Ο εκσυγχρονισμός των επιθετικών ελικοπτέρων AH-64A Apache του Ελληνικού Στρατού (ΕΣ) είναι αδιαμφισβήτητα ένα εξαιρετικά επείγον πρόγραμμα προς υλοποίηση. Στις 31 Μαΐου του 2020 επισημαίναμε μέσα από τη παρούσα ιστοσελίδα πως

«Σύμφωνα με τις πληροφορίες του γράφοντα η αιτία είναι η αδυναμία των Αμερικανών να πιστοποιήσουν συστήματα και υποσυστήματα που περιλαμβάνονται στη πρόταση αναβάθμισης των Ισραηλινών αντίστοιχη με αυτή που εφάρμοσαν στα δικά τους ελικόπτερα Apache. Η ελληνική πλευρά και η Αεροπορία Στρατού κρίνει πως άνευ των αμερικανικών πιστοποιήσεων η ισραηλινή πρόταση συγκεντρώνει ένα ορισμένο τεχνικό ρίσκο παρότι κρίνεται ως μια οικονομική λύση με στόχο να εξασφαλίσει τη περαιτέρω επιχειρησιακή ζωή των ελικοπτέρων «Α». Ειδάλλως, η επιχειρησιακή τους ζωή άνευ έστω ενός «τυπικού» και «απλού» πακέτου αναβάθμισης κρίνεται βραχύβια».

Νεότερες πληροφορίες αναφέρουν πως οι Αμερικανοί διευθέτησαν κατά το προηγούμενο χρονικό διάστημα το ζήτημα των πιστοποιήσεων πάνω στην Ισραηλινή πρόταση της ELBIT και ως εκ τούτων ξεπεράστηκε ο παραπάνω ύφαλος. Ο εκσυγχρονισμός ύψους 35-40 εκατομμυρίων ευρώ αναμένεται να επικεντρωθεί στα σκοπευτικά των ελικοπτέρων.

Συνεπώς αναμένεται η τελική οικονομική προσφορά της ELBIT προς το Γενικό Επιτελείο Στρατού (ΓΕΣ) ώστε να λάβουν χώρα οι διαπραγματεύσεις για τη σύναψη της τελικής σύμβασης καθώς και τις προβλεπόμενες γραφειοκρατικές διαδικασίες σε θεσμικό επίπεδο.

Comments

    1. Συμφωνώ απόλυτα. Πήγανε και υπογράψανε για την Καλαμάτα με αστρονομικό ποσό 3 φρεγάτες παίρναμε με αυτά τα χρήματα για να μην πω για κορβέτες, ΤΠΚ κτλ και χωρίς ένα ευρώ να πέσει στην Ελλάδα. Ξεφτιλες ξεπούλησαν και την ΕΛΒΟ για ψίχουλα. Είναι γνωστή η τακτική των ελληνικών ηγεσιών να αφήνουν στην μοίρα τους τις δημόσιες επιχειρήσεις ώστε να ξεπουληθούν σε ιδιώτες.

      1. Καλά αν υπολογίσεις το τι περιλαμβάνει στο σύνολο της η συγκεκριμένη σύμβαση θα δείς ότι δεν είναι κ αστρονομικό το ποσό.
        Περίπου στα 65 έκατ το χρόνο είναι για να γίνεται απρόσκοπτα κ ποιοτικά η εκπαίδευση των Ικάρων σε όλα τα στάδια .
        Δεν ξέρω αν έχεις κάτσει να υπολογίσεις για μας κοστίζει σημερα η εκπαίδευση των Ικάρων (σε Ελλάδα κ Ιταλία) αλλά κ τα ετήσια λειτουργικά έξοδα όπου υπάρχουν για την λειτουργία των Μοιρών εκπαίδευσης καθώς επίσης κ την ποιότητα των υπηρεσιών εκπαίδευσης που έχουμε σήμερα σε σχέση με αυτά που θα έχουμε μετά την συμφωνία που υπογράφηκε.
        Γιατί θέλουμε δεν θέλουμε αλλιώς είναι να εκπαιδεύονται καθημερινά οι πιλότοι σου με M- 346FA κ αλλιώς με τα 50χρονα κ πλέον T-2E Buckeye …!!.
        Τελείως διαφορετικό αεροσκάφος είναι το Texan T6 που έχουμε με αυτό που θα προκύψει μετά από την αναβάθμιση από τους Ισραηλινούς.
        Θα μπορούσαμε να υπογράψουμε καλύτερη συμφωνία;;;
        Ναι ίσως θα μπορούσαμε ώστε να έχουμε περισσότερα κέρδη .
        Αλλά όχι ότι δεν είναι καλή η συμφωνία.

        1. Μια χαρά συμφωνία είναι και αν κάποιου δεν του αρέσει ας μας πει το λόγο ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ. Δεν είναι θέμα γούστου οι συμφωνίες αλλά αριθμών και σχέσης ΚΟΣΤΟΥΣ/ΑΠΟΔΟΣΗΣ.

        2. Eμένα η απορια ειναι δεν θα μπορούσε μια ελληνική εταιρία να αναλάβει το έργο; Γιατί να είναι ξένη;

      2. Φιλε ==Γιάννης Τ.===…..διαφωνω μαζι σου.Αρχικα για το κεντρο εκπαιδευσης στην καλαματα,χωρις να ειμαι ειδικος,θα πω οτι μονο οτι δεν μπορεις να εχεις RAFAL-F-16V κ να εκπαιδευεις τους πιλοτους με αεροπλανα 40 χρονων….Δεν νομιζω να διαφωνει κανεις οτι ενα τετοιο κεντρο εκπαιδευσης δεν επρεπε να γινει…ποσο μαλλον που γινεται μαζι με μια αεροπορια που μετραει ,…

        –Οσο για την ΕΛΒΟ κλπ …..νομιζω οτι πρεπει να αλλαξει ο τροπος που αυτες οι εταιρειες λειτουργουν για να μπορεσουν να προσφερουν εργο….Ετσι οπως ειναι τωρα εχουν μηνει στο 1980 κ δεν μπορουν να κανουν τιποτα.

      3. Αν έχεις μάθει κατανόηση κειμένου και διάβαζες την συμφωνία μόνο αστρονομικό ποσό δεν είναι.
        Πάρε κάνα χαρτομάντιλο γιατί αυτά που άφησαν δεκαετίες όλα τα κόμματα εξουσίας, περιλαμβανομένης της ΝΔ (εποχές του χοντρού και λιγνού) η τωρινή προσπαθεί να μαζέψει τα σπασμένα.
        Επίσης είναι κανόνας στο ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά από σένα, το πουλάς σε αυτούς που μπορούν να το δουλέψουν για σένα.

  1. Μακαρι να γινει οσο πιο γρηγορα μπορουμε χωρις καθυστερησεις και μαζι με τον εκσυχρονισμο και αγορα spike. Oχι ξανα τα λαθη του παρελθοντος οπως με την μη αγορα των καταλληλων helfire για τα longbow apache.

  2. Μισό λεπτό, δηλαδή το κόστος (που μια χαρά είναι, φαίνεται οικονομικό) είναι μόνο για τα σκοπευτικά? Γιατί είχα την εντύπωση ότι τα προβλήματα με τα Α ήταν πολύ περισσότερα?

    Πάντως καλή κίνηση και πρέπει να γίνει άμεσα, γιατί αν είναι να τελειωσει μετά από χρόνια, θα πάψει να υπάρχει η ανάγκη γιατί θα αποσύρονται δεκάδες D των ΗΠΑ

    1. Μπορει να κανω λαθος αλλα για καποιο λογο το προγραμμα τις αναβαθμισης προχωραει κοματι κοματι. Μια συμβαση για τους κινητηρες αλλη για το σκοπευτικο μια τριτη για το Νιλος αν τελεικως εβοδισει. Νομιζω υπαρχει νοημα μιας και η συμβαση για τους κινητηρες ειναι για τρια σκαφοι Απατσι, S-70 Agean Hawk και T-400 ενω οι Νιλος θα μπορουσαν να ενσωματωθουν και στα τρεια σωμματα.

      https://defencereview.gr/ypografike-i-diakratiki-symfonia-ell/

      Παντως αν οι ΗΠΑ αποσυρουν δεκαδες D θα πρεπει να ενδιαφερθουμε. Δεν γινεται δουλεια με 28 ελικοπτερα να καληψεις ολο το Αιγαιο και τη Θρακη. Θα ηταν ευκαιρια και για την Κυπρο αν και θα πρεπει να λυσει το προβλημα με το εμπαρκο σε επιθετικα οπλα με τις ΗΠΑ. Με βαση ομως την υπαρξη της κυβερνησης Μπαιντεν σημερα και της στασης της απεναντι στην Τουρκια αυτο θα ηταν ευκολο. Το προβλημα θα ειναι ο Αναστασιαδης και η ξεπερασμενη ουτοπιστικη του πιστη στις διαπραγματευσεις.

        1. gdmast…..μια χαρα ειναι ειναι η αναβαθμιση σκοπευτικων….αν προσαρμοσουν κ τον NLOS τοτε θα ειναι ΤΟΠ για τα επομενα 15 χρονια….

          1. Πρέπει να αλλάξει οπωσδήποτε ο υπολογιστής και το ραντάρ.
            Και μαζί με την πιστοποίηση του NLOS, να πεις οκ, κάτι γίνεται, αφού όταν λέμε σκοπευτικά, εκτιμώ ότι θα αλλαχτούν και κάποιοι πολύ παλαιοί αισθητήρες.
            Αλλιώς απλά θα έχουμε ένα πρώην κορυφαίο και νυν μέτριο ε/π.
            Εντάξει δεν λέω να βάλουμε τους νέους κινητήρες, τα γυάλινα πιλοτήρια, Link 16 και ξέρω γω, αλλά μόνο με τα σκοπευτικά, καλή δουλειά δεν θα κάνουμε.
            ΕΠΙΠΛΕΟΝ τώρα που είναι ακόμα καιρός, πρέπει να αναβαθμίσουμε τα D. Μην γίνει το έγκλημα που έγινε με τα Α, όταν δεν αναβαθμίστηκαν τον καιρό που έπρεπε.

      1. @ Σιγα η πατρης κοιμαται!
        Δεν έχεις άδικο με την Κύπρο.
        Επίσης, ο Αναστασιάδης αποτελεί τροχοπέδη για οποιαδήποτε αξιόλογη εξοπλιστική προμήθεια,
        ενώ πράγματι , έως και παρεξηγήσεως, επιμένει σε διάλογο ο οποίος ξεκάθαρα υπονομεύεται
        συστηματικά από την άλλη πλευρά.

        1. @Spartan

          Για να καταλαβεις, ο Ανα(ν)στασιάδης εχει ανησυχησει μεχρι και τους Ισραηλινούς, οι οποιοι του διεμηνυσαν να μην παει να συμφωνησει παλι καμια ξαναζεσταμενη εκδοχη του σχεδίου Α(υ)νάν, διοτι τα βρισκουν περιφημα στις μπίζνες του αεριου με το αμιγως ελληνικο κυπριακο κρατος, και δεν θελουν τους Τούρκους στα ποδια τους.

          Tι να πω, μια φορα α(υ)νανιστής, παντοτε α(υ)νανιστής.

        2. @ Spartan, NF
          Συμφωνώ μαζί σας. Ο πλέον ακατάλληλος και μικρός σε πολιτικό μέγεθος άνθρωπος, για να χειριστεί με δεξιότητα και πυγμή, ένα τόσο μεγάλο και διαχρονικό πρόβλημα.

          @ Μίκης Ζέζας
          »Το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού»

  3. Καμιά φορά απορώ πως σκέφτονται όσοι κάνουν τις προμήθειες για τον στρατό.

    Προγράμματα που ήταν εκ των ουκ άνευ, με μικρό κόστος και τεράστιο όφελος, λίμναζαν τόσα χρόνια.

    -Απάτσι Α 30-40 εκατ (αν θυμάμαι καλά παλιά μιλούσαν για μικρότερο κόστος το οποίο έφτανε τα 30-40 αν παίρναμε και τα NLOS, λες να τα έχουμε βάλει και αυτά μέσα?)
    -Τορπίλες (τι έγιναν αυτές?)
    -πύραυλοι για αεροπλάνα και ελικόπτερα
    -FOS για Μιράζ και NH-90 (τα πρώτα τουλάχιστον ξεκίνησαν)
    και άλλα

    Τουλάχιστον κάτι προχωράει, αρκεί να επιταχυνθεί, γιατί ναι μεν μοιάζει να ξεκολλάει, αλλά για τα Απάτσι συζητάμε εδώ και 2 χρόνια. Κλείσαμε με 1,5 δις την εκπαίδευση στην Καλαμάτα και δεν ασχοληθήκαμε με το 0,03 δις των Απάτσι (ίσως φυσικά φταίει ότι είναι μόνο 0,03 δις).

    Όπως και να έχει, μπράβο, μακάρι, κάντε γρήγορα…

    1. Θετικο και ιδιαιτερα ευελικτο το προγραμμα αν αναλογηστει κανεις οτι κανουν συμβασεις για να αναπαλαιωσουν οσα περισσοτερα συστημα μπορουν αλλα οπως εχει υπωθει και απο αλλους η αναβαθμιση των A και D δεν θα μας φερει στο επιπεδο Ε και ολα αυτα την ωρα που η απεναντι εχουν το δικο τους επιθετικο ελικοπτερο και θα αγορασουν 5 φορες περισσοτερο απο τα δικα μας ενω εμεις συνεχιζουμε να απαξιουμε τις ικανοτητες και δυνατοτητες της εγχωριας βιομηχανιας. Ναι θα μπορουσαμε να αρχισουμε δικο μας προγραμμα η και σε συνεργασια με Γαλλια Ιταλια Βρετανια Γερμανια για τον αντικαταστατη των Απατσι.
      Κανενας λογος δεν φαινεται να γινεται για την αντικατασταση ενως ακριβου και ιδιαιτερα πολυεξοδου συστηματος το οποιο εχει 25 χρονια υπηρεσια. Αντε και να τα κανουμε 35 η 40 μετα? Τωρα πρεπει να συνεχισει η συζητηση και να τεθουν οι βασεις για το ελικοπτερο καινουργιας γεννιας για το Στρατο και ναι πρεπει να ειναι σε μεγαλο ποσοστο εγχωριο γιατι απλα δεν μπορει να συνεχιστει η αφαιμαξη μιας καταθλιπτικα αναιμικης οικονομιας.
      Φυσικα μιλαμε για την Ελλαδα θα ειναι ενα προγραμμα σε βαθος δεκαετιας στον οριζοντα κανενος απο τα πολιτικα εκτρωματα της συγχρονης Ελληνικης Δημορκατιας?
      «Στου κουφου την πορτα οσο θελεις βροντα.»

  4. Δυστυχώς πρόκειται για μια πάρα πολύ περιορισμένη αναβάθμιση, όπου το Ελληνικό Apache κατ’ ουσίαν, μόνο το ίδιο όνομα έχει με ένα σύγχρονο Apache και βέβαια ιδιαίτερα υποβαθμισμένες ικανότητες.
    Έχει γούστο να μην πιστοποιήσουν ούτε NLOS γιατί μετά είναι να γελάει ο κόσμος.
    Πραγματικά δηλαδή, δεν ξέρω εάν αυτό που θα πάρουμε ως Apache στο τέλος, θα είναι όχι για να κάνει τη διαφορά, αλλά καν καλύτερο έστω από το διπλανό ιμιτασιόν Tiger. Ας μου το αποδείξει κάποιος αυτό.

    1. Το NLOS δεν νομίζω ότι θέλει ιδιαίτερη πιστοποίηση, λειτουργεί ανεξάρτητα, το θέμα είναι να το πάρουμε, άπαξ και κάνουν δουλειά στα Απάτσι οι Ισραηλινοί και άπαξ πουλήσουν και τους NLOS, δεν υπάρχει περίπτωση στην τιμή να μην είναι να τα κοτσάρουν πάνω. Εδώ σκεφτόμουν αν μπορούν να πάρουν NLOS και τα Καιόβα

      1. Τα πάντα μπορούν να πάρουν όλα.
        Πραγματικά δεν ξέρω το εάν χρειάζεται πιστοποίηση ή όχι και εάν πράγματι δεν χρειάζεται, το εάν χρειάζεται άδεια της κατασκευάστριας εταιρείας για να τοποθετηθεί.
        Εάν δεν υπάρχει κανένα θέμα, πρέπει απαραίτητα να αγοράσουμε NLOS και προφανώς, εάν υπάρχει ήδη σε υπηρεσία, πιο εύκολα θα το αποφασίσουμε και για τον Σ.Ξ.
        Ε, εντάξει, εάν γίνεται σχετικά ανέξοδα να μπει στο Kiowa και φτάσουμε σε τόσα πολλά ε/π με NLOS, θα αποκτήσουμε άλλες επιχειρησιακές δυνατότητες.

  5. Κάνουμε κινήσεις ματ. Οι spike μπαίνουν παντού, τους έβαλαν στα mil-mi του Αζερμπαιτζαν. Με 8χλμ οπτική ίνα και 30χλμ εμβέλεια είναι το απόλυτο βέλος του δυκτιοκεντρικού πολέμου. Οι χειριστές θα παίζουν playstation, άχαστο.

  6. Εγω θα ηθελα κ μια προταση απο το Ισραήλ για αναβαθμιση των Μ-2000…..ΡΑΝΤΑΡ-ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΚΟΚΠΙΤ…κατι μου λεει οτι θα εδινε ζωη κ ρολο στα Μ2000 που ειναι για πεταμα διοτι δεν μπορουν να ριξουν τιποτα περα απο εξοσετ…με λογικο κοστος….ακομα κ αν περνανε μονο τους δικους τους πυραυλους [Ισραήλ] ωστε να μην μπουμε σε εξοδα πιστοποιησης των μικα

    1. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου, το έχω πει δεκάδες φορές εδώ και χρόνια, θεωρώ ότι θα ήταν εξαιρετική και φτηνή ιδέα, αλλά φευ…

      Διάφοροι εδώ στο φόρουμ είπαν το ίδιο που λένε και για τα Απάτσι, ότι δεν θα το πιστοποιήσει ο κατασκευαστής του βασικού συστήματος (Απάτσι ή Μιράζ στην προκειμένη).

      Η άποψή μου είναι:
      1) Το Ισραήλ μπορεί χαλαρά να αναβαθμίσει τα Μ-2000 (ραντάρ, κοκπιτ κτλ)
      2. Το Ισραήλ το έχει κάνει με πολλά συστήματα, ενώ έχει (είχε) και τα Kfir που ουσιαστικά ήταν το προηγούμενο μοντέλο του Μιράζ το οποίο παρήγαγαν οι Ισραηλινοί με τα σχέδια του προηγούμενου Μιράζ. Έχουν βάλει AESA ραντάρ πολύ καλά ηλεκτρονικά κτλ
      3. Πολλοί βασίζουν την αντίρρησή τους στο τεχνολογικό ρίσκο και στο ότι δεν θα πιστοποιηθεί από τον κατασκευαστή. Όταν όμως ένα σύστημα ως έχει φτάνει στο τέλος της ζωής του και σε λίγο είτε θα είναι για πέταμα είτε οι επιδόσεις του θα είναι πολύ μικρές, ακόμη και αποτυχία και μηδέν να είναι το πρόγραμμα, τι είχα και τι έχασα. Είτε θα τα πετούσα γιατί έχουν γίνει αρχαία, είτε γιατί δεν δουλεύει η αναβάθμιση. Και θα μπορούσαμε να περιορίσουμε το τεχνολογικό ρίσκο, με το να ζητήσουμε να μας φτιάξουν από ένα δοκιμαστικό, να το τεστάρουμε 2-3 μήνες και αν όλα καλά, κάνουμε και τα άλλα. Είναι σαν να έχεις αυτοκίνητο του 1985, να σου λέει ένας που κάνει βελτιώσεις αυτ/των ότι μπορεί να στο φτιάξει να γίνει πολύ καλό, και εσείς να λες εεε όχι γιατί δεν θα το πιστοποιήσει η αντιπροσωπεία…. Ότι και να κάνεις δεν θα το πιστοποιήσει, αν δεν κάνεις κάτι θα γίνει για πέταμα.

      Το μόνο θέμα είναι ότι άργησε αυτή η σκέψη, σε λίγο παίρνουμε τα Ραφάλ, μετά τα Viper, μετά τα F-35, άρα τα Μ-2000 μάλλον θα μας αφήσουν χρόνους.

    2. Χωρίς να είμαι ειδικός νομίζω πως λόγω fly-by-wire το Μ2000 δεν αναβαθμίζεται τόσο έυκολα εάν δεν δώσει κάποιες τεχνικές λεπτομέριες η Dassault. Το ίδιο είχε προσπαθήσει νομίζω και η BAe για τα κορεάτικα F-16 και δεν τα κατάφερε τελικά λόγω FBW(η LM δεν έδωσε πληροφορίες για το bus του FBW.

  7. Είμαστε όμως απίστευτοι,μοναδικοί στο είδος μας…
    Καταφέραμε να κοντεύει να απαξιωθεί ένα σύστημα που είναι μοναδικής επιχειρησιακής ισχύος,και ζωτικής σημασίας για νησιωτική χώρα που πρεπει να μεταφέρει μεγάλη ισχύ χιλιόμετρα μακριά πάνω από θάλασσα,αφού πρώτα δεχθεί επίθεση κατά το μοναδικής σύλληψης αμυντικό(παρανοϊκό θαλεγα)δόγμα.
    Και μη χειρότερα ….
    Με εκτίμηση

    1. Πραγματι και δεν ειναι το μονο συστημα που αφhσαμε στο ελεος του χρονου το ιδιο καναμε με τα Μιραζ και τους Εχοσετ. Τελικα επι Συριζαικης δυναστιας εκτος απο στεφανια και βαρυ πολλα φιγουρατζιδικες δηλωσεις δεν εγιινε απολυτος τιποτα. Για να μην παρεξηγηθει κανεις πως πολιτικοποιο την συζητηση δεν υπαρχει πολιτικο κομμα και κυβερνηση στην Ελλαδα που να εχει επιδειξει αμυντικο η διπλοματικο σχεδιασμο σε βαθος χρονου εκτος απο το Κομα ποιας Αλλαγης? που εχει απο τον Σημιτη και μετα θα πουν καπιοι πως εχει την πολιτικη στην Χαγη με τα βρακια κατω. Αυτο ομως δεν ειναι πολιτικη αλλα παραδοση κυριαρχιας ανεφ μαχης. Μεταξυ κατευνασμου (ΝΔ), παραδοσης(Κινημα ποιας αλλαγης) και οτι θελετε θα σας δωσουμε αρκει να με λετε προοδευτικο(Τσυριζα) παμε καλα. Το μετεωρο βημα μιας εθελοτυφλουσας Ελλαδας στην αβυσσο.

    2. @ Fylax1970, @Σιγα η πατρης κοιμαται!

      Δεν νομίζω οτι διαφωνεί κάποιος μαζί σας για τις διαχρονικές εγκληματικές παραλείψεις και την παντελή έλλειψη προγραμματισμού που πρέπει ξεπερνά την διάρκεια μιας βραχύβιας διακυβέρνησης. Ελπίζω και ζω (μεγάλη κουβέντα), για την ημέρα που όλα αυτά θα αλλάξουν και δεν θα χρειάζεται να απαριθμούμε δεκάδες εξόφθαλμες κακοδιαχειρίσεις και παραβλέψεις

  8. Ελπίζω να μπορέσουν να έρθουν κάποια μεταχ AH 64 και να γίνει μία συνολική αναβαθμιση με πιστοποίηση SPIKE NLOS.

    10-15 ακόμα ε/π θα είναι ότι πρέπει με 4-5 εξ αυτών Longbow.

    Ελπίζω επίσης να δούμε SPIKE NLOS και στα Kiowa και όπου μπορούν να μπουν σε όλα τα Οπλα ακόμα και στις φρεγάτες υπάρχουσες και καινούργιες. Το βλήμα καλύπτει υπέροχα το κενό των βλημάτων ε/ε Exocet και Harpoon και η μικρή του γόμωση σντισταθμιζεται απο ομοβροντία βλημάτων.
    Ιδανικά θα θέλαμε να στήσουμε γραμμή παραγωγής με μεταφορά τεχνογνωσίας και παραγωγή βλημάτων κατά εκατοντάδες.

    Ιδανικά να ξεχάσουμε τα Ταβορ και τις σχετικές μλκ και να κάνουμε μία συμφωνία πακέτο για ότι χρειαζόμαστε.

  9. Άργησε πολύ αυτή η κίνηση, νομίζω τώρα πια πρέπει να προχωρήσει μόνο αν είμαστε σίγουροι ότι AH-64D δεν θα αποδεσμευθούν έστω και μεσοπρόθεσμα.

    1. Και να αποδεσμευθούν ta -D πάλι δεν θα μας έρθουν τζάμπα!
      Δες τα M1117 ως τελευταίο παράδειγμα των δωρεάν παραχωρήσεων
      Το ποσο για το vΙσραηλινό εκσυχρονισμό είναι μικρό σχετικά με την αξια των APACHE
      Ελπίζω να λυθούν και όλα τα αλλα προβλήματα υποστήριξης ώστε να επανέρθουν οι διαθεσιμότητες εκεί που πρέπει να είναι

      Ερώτημα είναι γιατί πήγαμε προς Ισραηλινούς και όχι για τα ARROWHEAD
      εάν πρόκειται να αναβαθμίσουν τα σκοπευτικά μονο

      1. φιλε ===CK===οταν λες δεν θα μασς δωθουνε τζαμπα οπως τα Μ1117 η τα 80 ελικοππτερα…τι ακριβως εννοεις;;;Τζαμπα δεν μας τα δωσανε;;;Επειδη πληρωνουμε το κοστος μεταφορας κ το 1/20 της τιμης τους δηλ δεν ειναι τζαμπα;;
        Εκτος αν κρινεις οτι δεν επρεπε να παρουμε ουτε τα 80 ελικοπτερα αλλα ουτε τα μ1117……

        –Μακαρι με τον ιδιο τροπο να παρουμε οσα περισσοτερα MLRS μπορουμε απ τις USA ,,,,

        1. Όπως έχει γραφει τα M1117 θα μας δοθούνε χωρίς όπλα σκοπευτικά ασυρμάτους και πιθανό πυργίσκους.
          Για να γίνουν επιχειρησιακά θα μας κοστίσει 100 με 200 MIL!!

          φθηνότερα από καινούργια αλλα πρέπει να έχουμε προβλέψει και προϋπολογίσει για αυτά τα λεφτά

          Σίγουρα δεν είναι στο τζάμπα

          Τα ίδια θα ισχύουν για τα αμερικανικα -d
          Θα απαιτηθούν αρκετά MIL $ για να καταστούν επιχειρησιακά!!
          WHEN AND IF!!

          1. φιλε === CK=== το να δωσεις 100 MIL…για να εχεις ετοιμα κ επιχειρησιακα 1.000 τετοια οχηματα …δεν ειναι τιποτα…

            Το ιδιο κ με τα ελικοπτερα……κ μακαρι να γινει κατι αναλογο με τα MLRS….κ μακαρι να γινοτανε ετσι κ με τα αρματα [500 ABRAMS ]

            –Το ιδιο πρεπει να γινει κ με τα γερμανικα-ολανδικα αυτοκινουμενα πυροβολα….

            Δεν υπαρχει καποιος αλλος δρομος ωστε να κλεισεις τρυπες με ελαχιστο κοστος..Δηλ να εχεις προσβαση σε αξιολογα οπλικα συστηματα που για καποιον λογο σταματανε να τα χρειαζονται κ τα βαζουν στις αποθηκες

        2. Ο αμερικανοπουλημενος μπουμπούκος άρχισε τις βλακειες ότι με την ονεξ που θα χτίσει τις νέες φρεγάτες θα συμβεί η πλήρης αναγέννηση των ναυπηγείων και της οικονομίας.
          Πολύ σωστά μπουμπούκι μας να αναγεννηθουν τα ναυπηγεία; αλλά ΌΧΙ με τις ΤΡΑΤΕΣ.
          Άλλωστε και όλες οι άλλες προτάσεις δίνουν η τις 3 η και τις 4 φρεγάτες ναυπήγηση στην Ελλάδα. Δεν δίνουν κάτι παραπάνω οι Αμερικανοί.
          Άρα ότι πλοιο και να πάρουμε τα ναυπηγεία μπορούν να αναγεννηθουν.
          Και μην μας πεις ότι μόνο οι Αμερικανοί θελουν να πάρουν τα ναυπηγεία γιατί εσύ βλακωδως μάλλον τους τα. έταξες.
          Χωρίς να έχεις μάλλον ιδέα τι άχρηστο πλοίο μας προτείνουν.
          Ο πριοβολος έκανε 15 φορές καλύτερη προσφορα από την αγαπημένη σου ονεξ και σεις ακυρώσατε το διαγωνισμό.
          Αν είσαι η κυρία αιτία που θα Φορτωθουμε τις τρατες και θα καταστρέψουμε το ΠΝ, οι ποινές του Άκη θα ειναι χάδι μπροστα σε αυτές που θα φας εσύ.

          1. ’μα ο mpoumpoukos έχει τόση δύναμη να επιβάλει τη λύση αυτή τι να πω!!!
            Οι άλλοι τι ρολο παίζουν ιδιαιτερα οι ένστολοι??
            Μαριονέτες του mpoumpoukou και τόσο αμερινανοδουλοι επιτέλους???

  10. Η αεροπορία στρατού παραπαίει. Ανυπαρξία drones, παρατημένα Apache της πρώτης έκδοσης και απειροελάχιστα Kiowa χωρίς σύστημα αυτοπροστασίας…

    1. Αυτό έχω διαβάσει και εγώ:
      Προμήθειες μέσω FMS Εξαιρούνται από τον Νομο Προμηθειών και ΔΕΝ παίρνανε από το Ελεκτικό Συνέδριο!

    1. Το έχω διαβάσει
      Βασικά γραφει αυτά που υποπτευόμαστε όλοι μας πως έχουν ήδη ληφθεί αποφάσεις να πάνε ναυπηγεία και φρεγάτες προς Αμερική εξού και οι μεθοδεύσεις που γράφονται στο άρθρο

      Και ας μαλώνουμε κάτι dumb σαν και μένα με τον ROMEO εάν ο SYLVER παίρνει CAMM!!

      Η Αντιπολίτευση ανύπαρκτη οποτε θα κάνουν ότι γουστάρουν

      Μονο εάν πέσει φρένο από Ευρώπη και τους χαλάσει το σχέδιο υπάρχει ελπίδα!

      1. και απο ναυτικο πρεπει να πεσει

        πρεπει στο κυσεα να εχουν ετοιμες και τις παραιτησεις διπλα στην προσφορα της lm

        ελπιζω να τιμησουν την τεραστια ιστορια του ναυτικου που καποιοι πηγαιναν με βαρκουλες στο τουρκικο στολο και τον πυρπολουσαν

        μονοι τους 3-4 ατομα και αν σε πιαναν δεν ειχε α μα μου δικαστηριο και θα δουμε

        σουβλισμα και γδαρσιμο

        τι να φοβηθειτε ρε την κυβερνηση και τον παγιατ ρε ναυαρχοι

        δειξτους τους τι κακαλα εχει το ναυτικο

  11. κ μιας κ το φερε η κουβεντα με τις αχρηστες αναβαθμισεις υλικου κολπου-εκεινες οι ρημαδοτορπιλες τι γινονται? δεμ ειναι λοκχιντ κ αργουν?

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *