε Ραφάλ και Viper, πότε τελικά έρχονται με το καλό τα πρώτα?

    Γιατί θυμάμαι ότι κάπου τώρα περίμεναν να αρχίσουν να έρχονται ένα ένα τα Ραφάλ και κάπου τώρα θα είχαμε και κανα Viper?

    Και εκείνο το έρημο που πήγε για δοκιμές στις ΗΠΑ, τελικά όλα ΟΚ άρα προχωράμε κανονικότατα ή έει μπλέξει κάπου? Ούτε κιχ δεν ακούγεται.

  5. Προσωπικά απορώ που οι ΗΠΑ δεν εξελίσσουν μια έκδοση του ΑΜRAAM με τερματικό ερευνητή υπέρυθρης καθοδήγησης τύπου ΜΙCA IR. Tα σύγχρονα συστήματα αυτοπροστασίας/ηλεκτρονικού πολέμου με τεχνολογία Digital Radio Frequency Memory (DRFM) που γράφεται πως φέρουν πλέον Ρωσικά και Κινεζικά μαχητικά (αλλά και το Rafale) απομνημονεύουν το σήμα του ερευνητή ενός πυραύλου και το εκπέμπουν πίσω με μικρή καθυστέρηση. Αυτό προκαλεί σύγχυση (Doppler error) στον επεξεργαστή σήματος του πυραύλου και αναφέρεται πως μειώνει δραματικά το ποσοστό επιτυχίας του. Επίσης η τεχνική jamming τύπου DRFM είναι διαφορετική από την παραγωγή θορύβου (noise) και δεν μπορεί ο πύραυλος να κλειδώσει τον στόχο με τακτικές home-on-jamming.

    Καθώς δεν έχει υπάρξει πρόσφατη εμπειρία/χρήση πυραύλων BVR για αρκετό καιρό τώρα, είναι δύσκολο να γνωρίζει κανείς πόσο αποτελεσματικοί θα είναι στην εποχή μας. Tα ποσοστά επιτυχίας των AMRAAM υπολογίζονται συνήθως στο 70% σε εξομοιώσεις αλλά αυτό το θεωρείται εξαιρετικά αισιόδοξο ως παραπλανητικό από πολλούς έγκυρους αναλυτές. Τόσο άλλωστε υπολογίζονταν και τα ποσοστά των AIM-7 Sparrow την εποχή του Βιετνάμ, πριν η πραγματική εμπειρία από την μάχη τα προσγειώσει στο μόλις 8%. Το ποσοστό επιτυχίας του 70% ανά πύραυλο των AMRAAM πηγάζει κυρίως από την πρώτη χρήση τους στους πολέμους του Κόλπου αλλά αυτή ήταν έναντι στόχων με φτωχή εκπαίδευση και συστήματα αυτοπροστασίας, στόχοι που τις περισσότερες φορές έχει γραφτεί ότι δεν ελίσσονταν καν ώστε να αποφύγουν να χτυπηθούν.

    Μια πιο ρεαλιστική εκτίμηση που αναφέρεται (ή καλύτερα εικάζεται) στη βιβλιογραφία φέρει το ποσοστό επιτυχίας των ΑΜRAAM στο περίπου 15% ανά πύραυλο έναντι ενός σύγχρονου στόχου με καλή εκπαίδευση και ηλεκτρονικά βοηθήματα, και ακόμα μικρότερη έναντι στόχων με jammers τεχνολογίας DRFM. Εδώ βλέπουμε πως η Ρωσική τακτική της εξαπόλυσης ομοβροντίας (salvo) πολλαπλών πυραύλων με μίγμα τερματικών ερευνητών ραντάρ και υπερύθρων (ΙR) έχει μεγάλη βάση και καθιστά δύσκολο το έργο του αεροσκάφους/στόχου: Αν ο στόχος γυρίσει και επιταχύνει ώστε να απομακρυνθεί από τον πύραυλο με ερευνητή radar θα δώσει μεγαλύτερο στόχο στον πύραυλο με κεφαλή IR που ακολουθεί.

    1. @Spiral από όσο δύναμαι να γνωρίζω άμα η κεφαλή έχει 4D radar και όχι 3D, το φαινόμενο Doppler εξαλείφεται, καθώς πλέον ο υπολογιστής υπολογίζει από μόνος του το πού θα πάει το κλειδωμένο μαχητικό, χωρίς να περιμένει τις επιστροφές του ραντάρ και έτσι δεν σπάει το κλείδωμα. Πρέπει πλέον να κάνεις παρεμβολές (ECM) σε εκτεταμένες συχνότητες ώστε να σπάσεις το ECCM του πυραύλου, ο οποίος μπορεί να σε ξαναβρεί εάν ξανακλειδώσει π.χ. το πλοίο και έχουν μείνει καύσιμα. Για αυτό παρεμβάλεις τα ραντάρ εκτόξευσης π.χ. σε SEAD/DEAD το AN/MPQ-53, εάν η αεράμυνα βασίζεται σε Patriot, όπως η δική μας. Χωρίς αυτό, πώς θα φύγει ο PAC-3?

      1. Φίλε Γιώργο δεν γνωρίζω ακριβώς τι είδους ραντάρ θα έχει η τελευταία έκδοση του AMRAAM και πόσο αυτή επηρεάζεται από παρεμβολές τύπου DRFM ή άλλου. Η USAF πάντως έχει παραδεχτεί ότι οι AMRAAM (των προηγούμενων εκδόσεων τουλάχιστο) θα τα βρουν δύσκολα σε μια ενδεχόμενη χρήση τους έναντι προηγμένων τεχνολογικά αντιπάλων. Γενικά είναι ένα ρευστό πεδίο, οι τεχνολογίες των ραντάρ εξελίσσονται, η κρίσιμη επεξεργασία σήματος επίσης, αλλά ταυτόχρονα και τα συστήματα αυτοπροστασίας. Είναι αδύνατο για εμάς να εξάγουμε ασφαλή συμπεράσματα με τα στοιχεία που έχουμε διαθέσιμα ως απλοί πολίτες με ενδιαφέρον στον χώρο, χωρίς πρόσβαση σε διαβαθμισμένα δεδομένα όλων των αντίπαλων συστημάτων.

    2. ==Το Doopler effect είναι η διαφορά στην συχνότητα και όχι στο χρόνο. Άρα δεν μεταβάλεις τον χρόνο μετάδοσης αλλά την/τις συχνότητες που στέλνεις πίσω. Υπάρχουν πολλές τεχνικές που με ειδικά modulations του επεμπόμενου σήματος το αποφεύγεις σχετικά εύκολα αυτό αρκεί να έχεις σχετικά σύνχρονο tranceiver(~2000 και μετά). Μπορείς να στείλεις το ίδιο σήμα παρολαυτα αλλά εάν ,όπως είπα, είναι σχετικά σύνχρονος ο seeker θα το απορρίψει και αυτό λόγω σχεδόν μηδενικού Doppler.
      ==Τα τελευταιας παραγωγής Sparrow(AIM-7M/P, Aspide και Skyflash) έχουν πολύ καλούς monopulse seekers που γενικά σε στόχους που δεν χρησιμοποιούν πολύ advanced ECM δουλευουν μιά χαρά και σε όλα τα ύψη και γωνίες προσβολής. Να θυμήσω το video που κυκλοφορεί στο Youtube από το ΠΝ με την κατάρριψη MM-38 από Sea Sparrow.
      ==Χωρίς να είμαι και πολύ σίγουρος οι AIM-7M/P στο πόλεμο του Κόλπου είχαν ποσοστό κοντά στο 70%.

  6. Τι σας γράφω πως υπάρχουν δυσκολίες για να καταρρίψεις πυραύλους επιφανείας.
    Πόσο μάλλον αεροσκάφη και πυραύλους των 4 μαχ.
    Για αυτό και ο Astre 3 με τον Aster 15 έχουν τον ίδιο ερευνητή με διαφορετικές ρυθμίσεις.
    Εξ ου και η διαφορά της εμβέλειας στα 10 και στα 20 χιλιόμετρα.
    Καλύτερα MICA γιατί της εκτοξεύσεις της έκαναν από Μιράζ τώρα από Rafal.
    AIM -120 εκτοξεύονται από από F-15 με πάνω από 2,5 μαχ.
    Δεν έχει καμία σχέση με τα 1,5 μαχ του F-16 με δυο δεξαμενές και με 4 πυραύλους.

  7. Εμείς θα πάρουμε C7 για τα Viper που πλέον πλησιάzουν την 20ετία «ευδοκίμου υπηρεσίας». Αυτό λέει πολλά για την αξία της αναβάθμισης των F16 σε Viper.

    1. Μην λές τέτοια κακά πράγματα για τους αμερικανούς.
      Να εμπιστέυεσαι την λόκχιντ όπως κάνει και το μπουμπούκι ο υπουργός μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *