Η Ιταλία προχώρησε στην προμήθεια άλλων 40 τροχοφόρων τεθωρακισμένων οχημάτων B1 Centauro II (8 x 8) με πυροβόλο των 120 χιλιοστών, τα οποία θα ανήκουν στη βελτιωμένη διαμόρφωση 3.0, σε αντίθεση με τα 10 πρώτα, που παραγγέλθηκαν το 2018 έναντι € 159 εκατομμυρίων και ανήκουν στη διαμόρφωση 2.0. Στη βελτιωμένη διαμόρφωση τα οχήματα ενσωματώνουν βελτιώσεις στο Σύστημα Ελέγχου Πυρός (ΣΕΠ), το οποίο πλέον μπορεί να υποστηρίξει τη χρήση πυρομαχικών προγραμματισμένης πυροδότησης. Επίσης ενσωματώνουν ικανότερα σκοπευτικά και συστήματα παρατήρησης, καλύτερη ηλεκτρική υποδομή και ικανότητα ψηφιακών επικοινωνιών εναλλαγής δεδομένων σε πραγματικό χρόνο.

Το B1 Centauro II είναι μια ριζικά αναβαθμισμένη έκδοση των B1 Centauro, τα οποία διαθέτουν πυροβόλο των 105 χιλιοστών. Εκτός από την μεγαλύτερη ισχύ πυρός τα Β1 Centauro ΙΙ έχουν και ισχυρότερο κινητήρα, περισσότερες ικανότητες παρατήρησης, καλύτερη εσωτερική εργονομία και αυξημένη θωράκιση. Συνολικά η Ιταλία έχει ανακοινώσει ότι θα παραλάβει 136 B1 Centauro II προς αντικατάσταση των 300 εν υπηρεσία B1 Centauro. Συνολικά η Ιταλία παρέλαβε 389 Β1 Centauro την περίοδο 1991-2006, εκ των οποίων 300 παραμένουν σε υπηρεσία και 89 σε καθεστώς αποθήκευσης (από τα οχήματα αυτά τα 25 παραχωρήθηκαν στην Ιορδανία).

Το B1 Centauro II ολοκλήρωσε την ανάπτυξη του και παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο κοινό στην έκθεση «Eurosatory 2016». Το όχημα ενσωματώνει πετρελαιοκινητήρα 720 ίππων Vector 8V Euro III της Iveco και αυτόματο σύστημα μετάδοσης της κίνησης με επτά ταχύτητες για εμπρός κίνηση και μια όπισθεν. Ζυγίζει 30 τόνους και επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα σε οδό 105 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ η εμβέλεια του είναι 800 χιλιόμετρα. Εκτός του κύριου πυροβόλου ενσωματώνει και τηλεχειριζόμενο πύργο με πολυβόλο των 7,62 χιλιοστών ή αυτόματο εκτοξευτή βομβίδων των 40 χιλιοστών.

Υπενθυμίζουμε ότι στις αρχές Ιουλίου η Leonardo ανακοίνωσε ότι ο πύργος μάχης Hitfact Mk.2 των B1 Centauro θα μπορεί II να ενσωματώνει και πυροβόλο διαμετρήματος 105 χιλιοστών, με κάνη μήκους 52 διαμετρημάτων, εκτός του πυροβόλου των 120 χιλιοστών. Η ενσωμάτωση του πυροβόλου των 105 χιλιοστών μειώνει το ολικό βάρος του οχήματος κατά 750 κιλά, ενώ αυξάνει την αναχορηγία βλημάτων εντός του οχήματος. Επίσης επιλέχθηκε και για εμπορικούς λόγους, για να έχουν οι πιθανοί πελάτες περισσότερες επιλογές.

Comments

  1. Αυτά τα 300 εν υπηρεσία B1 Centauro της Ιταλίας μαζί με τα Μ1117 και hummer/plasan εξαφανίζουν κάθε όχημα/άρμα/επρυστριοφόρο από την ΑΣΔΕΝ και χαμηλώνει το κόστος χρήσης και αυξάνει η καταστρεπτικότητα των μονάδων

    1. Και κινούνται πιο εύκολα ανάμεσα στα δρομάκια των χωριών, τα σηκώνουν όλα τα διάσπαρτα γεφυράκια στα χωράφια, αντί του Μ48.

      1. Ακριβώς αυτό σκεφτόμουν. Αν και λόγω πάντα εθνικής υπερηφάνιας και βασισμένος στο σκεπτικό της δεκαετίας του 80 όταν ο ΕΣ σχεδίαζε χωρίς να έχει στο μυαλό του CFE στον τομέα της ΑΣΔΕΝ θα υπήρχαν αν όλα είχαν πάει καλά τα ΤΟΜΠ ΛΕΩΝΙΔΑΣ, τα ΤΟΜΑ ΛΕΩΝΙΔΑΣ, τα ελαφρά άρματα SK-105(παλαιότερα είχα διαβάσει ότι θα παράγονταν κα ιαυτά στην Ελλάδα σε αντικατάσταση των Μ-24/Μ-47), τα α/α ΑΡΤΕΜΙΣ, τα α/τ ARIS, το σύστημα ΠΕΠ με 6 7πλους εκτοξευτές ρουκετών των 70mm για τα μικρά νησιά και ρ/κ αναβαθμισμένα πυροβόλα Μ-114 με αναβάθμιση όπως των νοτιοκορετικών με κάνες των 39cal και λιγότερο πλήρωμα και νέας γενιάς βομβιδοφόρα βλήματα και επί οχημάτων steyr επόμενης γενιάς(συνέχεια των marathon που εξελίσσονταν) και το σημαντικότερο γι όλα αυτά τα συστήματα ούτε που θα ήξερε ο τούρκος πόσα έχουμε και που τα έχουμε και τα χρήματα θα είχαν μείνει εδώ σε μεγάλο βαθμό. Ιστορικά τα λέμε πλέον

        1. Έτσι θα αποκτούσαμε και κάποιου μεγέθους αμυντική βιομηχανία, με συνέργειες σε όλη τη βαριά βιομηχανία. Αλλά όπως και με την υπόλοιπη βιομηχανία, δεν τη θέλαμε, εργάτες θα γίνουμε; Στη δική μου γενιά όλοι θέλανε ένα γραφείο και μια σφραγίδα.

  2. Πολυ σωστη η επισημανση του GMT-I.
    Εγω αναρωτιεμαι, τοσα δις€ εφαγαν και σ»αυτην την ερμη την ΕΛΒΟ δεν μπορουσαν να κατασκευασουν ενα τετοιο τροχοφορο πριν την κλεισουν;
    Σε οποιον τομεα τελικα και να κοιταξεις το μονο που βλεπεις ειναι ρεμουλα και λαμογια και αναρωτιεσαι ειναι ποτε δυνατον αυτο το ΠΡΑΜΑ να γινει Κρατος;

    1. Η ΕΛΒΟ είχε τα σχέδια και την άδεια για την παραγωγή των PANDUR(το αυστριακό όχημα 6Χ6 και εξέλιξη του 8Χ8) που για την ιστορία λίγο μετά την απόρριψή τους από τον ΕΣ επιλέχθηκαν από τις ΗΠΑ(παρήγαγε για τους καταδρομείς της 70 οχήματα νομίζω και ακόμα έναν αριθμό για το Κουβέιτ) αυτά θα μπορούσαν να φτιαχτούν εδώ. Τα οχήματα αυτά θα μπορούσαν να έχουν και πύργο με πυροβόλο των 90/105 και να ήμασταν από τους πρωτοπόρους.

  3. Δεν θελουν, προτιμουν τη χωρα ετσι, οταν η λογικη συγκρουει στα συμφεροντα και στη δουλοπαροικια παντα ετσι θα ειμαστε γι αυτο ονομαζεται και ψευτορωμεικο.

    1. Όπως θα τα ήθελα σαν πακέτο και θα μπορούσαμε με μικρές ετήσιες επενδύσεις ή ακόμα και αυτή την χρησή ευκαιρία εν έτη 2013. Sk-105 και KIOWA και τέλος στα νησιά ειδικά στα μικρά(παρκαρισμένα ακόμα και σε απλά γκαράζ να μην ξέρει κανείς από που έρχεται).

  4. 7000€ ο Καπουντζιδης για την παρουσίαση της Γιουροβίζιον, να βγάζουμε ντίβες με το έτσι θέλω,στη χώρα της ανεργίας τον ξενιτεμενων, και κουβεντιάζουμε γιατί δε παράγουμε, γιατί δε στήνουμε μια αμυντική βιομηχανία, κτλ…

    1. Σαν βάρος και ανάκρουση σίγουρα, τώρα ότι θα χρειάζονταν δοκιμές επίσης σίγουρα, συν ακριβό κόστος. Αν είχαμε λεφτά να πάρουμε αυτούς τους πύργους συν δοκιμές θα μας κόστιζε λιγότερο η αγορά των μεταχειρισμένων Μ-1Α1 από ΗΠΑ και δημιουργία υποδομής εδώ. Δεν αξίζει τώρα(γνώμη μου)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *