Υπογράφηκε σήμερα η αμυντική διακρατική συμφωνία μεταξύ της Ελλάδας και του Ισραήλ για τη δημιουργία του Διεθνούς Εκπαιδευτικού Κέντρου Πτήσεων στην 120 Πτέρυγα Εκπαιδεύσεως Αέρος, στην Καλαμάτα. Η συμφωνία δίνει οριστική λύση στο χρονίζον πρόβλημα της εκπαιδεύσεως των Ικάρων της Πολεμικής Αεροπορίας με ικανοποιητική επάρκεια ωρών πτήσεως και υπερσύγχρονων εκπαιδευτικών μέσων, ενώ παράλληλα ενδυναμώνει ουσιαστικά τη στρατηγική συνεργασία Ελλάδος και Ισραήλ. Το πρόγραμμα έχει αναλάβει η ισραηλινή Elbit, είναι ύψους $ 1,6 δισεκατομμυρίων (περίπου € 1,3 δισεκατομμύρια) και διάρκεια 20 ετών. Η συμφωνία περιλαμβάνει την προμήθεια 10 ιταλικών εκπαιδευτικών Μ-346 της Leonardo, ως αεροσκάφος προκεχωρημένης εκπαίδευσης, τη συντήρηση του στόλου των T-6A Texan II, για την αρχική εκπαίδευση, καθώς και πακέτο υπηρεσιών που περιλαμβάνει εξομοιωτές πτήσης εδάφους.

Λεπτομέρειες για το M-346 Master και την εξέλιξη του στην έκδοση εκπαιδευτικού-ελαφρού μαχητικού M-346FA Master μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο:

Comments

  1. Σιγά-σιγά κλείνουμε τα θέματα και σε χρόνους γρήγορους. Πραγματικά μία σημαντική μέρα που οδηγεί στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης των Ικάρων μας.

  2. Πανάκριβες υπηρεσίες. Το χρέος είναι στο 207 % του ΑΕΠ και αυτοί μοιράζουν δις ευρώ χωρίς διαγωνισμούς τόσο στο εκπαιδευτικό όσο και στις φρεγάτες του ναυτικού. Πολύ πιο συμφέρον θα ήταν να αγοραστεί μια μοίρα εκπαιδευτικών.

    1. Με κόστος 65 εκατ το χρόνο θα έχεις πληρεστατη εκπαίδευση για τους Ικάρους σου με σύγχρονα αεροσκάφη που δεν διαθέτεις κνθα έπρεπε να αγοραστούν,με πλήρως εκσυγχρονισμένα τα Texan,με νέους εξομοιωτές πτήσης κ με πολλές βελτιωτικές εργασίες στις υποδομές κ τις εγκαταστάσεις χωρίς να σκέφτεσαι ΤΠΤ.
      Ούτε για ανταλλακτικά , ούτε για καύσιμα, ούτε για συντήρηση τον μέσων ούτε για εκπαιδευτές ούτε για τεχνικούς.
      Επιπρόσθετα θα μπορούν να έρθουν πιλότοι από άλλες χώρες να εκπαιδευτούν εδώ με ότι αυτό συνεπάγεται για προσδοκώμενα έσοδα.

    2. Ξέρεις πόσο θα κόστιζε η αγορά μιας μοίρας M-346FA(16-18 αεροσκαφών) με εξομοιωτές ,με δημιουργία γραμμής υποστήριξης με εκπαίδευση εκπαιδευτών κ τεχνικών κ πόσο θα ήταν το κόστος χρήσης, συντήρησης κ λειτουργίας αυτής της μοίρας για 20 χρόνια;;;

    3. Την τριγωνική ανισότητα την έχετε ακουστά?

      Δεν υπάρχει καμία μα καμία περίπτωση να κόστιζε ακριβότερα η προμήθεια αεροσκαφών κτλ

    4. Με 65χχ εχεις εξασφαλισει, διαθεσιμοτητα, εκπαιδευση, χωρις κόπο αλλά με τρόπο.

      Η ΠΑ έκανε οτι και η άλλες αεροπορίες.

      Για 20 χρόνια θα πληρώνει και θα απαιτεί.

    5. Όσο τους ταΐζεις όμως θα σου αγοράζουν ομόλογα και το κόστος δανεισμού θα πέφτει. Σήμερα αυτή τη δουλειά την κάνουν τα ΗΑΕ και παρά τον κόβιντ δανειζόμαστε με χαμηλό επιτόκιο. Δε θέλω να κάνω σοβαρή οικονομική ανάλυση αλλά θέλω να πω ότι δεν είναι έτσι όπως το πιστεύεις έσοδα-έξοδα. Δες το παράδειγμα της Τουρκίας. Η έκθεση ευρωπαϊκών τραπεζών στο χρέος της Τουρκίας (Ισπανικές, Γαλλικές, Ιταλικές) δε θα την αφήσουν να χρεωκοπήσει.
      Αυτό που θέλω να πω, όσο κάνεις οικονομικές συναλαγές με άλλους και θέλουν να έχεις χρήματα να τους δίνεις (για 20 χρόνια) δεν υπάρχει πρόβλημα στην οικονομία.

  3. Λύνεται ένα σοβαρό πρόβλημα. Το α/φ είναι υπερσύγχρονο και συντηρούνται και τα Texan.
    Όμως, νομίζω ότι είναι μια εξαιρετικά ακριβή σύμβαση. 10 Μ-346 εάν τα θέλεις μόνο σε εκπαιδευτική έκδοση, δεν στοιχίζουν πάνω από 250 εκ με αρχική FOS. Και είναι και δικά σου.
    Δεν ξέρω. Ίσως μάθουμε περισσότερες λεπτομέρειες.

    1. Το θέμα είναι ότι για να αγοράσεις 10 αεροσκάφη έστω κ τα απλά Μ-346 χρειάζονται τα λεφτά κασέρι κ εμείς δεν τα έχουμε.
      Επίσης δεν ξέρω κατά πόσο θα μας συνέφερε να αγοράσουμε έναν τύπο αεροσκάφους στην πιο απλή έκδοση μόνο για εκπαίδευση όταν ο ίδιος τύπος σε ανώτερη έκδοση μπορεί να προσφέρει με πολύ μεγάλη επιτυχία σε πολλές αποστολές ακόμα κ σε περίπτωση πολέμου.
      Κ πρέπει ΟΛΟΙ να υπολογίζουν το κόστος χρήσης κ συντήρησης αυτών των αεροσκαφών για 20 χρόνια.

      1. Σωστό. Αλλά και τώρα, τα απλά εκπαιδευτικά θα έχουμε, ενώ δεν μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε για άλλη δουλειά, αφού δεν θα είναι δικά μας. Κασέρι δε νομίζω. Κανένα οπλικό σύστημα δεν αγοράζεται μετρητοίς. Όλα είναι σε δόσεις, αφού έτσι και αλλιώς παραλαμβάνεις και σταδιακά.
        Ας ελπίσουμε να ξέρουν τι κάνουν. Πάντως, όπως και να έχει, λύθηκε ένα πολύ σοβαρό θέμα της Π.Α.

  4. Η ισραηλινη προταση ηταν ακριβοτερη της καναδικης. Καπου 15 % παραπανω ανα ωρα πτησης αν θυμαμαι καλα. Σε βαθος 20ετίας το επιπλεον κοστος ειναι πανω απο 150
    000.000. Ελπιζω να αντιλαμβανονται ολοι οτι τα λεφτα αυτα ειναι «προστασία» που πληρωνουμε στο Ισραήλ, αν και ειναι εντελως ασαφες σε τι ακριβως συνισταται αυτη. Ειπαμε φιλοι και συμμαχοι, αλλα οχι να μας πιανουν και τον πωπο.

    Επιπλεον, ειναι σαφες οτι θα κοστιζε πολυ πολυ λιγοτερο αν η Πολεμικη Αεροπορια αγοραζε τα αεροσκαφη και τις υποδομες και το εκανε μονη της. Τοτε γιατι η αεροπορικη ηγεσθα δεχθηκε αυτη τη λυση; Διοτι ξερει πολυ καλα τους πολιτικους της Ελλαδας. Με την πρωτη οικονομικη δυσκολια, θα της κοψουν παλι τον προϋπολογισμο, τα αεροσκαφη θα καθηλωθουν ελλειψει ανταλλακτικων, καυσιμων και χρηματων, και η εκπαιδευση των ιπταμενων θα βαλτωσει. Αντιθετως οι ιδιοι πολιτικοι, που διακατεχονται απο την νοοτροπια του προτεκτοράτου που αποζητα προστασια, δεν θα τολμησουν ετσι ευκολα να αφησουν απληρωτους τους Ισραηλινους συμμαχους, (ή προστατες, αναλογως της οπτικης γωνιας του καθενος), ή να τερματισουν τη συνεργασια μαζι τους, και ετσι δισσφαλιζεται ενα επιπεδο ομαλης εκπαιδευσης, εστω και με πολυ υψηλοτερο κοστος. 65.000.000 ευρω το χρονο για προκεχωρημενη εκπαιδευση καθε σειρας ιπταμενων (που δεν ειναι και τοσοι πολλοι) ειναι πολλα, παρα πολλα λεφτα.

    1. Επειδή δεν θυμάμαι οι δύο προσφορές προσέφεραν τα ίδια πράγματα;
      Κ όταν λέω τα ίδια πράγματα εννοώ οι Καναδοί με τι εκπαιδευτικό αεροσκάφος κατέβαιναν.
      Στην προσφορά τους υπήρχε μέσα η αναβάθμιση των ελληνικών Texan;

    2. «Ελπιζω να αντιλαμβανονται ολοι οτι τα λεφτα αυτα ειναι «προστασία» που πληρωνουμε στο Ισραήλ…». Ακριβώς αυτό, και πριν αλέκτορα φωνήσαι (δις εδώ), ιδού τα δικά τους τα παιδιά πως άλλαξαν τροπάριο στο πιο φιλελληνικό… Δένδιας (υπουργός εξωτερικών των …ελίτ) στην συνέντευξη τύπου και Μυταράκης (υπουργός εποικισμού) με ένα «κόψιμο» στα επιδόματα των αντικαταστατών μας…

  5. Kαι μετα να ερθει ο επομενος να τα αφησει χωρις ανταλλακτικά μια 10ετια, και να εκπαιδευουμε πιλοτους σε ποδηλατα. οπως οι γιαπωνεζοι στον 2ΠΠ οταν ξεμειναν απο καυσιμα.
    Αφου σαν λαος δεν κανουμε τα αυτονόητα ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΑΚΡΙΒΑ

  6. Όπως και να το κάνουμε, πάντα υπάρχουν κάποιοι που θα γκρινιάζουν.
    Γκρίνια (και δικαίως) γιατί δε προχωράμε εδώ και 10-20 χρόνια για καινούριες φρεγάτες. Τώρα που κινούμαστε (και θέλει) γρήγορα επιτέλους, γκρίνια απ’άλλους» γιατί θυμήθηκαν το χρέος ΑΕΠ και διαγωνισμούς.
    Διαγωνισμοί υπάρχουν, δεν βλέπεις που βρέχει προσφορές για τις φρεγάτες;
    Μιλάς για χρέος και ότι δε βαστάει και από την άλλη θέλεις να αγοράσουμε μια μοίρα εκπαιδευτικά.
    Διαγωνισμοί στο παρελθόν τί άλλο μας έφεραν, από καθυστερήσεις, αναβολές κτλ. ; Εδώ πρέπει να γίνουν γρήγορες ανορθώδοξες κινήσεις, γιατί ανατολικά έχουμε έναν γείτονα που παρά το χρέος του, εξοπλίζετε συνεχώς και δεν έχουμε χρόνο να χάσουμε.

    1. @ ΓιώργοςΠάτρις

      Αυτοι που παραπονιουνται για το χρεος προτεινουν να αγοραστουν αμεσα τα αεροσκαφη, λες και ειναι τζαμπα και δεν πρεπει να τα αποπληρωσουμε ολα εμπροσθοβαρως σε ελαχιστα χρονια.

      Ειναι οι ιδιοι που βρισκουν ΟΛΕΣ τις προμηθειες οπλικων συστηματων της Ελλαδας ως «ακριβες» και «αλμυρες», ακομη και τα Κiowa Warrior που τα αγορασαμε λιγοτερα απο 650 χιλιαρικα το ενα.

      Αγορασαμε 70 ελικοπτερα Kiowa Warrior για 45 εκατομμυρια δολαρια. Με 45 εκατομμυρια αγοραζεις μολις ΕΝΑ Απατσι σημερα.

      Ειναι οι ιδιοι που ισχυριζονται οτι «Όλα τα ευρωπαϊκά media γράφουν ότι ο Τσαβούσογλου ήταν ήπιος και φιλικός ενώ ο Δένδιας αντιδραστικός» και ως αποδειξη μας βαζουν ενα αυτουσιο κομματι που δημοσιευσε η Τουρκικη εφημεριδα Daily Sabah.

      1. Ποσα KIOWA είναι επιχειρησιακά σήμερα??
        Με τι ρυθμό καθίστανται επιχειρησιακά??

        Αντί να δοθούν τά 50mil $ για την υποστήριξη των APACHE δόθηκαν σε με αποτέλεσμα και οι δυο τύποι ελικοπτερων να είναι καθηλωμένα με μικρές διαθεσιμότητες!!

        Εάν δεν μπορείς να επισκευάσεις το αμάξι που έχεις δεν πας να πάρεις και άλλο ένα έστω και εάν στο δίνουν σε τιμή ευκαιρίας!!

        Τις αποστολές ένοπλης αναγνώρισης μήπως τις αναλαμβάνουν πλέον uav??

        Τελείως ΛA’ΘΟΣ αυτή η αγορά και ακόμα πιο λάθος η ΒΛΑΚΏΔΗΣ συσχέτιση που κανεις στη τελευταία παράγραφο σου

        1. @CK

          Ειδες να λεω πουθενα ο CK? ΔΕΝ γραφω για εσενα και την καλοπροαιρετη κριτικη που ασκεις.

          Γραφω για καποιον αλλον που μας εβαλε ΑΥΤΟΥΣΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ Daily Sabah ως αποδειξη οτι ο Δενδιας ηταν αντιδραστικος και ο Τσαβουτσογλου φιλικος

          https://defencereview.gr/lektiki-antiparathesi-stin-koini-syne/

          1. Κατανοητό αλλα τα KIOWA δεν νομίζω να είναι το καλύτερο παράδειγμα για τους λόγους που έγραψα!

          2. @CK

            Για να αντιληφθειτε τι λεω, εννοω τον G-164g Ag-Cat που εγραψε «Όλα τα ευρωπαϊκά media γράφουν ότι ο Τσαβούσογλου ήταν ήπιος και φιλικός ενώ ο Δένδιας αντιδραστικός» και μας εβαλε το παρακατω κειμενο που δημοσιευτηκε στην ΤΟΥΡΚΙΚΗ Daily Sabah ως αποδειξη.

            «The conference opened with conciliatory remarks from Çavuşoğlu in which he praised «the very positive dialogue» they just held in the Turkish capital.

            But Dendias used his opening remarks to rattle off a series of longstanding complaints about Turkey – from its search for natural gas in the Eastern Mediterranean to its treatment of the Greek Orthodox minority and the sides’ ongoing dispute about migrants.

            https://www.dailysabah.com/politics/diplomacy/turkish-fm-cavusoglu-put-greeces-dendias-in-his-place-erdogan

            Αυτος γραφει σε ΟΛΑ τα κειμενα οτι ΚΑΚΩΣ γινονται οι αγορες, και οι τιμες ειναι «αλμυρες». Μονο τα επιδοματα για λαθρομεταναστες δεν θα τα βρισκει «αλμυρα».

      2. Εγω βρισκω επισης κακη την ιδέα που δεν αγορασαμε ΕΜΕΙΣ τα αεροσκάφη και δεν πιστευω οτι πληρωσαμε ακριβα τα Kiowa η οτι ο Δενδιας ηταν αντιδραστικος.

        Σε ποια κατηγορια ανηκω?

        Το εργο της εκπαιδευσης το πληρωνουμε σαφεστατα ακριβοτερα, απ οτι αν το υλοποιουσαμε οι ιδιοι. Αυτο κοστίζει. Ειδικα για μια χωρα φαλιρισμενη.

  7. Αλλου αναφέρεται πως το κόστος πήγε τελικά στα 1.8 BILLION EUROS από τα 1.3BILLION που είχε ανακοινωθεί αρχικά
    Έχει περάσει η σύμβαση από Βουλή να δούμε τα σωστά νούμερα η όχι ακόμα??

  8. Εδώ δίνονται κάποια νούμερα για το κόστος των M346 σε Ισραηλινή υπηρεσία:

    https://defense-update.com/20130103_iaf_m346_life_cycle_cost.html

    Το άρθρο είναι παλιό αλλα αυτό που γραφει είναι η εκτίμηση πως το M346
    σε 20 χρονια υπηρεσία θα τους κοστίσει 3*την αξια αγοράς του!

    1. @ CK

      Για να γινει σωστη συγκριση, ισως θα επρεπε να κοιταξεις το αντιστοιχο συμβολαιο εκπαιδευσης που εχει η Elbit με τη Βρετανικη Πολεμικη Αεροπορια για εκπαιδευση πιλοτων.

      Μονο ετσι μπορει να εξαγει κανεις χρησιμα συμπερασματα.

      Ουσιαστικα αυτο που κανουμε με τη συμφωνια ειναι ενοικιαση υπηρεσιων, το αντιστοιχο του «sale and lease back» στα χρηματο-οικονομικα.

      Τωρα αυτα που γραφουν διαφοροι οτι θα ηταν φθηνοτερα να τα αγορασουμε μονοι μας, αυτοι μαλλον εχουν καποιο λεφτοδεντρο στο σπιτι τους και παραγει συνεχως χρημα.

      Να μας πουν επισης γιατι αυτο δεν εγινε μεχρι σημερα και ειδικα οταν το ΣΥΡΙΖΑ ηταν στην κυβερνηση για μια 5ετια, οταν ειχαν αφησει τις Ενοπλες Δυναμεις στην τυχη τους και δεν πεταγε σχεδον τιποτα, μονο ελαχιστα μαχητικα.

  9. Και τι κόστος βγάζει αυτό ? Σε κάθε περίπτωση θεωρώ ότι απλά πληρώνουμε την εξασφάλιση της απρόσκοπτης εκπαίδευσης εξαιτίας της αφερεγγυότητας του ελληνικού κράτους.

      1. Εάν δεν ξέρουμε λεπτομέρειες, δεν μπορούμε να πούμε τίποτα.
        Γιατί και τα MH-60R τα πήραμε και καλά ευκαιρία και βλέπω σήμερα με 400 εκ περίπου να παίρνουν οι Ν. Κορεάτες 12! Δεν καταλαβαίνω και δεν πιστεύω κανένα για τα κόστη, όταν ειδικά ως Ελληνικό κράτος έχουμε παγιώσει την πληρωμή περισσότερων χρημάτων για ανάλογα συστήματα από όλες σχεδόν τις χώρες (και για ανάλογες υπηρεσίες).
        http://www.navyrecognition.com/index.php/naval-news/naval-news-archive/2021/april/10003-lockheed-martin-wins-a-447-million-contract-for-mh-60r-seahawk-helicopters.html
        Ας ελπίσουμε ότι αυτή τη φορά, έκαναν ότι έπρεπε, στην τιμή που έπρεπε.

          1. Ε ναι, δηλ. 470 εκ περίπου σε αναγωγή. Γιατί 70 εκ παραπάνω εμείς?
            Και εννοείται ότι και καλά εμείς τα πήραμε και σε τιμή προσφοράς, ενώ οι Κορεάτες τα πήραν κανονικά. Δηλαδή εάν εμείς δεν τα παίρναμε σε προσφορά, πόσο θα μας τα κοστολογούσαν?
            Και δεν ξέρουμε και τι παραπάνω πήρε η Κορέα. Γιατί αυτοί αγοράζουν και πολυετή FOS από την αρχή και συνήθως και τα όπλα. Ξέρω γω?

  10. » Η συμφωνία δίνει οριστική λύση στο χρονίζον πρόβλημα της εκπαιδεύσεως των Ικάρων της Πολεμικής Αεροπορίας «

    Ετσι εε;;

    Για να εχουμε καλο ερωτημα βρε DefenceReview Newsroom, για εξηγησε κι σε εμας του μη μυημενους, ΠΩΣ στον ανεμο και ΠΟΥ οι Ελληνες Ικαροι εκπαιδευονταν πριν ερθει η σωτήρια (ΣΑΣ). ισραηλινη εταιρια μαζι με την ισαξια(;;;) ΠΑ του ισραηλ να μας δειξει τον δρομο τον σωστο;;;

    Εεε;;

    Απλη η ερωτηση.
    ΠΩΣ γινοταν κι εβγαιναν εκπαιδευμενοι οι Ικαροι μας πριν την συμφωνια με το ισραηλ;;;

    Δια μαγειας ή μηπως επελεγαν οι της Ελληνικης ΠΑ τους γεννημενους Ικαρους, οπως λεμε, στιγμιαιος Ικαρος, στιγμιαιος καφες κλπ;;

    υ.γ.
    Απαντηση ΔΕΝ περιμενω. Διοτι πολυ απλα – ΔΕΝ το κατεχετε το αθλημα – για να δωσετε μια αξιολογη απαντηση!

    Αντε κι στο «Εθνικο» ΣΑΣ τυφεκιο το TAVOR

    Μονο ΝΤΡΟΠΗ και ΚΑΤΑΝΤΙΑ……..

    1. Δηλαδη δεν υπηρχε κανενα προβλημα με την εκπαιδευση των Ικαρων? Ψεμματα λεγανε στην ΠΑ? Εχουν κι αλλο ψωμι τα 50χρονα Buckeye?

      Απο τα Buckeye στα Rafale?

      1. Δηλαδη, θελεις να μας πεις πως εδωσε 1.3 ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ευρουλακια ο Ελληνας φορολογουμενος, για να εχουμε ινστρουκτορες για Ελληνες μαθητευομενους Ικαρους, τους ισραηλινους αεροπορους συν οτι το εκπαιδευτικπο μεσο ειναι ανεπαρκης κι εμεις ειμαστε ανικανοι να το αλλαξουμε προς ενα νεο αναβαθμισμενο εκπαιδευτικο ;;

        Αυτο υποστηριζεις στον αντιλογου σου;;;

        νομιζω πως καποιοι πουλουν παραμυθακια περι φυκια κι μεταξωτες κορδελες, και το εχαψαν το παραμυθι παρα πολλοι!

  11. Ελπίζω τουλάχιστον στο υπερβολικό κόστος της σύμβασης, να περιλαμβάνετε και η τροποποίηση των 20 Texan 2 NT απο τα συνολικά 45 που έχουμε, οπως είχε ακουστεί, με data link και καμερα (MX-15HD ) φορεις αναρτησης οπλισμου και επιπλέον δεξαμενές καυσίμων.
    Και καμιά πιστοποίηση σε jdam και jbu και αν ειναι δυνατόν (7 φορεις οπλισμού εχει) και σε ΑIM-9L παλιούς που έχουμε απειρούς σε απόθεμα για να τσακίζουν drones και ελικοπτερα. (καλό το πυροβόλο αλλα δεν φτάνει).
    Αν δεν γίνετε ΑIM-9L, τουλάχιστον Atas (air to air stinger).

  12. Αν σκεφτείτε μόνο ότι φτάνουμε να πληρώνουμε τους Εβραίους δυο με τρεις φορές πάνω για εκπαιδευτικό κέντρο γιατί η ΠΑ δηλ το ελληνικό κρατος δεν έχει εμπιστοσύνη στο ιδιο ελληνικό κρατος για υποστήριξη του κέντρου με ότι αυτό περιβάλει,είναι πιστεύω παγκόσμια πατέντα που αξίζει κατοχύρωση δικαιωμάτων εκμετάλλευσης .
    Το ότι σκέπτομαι οι κρεμάλες στην αναμπουμπούλα να είναι από αγκαθωτό συρματόσχοινο πρεπει να με ανυσηχει;

  13. Οταν συμφωνα με στοιχεία της ιδιας της ισραηλινής αεροπορίας το κόστος κύκλου ζωής ενός Μ346 είναι 60 εκατομμύρια σημαίνει οτι τα 10 αεροσκάφη κοστίζουν 600 εκατ ευρώ την 20 ετία. Δηλαδή πληρωσαμε 700 εκατομύρια επιπλέον για 2 προσωμοιωτές και τεχνική υποστηριξη των 45 εκπαιδευτικών Texan!!!! Και να πείς οτι η Ελληνική αεροπορία δεν έχει πείρα σε εκπαίδευση;;;; Ενα φαντασμα πλανέται πάνω απο την Καλαμάτα, το φαντασμα του Ακη! Δυστυχώς στο όνομα στρατηγικών συμφωνίων καποιοι στην κυβέρνηση και στο Ισραήλ πίνουν εις υγείαν των κοροϊδων. Κανονικά η αντιπολίτευση έρεπε να είναι τα κάγκελα , αλλα απο οτι φαίνεται και αυτοί κατι αναλογο είχαν σχεδιάσει. Δυστυχώς ενας νέος τομέας ιδιωτικοποίησης κα στις Ενοπλες δυνάμεις ανοίγεται όπου λειτουργίες που αναλάμβαναν να εκτελούν οι ένοπλες δυνάμεις θα κοστίζει πολλαπλάσια για να ικανοποηθούν σκοτεινά σσυμφέροντα.

    1. Συμφωνώ και επαυξάνω.
      Έκαναν μάγκες και πιο πλούσιους τους Ισραηλινούς με παράλληλη υποχώρηση/παραίτηση(μέσο Outsourcing) της Ελλάδας στο σημείο εκπαίδευσης.

  14. Φίλε banker
    Συμφωνώ απόλυτα με το σχόλιο σου.
    Ακριβως αυτό που περιγράφεις εξελίσσεται .
    Μια με την υποστήριξη ελικοπτέρων σε ιδιωτική εταιρία μια η Καλαμάτα δείχνουν τον δρόμο ,ο οποιος εδώ θέλω να επισημάνω ότι δεν θα ήταν απαραίτητα αρνητική εξέλιξη ,αν δεν είχε προηγηθεί η απαξίωση ,πιστεύω εσκεμμένα κρατικών υπηρεσιών και δομών.
    Ταυτόχρονος όμως η αποτυχία του κράτους να αποδίδει έργο διαχρονικά στην Ελλάδα μοιραία εκεί οδηγεί.
    Και ισως κάποιοι αντιδράσουν και πουν δεν είναι όλοι ίδιοι…..
    Λάθος όλοι ίδιοι είναι!
    Οποιος έχει πάει στην Βουλή και έχει παρακολουθήσει ομιλία στην ολομέλεια και μετά κατέβει στην καφετέρια και στους διαδρόμους είναι αρκετά διαφωτιστική η εικόνα!Οσο είναι ανοιχτή η κάμερα χαμός ,μολις σβήσει Κώστα μου ,Γιώργο μου ,Μαρία μου να συναντηθούμε να συνενοηθουμε για κάτι που θέλω..κτλ
    Υπάρχουμε ακόμα γιατί μια θεϊκή δύναμη θέλει να υπάρχουμε ,παρά την προσπάθεια που κάνουμε με ζήλο να εξαφανιστούμε!
    Με εκτίμηση

  15. Επιτέλους! Η εκπαίδευση των πιλότων μπαίνει σε νέα εποχή. Και μάλιστα με πολύ συμφέροντες όρους και πάρα πολύ πιθανό το ενδεχόμενο να υπάξουν για την Ελλάδα και ΕΣΟΔΑ από την υπόθεση αυτή.

    1. @ ενοχλητικό κουνούπι

      Τα εσοδα που θα επαιρνε απο Αραβες γιοκ.
      Και χωρις Νατοικη πιστοποιηση και αλλα εσοδα γιοκ.

  16. Οταν μιλας για χτισιμο νεων στρατηγικων συμμαχιων και το μονο
    που πραττεις ειναι να γινεις δουλος επιπλεον αφενταδων.
    Χαρισμα η ΕΛΒΟ, χρυσαφι για την εκπαιδευση των Ικαρων,
    πεδιον δοξης λαμπρο σε κακοδιαχειριση.

    1. Άλλη μια πολιτική συμφωνία με διευκόλυνση και προώθηση από την πλευρά των Ελλήνων πολιτικών υπέρ του Ισραήλ όπως ακριβώς και στην ΕΛΒΟ που ξεπουλήθηκε στην κυριολεξία για ψίχουλα. Αν κύριοι είχαν κάνει διαγωνισμό όπως λέτε δεν θα εμφανιζόντουσαν μόνο 2 εταιρείες αλλά θα γινόταν χαμός όπως και με τις φρεγάτες. Δυστυχώς αυτοί είναι οι Έλληνες το παίζουν πατριώτες και μετά στην κάλπη βγάζουν τους υπαλλήλους των Γερμανών και των Αμερικανών. Έτσι δεν κάνεις παραγωγή και βιομηχανία. Αυτοί ξέρουν τι κάνουν αφήνουν όλες τις δημόσιες βιομηχανίες να ρημάξουν για να τις ξεπουλήσουν με ψίχουλα στα αφεντικά τους και σε αυτούς που τους δίνουν μίζα. Ποτέ δεν θα ξυπνήσει ο κόσμος. Απορώ που κάποιοι μιλάτε για εθνική άμυνα όταν έχουμε ξεπουλήσει ναυπηγεία( σημειωτέον μιλάμε για ναυπηγεία που έχουν διαπρέψει στο παρελθόν συνεπώς αφέθηκαν από τις εκάστοτε ηγεσίες να ρημάξουν, δεν μπορώ να ακούω από ορισμένους ότι δεν μπορούμε να φτιάξουμε καράβια), αεροδρόμια τα δώσαμε στους χειρότερους εχθρούς μας και τους πιο κτηνώδεις ανθρώπους που έχει γνωρίσει η ανθρωπότητα, τρένα τα δώσαμε για 35 εκ αν έχεις το Θεό σου που κανονικά αξίζουν 2-3 δις. Αυτά δεν είναι διευκολύνσεις ή ξεπουλήματα; Γελοίοι Έλληνες μια ζωή από κάτω θα μας έχουν επειδή κάποιοι από εσάς ψηφίζετε τους προδότες ξανά και ξανά.

  17. Όταν γράφετε κάτι θα σας παρακαλούσα να είστε πιο σαφείς. Ένας αναγνώστης, που δεν ξέρει την ιστορία του θέματος και το διαβάζει για πρώτη φορά, όπως είναι γραμμένο, δεν καταλαβαίνει ποιός θα εκπαιδεύσει ποιόν. Οι Έλληνες θα εκπαιδεύουν τους Ισραηλινούς πιλότους, ή οι Ισραηλινοί εκπαιδευτές τους Έλληνες πιλότους; Ή θα γίνει ένα διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο όπου Έλληνες και Ισραηλινοί εκπαιδευτές, θα εκπαιδεύουν Έλληνες και Ισραηλινούς πιλότους;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *