Απάντηση έλαβε το ΓΕΣ (Γενικό Επιτελείο Στρατού) σχετικά με το αίτημα για την προμήθεια μεταχειρισμένων μεταφορικών ελικοπτέρων UH-60 Black Hawk από τις ΗΠΑ. Σύμφωνα λοιπόν με τα όσα απάντησαν οι Αμερικανοί, τα ελικόπτερα θα είναι διαθέσιμα στην Ελλάδα, εάν και εφόσον τελικά πάρουμε τα ελικόπτερα, από το 2022 και μετά.

Η απόφαση αυτή συνάδει με τον προγραμματισμό του Αμερικανικού Στρατού, ο οποίος έχει αποφασίσει να αποσύρει από την ενεργό υπηρεσία όλα τα μεταφορικά ελικόπτερα UH-60A Black Hawk την περίοδο 2022-2024. Αρχικά θα αποσυρθούν τα UH-60A από την Εθνοφρουρά, και στη συνέχεια ο ίδιος τύπος ελικοπτέρων από τον Αμερικανικό Στρατό.

Μιλάμε δηλαδή για ελικόπτερα της έκδοσης «Α», που εντάχθηκαν σε υπηρεσία το 1979, είναι δηλαδή 40 ετών, αλλά με δυνατότητα αναβάθμισης ώστε να παραμείνουν σε υπηρεσία για αρκετά ακόμα χρόνια. Σήμερα ο Αμερικανικός Στρατός διατηρεί σε υπηρεσία περίπου 2.100 UH-60 διαφόρων εκδόσεων και διαμορφώσεων. Τα UH-60A που θα αποσυρθούν θα αντικατασταθούν με 760 νεότερα UH-60V.

Το θέμα της προμήθειας των UH-60A δεν είναι τόσο απλό, ούτε η προμήθεια τους δεδομένη. Εδώ και αρκετό καιρό η ΑΣ (Αεροπορία Στρατού) έχει μελετήσει και αξιολογήσει την περίπτωση των UH-60A, την οποία έκρινε μη συμφέρουσα λόγω υψηλού κόστους, όχι απόκτησης, αλλά λόγω κόστους αποκατάστασης και επαναφορά τους σε πτητική κατάσταση. Έτσι, αντί των UH-60A επιλέχθηκε τελικά η προμήθεια των δέκα (10) επιπλέον CH-47 Chinook, ως οικονομικότερη και αποδοτικότερη επιλογή, από πλευράς κόστους-οφέλους.

Ωστόσο, το πρόβλημα της ΑΣ με τα μεταφορικά ελικόπτερα, ιδιαίτερα των παλαιών Huey/AB-205, που πρέπει να αντικατασταθούν, είναι επιτακτικό, συνεπώς, εκ των πραγμάτων, η Ελλάδα δεν έχει απολέσει το ενδιαφέρον της για τα UH-60A.

Τα 20 NH-90 και τα 25 CH-47 Chinook είναι oριακά και δεν μπορούν να καλύψουν το σύνολο των μεταφορικών αναγκών του Στρατού. Εκτός αυτού εξακολουθεί να υπάρχει η ανάγκη για ένα ευέλικτο ελικόπτερο εφόδου.

Σήμερα, η ΑΣ διατηρεί σε υπηρεσία 69 μεταφορικά ελικόπτερα UH-1H Iroquois και ΑΒ205Α/ Α1.

Τα UH-1H Iroquois παραχωρήθηκαν το 1992 από τις ΗΠΑ (30 ελικόπτερα), με τη μορφή δωρεάν στρατιωτικής βοήθειας και παρελήφθησαν την περίοδο 1992-1993, αφού πρώτα υπέστησαν εργασίες γενικής εργοστασιακής επιθεώρησης και επισκευής στις ΗΠΑ. Τα AB-205/-205A αποκτήθηκαν στις δεκαετίες του 1960 και του 1970.

Άποψη μας είναι ότι από τη στιγμή που, λόγω οικονομικής δυσκολίας, δεν μπορούμε να πάμε στην προμήθεια περισσότερων NH-90, η λύση των UH-60A είναι μια εξαιρετική λύση αντικατάστασης των Huey/AB-205, τα οποία είναι παλιά και έπρεπε να είχαν αποσυρθεί από καιρό. Αν και ο αριθμός που ενδιαφέρει την Ελλάδα δεν είναι γνωστός, άποψη μας είναι ότι θα πρέπει να αφορά σε τουλάχιστον 40 ελικόπτερα, με παράλληλο προγραμματισμό αναβάθμισης τους, ώστε να παραμείνουν σε υπηρεσία για 15-20 χρόνια.

Παλαιότερα η Διεύθυνση Αεροπορίας Στρατού όταν το θέμα των UH-60 Black Hawk είχε ξανά συζητηθεί είχε καταλήξει πως τα όποια αμερικανικά ελικόπτερα UH-60 Black Hawk θα απαιτούσαν ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού της τάξης των € 6 εκατομμυρίων, των € 8 και των € 10 εκατομμυρίων ανά ελικόπτερο αναλόγως πάντα των βελτιώσεων και των τροποποιήσεων που θα πραγματοποιούνταν.

Συγκεκριμένα είχαμε γράψει: Τα στελέχη της Α.Σ μέσα από ενδελεχείς μελέτες αξιολόγησαν την επιλογή των UH-60A Blackhawk πλην όμως κρίθηκε μη συμφέρουσα λόγω υψηλού κόστους. Εν πρώτοις τα ελικόπτερα ήταν φτηνά στο κόστος απόκτησης με αξία έκαστου ελικοπτέρου μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ πλην όμως για να έρθει σε πτητική κατάσταση και να κριθεί επιχειρησιακό και αξιόπλοο απαιτούσε σημαντικές εργασίες αναβάθμισης ανεβάζοντας κατά πάρα πολύ το κόστος. Η επιλογή των Chinook κρίθηκε κατά πολύ οικονομικότερη και αποδοτικότερη από πλευράς κόστους/ οφέλους. Παρόλα αυτά, τα ελικόπτερα UH-60A Blackhawk παραμένουν σε ανοικτό ενδιαφέρον για την Αεροπορία Στρατού, η οποία παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς το θέμα.

Διαβάστε αναλυτικά στο παρακάτω άρθρο:

Συνεπώς, με € 8 εκατομμύρια κόστος ανά ελικόπτερο (ένα μεσαίο πακέτο εκσυγχρονισμού) θα απαιτούνταν δαπάνη για € 320 εκατομμυρίων για 40 ελικόπτερα UH-60Α Black Hawk. Φυσικά εδώ πρέπει να προστεθούν και τα κόστη μεταφοράς των ελικοπτέρων.

Οι Αμερικανοί παραχωρούν τα ελικόπτερα σε κατάσταση «as is where is» και είναι σίγουρο πως θα απαιτηθούν αρκετές εργασίες συντήρησης αφού η παλαιότητα των ελικοπτέρων θα είναι τουλάχιστον 30 ετών.

Το θετικό είναι ότι τα UH-60A μπορούν να αναβαθμιστούν μερικώς, δηλαδή ανάλογα με τις απαιτήσεις του πελάτη και τα οικονομικά του ή ολικώς στη νεότερη έκδοση UH-60M. Σημαντικότερο ίσως είναι το ότι τα ελικόπτερα μπορούν πλέον να αναβαθμιστούν και με πλατφόρμα ανάρτησης οπλισμού, αποκτώντας και επιθετικά χαρακτηριστικά. Υπενθυμίζουμε ότι στη διεθνή έκθεση «Singapore Airshow 2018», η Sikorsky ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε τις διαδικασίες πιστοποίησης της πλατφόρμας ανάρτησης οπλισμού στο UH-60.

Η ανάπτυξη του προγράμματος ξεκίνησε το 2011 και ολοκληρώθηκε το 2017, ενώ οι δοκιμές, οι οποίες διήρκεσαν δύο χρόνια, πραγματοποιήθηκαν την περίοδο 2015-2017. Η πλατφόρμα είναι πλήρως λειτουργική με την ηλεκτρονική υποδομή των ελικοπτέρων και μπορεί να ελεγχθεί από την κάσκα των πιλότων (cueing) με τη βοήθεια ενός ηλεκτροπτικού αισθητήρα ο οποίος είναι τοποθετημένος στο ρύγχος του ελικοπτέρου. Ο ίδιος αισθητήρας λειτουργεί και ως σύστημα κατάδειξης στόχων για τα βλήματα καθοδήγησης λέιζερ AGM-114 Hellfire.

Στην περίπτωση που το ελικόπτερο χρησιμοποιηθεί ως επιθετικό, τότε η καμπίνα μεταφοράς μπορεί να φιλοξενήσει προσθαφαιρούμενη υποδομή αποθήκευσης επιπλέον πυρομαχικών και καυσίμων, με τα οποία το πλήρωμα μπορεί να ανεφοδιάσει το ελικόπτερο, όχι εν πτήση, αλλά στο έδαφος, χωρίς να χρειάζεται να επιστρέψει στη βάση του. Έτσι αυξάνει η επιχειρησιακή εμβέλεια του ελικοπτέρου. Εάν τώρα το ελικόπτερο χρησιμοποιηθεί για μεταφορά φορτίου ή στρατιωτών η υποδομή αφαιρείται και τοποθετούνται καθίσματα.

Το στοίχημα για την ελληνική πλευρά είναι να κινηθεί ταχύτατα ώστε να πρώτη να εξασφαλίσει τα ελικόπτερα που είναι σε καλύτερη τεχνική κατάσταση. Σε πρώτη φάση απαιτείται να μεταβεί μεικτό κλιμάκιο του Τεχνικού και της Α.Σ ώστε να επιθεωρήσει και να αξιολογήσει τα διαθέσιμα ελικόπτερα.

Comments

  1. Επί κυβέρνησης Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, (το 1990-1993) με υπουργό άμυνας τον Γιάννη Βαρβιτσιώτη υπήρχε επιθυμία να αγοραστούν 30 μεταχειρισμένα UH-60A από τις Η.Π.Α αλλά τελικά το θέμα δεν είχε θετική έκβαση.

    Θα είναι μεγάλο λάθος να πάμε να πάρουμε ελικόπτερα UH-60A το 2022.
    Αυτά τα ελικόπτερα θα θέλουν μία περιουσία για να ,,έρθουν στα ίσια τους,,, χώρια ότι θα θέλουν εκσυγχρονισμό.
    Συν τα λεφτά για την δημιουργία υποδομών τους, ανταλλακτικά κτλ.

      1. Πρέπει να είναι 20 Μπλακ Χωκ νεότερου μοντέλου. (π.χ – L, ήταν σε παραγωγή το 1989-2007) ) Και όχι ότι έχουν οι άλλοι για απόσυρση και για την έρημο και κοιτάνε να τα πουλήσουν σε κάνα μπατηρημένο για να κερδίσουν λεφτά από τις γενικές επισκευές στα αμερικανικά εργοστάσια, από τις μετά πωλήσεις ανταλλακτικών, άντε και κάνα αναγκαίο εκσυγχρονισμό κ.α. (π.χ όπλα, υποδομές, εκπαίδευση, βιβλιογραφία)
        Τον χ αριθμό που θέλεις σε οτιδήποτε άραγε μπορείς να τον συντηρήσεις ? Η απάντηση είναι προφανώς όχι. Ακόμη και τους αριθμούς αεροπλάνων που έχουν σήμερα οι χώρες της Δύσης κοιτάνε να ρίξουν τις διαθεσιμότητες από το 70% , που ήταν το αποδεκτό ποσοστό, στο 50%. Αλλιώς λένε δεν γίνεται διαφορετικά από οικονομική άποψη. Μία αεροπορία είναι πολύ ακριβή υπόθεση. Ακόμη και οι άγγλοι κανιβαλίζουν Γιουροφάιτερ αντί να αγοράσουν ανταλλακτικά, ενώ οι γερμανοί δεν ρίχνουν λεφτά για την άμυνα τους. Μιλάμε τώρα για χώρες που είναι πολύ πιο πάνω από εμάς..

        1. +1 και απο μενα!

          Αν ειναι να μαζεψουμε σαβουρια 30+ ετών, καλυτερα να δουμε καποια H145 το οποιο ΟΚ, δεν ειναι Blackhawk αλλα δεν ειναι και δεινοσαυρος.

        2. Καταλαβαίνω τι λέτε, αλλά δεν ξέρω αν επαρκεί ο αριθμός, ειδικά αν είναι 20.
          Δηλαδή να πάμε σε λιγότερα ή άλλο τύπο, αλλά βγαίνουν τα νούμερα? Δηλαδή για να γίνει η δουλειά, τι minimum χρειαζόμαστε? Πραγματικά αυτό δεν το ξέρω.
          Επίσης δεν ξέρω αν είναι καλή ιδέα, να πάρουμε π.χ. 40 από έναν αποδεκτό τύπο που μπορούμε να συντηρήσουμε και να κινούμε 20 για οικονομία, έχοντας τα άλλα σε άριστη κατάσταση ώστε ΕΑΝ χρειαστούν, να είναι έτοιμα.
          Φυσικά, σε κάθε περίπτωση, νομίζω ότι συζητάμε για μεταχειρισμένα, έτσι δεν είναι?
          Και δεν ξέρουμε και πότε θα υπάρχουν διαθέσιμα νεότερου τύπου. Για τα Η-145, δεν είναι κακή ιδέα, αλλά δεν ξέρω αν διατίθενται μεταχειρισμένα.
          Το σίγουρο επίσης είναι ότι συζητάμε για έναν μόνο τύπο, ώστε με τα Chinook να έχουμε δύο τύπους όλους και όλους.

          1. Μεταχειρισμένα Η145Μ δεν παίζουν, μιλάμε για νέα ελικόπτερα. Αλλά το κόστος σίγουρα θα είναι συγκρίσιμο με το κόστος εργασιών που απαιτούνται για να μαζευτεί η κατάσταση τα UH-60A. πλην όμως μιλάμε για λύση χαμηλότερου κόστους λειτουργίας, με υψηλές διαθεσιμότητες και ένα πραγματικό πολυεργαλείο

            https://youtu.be/UmG0Knjx8Jg

        3. To H-145M είναι ένα ελαφρύ ελικόπτερο γενικής χρήσης. (L.U.H . Light Utility Helicopter) Mπορεί να αντικαταστήσει Χιούι που κάνουν καθήκοντα γενικής χρήσης.
          Δεν κάνε για μεταφορικό ελικόπτερο γιατί δεν μπορεί να μεταφέρει ικανό αριθμό οπλιτών, δεν έχει την απαιτούμενη εμβέλεια κ.α. Για μεταφορικά ελικόπτερα οι λύσεις είναι μεσαία μεταφορικά ελικόπτερα όπως τα UH-60, AS-532, ΝΗ-90, Mi-17, S-92, Z-8, EC-725, Mi-38 κ.α.
          Σε ότι αφορά την αντικατάσταση των Χιούι μας που κάνουν καθήκοντα γενικής χρήσης η λύση ακούει στο όνομα Καιόβα. Το ίδιο ισχύει για τα Χιούι (10) που χρησιμοποιεί η σχολή αεροπορίας στρατού.
          Eπί κυβέρνησης Κώστα Καραμανλή (2004-2009) και με υπουργό άμυνας τον Σπήλιο Σπηλιωτόπουλο υπήρχε σχέδιο αγορά 20 νέων ελικοπτέρων L.U.H αλλά τελικά η αγορά τους δεν έγινε. Αυτό που έγινε και πολύ σωστά ήταν η ακύρωση του εκσυγχρονισμού 30 Χιούι που μετά θα αναλάμβαναν καθήκοντα L.U.H.

          1. Με μια γρηγορη ματια, το H145 μεταφερει 10 ατομα, το UH60 11 άτομα.

            Απο εκει και πέρα, πως συνδέεται το Κιοβα με τα Huey? Το ενα ειναι ελικόπτερο αναγνώρισης το αλλο γενικής χρήσης….

            Χανω κάτι?

          2. Ρεαλιστικα αεραποβαση δεν νομιζω οτι μπορουμε να κανουμε ακομα και οι αμερικανοι στον κολπο προσγειωσαν τις δυναμεις τους χλμ μακρια απο την κοντινοτερη εχθρικη δυναμη και αφου ειχαν στείλει apache me stallion ναι stallion καλα ακουσατε για καταδειξη στοχων κ.α. Σε περίπτωση σημειακων κρίσεων το ζητημα ειναι η εγκαιρη προληπτικη ενισχυση του νησιου με ευαριθμο προσωπικο κατι που το σινουκ καλύπτει απολυτα. Δεκτο πως μεσαιου τυπου ελικοπτερα μειωνουν ρον κινδυνο απωλειας μεγαλου μερους της επιθετικης δυναμης ταυτοχρονα. Ωστοσο για ελαφρα καθηκοντα συνδεσμου ανεφοδιασμου τα lakota τα καλύπτουν

  2. Ερώτημα Εάν φτασουμε στα 20 τα ΝΗ 90 επιχειρησιακά με τα 25 Chinook και μερικά Super Puma που έχουμε και κατι AB205/UH 1H σε πολύ κατάσταση δεν είμαστε καλλυμένοι ; Τα UH 60 τι τα θέλουμε, θα γυρίσουμε το Apokalypse Now σαν ταινία στην Ελλάδα;

    1. Το Apocalypse Now το γυρναμε εδω και κατι δεκαετιες. Σκοπος ειναι να ξεκολλησουμε απο αυτη την εποχη, να παμε σε κατι νεοτερο, ασφαλέστερο με καλυτερες επιδοσεις.

      1. Το H-145M μεταφέρει 9 άτομα ενώ το UH-60 μεταφέρει 11 (οπλίτες) αλλά με τον εξοπλισμό τους.
        Δεν έχουν την ίδια αυτονομία, ούτε γενικά τις ίδιες δυνατότητες.
        Άρα αφού έχουν διαφορά για μόλις 2 άτομα γιατί οι στρατοί αγοράζουν το πιο ακριβό UH-60 ?

        1. 10 στρατιώτες λέει η Airbus οτι μεταφέρει. To H145M είναι πολύ λιγότερο στην πιάτσα, οι στρατοί αγοράζουν αρκετά το H145M και ο καθένας κάνει τις επιλογές του, ανάλογα με τις ανάγκες του και τι ψάχνει. Εμείς που θέλουμε να αντικαταστήσουμε τα Huey ποιος ο λόγος να πέσουμε σε ακριβά ελικόπτερα;

  3. Η προμήθεια 40 UH60A είναι καλή επιλογή για την αντικατάσταη των UH1, αλλά ίσως είναι καλύτερα να περιμένουμε για νεότερες εκδόσεις, εφόσον αποδεσμευτούν σχετικά σύντομα…

  4. Μέχρι πριν λίγα χρόνια, η ΕΑΒ κατασκεύαζε τις συρόμενες θύρες του UH-60L και υπάρχει λογιστική υποστήριξη από το Π.Ν. για τους κινητήρες T700-GE-701C των S-70 B6/10, Apache A/D & MH-60R…, οπότε μπορεί να επιτευχθούν μεγάλες οικονομίες κλίμακος.
    11 στρατιώτες αντί των 6… των UH-1H
    Το κόστος αναβάθμισης των -L σε -V ανερχόταν πριν 2 χρόνια, σε $4Εκ για τον Αμερικανικό στρατό με κύριο υπεργολάβο την Northrop Grumman με αλλαγές στο λογισμικό, στους υπολογιστές αποστολής, οθόνες πολλαπλών λειτουργιών, συστήματα μεταφοράς δεδομένων και άλλα στοιχεία πιλοτηρίου & καλωδιώσεις.
    Η αναβάθμιση στη Redstone Defense Systems.
    Καιρός να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε πρακτικά & ρεαλιστικά, αποδεικνύοντας ότι είχαμε μια περιστασιακή… έξαψη και όχι μετάλλαξη λογικής

          1. Δεν έχω ψάξει τη συγκεκριμένη εταιρία

            Το έδωσα ως παράδειγμα εταιριών που αναλαμβάνουν τέτοιες εργασίες

            Για τις EΔ δίκιο έχεις

            Προτιμάν να ταΐζουν εταιρίες-zobbie τύπου ΕΑΒ /EBO/Ναυπηγεία σκαραμαγκά Ελευσίνα …!!

            Ο καθένας κάνει τις επιλογές του!!!

          2. Δεν την ξέρω τη συγκεκριμένη εταιρία απλά την αναφέρω για το τι μετατροπές κάνουν στα UH60

            Για τις ελληνικές ΕΔ δίκιο έχεις

            Σαφώς προτιμάνε να πετάνε λεφτά σε ZOBBIE τύπου ΕΑΒ ΕΒΟ ΕΛΒΟ Ναυπηγεία σκαραμαγκά και Ελευσίνας!!

            Τι είναι άλλωστε καμια 10χρονια καθυστέρηση σε ένα πρόγραμμα

          3. @CK

            Κόψε λίγο το πνεύμα και καλό θα είναι να ενημερώνεσαι εκτενέστερα
            Έγραψα που έχει αναθέσει ο Αμερικανικος στρατός την αναβάθμιση και τι περιλαμβάνει, αφού έχει γίνει η αναβάθμιση των κινητήρων.
            Η συγκεκριμένη εταιρεία που ανέφερες έχει συγκεκριμένη σχέση με τους γείτονες..
            Το «zombie» η ΕΑΒ κατασκεύαζε απάρτια του UH-60 για λογαριασμό της Sikorsky.
            Στο ίδιο zombie έχει αναθέσει η Lockheed Martin κατασκευαστικό έργο για τα C-130 & τα F-16 της USAFE και η NHI για τα ΝΗ-90.
            Η Raytheon, η Airbus, η Dassault κλπ
            Αυτοί δεν ξέρουν τίποτε και τους κοροϊδεύει το Ελληνικό κράτος και η ΕΑΒ, αλλά εσύ ο «ξύπνιος και πονηρός» που δεν μπορεί να τον κοροϊδέψει κανείς, ξέρεις, ε?

            YΓ: και είναι zombie, όχι zobbie

          4. @ivychris

            Δίκιο έχεις!!

            γίνετε φοβερή δουλειά στην ΕΑΒ!!

            δεν είμαι σωστά ενημερωμένος!!

            Είναι στο κέντρο της παγκόσμιας αεροναυπηγικής βιομηχανίας!
            Ανοίγουν τρύπες σε ελάσματα και βάζουν πριτσίνια και βίδες!!

            Είναι και η αεροπορία μας very very happy με το έργο που γίνετε εκεί μέσα
            Όλα on time and on budget!
            Πετάει η εταιρία!
            (unlike τα C130/F16/ERIEYE/SUPER PUMA/F4 TANAGRAS PARKING!)

            Πόσες είναι οι συσσωρευμένες ζημιες by the way??.

            https://www.kathimerini.gr/999695/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/oi-sysswreymenes-zhmies-ths-eav-f8anoyn-to-15-dis

            Το διδασκαλικό πνεύμα να το κόψεις εσύ

            PS
            Πάντως χαίρομαι που έχεις υιοθετήσει τις θέσεις για τις Belh@ra
            σε άλλο forum)

        1. @CK, όντως δεν ξέρεις, και καλά θα έκανες να μην γράφεις αφού δεν ξέρεις. Η ΕΑΒ συντηρεί Blackhawk εδώ και 30 χρόνια. Τα Aegean Hawk του ΠΝ δεν είναι τίποτα άλλο απο Black Hawk με ανθυποβρυχιακό εξοπλισμό. Για την αναβάθμισή τους υπάρχουν πολλές επιλογές, δεν είναι ανάγκη να πάρουμε το πακέτο των 8 εκατομμυρίων. Για τα παρκαρισμένα F-4, C-130 κλπ δε φταίει η εταιρεία αν ο πελάτης (η ΠΑ) δε μπορεί να πληρώσει τα αναγκαία ανταλλακτικά. Η εταιρεία που τόσο εύκολα χλευάζεις παραμένει μοναδικός προμηθευτής για συγκεκριμένα απάρτια του F-16, οπότε αποκλείεται να «τρυπάει μόνο λαμαρίνες και να κολλάει πριτσίνια»

          1. Τι μας λες!
            Να μη γράφω αφού δεν ξέρω!1

            η μάλλον να μην γράφω αφού δεν σας αρέσουν αυτά που γράφω!!

            Ξυδάκi

            Η αεροπορία έχει διαφορετική άποψη για το ποιος φταίει για τις καθυστερήσεις

            Διάβασε το άρθρο της καθημερινής:

            1.5 bllion Euro συσσωρευμένες ζημιες το 017 που μπορεί να γίνουν και 3 billion!!

            Έπρεπε να χε κλείσει η να είχε ιδιωτικοποιηθεί εδώ και πολύ καιρό

            Πιο φθηνά θα μας ερχόταν εάν πληρώναμε τους υπαλληλους να καθόταν σπίτι!

            Για τα f16: νομίζω κατασκευάζει η μάλλον συναρμολογεί κομμάτι της ατράκτου
            Δηαλδή έρχονται τα κομμάτια -λαμαρίνες ae έξω τα βάζουnε στα jiigs και τα συναρμολογούνε με βίδες και πριτσίνια
            ʼντε να κάνουν και κάποιες από τις «λαμαρίνες»‘ in house!!

  5. Το θέμα είναι τι θα γίνει με τα 14(+6) NH90!

    Ακόμα και αν παραλάβουμε και τα υπόλοιπα 6 το κόστος χρήσης τους είναι απαγορευτικό για εμάς

    Τύπος ελικοπτερου με μονο ..20 μονάδες και διαφορετικό κινητήρα και avionics από ότι έχουμε δεν έχει νόημα να διατηρήσουμε

    Εάν και όταν έρχουν ταUH60 τα NH90 πρέπει να φύγουν

    Δεν θυμάμαι εάν ο Παπαντωνίου είναι στη μπουρού και για αυτό το πρόγραμμα
    Εάν είναι και η αγορά τους αποδειχθεί ότι είναι προϊόν λαδώματος τότε πρέπει να αναζητηθούν οι ανάλογες ευθύνες και αποζημιώσεις από την κατασκευάστρια εταιρία
    εάν έχουμε τα ******A να τα βάλουμε με τους γαλλογερμανούς για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους

  6. Να προσέχεις τι γράφεις και ποιους κατηγορείς, γιατί ο τελευταίος που κατηγόρησε τον Παπαντωνίου, δημοσιογράφος μάλιστα της Liberation, επικαλούμενος μάλιστα τη συνέντευξη του τότε ανώτατου στελέχους Ζοσράν της Thales στη Le Monde (είχε δηλώσει ότι οι Γάλλοι πήραν την αναβάθμιση των S, γιατί δόθηκε υο C4I των Ολυμπιακών Αγώνων στη Γερμανική Siemens & την Αμερικανική SAIC), καταδικάστηκε και δικαιώθηκε ο Παπαντωνίου.
    Τα €675Εκ της τότε σύμβασης των ΝΗ-90 δεν ήταν πολλά, αν συγκριθούν και με την αντίστοιχη αγορά της Φιλανδίας.
    Αυτό που έψαξε ο εισαγγελέας ήταν τα επιπλέον €40Εκ που επιβαρύνθηκε η σύμβαση με το γνωστό SWAP για να πραγματποιηθεί η αγορά χωρίς να εμφανιστεί στο Δημόσιο Χρέος.
    Εξάλλου μη ξεχνάμε ότι οι κατασκευαστές δέχθηκαν να κάνουν έκπτωση €110 εκ για να συνεχίσει η σύμβαση.
    Αυτός όμως που πρέπει να διερευνηθεί, είναι αυτός, ο πρώην «Στρατάρχης» δλδ, που σταμάτησε τις παραλαβές, άφησε τα Ε/Π χωρίς ανταλλακτικά, επιβάρυνε το Ελληνικό Δημόσιο με κάμποσα Εκατομμύρια Ευρώ σε φύλακτρα και φυσικά άφησε τις ΕΔ χωρίς επαρκές & σύγχρονο επιχειρησιακό μεταφορικό μέσο.
    Να υποθέσω ότι δεν έχεις παρακολουθήσει τα γεγονότα από παλιά…

      1. To σκέφτηκαν κάποιες τελειωμένες χώρες όπως το Ιράκ που έπρεπε να ξοφλήσουν γραμμάτια στους Αμερικάνους (το να σε βοηθήσουν οι ξένοι να απελευθέρωθεις κοστίζει..) και για να πάρει και κάνα συμβόλαιο και η Bell γιατί όλοι (με κάνα δυό εξαιρέσεις) πάνε και ψωνίζουν Black Hawk από την Sikorsky.
        Την σήμερον ημέρα πρέπει να είναι κανείς πολύ τελειωμένος για να πάει για εκσυγχρονίσει ελικόπτερα της εποχής του Βιετνάμ.

    1. Η ουσία είναι πως τα ελικόπτερα αυτά ήταν άλλη μια ‘πολιτκή επιλογή»

      Όλοι οι χρηστες έχουν προβλήματα με δαύτα και έχουν πολύ υψηλό κόστος χρήσης

      Δες τους Σουηδούς

      Μονο 20 ελικόπτερα πανάκριβα στη χρήση με τελείως ξένα συστήματα και κινητήρα μονο προβλήματα δημιουργούν

      Ο Στρατάρχης έπρεπε να τα σουτάρει

      Καλές οι Mercedes αλλα πάρε και κάνα Datsun να κανεις τη δουλειά σου που λεγε και ένας σοφός
      Δες τους σουηδούς

      https://defencereview.gr/oloklirothikan-oi-paradoseis-ton-nh-90-sti/

      1. Πολιτικές επιλογές έχουν γίνει πολλές φίλε μου και θα συνεχίσουν να γίνονται.
        Αυτό δεν καθιστά το Ε/Κ άχρηστο ή ακριβό.

        1. googlare να δεις τι κόστος χρήσης δίνουν διάφοροι χρηστες και συνέκρινε το με το κόστος πτήσης των uh60!

          Εφόσον δεν πετάει διότι είναι πολύ ακριβό για μας να t συντηρούμε προφανώς είναι άχρηστo!

          1. 100 φορές έχουμε πει ότι το κόστος ΚΩΠ στον ΕΣ ειναι 6000€. Σαφώς δεν είναι λίγο, αλλά στην πορεία να μειωθεί και αυτό, όπως σε κάθε νέο οπλικό σύστημα.

            Το λάθος έγινε τώρα, αφού ήθελαν ευρωπαϊκά έπρεπε να πάμε στα EC725 να τελείωνε η ιστορία και να έχουμε ελικόπτερα εδώ και μια δεκαετία και βάλε.

            Από εγώ και πέρα να δούμε πως θα αντικατασταθούν τα Huey…

        2. @AIM
          https://www.protothema.gr/greece/article/782824/poso-kostizei-i-ethniki-aspida-kata-ton-tourkon/

          6707/4 e/h για την ακρίβεια !!

          Πρέπει να μας δώσει βραβείο από τη NH Industries για το χαμηλότερο κόστος ανά ώρα πτήσης για τον τύπο όταν πέταγε!!

          Οι άλλοι στρατοί που δίνουν υπερδιπλάσιο κόστος μάλλον κάνουν κάτι λάθος!!

          https://corporalfrisk.com/2018/03/03/of-helicopters-and-high-costs/

          SOUIDOI:19000E/H

          FINLANDOI:10000$/H (2018)

          https://militarywatchmagazine.com/article/norway-s-european-made-nh90-nightmare-helicopters-fall-short-of-expectations-would-the-american-seahawk-have-been-a-better-choice

          NORBIGOI:

          The NH90 was also found to cost a substantial $23,000 per flight hour, with total lifetime costs for the whole program projected at $3.8 billion. This again bore a stark contrast to its far more effective non European alternatives such as the American Sikorsky Seahawk costing only $4,300 per hour to operate

  7. Αντί να πάμε σε μεταχειρισμένα με όλα τα αρνητικά που συνεπάγεται, θα μπορούσαμε να προγραμματίσουμε την αγορά ενός νέου τύπου, μεσαίου μεγέθους, σύγχρονης σχεδίασης, που να καλύπτει όσο το δυνατόν περισσότερες αποστολές όχι μόνο του στρατού, αλλά να καλύπτει και ανάγκες άλλων κλάδων καθώς και αστυνομία-πυροσβεστική-λιμενικό-εκαβ, κάνοντας μια αρχική μεγάλη παραγγελία που θα εκτελεστεί σε βάθος πολλών χρόνων, με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη βιομηχανική συμμετοχή, μειώνοντας το τελικό κόστος αγοράς και χρήσης. Αν γινόταν κάτι τέτοιο, πολύ καλή επιλογή θα ήταν το Airbus H160.

  8. Το Eurocopter UH-72 Lakota ειναι ο αντικαταστατης του UH-1H/V για τον Αμερικανικο στρατο…. Αν το κοστος για να φερουμε σε πτητικη κατασταση καποια πολυ παλια UH-60 Black Hawk ειναι ιδιο ή απο οτι διαβαζω και μεγαλυτερο απο το κοστος αποκτησης των UH-72 Lakota τα οποια ειναι καινουργια , τοτε δεν πρεπει να πολυ υπαρχει καποιο διλλημα… Το μεγαλο προβλημα ειναι που η αεροπορια διαλεξε Super Puma, το ναυτικο διαλεξε Seahawk και ο στρατος NH-90…. Οτι να’ναι απο αποψη οικονομιας κλιμακος….Ας περιμενουμε να δουμε τωρα που θα μας οδηγησουν οι επομενες πολιτικες αποφασεις και ποια λομπυ θα υπερισχυσουν… Εμενα παντως η συμπαθεια μου ειναι ενα ελικοπτερο που στην κατηγορια των μεσων μεταφορικων ελικοπτερων θα μπορουσε να κανει εξαιρετικη δουλεια και στους 3 κλαδους των ενοπλων δυναμεων (με την αναλογη διαμορφωση…) και αυτο ειναι το Eurocopter AS565 Panther….

  9. Διαβάζω τα σχόλια περί αγοράς νέου τύπου όπως τα UH-72/H-145

    Η Αεροπορία στρατού αντιμετωπίζει ήδη πρόβλημα πολυτυπίας και υποστήριξης

    Τα NH90 έχουν R-R κινητήρες και τελείως διαφορετικά avionics με τα υπόλοιπα αμερικανικα

    Φέραν και τα Kiowa

    Εάν έρθει και νέο τύπος τότε η κατάσταση δεν συμμαζεύεται

    Υπενθυμίζω το δημοσίευμα στο δούρειος πως δεν υπάρχει προσωπικό να βγάλει τα Kiowaαπό τα κοντέινερ

    Με τα Blackhawk τουλάχιστον ο κινητήρας είναι ίδιος με ταAPACHE και τα SEA HAWKτου ναυτικού

    Και βεβαια δεν νομίζω πως πρέπει να κοιτάξουμε τα UH60A αλλα τα -L !

      1. Το μεγαλύτερο κενό που έχουμε είναι στο μεσαίο μεταγωγικό ελικόπτερο

        Δεν μπορεί να στέλνεις CHINOOK σε όλες τις αποστολές μεταφοράς ενοπλων ομάδων

        &
        Δεν καλύπτονται οι συγκεκριμένες αποστολές μονο με 20 NH90

        Καινούργια η μεταχειρισμένα NH90 δεν μπορούμε να αποκτήσουμε εάν και πολλοί χρηστες θα ήταν χαρούμενοι να τα σουτάρουν

        Ορθολογικά τα BLACKHAWK και τα NH90 δεν μπορούν να συνυπάρξουν

        Όπως έχω γράψει τα NH90 πρέπει να πάρουν πόδι

        Οι αποστολές που θα κάλυπτε ένα Light Utility όπως γραφεις θα αναληφθούν από τα KIOWA εάν καταφέρουμε και τα κάνουμε επιχειρησιακά

        Επαναλαμβάνω πως η αεροπορία στρατού πάσχει από πολυτυπία που προκαλεί αυξημένο κόστος λογιστικής υποστήριξης και χαμηλές διαθεσιμότητες

        Δεν γίνετε να υποστηρίζουμε καμια ντουζίνα διαφορετικούς τύπους ελικοπτερων !

        1. Θα πάρουν πόδι νέα ελικόπτερα, για να φέρουμε 35 χρονών ελικόπτερα;
          Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα, γιατί για να πουληθούν τα NH-90 χλωμό το βλέπω

          1. Οποτε μάλλον θα εξακολουθήσουμε να τα βλέπουμε παρκαρισμένα η να πετάνε καμια φορα στις παρελάσεις εάν υπογραφει το FOS για ? από αυτά

  10. AW-139 η λύση των 12+ εκατομμυρίων ,με τον PT6 κινητήρα, ίδιος με τα τεξάν , διαφορετικό μοντελο όμως, τον οποίο «φοράει» και το PZL M-28 το οποίο θα μπορούσε να αποκτηθεί σε μικρό αριθμό για να απαλλάξει τα C-130,C-27 ,CHINOOK από «χρέη» αεροδιακομηδών……

    1. Τα CHINOOK και APACHE είναι και αυτά διαφορετικών εκδόσεων με διαφορες σε κινητήρες, ηλεκτρονικά συστήματα klpa

      Αεροπορία και ναυτικό έχουν διαφορετικούς τύπους ελικοπτερων

      Πανσπερμία υλικού που οδηγεί σε πολύ ακριβό λειτουργικό κόστος τόσο από άποψης συντήρησης όσο και από εκπαίδευσης ιπταμενου προσωπικού

      Οποτε μάλON θα βλέπουμε τα περισσότερα καθηλωμένα αλλα NH90!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *