Η αμερικανική Bell Textron ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε την κατασκευή του πρώτου ελικοπτέρου πολλαπλού ρόλου UH-1Y Venom της Τσεχίας, στο πλαίσιο σχετικού συμβολαίου που υπογράφηκε το 2020 για οκτώ UH-1Y και τέσσερα επιθετικά ελικόπτερα AH-1Z. Τα ελικόπτερα θα αντικαταστήσουν τα Mi-24 έως το 2025 (το πρώτο ελικόπτερο θα παραδοθεί το 2023). Τα δύο ελικόπτερα μοιράζονται κοινά συστήματα και μηχανικά μέρη σε ποσοστό 85%. Το κόστος των 12 ελικοπτέρων, μαζί με την υποστήριξη, τα όπλα και την εκπαίδευση, ανέρχεται στα $ 272.161.641. Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί μέσω FMS (Foreign Military Sales).

Comments

  1. Περιμένω να δω τα δικά μας τα Huey πότε θα τα μετατρέψουμε σε Huey 2 γιατί για καινούργια δεν νομίζω να υπάρχει κάτι στον ορίζοντα.

    1. Μάλλον πάμε για τα ΝΗ-90 και τα 25 Chinook από μεταφορικά.Τα υπόλοιπα αποσύρονται για να βρεθουν και πληρωματα για τους Ινδιάνους

    2. Φοβερή η ιδέα σου και καθώς οι ισπανοί μετέτρεψαν τα ASW212 της ίδιας εταιρείας με μόλις 3 εκρια ευρώ το κάθε ενα για μολις 7 ελικόπτερα, εμείς λογικά για 50 χιουι (αφου εχουμε 80-90) και με ενα βασικο συστημα αυτοπροστασιας δεν θα παμε πανω απο 150+ εκρια ευρω.

      https://www.youtube.com/watch?v=rJ6xmXyhDtE

      Αξιζει να δει κανεις το βιντεο αλλαζουν τα παντα μονο το κουφαρι μενει και αυτο ενισχυεται.
      Καλωδιωσεις, ηλεκτρονικα, κινητηρας, ελικες, τζαμια, πορτες ΤΑ ΠΑΝΤΑ.
      Το Ε/Π περνει 6000 ώρες πτησης επιπλεον ετσι που σημαινει 20+ χρονια ακομα μες στο νερο επιχειρησιακη ζωη.
      Ο κινητηρας καινουργιος πιο ισχυρος απο 1400 αλογα στα 1800
      και το συνολικο κοστος χρησης 30% μειωμένο.
      και η χωρητικοτητα των στρατιωτων αυξανετε ελαφρα κι ολας στα 13 ατομα με καλυτερη διαμορφωση καμπινας.

      Δεν μπορουμε να μεινουμε μονο με τα 25 σινουκ και τα 20 ΝΗ-90 ακομα και αν αποκτησουν απιστευτες διαθεσιμοτητες.
      50 αναβαθμισμενα χιουι στην εκδοση 2 θα μπορουν να μεταφερουν επιπλεον 650 ειδικοδυναμιτες μας σε καθε μικρο νησι και εχουμε εκατονταδες.
      Φυσικα θα βρεθουν οι ψεκ που θα πουν τα 50 χρονων χιουι θα τα πατε 75 χρονων?
      Ναι ρε φιλε αφου αν το κοστος ειναι 3 εκρια το ενα και θα μας βγαλει 25 χρονια και ενα καινουργιο blackhawk εχει 20-25 εκρια, καμια σημασια δεν εχει η πραγματικη ηλικια απο το κουφαρι του ελικοπτερου.

      1. Ακριβώς. Με καμμιά 50(bulletproof σε αξιοπιστία) Huey 2 + counter measures άνετα καλύπτει ο ΕΣ τις μεταφορικές του ανάγκες για να μην αναφερθώ πως με την συνεργασία της Theon π.χ θα μπορούσαν να εκτελέσουν και μεταφορές σχεδόν παντός καιρού διατηρώντας και το κόστος αναβάθμισης και χρήσης πολύ χαμηλά. Ενώ και η αναβάθμιση θα μπορούσε να γίνει σε ΕΑΒ ή σε κάποιο εργοστάσιο Βάσης χαμηλώνοντας ακόμα περισσοτερο το κόστος.

      2. Η λύση εκσυχρονισμού των είχε διερευνηθεί προ 20? ετών εάν θυμάμαι καλά είχαν έρθει και 1-2 συλλογές εκσυχρονισμού στην ΕΑΒ
        Δεν προχώρησε
        Τα ελικόπτερα αυτά ήταν από τότε πολύ γέρικα για να γίνουν οι αλλαγές
        Επιπλέον ο εκσυχρονισμός αυτός ΔΕΝ λύνει το ότι είναι ένα Μονοκινητήριο ελικόπτερο οποτε πάλι θα έχει ένα σωρό περιορισμούς για πτήσεις πάνω από θάλασσα

        το ερώτημα είναι τι γίνετε τώρα

        Τα NH90 δεν έχουν καμια θέση στην αεροπορία στρατού
        είναι πανάκριβα στη χρήση και εάν διατηρηθούν θα είναι μονο για παρελάσεις και VIP μεταφορές

        Πρέπει να κινηθούμε προς μεγάλο αριθμό μεταχειρισμένων Blackhak? η και τα UH1Y των πεζοναυτών που έοχυν ίδιο κινητήρα με APACHE και SEA HAWK

        1. @CK
          Πρώτα από όλα το Huey2 παραδίδεται με 0 ώρες και μέ 6000h ακομα ζωής με εγγύηση Bell. Ο T53-L-13B αναβαθμίζεται στον T53-L-703 με ακόμα πιό αυξημένη αξιοπιστία και 1800hp. O Romeo60 έχει link με παρουσιαση από την Bell. Είναι πραγματικά μία πολύ καλή και προσιτή οικονομικά μετασκευή σε ένα ήδη εξαιρετικά αξιόπιστο ελικόπτερο.
          Προ 20 ετών στην Ελλάδα δέναμε τα σκυλιά με τα λουκάνικα οπότε αντίστοιχα και ο ΕΣ ονειρευώταν καμμιά κατοστή ΝΗ-90 και άλλα τόσα Apache οπότε λογικά του βρώμαγε το Huey2. Τώρα που δεν υπάρχει ποιά το λεφτόδεντρο νομίζω πως πρέπει να συμβιβαστεί με προφανώς όχι βέλτιστες λύσεις(βλ. Huey2) ή να εξακολουθήσει να πετάει τα UH-1H. Έαν με κάποιο μαγικό τρόπο ο ΕΣ βρεί,που δεν το νομίζω, τα μερικές εκατονταδες εκατομύρια που χρειάζονται έστω και για μεταχειρισμένα μεταφορικά τότε ναι προφανώς το Huey2 μπορεί να αποκλειστεί .
          Τέλος να θυμήσω πως οι Τούρκοι στην εισβολή μία χαρά χρησιμοποίησαν το UH-1H για την μεταφορά στρατευμάτων και εφοδιων από Τουρκια σε Κύπρο. Αλλά και τόσα χρόνια(δεκαετίες 80-90) ποιό ελικόπτερο χρησιμοποιούσε ο ΕΣ? Δεν θυμάμαι πάντως κάποιο σοβαρό ατύχημα από βλάβη στον κινητήρα.

          1. Το πρόβλημα το έχουμε για ελικόπτερα της κατηγοριας του NH90
            AIR ASSAULT helicopters @ 10 tn MTOW, 16-20 seated troops
            Τα 20 NH90 είναι πολύ λίγα και πολύ ακριβά στη χρήση για να καλύψουν τις ανάγκες αερομεταφοράς
            το UH1H @5tn MTOW ακόμα και εksυχρονισμενο δεν έχει τις επιδόσεις φορτίου εμβέλειας και ασφαλειας που απαιτούνται για τον ρολο αυτό

            Σαφώς χρειάζεται και ένα ελικόπτερο μικρότερο από τα NH90 για ρολο συνδέσμου και εκεί ένας αριθμός UH1H θα μπορούσε να εκυσχρονιστει όπως γραφεις
            αφού ένα καινούργιο ελικόπτερο της κατηγοριας(UH72 ,…) κοστίζει 4+MIL

            Πάλι όμως πρέπει να κοιτάξουμε το life cycle cost και εκεί το UH1H μάλλον βγαίνει πιο ακριβO

          2. @CK
            Δεν διαφώνησα με το πρόβλημα των ελικοπτέρων AirAssault ούτε ότι το NH90 δεν είναι μία πολύ καλή επιλογή(προσωπικά προτιμώ το EC725) αλλά από το να μην κάνεις τίποτα περιμένοντας εάν και ποτε θα βρεθούν χρήματα(έστω και για μεταχειρισμένα) θα μείνουμε τελικά με τα ακριβά(όπως σωστά είπες) στην χρήση και λίγα NH90 και με τα γηρασμένα UH-1H. Κατά την γνώμη μου ο ΕΣ πρέπει να πάει σε γρήγορες λύσεις γιατί οι καταστάσεις πιέζουν.
            Το UH-72 είναι οριακά μία άλλη επιλογή αλλά δεν μπορεί να μεταφέρει το ίδιο βάρος με το Huey2 ούτε τον ίδιο αριθμό στρατιωτών ενώ η παραγωγή του θα πάρει περισσότερο χρόνο. Επίσης η τιμη θα είναι αρκετά αυξημένη αφού αυτά που επέλεξε ο US Army είναι με λίγο καλύτερες προδιαγραφές(σίγουρα όχι military) από αυτά που κυκλοφορούν στο εμπόριο. Τα θέλει μόνο για liaison & medivac(όχι combat medivac). Πιστεύω πάντως πως 50 Huey2 είναι πολύ καλύτερα (και πιό φθηνά) από τα 50 UH-72.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *