Αντικείμενο προβληματισμού για το παρόν άρθρο αποτέλεσε το ζήτημα των Πεζοναυτών και των αποβατικών πλοίων του ΠΝ. Είναι μόνον αυτή η ελληνική παθογένεια; Η απάντηση είναι όχι. Μια δεύτερη παθογένεια είναι η υπέρ συγκέντρωση πτητικών μέσων της Αεροπορίας Στρατού στην Αττική. Ο Ελληνικός Στρατός (ΕΣ) διαθέτει δύο αερομεταφερόμενες ταξιαρχίες. Την 71η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία (71η Α/Μ ΤΑΞ «Πόντος») και την 5η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία (5η Α/Μ ΤΑΞ «V Μεραρχία Κρητών»). Η 5η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία βρίσκεται στη Κρήτη και περιλαμβάνει το 545 και 547 Αερομεταφερόμενα Τάγματα με περιοχές ευθύνης την ΑΣΔΕΝ. Βέβαια Ταξιαρχία είναι στα χαρτιά καθότι διαθέτει μόνον δύο ενεργά τάγματα αντί τριών που περιλαμβάνει το τριαδικό σύστημα δομής του ΕΣ.

Στη Μακεδονία βρίσκεται η 71η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία η οποία διαθέτει τρία αερομεταφερόμενα τάγματα. Τόσο η 5η όσο και η 71η διαθέτουν και άλλες μονάδες και υπομονάδες όμως για λόγους οικονομίας χώρου δεν τις αναφέρουμε αναλυτικώς. Παρατηρείται το εξής παράδοξο ζήτημα ως προς τη διάταξη των δυνάμεων.

Η Αεροπορία Στρατού πρόσφατα ενίσχυσε τις αεροκίνητες δυνατότητες της με την απόκτηση 10 μεταχειρισμένων ελικοπτέρων CH-47D Chinook από τις ΗΠΑ. Συνολικώς, 25 βαρέα ελικόπτερα Chinook είναι στην Πάχη. Το σύνολο των ελικοπτέρων μολονότι προβλέπονταν να αναδιαταχθεί σε Μακεδονία και Κρήτη έμεινε στη Πάχη Μεγάρων στην Αττική.

Η 71η ανήκει στους πλέον επίλεκτους σχηματισμούς του ΕΣ.

Στη Μακεδονία εκτός της 71ης Αερομεταφερόμενης Ταξιαρχίας βρίσκονται και τρεις Μοίρες Καταδρομών οι οποίες έχουν άμεση ανάγκη εναέρια μέσα και συγκεκριμένα ελικόπτερα. Για τις παραπάνω δυνάμεις δηλαδή την 71η και τις τρεις Μοίρες Καταδρομών της 1ης Ταξιαρχίας Καταδρομών Αλεξιπτωτιστών υπάρχει το 3ο Τάγμα Ελικοπτέρων Αεροπορίας Στρατού στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας (3ο ΤΕΑΣ). Το 3ο ΤΕΑΣ αξιοποιεί τα παρωχημένα UH-1H και τα ΑΒ-205.

 Αμφότερα χρήζουν αντικατάστασης λόγω παλαιότητας. Τα μέσα αυτά δεν είναι τα μοναδικά καθότι η ΑΣ από τον καιρό της κρίσης/ έντασης μπορεί να προχωρήσει σε αναδιάταξη Chinook εγγύς των παραπάνω μονάδων. Ένα ακόμα ΤΕΑΣ και συγκεκριμένα το 1ο ΤΕΑΣ βρίσκεται στο Στεφανοβίκειο του νομού Μαγνησίας και μπορεί σύντομα να αναπτυχθεί στη κεντρική Μακεδονία με UH-1H και ΑΒ-205 εξυπηρετώντας καταδρομείς και αερομεταφερόμενο πεζικό.

Επιπροσθέτως, το 2ο ΤΕΑΣ εδρεύει στη Πάχη Μεγάρων και διαθέτει τα υπέρ σύγχρονα ΝΗ90 καθώς και ορισμένα UH-1H και ΑΒ-205. Για τα ΝΗ90 είναι σε όλους γνωστό πως δεν υπάρχει ακόμα σύμβαση τεχνικής υποστήριξης. Προγραμματίζεται σύντομα και ας ελπίσουμε πως δεν θα είναι σαν την FOS των Mirage. Τέλος, το 4ο ΤΕΑΣ είναι εγκαταστημένο στη Πάχη και αξιοποιεί τα συνολικά 25 βαρέα ελικόπτερα Chinook.

Το ΝΗ90 διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που το καθιστούν το ιδανικό μέσο αεροκίνησης.

Τα ΝΗ90 όπως και τα ZUBR θεωρούνται μέσα εκτέλεσης ειδικών επιχειρήσεων ως επί το πλείστον στο Ειδικό Τμήμα Αλεξιπτωτιστών και τη Ζ ΜΑΚ. Εάν ο ΕΣ διέθετε αρκετά ΝΗ90 θα είχε λογική τα ελικόπτερα να βρίσκονται στη Πάχη και από εκεί να μεταβαίνουν προς Βορρά ή Νότο. Ο λόγος είναι οι ταχύτητες των ΝΗ90 εν αντιθέσει με τα Chinook.

 Ο λόγος που περιγράφουμε τη παραπάνω κατάσταση είναι για να επισημάνουμε την ετεροβαρή κατανομή των ελικοπτέρων της ΑΣ. Είναι κοινός τόπος αυτή η υπέρ συγκέντρωση βαρέων ελικοπτέρων Chinook στην Αττική.  Συγκέντρωση που έχει ορισμένα πλεονεκτήματα όπως στη συντήρηση/ τεχνική υποστήριξη αλλά έχει και σοβαρά μειονεκτήματα.

Η λογική επιτάσσει αυτό που συμβαίνει με την 2η Μοίρα Αλεξιπτωτιστών που βρίσκεται στον Ασπρόπυργο και τα μεταγωγικά αεροσκάφη C-130 που είναι στην Αεροπορική Βάση της Ελευσίνας ή τα Chinook στη Πάχη (δεν σημαίνει όμως πως πρέπει να υπάρχουν εκεί όλα τα Chinook). Συνεπώς, υπάρχει αυτή η απαραίτητη εγγύτητα για λόγους ταχείας αντίδρασης και άμεσης ανάπτυξης δυνάμεων.  Βέβαια για πολλούς λόγους (συντεχνιακούς, πολιτικούς) υπάρχει άλλη μια Μοίρα στην Κρήτη, η 1η ΜΑΛ αλλά τα αεροσκάφη ή τα ελικόπτερα που θα την μεταφέρουν είναι στην Αττική. Η λογική θα ήταν και η 1η ΜΑΛ να βρίσκεται εντός Αττικής εγγύς πτητικών μέσων ΑΣ και ΠΑ.

Η λογική επιτάσσει αυτό που συμβαίνει με την 2η Μοίρα Αλεξιπτωτιστών που βρίσκεται στον Ασπρόπυργο και τα μεταγωγικά αεροσκάφη C-130 που είναι στην Αεροπορική Βάση της Ελευσίνας

Η Διεύθυνση Αεροπορίας Στρατού είχε επεξεργαστεί σχέδια αναδιάταξης των πτητικών μέσων με στόχο οι αερομεταφερόμενες δυνάμεις της Κρήτης και της Μακεδονίας να διέθετε εγγύς ελικόπτερα. Και εάν η Κρήτη είναι σχετικά κοντά από τη Πάχη Μεγάρων το ίδιο δεν συμβαίνει με τις μονάδες της Μακεδονίας. Δεν γνωρίζουμε γιατί τα σχέδια αυτά δεν προχώρησαν. Είναι πολιτικοί ή συντεχνιακοί οι λόγοι;

Μπορεί τόσο η 71η όσο και η 5η να είναι επί της ουσίας εφεδρείες της ΑΣΔΕΝ και να αναπτύσσονται από τον καιρό της κρίσης/ έντασης στη νησιωτική χώρα αλλά αυτό δεν αναιρεί την ανάγκη οι δυνάμεις και το υλικό τους να είναι εγγύς των μέσων που θα τις μεταφέρουν. Είναι άλλη μια ελληνική παραδοξότητα όπως με τους Πεζοναύτες και τα αποβατικά πλοία.

Το παραπάνω ζήτημα εκτός από τους Πεζοναύτες και τα αρματαγωγά πρέπει να απασχολήσει σοβαρά την πολιτική και φυσική ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων. Κλείνοντας, θεωρούμε απαραίτητο και κάτι παραπάνω από αναγκαίο ο ΕΣ να προχωρήσει στον εκσυγχρονισμό των ελικοπτέρων CH-47 Chinook ομογενοποιώντας τα ελικόπτερα στο επίπεδο CH-47F, να ενισχύσει τη σουίτα ηλεκτρονικού πολέμου των ελικοπτέρων και να αποκτήσει ένα μέσο ελικόπτερο εφόδου είτε από τα μεταχειρισμένα αμερικανικά Blackhawk είτε από χώρες της Ευρώπης. Ιδανικά, μεσοπρόθεσμα απαιτείται νέο ελικόπτερο μέσης μεταφορικής ικανότητας. Σε κάθε περίπτωση όπως υπάρχει ανάγκη για νέο ΤΟΜΠ/ ΤΟΜΑ στη θέση των Μ113, όπως υπάρχει ανάγκη για ένα νέο ταχύπλοο στη θέση των Magna 960 RIB έτσι υπάρχει και η ανάγκη αντικατάστασης των Huey με σύγχρονα ελικόπτερα. Ανάγκη που δεν καλύπτουν εξ ολοκλήρου τα ΝΗ90 λόγω πολύ μικρού αριθμού.

Εφόσον, υπάρχει η ανάγκη που απορρέει από την Εθνική Στρατιωτική Στρατηγική για αεροκίνητες και αεροαποβατικές δυνάμεις, τότε πρέπει να υπάρξει και η ανάλογη πρόβλεψη για ορθολογική κατανομή και διάταξη των εναερίων μέσων της ΑΣ με γνώμονα το επιχειρησιακό όφελος.

Comments

  1. Aλλη μια περίπτωση που η αποτρεπτική ικανότητα μπορεί να αυξηθεί με οργανωτικές αλλαγές!!
    Όπως τα αρματαγωγά πεζοναύτες!
    Αλλα πάλι θα χάσουν κάποιοι το βόλεμα τους οποτε δεν προχωράει τίποτα
    Μην ταράσσουμε τα νερά!
    Σιγά μην γίνει πόλεμος άλλωστε!

  2. Η γνώμη μου για τους Πεζοναύτες είναι πως τους χρειαζόμαστε ως άκρως επιθετικό σχηματισμό.
    Ως τέτοιος θα πρέπει να αναπτυχθεί στην βόρειο Ελλάδα καθώς εκεί βρίσκονται εγγύτερα τα νησιά στόχοι (Ίμβρος/Τένεδος) όπως επίσης μπορεί να πραγματοποιηθεί ενέργεια στα μετόπισθεν του εχθρου στον Έβρο.
    Τα Zumbr είναι ιδανικά εάν θα μπορούσαν σε ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού να εκδυτικοποιηθουν (από κινητήρες, ηλεκτρονικά μέχρι και όπλα) ενώ τα αρματαγωγα θα ακολουθήσουν.
    Ίσως εκεί να βρίσκει νόημα και η απόκτηση σκαφών τύπου «Θεμιστοκλής» που μπορούν να παρέχουν τοπική ΑΑ και κυρίως ΑΒ (αντιβληματικη) άμυνα με ESSM bl2 που άνετα μπορούν να φέρουν συν τις ASW ικανότητες που δεν μπορεί να προσφερει ένα ΤΠΚ. Έτσι με φθηνό τρόπο εξασφαλίζεται μια συνοδεία αφήνοντας ελευθερες (ή έστω θα δεσμευσει τις λιγότερες) ΚΜΕ του ΠΝ. Με το μικρό εκτόπισμα τους μπορούν να φιλοξενηθούν σε υπάρχοντες λιμένες χωρίς πολλά έξτρα κόστη υποδομών.

    Τώρα για εφεδρεία στην ΑΣΔΕΝ συμμερίζομαι την ιδέα των Νήσων Βατηρων με μονάδες τύπου ΜΑΚ με βαρύ εξοπλισμό πεζικού (άρματα και ΤΘ υπάρχουν ήδη στα νησιά που μπορούν αυτά να επιχειρήσουν). Όταν λέω βαρυ οπλισμό πεζικού εννοώ αντιαρματικά (spike sr) , κατά ελικοπτέρων/MEA (Stinger), όλμους, ελαφρά επαναχρησιμοποιουμενα ΜΕΑ αυτοκτονίας (Rotem L) κτλ…
    Για την μεταφορά τους ταχύπλοα τύπου θωρακισμένων cb90 (ευχομαι κάτι αντίστοιχο εγχώριο) είναι υπέρ αρκετά ενώ πάλι κάποιοι «Θεμιστοκληδες» μπορούν να παρέχουν μια ΑΑ/ΕΕ κάλυψη.

    Για τους Αερομεταφερόμενους η καλύτερη λύση θεωρώ ότι είναι ο διαχωρισμός των ελικοπτέρων ανά τυπο. Δλδ πχ τα Σινουκ στην 71η και τα NH90 στην 5η ενώ για τους καταδρομείς ο αντικαταστάτης του Χιουι…
    Για τους Αλεξιπτωτιστές βρωμάει ο τόπος από μεταχειρισμένα C-130 ενώ και τα Spartan αν επιτέλους τα συντηρησουμε θα μπορουσαν να πάνε Κρήτη για την 1η ΜΑΛ.

    Κατανοώ ότι για όλες τις μονάδες μπορεί να χρειαστεί συνδυασμός των μέσων αλλά έστω έτσι εξασφαλίζεται ότι θα έχουν τουλάχιστον ένα μέσο για να εκπληρώσουν την αποστολή τους σε εξαιρετικά επείγουσες καταστάσεις.

    Σε όλα κοινός τόπος είναι η αποκέντρωση του στρατού από την Αττική ενώ είναι εμφανές ότι πρέπει να φτιάξουμε υποδομές όπως νότια με την νέα βάση στην Κρήτη, έτσι και βόρεια. Μάλιστα μια συμφωνία τυπου Σουδας θα ήταν ιδανική με τους Αμερικανούς αν η Αλεξανδρούπολη δεν ήταν τόσο προωθημένη… Εκτός κι αν συμφωνουσαν να γίνει αλλού (πχ Καβάλα)

    1. Για να γίνουν αυτά πρέπει να έχεις κατάλληλο εξοπλισμό και ΠΛΉΡΗ αεροναυτική υπεροχη που είναι εκτος πραγματικότητας
      Δυτικοποίηση των ZUBR θα στοιχίσει πολύ περισσότερα από ότι ένα καινούργιο πλοίο
      Το ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΉΣ είναι πολύ μικρό για να κάνει αυτά που γραφεις
      Μπορεί να φέρει SEA HAWK?Μπορεί να φέρει ESSM ? και πόσους?
      SONAR? VDS?
      Τα chinook με κατάλληλη διασπορά διπλα στις αερομεταφερόμενες μπορεί να καλύψουν τις ανάγκες
      Τα NH90 είναι πολύ λίγα και πολύ ακριβά στη χρήση
      Αντικαταστάτης των HUEY αγνοείται

      1. @Ck
        Δεν ισχύει τπτ από αυτά που γράφεις… Οι αποστολές των μονάδων παραμενουν οι ίδιες με αυτές που ειχαν πριν με λιγότερους όμως κινδύνους και ρίσκα.
        4 πλοια για αντικατάσταση των Zumbr θα στοιχίσουν λιγότερο? Πολυ αμφιβάλλω…
        Για τα Θεμιστοκλής έχω γράψει παλιοτερα. Διάβασε.
        Τα Σινουκ είναι λίγα για να είναι σε διασπορά.
        Αντικαταστάτης των Χιουι κατά 99% μεταχειρισμενα Blackhawk.

      2. ^what he said

        Φαντασιωσεις τυπου Ιμβρο να τις ξεχασουμε.

        1ον) Απολυτη αεροναυτικη περιοχη μπροστα στα στενα να την ξεχασουμε. Δεν μιλαμε για air superiority αλλα για air supremacy, που δεν προκειται να πετυχουμε ποτε. Ακομα και σε τετοια περιπτωση θα ειχαμε μερικες δεκαδες atmaca απο τη μικρασιατικη ακτη.

        2ον) Ακομα και στο απιθανο σεναριο air supremacy, στην Ιμβρο υπαρχει ενα ολοκληρο συνταγμα καταδρομεων. Για επιτυχημενη αμφιβια επιχειρηση θελουμε τριπλασια αποβατικη δυναμη. Πιστευει κανεις οτι η Ελλαδα μπορει να παραταξει 9 ταγματα πεζοναυτων με αντιστοιχα μεσα και εξοπλισμο;

        3ον) Απο την εποχη της επιθεσης του Βρασιδα εναντια στο οχυρο της Πυλου που ειχε στησει ο Δημοσθενης, μεχρι και σημερα, οι αμφιβιες επιχειρησεις ειναι απο τις πιο απαιτητικες. Θεωρει κανεις οτι η πολυ περιορισμενη αμφιβια εκπαιδευση των πεζοναυτων τους ετοιμαζει να κανουν αποβαση σε οχυρωμενο νησι;

          1. Με χιουι της εποχής Βιετνάμ και αβ.ακ.,του Β Π.π.,εμείς θα κάνουμε απόβαση στη Ίμβρο?
            Τι να πω ρε παιδια?!άντε και στην Πόλη…

  3. Συγχαρητήρια για το άρθρο σας κ.Νικητα.
    Όλοι συμφωνούμε ότι η Α.Σ.,πρέπει να αποκτήσει ελικόπτερα εφόδου.η παρούσα οικονομική συγκυρία, επιβάλει την απόκτηση μεταχειρισμένων. Θα ήταν παρακαλώ δυνατό σε μελλοντικό άρθρο σας να παρουσιασεται τις διαθέσιμες επιλογές από η.π.α.,η`Ευρώπη?

  4. Ο κύριος λόγος που συμβαίνουν αυτά και άλλα, είναι κυρίως, υποπτεύομαι ότι όλοι θα συμφωνήσετε, η έλλειψη πολεμικής εμπειρίας, τελευταία φορά ήταν στο πόλεμο της Κορέας, αν την είχαν πολλά θα ήταν πολύ διαφορετικά σε οργάνωση, εκπαίδευση, προτεραιότητες και εξοπλισμούς.

    1. O ανθρωπος διεπεται απο λογικη, αυτα που λεγονται τωρα θα μπορουσαν να ειχαν γινει χρονια πριν, Λιμανια, μειωση στρατευατος (κοινως συμμαζεμα) κτλ. αλλα δεν τους ενδιεφερε απλα.

  5. Το αρθρο για την αναπτυξη κινητηρα για τους Τουρκικους πυραυλους με τους Ουκρανους το διαβασατε.Η πιο σημαντικη ειδηση του ιστολογιου σημερα.

    Αν τωρα υπαρχει καποιος που πιστευει οτι θα φορτωσει τα Ιασων η τα ποσταλια της γραμμης «πεζοναυτες» και θα τα στειλει να ανακαταλαβουν νησι η να κανουν αποβαση στην Τουρκια καλα κρασια.

    Ο πολεμος αλλαζει.Οι Τουρκοι απο οτι φαινεται δειχνουν να το εχουν κατανοησει.Εμεις απο την αλλη μιλαμε για το πως θα βρουμε τροπους να ταισουμε τα ψαρια του Αιγαιου πιο αποδοτικα με κομματια κρεας εμμενοντας σε δογματα πολεμου που αντιμετωπιζουν τον στρατιωτη ως αναλωσιμο κομματι κρεας.

    1. Q

      Εύστοχες παρατηρήσεις.
      Οι Τούρκοι έφτασαν στην εποχή όπου ο πόλεμος θυμίζει Video Game -χρησημοποιόντας μια λεγεώνα αναλώσιμων ξένων που συμμαζεύει δεξιά και αριστερά για την πρώτη γραμμή- και η Ελλάδα ψάχνει ακόμα για -επίλεκτους- που θα χρησιμοποιήσει ως ένα είδος ελβετικού σουγιά για οποιαδήποτε πρόκληση.

    2. Ακριβώς. Τα ειδικά σώματα του στρατού είναι για συγκεκριμένες επιχειρήσεις. Δεν είναι για να τους στέλνουμε δεξιά κι αριστερά ως αναλώσιμους, επειδή είμαστε ανίκανοι να προσαρμοστούμε στις εξελίξεις.

      1. Για αναλώσιμους δεν υπάρχουν γενικά περιθώρια στην περίπτωση της Ελλάδας, αφού δεν μας περισσεύουν πουθενά άνθρωποι ως τροφή για τα αντίπαλα πυροβόλα. Έτσι θα πρέπει να αποχαιρετήσουν γενικά το ξεπερασμένο μοντέλο με τους αναλώσιμους και να το αντικαταστήσουν με ένα σύγχρονο με επαγγελματίες και σύγχρονα μέσα.

  6. Η Νέα κυβέρνηση άρχισε τα ξεπληρώνει τα γραμμάτια της. Αντί να μεταφέρει τους ΠΖΝ στην Αττική, μεταφέρει LST στον Βόλο. Ο Μπεος ζει αυτός μας οδηγεί. Τα ίδια και με τα ελικόπτερα της ΑΣ. Ακούγονται και άλλα πράγματα για δημιουργία μονάδων στο πουθενά για να ικανοποιηθούν τοπικοί παράγοντες.

  7. Το UH 1″ίσως»πάει από Βόλο κατευθείαν Ρόδο.. Γνώστες πολεμικών μέσων, δεν μπορείτε να φανταστείτε τι μπορεί να κάνει ο Ελληνας.. Οι Π/Ν, όλη την εκπαίδευση-ασκησεις των ΚΔΑΛ +τις αποβασεις και όταν χρειάζεται με τρομερή δύναμη πυρός.

      1. Αυτό θα είναι η»έκπληξη» όταν έρθει η ώρα… Τα στελέχη(στο μεγαλύτερο ποσοστό) είναι όντως ο πολλαπλασιαστης…Τα γαϊδούρια που ανέφερα είναι μόνο ένα παράδειγμα.. (παρακαλώ μην ρωτήσετε για άλλα :))

  8. Το πότε θα έχει λογική να βάλεις μπότες στο χώμα για ανακατάληψη ξαναγράφεται μετά την εποχή των drone. Με εκατοντάδες EO/IR/lidar/SARS μάτια στον αέρα, δεκάδες κιλά εκρηκτικών σε εκατοντάδες suicide drone και όλα να επικοινωνούν, πολεμάς υπολογιστές και ένα παιδάκι στην κονσόλα στην απέναντι μεριά, με ταλέντο στα video games. Αεροπορική κάλυψη για τα 10-300 μ. δεν υπάρχει. Μπορείς να προσπαθήσεις να αλλοιώσεις την εικόνα, μπορείς να βάλεις ψευδό στόχους, μπορεί να παρεμβάλεις την επικοινωνία πριν σε κλειδώσουν, μπορεί να βάλεις ατσαλόδιχτα για να σταματάς τα τύπου Harop (20κιλα έρχονται με 150 χλμ/ώρα), μπορεί να επιτεθείς με ηλεκτρομαγνητικό παλμό, μπορεί να βαράς ντουφεκιές με φυσίγγια διασποράς, μπορεί να έχεις killer drones, πάντως αν πας ανυποψίαστος μετράς δευτερόλεπτα, κατά κυριολεξία.

  9. κ.ΝΙΚΗΤΑ ΣΩΣΤΟΤΑΤΟ ΑΡΘΡΟ,ΠΙΕΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ….ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ METAXEIΡΙΣΜΕΝΩΝ BLACKHAWK ΚΑΙ ΑΣ ΑΦΗΣΟΥΝ ΤΑ Μ1117,ΑΥΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΝΑΓΚΗ…ΑΝΤΕ ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΥ ΦΘΗΝΑ ΤΗΝ ΒΓΑΛΑΝΕ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΜΕ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΛΑΚΑΣ

  10. Ρε παιδια γιατι τετοια τρεμουρα, θελετε να αρχισουν βουλευτες το ανταρτικο.

    Out of the box: η 5η στην Κρητη μαζι με την 1 ΜΑΛ φευγουν απο Χανια (εχει τουριστες φτανει) παει δυτικη Κρητη και μετασχηματιζεται σε Ταξιαρχια «Ελαφρων» Πεζοναυτων με CB90 (το ΤΟΜΠ του Αιγαιου για μενα!).
    Γλιτωνεις ελικοπτερα, ενισχυεις Δωδεκανησα- Καστελοριζο και «βλεπεις» Κυπρο (λεμε τωρα…).

    Ολα τα αλλα (CH47, Crashawk κτλ) βορεια για 71 και τις Β,Δ,Ε ΜΚ, με κεντρο υποστηριξης των μεσων εκει.
    Αθηνα μονο τα απαραιτητα για την Ζ’ΜΑΚ, ΕΤΑ κτλ.

    Αμεση επεμβαση απο την Αττικη δεν γινεται.

  11. Για οσους δεν το εχουν αντιληφθει επαναλαμβανω και παλι η Κρητη αναβαθμιζεται σε ολα τα επιπεδα.
    Εστω αργα αλλα βλεπω αρκετους να εχουν ξυπνησει περιεργως τελευταια.
    Ολοι ασχολουνται με την Αν. Μεσογειο στα υψηλοτατα κλιμακια της παγκοσμιου πολιτικης και εμεις ασχολουμαστε με μεζεδες και τσιπουρα στο Βολο….
    Αεροπορια πρωτιστως και Ναυτικο εχουν τον πρωτο λογο.
    Ο ΕΣ θα βολευτει οπως εχει μαθει να κανει χρονια τωρα τρωγοντας απο τα αποφαγια των υπολοιπων.

  12. Να ευχαριστησουμε αλλη μια φορα το παρον ιστολογιο για το ελευθερο βημα που μας δινει.
    Μια πολυ Πατριωτικη προταση εκανε σημερα ο Κος Εμφιετζογλου με επιστολη προς τους 300 και την Κυβερνηση. Την αμεση δημιουργια Ναυτικου Ταμειου και Αγορα των πλοιων, την υπογραφη της Αμυντικης Συμφωνιας και την παραλαβη των πλοιων ενδιαμεσης συμφωνιας απο τους Γαλλους και το ταμειο αυτο υπο τον ελεγχο του πρωην Προεδρου της Δημοκρατιας.
    Η υλοποιηση αυτης της προτασης «χθες» ισως προλαβει να σωσει την δραματικη κατασταση που ερχεται σε σε ολα τα μετωπα. Η αμεση ενεργεια θα καθορισει τους Πατριωτες η τους Εφιαλτες αλλη μια φορα.
    Οπως εχω ξαναπει » Επανειλημενη Αμελεια= Δολος» κατα το Ρωμαικο Δικαιο
    Οσον αφορα τις μετασταθμευσεις των Ελικοπτερων εχω να αντιπαραθεσω παλι το ερωτημα γιατι δεν πηγε ουτε ενα Ε/Ε Καιοβα στα νησια, που ειναι τα 70 ελικοπτερα; Ποσους πιλοτους εκπαιδευσαν εδω και 14 μηνες;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *