Όπως ανακοίνωσε το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ), χθες, Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου, και στο πλαίσιο της υλοποίησης της πρόσφατης Διακρατικής Συμφωνίας μεταξύ της Ελλάδας και των ΗΠΑ, σχετικά με την εν συνέχεια υποστήριξη των ελικοπτέρων S-70 Aegean Hawk από πιστοποιημένο εγχώριο επισκευαστικό φορέα, το πρώτο ελικόπτερο  μεταφέρθηκε στις εγκαταστάσεις της Aeroservices για τις προβλεπόμενες εργασίες επιθεώρησης και υποστήριξης.

Η υποστήριξη των ελικοπτέρων θα πραγματοποιείται από την Aeroservices, η οποία είναι πιστοποιημένος εγχώριος επισκευαστικός φορέας μέσω πιστώσεων FMS και παράλληλα με τις δομές υποστήριξης του ΠΝ. Η διαδικασία της υποστήριξης θα περιλαμβάνει εργασίες επισκευής, επιθεωρήσεων, συντήρησης και αναβάθμισης. Είναι μια σημαντική εξέλιξη η οποία εξασφαλίζει την απρόσκοπτη υποστήριξης των ελικοπτέρων του ΠΝ και την υψηλή επιχειρησιακή διαθεσιμότητά τους.

Comments

  1. Μεταφέρθηκε με νταλίκα:Μη πτητική κατάσταση δηλαδή
    πιθανότατα και κανιβαλισμενο να υποστηριχθούν τα υπόλοιπα
    Οι διαθεσιμότητες τους για κλάματα έχουνε βγει αλλα δεν τα γράφω τα νούμερα
    Κατά τα αλλα κοιτάμε να ψωνίσουμε φρεγάτες του 1 bill …. τα ψώνια

      1. Εκείνα δεν μετράνε αφού «είναι» all in one Solution που συνοδεύονται απο όλα τα απαραίτητα που διευκρινίζονται αποκλειστικά σε Ευχολόγια των οπαδών.

          1. @Γ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ
            😀
            Επιπλέον θα φέρουν και Transporter platform σαν αυτή που χρησημοποιεί το διαστημόπλοιο Enterprise,για αλλαγή πληρώματος εν πλω χωρίς να ελλιμενιστούν.
            Προχωρημένα πράγματα όχι αστεία,και μεγάλοι επιστήμονες εκεί στην LM/Marinette.

    1. @CK

      Γραψε,γραψε τα νουμερα, αλλωστε οι απεναντι ξερουν.
      Οπως ξερουν οτι πετανε 1-2 NH-90 , 3 C130, και 2 C27.

      Ηταν κακο που ο βουλευτης Μυλωνακης πριν λιγους μηνες εβγαλε στη φορα τα ακριβη στοιχεια για την διαθεσιμοτητα των Mirage; (8 απο τα 42).

      Οχι βεβαια, διοτι βγηκε στη φορα σε ολο της το μεγαλειο η αχαρακτηριστη αδιαφορια των Κυβερνησεων της τελευταιας δεκαετιας, περιλαμβανομενων και αυτων του σημερινου κυβερνόντος κόμματος. Πλεον δεν μπορουσαν να κοροϊδευουν κανεναν οτι ειμαστε πανισχυροι, φαγανε και το σχετικο κραξιμο, αναγκαστηκαν να κανουν κατι.

      Me 20 % διαθεσιμοτητες, σε ελικοπτερα και μεταγωγικα αεροσκαφη, και θελουν και φρεγατες του 1 δισ. Τετοια αποκοπη απο την πραγματικοτητα.

  2. Όλλα τα χρόνια κλαιγόμασταν ότι θέλουμε πλοία και τώρα που πάμε για απόφαση βγαίνουν οι οικονομολόγοι του φραπέ και κλαίνε τα δις.
    Θα τα ακριβοπληρώσουμε για να βάλουμε μυαλό και να μην ξανα αφήσουμε τα πλοία του ΠΝ επί δεκαετίες στη τύχη τους.

    1. Μην ασχολείσαι. Ξέρουμε 1 δις για αναβάθμιση σε Μ-2000-5 είναι πολλά λεφτά ενώ 700Μ για τα block 50 σε 50+adv είναι ευκαιρία.

      Τους ξέρουμε και τους αναγνωρίζουμε από μακριά: Τα γαλλικά όπλα ακριβά. Τα ρωσικά άχρηστα.

    2. Ααα ξέχασα εσύ έχεις τελειώσει και έχεις τίτλο στρατιωτικής και οικονομικών!!
      Δηλαδή το ότι ο Στράτος επιχειρεί ακόμα με 60 ετών TOMA και ΤΟΜΠ, με 50 χρόνων Αντιεροπορικα συστήματα, με τανκς χωρίς ενεργητική και παθητική προστασία!!!
      Ναι δώστε στο ΠΝ 5,5 δις ευρώ για τέσσερις φρεγάτες!!
      Ας σοβαρευτούμε επιτέλους!!

  3. Κανιβαλισμενο ελικοπτερο ειναι, το αστειο ειναι οτι ενας φιλος μου που εβγαλε σχολη ανωτατων αξιωματικων μου ειχε πει οτι στην σχολη τους ειχαν πει οτι οι κανιβαλισμοι απαγορευονται. Η πραγματικοτητα παντα διαψευδει τα εγχειρηδια φυσικα. Τωρα οσον αφορα τις φρεγατες ειτε Αμερικανικες θα ειναι ειτε Βρετανικες, η πιεση που δεχονται οι αξιωματικοι να τις παρουν δεν λεγεται το λιγοτερο που τους λενε ειναι οτι θα τους παραιτησουν το χειροτερο δεν το λεω γιατι αν το πω δεν θα με πιστεψετε.

    1. Με ενδιαφέρον διαβαζω το σχόλιο σου. Ας πούν κάποιοι εξ αυτών ΑΠΩΛΕΣΘΕΤΩ Η ΨΥΧΗ ΜΟΥ ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΑΛΛΟΦΥΛΩΝ και να εκφράσουν την επαγγελματική τους άποψη για τις μοναδες του Ναυτικού καθόσον θα φορτωθούμε με δις ευρώ οπότε τουλάχιστον ας πιάσουν τόπο ….ο καθε ενας αναλαμβανει την ευθύνη που του αναλογεί.

    2. @Διονύσης
      Πες Διονύση, πες, να μαθουμε ολοι μεχρι πού φθανει η αχρειότητα των πολιτικάντηδων γενικώς, και του Μονόχειρος ειδικώς. Και μη φοβασαι, θα ε πιστεψουμε, δεν μας εκπλησσει τιποτε πλεον.

      1. Αφου τους παραιτησουν θα βαλουν τους καινουριους να τους αποδομουν συνεχως και στο τελος θα τους κατηγορησουν για εσχατη προδοσια, θα τους βγαλουν στα συστημικα καναλια να απολογουνται. Η κατηγορια της εσχατης προδοσιας θα ερθει με την δικαιολογια οτι προωθουσαν συμφεροντα απο εξω για να περασει το δικο τους και να παρουν συγκεκριμενες φρεγατες, δηλαδη οτι αυτοι βαζανε φωτογραφικες προδιαγραφες στα πλοια και οτι με αυτο τον τροπο καθοδηγουσαν την ηγεσια του τοπου σε προδιαγεγραμμενες επιλογες. Στο τελος ουτε συνταξη δεν θα τους μεινει και θα οι οικογενειες τους δεν θα βρισκουν ηρεμια γιατι παντα θα πλαναται απο πανω τους η κατηγορια του προδοτη. Για αυτο τους λενε, καντε την σωστη επιλογη και θα υπαρξουν θεσεις και στο κομμα εν ευθετω χρονο.

        1. @Διονυσης

          Τα παραλες ρε Διονύση. Οι επομενοι δυσκολα θα βγουν να τους κατηγορησουν ανοιχτα, διοτι θα γελοιοποιηθουν ολοκληρωτικα ενωπιον του Σωματος των αξιωματικων.
          Και δεν ειναι ευκολο να τους συρει κανεις στα δικαστηρια. Βεβαιως θα αποστρατευθουν και τα φιλοκυβερνητικα ΜΜΕ θα λενε διαφορα, βεβαιως τους ασκουνται αφορητες πιεσεις , και αυτες ασφαλως περιλαμβανουν και καποιου ειδους απειλες, αλλα και υποσχεσεις για αμοιβες.

          Αλλα στο κατω κατω, αν δεν τολμησουν να αντιμετωπισουν τον Μονόχειρα και τη συμμορια του, πώς θα αντιμετωπισουν τους Τούρκους;

          1. Εγω οτι ακουσα σου λεω απο δικες μου πηγες, τωρα το ποσο αληθεια ειναι αυτο ειναι αλλο θεμα δεν ειμαι και μεσα. Τωρα με το να σηκωσουν αναστημα που λες μην το παιρνεις τις μετρητοις. Το τι εχει περασει απο αρχηγους που περισσοτερο τους ενδιεφερε το πως να συνεχισουν την καριερα στην πολιτικη παρα να παραδωσουν στρατευμα το ξερουμε ολοι. Βεβαια ολοι ξερουμε οτι οι MMSC παραπανε και για αυτο ψαχνουν προθυμους αξιωματικους να τους ξελασπωσουν.

          2. @ Διονυσης

            Κι εγώ άκουσα ότι όλα είναι κανονισμένα όπως τα λες, αλλά ξαφνικά θα έρθει ένας δράκος που θα κουβαλά στην ράχη του μια νεράϊδα, που με ένα χτύπημα του σκήπτρου της θα ξανακάνει το όνειρο κολοκύθα, όπως ήταν από την αρχή.

            * Αυτό δεν είναι απλά φαντασία. Αυτό είναι που στο χωριό μου το λένε «κολοκύθια με τη ρίγανη».

          3. @ενοχλητικό κουνούπι

            Έσυ είσαι καθημερινά εκτός της πραγματικότητας και εντός της «μπλε πραγματικότητας».

    3. @Διονυσης
      Ισχύει, αυτό που γράφετε για τα «περί πίεσης» σε στελέχη.
      Ευτυχώς κάποια κρατούν ακόμα! Μακρία από τενεκέδες της LM. Θα είναι το ναυτικό Βατερλώ της Ελλάδος μέσα στις 2 τελευταίες χιλιετίες!!!

  4. Μήπως λόγω της μεταφοράς, αφαιρέθηκαν ο έλικας και το στροφείο?
    Που βλέπετε τον Κανιβαλισμό? Επίσης φέρει και το ρανταρ, από οτι διακρίνω.
    Επειδή δεν είναι γυαλισμένο και καθαρό?
    Αναφέρεται η ανάγκη βαριάς συντήρησης σε συστήματα και μηχανές και εσείς θέλατε να πάει πετώντας?

    1. Εάν δεν ήταν κανιβαλισμενο θα πέταγε από Μαραθώνα σε Μέγαρα
      Ποσο είναι 20-30 min πτήση??
      Τώρα οργανώθηκε ολάκερη επιχείρηση με νταλίκα και έπρεπε να αποσυναρμολογηθούν και τα στροφεία\
      Ποσο κόστισε η μεταφορά?
      Τό oτi έχει το κάλυμμα του radar δεν σημαίνει πως δεν έχουν αφαιρεθεί parts από μέσα

      1. Άρα επειδή είνιαι μικρής διάρκειας η πτήση, έπρεπε να πετάξει. Δεν μετράει οτι οι τεχνικοί δεν δίνουν το Οκ για την πρητική του ικανότητα, μετράει πόσο κόστισε η μεταφορά με την Νταλίκα.
        Επίσης, αν θέλεις να βλέπεις οτι είναι καναβαλισμένο ντε και καλά, δεν μπορεί να υποθέτεις οτι παροτι φαίνονται όλα καλά εξωτερικά, έχουν αφαιρεθεί σίγουρα parts από μέσα
        Σε λίγο θα ακούσουμε οτι είναι από πλεξιγκλας και πήγαινε για το καρναβάλι της Πάτρας, αλλά επειδή δεν θα γίνει η παρέλαση, το πήρε το ΓΕΝ και το έστειλε στα Μέγαρα για να μας παραμυθιάσει

  5. Προφανώς στο κόστος καυσίμων πρέπει να ήμαστε large. Τι είναι μέχρι τα μέγαρα 80 ευρώ βενζινη… Τι δεν παίρνει βενζίνη το ελικόπτερο ???
    Σκέφτεσαι καθόλου πριν γράψεις ?

  6. Καντε μια συγκριση απο τις φωτογραφιες που βλεπαμε απο την επισκεψη στα ΕΑΣ και σε αυτο το μερος. Εκει ειχαν ξυληνα κασελακια, και αυτο εδω ειναι πιο καθαρο κι απο αιθουσα χειρουργιου.

  7. Ανευθυνουπευθυνοι πληκτρολολαγνοι και μπουρδολογοι των ΜΜΔ αποφάνθηκαν για τον κανιβαλισμό του SH.
    Με επιχειρήματα του τύπου, λείπουν οι έλικες και το στροφείο ή βλέπουμε το ραντάρ αλλά δεν ξέρουμε τι λείπει από μέσα, έχουμε συμπερασματα.
    Μπράβο σας !

    1. και του ελάσσων γεγονότος πως μεταφέρθηκε με νταλίκα γερανό σε μια απόσταση που είναι20?min πτήση
      Ακόμα και εάν είχε εξαντλήσει τις ώρες για το service σίγουρα ΕAΝ ήταν σε πτητική κατάσταση θα του δίναν το OK
      για ένα τόσο μικρό δρομολόγιο -Ferry Flight!!

          1. Μιλάμε για μικρής διαρκειας πτήσης!

            Μπορούσε να πάρει ειδικό clearance για έστω και εάν είχε κάνει τις ώρες του
            Ferry Flight
            Εάν βεβαια λείπαν εξαρτήματα λόγο κανιβαλισμού δεν μπορούσε να πετάξει

            Η μεταfορα με νταλίκα και γερανό είναι δύσκολη ακριβή και επικίνδυνη μεταφορά

            Εάν δεν καταλαβαίνουμε τα προφανή τι να πω!!

          2. Ρε φίλε επιμένεις ότι είναι μικρή πτήση και ειδικά clearance κτλ;
            Τι είναι οι ΕΔ,το συνεργείο του μπάρμπα Γιάννη;
            Πρέπει κάποιος να υπογράψει για να απογειωθεί το ελικόπτερο.
            Μιλάμε για εξοπλισμό εκατομμυρίων και 2 ψυχές.

            Προς CK

  8. SOURCE :
    A: DEF.BALANCE 2020-2021 MAG GREECE
    B: WIK SH60 COST
    C: AXAM: F35A PRICE FOUR US $88,9 MIL
    SALE 150 MIL F35A/$ 200 MIL F35 I (ISR)
    DIFERANCE IS 1.7 TIMES (EXP .SALE/RETROFIT/UPGRADE + US GOV PROF+ TAXES 36% FEDERAL TAX +4% STATE COUNTIE CITY TAX 40% TOTAL) =

    100% DOMESTICK. TAX + US FEADES ETS ANOTHER 70% =
    1.7 TIMES (1.68728909 TIMES)

    FE:

    RAFALE COST (F3R/C) EUR 68.8 MIL -> 100(936.3 MIL TO ONE 1.4 BIL)
    >> (F3R/D) EUR 74->100 MIL(296–>400 MIL)
    EUR 100 MIL=$120 MIL
    RAFALE FULLY ARMT (IF YOU DONT HOVE WEAPONS AND NEAD TO BYE FROM SCRATS)
    EUR 150,000,000/UNIT
    NOW AD JHIMCKS $4OOK/HELMET+DAMOCLES PODS
    (… THEY LEFT ME FOR DEAD I HOVE TO SHAVE MY HEAD OR CUT IT..)
    NOW DO THE MATH…

    1.4+O.4 BIL=1.8 BIL.EUR/$2.16 BIL

    REAL PRICE
    68.8X14=936.2 MIL EUR(14C)
    74X4D=296 MIL EUR(4D)=
    1,232,2OO,OOO AND YOU PAY

    1,4OO,OOO,OOO (14C)
    400,000,000(4D)=
    1,8OO,OOO,OOO EUR(567.8 MIL EUR EXTRA COSE 1.7 TIMES OVER 170%)

    THEY CUT THE COST TO SALE

    RF3RC 68.8X1.7=116.96/UNIT+RF3D 74X1.7=125.8=
    14C 1,637,440,000 EUR+4D 503,2OO,OOO=2,140,640,000 EUR/$2,568,768,000

    A:DONT FORGET M2000-5 FOS (70%BY 170% O.7 TIMES OVER)
    PLUS MWTEOR 100 MIL/MSSL (10MIL/M2OOOC/D REASALE)=63 METEOR MSSL
    PLUS 39AM39EX ASM+150 MICA IR+150 MICA EM+91 SCALP EG BGM RETROFIT FUELLS ETS…

    MAGIC ARE NO LONGER IN PR. 302+12 TRAINING
    —> 100/4TR WITH A COST OF 70% 1.7 TIMES REMEBER TO STAY IN SHIAPE

    NOW 7,272,727.27 /SH60>F ITS OK

    1 SH60 OLD =$13,O63,636.40C+FOS ETS—>$22,208,181.90C —>SH60F

    11 SH60F ORDER=$244,208,181.90C

    THE HN DEAL IS FOR 11 SH 60 & 6O/6 VARIAND–>SH60F VARIAND IS JUST $80,000,000

    AND YOU CALL ME CRAZY?!?! …COME ON….

    FACT

    HAF
    EUR 3.3BIL/$3.96 BIL
    HN
    EUR 5.5 bil/$6.6 bil
    HLA
    EUR 1.2 BIL/$1.44 BIL

  9. To ελικοπτερο εχει εμφανη σημαδια κανιβαλισμου.

    Προσεξτε την περιοχη των κινητηρων, φαινεταi να λειπουν οι εισαγωγες αερα και τμηματα απο τους κινητηρες.

    Παντως ειναι να απορει κανεις για τα πλαστικο περυτιλιγμα στην ουρα και τις μονωτικες που καλυπτουν ορισμενα μερη στην ουρα του ελικοπτερου. Αν ειναι μονο για να κρυβουν τα διακριτικα του ελικοπτερου, τοτε θα πρεπει να πρεσεχουν πριν δωσουν φωτογραφιες στη δημοσιοτητα καθως ειναι ευδιακριτα στη δευτερη φωτογραφια.

  10. THEY STRIP THIEM DOWN BEFORE MOVING
    AND POT IT ON CRANES
    IMAGINE A ROTOR BLADE BROCKEN OR AN ENGINE OR EL. ETS

    THIEN THEY PAY REFUND

    NO BODY WANTS TO LOSE MONEY

    RETROFIT IS THE FULL REABILDING ENCHNSING AND UPGRADE OF ANY MASSINE

    LIKE CARS ENTRY A VW OF 1999 AND GOES OUT 2021 STANDAR

    SAME AIR FRAME SH60 WITH NEW HIPS OR A WOLVERINE SKELETON EYES ETS…

  11. Χωρίς να θέλω να υποστηρίξω κανένα από τους πολιτικούς που πέρασαν από το ΥΠΕΘΑ όλα αυτα τα αμαρτωλά χρόνια, τουλάχιστον η τωρινή ηγεσία προσπαθεί να κάνει κάτι έστω και σε ρυθμούς χελώνας!!!
    Τουλάχιστον μπήκαν για συντήρηση και αναβάθμιση επιτέλους. Από τους αριστερούς που είχαμε τα τελευταία χρόνια και τους άλλους πριν, τουλάχιστον κάτι προσπαθούν να κάνουν οι τώρα!!

    Διαβάζοντας το άρθρο για τις νέες φρεγάτες «Istanbul», βλέπω ότι οι Τούρκοι θα τις εξοπλίσουν με 16 MK41 και με ESSM!!!
    Κάνοντας μια γρήγορη επισκόπηση των Τουρκικών πλοίων βλέπω ότι καμία μονάδα του ΤΝ δεν θα έχει για το άμεσο μέλλον δυνατότητες AAW,πέραν των ESSM!!!

    Τώρα γιατί εμείς πρέπει να παρασυρθουμε στην μεγαλομανία των δίπλα και να δαπανησουμε 5,5 δις ευρώ για φαραωνικές φρεγάτες, απορώ!!!
    Πολύ εδώ λένε ότι είναι για να απόκτηση το ΠΝ αντιεροπορικη άμυνα περιοχής. Ωραία και μπράβο! Ωμως με την αντιεροπορικη άμυνα της Ελλάδας τι θα κάνουμε??
    Που ακούστηκε στα χρονικά, χώρα να δαπανήσει ένα τέτοιο πόσο, για να δώσει δυνατότητες ΑΑW στο Ναυτικό όταν η επίγεια αντιεροπορικη άμυνα είναι σε άθλια κατάσταση?
    Μήπως θα ήταν πρέπον, να κοιτάξουμε πρώτα να φτιάξουμε την αντιεροπορικη άμυνα της χώρας πριν τρέξουμε να αγοράσουμε πλοία του ενός δις ευρώ έκαστος??
    Μήπως θα έπρεπε το Ναυτικό να αγόραζε πλοία μικρότερα, ιδανικά για τις επιχειρήσεις του Αιγαίου και να αφήσει την αντιεροπορικη άμυνα της χώρας εκεί που πραγματικά ανήκει. Δηλαδή στην Αεροπορία.
    Αγοράζοντας 5 Gowind2500 με ταυτόχρονο εκσυχρονισμο των τεσσάρων ΜΕΚΟ πιστεύω ακράδαντα ότι το ΠΝ πραγματικά αποκτά μια σύγχρονη δομή, αποσύροντας ταυτόχρονα τις παλιές «S».
    Θα βγουν πάλι εδώ πολύ «Ναυαρχοι»και θα λένε τα δικά τους, το ξέρω. Φυσικά από τον καναπέ του σπιτιού όλα γίνονται. Το πώς οι τέσσερις φρεγάτες μπορούν να επιβιώσουν μόνες τους, χωρίς υποστήριξη από την πολεμική Αεροπορία, για αυτούς είναι κάτι που δεν χωράει συζήτηση!!
    Γιατί έχουν την λανθασμένη εντύπωση ότι η αεροπορία θα είναι συνέχεια από επάνω τους νσ τρέξει να τους προστατέψει, όταν θα έχουν ρίξει τα 16 βλήματα που θα έχουν!!
    Λες και έχουμε την αεροπορία του Ισραήλ, για να μπορούμε να προστατεψουμε τα πάντα!!
    Όταν ο Στρατός δεν έχει ούτε τα ελάχιστα για να επιβιώσει σε μια σύγκρουση στον Έβρο, και η αεροπορία, εκτός από τα Rafale, έχει τόσα λίγα μέσα απέναντι στην αριθμητική υπέροχη των δίπλα, εμείς θα πάμε να δώσουμε 5,5 δις στο ΠΝ!!!
    ΜΠΡΑΒΟ ΜΑΣ!!

    1. Ας δωσουν 5 δις στο ΠΝ, αλλα οχι ΜΟΝΟ για 4 φρεγατες.

      Να τους πουν αυτα ειναι τα χρηματα κυριοι για 5-10 χρονια, σκεφτειτε τι αναγκες εχει το ΠΝ, λαβετε υποψη τις αναγκες των αλλων κλαδων και αποφασιστε αναλογως.

      Φυσικα τοτε θα πηγαιναν σε συνδυασμο μεταχειρισμενων φρεγατων, καινουριες φρεγατες χαμηλου κοστους, πυραυλακατους και υποβρυχια.

      Eχω εμπιστοσυνη στο ΠΝ, στους πολιτικους ομως οχι. Αν και φυσικα οι σημερινοι ειναι σιγουρα χιλιαδες φορες καλυτεροι απο τους προηγουμενους. Αλλα οποιος καει απο το γαλα, φυσαει και το γιαουρτι, λεει ενα γνωμικο.

      1. Ουδεμία εμπιστοσύνη!!!

        Να υπενθυμίσω τα 500mil στα P-3 το 015 για να καλυφθεί μια επείγουσα ανάγκη και το πρώτο αεροπλάνο θα παραληφθεί το..24!!!

        Η το ότι αγόρασαν 7 SEA [email protected] 700?MIL $ ? στα σε χρόνο DT???

        Η ότι απαξιώσανε τις adelaide χωρίς καν να τις δούνε από κοντά και τώρα παρακαλάμε για ενδιάμεσες λύσεις τύπου Lapayette!!

        Και όλα αυτά ενώ τα 214 ακόμα περιμένουν σύχρονες τορπίλες και αντίμετρα
        Και βεβαια ουδεμία διαμαρτυρία ουδεμία παραίτηση!!

        Ότι τους πούνε θα κάνουνε
        Αυτό δεν είναι Ναυτικό είναι μη πω τη λέξη όπως μου έρχεται

        1. @ CK

          Αυτα τα εκανε ο Καμμενος, οχι το ΠΝ. Ηταν αλλωστο γνωστο εκεινη την εποχη οτι ο σκυγχρονισμος των P-3 ηταν πολυ πολυ χαμηλα στη λιστα του ΠΝ, αλλα για καποιο λογο ο Καμενος πιεζε για να γινει.

          Εδω για να σταματησουν αυτον τον εκσυγχρονισμο καποιοι τοτε ειχαν διαρρευσει μεχρι τις επιστολες της Lοckheed Martin που ελεγε ευθαρσως οτι «ο εκσυγχρονισμος των Ελληνικων P-3B ΔΕΝ ειναι συμφερουσα οικονομο-τεχνικη λυση».

          Βαλε στο google αναζητηση για:

          Πρωτο θεμα Ομολογία βόμβα της Lockheed: Δεν συμφέρει την Ελλάδα η συμφωνία

          1. @ CK

            Οριστε, διαβασε τα παρακατω αρθρα. Το πρωτο εχει μεχρι και φωτογραφια της επιστολης της Lockheed Martin προς το Υπουργειο Εθνικης Αμυνας που μπορεις να διαβασεις αναλυτικα τι πιστευουν, και τι προτεινουν.

            Αυτο που προτειναν ειναι η παραχωρηση των 4 καλυτερων P-3C απο τα αποθεματα του Αμερικανικου Ναυτικου, η παραδοση τους σε πληρη λειτουργικη κατασταση, και ο εκσυγχρονισμος αυτων των αεροσκαφων. Θα ειχαμε πληρως λειτουργικα P-3C εδω και μια 5ετια αν ακουγαμε αυτα που μας προτεινε η LM.

            https://www.protothema.gr/politics/article/468966/den-sumferei-tin-ellada-i-sumfonia-ton-500-ekat-gia-ta-aeroplana-/

            https://www.protothema.gr/politics/article/468872/omologia-vomva-tis-lockheed/

          2. Τα ξέρω!
            Και μετά τους βάλανε να γράψουνε σαν καλά παιδάκια και έκθεση να δικαιολογήσει πως ήταν η καλύτερη επιλογή!!!
            Τα P=3 είχαν ξεκινήσει επί Αβραμόπουλου ο Καμμένος συνέχισε ότι του είπανε
            Δεν είναι μονο τα P-3 είναι σωρεία άλλων θεμάτων
            Και είμαστε εκεί που είμαστε
            Είναι θέμα νοοτροπίας και κουλτούρας θα έλεγα

          3. Tην εγκληματική αδιαφορία και εγκατάλειψη των ενόπλων δυνάμεων που ερχόταν από παλιά , την έφεραν στο αποκορύφωμά της οι Κυβέρνηση των »Θα ρισκάρουμε».
            Ο Καμμένος μπορεί να έκανε τις δουλειές τους με τους Αμερικάνους, ως συνήθως, αλλά είχαμε τον Κο Αποστολάκη αν θυμάστε, να κάνει τον παρατηρητή και να παρίσταται σε πολιτικές εκδηλώσεις.
            Τις διαθεσιμότητες ελικοπτέρων, μεταγωγικών, Mirage και σκαφών επιφανείας τις είχε υπόψιν του ο κος Αποστολάκης και αδιαφόρησε προκλητικά, δίνοντας προτεραιότητα στο να βγάλει την στρατιωτική στολή και να φορέσει τα Πολιτικά κουστούμια..

    2. Eμ κανονικα για gowind 3100t επρεπε να παμε, αφενος η μεγαλομανια του ναυτικου (βλ αεροπορια ναυτικου – κανενας νοημων ανθρωπος δε το κανει σε μια χωρα 10εκ – ), αφετερου βρηκε ευκαιρια ο μητσοτακης και λοιποι πολιτικοι – στρατιωτικοι για να βγαλουν λεφτα.

      1. Από την καρδιά μας απέχει ελάχιστα!
        Από τον ποπό μας απέχει πολύ!

        Αν ήθελαν θα σε μάθαιναν να ξέρεις να πολεμάς θα είχαμε υσηχάση.

        Ερώτηση ποιος δεν θέλει να μάθεις να πολεμάς;
        Ερώτηση ποιος δεν θέλει να αγοράσεις ραβδωτό κυνηγητικό όπλο;
        Σε όλη την Ευρώπη εδώ μόνο απαγορεύεται.
        Γιατί;
        Γιατί θα αγόραζα και θα είχα εγώ και άλλοι 500 χιλιάδες Έλληνες και
        θα πηγαίναμε στο σκοπευτήριο να ρίχνουμε.
        Θα είχαμε βάλει επάνω διόπτρες και οπτικά σκοπευτικά.
        Θα είχαμε 500 χιλιάδες εκπαιδευμένους οι μισοί αρκετά για ακροβολιστές.
        Τώρα τι έχεις; Τίποτα!

        1. Ισως γιατι ο ρολος των κυνηγητικων ειναι για να σκοτωνεις ζωα, οχι για να εκπαιδευεται ο καθε ψυχασθενης να σκοτωνει ανθρωπους. Ας φτιαξουμε το στρατο μας να ειναι επαγγελματικος με μεσα που λειτουργουν και δεν ειναι εποχης βιετναμ για αρχη, και μετα βλεπουμε.
          Ακου 250.000 ακροβολιστες…ουτε κινα ρωσσια και αμερικη μαζι.

          1. Δεν έγραψα ελεύθερους σκοπευτές έγραψα ακροβολιστές.
            Στρατιώτες με ικανότητες να ρίχνουν σε αποστάσεις πάνω από τα 300 μέτρα.

        2. @ΔΙΚΑΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΑΣ

          «Ερώτηση ποιος δεν θέλει να μάθεις να πολεμάς;
          Ερώτηση ποιος δεν θέλει να αγοράσεις ραβδωτό κυνηγητικό όπλο;
          Σε όλη την Ευρώπη εδώ μόνο απαγορεύεται.
          Γιατί;
          Γιατί θα αγόραζα και θα είχα εγώ και άλλοι 500 χιλιάδες Έλληνες και
          θα πηγαίναμε στο σκοπευτήριο να ρίχνουμε.
          Θα είχαμε βάλει επάνω διόπτρες και οπτικά σκοπευτικά.
          Θα είχαμε 500 χιλιάδες εκπαιδευμένους οι μισοί αρκετά για ακροβολιστές.
          Τώρα τι έχεις; Τίποτα!»

          Υπάρχουν στιγμές που γράφεις μικρά διαμαντάκια.

        3. «Ερώτηση ποιος δεν θέλει να μάθεις να πολεμάς;
          Ερώτηση ποιος δεν θέλει να αγοράσεις ραβδωτό κυνηγητικό όπλο;
          Σε όλη την Ευρώπη εδώ μόνο απαγορεύεται.
          Γιατί;»

          Οι πολιτικοί δεν θέλουν.
          Γιατί οι πολιτικοί τρέμουν ότι θα χρησιμοποιηθούν εναντίον τους από τους αγανακτισμένους πολίτες.

          Οπότε ραβδωτά ξεχάστε τα, όπως και παραγωγή όπλων και σφαιρών από ελληνικές εταιρίες.
          Δεν πρόκειται να τα δούμε ποτέ εδώ.

          Και όταν θα ξεχυθούν τα χιλιάδες τζιχάντια από τα hotspot με τι θα αμυνθούμε;
          Κουζινομάχαιρα;

        1. Δεν απαντάς. Το έδαφος στον Έβρο ευνοεί τον αμυνόμενο.

          Η γεωγραφία στην Α. Μεσόγειο δεν ευνοεί λύσεις τύπου ESSM.

          Αν είναι να είμαστε με τον ESSM για τα επόμενα 20+ χρόνια δεν έχει νόημα να το κουράζουμε: Παραδίδουμε την Κύπρο στην Τουρκία με κάποιας μορφής αυνανολύση και δίνουμε και το Αιγαίο από τον 25 μεσημβρινό και πέρα.

          Τι καθόμαστε και συζητάμε και σχεδιάζουμε εξωτερική πολιτική με υποβρύχια 209-1100, ESSM και S;

          1. Οι γείτονες με τι super frigates και super πυραυλους κατέβηκαν Λιβύη??
            Είχαν και εκεί αεροπορική υπεροχη??

            Με τι πυραυλους σκοπεύουν να εξοπλίσουν τις Iskatabul??

            Το Ναυτικό δεν είναι μονο φρεγάτες@@
            και οι Ένοπλες δυνάμεις δεν είναι μονο Ναυτικό@

          2. Συνάντησαν κάποια αντίσταση για να έχουν χρησιμοποιήσουν τίποτε όπλα της πρροκοπής;

            Μηδενική αντίσταση και μάλιστα μπορείς να ψάξεις άπειρα δημοσιεύματα με φωτογραφίες από την πορεία εμπορικών (!!) αεροπλάνων να περνάνε πάνω από την Στερεά Ελλάδα με πορεία προς Λιβύη.

            Γενικά, στη Λιβύη κατέβασαν τα τσικό. SM-1. Γιατί; Γιατί μπορούν κι έτσι.

          3. @CK
            Είχαν συνοδεία απο μαχητικά που υποστηριζόταν απο αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού, ενώ τα ελληνικά απογειώνονται και όταν ανάψει το λαμπάκι που λέει Low fuel αναγκάζονται να εγκαταλείψουν για ανεφοδιασμό στο έδαφος.
            Οι πύραυλοι Maverick δεν νομίζω να τους εντυπωσίασαν πάντως,αλλιώς θα άλλαζαν πορεία για επιστροφή στους τουρκικούς ναυστάθμους.

          4. @WTF
            Δεν είχαν συνοδεία μαχητικών
            μονο μερικές φορες κάναν ασκήσεις εναεριου ανεφοδιασμού νότια της Κρήτης
            Νότια της Κρήτης εμείς έχουμε το πλεονέκτημα λόγω Σούδας
            Παρόλα αυτά οι γείτονες στείλαν πλοία
            Το point made in είναι πως εάν είσαι αποφασισμένος θα πας με ότι έχεις
            Δεν θα μυξοκλαιγεσε να ζητάς AAW πλοία του 1+bill όταν γνωρίζεις τα οικονομικά και τις επιχειρησιακές ανάγκες

          5. @CK
            Όποις στέλνει μεταγωγικά αεροσκάφη Α400M φορτωμένα γεμάτα με όπλα στην Λιβύη ως υποστήριξη της αναγνωρισμένης κυβέρνησης φροντίζει και για την προστασία αυτών των πολύτιμων αεροσκαφών.
            Μπορεί να μην έχουν IQ 150 οι γείτονες,αλλά δεν νομίζω να πηγαίνουν και γυμνοί μέσα στα αγγούρια. Άσχετα αν το ονομάζουν η αν το δηλώνουν ως άσκηση η επίσημη αποστολή συνοδείας.

        2. Δεν απαντάς. Το έδαφος στον Έβρο ευνοεί τον αμυνόμενο.

          Η γεωγραφία στην Α. Μεσόγειο δεν ευνοεί η Ελλάδα να καταφεύγει σε λύσεις τύπου ESSM.

          Αν είναι να είμαστε με τον ESSM για τα επόμενα 20+ χρόνια δεν έχει νόημα να το κουράζουμε:
          Παραδίδουμε την Κύπρο στην Τουρκία με κάποιας μορφής αυνανο-λύση και δίνουμε και το Αιγαίο από τον 25 μεσημβρινό και πέρα.

          Τι καθόμαστε και συζητάμε και σχεδιάζουμε εξωτερική πολιτική με υποβρύχια 209-1100, ESSM και S;

  12. Ντροπή και ξεφτίλα αν γράψω για την Καλαμάτα θα φρίξεται!
    Φτάνει πια η καραμέλα πως δεν έχουμε χρήματα και δεν μπορεί να κάνει κάτι
    η ΕΑΒ!

    Εδώ είμαι μου δίνετε την ΕΑΒ και να κάνω ότι θέλω;
    Να προσλάβω αυτούς που θέλω;
    Να αγοράσω ότι χρειάζεται;
    Να δεις σε έξη μήνες πως δουλεύει;
    Να δεις 300% περισσότερη δουλειά και κέρδη!

    Θα ήθελα να γράψω όχι ένα κείμενο αλλά πολλά ναι πολλά!
    Όχι για να περιγράψω τι κάνουν οι σωστοί Μάνατζερ!
    Αλλά να γράψω τι κάνει και τι έκανε ο τρελός Ερντογάν!

    Ναι να ξεστραβωθούμε να δούμε τι έκανε και τι κάνει η Τουρκία;
    Ίδια εξωτερική πολιτική.
    Ίδια εσωτερική πολιτική.
    Ίδιοι στόχοι όλων των κυβερνήσεων.
    Τι είπαν; Πάθαμε ένα εμπάργκο το 1974!
    Δεν θα το ξανά πάθουμε!

    Θα φτιάξουμε πολεμική βιομηχανία ναι και την έφτιαξαν εμείς τι κάναμε;
    Εμείς κυνηγήσαμε όλους όσους μπορούσαν να μας βοηθήσουν και
    τους διώξαμε και τους εξοντώσαμε.

    1. Συμφωνώ με το γενικο πνεύμα του σχολιου. Πάντως υπηρχαν καποιοι αλλοι συγκεκριμενοι λογοι που αυτο το προγραμμα δεν προχωρησε στην εαβ και εχει να κανει με την αναβαθμιση των φ16 σε βαιπερ

    2. Παπαφλέσσα έχεις απόλυτο δίκιο στην διαχρονική εξωτερική/εσωτερική πολιτική της Τουρκίας. Ανεξαρτήτως Κυβέρνησης η πολιτική ατζέντα σε θέματα εξωτερικής πολιτικής είναι ίδια και τηρείται απαρέγκλιτα είτε είναι Κεμαλιστές στην εξουσία, είτε οι Θεοκρατικοί μουσουλμάνοι.

      Διεκδικούν πάντα, επεκτείνουν την επιρροή τους ,παζαρεύουν για τα αυτονόητα, θέτουν πολλαπλά ζητήματα για να τους ικανοποιηθούν κάποια από αυτά.
      Η διαχρονικότητα αυτή, δίνει μια εικόνα ενιαίας πολιτικής βούλησης και σύμπνοιας από όλο το πολιτικό φάσμα, με προφανή την κατανόησή τους από διάφορες Χώρες, που δεν είναι κατα ανάγκην φίλα προσκείμενες.

      Προορατικό χάρισμα δεν είχαν όταν αποφάσισαν να στραφούν να επενδύσου και να βασιστούν στην εγχώρια Βιομηχανία. Μάλιστα πολλά από τα μαύρα κεφάλαια (Καταρ, Λαθρεμπόριο καυσίμων με Ισλαμιστές) επενδύθηκαν στην Βιομηχανία.

      Στον αντίποδα, έχουμε Κυβερνήσεις που καθεμία αναιρεί από συνήθειο ότι έχει κάνει η προηγούμενη, βάζει βραχυπρόθεσμους και χωρίς βάσεις στόχους στην εξωτερική πολιτκή, κάνει μπρος πίσω όταν χρειαστεί και μπερδεύει όχι μόνο ις Χώρες που απευθ΄νεται αλλά και το ίσιο της το διπλωματικό σώμα ,το οποίο έχει καταντήσει σαν τους Δημόσιους υπάλληλους να βομβαρδίζεται από εγκυκλίους,συχνά αντικρουόμενες,αντί να υπάρχει σταθερή και ξεκάθαρη ατζέντα άσκησης εξωτερικής πολιτικής.

      Να μην συζητήσουμε βέβαια για την εγχώρια βιομηχανία που έχει νόημα μόνο εάν πρόκειται κάτι άξιο να πουληθεί, αφού πρώτα απαξιωθεί ή να δοθεί σε ξένο επενδυτή αφού πρώτα τον προικοδοτήσει με γενναία κρατική παραγγελία .

      Σε περίπτωση που κάποιος ιδιώτης θέλει πραγματικά να επενδύσει, θυμίζει Χριστιανό που ρίχνεται στα Λιοντάρια του Κολοσσαίου (όπου Κολοσσαίο το Δημόσιο και όπου Λιοντάρια η Γραφειοκρατία και το θεσμικό πλαίσιο)

  13. Η γνωστή τακτική απαξιώνω μια κρατική βιομηχανία ή οργανισμό και μετά
    τον ξεπουλάω για να πάρω της μίζες,

    1. @ ΔΙΚΑΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΑΣ

      Μα ειναι δυνατον στην Ελλαδα να απαγορευεται μια εταιρια να κατασκευασει πυροβολα οπλα, ακομη και κυνηγετικα, και τα ΕΑΣ να μην κανουν καποια προσπαθεια κατασκευης Ελληνικου κυνηγητικου οπλου?

      Και κατοπιν ερχονται οι Τουρκοι και πουλουνε τις δικες τους στα καταστηματα, και πολλοι τις αγοραζουν επειδη ειναι φτηνες.

      Ειμαστε εντελως παλαβοι σε αυτη τη χωρα. Τοσες χιλιαδες κυνηγοι, γιατι δεν βγαινουν να ζητησουν επισημα Ελληνικες καραμπινες η δικαιωμα σε Ελληνικες εταιριες να κατασκευασουν τα δικα τους κυνηγετικα οπλα? Εαν τα ΕΑΣ κατασκευαζαν καραμπινες, θα ειχαν τεραστιο ογκο δουλειας σε Ελλαδα και εξωτερικο, αλλα τους απαγορευει η νομοθεσια. Φανταστειτε Ελληνικη κυνηγετικη καραμπινα σε στυλ Μ4 με παρελκομενα, θα μοσχοπουλαγε.

      1. Εγώ τα ξέρω αυτά φίλε μου είχαν βγάλει κυνηγητικό όπλο και τους
        απαγόρευσαν να το παράγουν!

        Εδώ δεν επιτρέπουν βάσει νομοθεσίας να πουλάνε σφαίρες στο εμπόριο
        για να σκοπευτήρια και αγοράζουν από το εξωτερικό!

        Εδώ σταμάτησαν να παράγουν τυφέκιο ελεύθερου σκοπευτή γιατί είπαν οι
        πολιτικοί όχι!
        Προσοχή ενώ χρειαζόμαστε 100 χιλιάδες τυφέκια τέτοια για τον στρατό και της εφεδρείες
        και κάθε μια ομάδα πρέπει να έχει από ένα και όχι G-3 με διόπτρα που είναι για αλλη
        δουλειά.
        Ποιός τα έκανε όλα αυτά; Οι από πάνω οι πολιτικοί!

        Θα μπορούσε να αφήσει την αγορά ελεύθερη στα λειόκανα και στα ραβδωτά κυνηγητικά.
        Με την υποχρέωση να αγοράζεις από τα ΕΑΣ και να είσαι στην εφεδρεία.

        θα σας αναλύσω κάποτε την μελέτη που έλεγε έρχεσαι στην εφεδρεία, την πρώτη φορά
        δυο εβδομάδες που η μια θα ήταν δική σου άδεια η άλλη από τον εργοδότη.
        Μια εβδομάδα εκπαίδευση μια εβδομάδα διαβίωση ασκήσεις.
        Μετά θα μπορούσες να αγοράσεις ραβδωτό κυνηγητικό όπλα ή λειόκανο με μεγάλη
        αποθήκη κλπ.

        Την επόμενη χρονιά θα πήγαινες μια εβδομάδα και θα μπορούσες να αγοράσεις άλλο όπλο.
        Αυτό θα συνεχιζόταν με αγορά BOLT ACTION, PUMB ACTION, καραμπίνας με γεμιστήρα
        καραμπίνα με μεγάλη αποθήκη, βαλίστρας κλπ μέχρι και αγορά φλόμπερ.

        Ναι φλόμπερ περίστροφα με 9 φυσίγγια και φλόμπερ με μεγάλη γεμιστήρα.
        Ναι φλόμπερ για εκπαίδευση όχι για μάχη.
        Στην ευρώπη είναι αυτά FREE εδώ απαγορεύονται γιατί;
        Υπάρχουν φλόμπερ ολόιδια με στρατιωτικά ακόμα και με την γεμιστήρα πίσω από την
        σκανδάλη!

          1. IN US I WAS SIME TIME LIVING IN AUSTIN TX
            ONE OF MY GUNS WAS PANKORS JUCKHAMER
            6OOR/MIN ASSALT 12 SUTGUN

            ONE NIGHT GUN FIRES HEARD WEE CAME OUT AND ALL START FIRIG AGAINST DRUG DEALERS

            ALL OF US THE ENTIRE HOUD…

            WANE POLICE CAME
            THEY GIVE EATCH AND EVERYONE OF US $150 REWARD
            MEE ALWSOW

            FACT

            POLICE VS CRYMINALS
            INOCENT VICTIMS KILLING RATE 9.8
            CIVVILIANS VS CRIMINALS
            INOCENT VICTIMS KILLING RATE1.2…

            PROTECT THE PEOPLE NOT CRYMINALS

            FACT US VS EU

            RAPE CASE

            EU: THE VICTIM SCREAM BY TEROR
            US:THE CRIMINAL SCREAM BY TEROR

            …IF THE VICTIM IS YOUR DAUGHTER WAT YOU PREFER…

            CHOOSE

            IN EU STATE KILL ITS OWN CITIZONS

        1. «Στην ευρώπη είναι αυτά FREE εδώ απαγορεύονται γιατί;»

          Γιατί οι πολιτικοί τρέμουν ότι θα χρησιμοποιηθούν εναντίον τους από τους αγανακτισμένους πολίτες.

          Οπότε ραβδωτά ξεχάστε τα, όπως και παραγωγή όπλων και σφαιρών από ελληνικές εταιρίες.
          Δεν πρόκειται να τα δούμε ποτέ εδώ.

    2. Για να απ-αξιωθει κάτι σημαίνει πως κάποτε (σχετικά κοντά χρονικά) είχε αξία που την έχασε.

      Εγώ θυμάμαι όλες, μα όλες τις «εθνικές αμυντικές βιομηχανίες» εδώ και 40-50 χρόνια να είναι απαξιωμένες και να προσπαθούν να δελεάσουν κάποιον με επιπλέον αγορές όπλων να τις αγοράσει.

      Δεν μπορώ να θυμηθώ καμία που να προκόβει, ακόμη και μία που δόθηκε και καλά σε ιδιωτικό μάνατζμεντ, αυτό σήκωσε τα χέρια ψηλά και την παράτησε. Άρα ποιος και πότε τις απαξίωσε, γιατί κυβερνήσεις και επενδυτές έρχονται και φεύγουν, μόνο μόνιμο είναι η νοοτροπία.

  14. Ελεος πια συντροφοι με τα Παπα3. Καλυπτουν παγια συμμαχικη υποχρεωση: Τα χρειαζομαστε για να κυνηγαμε ρουσικα υποβρυχια.
    JASSM ομως δεν εχει…

  15. Πάμε πάλι παρακάτω στα χάλια που έχουμε πόσα κόστιζαν τα ανταλλακτικά
    που δεν είχαμε ετησίως και συνολικά;
    Αφήσαμε τα πάντα να ρημάξουν για 100 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
    Δηλαδή 100 Χ 10 χρόνια 1 δισεκατομμύριο ευρώ; Λάθος!

    Λάθος; Ναι γιατί η απαξίωση ξεκίνησε νωρίτερα από το 2007!
    Δηλαδή έχουμε 100 Χ 13 χρόνια 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ +

    Ναι συν 1000 προσλήψεις τεχνικών στην ΕΑΒ συν την εθελουσία που κάναμε να τους διώξουμε!
    Να διώξουμε τεχνικούς γιατί; Τους πληρώσαμε για να φύγουν γιατί;
    Δεν θα απαντήσω το γιατί δεν θέλω να εκτραπώ.

    Οι 1000 προσλήψεις κάνουν στοιχίζουν ετησίως 15 εκατομμύρια ευρώ!
    Σε 10 χρόνια στοιχίζουν 150 εκατομμύρια ευρώ.
    Άλλο τόσο στοιχίζουν τα μηχανήματα που πρέπει να αλλαχτούν στην ΕΑΒ
    Φτάσαμε στο τρομερό ποσόν των 300 εκατομμυρίων για την ΕΑΒ!
    Πιστεύει κανείς πως δεν θα μπορούσε να βγάλει τα χρήματα αυτά και να είχε και κέρδος;

    Δηλαδή ανταλλακτικά συν ΕΑΒ 1,3 + 0,3 =1,6 δισεκατομμύρια ευρώ!
    Οι Τούρκοι είπαν ότι δεν θα περάσουν άλλο εμπάργκο και εμείς το κάναμε μόνοι μας!
    Ναι μωρέ οι Τούρκοι και οι ξένοι φταίνε! Λίγη ντροπή δεν βλάπτει!

  16. Πολλοι συμφωνειτε με τοn επαγγελματια καταστροφολογο CK, με τις γνωστες κραυγες που αναμασαει χρονια τωρα περιφερομενος σε ολα τα αμυντικα σαιτ, οτι οι Επιτελεις του ΠΝ ειναι αχρηστοι, ανικανοι, προδοτες και λοιπες γραφικοτητες.
    Εγω εχω να πω ενα μεγαλο μπραβο στους επιτελεις του ναυτικου για τον επαγγελματισμο τους και το ποσο σωστη διαχειρηση πορων κανουν σε σχεση με τους ελαχιστους πορους που τους δινει το κρατος (οι πολιτικοι) και κυριως ποσο σωστο σχεδιασμο, κανουν.
    Ποιος ειναι ο μεγαλυτερος και πιο αμεσος κινδυνος για τον ελληνικο στολο?
    Τα 6 τουρκικα 214 που θα ξεκινησουν απο του χρονουν να μπαινουν σε υπηρεσια.
    Και φυσικα η απαντηση σε αυτο δεν ειναι να φτιαξουμε και εμεις επιπλεον 214, αλλα ολα αυτα που πολυ σωστα σχεδιαζει και εχει σχεδον υλοποιησει ηδη το ναυτικο.
    Παιρνει 7 ρομεο τα κορυφαια ανθ/κα Ε/Π στο κοσμο
    Εκσυχρονιζει/υποστηριζει τα 11 aegean hawk με καινουργια σοναρ και ηλεκτρονικα.
    Θα εχει ετοιμα σε 2 χρονια τα 5 (4+1) P3 orion που οσο λάθος και αν ηταν ο εσκυχρονισμος τους με το υπερβολικο του κοστος σε παλια αεροπλανα θα αποδοσει ενα πολυ καλο αεροσκαφος με τεραστιες εμβελειες που δεν θα εχουν τα πολυ περισσοτερα τουρκικα ΑΦΝΣ και αν γινουν πραγματικοτητα ολα οσα εγραψε το παρον σαιτ τον ιουλιο

    https://defencereview.gr/apokleistiko-oi-dyo-kyries-exelixeis/

    για οπλισμο κτλ θα εχουν τελικα τεραστιες δυνατοτητες με νεο υπολοιπο ζωης 20-25 χρονια.
    Και κυριως οι 4 νεες φρεγατες αν ειναι οι μπελ θα εχουν σιγουρα το captas4 των 150 χιλρων οποτε
    θα καλυπτουν τεραστιες αποστασεις Ανθυποβρυχιακα.
    Αν δε γινει κανα θαυμα και παρουμε και 1 η και 2 φρεμμ (θα πηδηξουμε ολοι στη θαλασσα απ τη χαρα μας otan ερθουν 4 μπελ και 2 φρεμμ) τοτε θα μιλαμε για 5-6 πλοια με captas4 που συνολικα με τις τεραστιες εμβελειες των captas4 και τα 7 Romeo και τα 11 aegean hawk και τα 5 P3 orion, το ΠΝ θα εχει κανει το απολυτο για την αντιμετωπιση των τουρκικων 214.
    Κατα τα αλλα λοιδοριστε τους επιτελεις του ΠΝ, ειναι τζαμπα.
    Και το τρολινγκ εχει τα ορια του, και μερικοι πρεπει να σοβαρευτειτε αν ειστε απλα παρορμητικοι και δεν ειστε βαλτοι.

    1. ¨Ετσι ακριβώς συμβαίνει. Κάποιοι, για να ισχυροποιήσουν και μόνο τις προτάσεις τους, απαξιώνουν τελείως τους καθ’ ύλην αρμόδιους (Επιτελείς), χαρακτηρίζοντάς τους καρεκλοκένταυρους, υπεράριθμους, μεγαλομανείς, ιδιοτελείς…. Έτσι , εκμηδενίζουν τα πάντα και το πεδίο είναι ελεύθερο για την ‘δική τους’ πρόταση.

      Εντωμεταξύ, μεταξύ μαύρου και λευκού δεν υπάρχει ποτέ το γκρίζο.

      Μόνο μαύρο που εξυπηρετεί τις εκάστοτε κινδυνολογίες και θεωρίες Ναυάρχων του πληκτρολογίου, οι οποίοι δύναται σε μία στρογγυλή τράπεζα να αποστομώσουν και να στήσουν στον τοίχο όλους αυτούς τους άσχετους βολεψάκηδες, που μαζί με τους προκατόχους τους , συμπωματικά και μόνο, είχαν την Ναυτική υπεροχή και πρωτοπορία στο Αιγαίο, πριν εγκαταλειφθούν όλα λόγω μνημονίων

      1. Για να συμπληρώσω στέλναμε την φρεγάτες S για αντιπαράθεση
        γιατί καταφέραμε να πάρουμε ανταλλακτικά τσάμπα!
        Δηλαδή αν δεν παίρναμε τα ανταλλακτικά τσάμπα δεν θα
        είχαμε τίποτα να στείλουμε εναντίων των Τούρκων!

        Συγνώμη ξέχασα εδώ δεν παίρνουμε της δυο L για ανταλλακτικά
        έστω με 15 εκατομμύρια!
        Πως είπατε; Ναι για 15 εκατομμύρια μας της δίνουν και της δυο
        μαζί με τα ανταλλακτικά τους!

    2. καταστροφιολογος δεν ξέρω εάν είμαι

      Στα σίγουρα δεν ανέχομαι τη μπούρδα από όπου και εάν προέρχεται και το ποτήρι το βλέπω πάντοτε μισό γεμάτο

      Τα P-3 είναι ίσως το μεγαλύτερο φιάσκο στην ιστορία των ελληνικών εξοπλισμών

      Για κατεπείγουσα ανάγκη του 2014 εγκρίθηκε το 2015 πρόγραμμα που θα αποδώσει αεροπλάνο το 24 Ε’AΝ πάνε όλα καλά

      Για τiς NON EXISTING ASW δυνατότητες τωνP-3 τα έχουμε συζητήσει και δεν επεκτείνομαι διότι είμαστε σε άσχετο

      Έχουμε τα 214 ακόμα χωρίς σύχρονες τορπίλες και συζητάμε για φαραωνικά πλοία του 1bill

      Δυστυχώς οι επιτελείς του Ναυτικού έχουν μεγάλη ευθύνη στη σημερινή κατάσταση αφού για να μην χάσουν τη καρεκλα ανέχθηκαν τις επιλογές που τους επιβλήθηκαν

    3. @ Romeo60

      Τωρα γιατι εγω πιστευω οτι ειμαστε ερμαιο στις ξενες αποφασεις και κανενας δεν εχει το σθενος να πραξει τα απαραιτητα.
      Δεν ειναι αχρηστοι, ανικανοι, προδοτες, ειμαστε ο πιο ισχυρος παικτης της περιοχης, κανενας δεν μας απειλει και
      μετα ξυπνησα.
      Ενα μεγαλο μπραβο στους επιτελεις που δεχτηκαν να ειναι η ευκολη λυση , με το να γινουν περικοπες εκει που δεν επρεπε, προς χαρην της πολιτικης του θα το ρισκαρουμε.
      Πορεια προς την ανυπαρξια με απολυτη συνεργασια ολων των αρχων.
      Απο την νιρβανα τους ηρθε να τους βγαλει η αγορα του αιωνα, πως θα ξοδεψουμε δις για να δειξουμε οτι προσπαθησαμε να κανουμε κατι πριν την Εθνικη καταστροφη.
      Η συψη του χθες ,θελει να εχει λογο και στο αυριο και πρεπει να δωσει την εικονικη της μαχη για τα ματια του κοσμου, που εχει μαθει να αρκειται στα λιγα, στα μισα απο τα λιγα, στα μισα των μισων απο τα λιγα.
      Τα παντα ειναι θεμα συνηθειας, συνηθεια που φερνει την απαθεια, απαθεια που κανει τα δικα σου να γινονται του γειτονα.

    4. @Romeo60
      Η επένδυση στα Romeo είναι η μόνη ορθή κίνηση έως τώρα στα του ΠΝ. Για να δούμε αν θα προχωρήσει με +2 214 στα Υ/Β (η μόνη ρεαλιστική λύση) και τι θα αποφασίσει να πράξει με το στόλο των φρεγατών. Εδώ το σημερινό παρασκήνιο έχει σταθεροποιηθεί σε μια FREDA Lease2Buy (όχι FREMM ASW) και σε τέσσερις FDI με 2Α50, 1Α70, 1Strales, 1 RAM, top notch ECM. Εάν προχωρήσει τελικώς, μακροπρόθεσμα θα αποκτηθεί και μια ακόμα FREDA (ασχέτως της ενίσχυσης που επιθυμεί η ΜΝ σε AAW σε ενίσχυση των 2 υπηρετούντων Formidable). Έτσι το ΠΝ κοντά στο 2030 θα βρεθεί με 6 γαλλικά σκάφη, 4 ΜΕΚΟ και παραλλήλως θα αρχίσει να ενισχύεται με PESCO. Για τον Στόλο των ΤΠΚ να αναμένεται 3 SV (αυτό ΗΔΗ τρέχει σαν υπό επείγουσα εξέταση σενάριο στο ΓΕΝ / πιθανώς θα οφελήσει την ΟΝΕΧ, τον Αεκτζή… και τον γαμπρό…)

        1. Μας μπέρδεψες!
          Aλλο HORIZON και άλλο FREDA!!
          Οι Γάλλοι θέλουν MINIMUM 4 πλοία AAW
          Έχουν 2 HORIZON και περιμενουν πως kaI πως τις 2 FREDA για να αντικαταστήσουν τα 2 CASSARD που έχουν ΉΔΗ παροπλιστεί
          Τα HORIZON είναι να περάσουν και από refit/upgrade
          Δεν του παίρνει να χάσουν μια FREDA!!1
          Aμα προκύψει καμια πρόταση για CASSARD να δεις τι γέλιο η κλάμα θα πέσει στους tRAGICO- Nαυταιους!!

          1. @CK
            Καθόλου, η ΜΝ ήθελε 4 σκάφη AAW. Είχε 2 σύγχρονα. Κτίζει 2 FREDA ως συμπλήρωμα. Αυτή τη στιγμή δεν αποκλείεται ως ενδιάμεση λύση η μια εξ αυτών (των υπό παράδοση). Δηλαδή, ενώ γινόταν συζήτηση για FREMM ASW ή lafayette (κακή επιλογή) εμφανίζεται πιθανότητα για 1 FREDA (όσο παράξενα θετικό κι αν ακούγεται!). Εάν πάει το συμβόλαιο στη γαλλική πλευρά και τελικώς δούμε την 1 εκ των 2 FREDA εδώ, τότε σίγουρα η ΜΝ θα προχωρήσει στην αναπλήρωσή της με μια ναυπήγηση ακόμα και τότε δε θα πρέπει να αποκλείσουμε και μια ναυπήγηση ακόμα μιας στο μέλλον για εμάς. Τα CASSARD, λογικά, θα οδηγηθούν στο διαλυτήριο. Τα D 620 FS Forbin και D 621 FS Chevalier Paul (αμφότερα Forbin class aka Horizon) είναι σκάφη του 2010 και 2011 αντίστοιχα και το ΕΜΖ τους δεν προβλέπεται άμεσα αλλά προς τα τέλη της δεκαετίας (βεβαίως η ΜΝ το θέλει ταχύτερα). Ισχύει, το ότι το γαλλικό ΠΝ θέλει 4 σκάφη AAW. Πρακτικά, όμως, ας μη γελιόμαστε… για λίγα χρόνια (4-5) μπορεί και με 3! Για να δούμε. Η πληροφορία που σήκωσα έρχεται από Παρίσι. Και πάντα, όπως ισχύει με κάθε πληροφορία δεν τη λαμβάνουμε τοις μετρητοίς. Είμαι και εγώ περίεργος να δω τις εξελίξεις.

          2. @
            Μακάρι
            Θα ψάξω να βρω το άρθρο περί min 4 πλοίων AAW και του ότι τα HORIZONnθα πάνε για service/refit Εάν πάρουμε μια FREDA και ξεκινήσει Ναυπήγηση καινούργιας πρέπει να περιμένουν 4-5 χρονια για πάρουν τη καινούργια!

      1. Τελεια νεα γιωργο αν ειναι ετσι.
        Εγω και με 2 fremm asw (τις ελαφρα παλιοτερες/αρα φτηνοτερες) θα ημουν ευχαριστημενος.
        Θα βαζαν 16 aster στους Α70 που τωρα βαζουν mdcn.
        Και camm σε 4αδες στους Α43 (μεχρι και 64 camm)!!!
        Oυτε Ram δεν θα χρειαζονταν ετσι επιπλεον μονο Strales.
        Βεβαια πολυ καλυτερες οι 2 Fremm-da αν ερθουν?
        Ενισχυμενο radar heracles
        24 aster30 και 32 camm και αυτες δεν θελουν Ram με τετοια διαμορφωση μονο Strales επιπλεον.
        Και παμε στις μπελ τωρα που οπως λες και εσυ η τελικη τους διαμορφωση εχει σχεδον κλειδωσει
        και δεν νομιζω πως θα βγαινουν στην ΝΑ μεσογειο φορτωμενες με mdcn χαραμιζοντας κελια απο ΑΑ πυραυλους.
        Αν αγοραστουν μερικοι mdcn ?? θα ειναι στο ναυσταθμο και θα φευγουν απο εκει (καποιο απο τα 4-6 πλοια θα ειναι ναυσταθμο σχεδον παντα).
        Οι μπελ και σε αυτη τη διαμορφωση ειναι μια χαρα (φυσικα και θα ηταν τελεια να ειχαν ενα ακομα Α50)
        αν αφησουν τους mdcn στον ναυσταθμο.
        20 aster30+ 16 camm (με το ITR και τη διαβεβαιωση της mbda οτι οι camm μπαινουν σε 4αδες στους sylver και οι aster30 στους Α70 (λογω ITR ) λυθηκε καθε αμφισβητηση απο τους καταστροφολογους οτι η μπελ δε μπορει αυτο και δεν μπορει το αλλο και θελει κολοσσιαια εξοδα πιστοποιησης.
        Με 20 aster30+ 16 camm λοιπον + Ram bl2 των 21 πυραυλων+ strales+ το κορυφαιο ecm μαζι με το sentinel (EW) νατο το πλοιο που Θα κυριαρχησει στη ΝΑ μεσογειο μαζι με το captas4 το Kingklip Mark
        1115 και τους «ψηφιακους» Exocet block3 C.

        1. Ακολουθεί αυτόματη απάντηση αφού επαναλαμβάνεις ανακρίβειες:

          Ο SYLVER A70VLS ΔΕΝ παίρνει ASTER ΜΟΝΟ MdCN

          Ο CAMM δεν έχει πισTοποιιθε» στον A43 η σε οποιονδήποτε άλλο SYLVER

          Όλα τα Ναυτικά που βάζουν CAMM τους βάζουν στους δικού εκτοξευτές

          Εκτος από το θεματάκι του εκτοξευτή υπάρχει και το θέμα ολοκλήρωσης του με το SETISκαι το πλοίο

          Ο MdCN επιπτει στη mtcr και έχει το ιsοδυναμο με μια MK83 -1000lb εκρηκτικά

          Κατεβείτε από το Δένδρο στη πραγματικότητα αλλιώς υπάρχει ο κίνδυνος γκρεμοτσακισματος!!

          1. @CK
            Προσωπικά δε γράφω πουθενά για CAMM ή MdCN. Αυτό που γνωρίζω είναι πρόταση για 2Α50, 1Α70, 1Strales, 1 RAM, ECM. Αν ήταν στο χέρι μου θα προτιμούσα MdCN μόνο σε FREMA ή FREDA. Η προσφορά του με ενισχυμένη FDI πιθανώς να μαρτυράει κάποια διάθεση εξασφάλισης future proof δυνατότητας (όχι απαραιτήτως για MdCN).
            Συμφωνώ πως MdCN δεν πρέπει να αποτελεί άμεση προτεραιότητα καθώς τα Rafale με τους SCALP-EG (που θα ανανεωθεί το απόθεμα) καλύπτουν εν μέρει (ΕΝ ΜΕΡΕΙ) τον παράγοντα ουσιαστικής (πρακτικό σκέλος) αλλά και ψυχολογικής (επικουρικό σκέλος) αποτροπής.

        2. @Romeo60
          Όπως έγραψα στον CK. Η πληροφορία έφτασε από Παρίσι. Δεδομένου ότι παίζονται τρελά λεφτά και lobbying στο παρασκήνιο θερμή παράκληση να μη λαμβάνεται τοις μετρητοίς. Εδώ δεν επιθυμώ σε καμία περίπτωση να εκληφθεί ότι καλλιεργώ κλίμα. Αν ζήσουμε, επαλήθευση τέτοιου σεναρίου θα είναι μια ιδιαίτερα ευχάριστη έκπληξη ασχέτως κατακύρωσης του Προγράμματος στον Χ ή Ψ.

  17. Με ολα τα παραπανω θελω να πιστευω οτι η τελικη επιλογη του πολυ κατωτερου (σε σχεση με το 4) captas2 αντι για captas4 που μας λεγαν στην αρχη στις αλουμινοτρατες θα ειναι και η οριστικη ταφοπλακα της υποψηφιοτητας τους.
    Το ΠΝ (οι επιτελεις) τις εχει αποριψει ηδη, οι γνωστοι υπουργοι γραμματεις και φαρισαιοι που θα φερουν την αναπτυξη και καλα μονο τις υποστηριζουν ακομα.
    Να γνωριζουν οτι θα τους στειλουμε φυλακη για εσχατη προδοσια αν κανουν την χειροτερη επιλογη με ενα τεραστιο κοστος (αλουμινοτρατα) και υπονομευσουν ετσι την αμυντικη/αποτρεπτικη ικανοτητα της χωρας

    1. Δυστυχώς ΔΕΝ αποφασίζουν οι επιτελείς αλλα οι πολιτικοί

      Οι επιτελείς θα βγάλουν και έκθεση να δικαιολογήσουν την απόφαση των πολιτικών οποια και εάν είναι αυτή

      Και σιγά μην ασχοληθούν οι πολιτικοί εάν έχει CAPTAS 2 και όχι 4 και εάν
      πρέπει να έχει ένα βυτιοφόρο από πίσω για να ακολουθεί τον στόλο που γραφουν διάφοροι γραφικοί καταστrοlllιολογοι

  18. Και στο θεμα των φρεγατων ειναι σωστος ο σχεδιασμος των Επιτελων του ΠΝ.
    Φυσικα αν ηταν στο χερι τους (τους ειχαν δωσει οι πολιτικοι τα λεφτα) θα ειχαν παρει φρεγατες χτες αλλα δυστηχως η πολιτικη ηγεσια μολις το καλοκαιρι πειστηκε για τον εξ ανατολων κινδυνο και εξηγγειλε τα ραφαλ και τις 4 φρεγατες.
    Ποιος ειναι ο σχεδιασμος?
    4 μεσαιες/μεγαλες φρεγατες (4000+ τονων το ελαχιστο) ιδανικα και με αεραμυνα περιοχης (αποκλειονται αλουμινοτρατες) και με αυξημενες ανθυποβρυχιακες δυνατοτητες (αποκλειονται αλουμινοτρατες) και με ενα αξιοπιστο συστημμα προωσης (αποκλειονται αλουμινοτατες) και με υλικα κατασκευης (αυξημενη χρηση χαλυβα) που θα δινουν στο πλοιο αυξημενη επιβιωσημοτητα σε περιπτωση χτυπηματος (αποκλειονται αλουμινοτρατες).
    4 νεες φρεγατες λοιπον + 2 «ενδιαμεσης λυσης» που φυσικα θα παραμεινουν αρα ο τιτλος ειναι παραπλανητικος
    το ΠΝ θελει 4 νεες και 2 μτχ φρεγατες το πολυ στην ηλικια των Μεκο ωστε μαζι με τις 4 μεκο (που θα εκσυχρονιστουν θεωρω ελαφρα δεν αξιζει παραπανω) να φτασουν το 2040.
    Με την πληρη επιχειρησιακη ενταξη των 4 νεων φρεγατων εως το 2030 το πολυ (η πρωτη το 2025-26 και απο 1 με 1μιση χρονο οι υπολοιπες) το ΠΝ το 2030 θα εχει 4 νεες φρεγατες (ας πουμε μπελ) 4 εκσυχρονισμενες Μεκο , 2 ενδιαμεσης λυσης (ας πουμε εκσυχρονισμενες λαφαγιετ) και 2 αναβαθμισμενες S (ελλη και λημνος) που ειναι και πιο οπλισμενες και θα εχουν ανταλλακτικα απο 7 πλοια να καννιβαλισουν για να βγαλουν 2-3 χρονια ακομα που θα τις αντικαταστησουν το πολυ ως το 2032-33 οι 3 πρωτες ευρωκορβετες.
    Αλλες 6 ευρωκορβετες θα αντικαταστησουν τις 4 Μεκο και τις 2 λαφαγιετ απο το 2040.
    Ο σχεδιασμος πανω κατω αυτος ειναι Ξεκαθαρα.
    Η υπερβαση θα ηταν 1 φρεμμ και 1 λαφαγιετ η το απολυτο 2 φρεμμ που ακομα και οι παλιοτερες ειναι 6-8 χρονων μονο και θα φτασουν ως το 2060. Θεωρω πως το ΠΝ βρισκετε σε σκληρες διαπραγματευσεις με τους γαλλους για 1 η 2 φρεμμ και θα κανει στο τελος το θαυμα.
    Με τα υποβρυχια δεν θεωρω οτι πρεπει να ασχολειθουμε αμεσα ας αποσυρθουν τα 3 παλιοτερα 209/1100 χωρις αντικατασταση ετσι κι αλλιως πανευκολα εντοπιζονται.
    Και νεα υποβρυχια απο το 2035 και μετα.
    Το ιδιο και με τις πυραυλακατους.
    Οι μικρες combattande αν και παλιες εχουν ελαχιστο κοστος χρησης και συντηρησης σε σχεση με τις φρεγατες S,
    ολες θα φτασουν ως το 2030 και μερικες εως το 2040 καννιβαλλιζοντας τις υπολοιπες.
    Η υπερβαση εδω μετα την ενταξη της 6ης και 7ης σουπερ βητα που και αυτες θα μας δωσουν τεραστια ισχυ πυρος με τους εξοσετ3 που τωρα δεν εχουμε, θα ηταν οπως ακουγετε να χτιστουν 2 σουπερ βητα ακομα με 300 εκρια συνολο στην ελευσινα.

    Τιποτα δεν κανει λαθος στο σχεδιασμο του το ΠΝ, το μονο λαθος που μπορει να κανει θα ειναι η επιλογη της νεας φρεγατας (που θα του επιβαλει η πολιτικη ηγεσια αφου το ιδιο το ΠΝ τις εχει απορριψει) και αυτο δυστηχως μπορει να αποβει καταστροφικο (αλουμινοτρατα).

    1. Δυστυχώς ο σχεδιασμός που γραφεις δεν στέκει στη οικονομική ΚΑΙ επιχειρησιακή πραγματικότητα
      για αυτό είναι στη κατάσταση που είναι
      Κάποιοι πρέπει να κατεβουν από το δένδρο τους

      1. Φυσικα και στεκει γιατι αν παρουμε 2 φρεμμ (αν τις δινουν οι γαλλοι η οχι για δικους τους επιχειρησιακους λογους) θα εχουμε 2 φρεμμ και 4 μπελ ολες με δυνατοτητα αεραμυνας περιοχης (16 αστηρ το ελαχιστο το καθε πλοιο) που θα χτισουν ενα πλεγμα αεραμυνας περιοχης εκατονταδων χιλιομετρων που το εχουμε απειρες φορες και καποιο αρνουνται να το καταλαβουν 6 πλοια εστω και με λιγους ΑΑ πυραυλους κανουν «πλεγμα» εκατονταδων χιλρων αρνησης περιοχης στα τουρκικα μαχητικα ασεπε Αφνσ, ιπταμενα τανκερ
        που 2 ΑΒ εστω και με πολυ περισσοτερους πυραυλους ΑΑ δεν μπορουν να το κανουν.
        Αμεσως αμεσως η αναγκη της αεροποριας για 2η μοιρα ραφαλ η πρωτη μοιρα τενεκε35 μειωνετε κατα πολυ (ιδανικα καινουργια 6 ραφαλ μονο ειναι αρκετα για να συμπληρωσουν μια πληρης μοιρα των 24 τελικα μαχητικων, και με 200 εκρια επιστροφη απο τα απλα διλιτρα μιραζ που θα επαναγορασουν οι γαλλοι με αλλα 300 εκρια να βαλουμε εμεις ευκολα περνουμε 6 καινουργια ραφαλ πληρως οπλισμενα)
        Γλυτωνουμε λοιπον 2μιση-3 δις απο την αεροπορια αφου δεν θα παρουμε 2η μοιρα ραφαλ( πληρης) η μια κουτσουρεμενη μοιρα τενεκε35).
        Τωρα με τις 2 φρεμμ προσθηκη στις 4 μπελ με τις τεραστιες ανθυποβρυχιακες τους ικανοτητες που θα κανουν και αυτες ενα τεραστιο υποβρυχιο «πλεγμα» με to captas4 σε εκατονταδες χιλιομετρα οπως ακριβως και στην αεραμυνα περιοχης με τους αστηρ30 μπορουμε να ακυρωσουμε και την προμηθεια των 2 επιπλεον υποβρυχιων 214 και να μην δωσουμε και 1 δις συνολικα επιπλεον στους γερμανους.
        Και 6μιση δις να φτασουν οι 4 μπελ μαζι με 2 φρεμμ και εκσυχρονισμο μεκο
        οταν εχουμε γλυτωσει 2μιση δις απο αεροπορια (δεν χρειαζονται επιπλεον μαχητικα, λογω της ικανοτητας αεραμυνας περιοχης απο 6 πλοια) και 1 δις απο την οπσιον των 2 επιπλεον υποβρυχιων
        δηλαδη συνολικα 3μιση απο τα 6μιση δις τα βγαλαμε ηδη.
        Δεν ηταν τυχαιο οτι το ΠΝ και φανταζομαι οχι μονο το ΠΝ αλλα και η κεντρικη στρατιωτικη ηγεσια ηθελαν 6 φρεμμ το 2009!
        Η αεροπορια ειναι ετοιμη (σαν σχεδιασμος) ετσι κι αλλιως και σε λιγα χρονια θα εχει παρει το απολυτο ποιοτικο προβαδισμα απεναντι στη τουρκικη δεν χρειαζετε πολλα παραπανω.
        Ωρα του ναυτικου να κυριαρχησει στη ΝΑ μεσογειο.

        1. Στα Φωλκλαντ οι Βρεττανοι παρεταξαν 5 αντιτορπιλλικα αεραμυνας περιοχης Type 42, κλασεως Sheffield, ητοι : Sheffield, Coventry, Glascow, Exeter, Cardiff. Ολα ηταν νεοτευκτα, το πολυ 6-7 ετων, και διεθεταν την τελευταια λεξη της αντιαεροπορικης τεχνολογιας της εποχης , οπως ΑΑ πυραυλους Sea Dart.

          Η Αργεντινη επιτεθηκε στον βρεττανικο στολο με μαχητικα Super Etendard και A4 Skyhawk. Βασικα ηθελε να πληξει τα 2 αεροπλανοφορα, αλλα επεσε πανω στα αντιτορπιλλικα που τους παρειχαν περιμετρικη προστασια: (Παρενθεση: Αυτος ειναι ο ρολος τετοιων πλοιων, να παρεχουν ενα στρωμα περιμετρικης αμυνας στα πραγματικα πλοια αεραμυνας περιοχης του στολου, τα αεροπλανοφορα).

          Tα Super Etendard ηταν συγχρονα αεροπλανα, αλλα η Αργεντινη ειχε μονο 9, και μολις 5 Exocet για τον εξοπλισμο τους. Διεθετε και παλαια Α4 Skyhawk, τα οποια οι ΗΠΑ ειχαν αποσυρει το 1976, και επαιρναν μονο βομβες ελευθερας πτωσεως.

          Εχουμε και λεμε:
          -Το Sheffield δεχθηκε επιθεση απο 2 Super Etendard και βυθιστηκε απο πυραυλο Exocet
          -To Coventry δεχθηκε επιθεση απο 8 Α4 Skyhawk και βυθιστηκε απο βομβες ελευθερας πτωσεως.
          Το Glascow δεχθηκε επιθεση απο 8 Α4 Skyhawk, και επληγη απο μια βομβα ελευθερας πτωσεως, η οποια ΔΕΝ εξερραγη, αλλα προκαλεσε τοσο μεγαλες ζημιες, που το πλοιο αναγκαστηκε να αποχωρησει.
          Απωλειες αντιτορπιλλικων αεραμυνας περιοχης : 60 % .

          Η Αργεντινη εχασε 11 Α4 Skyhawk απο τα αντιαεροπορικα συστηματα των βρεττανικων πλοιων. Δεν εχασε ουτε ενα Super Etendard .

          Παρα τις απωλειες αυτες, οι Βρεττανοι νικησαν, χαρη στα αεροπλανοφορα και τα υποβρυχια. Τι θα γινοταν αν εχαναν εστω ενα απο τα δυο αεροπλανοφορα; Οπως εχουν παραδεχθει οι Βρεττανοι Ναυαρχοι, θα τα μαζευανε και θα φευγανε……….

          ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ : Τα αντιτορπιλλικα αεραμυνας περιοχης των βρεττανων δρεχθηκαν επιθεσεις απο λιγα αεροπλανα, και ακομα λιγοτερα απο αυτα ηταν συγχρονα ή διεθεταν συγχρονα οπλα, και ομως υπεστησαν βαρυτατες απωλειες της ταξεως του 60 %.
          Ο εχων ωτα ακουειν ακουετω.

          1. Επιτέλους και ένας άνθρωπος που Πραγματικά ξέρει τι λέει εδώ μέσα!!
            Όσο και να θέλουν εδώ μερικοί να φανούν ότι και καλά το Ναυτικό μπορεί να επιβιώσει σε έναν πόλεμο μόνο του χωρίς την αεροπορία είναι τραγικά λάθος!!!
            Παραδείγματα υπάρχουν πολλά!!!

            Τώρα το κατα πόσο είναι έμπειρα τα στελέχη του ΠΝ ή όχι καλύτερα μην μιλήσω!!
            Σαν επαγγελματίας Ναυτικός (ΕΝ) επειδή υπηρέτησα στο ΠΝ 2 χρόνια, πράγματικα απορούσα κάθε μέρα πως είναι δυνατόν επιστασιες π.χ μηχανής να χρειάζεται 45 στο ΠΝ ενώ εμείς με μηχανοστασια 30 φορές μεγαλύτερα να είμαστε ικανοί να τα πηγαίνουμε μόνο με 6 άτομα!!!Πλοία πού διασχίζουν Ωκαιανούς και όχι μόνο το Αιγαίο!!
            Οπότε πριν μιλήσει κάποιος για επαγγελματισμο και Ναυτοσυνη, ας ρωτήσει πρώτα στην ακτή Μιαούλη, τους π
            ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΎΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ ΤΙ ΓΝΩΜΗ ΕΧΟΥΝ ΓΙΑ ΤΑ ΣΤΕΛΈΧΗ ΤΟΥ ΠΝ!!

        2. Μάλλον δεν έχεις καταλάβει πως ο ιδιωτικός τομέας έχει καταρρεύσει
          το δημόσιο χρέος είναι στα ύψη και πιθανότατα μετά από 1-2 χρονια θα επανέρθουμε σε δημιοσιονομική λιτότητα??
          Πως θα ξεπληρωθούν όλα αυτά??

          Νομίζεις πως οι Γάλλοι δεν τα ξέρουν και για αυτό ζήτησαν το 1.5 bill από τα 2.5 bill του rafale φέτος πριν καν παραδοθούν ??

          1. Τα ίδια με άλλα ποσά μας έλεγες και πέρυσι ρε φίλε.
            Ακόμα θυμάμαι πριν την πρόθεση για Rafale την μόνιμη επωδό σου :
            500 mill budget δεν βγαίνουν τα ποσά και έχουμε ύφεση, έλεγες.
            ‘Δεν αντέχει άλλο τύπο μαχητικού η Π.Α΄΄ , »ποιος θα πληρώσει υποδομές, εκπαίδευση..», »πότε θα παραγγελθούν πότε θα έρθουν», ΄΄Σαε ταιζουν σανό με τα Rafale,μπεεε΄»

            Ήμαρτον, κουλάρισε λίγο ή πάρτο αλλιώς αφου δεν επαληθεύεσαι.

            Ελπίζεις μάλλον λόγω στατιστικής , να πεις 10 αρνητικά και μόλις κάτσει ένα, να πανηγυρίσεις. Εμείς τι έπρεπε να κάνουμε με τις αστοχίες σου?

            Να στήσουμε Covid Party εν μέσω Lockdown και να χοροπηδάμε?

          2. @ Διηνέκης

            Ποίες…. αστοχίες μου αναφέρεσαι?? Τα RAFALE??
            Το budget για εξοπλισμούς αυξήθηκε από 500mil στα 2.5 bill @ 21
            Και αυτό μετά τα γεγονότα του Αυγούστου με τον Σουλτάνο
            Η οικονομία πάει κατά διαόλου
            εάν δεν έχετε καταλάβει η δημόσιοι υπάλληλοι είστε η σας ζει ακόμα ο μπαμπάς!
            https://www.capital.gr/arthra/3528397/gennitries-xreous
            #
            Χωρίς δραστικές λύσεις, όπως απελευθέρωση των πολλαπλών συμψηφισμών, πληρωμή του ΦΠΑ με την είπραξη και όχι την τιμολόγηση (!), γενναίες περικοπές απαιτήσεων κράτους και των τραπεζών που το πλαισιώνουν προς τις ΜμΕ και γενναιόδωρες ενέσεις ρευστότητας στους ημιζωντανούς, ας μην περιμένουμε να βρούμε οικονομία ζωντανή μετά το πέρας των εμβολιασμών. Ήδη τα διεθνή distress funds περιτριγυρίζουν και πιέζουν για πλειστηριασμούς του ενός click!

            Παρεμπιπτόντως τα παραπάνω στοιχεία της ΓΕΣΕΒΕΕ αφορούν σε μελέτη του περασμένου Ιουνίου, μετά από 3 μήνες λοκντάουν.

            Έχουν περάσει 8 μήνες της κόλασης του Δάντη έκτοτε, για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.#

          3. @CK
            Ακόμα κι αν πάει η χώρα στα βράχια (που οικονομικά πάει) λεφτά για την άμυνα θα πέσουν. Γιατί; Μα γιατί αν σβήσει το μαγαζί, οι διάφορες κατσαρίδες που το λυμαίνονται δε θα έχουν λόγο ύπαρξης. Επομένως, λεφτά θα πέσουν κι ας κλείσουν τα μισά μαγαζιά. Το ζήτημα είναι να πέσουν εκεί που πρέπει! 5,5 δις για ΠΝ είναι πολλά! Ουδείς πρέπει να αντιλέγει. 20 χρόνια όμως το ΠΝ είδε μόλις 3+2+2 SV και 4+1 Παπατζήδες! Αν κάνουμε τη διαίρεση και λίγα ζητάει!

    2. @Romeo60
      επομενως οτι ο σχεδιασμος υποτιθεται οτι ειναι πανω κατω ο εξης:

      2030:
      4 νεες φρεγατες (ας πουμε Μπελχαρες)
      2 μεταχειρσμενες νεες φρεγατες (Λαφαγιετ ή «Μ»)
      4 ελαφρως αναβαθμισμενες ΜΕΚΟ
      2 Standard
      ΣΥΝΟΛΟ: 12 μοναδες

      2040
      4 Μπελχαρες
      6 ευρωκορβετες
      Συνολο: 10 μοναδες

      Ας δεχθουμε για την οικονομια της συζητησης οτι ο σχεδιασμος αυτος ειναι ρεαλιστικος.
      Συμφωνα με τον σχεδιασμο αυτον, γινεται δεκτο οτι :
      1. Μπορουμε να τη βγαλουμε και με 10 κυριες μοναδες επιφανειας
      2. Οι κορβετες μπορουν να υποκαταστησουν εν μερει τις φρεγατες, και μαλλιστα μεχρι 60 % του μειγματος.

      Και ερωτω τωρα εγω: Αφου ολα αυτα γινονται δεκτα, γιατι να μην παμε απο τωρα σε 10 κυριες μοναδες, και γιατι να μην ξεκινησουμε τις νεες ναυπηγησεις απο τις κορβετες ; Γιατι να περιμενουμε ποτε (και αν) θα αποδωσει πλοια το paper project της ευρωκορβεττας; Γιατι να μην παρουμε τωρα πχ 4+2 Gowind 2500, με μολις 1.5-2 δισ. ευρω, που θα αρχισουν να μας παραδιδονται σε μολις 2.5 χρονια; Ετσι δεν θα χρειαστει να περιμενουμε νεα πλοια μεχρι ττο 2027, θα κλεισουμε πολυ γρηγορα τις τρυπες της ανθυποβρυχιακης μας αμυνας, και θα μεινει και κανενα φραγγκο για τον κακομοιρη τον Στρατό.

      Με τα υποβρυχια δεν θεωρω οτι πρεπει να ασχολειθουμε αμεσα …..Και νεα υποβρυχια απο το 2035 και μετα Το ιδιο και με τις πυραυλακατους.
      Τοτε συντομα θα πεσουμε στα 5 υποβρυχια. Το Αιγαιο ειναι ιδανικο περιβαλλον για δραση υποβρυχιων. Και τα υποβρυχια ειναι αυτα που επιβιωνουν απεναντι στην Αεροπορια, οχι οι φρεγατες. Επισης αν μια γρια φρεγατα παθει ζημια στη θαλασσα, απλως ρυμουλκειται στο λιμανι. Αν παθει ζημια ενα γερικο υποβρυχιο, βουλιαζει αυτανδρο. Ολα τα μεγαλα ναυτικα ατυχηματα αφορουσαν υποβρυχια. Δεν ειναι τυχαιο που το Ναυτικο απο το 1968 εχει αγορασει 12 νεα υποβρυχια, και μονο 6 νεες φρεγατες. Δεν λεω οτι πρεπει να παραγγειλουμε οπωσδηποτε υποβρυχια, τα λεφτα ειναι λιγα. Λεω οτι αν παμε σε ακριβα πλοια, αυτα πρεπει να αφορουν υποβρυχια και οχι φρεγατες. Στην Ανατολικη Μεσογειο μονο με υποβρυχια θα κανει παιχνιδι το Ναυτικο.

      1. @ NF

        Σωστοτατος.

        Κανεις μια παραγγελια 5-6 φρεγατων τωρα, με οπτιον για αλλες 4-5 σε μερικα χρονια. Και τα ναυπηγεια θα ενδιαφερθουν καθως ξερουν οτι αν κανουν καλη δουλεια, θα κατασκευασουν 10 καινουριες φρεγατες.

        Ποιο πλοιο μας αρεσει, Gowind 3100/2500, Type-31, Sigma, MEKO κτλ, ας κανουμε τα κουμαντα μας μακροπροθεσμα, και οχι σπαζοντας τις παραγγελιες συνεχως σε διαφορετικους τυπους πλοιων, με διαφορετικα συστηματα, διαφορετικες τεχνολογιες, διαφορετικα οπλα, διαφορετικα ανταλλακτια κτλ. Εξωφρενικα πραγματα.

      2. @NF
        Οι ΤΠΚ δε μας χαλάνε. 3 ακόμα SV μαζί με τις 4 Λάσκος μας υπερκαλύπτουν μαζί με τα 4 HSY-56A (τα 2 HSY-55 θα μπορούσαν να τα δώσουν στην Κύπρο). Από τα Λάσκος που θα αποσύρονται σταδιακά θα μπορούν να προκύψουν και ανταλλακτικά σε κάποια μέρη για τις πρώτες 5 εκ των 7 SV!

        1. Να υπενθυμίσω πως οι 2 τελαυταίες μας κόστισαν πάνω από 200mil Euros η ΚAΘΕ ΜΙΑ και παραλαμβάνονται με πάνω από ΔΈΚΑ χρονια καθυστέρηση!!

          Τα πλοία είχα πρώτο παραγγελθεί το 1999!!

          δηλαδή παραλαμβάνουμε πλοίο με εξοπλισμό και οπλισμό ηλικίας πάνω από 20χρονων
          Η σχεδίαση αυτή κάθε αυτή είναι δεκαετίας 70!!

          Θα είναι άλλο ένα ΜΕΓAΛΟ ΛAΘΟΣ να δοθεί επιπλέον δουλειά στη Ελευσίνα
          Το Ναυπηγείο απέχει παρα πολύ από το να είναι σε κατάσταση να αναλάβει τέτοιο πρόγραμμα

          Εκτος εάν θέλουμε να ξαναπάθουμε τα IΔΙΑ

          1. @CK, @ΝF
            Δυστυχώς τις πληρώσαμε χρυσές, όχι γιατί έφταιγε το έρμο το σχέδιο ή τα όπλα του αλλά γιατί οι πολιτικοί ήθελαν να ταίζουν ημέτερους (παρασιτισμός) με χρήματα της Άμυνας! Αντιλαμβανόμαστε όλοι τι θέλουν οι ίδιοι παρασιτικοί κύκλοι να κάνουν με τις φρεγάτες…

            Από την άλλη να αναφέρω ένα θετικό: όταν το ΠΝ έτρεξε την ολοκλήρωση των Υ/Β στο Σκαραμαγκά, έδεσαν τα λουριά στα παράσιτα και τα 214 παραδόθηκαν εκεί που κινδύνευαν να μην παραδοθούν ποτέ.

            Η SV είναι ένα σχέδιο (στο μεγαλύτερο μέρος του) με ρίζες στα τέλη των ’80s , όχι των 70s. Δεν είναι η επιτομή της ναυπηγικής αλλά ακόμα και σήμερα μεταξύ 65 – 70 m είναι μια τίμια λύση.

            Στον εξοπλισμό τους θα άλλαζα τα 2 emerlec, θα εξέταζα το strales, σίγουρα θα ψαχνόμουν με τυχόν βελτιώσεις στο υφιστάμενο αξιόπιστο Tacticos και θα ομογενοποιούσα τα βλήματα Exocet στην έκδοση blk3 (γίνεται ήδη). Τυχόν Πρόγραμμα επιπλέον ναυπηγήσεων θα το έθετα υπό την επιστασία του ΠΝ. Μηδενός άλλου. Για την ιστορία ο ππλισμός του σκάφους είναι σύγχρονος.

        2. @ΓΚΟΥΛΟΥΡΗΣ

          Θα πρεπει να σου υπενθυμισω οτι η κορυφαια προτεραιοτητα μας στη θαλασσα πρεπει να ειναι η ανθυποβρυχιακη αμυνα του Αιγαίου, και αυτο οι κορβετες μας το δινουν σε πολυ οικονομικη τιμη.

          Αν δεν βρουμε μια οικονομικη φρεγατα στη φιλοσοφια της Α200, τοτε πρεπει να παμε σε μια τετοια λυση.

          1. @NF
            Η κίνηση με τα Romeo ήταν ορθή. Σίγουρα θα χρειασθούν σκάφη ASW. Η FDI είναι μια καλύ λύση, ακριβή ασφαλώς (τίποτα πθα δεν είναι φθηνό στους 4500+ τόνους). Εάν τελιλώς δεν επιλέξουμε να διαθέσουμε τόσα λεφτά υπάρχουν και οι Gowind 2500. Με 2 περίπου δις αποκτούμε 6.

          2. @Γ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ
            Με επιπλέον 600 Million παίρνεις 5 ΜΕΚΟ Α200 μεγαλύτερου εκτοπίσματος και ευελιξία στην επιλογή του εξοπλισμού,χωρίς ρίσκο σε περίπτωση επιλογής Γαλλικών πυραύλων που επέλεξε η Αλγερία και η Αίγυπτος για τα ίδια πλοία(που είναι και φρεγάτες όπως αυτά που θέλουν να αντικαταστήσει το ναυτικό),που νομίζω ότι θα σύμφερε περισσότερο. Υπόψην ότι στην συμφωνία της Αλγερίας για 2,176 Billion Euro υπολογίζεται ότι συμπεριλαμβάνονται και τα έξοδα για 6 ελικόπτερα Super Lynx.

          1. @Γ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ
            Ένα πλοίο Game changer έχει και ανάλογα έξοδα.
            Η ΜΕΚΟ Α200 υστερεί σοβαρά μόνο στο σημείο AAW για μεγάλες αποστάσεις. Σε όλα τα άλλα σημεία όμως νομίζω ότι υπερτερεί απέναντι στα πλοία παρόμοιου εκτοπίσματος που προσφέρονται σήμερα στην αγορά.
            Αν εμφανιστεί στο μέλλον μια έκδοση SAM του Meteor και για εκτόξευση απο πλοία θα αλλάξουν όμως τα πράγματα,αφού το πλοίο προσφέρει ανοιχτή αρχιτεκτονική και αρκετό χώρο για πιο εύκολη προσθήκη/ενσωμάτωση σημερινών και μελλοντικών συστημάτων.

  19. Φετος θα παιχθουν ολα και ακομα κανετε σχεδια για το 2025 και το 2030.
    Μετα το Μαρτιο θα φανει οτι ειμαστε μονοι σαν το λεμονι.
    Σε ψοφιο αλογο δεν πονταρει κανεις.
    Ολοι μας μουτζωνουν κανονικα, η υπομονη των Γαλλων ειναι στα τελειωματα και εδω οι MMSC ειναι ακομα ζωντανες.
    Τιποτα δεν θα προλαβει να κατασκευαστει ετσι και αλλιως, το μονο που κανει τη διαφορα στο κερδιζω ή χανω, ειναι η αποφασιστικοτητα να χρησιμοποιησω τα παντα ή τιποτα.
    Στο τιποτα ειμαστε σταθερα, αρα το χανω ειναι το αποτελεσμα.
    Κανενας δεν θα μας ξελασπωσει αν δεν εχει συμφερον.
    Ο θειος δεν προκειται να προσφερει λυση στο προβλημα μας, τα συμφεροντα του τα εχει εξασφαλισει και περιμενει με γυρισμενη τη πλατη.
    Τι κερδιζει το καλο παιδι σε μια εγκεφαλικα νεκρη συμμαχια ;
    Τι κερδιζει το καλο παιδι σε μια ευρωπαϊκή οικογενεια που ολοι ειναι
    πιασμενοι σαν τις μυγες στον ιστο της Τουρκιας ;
    Τι κερδιζει το καλο παιδι που αναγνωριζε τον Σαρατζ ;
    Τι κερδιζει το καλο παιδι που κραταει μουτρα στην Ρωσια ;

  20. Βλέπω την αγωνία και την αγάπη πολλών για την πατρίδα σε αυτό το site και σε αλλά.Βλεπω παιδιά που ψάχνουν και ενημερώνονται για εξειδικευμένα τεχνικά θέματα με τέτοιο ζήλο και πάθος και γκρίνια και θυμό για εγκλήματα και ολιγωρίες πάνω στην άμυνα της χώρας και το μέλλον του έθνους.Μονο υπερηφανια και ελπίδα ότι αυτός ο λαός έχει ακόμα τα ναματα να συνεχίσει και να διαπρέψει στον κόσμο φτάνει να ενωθούν οι δυνάμεις οι γνώσεις και οι καρδιές μας.Απο εδώ ,από την γραμμή ως πυρήνας Εθνοφυλακας θέλω να στείλω δυο μυνηματα.Σε εσάς όλους μόνο μπραβο και ευχαριστώ.Και όσοι μπορείτε να ενταχθείτε στην οικογένεια μας και σε συνδέσμους και να δώσετε και μέρος της γνώσης και ψυχής σας στο πεδίο.Εμεις να ξερεται ότι όταν ηρθε το μήνυμα τα αφήσαμε όλα και ήμασταν εκεί.
    Στους άλλους που διαβάζουν και παρακολουθούν να τους πω ότι σενάρια τύπου Κύπρου να τα ξεχάσουν.Ολη την οικογένεια μας θα την βρουν απέναντι στα ποτάμια,στις παραλίες στα βράχια στα υψώματα και οπουδήποτε χρειαστεί στους δρόμους στις ταράτσες .Παντου!Μπορει να βρείτε λίγους ,κάποιας ηλικίας αλλά θα βρείτε γίγαντες!
    Εσσεται Ημαρ

    1. Η αγάπη για την πατρίδα δεν έχει ούτε πολιτικά χρώματα , ούτε βασίζεται σε προσωπικά ιδιοτελή συμφέροντα.

      Όταν χρειαστεί και πρέπει, θα είμαστε εκεί που θα είναι απαραίτητο να κρατήσουμε και πάλι Θερμοπύλες

      Η δικαιολογία οτι μπορεί και πάλι να υπάρξει εφιάλτης, δεν πρέπει να αποτελεί λόγω ωχαδερφισμού και ματαιοδοξίας.

      Άλλωστε, ο εφιάλτης βρέθηκε αργότερα και τιμωρήθηκε. Δεν υπήρξε αφορμή για ανάθεμα και λιποταξία, αντίθετα συσπείρωσε και γιγάντωσε την αποφασιστικότητα των Ελλήνων στην Ναυμαχία της Σαλαμίνας και της μάχης των Πλαταιών

      Διώκε Δόξαν και Αρετήν

  21. Επειδή ακούστηκε από κάποιους ότι προσπαθούμε να μειώσουμε την ικανότητα των στελεχών του ΠΝ, θα ήθελα να τους πω ότι πραγματικά ότι η τεχνική κατάρτιση και το επαγγελματικό επίπεδο των στελεχών του ΠΝ σε θέματα καθαρά ναυτοσυνης, ότι είναι επιεικώς ΤΡΑΓΙΚΗ!!!
    Δεν τους ρίχνω ευθύνη!!!Όχι δεν φταίνε αυτοί.
    Σαν επαγγελματίας Ναυτικός (Α’ Μηχανικός ΕΝ) με 16 χρόνια πραγματική Θαλάσσια υπηρεσία (16 χρόνια στην θαλασσα, όχι 16 χρόνια ξηρά+θάλασσα όπως του ΠΝ) είχα την τύχη να πάρω μέρος σε πολλά σεμινάρια και προγράμματα που με βοήθησαν να εμπλουτίσω τις γνώσεις μου πάνω στο αντικείμενο της δουλειάς μου.
    Το τι πρέπει να κάνει κάθε Ναυτικός του ΕΝ και τι πρέπει να γνωρίζει δεν θα το αναλύσω γιατί μια μέρα δε μου φτάνει.
    Αλλά επειδή είχα την τυχη/ατυχία να υπηρετήσω 2 χρόνια στο ΠΝ (Φρεγάτες) πράγματικα απορούσα καθημερινά με την απαράδεκτη και πολλές φορές τραγική κατάσταση των «επαγγελματιων» στελεχών του ΠΝ!!
    Παραδείγματα πάρα πολλά!!το ότι όλες οι επισκευές τις αναλαμβάναμε να τις φέρουμε εις πέρας εμείς οι έφεδροι του ΕΝ και το πολιτικό προσωπικό!!εδώ καλά καλά δεν ξέρανε η μόνιμοι τι είναι ο κύκλος καύσης πόσο μάλλον πώς δουλεύει μια Μηχανή ή χειρότερα πώς να κάνουν μια επισκευή!!Το ότι έπρεπε να κάνουμε συνεχείς βάρδιες λόγω ανικανότητας μερικών μονίμων να ανταπεξελθουν όταν το Αιγαίο ειχε 7 μποφόρ!!
    Τι να πρωτοπώ!!
    Εγώ θα πω ένα πράγμα.
    Αν θέλετε να μάθετε τι εστι Ναυτικός του ΠΝ,ελάτε μαζί μου μια βόλτα στην ακτή Μιαούλη να μιλήσετε με τους πραγματικούς Ναυτικούς, με ανθρώπους που έχουν περάσει μήνες ολακερους στην θάλασσα, που έχουν περάσει το Cape Horn των χειμώνα και με ανθρώπους που έχουν βρεθεί στον Βόρειο Ατλαντικό χειμώνα, να σας πουν για την ναυτοσυνη και το δήθεν επαγγελματισο του ΠΝ!!!
    Μπορεί εδώ να είστε όλοι εξπέρ σε θέματα όπλων, στρατηγικής και δεν ξέρω εγώ τι, αλλά σε θέματα ναυτοσυνης και θάλασσας πιστέψτε με είστε τελείως άσχετοι, πόσο μάλλον όταν η εμπειρία που έχετε με την θαλασσα είναι όταν πάτε με το πλοίο της γραμμής διακοπές το καλοκαίρι η όταν βουτάτε σε αυτήν για να κάνετε μπάνιο!!!

    Ναι χίλιες φορές να τα δώσουμε στην αεροπορία, γιατί αυτοί οι άνθρωποι( πιλότοι και μηχανικοί) έχουν αποδείξει περίτρανα ότι και επαγγελματίες είναι και πάνω από όλα Αγαπάνε αυτό που κάνουν!!

    Όποιος θέλει να με φέρει γνώμη για ναυτοσυνη ή όχι είμαι έτοιμος να τον ακούσω.
    Και κάτι τελευταίο.
    Όσο και καλό να είναι ένα πλοίο, τα τελειότερα συστήματα και αν έχει, αυτό που κάνει την διαφορά σε ένα πλοίο, από εμπειρία κσι μόνο, είναι ο άνθρωπος!!!
    Αλλά αυτός ο άνθρωπος που το χειρίζεται, πρέπει να έχει τουλάχιστον την στοιχειώδη γνώση στο αντικείμενο.
    Τρανταχτό παράδειγμα η σύγκρουση του πλοίου του ΠΝ με το κοντεινερ στον Πειραιά!!!
    Ας κοιτάξουν πρώτα οι Ναυαρχοι να εκπαιδευσουν τα στελέχη τους κατάλληλα πριν ζητήσουν πλοία του ενός δις ευρώ έκαστος.
    Άλλωστε ένα πλοίο δεν είναι το ΚΠΜ και όπλα!!
    Είναι Μηχανή, Κουβέρτα, είναι πολλά!!
    Είναι ένα ανθρώπινο σώμα!!
    Άμα ένα πάσχει,όλα πάνε περίπατο!!

    1. @ Σπυρος

      Απο εδω το πας, απο εκει το πας, σπυρια για τα δις στο ΠΝ βγαζεις.
      Ανικανοι υπαρχουν παντου.
      Οταν δεν υπαρχει προγραμματισμος θα πληρωσεις τον κουκο για αηδονι .
      Αναγκη υπαρχει τωρα, χρονος δεν υπαρχει, λεφτα για την ωρα υπαρχουν.
      Επειδη υπαρχουν λεφτα, ο θειος ηθελε να τα μασουλησει μεχρι τελευταιας
      δεκαρας χωρις να δωσει τιποτα που θα ενοχλησει τους απεναντι.
      Η αγορα των RAFALE εγινε με το ζορι απο τη κυβερνηση, γιαυτο εγινε μιση.
      Απο την αρχη επρεπε να ειναι για 40 και οχι 18 με ταυτοχρονη αμυντικη συμφωνια.
      Αυτο αρκουσε για να αναστειλει τις απλωτες των απεναντι στα δικα μας τα νερα.
      Αυτο δεν εγινε και περασαμε σε αλλο επιπεδο.
      Για τις φρεγατες καλο θα ηταν να αγοραστει το σχεδιο που ικανοποιει τις αναγκες μας
      και να κατασκευαστουν 10.
      Αλλιως μπορει να γινει ενας συμβιβασμος με αγορα 4 BELHARRA και 2 FREDA
      με οψιον αλλες 2 FREDA.
      Η πρωτη FREDA και η πρωτη BELHARRA σε εμας .

      Το ανθρωπακι θελει θειο, αλλα και οι αλλοι εχουν παρει τα μετρα τους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *