Με τα Τουρκικά UAV να σαρώνουν σε εβδομαδιαία βάση το FIR Αθηνών και τη Περιοχή Ευθύνης της ΑΣΔΕΝ, η ελληνική πλευρά οφείλει να αξιοποιήσει άμεσα κάθε διαθέσιμο μέσο είτε είναι ιπτάμενο είτε όχι.

Τα Τ-6 είναι μια άμεση και φτηνή λύση για την αναχαίτιση των τουρκικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών. Δεν έχουν το κόστος ώρας πτήσης ανάλογο με ένα μαχητικό ενώ διαθέτουν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά για την αναχαίτιση των τουρκικών UAV.

Φυσικά ο διαχρονικός ελληνικός κατευνασμός και η υποχωρητικότητα έχει επιτρέψει στη Τουρκία να εκτελεί σωρεία παραβάσεων και παραβιάσεων εκτός από μαχητικά και με UAV.  

Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα είναι πως αυτά τα UAV δεν είναι καθόλου αθώα. Συλλέγουν πληροφορίες για την ελληνική αμυντική διάταξη της ΑΣΔΕΝ (χώροι τάξης ή απόκρυψης, δρομολόγια κίνησης, στρατόπεδα, αμυντικά έργα κτλ).

Εάν έπρεπε να επιλέξουμε μια αντίδραση από ελληνικής πλευράς αυτή θα έπρεπε να ήταν η άμεση κατάρριψη τους. Στο θέμα αυτό είχαμε αναφερθεί και με προγενέστερο μας άρθρο την Άνοιξη όμως λόγω επικαιρότητας επανερχόμαστε.

Να τονιστεί πως το ύψος πτήσης των τουρκικών Μη Επανδρωμένων είναι τέτοιο που τα συστήματα του Α/Α Πυροβολικού δεν μπορούν να δράσουν.

Η παράμετρος των Τ-6

Η απόκτηση 45 τέτοιων αεροπλάνων στις αρχές της δεκαετίας του 2000 είναι ένα ισχυρό χαρτί στα χέρια μας. Γιατί 20 (Τ-6Α ΝΤΑ) από τα 45 αυτά αεροσκάφη έχουν τη δυνατότητα να φέρουν όπλα.

Προσαρμογή ατρακτιδίου πολυβόλου 0.50 ιντσών τύπου HMP-400 σε Τ-6Α Texan II NTA της Πολεμικής Αεροπορίας. Η αξιοποίηση των ατρακτιδίων πολυβόλων HMP-400 (που φέρει και το υποψήφιο για τον διαγωνισμό LAA, AT-6 Wolverine), συνεπάγεται ότι αναγνωρίζεις το στόχο παίρνοντας οπτική επαφή και κατόπιν τον καταρρίπτεις… Ταυτοποίηση πρώτα και μετά οτιδήποτε άλλο. Είπαμε το γιατί… Υπάρχουν πολιτικές πτήσεις σε επικίνδυνη εγγύτητα.

Είχαν πιστοποιηθεί για το σκοπό αυτό κατά απαίτηση της ελληνικής πλευράς (η Πολεμική Αεροπορία ήταν ο δεύτερος χρήστης του τύπου μετά την USAF και το USN!), η οποία φυσικά είχε επωμιστεί και το κόστος των δοκιμών και της διαδικασίας πιστοποιήσεων. Οι επιδόσεις του αεροσκάφους είναι απόλυτα επαρκής για αυτό το ρόλο, ενώ δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει και το γεγονός ότι, όπως και τα μαχητικά, διαθέτει συμπιεζόμενους θαλάμους διακυβέρνησης.

Τα εκτινασσόμενα καθίσματα US16LA του αεροσκάφους προσφέρουν τη δυνατότητα ασφαλούς εγκατάλειψης σε εύρος ταχυτήτων από 0 έως 370 κόμβους (0 έως 680 χ.α.ω.) και από τα 0 πόδια έως την οροφή του αεροσκάφους (31.000 πόδια)! Το θερμικό και το ηλεκτρομαγνητικό του ίχνος είναι επίσης σημαντικά μικρότερα από τα αντίστοιχα ενός μαχητικού, ενώ το όριο των δυναμικών φορτίσεων που μπορεί να δεχθεί κυμαίνεται από +7 έως -3,5G…

Η δε ταχύτητα πλεύσης του αεροπλάνου φτάνει τα 515 χ.α.ω. και η ακτίνα του τα 1600 χιλιόμετρα. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά το καθιστούν ιδανικό για επιχειρήσεις ακόμη και από τμήματα του οδικού δικτύου, τόσο στα νησιά του αιγαίου, όσο και στην Κύπρο. Στο οπλικό φορτίο που μπορεί να φέρει το Τ-6Α ΝΤΑ περιλαμβάνονται, όπως μπορείτε να δείτε και στην απεικόνιση που παραθέτουμε, δύο ατρακτίδια πολυβόλων των 0.50 ιντσών, τύπου ΗΜP-400. Τα ατρακτίδια βέβαια χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό με σκοπευτικό το οποίο τοποθετείται στο εμπρός πιλοτήριο.

Ασφαλώς και για την αντιμετώπιση των τουρκικών UAV υπάρχουν και άλλες πιο δαπανηρές λύσεις όπως είναι τα επίγεια συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου. Είχαμε παρουσιάσει τέτοια από την ανταπόκριση μας από το Αεροπορικό Σαλόνι στο Λε Μπουρζέ.

Φυσικά απαραίτητο στοιχείο για την ανάπτυξη των Τ-6 προς αναχαίτιση ή ακόμα και κατάρριψη των τουρκικών UAV είναι να διαθέτουν ικανοποιητικές διαθεσιμότητες κάτι που δυστυχώς δεν συμβαίνει.

Το έχουμε γράψει εκατοντάδες φορές. Μέσα διαθέτουμε αλλά δεν τα υποστηρίζουμε επαρκώς. Τα παραδείγματα πολλά: Super Puma, C-27, C-130, T-6, ΑΣΕΠΕ, Mirage.

Comments

  1. Κυνηγάμε αγορές νέων οπλικών συστημάτων καινούργιας τεχνολογίας, αφήνουμε τα υπάρχοντα να σκουριάσουν χωρίς συντήρηση, παλιώνουν τα καινούργια, πάλι καινούργια θέλουμε, κάτι σαν να κυνηγάει ο σκύλος την ουρά του.

  2. Είχα δει προ αρκετού καιρού κατά λάθος την Αρετή και Τόλμη στη ερτ

    είχε αφιέρωμα στη αεροπορική βάση καλαμάτας

    σε οποιο πλάνο και να έδειχνε παντού κανιβαλισμενα T2 και T6 υπήρχαν

    Χωρίς σύστημα προσγείωσης
    χωρίς έλικες
    χωρίς καλύπτρα
    χωρίς καλύμματα στην άτρακτο χωρίς κινητήρες
    χωρίς stabilizers και flaps

    Θλίψη και οργή την ίδια ώρα για αυτή τη κατάντια

    Τι συζητάμε τώρα

    Εδώ δεν βγαίνουν τα αεροπλάνα να υποστηρίξουν την εκπαίδευση των ολίγων ιπταμενων ικάρων

  3. Βασικά πρέπει να υπάρχει βούληση απο τους Ανθέλληνες που μας κυβερνούν. Ας αποκτήσουμε πρώτα αυτό αλλιώς τσάμπα τα λεφτά.

  4. Δεν νομίζω ότι ειναι λύση αυτή γενικότερα. Προϋποθέτει μετεγκατάσταση μονάδων.

    Η πιο απλή λύση που μπορεί να πέσει στο τραπέζι είναι η ενσωμάτωση του Stinger στα Kiowa αν μεταφερθούν στα 3-4 μεγάλα νησιά…

    Αυτοκινούμενα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου που είμαστε στο απόλυτο μηδέν. Αναβάθμιση αντιαεροπορικών OSA με κάποια φθηνή λύση Πολωνίας ή Λευκορωσίας

    Και βέβαια ΣΑΕ ούτως ή άλλως, αυτά τα λίγα για αρχή.

  5. Ενδιαφέρουσα λύση, αλλά τι γίνεται τη νύχτα; Τα Τ-6 προφανώς δεν έχουν ραντάρ, μπορούν να φέρουν κάποιο FLIR για νυχτερινές επιχειρήσεις;

  6. stinger στα KIOWA και τώρα που μιλάμε για νέα UAV από ΗΠΑ ας είναι MQ-9 με δυνατότητα βολής stinger/aim-9. Επίσης σε κάθε περίπτωση ας ζητήσουμε avenger να «γεμίσει» η ΑΣΔΕΝ.

  7. Νομίζω ότι τα τουρκικά UAV/UCAV είναι ιδανικά για εκπαίδευση με πραγματικά πυρά των χειριστών OSA.
    Σαν δεύτερη λύση επίσης προκρίνω τα KIowa (όμως με υπάρχοντα ατρακτίδια πυροβόλων, όχι τους πολύ ακριβότερους Stinger που όμως πρέπαι να ενσωματωθούν στα ελικόπτερα) και τρίτη τη λύση του άρθρου.

  8. Τα Texan II θα ήταν καλή λύση ΑΝ δεν υπήρχε ο κίνδυνος να έρθουν από τα Ανατολικά τίποτα F16 ή FANTOM και να σε πάρουν στο κυνήγι .

    Εκεί να δεις τι πρόβλημα θα υπάρξει.

    Και άντε την πρώτη φορά προλαβαίνεις και ρίχνεις το UAV, την επομένη θα στην έχουν στημένη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *