Η MBDA ανακοίνωσε ότι στις 19 Απριλίου υπέγραψε συμβόλαιο με την Lockheed Martin για τον εξοπλισμό των 15 νέων φρεγατών Type-26 του Καναδά με το αντιαεροπορικό σύστημα Sea Ceptor, βάση του οποίου είναι τα βλήματα CAMM (Common Anti-air Modular Missile). Ο χρόνος ολοκλήρωσης, καθώς και το κόστος δεν έγιναν γνωστά. Η Lockheed Martin Canada ηγείται της ομάδας ανάπτυξης και ολοκλήρωσης τους συστήματος διαχείρισης μάχης των νέων φρεγατών. Τα βλήματα CAMM έχουν αντιαεροπορικές και αντιπυραυλικές ιδιότητες και στην περίπτωση των καναδικών Type-26 θα αποτελούν στην έσχατη γραμμή άμυνας, μετά τα βλήματα SM-2 και ESSM Block.2 (Evolved SeaSparrow Missile). Στην έκδοση CAMM το βλήμα έχει μέγιστο βεληνεκές 25 χιλιόμετρα περίπου, ενώ στην έκδοση ER έχει μέγιστο βεληνεκές 45 χιλιόμετρα περίπου. Συνολικά οι καναδικές Type-26 θα ενσωματώνουν 24 CAMM/CAMM-ER και 32 κελιά για ισάριθμα SM-2 ή 128 ESSM Block.2 ή συνδυασμό αυτών.

Comments

  1. Ό Καναδάς φαίνεται να προτίμησε τον CAMM/ER αντί του RAM για εφαρμογές Point-defence(«στην περίπτωση των καναδικών Type-26 θα αποτελούν στην έσχατη γραμμή άμυνας«)που είναι μια ενδιαφέρουσα εξέλιξη αφού στην έκδοση ER έχει και πολύ μεγαλύτερη εμβέλεια που πλησιάζει πολύ και τις επιδόσεις του ESSM.

  2. Και μια λεπτομέρεια σχετικά με quad packed CAMM σε τριπλό εκτοξευτεί ExLS απο navalnews:

    «The CAMM missiles will be quad packed in Lockheed Martin’s Extensible Launcher System (ExLS), which is part of the Mk41 family of vertical launcher systems.»

    και

    «The final Sea Ceptor configuration aboard the CSC still needs finalized and confirmed but it will likely be 24x missiles launched from Lockheed Martin’s Extensible Launching System (ExLS) located amidship. The RCN would become the launch customer for that new launcher alongside the Brazilian Navy (for its new corvette design based on the TKMS MEKO A-100) depending on who signs the contract first.

    For the record, MBDA announced last month the first contract for Albatros NG (for an undisclosed customer), which uses the extended range version of the missile, known as CAMM-ER.¨

    πηγη:
    https://www.navalnews.com/naval-news/2021/04/mbda-confirms-sea-ceptor-order-for-canadian-surface-combatant/

      1. @Panos & @ DV-1.GR

        Ρε παιδιά τι είναι αυτά που λέτε τώρα?
        Εκτοξέυονται οι camm απο Μκ-41 και μάλιστα σε 4άδες?

        Αφου ο CK μας λέεί συνέχεια ότι μόνο απο φάρμες μανιταριών εκτοξέυονται!

        Δε σας πιστέυω.

        1. και απο sylver και θα υπαρξει και αναλογο εκδοχο του ΕxLS απο τους γαλλους οπου θα μπει στις μπελαρα …24-αστερ 24 μικα 8 σκαλπ θα ειναι ο νορμαλ φορτος … με δυνατοτητες αλλαγης αυτου κατα το δοκουν καθως τα κελια θα ειναι 2 α50 2 α70 …και ασε να λεει τις μπουρδες του αυτος …..το ντιλ εχει κλεισει …

          1. A pa pa pa pa
            Μην μας το χαλάς
            Εάν δεν μπαίνουν CAMM δεν μας κάνει το πλοίο!!
            Λες να βάλουν quad pack στις MMSC HF2.0 στους X_LS??

            Λέω μια ιδέα τώρα….

  3. Μακάρι να κλείσουμε τις 4 ιταλικές fremm και να κουμπώσουμε πάνω: seafire,8exocet,76strales,3Α50 & 1mk41 για 24aster30 & 32camm-er αντίστοιχα,ram, με ενδιάμεση έστω μία μεταχειρισμένη fremm.

        1. Eξαιρετικοτατο!!

          2 Band radar C , X bands η καθεμια εκεί που είναι η καλύτερη

          Έχεις 2 radar σε 1
          Στη C για long range ερευνα και X band για ακτευθυνση οπλων όπως το APAR!

          από μια γρηγορη ερευνα βρήκα 300km max range

          το πιο σημαντικό είναι πόσες ταυτόχρονες εμπλοκές μπορεί να υποστηρίζει???

          1. Στη ουσία ίδια εμβέλεια με το seafire έχει, φαντάζομαι καμμιά 10αρια εμπλοκές σίγουρα. Το θέμα είναι αν μπορεί να μπει και το tacticos combat system στις ιταλικές fremm ή δεν θα το δεχτούν οι Ιταλοί; Πάντως δεν μπορώ να καταλάβω γιατί οι Γάλλοι θέλουν να πουλήσουν belhara και σταμάτησαν τη ναυπήγηση(πλην των δικών τους) της fremm. Αν πιστοποιούσαν και γι’ αυτούς αλλά και για εξαγωγές τη fremm τους με seafire θα είχαν θησαυρίσει αλλά που μυαλό.+ Ότι είναι πολύ σκληροί διαπραγματευτές.

          2. To Kronos στις Andrea Doria, Forbin και Bergamini μπορεί να διαχειριστεί 24 aster.
            https://en.wikipedia.org/wiki/Italian_destroyer_Andrea_Doria
            Η Χ μπάντα θα μπει στην έκδοση light για να καθοδηγεί τους camm -er η C μπάντα στην light plus για να καθοδηγεί τους aster15,30 και η C και Χ μαζί στη Full για να καθοδηγούν τους aster.Αν το apar μπορεί 16 ανά πάνελ και 4 στην τερματική φάση συνολικά 64 και 16 εδώ τα νούμερα θα παίζουν ανάλογα με την έκδοση. Ένα πανίσχυρο ΑΒ μπορεί 12 συνολικά και 3 στην τερματική φάση. Το sampson είναι άγνωστο αλλά ίσως 48 Aster.

          3. Βρε μπαγάσηδες πάτε καλά;
            Mitch τι γράφεις εκεί θα σε μαλώσω;
            16 πυραύλους λέει που διάβασες 16 ανά πάνελ;
            ARAR2 16 και 8 ανά πάνελ γιατί;
            Γιατί χρειάζεται υπολογιστική δύναμη.
            Άλλο παρακολουθώ στόχους και άλλο κάνω
            στοχοποίηση.
            Έλεος μην γράφετε αυτά τα πράγματα.

            Το Sea Fire έχει πρόβλημα για αυτό κατέβασαν την εμβέλεια.
            Το ραντάρ των Ισραηλινών ‘εχει βάρος πάνελ τα 2000 κιλά και
            εμβέλεια τα 450 χιλιόμετρα και 100 χιλιόμετρα για να εντοπίζει
            βλήματα πυροβολικού το έχουν για ραντάρ στο AROW.
            Το ραντάρ των Γάλλων με βάρος πάνελ τα 2.200 κιλά
            μόνο 300 χιλιόμετρα έχει εμβέλεια.

            Μην ξανά γράψεις για 64 πυραύλους μην κάνετε αυθαίρετα
            συμπεράσματα.
            Και θα το ξανά γράψω σου λένε τόσους πυραύλους σε πόση
            εμβέλεια όμως;
            Τι σημαίνει τερματική φάση ξέρεις;
            Άλλο φορτώνω με στοιχεία τους πυραύλους και
            άλλο πως μπορώ να τους μεταδώσω τα στοιχεία αν
            αλλάξει πορεία ο στόχος.

          4. @δικαιος γιωργος μικρος ηρωας
            Αυτό για το apar γράφεται παντού αν είναι και αυτό μούφα σαν την εμβέλεια του essm δεν ξέρω , δεν είναι υπερβολικό όμως αν σκεφτείς ότι ένα tico μπορεί να έχει 16 πυραύλους εν πτήσει και 4 στην τερματική φάση όσο αφορά δηλαδή απειλές από μια διεύθυνση είναι ισοδύναμα. Εφόσον ισχυρίζονταν ότι ήταν το πιο εξελιγμένο ραντάρ για την αεράμυνα και ο περιορισμός ήταν αν μπορούσαν να βρεθούν τόσοι πύραυλοι στον αέρα . Επειδή πρόκειται για μέγιστες τιμές είναι λογικό να μην αφορά μεγάλες αποστάσεις αλλά κοντινές. Για την τερματική φάση αναφέρομαι σε ημιενεργούς πυραύλους.

          5. Πάλι έχεις μπερδευτεί το ραντάρ παρακολουθεί ‘
            στόχους και στους εμφανίζει στην οθόνη.
            Για να κάνεις στοχοποίηση όμως χρειάζονται
            όλα τα στοιχεία του στόχου ταχύτητα, εμβέλεια,
            ύψος, πορεία και πιθανή πορεία στόχου.
            Αυτά τα μεταδίδεις-μεταβιβάζεις στους πυραύλους
            που εκτοξεύονται σταδιακά.
            Αυτό γίνετε για συγκεκριμένο αριθμό στόχων.

            Μετά αφού εκτοξεύσεις τους πυραύλους πρέπει να τους
            παρακολουθήσεις. Έχουν όμως χαμηλότερο RCS οπότε
            παρακολουθείς τους κοντινότερους στόχους και μεταβιβάζεις
            στοιχεία στους πυραύλους εν πτήση άμα αλλάξει ο στόχος
            πορεία.

            Από εκεί και πέρα η υπολογιστή ισχύς κάθε ραντάρ είναι
            ακόμα μικρή για αυτό σου λένε τόσους πυραύλους
            για κάθε πάνελ να τους μεταδόσεις τα στοιχεία.
            και τόσους σε τερματική φάση.
            Δεν είναι το ίδιο πράγμα και δεν μπορεί ένα ραντάρ
            να το κάνει αυτό επί 4 όσα δηλαδή έχει πάνελ.

        2. @thrilosg
          Στην προκειμένη περίπτωση που φαίνεται στην μπροσούρα είναι ενσωματωμένο στο ντιζάιν της υπερκατασκευής τους πλοίου που έχει όντως άσχημη εμφάνιση. Εγώ πιστεύω όμως ότι μπορεί να ενσωματωθεί και σε ιστό με πιο λεπτό σχήμα/ντιζάιν όπως εμφανίζονται τα στοιχεία του APAR που φέρουν οι F-124 και LCF της Ολλανδίας. Για επιδόσεις (εμβέλεια και εγκλωβισμό στόχων) δεν έχω πληροφορίες αλλά αν έχει όντως ικανότητες για Anti Tactical Ballistic Missile Defence όπως αναφέρεται ίσως να είναι ανάλογες του SeaFire που προσφέρουν οι Γάλλοι.

  4. Είναι μάλλον κρίμα που ο συνδυασμός ExLS & CAMM δεν προσφέρεται συμπληρωματικά με ΜΚ-41/Sylver σε ορισμένες από τις υποψήφιες φρεγάτες. Ο τριπλός ExLS μπορεί να φιλοξενήσει τετράδες CAMM ή RIM-116 (RAM).
    Οι τιμές του CAMM και του RAM πρέπει να είναι παραπλήσιες (περί του $1 εκ) και περίπου στο 60% ενός ESSM.
    OExLS φέρεται ως ένας κάθετος οικονομικός εκτοξευτής μικρών διαστάσεων κι από την άλλη μάλλον οι δυνατότητες του CAMM είναι πολύ καλύτερες σε σύγκριση με τον RAM. Επομένως η λύση ExLS/CAMM (12 ανά τριπλό ExLS) μάλλον αξίζει προσοχής ως συμπλήρωμα σε ESSM/SM-2/ASTER 30

    1. Aμα οι Γάλλοι δεν ήταν τόσο δυσκοίλιοι θα είχαν βάλει αυτούς τους εκτοξευτές επιπλέον των SYLVER στις [email protected]
      Και το πλοίο θα είχε και 32 ASRER και 3*2*4 =24 CAMM!!
      Η έστω MICA στους δικούς τους cannisters
      Αλλα…

      Οι Καναδοί από ότι καταλαβαίνω διαλέγουν τους CAMM αντί των RAM
      και θα έχουν SM2, ESSM και CAMM στο ίδιο πλοίο
      Που επιβεβαιώνει πως ESSM ,CAMM είναι συμπληρωματικoi όχι ανταγωνιστικοί
      Αυτοί όμως δεν έχουνε RAM στον στόλο τους

      1. Όταν θα είναι έτοιμος ο CAMM-ER θα γίνουν όμως ανταγωνιστικοί των ESSM.
        Η εμβέλεια του CAMM-ER που αναφέρεται επίσημα με «Range: > 45 km against multiple targets» είναι μόνο ένα απο μερικά επιχειρήματα που έχει ο νέος ευρωπαϊκός πύραυλος εναντίον του ESSM.

        https://www.mbda-systems.com/product/camm-er/

        Οι χρήστες του CAMM θα μπορούσαν έτσι να έχουν πολυστρωματική αεράμυνα με 2(SM/Aster30+CAMM/ER) αντί για 3 διαφορετικά πυραυλικά συστήματα που χρειάζονται σήμερα με την χρήση SM/Aster 30 + ESSM/AsterMR + RAM που θα μειώσει και τις Logistic challenges που έχει η πολυτυπία πυραύλων ως χαρακτηριστικό επιπλέον στα θέματα πιστοποίησης μεγαλύτερης ποικιλίας πυραύλων στο ΣΔΜ των πλοίων.

          1. @G_P
            Ο CAMM-ER έχει διάμετρος 190 mm ενώ ο ESSM 254mm οπότε στο φάρδος δεν υπάρχει πρόβλημα για τον CAMM-ER για τον νέο εκτοξευτή ExLS η ΛΜ λέει επίσημα ότι προσαρμόζεται στο μέγεθος και στην πλατφόρμα φορέα του εκτοξευτή «Modular Building Block – Flexible Size and Platform Deployment» οπότε δεν υπάρχει ούτε σε αυτά τα σημεία πρόβλημα.

            Στο νέο σύστημα VLS που επέλεξε ο Καναδάς για τα GCS θα μπαίνει προφανώς σε Quad pack configuration αφού υπάρχει σχετική ανακοίνωση ότι ο νέος εκτοξευτής θα είναι συμβατός και με άλλα οπλικά συστήματα της MBDA(όπως και ο Sylver για τον οποίο υπάρχει ανάλογη ανακοίνωση ότι έχουν πρόγραμμα υπό εξέλιξη για ενσωμάτωση του camm-er για τα νέα PPA του ιταλικού ναυτικού).

            «The pairing of CAMM with the 3-cell ExLS launcher is a natural choice, providing a flexible launcher solution available now for naval platforms to take advantage of the high performance air defence capabilities and compact size of CAMM with ExLS. Other MBDA weapon systems, compatible with ExLS, are planned for the future.”

            https://www.mbda-systems.com/press-releases/camm-completes-qualification-trials-from-3-cell-exls-launcher/

            Συνεπώς ο ESSM θα έχει ανταγωνιστή των CAMM-ER και ίσως μελλοντικά και τον Meteor.

      2. Φαίνεται ότι το Ram ήταν απαίτηση του ΠΝ η τουλάχιστο η επικρατούσα άποψη στο ΠΝ, αν ήταν απαίτηση ο camm θα έμπαινε δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα για να μπει οτιδήποτε, το ram έχει ορισμένα πλεονεκτήματα την μικρή απόσταση εμπλοκής το ρυθμό βολής και την δυνατότητα επαναγέμισης εν πλώ ενώ και η εμβέλεια του είναι επαρκής για χαμηλά ιπτάμενους πυραύλους.
        Πύραυλοι που εκτοξεύονται κάθετα φτάνουν την υψηλότερη ταχύτητα στο υψηλότερο σημείο και με την αλλαγή διεύθυνσης χάνεται ένα μέρος της κινητικής ενέργειας, καθυστερούν για να φτάσουν στο στόχο και επιπλέον λόγω της πορείας που ακολουθούν για να αυξήσουν την εμβέλεια τους αυξάνουν την ελάχιστη απόσταση εμπλοκής αυτό είναι κρίσιμο για τους χαμηλά ιπτάμενους πυραύλους και έτσι από το πέρασμα από τον mk 29 και τον sea sparrow στον essm ο ram έγινε απαραίτητος για να διευρύνει το χώρο μάχης πλησιέστερα στο πλοίο.
        Αν υπάρχει camm δεν χρειάζεται ram γιατί ο camm μοιάζει σαν να εκτοξεύεται από οριζόντια θέση. Επίσης πύραυλοι που προέρχονται από την αεροπορία όπως ο mica ,Umkhonto, iris παρουσιάζουν μια απότομη αλλαγή πορείας όπως όταν εκτοξεύονται από ένα αεροπλάνο για να κτυπήσουν κάποιο που είναι πίσω τους και τους κάνει κατάλληλους και για πλοία για την κάλυψη της εγγύς αεράμυνας.
        Στην περίπτωση της belharra που η επιλογή του ΠΝ ήταν να χρησιμοποιηθεί μόνο ο aster 30, αυτό δημιουργεί ένα αμυντικό κενό πλησιέστερα στο πλοίο λόγω μεγάλης ελάχιστης απόστασης εμπλοκής που καλύφθηκε με την επιλογή του ram.

    2. @ ICON

      Δεν υπαρχει ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ πιθανοτητα ο CAMM να ειναι καλυτερος των RAM. Απο που εξαγεις αυτο το συμπερασμα?

      Πολυ απλα ο CAMM εχει μονο ενεργο ερευνητη ρανταρ, o οποιος μπορει να αντιμετωπισει προβληματα στην αναχαιτηση χαμηλα ιπταμενων στοχων κοντα στην επιφανεια της θαλασσας οπως οι αντι-πλοικοι πυραυλοι, λογω αντανακλασεων απο τα κυματα της θαλασσας, ειδικα εαν ο αντιπλοικος πυραυλος εχει χαρακτηριστικα μειωμενης διατομης ρανταρ.

      Αντιθετως ο RAM εχει διπλο ερευνητη υπερυθρων και παθητικου ερευνητη ρανταρ, με αλλα λογια εντοπιζει εκπομπες ρανταρ που εκπεμπουν οι ενεργοι ερευνητες των αντιπλοικων πυραυλων. Προκειται δηλαδη γιαεξειδικευμενο βλημα κατα αντι-πλοικων πυραυλων.

      1. Μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα έχει το Potential να αντικαταστήσει αρκετά συστήματα στις μικρές και μεσαίες αποστάσεις/εμβέλειας αντιαεροπορικής και αντιπυραυλικής άμυνας.
        Ο καναδοί που τον επέλεξαν αντί για τον RAM το έχουν αντιληφθεί και προχώρησαν σε ανάλογη επιλογή.

        Within the global market, CAMM-M/ Sea Ceptor seems to fit somewhere in between short-range bolt-on naval defense systems like MBDA’s Crotale or Raytheon’s RAM; and medium-range vertical-launch missiles like MBDA’s Aster-15 or Raytheon’s RIM-162 Evolved Sea Sparrow. That’s actually a pretty useful niche. It encompasses the main danger zone for saturation anti-ship missile attacks, which threaten to overwhelm the targeting (illuminator) capabilities of ships that rely on older radar designs and/or semi-active radar homing missiles.

        https://www.defenseindustrydaily.com/i-think-i-camm-britains-versatile-air-defense-missile-07293/

        1. @ WTF

          Τι σχεση εχει η ημι-ενεργη καθοδηγηση που βαζεις παραπανω με αυτα που συζηταμε? Η ημι-ενεργη καθοδηγηση χρειαζεται καταυγαση (illuminator), oπως λεει παραπανω. Ειναι ασχετο θεμα.

          Οι Καναδοι δεν εχουν να αντιμετωπισουν κανεναν, και δεν τους καιγεται καρφι τι θα εχουν πανω στις φρεγατες τους. Το ιδιο και οι Βρετανοι.

          Οι Αμερικανοι που τους ενδιαφερει το ζητημα καθως εχουν απεναντι την Κινα και τη Ρωσια με υπερηχητικους πυραυλους κατα πλοιων, εχουν πανω RAM και Phallanx.

          Για να αντιμετωπισεις πυραυλο κατα πλοιων πρεπει να μπορεις να τον εντοπισεις πρωτα. Υπαρχουν τρεις επιλογες

          1) ενεργο ερευνητη ρανταρ
          2) παθητικο ερευνητικο ρανταρ
          3) υπερυθρη καθοδηγηση.

          Ο ESSM εχει ενεργο ερευνητη, και υπερδιπλασια ακτινα δρασης σε σχεση με τον CAMM.
          To RAM εχει παθητικο ερευνητη ραντα ΚΑΙ υπερυθρη καθοδηγηση.
          Επομενως οι Αμερικανοι καλυπτουν το πληρες φασμα σε διπλασια εμβελεια απο οτι ο CAMM, αρα ο CAMM τους ειναι εντελως αχρηστος. Το ιδιο ισχυει και για εμας.

          Ο ενεργος ερευνητης ρανταρ, οπως αναφερα παραπανω εχει προβλημα να δει κινουμενο στοχο ελαχιστα μετρα πανω απο την επιφανεια της θαλασσας, καθως οι αλγοριθμοι δεν μπορουν να κανουν ευκολα απορριψη υποβαθρου, ειδικα οταν υπαρχει εντονος κυμματισμος. Οταν ο πυραυλος εχει χαρακτηριστικα στλεθ (π.χ. NSM) ειναι ακομη πιο δυσκολο για τον ερευνητη να βρει στοχο.

          Για αυτον τον λογο χρησιμευουν οι υπερυθρες, επειδη πολυ απλα εναν πυραυλος που κινειται παραγει θερμοτητα λογω αεροδυναμικης τριβης και λογω του κινητηρα του, επομενως λαμπει ολοκληρος σαν φαρος μπροστα στο κρυο υποβαθρο της θαλασσας, και ειναι ευκολος στοχος.

          Το προβλημα ειναι οτι αυτοι που γραφουν οτι ο CAMM μπορει να αντικαταστησει τον RAM, προφανως δεν γνωριζουν φυσικη και τεχνικες επεξεργασιας δεδομενων.

          «Sea clutter echoes may make it impossible to detect some targets, while the presence of others may only be revealed by skilful adjustment of the controls or with the assistance of some form of signal processing. »

          https://www.sciencedirect.com/topics/engineering/sea-clutter

          1. @ G_P
            Οι πύραυλοι ESSM και RAM έχουν φτάσει πλέον σε επίπεδο/σημείο που δεν αφήνει άλλα περιθώρια για εξέλιξη και αναβαθμίσεις, σε αντίθεση με τους σύγχρονους ευρωπαικούς αντιαεροπορικούς πυραύλους, είτε σου αρέσει είτε όχι αυτό είναι γεγονός που επιβεβαιώνουν και οι σχετικές αναφορές που υπάρχουν στο Ίντερνετ.

            Οι προσωπικές σου εκτιμήσεις για τους Άγγλους και τους Καναδούς είναι λανθασμένες και δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα.

          2. Οι υπέρυθρες έχουν έντονη απορρόφηση ιδιαίτερα από την ατμοσφαιρική υγρασία αντίθετα στα ραδιοκύματα η απορρόφηση μειώνεται για αυτό γράφουν all weather.
            Το πρόβλημα στην επιφάνεια της θάλασσας έχει να κάνει περισσότερο με το φαινόμενο του multipath και λιγότερο με το clutter, αυτό αντιμετωπίζεται με στενότερες δέσμες σε υψηλότερη συχνότητα η σειρά αυξημένης συχνότητας είναι η εξής X,Ku,K.Ka,mm, o camm έχει την υψηλότερη συχνότητα mm και επηρεάζεται λιγότερο, ο Aster και ο Mica έχουν τον ίδιο ερευνητή της mbda από την Ιταλία στην μπάντα Ku ενώ ο aster ng θα έχει Ka ενώ ο mica ng θα έχει aesa από την thales σε άγνωστη μπάντα. Ο essm έχει τον ερευνητή του amraam στην μπάντα Χ την λιγότερο κατάλληλη για την επιφάνεια της θάλασσας. Τα πλοία πολλές φορές πλέουν στην ομίχλη τι βλέπει τότε ο υπέρυθρος ερευνητής του ram:οιερευνητές των αντιπλοικών πυραύλων ακολουθούν τεχνικές eccm,πόσο μπορεί ο παθητικός ερευνητής να λοκάρει έναν εξελιγμένο ερευνητή ώστε να ακολουθήσει έπειτα το lock-after-lauch του ερευνητή υπερύθρων.
            Δεν έχουμε τεχνικές γνώσεις ούτε τις πληροφορίες για να απαντήσουμε σε τέτοια ερωτήματα καλύτερα να είμαστε πιο συγκρατημένοι στις κρίσεις μας.

          3. @ WTF

            Και ο RAM Ευρωπαικος ειναι, Γερμανικης κατασκευης. Ο CAMM ειναι εκδοση του πυραυλου αερος-αερος ASRAAM , που ειναι παρομοιος με τον MICA, IRIS-T, AIM-9X κτλ. Εμενα δεν με ενδιαφερει η προελευση του πυραυλου, απλα εαν δουλευει η τεχνολογια. Σκεφτομαι με βαση το τι χρειαζεται το Ελληνικο ΠΝ, και τι θα ηθελα να ειχε πανω ενα πλοιο εαν ημουν μελος του πληρωματος.

            Λες οι Αμερικανοι που εχουν στελθ αεροσκαφη απο τη δεκαετια του 1970 και εστειλαν ανθρωπο στο Φεγγαρι τη δεκαετια του 1960, να μην εχουν τεχνολογια???

            Επισης το γεγονος οτι χαρη στον ESSM ζει κοσμος στην Ελλαδα, καθως παραγουμε 2% του πυραυλου ως συμμετοχη, δεν πρεπει να μας αφηνει αδιαφορους καθως παραγονται μερικες χιλιαδες πυραυλοι για δεκαδες ναυτικα στον πλανητη. Στον CAMM η συμμετοχη μας ειναι 0%. Τωρα εαν καποιοι εχουν ως κριτηριο επιλογης μονο εαν ειναι Ευρωπαικος η Αμερικανικος, αυτα ειναι θεματα κομπλεξ και δεν μπορω να βοηθησω.

          4. @ Mitch

            Εισαι ο Δ. Μητσοπουλος?

            Εαν δεν μπορει να δει ο ερευνητης του RΑΜ τον αντι-πλοικο πυραυλο στα 10 χιλιομετρα, τοτε ουτε ο αντι-πλοικος πυραυλος θα μπορει να δει το πλοιο απο τα 50-100-200 χιλιομετρα ωστε να στοχευσει το πλοιο. Επομενως ο αντι-πλοικος πυραυλος θα κανει χρηση ενεργου ρανταρ και επομενως θα εντοπιστει απο τον παθητικο ερευνητη του RΑΜ. Και στο 1 χιλιομετρο-500 μετρα θα δει και ο ερευνητης υπερυθρων του RΑΜ τον αντιπλοικο λογω θερμοτητας, οση ομιχλη και να υπαρχει καθως θα λαμπει ο πυραυλος στο υπερυθρο φασμα. Ρουα ματ δηλαδη.

            Οτι μπαντα ρανταρ και να εχεις, ειναι δυσκολο για εναν ερευνητη ρανταρ να εντοπισει κινουμενο πυραυλο που κινειται κοντα στην επιφανεια της θαλασσας, ΕΙΔΙΚΑ εαν εχει μειωμενη διατομη ρανταρ. Αλλα ειπαμε, αυτη η δυνατοτητα υπαρχει και στον ESSM block 2 σε ΥΠΕΡΔΙΠΛΑΣΙΑ εμβελεια, που φτανει τα 50 χιλιομετρα. Ο CAMM ειναι στην καλυτερη περιπτωση συμπληρωματικος του συνδυασμου ESSM / RAM / Phallanx και σε ΚΑΜΙΑ περιπτωση δεν μπορει να αντικαταστησει ενα απο αυτα, ειδικα τον RAM.

            Με αυτα που γραφεις για τα ECCM δειχνεις οτι δεν καταννοεις πως δουλευει η τεχνολογια. Τα ECCM ανθρωπε μου ΔΕΝ επηρρεαζουν τους παθητικους ερευνητες. Ειναι μονο για να αντιμετωπιζουν εκπομπες παραπλανησης ρανταρ απο συστηματα ECM. Αυτα ειναι ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ. Aκομη και αν βαλεις ενα ενεργο ερευνητη ρανταρ η ακομη και κινητο τηλεφωνο στον πλανητη ΔΙΑ, ενας παθητικος ερευνητης στη ΓΗ μπορει να το εντοπισει.

            Αυτος ο παθητικος ερευνητης ονομαζεται …. ραδιοτηλεσκοπιο.

            Αντι να λες χαζομαρες και ασχετα πραγματα, κατσε και ακου μπας και μαθεις τιποτα.

          5. @G_P
            Γιάν να μην γράφεις σεντόνια δίνοντας και λάθος πληροφορίες η για πράγματα που είναι γνωστά.
            Δεν νομίζω ότι χρειάζομαι «φροντιστήρια» απο εσένα για το τι παίζει στα εξοπλιστικά η ποιός φτιάχνει πια συστήματα και με ποιούς συνεργάζεται. Έχω αρκετά καλή πληροφόρηση απο ανθρώπους που τα ξέρουν απέξω και ανακατωτά.

            Ό RAM δεν είναι ευρωπαϊκός, είναι εξαρχής 100% αμερικανικό πρόγραμμα της General Dynamics και στη συνέχεια εισήλθαν 2 ευρωπαϊκές χώρες στο πρόγραμμα.
            Ο πύραυλος χρησιμοποιεί την κεφαλή αναζήτησης του FIM-92 Stinger και τον κινητήρα όπως και την πολεμική κεφαλή του AIM-9 Sidewinder.

            Ο camm (και ειδικά ο ER) δεν είναι παρόμοιος με τους MICA,IRIS-T κλπ αλλά στην ίδια κατηγορία πυραύλων.
            Έτσι για να μην λέμε πράγματα που δεν στέκουν.
            Όσο για τα υπόλοιπα με τα στέλθ των ΗΠΑ… όπως και το 2% κόσμου στην Ελλάδα που «ζει» απο την συμμετοχή στον ESSM δεν αξίζει να σχολιάσω.
            Συμμετοχή σε πρόγραμμα πυραύλων μπορείς να πάρεις και απο ευρωπαϊκή εταιρία (με παράδειγμα την συμμετοχή στον Iris-t) οπότε δεν είναι μονόδρομος οι ΗΠΑ.

  5. Όπως έγραψα και πιο πριν και παλιότερα γιατί να κάτσω να σπάσω το κεφάλι μου
    να δω αν μπορούν να μπουν 4 ξεχωριστά ραντάρ στα πλοία;
    Δυο περιστρεφόμενα και δυο πάνελ που θα περιστρέφονται για να δουν τον στόχο.
    Το έκανα για τους εξής λόγους:
    1) το ένα μικρό περιστρεφόμενο ραντάρ θα μπει ψηλά για να εντοπίζει στόχους
    που πετούν σε επίπεδό θαλάσσης στα 35-40 χιλιόμετρα.
    2) η εμβέλεια του μεγάλου περιστρεφόμενου ραντάρ είναι τα 450 χιλιόμετρα.
    μας χρειάζονται τόσο μεγάλες εμβέλειες; Ναι γιατί χοντρικά η εμβέλεια ενός ραντάρ
    μειώνετε στο 35-65% σε συνθήκες έντονων παρεμβολών.
    Για να έχουμε δηλαδή μια πρακτική εμβέλεια γύρω στα 250-150 χιλιόμετρα.
    3) με τα δυο πάνελ ραντάρ έχουμε την μέγιστη υπολογιστική ισχύ σε κάθε ένα ραντάρ χωριστά.
    Δηλαδή μπορούν να κάνουν στοχοποίηση σε μεγαλύτερο αριθμό στόχων και
    τερματική καθοδήγηση πάλι σε μεγαλύτερο αριθμό στόχων.
    4) μπορούμε να εκτοξεύσουμε πυραύλους και με τα περιστρεφόμενα ραντάρ.
    5) βάζουμε από δυο ραντάρ σε δυο ξεχωριστούς ιστούς οπότε αν καταστραφεί ο
    ένας δεν χάνουμε τίποτα από την μαχητική ισχύ του πλοίου.
    6) έχουμε μεγαλύτερη αντίδραση σε περιβάλλον αυξημένων παρεμβολών.
    7) αν πάθει βλάβη ένα ραντάρ δεν χάνουμε σχεδόν τίποτα από την περιμετρική
    αντίληψη των απειλών.
    8) με τα 4 ραντάρ έχουμε την δυνατότητα εντοπισμού βλημάτων πυροβολικού’
    και να τα καταστρέψουμε.
    9) μπορούμε να κατευθύνουμε και άλλα όπλα με τα 4 ραντάρ όχι μόνο πυραύλους.
    10) δεν χρειαζόμαστε έξτρα μικρά ραντάρ για να καλύπτουν τα κενά.
    11) με την ηλεκτρονική σταθεροποίηση και την μηχανική με σερβομηχανισμούς
    μπορείς να επιτύχεις να έχεις λειτουργικά τα ραντάρ σε έντονο κυματισμό.
    Προσοχή όχι όπως γινόταν παλιά νέες πατέντες.
    12) το κόστος είναι ίδιο για τα 4 ραντάρ με το ένα που μπαίνει στον τεράστιο ιστό με τα 4 πάνελ
    γιατί στοιχίζει ακριβά η τοποθέτηση και ο ιστός.
    13) το κόστος είναι μικρότερο αν βάλεις και ένα ραντάρ περιστροφικό μεγάλης εμβέλειας πίσω.
    14) οι εμβέλειες των ραντάρ είναι μεγαλύτερες από τα πάνελ που έχουν τοποθετηθεί σε πλοία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *