Δεδομένης της οικονομικής δυσπραγίας της χώρας και της ανάγκης διατήρησης ικανής αποτρεπτικής ισχύος, το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ) προσανατολίζεται σοβαρά στο ενδεχόμενο εγκατάστασης του τρισδιάστατου ραντάρ επιτήρησης αέρα και θάλασσας SMART-S Mk.2 της Thales στις φρεγάτες MEKO-200.

Το ραντάρ εφαρμόζει τη μοναδική τεχνική της πολλαπλής δέσμης (multi-beam). Είναι αξιόπιστο και μπορεί να εντοπίσει στόχους stealth, ακόμα και σε κορεσμένο ή σε παράκτιο περιβάλλον. Το SMART-S Mk2 είναι πολύ εύκολο να χρησιμοποιηθεί σε μόνο δύο πλήρως αυτόματες επιχειρησιακές επιλογές, ενώ έχει εύκολη τοποθέτηση, ενσωμάτωση και συντήρηση.

Η χρήση του SMART-S Mk.2 ενδείκνυται για μια σειρά κρίσιμων αποστολών: τρισδιάστατη επιτήρηση αέρος και θάλασσας, υποστήριξη πυρός στα ναυτικά πυροβόλα, επιτήρηση του συστήματος ηλεκτρονικών παρεμβολών και υποστήριξη του συστήματος IFF.

Η μέγιστη εμβέλεια επιτήρησης είναι τα 250 χιλιόμετρα με μέγιστη κάλυψη 70ο καθ’ ύψος, η ελάχιστη εμβέλεια είναι 150 μέτρα. Μπορεί να ιχνηλατεί, τρισδιάστατα, έως και 500 στόχους αέρος και επιφανείας, ενώ διαθέτει τρία «παράθυρα» ελέγχου πυρός. Μπορεί να εντοπίσει μικρού μεγέθους πύραυλο σε απόσταση έως 50 χιλιόμετρα ή αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας σε απόσταση άνω των 200 χιλιομέτρων, αμφότερα με απόκλιση 20 μέτρων.

Οι δύο πλήρως αυτόματες επιχειρησιακές επιλογές είναι: (α) μέσου βεληνεκούς, έως τα 150 χιλιόμετρα με ρυθμό περιστροφής 27 στροφές το λεπτό και (β) μεγάλου βεληνεκούς έως τα 250 χιλιόμετρα με ρυθμό περιστροφής 13,5 στροφές το λεπτό.

Comments

  1. Στις 15/4 δημοσιεύσατε το πρώτο μέρος του εξαιρετικά ενδιαφέροντος άρθρου με τίτλο…”ΠΝ: Εξελίξεις και προοπτικές”.
    Δεδομένων των εξελίξεων που υπάρχουν ή θα υπάρξουν, θα ήταν πολύ χρήσιμη, για την ενημέρωση ημών των αναγνωστών σας, η δημοσίευση και του επόμενου μέρους του άρθρου σας.
    Γνωρίζετε το κόστος αγοράς και τοποθέτησης του SMART-S Mk2;

  2. Εκτίμηση μου είναι ότι πρέπει να προχωρήσουμε τεχνολογικά, δηλαδή στη υιοθέτηση πιο σύγχρονων ραντάρ όπως τα ns100/200, trs-4d, sea giraffe 4A κ.α. ,ώστε να αποκτήσουμε τουλάχιστον τεχνολογικό πλεονέκτημα σε σχέση με τους απέναντι που έχουν ήδη το smart-s mk.2.

  3. Απλά η ιστοσελίδα εκφράζει ευσεβείς ποθους στο συγκεκριμμένο απλά για να γραφτεί κάτι να γίνει θέμα κλπ…όταν το οικονομικό μέγεθος της αναβάθμισης είναι ΣΥΝΟΛΙΚΑ 100 εκ € δλδ 25εκ € ανα σκάφος,…καταλαβαίνετε, ότι το πολυ πολύ να γίνει κανα βάψιμο συντηρηση ηλεκτρονικών συστημάτων ή αντικατάστασή τους για να μπορούν να είναι λειτουργικά και φυσικά τα θέματα των κινητήρων τους.

  4. Το κόστος του κυμαίνεται στα 6-8 εκατ. δολάρια (βλ. https://www.forecastinternational.com/archive/disp_pdf.cfm?DACH_RECNO=758). Άρα, μπορεί να γίνει η αγορά τους στο πλαίσιο των 25 εκατ. ευρώ ανά σκάφος. Μια τέτοια προσθήκη είναι απολύτως απαραίτητη. Ήδη τοποθετούνται ηλεκτροοπτικά συστήματα TDR-10 της Miltech Hellas, με πρώτη την F-455 «Σαλαμίς” (βλ. http://www.navalanalyses.com/2018/02/the-new-eyes-of-hellenic-navy-fleet.html?m=1)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *