Απαντώντας σε ερώτηση στη Βουλή με θέμα: «Συμφωνία για την Ανάπτυξη του Μελλοντικού Ευρωπαϊκού Stealth Μαχητικού Αεροσκάφους 6ης γενιάς FCAS (Future Combat Air System) από Γερμανία, Γαλλία και Ισπανία», ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, δεν απέκλεισε τη συμμετοχή της Ελλάδας στο πρόγραμμα, αλλά δήλωσε ότι η σχετική διαδικασία βρίσκεται σε φάση αρχικού επιχειρησιακού ενδιαφέροντος: «Επί του παρόντος, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ) βρίσκεται στην διαδικασία διερεύνησης αρχικού επιχειρησιακού ενδιαφέροντος από τα Γενικά Επιτελεία, υπό το πρίσμα πάντα της εμπειρίας της Εγχώριας Αμυντικής Βιομηχανίας που αποκτήθηκε με την συμμετοχή στο πρόγραμμα NEURON. Επίσης, σκοπός της διαδικασίας αυτής είναι και η διερεύνηση της σχέσης κόστους-οφέλους από την πιθανή εξέταση συμμετοχής στο πρόγραμμα FCAS», αναφέρει στην απάντηση του ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας (δείτε ΕΔΩ).

Αναφερόμενος στην εξέλιξη του προγράμματος είπε το βρίσκεται σε φάση αρχικής σύμβασης-πλαισίου (Phase 1A), διάρκειας 18 μηνών, με την οποία ξεκινά η διαδικασία ανάπτυξης του πρωτοτύπου και ωρίμανσης των τεχνολογιών αιχμής. Μετά το πέρας των 18 μηνών θα ακολουθήσει η φάση 1Β, στην οποία είναι δυνατόν να εισέλθουν και νέες εταιρείες από άλλες χώρες στο πρόγραμμα FCAS. Όπως δήλωσε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας «αναγκαία προϋπόθεση για την εξέταση συμμετοχής της χώρας μας σε αναπτυξιακά προγράμματα οπλικών συστημάτων αποτελεί η ύπαρξη σχετικής επιχειρησιακής απαίτησης από το οικείο Γενικό Επιτελείο και η συνακόλουθη προτεραιοποίησή της, στο πλαίσιο υλοποίησης της εγκεκριμένης από το ΚΥΣΕΑ Δομής Δυνάμεων». Υπενθυμίζουμε ότι στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα FCAS συμμετέχουν η Γαλλία, η Γερμανία και η Ισπανία με στόχο την αντικατάσταση των μαχητικών αεροσκαφών Rafale και EuroFighter.

Comments

  1. Είναι μια εναλλακτική επιλογή για την αντικατάσταση όλου του στόλου των F-16.Η αντικατάσταση με F-35 είναι οικονομικά απαγορευτική και δεν την προκρίνει ούτε η USAF.

    1. Γιατι θεωρίες ότι το FCAS θα είναι φθηνότερο απο το F35 ? .Βασικά είναι σχεδόν σιγουρά ότι θα είναι ακριβότερο λογο αριθμου παραγγελειων και επιμερισμο του κοστους αναπτυξης ανα αεροσκαφος παραγγελια … Οι Αμερικανοι εχουμε μεγαλο ογκο αεροσκαφων σε προγραμματισμο παραγγελιων το αεροσκαφος πεφτει σε τιμη οταν φτειαχνονται ετος με το ετος οι 100αδες .

      1. Το πιο πιθανόν είναι να είναι ακριβότερο το FCAS απ’ το F-35 αλλά αυτό που δεν ξέρουμε είναι πόσο θα κοστίζει για κάθε ώρα πτήσης σε μονοκινητήρια & δικινητήρια έκδοση γιατί αν είναι σαν το F-35 καήκαμε.

  2. Καλά πάρτε πρώτα τορπίλες που όλο τις ανακοινώνετε και τίποτα δεν κάνετε και μετά βλέπετε και το FCAS.

    Από λόγια του αέρα άλλο τίποτα.

  3. Καλύτερα όχι, όπου είναι οι Γερμανία εκτοξεύετε το κόστος, αργεί πολύ και όπως έγραψε πριν λίγες μέρες το spiegel το fcas πριν αρχίσει καλά- καλά θα το έχει ξεπεράσει η τεχνολογία.
    Θα καταλήξουμε με άδεια χέρια όπως με το nEuron.

  4. Γερμανοι και Ισπανοι μεσα εξω εμεις.
    Οταν με το καλο τα τσουγκρισουνε και αποτυχει η προσπαθεια,
    τοτε θα ειναι η ευκαιρια η δικια μας να μπουμε σε ενα σχημα
    που εχει πιθανοτητες να παραξει εργο.
    Για την ωρα ο κλεψας του κλεψαντος ειναι το παρεακι τους και ολοι
    σκεφτονται το μετα χωρις τους υπολοιπους.
    Φυσικα και εμεις τωρα ειμαστε μονο λογια του αερα, αλλα μεχρι
    τοτε μπορει να εχουν αλλαξει τα πραγματα.

  5. Για την καταστροφή των ντρονς.
    Έχω γράψει μια μικρή κεραία μεγέθους σαν τα STIR με πολύ μεγάλη ισχύ.
    Στέλνεις πολύ μεγάλη ισχύ σε KW σε πολύ μικρή δέσμη και κάνεις ζημιά
    σπάζοντας της δομές των τσιπ γιατί είναι αθωράκιστα.

    Η πολύ μεγάλη ισχύ μπορεί να δει και ένα στελθ στόχο πολύ μακριά.
    Θες όμως 6+ ραντάρ για να το κάνεις αυτό και όχι για τόξο 360 μοιρών.
    Δικιά μου μελέτη με υπολογισμό εντοπισμού τα 220-250 χιλιόμετρα για το F-35
    Και στοχοποίηση εγκλωβισμό στα 150-170 χιλιόμετρα.

    Προσοχή η εμβέλεια δεν βγαίνει μόνο με την ισχύ αλλά με τα επαναλαμβανόμενα
    paren! Ο θόρυβος που επαναλαμβάνετε στα ραντάρ από το F-35 και δεν τον
    επεξεργάζεται το ραντάρ αλλά τον απορρίπτει.
    Με ειδικές διατάξεις και επιπλέον μονάδες επεξεργασίας του θορύβου.

    Η διαφορά στην εμβέλεια είναι γιατί ο θόρυβος επαναλαμβάνετε σε συγκεκριμένες φορές ανά ένα λεπτό, δεν είναι ένας μόνο και δεν επαναλαμβάνονται με την ίδια συχνότητα.

    Οι άλλες λύσεις που της επεξεργάστηκα όλες μια προς μια έδιναν λίγα περιθώρια βελτίωσης από 10-35% βελτίωση της εμβέλειας εντοπισμού ενός F-35.

    Καλύτερη λύση υπήρχε θεωρητικά πάντα γιατί ήταν πολύ δύσκολο να κατασκευαστεί.
    Κάτι σαν το ηλεκτρονικό πυροβόλο που είχαν οι παλιές τηλεοράσεις και δημιουργούσε της γραμμές στην οθόνη. Μια ισχυρή σε Η/Μ σήμα λεπτή δέσμη που θα είχε εξαιρετικά
    γρήγορη κίνηση κατά την φορά των γραμμών της τηλεόρασης.
    Ήθελες τρεις με 0 μοίρες, με 45 μοίρες και με 90 μοίρες κίνηση της δέσμης για να πιάσεις της ατέλειες του F-35.

    Ο ηλεκτρονικός Γεώργιος Δικαίος!

    Που ξεκίνησε της μελέτες το 2008 τότε που τους είχε πιάσει πολλούς υστερία, πως θα μας
    χτυπούσαν οι Τούρκοι με τα F-35 ακόμα και στην Αθήνα και δεν θα τα βλέπαμε!
    Τότε στο φόρουμ του DEFENCENET τα έγραψε αυτά και τα έχω κρατήσει όλα
    τα μηνύματα.
    Ξεκίνησα με βελτίωση ραντάρ L που η εμβέλεια τους θα έφτανε στα 90+ χιλιόμετρα
    Δεν ενδιαφέρθηκε κανείς, ούτε μου έδωσαν παλιά ραντάρ που θα τα απέσυραν για να δουλέψω.

    Κάποια κομμάτια τα έχω βάλει και εδώ παλιότερα και φώναζε η Πτήση για τα μεγάλα κείμενα που έβαζα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *