Μιλώντας στη διεθνή αμυντική ιστοσελίδα «Jane’s» ο εκπρόσωπος τύπου του Βρετανικού Υπουργείου Άμυνας δήλωσε ότι υπάρχει έντονο διεθνές ενδιαφέρον για την αγορά των 14 μεταφορικών αεροσκαφών C-130J/J-30 Super Hercules που η Βρετανική Αεροπορία έχει αποφασίσει να αποσύρει πρόωρα. Ο στόλος αφορά σε ένα C-130J Super Hercules (C5) και 13 μακρύτερης ατράκτου C-130J-30 Super Hercules (C4). Την πώληση τους διαχειρίζεται η υπηρεσία DESA (Defence Equipment Sales Authority). Ο αμυντικός σχεδιασμός της Μεγάλης Βρετανίας ανακοινώθηκε στα τέλη Μαρτίου του 2021, με κύρια χαρακτηριστικά τις περικοπές, τη μείωση των οροφών οπλικών συστημάτων, τη δημιουργία νέων αμυντικών δομών και την απόκτηση συστημάτων υψηλής τεχνολογίας (δείτε ΕΔΩ τι θα αποσύρει η Μεγάλη Βρετανία). Μια από τις αποφάσεις ήταν και η απόσυρσης του συνόλου των 14 C-130J/J-30 Super Hercules μέχρι το 2023. Το κενό θα καλύψουν αεροσκάφη A400M Atlas.
Το ζήτημα έλαβε μεγάλες διαστάσεις και εντός της Μεγάλης Βρετανίας, δεδομένου ότι το αρχικό έτος απόσυρσης τους ήταν το 2035. Στα μέσα Απριλίου του 2021 ο βουλευτής Dave Doogan, του Σκωτσέζικου Εθνικού Κόμματος (SNP : Scottish National Party), κατέθεσε κοινοβουλευτική ερώτηση στον Υπουργό Άμυνα της χώρας Jeremy Quin ζητώντας να μάθει τις ώρες πτήσης των αεροσκαφών (δείτε ΕΔΩ αναλυτικά τις ώρες πτήσης των αεροσκαφών). Από την απάντηση του Βρετανού Υπουργού Άμυνας προκύπτει ότι ο μέσος όρος ωρών πτήσης των 14 C-130J/J-30 Super Hercules ήταν 12.894. Η Μεγάλη Βρετανία είχε προμηθευτεί συνολικά 24 C-130J Super Hercules, εκ των οποίων 10 της έκδοσης C-130J Super Hercules και 14 της έκδοσης C-130J-30 Super Hercules αυξημένης μεταφορικής ικανότητας. Τα 10 της έκδοσης C-130J Super Hercules αποσύρθηκαν και πωλήθηκαν (πέντε στο Μπαγκλαντές και τρία στο Μπαχρέιν, η τύχη των υπόλοιπων δύο είναι άγνωστη).
Υπό την προαίρεση του λογικού κόστους πιστεύουμε ότι τα 14 βρετανικά C-130J/J-30 Super Hercules είναι μια καλή περίπτωση προς αξιολόγηση με στόχο την πιθανή αντικατάσταση των 15 εν υπηρεσία C-130B/H Hercules, τα οποία είναι μεν αναβαθμισμένα, αλλά είναι παλαιότερα των βρετανικών. Υπενθυμίζουμε ότι τα ελληνικά C-130B/H Hercules αναβαθμίστηκαν στα μέσα της δεκαετίας του 2000 με βάση το πρότυπο «HERC-2020» και με στόχο την παραμονή τους σε υπηρεσία για 15-20 χρόνια. Συνεπώς το 2025 περίπου θα πρέπει να αρχίσει η αντικατάσταση τους. Από την άλλη τα βρετανικά C-130J/J-30 Super Hercules έχουν αρκετές ώρες πτήσης στο ενεργητικό τους, ενώ είναι άγνωστο το κόστος που θα ζητήσουν οι Βρετανοί. Στα θετικά είναι η άμεση διάθεση τους, καθώς η απόφαση του Λονδίνου είναι η απόσυρση του συνόλου των αεροσκαφών μέχρι τα τέλη του 2023. Άποψη μας είναι ότι πρόκειται για μια περίπτωση που δεν πρέπει να αγνοηθεί, αλλά να αξιολογηθεί.