Δεν είναι εποχή να αποσύρουμε αεροσκάφη αναφέρει ο πρώην Α/ΓΕΕΘΑ Μιχαήλ Κωσταράκος σύμφωνα με τη τελευταία του ανάρτηση.

Διάβασα προ ολίγου στο Διαδίκτυο για την επίσκεψη Γαλλων τεχνικών και διπλή αυτοψία στην αεροπορική βάση της Τανάγρας. Να δουν, να πιστοποιήσουν και ενδεχομένως να βελτιώσουν τις τεχνικές εγκαταστάσεις ενοψη της άφιξης των αεροσκαφών Rafale, αλλά και να εξετάσουν την την κατάσταση των παλαιοτέρων αεροσκαφών Mirage 2000, τα οποία ενδεχομένως και να πάρουν πίσω μειώνοντας την τιμή των Rafale.

Πραγματικά δεν καταλαβαίνω γιατί εξ αιτίας των Rafale πρέπει να αποσυρθούν τα παλαιότερα Mirage 2000. Αν ο στόχος μας είναι μια Πολεμική Αεροπορία(ΠΑ) με 200 μαχητικά αεροσκάφη δεν περισσεύει κανένα αεροσκάφος από τα υπάρχοντα. Αντιμετωπίζοντας τις πολυπληθείς Τουρκικές ΕΔ υπάρχουν ακόμα πολλές αποστολές εξαιρετικής σημασίας γι όλους τους τύπους μαχητικών αεροσκαφών. Νέους και παλαιότερους. 

Η ΠΑ έχει εξαιρετικά δύσκολο και απαιτητικό επιχειρησιακο έργο να επιτελέσει. Επιπλεον των καθαρά αεροπορικών αποστολών η υποστήριξη του Στόλου στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο ( στις τέσσερεις θάλασσες της πανάρχαιας ελληνικής ναυτικής παρουσίας) αλλά και των δυνάμεων του Στρατού που αμύνονται των συνόρων σε Αιγαίο και Εβρο απαιτεί κατά τη γνώμη μου, σημαντικό αριθμό διαθεσίμων αεροσκαφών, όχι αναγκαστικά τελευταίας γενιάς, τα οποία όμως θα λύσουν τοπικά προβλήματα υποστήριξης, θα σώσουν ζωές ναυτών και στρατιωτών και θα δώσουν τοπικές νίκες. Θα πρέπει κάποτε να εγκαταλείψουμε το σύνδρομο της Ferrari και να προσπαθήσουμε να κάνουμε τη «δουλειά» μας και με άλλα αεροπορικά (ή και ναυτικά) παλαιότερης τεχνολογίας μέσα.

Η εξαιρετική ποιότητα, ικανότητα και γνώση των Ελλήνων χειριστών θα κάνουν τη διαφορά και θα αποδείξουν την αξία τους σαν πολλαπλασιαστές ισχύος. Κι αν κάποιοι ισχυριστούν ότι αποσύροντας τα Mirage θα μειωθεί το λειτουργικό κόστος της ΠΑ ή η τιμή των Rafale, θα πρέπει να τους υπενθυμίσουμε το αυτονόητο: Η αμυνα δεν έρχεται σε οικονομική συσκευασία.

Comments

  1. Tα αεροσκάφη αυτά και τα όπλα τους είναι παρατημένα χωρίς FOS από το 2010

    Ο Κωσταράκος αποστρατεύτηκε το 2015

    Τι έκανε για αυτά όταν ήταν αρχηγόςΕνοπλων δυναμενων από το 2011???

    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B9%CF%87%CE%B1%CE%AE%CE%BB_%CE%9A%CF%89%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%BF%CF%82

      1. @Βaroutis

        Βεβαιως δεν ειχε περιθωριο για πολλα, αφου αγαπουσε τοσο πολυ την καρεκλα, ωστε δεν τολμησε να υψωσει κραυγη διαμαρτυριας, οπως εκαναν διαδοχικοι εντιμοι Αρχηγοι ΓΕΣ , οι οποιοι καρατομηθηκαν και δεν μακροημερευσαν οπως αυτος, ακριβως διοτι εκεινοι δεν ηταν yesmen.
        Αχνα δεν εβγαζε ο κ. Κωσταράκος οταν ο Αντωνάκης Σαμαράς πετσοκοβε τον στρατιωτικο προϋπολογισμο, εστελνε ραβασακια στον Α/ΓΕΣ με τις προαποφασισμενες προαγωγες, επετρεπε την εισαγωγη αλλοδαπων στις στρατιωτικες σχολες, καρατομούσε αξιους Α/ΓΕΣ.
        Η πτωση της διαθεσιμοτητας των Mirage 2000 αρχισε επι των ημερων του.

      2. Εφόσον αυτά που δινόντουσαν για την Aμυνα δεν ήταν αρκετά για την διασφάλιση της απαιτουμενης αποτροπής θα μπορούσε να είχε ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΊ καταγγέλλοντας τη κατάσταση
        Βεβαια μετά δεν θα είχε κόκκο Βρυξελλών αλλα θα είχε μείνει στην ιστορία ως ΈΝΤΙΜΟΣ και ΑΞΙΟΠΡΕΠΉΣ ΑΡΧΗΓΌΣ
        Δεν μπορεί να μου βγαίνει τώρα μετά από τόσα χρονια και να ζητάει να μην αποσυρθούν αεροπλάνα που επί ΤΩΝ ΗΜΕΡΏΝ του αφέθηκαν «να σαπίζουν»‘

        1. @ck
          Θυμασαι τοτε που ξεκατινιάστηκε δημοσιως με τον Αποστολάκη, οταν ο τελευταιος ανακαλεσε -ορθότατα- το «Επιτελείο» του απο τις Βρυξελλες, με αποτελεσμα να μην μπορει να ανταποκριθει στην «αποστολή» του και στα «βαρύτατα» καθηκοντα που ειχε επωμισθει;
          Η αργομισθία στις Βρυξέλλες ηταν ακριβως η αμοιβη του επειδη ηταν τοσο «συνεργασιμος». Τρια χρονια στρατιωτικος τουρισμος στο κεντρο της Ευρωπης, καθολου ασχημα.

    1. CK

      Περίμενες πραγματικά απο καριερίστα που ήταν αφοσιωμένος στην σταδιοδρομία του και απασχολημένος με τον εαυτό του να παράξει έργο, η πιστεύεις ότι οι περισσότεροι συνάδελφοι του πέφτουν παρακάτω;

      Εδώ εκείνοι που είχαν και όρεξη, άφησαν ένα φτωχό ερπυστριοφόρο ψυχροπολεμικής εποχής με πολυβόλα ως έργο αποτροπής για ενθύμιο… και περίμενες απο έναν που ξέρει να αυτοπαρουσιάζεται στις δεξιώσεις να φέρει την άνοιξη, η να ασχοληθεί σοβαρά;

  2. Αυτο ακριβως που λεει ο ck κι οχι μονο ο κωσταρακος αλλα και οι υπολοιποι αποστρατοι που στα καναλια ειναι ομιλιτικοτατοι οταν εν υπηρεσια στεκονταν σουζα στους πολιτικαντηδες, βγαζω το καπελο μονο στον διοικητη μοιρας στην ταναγρα δεν θυμαμαι ονομα που παραιτηθηκε περυσι για τον λογο της απαξιωσης των μιραζ

  3. Δυστυχώς σήμερα τα όπλα έχουν σημασία κι όχι ο φορέας. Ειδικά σε αποστολές ναυτικής κρούσης με exocet που είναι κ η βασική εξειδίκευσή τους, ασύγκριτα ικανότερο το ραφαλ. Η εποχή των βομβών ελεύθερης πτώσης μάλλον έχει περάσει. Ίσως όμως να έπρεπε να κρατηθούν για ανταλλακτικά-κανιβαλισμό ή ως συμπλήρωμα των fighter sweeps σε cap ώστε να «φαίνονται» πολλά στα εχθρικά ραντάρ. Ίσως και μη επανδρωμένα για κορεσμό αεράμυνας. Πέρα απ’ την πλάκα γνώμη μου είναι ότι δεν πρέπει να δοθούν. Ας μείνουν έστω κ σε αποθήκευση.

  4. Σωστά αναφέρει να μην έχουμε το σύνδρομο της ferrari, όμως 17 mirage2000 με παλιά ηλεκτρονικά, ασύμφορα εκσυχρονισμού και με μοναδική αποστολή την χρήση των exocet (που συγκριτικά με νεότερους πυραύλους έχουν περιορισμένο βεληνεκές) δεν είναι το ιδανικό «φιατάκι», το ρόλο αυτό μπορούν να παίξουν τα παλαιότερα από τα F-16 μας που έχουν και πολλές δυνατότητες εκσυχρονισμού και ανάληψης πολλαπλών αποστολών. Σχετικά με τα mirage o στόχος πρέπει να είναι η αντικατάσταση και των mk2 με rafale.

    1. 31 χρονια κλεισανε (1989) και ο χρονος ειναι αμειλικτος ακομα και στις μηχανες. Ξεπερασμενη τεχνολογια σε σχεση με την απειλη που μεχρι το 2010 αναβαθμιστηκε οπως και εμεις. Το προτυπο F16 Advanced πρεπει να ειναι minimum για την ΠΑ. Ολα τα αλλα αεροσκαφη κατωτερα απο αυτο το προτυπο πρεπει ορθως να αποσυρθουν. Δηλαδη οταν εκσυγχρονιστουν τα 84 F16V και τα 38 F16 block 50 Advanced τοτε F4 πεταμα και αναπληρωση με F35. Τα Mirage 2000 δεν χανοναται/ αποσυρονται αλλα μεταπωλουντε πισω στον κατασκευαστη. Σωστες κινησεις εδω και 35 χρονια απο την ΠΑ. Ειναι γνωστες του αθληματος και συνεχιζουν την αποτρεπτικη ισχυ με τα οποια πενιχρα διαθεσιμα κονδυλια. Τα Rafale ειναι ανωτερα απο το προτυπο F16 Advanced και στην παρουσα φαση ο,τι καλυτερο και συγχρονο σε τιμες ευκαιριας.

  5. 1. Δεν πρόκειται να τα αποσύρουμε αλλά να τα πουλήσουμε, έχει διαφορά.

    2. Αν η τιμή πώλησης βγει χαμηλή, αυτό θα οφείλεται σε όσους τα παράτησαν εδώ και 10 χρόνια. Είναι απίστευτο που επί 10 χρόνια, αυτά που αναφέρει ο κύριος ότι είναι λάθος να τα πουλήσουμε, ότι δεν ήταν λάθος που τα είχαμε απλά για να τα βλέπουμε παρκαρισμένα. Αν είναι μικρό λάθος η πώλησή τους για την αγορά κάτι που είναι πολύ καλύτερο, το παρκάρισμα και η αχρήστευσή τους δεν είναι ΛΑΘΑΡΑ? Η λαθάρα έχει και ονοματεπώνυμα.

    3. Αν φτιαχτούν με την FOS, δεν θα φύγουν άμεσα, αλλά υποθέτω ότι για 1-2 χρόνια (όσο είναι η θερμή περίοδος) θα είναι εδώ αι θα λειτουργούν. Όπως βγαίνουν τα Ραφάλ επιχειρησιακά, αυτά θα φεύγουν. Άρα ο αριθμός δεν αλλάζει ουσιαστικά, μένει περίπου ίδιος, ενώ ο αριθμός αυτών που πετάνε θα αυξηθεί πολύ. Καλύτερα 180 αεροπλάνα και να είναι τα κορυφαία και να πετάνε όλα, παρά 230 και να πετάνε τα 140 (υποθετικά νούμερα).

    4. Εκτός και αν μας δώσουν καμιά εντελώς ξεφτιλέ τιμή για την αγορά στην οποία περίπτωση καλό θα ήταν απλά να τα αποθηκεύαμε κάπου

  6. @ck

    Α μπρααααβο.

    Βρισκουν ολοι οι αρχηγοι τη μιλια τους και εχουν αποψη μετα τη συνταξη.

    4 χρονια αρχηγος απο το 2011 μεχρι το 2015 να μας πει τι εκανε. 4 χρονια.

    Να φτανεις αρχηγος ΓΕΕΘΑ, να εισαι 4 χρονια στο ποστο και να μην εχεις να δειξεις τιποτα ως εργο που να αυξανει την αποτρεπτικη δυνατοτητα και ετοιμοτητα των ενοπλων δυναμεων. Εγω θα κρυβομουν κατω απο καμμια πετρα, δεν θα κουνουσα το δαχτυλο.

    Τι fos υπογραφονταν επι θητειας του; Τι επανδρωσεις υπηρχαν; Τι φροντισε να κανει για την εκπαιδευση; Ποσο στρατο ειχαν τα πολεμικα μουσεια, ποσο το συνταγμα στις Σερρες και οι λοιπες μοναδες και ποσο ειχαμε στα συνορα;

    Πηξαμε στους μεγαλο καριεριστες με τα παρασημα και τους μεγαλοσταυρους που ηταν μηδενικα οσο ειχαν θεσεις κλειδια και μετα αρθρογραφουν και αποκτουν ξαφνικα οραμα για τις ενοπλες δυναμεις.

      1. Σας παρακαλω, δεν μιλατε σε καθυστερημενους.

        Τα p3 ειχαν προαποφασισθει πριν τον Πανούλη Κεκαυμένο. Υπηρχαν χρηματα για τη μαμα LM αλλα οχι για τακακια mirage! Τακακια για το Θεο!

        Οσον αφορα κλεισιμο αχρηστων μοναδων και αναδιοργανωσης του ΕΣ, οχι απλα δεν θελουν επιπλεον κονδυλια, αλλα κερδιζουν απο πανω χρηματα για το κρατος.

        Το να φροντισει να υπαρχει ενα εστω 40% επανδρωση στα συνορα δεν θελει χρηματα… ξερετε τι θελει; Μια ελαχιστη αισθηση του καθηκοντος.
        Αισθηση καθηκοντος και ένα δράμι αληθινο πατριωτισμό.

        Εαν καποιος ομως κανει καριερα απλα ανταλασσοντας χαρες και εξυπηρετησεις ενω φιλα κατουρημενες ποδιες … αυτος δεν δικαιουται να μιλαει. Δεν δικαιουται!

        Ας γινει επιστημονικη μελετη απο ορθοπεδικους και νευρολογους, πως γινεται ασπονδυλα να αναπτυσσουν σπονδυλικη στηλη μετα το εφαπαξ. Να ερθει τουλαχιστον ενα Νομπελ Ιατρικης στη χωρα.

      2. @baroutis

        Aυτα εινα ΠΕΝΙΧΡΟΤΑΤΕΣ δικαιολογιες φιλε. Το ΥΕΘΑ υπεστη αναλογικα πολυ μεγαύτερες περικοπες απο καθε αλλο Υπουργειο. Ο Κωστας Μητσοτακης και ο Γιαννης Βερυβακης φροντισαν τις Ενοπλες Δυναμεις, αν και το Κρατος ηταν σχεδον φαληρισμενο οταν ανελαβαν το 1990. Ειχε δικιο ο Ψηλός για τον αχρείο Σαμαρά, ταπεινός υπηρετης του οποιου ηταν ο κ. Κωσταράκος.

  7. Η συζήτηση ότι δεν πρέπει να αποσύρουν τα Mirage, σταματάει στα Phantom. Η ανώμαλη λογική της συντήρηση ιπτάμενων σαπισμένων αεροσκαφών «επειδή φέρνουν amraam» δεν μπορώ να καταλάβω τι συμφέροντα εξυπηρετεί. Ας εκπαιδευτούν οι μηχανικοί και πιλότοι τους σ άλλο τύπο, για όσο μένει να πάρουν σύνταξη.

  8. Εχουμε 154 F16, εκ των οποιων τα 123 ειναι ικανα να εκτοξευσουν ΑMRAAM.
    Eχουμε 520 AMRAAM.

    Και αναλογουν 4 AMRAAM ανα F16.
    Ουτε τα αεροσκαφη φορεις μας λειπουν, ουτε το αποθεμα AMRAAM ειναι μεγαλο, ωστε να μας περισσευουν και για τα Φαντομ.

    Το Φαντομ ειναι μια γενια πισω απο το Mirage 2000 BGM, πολυ υποδεεστερο στην κλειστη αερομαχια, και με πολυ υψηλοτερο κοστος χρησης.
    Εν οψει της εισαγωγης του Ραφάλ, θεωρω αδιανοητο να αποσυρθουν τα Μ2000 και να μεινουν τα Φαντομ. Αν αποσυρθουν τα Μ2000, ειναι αυτονοητο οτι πρεπει να φυγουν και τα Φαντομ.
    Το Ραφάλ, ωε μεγαλο, δικινητηριο μαχητικο, εχει υψηλο κοστος χρησης. Δεν βγαινουν τα λεφτα αν δε φυγουν τα Φαντομ, απλα πραγματα. Ας μπουν σε αποθηκευση, και ας επανενεργοποιηθουν σε περιπτωση πολεμου οπως τα F84 το 1974.

    1. Όπως είπα και στο προηγούμενο σχόλιό μου, υπάρχει ένα conceptual λαθος εδώ σε όσους λένε να φύγουν άλλα πρώτα, πχ F-4, βλκ30 κτλ.

      Αυτό γιατί κάνουν σύγκριση μετααξύ τους, αλλά στην προκειμένη περίπτωση μια σύγκριση είναι άσχετη. Αυτά ΔΕΝ αποσύρονται, πουλιούνται στα πλαίσια αγοράς των Ραφάλ. Μπορούμε να τους δώσουμε τα F-4?

      Όχι. Άρα η συζήτηση αν είναι καλύτερα ή χειρότερα δεν έχει νόημα.

      Αν οι Γάλλοι μας έλεγαν δώστε μερικά αεροπλάνα ότι ναναι, ναι να ξεκινούσαμε την συζήτηση, αλλά εδώ δεν τίθεται κάποιο δίλημα ποιο είναι καλύτερο να κρατήσουμε το Α ή το Β

  9. Η ύπαρξη των Phantom νομίζω πρι σχετίζεται περισσότερο με θέματα προσωπικού παρά με οτιδήποτε άλλο απο αυτά που έχουν αναφερθεί.

    Αν αύριο αποσύρουν τα Phantom θα τους περισσεύουν 2 η 4 ιπτάμενοι ανά αεροσκάφος μαζί με τους ΧΟΣ που είναι όλοι αξιοματικοί και πρέπει να απασχοληθούν η να απστρατευτούν αφού τα χρήματα αρκούν με το ζόρι για τα Rafale που έχουν ανακοινωθεί, η περίπτωση να περάσουν σε άλλο αεροσκάφος είναι γι μερικά χρόνια εκτός πραγματικότητας, ενώ στις μοίρες των F-16 και Mirage δεν νομίζω να υπάρχουν ελλείψεις ιπτάμενου προσωπικού και ειδικά για την περίπτωση των ΧΟΣ, αφού δεν έχουμε πολλά διθέσια μαχητικά στα οποία θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν. Συνεπώς προκύπτει ένα δίλημμα όπου πρέπει να επιλέξουν ανάμεσα στην απόσυρση των Phantom με τις ανάλογες συνέπειες για το προσωπικό Άι στην διατήρηση με τα ανάλογα έξοδα για το προσωπικό και το υλικό.

      1. Ναι το έχω ακουστά, και το έργο που περιγράφω πιο πάνω το έχω ξαναδεί εκτός Ελλάδας, οπότε έχω και μια ιδέα για το τι μιλάω.
        Η ειδικότητα του ΧΟΣ δεν αλλάζει κάτι σε αυτό που περιγράφω, αλλά το ενισχύει περισσότερο, αντί να το ακυρώνει. Επειδή το πρόβλημα απλά γίνεται πιο μεγάλο, εάν περισσεύουν περισσότεροι πιλότοι που θα μείνουν χωρίς αεροσκάφη εάν αποσυρθούν αύριο τα Phantom.

        1. @Ndgi
          Είπαμε το δικαιολογεί θέσεις και θεσούλες και 2 ιπταμενους ανά αεροπλάνο και μια πτέρυγα μάχης

          Βεβαια έχουν βγει πληροφορίες πως από το 017 και μέχρι πρόσφατα έχει φύγει ένας πολύ μεγάλος αριθμός έμπειρων και αξιόμαχων ιπταμενων κατά κύριο λόγο επειδή δεν πετούσαν
          με αποτέλεσμα να υπάρχει πρόβλημα στην Αεροπορία

          1. CK

            Ίσως να είναι και περισσότεροι ιπτάμενοι απο 2 ανά αεροσκάφος.

            Η μεγάλη φυγή ιπτάμενων έχει νόημα, όταν δεν υπάρχει μέλλον στην αεροπορία.

            Οι αμερικάνοι έσπρωξαν αρκετούς ιπτάμενους σε θέσεις για UAV, σε άλλες χώρες όμως όπου η χρήση των UAV είνα πολύ πιο περιορισμένη δεν υπάρχουν ούτε αυτές οι θέσεις ως εναλλακτική για απασχόληση προσωπικού, οπότε περισσεύουν.

          1. Η αεροπορία έχει ελλείψεις σε αεροσκάφη, αφού αποσύρθηκαν ήδη αρκετά χωρίς αντικατάσταση 1:1 και σε λίγο θα ακολουθήσουν και περισσότερα, ενώ οι χαμηλές διαθεσιμότητες αεροσκαφών -για τους γνωστούς λόγους- επιρεάζουν και το πτητικό πρόγραμμα των ιπτάμενων. Γι’αυτό φεύγουν οι άνθρωποι σε ξένες χώρες, δεν φεύγουν ούτε παραιτούνται υποσμηναγοί όταν υπάρχουν ελλείψεις σε προσοπικό, αλλά επειδή περισσεύουν λόγο ελλείψεις αεροσκαφών με συνέπεια να μην πετάνε όσο θα έπρεπε.

            Όταν αποσύρονται αεροσκάφη με συνέπεια να μειώνεται ο αριθμός στόλου χωρίς αντικατάσταση, περισσεύουν πιλότοι και όχι αεροσκάφη, αυτό είναι στην φύση των πραγμάτων.

  10. Οι υποδομές των διλιτρων και σε ανθρώπινο και σε υλικό δυναμικό περνάνε αυτούσιες και αριθμητικά στα ραφαλ, 332 μοίρα πιλότοι τεχνικοί εγκαταστάσεις, τεράστιο ωφελος δεκάδων εκριων, και τεράστιο κέρδος χρόνου επίσης, από το να στηνοταν από το μηδέν για τα ραφαλ.
    Η Fos των 260 εκριων αφορούσε 44 αεροπλανα,
    Τώρα θα αφορά 24 αναλογικά 100+ εκρια γλυτώνουμε και από κει.
    Η επαναγορά από τους Γάλλους το λιγότερο 7-8 εκρια το πολύ 10 πιστεύω ανά αεροσκάφος άρα 150-200 σύνολο.
    Εδώ βέβαια δεν ξέρουμε αν αυτό το ποσό έχει συμψηφιστει ηδη στο συνολικό ντηλ των ραφαλ, η έχουμε να περνουμε?
    Αν έχει καλώς, αν δεν έχει 2 καινούργια διθέσια τα βγάζουμε, και φτάνουμε τα 20 ραφαλ.
    Έχουν φαγωθεί αρκετά σαιτ με την κορώνα που πέταξε ο Κώστα ράκος, ότι είναι λάθος προδοσία και λοιπές γραφικότητες.
    Η καλύτερη απόφαση ήταν (300-350εκρια ωφελος, αν προσθέσεις όσα αναφέρω παραπάνω) και ψήφος εμπιστοσυνης στα Block30 που ένα μικρό ccip Lite πρόγραμμα θα το πάρουν σίγουρα και από τα απαρτία των 52+ αλλά και από τα φαντομ το 2027.
    Τα 30αρια θα μας συντροφεύουν έως το 2045 και βάλε και θα κρατήσουν την οροφή των 200 αεροσκαφων.
    Eπισης γράφονται διαφορά φαιδρα ότι θα πετάξουμε τους εξοσετ τώρα που φευγουν τα διλιτρα.
    Αν είναι δυνατόν!
    Τα ραφαλ και 2 και 3 μαζί τους ριχνουν και τη πιστοποίηση στα 5αρια θα πρέπει να τη ζητήσουμε δώρο από την mbda τώρα που θα της δώσουμε 300 εκρια για όπλα.

    1. Για το FOS είναι κάπου τόσο
      Λίγο κάτω από 1mill ανά αεροσκάφος και ανά έτος on average
      Οποτε η απόσυρση των 18 EGM μπορεί να σώσει καμια 100άρα
      Για τους EXOSET:
      Οι πύραυλοι έχουν λήξει αφού αφέθηκαν χωρίς FOS εδώ και πολλά χρονια
      Το κόστος επαναπιστοποιιησης τους έχει αναφερθεί να είναι υψηλότερο από το κόστος αγοράς ενός HARPOUN
      Βάλε και το κόστος τροποποιιησης των -5 για να τον χρησιμοποιούν οποτε η ιστορία του EXOSET έχει τελειώσει
      Δες και σχετικό σχόλιο στον Δούρειο
      Τα RAFALE είναι πολύ λίγα να αναλάβουν και αυτό τον ρολο
      Θα περιμένουμε να δούμε τη τελική συμφωνία εάν υπογραφει αλλα δεν θα εκπλαγώ εάν οι Γάλλοι πληρώνουν τα μισά από αυτά που γραφεις για τα EGM
      Για τα B30 είμαι σύμφωνος για τον μερικό εκσυχρονισμό τους

      1. 10 harpoon για το μαροκο= 62 εκρια $
        The US State Department has approved a possible foreign military sale of Harpoon Block II air launched missiles for the Royal Moroccan Armed Forces’ F-16 multi-role fighter jets.

        The potential sale is worth an estimated $62 million and would see Morocco receive 10 Harpoon anti-ship missiles, in addition to containers, spare and repair parts, personnel training and training equipment.

        Οποτε μας λες οτι η επαναπιστοποιηση του καθε exocet εχει πανω απο 7 εκρια ο καθενας?
        Και καινουργιος ποσο κανει συμφωνα με τη λογικη σου?
        20 εκρια?
        Βρε μανια να βγαζεις καθε γαλλικο πανακριβο, και να παραπληροφορεις.
        Αν κανει 4-5εκρια καινουργιος καθε exocet να κοστιζει 20-30% η επαναπιστοποιηση και 50-60% η αναβαθμιση του στο block3 αντιστοιχο του ναυτικου με 200χιλρα εμβελεια, που θα ειναι ετοιμος μαζι με τον ψηφιακο block3 c του ναυτικου σε λιγα χρονια.
        Πες στις φιλες σου λοκχιντ, ραιθεον και μποινγκ οτι και το 2040 exocet θα εχουμε για κυριο αντιπλοικο.

        1. Πέστα στην Αεροπορία όχι σε εμενα!
          https://doureios.com/antio-mirage2000-am39-exocet-kai-sto-vathos-agm-84-harpoon/
          Τα EGM θα φύγουν
          Τα -5 δεν έχουν πιστοποιηθεί για τα EXOSET
          Μήπως θυμάσαι ποσα ζήταγαν οι Γάλλοι??
          Τα RAFALE θα πρέπει να επικεντρωθούν σε AIR-SUPERIORITY
          Αλίμονο εάν τους φορτώσουμε και τα EXOSET!
          Ξεχνάς πως εμείς έχουμε ΉΔΗ harpoun και τα B50 /b52έχουν ΉΔΗ softawate για τη βολή τους σε αντίθεση με τους Μαροκινούς

          1. @CK
            Απο ποτε ο ΔΟΥΡΡΕΙΟΣ εγινε εκπροσωπος τυπου του ΓΕΑ?

            MAX 1 μυριο ο καθε Εξοσσετ για επαναπιστοποιηση…
            Σχεδον ενα μυριο ζηταγαν στο παρελθον και για την πιστοποιση καθε -5 στο ν Εξοσσετ.

            Χαρπουν AGM-84 ΔΕΝ εχουμε…Και δεν ξερουμε και αν μας δινουν τελικα…

            Ο Δουρρειος ξεφυγε και τις προαλλες με αντιγαλλικο αρθρο…

          2. Δες εδώ:
            http://aeroporiapostratos.blogspot.com/2017/06/irage-2000-egm-bgm.html
            Πάνω από 1mil euros
            Τα egm θα φύγουν Ποιος θα είναι ο φορέας των Exoset?
            Τα 24 -5?
            Βάλε 25mil αλλα το κόστος για την μετατροπή των -5 όπως γραφεις
            Harpoun έχουμε στο ναυτικό: τόσο για πλοία επιφανειας όσο και σε υποβρύχια
            Η υποδομή συντήρησης και υποστήριξης υπάρχει
            Ο Αμερικανος Πρέσβης διεύψευσε τις φήμες περί απαγόρευσης εξαγωγής!
            Τα exoset έχουν τελειώσει από καιρό καιρός να το καταλάβουμε και να προχωρήσουμε

      1. Γκούχου γκούχου

        Εφόσον προχωρήσουν τα RAFALE θα ρουφήξουν ότι διαθέσιμο χρήμα υπάρχει οποτε μάλλον δεν μας παίρνει να κάνουμε μια τέτοια κίνηση

        Τα -5 πρέπει να φύγουν και αυτά προς το τέλος της δεκαετίας με την απόκτηση 2HS μοίρας RAFALE
        Η πολυτυπία σκοτώνει τις επιχειρησιακές διαθεσιμότητες είπαμε!

        1. Ευτηχως δεν αποφασίζουν κάποιοι σαν και σένα, τα 5αρια που είναι κατασκευής 2006-2009 θα μας συντροφεύουν έως το 2050.
          Τα περί ομοιοτυπιας είναι κουραφέξαλα.
          Μιλάμε για μονοκινητηριο με χαμηλό κόστος χρήσης και με τον ίδιο κατασκευαστή με τα ραφαλ. Θα φύγουν τα φαντομ έτσι κι αλλιώς το 2027 οπότε το κόστος χρήσης για μόλις 24 5αρια θα είναι κλάσμα των φαντομ.
          Το γιατί κάποιοι τα άφησαν να απαξιωθουν τόσα χρόνια χωρίς Fos και να υποκινουν φημες για τους ακριβούς Γάλλους οφείλετε στην αμερικανιδουλιαση που κατέχει μεγάλο μέρος του πολιτικού και στρατιωτικού κατεστημένου της χώρας.
          Και με το αζιμιωτο φυσικα
          Με πληρωμένα ταξιδάκια από τη μαμά εταιρεία κτλ
          Ευτηχως κάποιοι βλέπουμε αντικειμενικα πέρα από Γάλλους και αμερικανους
          Και λέμε να αποσυρθούν τα διλιτρα μιραζ, να συμμαζευτουν τα f 16 μπλοκ30 και μείνουν και αυτά να κρατάνε οροφές.
          Πολύ φοβάμαι ότι ούτε 2η μοίρα ραφαλ θα υπάρχει ολόκληρη των 18 μαχητικων
          Ποιοι πιθανο όταν θα αποσυρθούν τα φαντομ να κλείσει η Ανδραβίδα και να μην αντικατααταθουν τα φαντομ, οπως έγινε και με τα Α7.
          Βλέπω στο χειρότερο σενάριο 6 ραφαλ που υπάρχει προαίρεση στο συμβόλαιο άλλωστε, και στο καλύτερο σενάριο 12.
          Το ναυτικό θα ρουφήξει όλα τα λεφτά.
          Αρα δεν υπάρχει θέμα να φύγουν τα 24 διλιτρα ούτε το 2040.

          1. Είπαμε λίγα F4 E είναι επιχειρησιακά
            Η διατήρηση τους σε υπηρεσία αλλα συμφέροντα εξυπηρετεί
            Καμια σώφρων πολεμική αεροπορία δεν διατηρεί δυο τύπους μαχητικών σε τόσο μικρούς αριθμούς!
            Μην ακούσω για κάνα Quatar!!
            Πρέπει να αποκτηθεί 2H μοίρα rafale για να δικαιολογηθεί η επένδυση σε αυτά και να φύγουν τα -5
            Η πολυτυπία είναι θάνατος στις επιχειρησιακές διαθεισμότητες

          2. Τα -5 αν ενισχυθούν με 16 – 20 ακόμα αεροσκάφη -5 ή -9 θα μπορούσαν να υπηρετούν στην ΠΑ μέχρι το 2035. Ιδανικά μέσα στην επόμενη πενταετία πρέπει να αποφασιστεί η προμήθεια αυτού του αριθμού, ο εκσυγχρονισμός των Β50 (και ένας light για τα Β30). Όταν έρθουν τα Rafale και τα επιπλέον -9 διώχνεις τα F4.

            Στη συνέχεια πας για 2η μοίρα Rafale και F35 που θα αντικαταστήσουν τα Β30.

        2. Βρε μανία να αποσυρθούν τα -5, τα για την ώρα πιο σύγχρονα και αποτελεσματικά μαχητικά αεροπορικής υπεροχής της ΠΑ! Τα -5 έχουν ακόμα τεράστια περιθώρια πτητικής εκμετάλλευσης, με ελάχιστες προσθήκες μπορούν να υπηρετήσουν πολλά χρόνια ακόμα.

          Μιλάμε για ένα «μικρό» Rafale, υπέρτερο από τα Τουρκικά F-16 Advanced σε ραντάρ, σύστημα αυτοπροστασίας και οπλισμό, για το οποίο έχουμε και εγκαταστάσεις εργοστασιακού επιπέδου συντήρησης των κινητήρων. Που χρησιμοποιεί τα ίδια όπλα με το Rafale που μόλις ξεκινά την καριέρα του στην ΠΑ και για αρκετές δεκαετίες στο μέλλον.

          Πόση ομοιοτυπία πρέπει να έχουμε δηλαδή; 2 τύπους αεροσκαφών; Τα F-16 που έχουμε αυτή την στιγμή πόσοι διαφορετικοί «τύποι» είναι στην πραγματικότητα; Η αδιαφορία, ο εφησυχασμός και οι λάθος προτεραιότητες σκοτώνουν τις διαθεσιμότητες. Η πολυτυπία (σε λογικά πλαίσια) στην πραγματικότητα τις ενισχύει σε περίπτωση απρόβλεπτων τεχνικών ή… γεωπολιτικών προβλημάτων.

          1. F16V —-F100 PW
            F16 B50 –F110
            F16B30?—F110
            M2000-5 –M53
            RAFALAE—M88
            Για ξανά μετρα τύπους αεροσκαφών και κινητήρες!

            Έχω αναφερθεί στα επιχειρησιακά και τέχνο οικονομικά προβλήματα που δημιουργεί η παραπάνω πολυτυπία

            Οι γείτονες είναι χαζοί που έχουν ένα τύπο στο ίδιο επίπεδο και έναν μονο κινητήρα?

            Αυτοί μπορούν να φέρουν αεροσκάφη από τα ανατολικά στα δυτικά αεροδρόμια χωρίς κανένα πρόβλημα αφού οι απαιτούμενες υποδομές είναι ίδιες!

            Εμείς έχουμε τέτοια επιχειρησιακή ευελιξία ?
            Και αν ναι τι κόστος έχουμε πληρώσει??

            θα μπορεί ένα b50 να επιχειρεί από αεροδρόμιο βάση των f16v?
            Με διαφορετικό κινητήρα και ηλεκτρονικά??

            Μπορεί ένα ανταλλακτικό του κινητήρα των-5 να χρησιμοποιηθεί στον m88??

            Είπαμε η πολυτυπία σκοτώνει τη επιχειρησιακή διαθεσιμότητα!

          2. @CK

            Χαζή δεν είναι η Τουρκία αλλά το τι κάνει είναι δικό τους θέμα. Κάθε επιλογή έχει τα καλά και τα κακά της. Δεν υπάρχει κερδίζω παντού. Αν τους κάτσει ένας CAATSA με κυρώσεις από τον θείο Σαμ για την ενεργοποίηση των S-400 θα δούμε από την άλλη πλευρά τι σημαίνει να έχουν ένα τύπο, από μια χώρα προέλευσης, με ένα μόνο κινητήρα κτλ. Εκεί να δεις «επιχειρησιακή ευελιξία» (βλέπε ομηρία) από την απόλυτη ομοιοτυπία.

            Από ανατολικά στα δυτικά η Τουρκία έχει βάθος 1,500 Km, η κεντρική Ελλάδα που φιλοξενεί τις βάσεις της ΠΑ έχει μόλις 300 Km. Με ένα ελικόπτερο πηγαίνεις πάνω-κάτω σε μία ώρα ότι και όποιον θέλεις παντού.

            Όπως είπε και ο φίλος Romeo60, ευτυχώς δεν αποφασίζουν για αυτά τα θέματα εσύ και εγώ.

          3. @ SPIRAL

            Οι γείτονες έχουν επικεντRωθει σε έναν τύπο και έναν κινητήρα και έχουν αναπτύξει τις δικες τους ικανότητες συντήρησης και αναβάθμισης σε βαθμό αυτονομίας
            Υπενθυμίζω πως για τους F110 είχαν εργοστάσιο στη τουρκια
            με ότι αυτό συνεπάγεται στην αυτονομία συντήρησης τους
            Επιπλέον έχιε γραφτεί πως επειδή ξέραν τι έρχεται είχαν μαζέψει ότι ανταλλακτικό F16 κυκλοφορούσε

            τώρα για το ποιος παίρνει τις αποφάσεις στην ελλάδα θα σου θυμίσω
            M2000—> Παπανδρέου(+Kasogki)
            PW,-5:Ακη$ $μπώκο$
            Η αεροπορία το μάθαινε από τις ειδήσεις
            οι ένστολοι να βαράνε προσοχή είναι μονο!
            Τα χει γράψει και ο Φράγκος αλλα μάλλον δεν τα έχεις διαβάσει:

            https://www.orgi.gr/e%CE%BE%CE%BF%CF%80%CE%BB%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CE%AF-%CE%BC%CE%B5-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BB%CE%AC%CE%BD%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B2%CE%B1%CF%80%CF%8C%CF%81%CE%B9%CE%B1/

          4. CK

            Η Τουρκία όταν πήρε την απόφαση για να στηριχτεί σε ένα αεροσκάφος απο Αμερική είχε την Αμερική σίγουρη ως σύμμαχο, αφού είχαν οι κεμαλιστές την εξουσία.
            Αν ήξεραν ότι μια μέρα θα εμφανιζόταν ο Ερντογάν που θα έμπαινε σε αντιπαράθεση με τους αμερικανούς -τους οποίους κατηγορεί για σκηνοθέτες της απόπειρας του πραξικοπήματος- ίσως να επέλεγαν όπως η Ελλάδα 2 τύπους μαχητικών.

            Η επιλογή 2 πηγών προμήθειας μαχητικών είχε λόγους που σχετιζόταν με την στάση των αμερικανών στην υποστήριξη, δεν ήταν απόφαση στο γόνατο ενός πολιτικού.
            Οι Ινδοί το επισημάνουν μέχρι σήμερα ότι οι αμερικάνοι είναι αναξιόπιστοι σε αυτά τα θέματα, γι’αυτό δεν αγόρασαν αμερικανικό μαχητικό, παρά την πολύ ελκυστική πρόταση της ΛΜ για μεταφορά της γραμμής παραγωγής στην Ινδία.

            Οι Τούρκοι δεν μπορεί να είναι πιο έξυπνοι απο όλους τους άλλους, και οι άλλοι όλοι χαζοί.

  11. Σε καμία περίπτωση δεν είναι λάθος καθώς συμβάλλουν στην μείωση της τιμής των Rafale .
    Λάθος ήταν ότι αυτό δεν είχε γίνει με τα Mirage F1(που κατέληξαν στα αζήτητα), να ήταν δηλαδή αντάλλαγμα (να τα επιστρέφαμε) για την αναβάθμιση των egm/bgm σε MK2 και να είχαμε σήμερα ενιαίο στόλο από Mirage 2000-mk5.
    Τώρα η ΠΑ έχει ανάγκη για αξιόμαχα αεροσκάφη καθώς τα block 30 και phantom δεν θα προσφέρουν τίποτα στο κοντινό μέλλον καθώς οι AMRAAM 120b που φέρουν πλησιάζουν στο τέλος της επιχειρησιακής τους ζωής και υποστήριξης (end of life support) οπότε θα πρέπει να πιστοποιηθούν νεότεροι αν αυτό γίνεται και στην τελική με ποιο κόστος…
    Είναι μονόδρομος η απόσυρση των F4 και η μερική αναβάθμιση των block 30 διότι αλλιώς μιλάμε για απώλεια τουλάχιστον 60 αεροσκαφών. Η αναζήτηση 30 Mirage 2000 νεότερων εκδόσεων αλλά και αναβάθμιση των ήδη υπαρχόντων (πιστοποίηση νέων όπλων, link16,αγορά ατρακτιδίων ή και ανταλλαγή των astac αν δεν τα θέλουμε στα Mirage με Damocles αν είναι εφικτό) είναι αναγκαία και όχι πολυτέλεια.

    1. Είπαμε τα πραγματικά επιχειρησιακά F4E είναι πολύ λίγα

      Τα B30 πρέπει να αναβαθμίσουν το θέμα είναι πως τα parts από τα B52+ θα γίνουν διαθέσιμα πολύ αργότερα μάλλον με τα το 24/25 αφού προτεραιότητα έχουν τα B50

      Για την υποστήριξη των AMRAAM B βρήκα αυτό:
      https://www.nspa.nato.int/news/2020/contract-amraam-aim120b
      Μάλλον θα συνεχιστεί η υποστιρξη τους για αρκετά χρονια ακόμα

    2. Αν και πιστεύω οτι ο λόγος που δεν χρησιμοποιούνται τα astac στα Mirage 2000 mk5 είναι οχι η αποσταση απο το έδαφος αλλά το οτι δεν έχουν link16 για real time μετάδoση δεδομένων….οπότε θα τα δούμε μάλλον πάνω στα Rafale)

      1. Εδώ το δείχνει σε 2000https://www.thalesgroup.com/sites/default/files/database/document/2020-09/Thales%20ASTAC%20-%20brochure%20-%202020%20-%20HD%20sans%20repe%CC%80re.pdf

        Μάλλον -D
        Ούτε τα rf4 είχαν data link γ
        Μπορεί και τα ατρακτίδια να μην είναι λειτουργικά πλέον λόγω έλλειψης FOS!

    3. @ CK
      »…Αυτοί μπορούν να φέρουν αεροσκάφη από τα ανατολικά στα δυτικά αεροδρόμια χωρίς κανένα πρόβλημα αφού οι απαιτούμενες υποδομές είναι ίδιες!

      Εμείς έχουμε τέτοια επιχειρησιακή ευελιξία ?…»

      Mηλα με πορτοκαλια….

      Τι σχεση εχει το »βαθος» της Τουρκιας και οι αναγκες της με τα δικα μας?
      Δεν περιμενω απαντηση.

  12. Ναι δεν είχαν τα RF-4 και έπρεπε να προσγειωθουν για να πάρουν τα δεδομένα….που είναι για τα σημερινά δεδομένα τακτικά ξεπερασμένο θεωρώ.
    Μπορεί να είναι και μη λειτουργικά οντως και να έχεις δίκιο ….θα δείξει με τις Foς που υπογράφονται αν θα τα ξαναδουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *