Το Ινδικό Ναυτικό ανακοίνωσε ότι παρέλαβε το τρίτο, από τα έξι (6), υποβρύχια τύπου Scorpene, κλάσης «Kalvari». Πρόκειται για το INS «Karanj», το οποίο άρχισε να ναυπηγείται τον Ιανουάριο του 2018. Το συμβόλαιο, ύψους € 2,4 δισεκατομμυρίων υπογράφηκε τον Οκτώβριο του 2005. Η έναρξη ναυπήγησης του πρώτου υποβρυχίου έγινε τον Δεκέμβριο του 2006. Ωστόσο, το όλο πρόγραμμα σημείωσε καθυστέρηση, λόγω της καθυστέρησης στην υπογραφή των επιμέρους συμβάσεων για τους αισθητήρες και το σύστημα πρόωσης των υποβρυχίων. Τελικά, το πρώτο υποβρύχιο (INS «Kalvari») καθελκύστηκε τον Οκτώβριο του 2015 και εντάχθηκε στο στόλο τον Δεκέμβριο του 2017. Το δεύτερο (INS «Khanderi») παραδόθηκε το Σεπτέμβριο του 2019. Το τρίτο και το τέταρτο υποβρύχιο (INS «Vela» και INS «Vagir») είναι σε δοκιμές και θα ενταχθούν στο στόλο τον Δεκέμβριο του 2021. Το έκτο υποβρύχιο (INS «Vagsheer») αναμένεται να ενταχθεί στο στόλο το 2023.

Το εκτόπισμα των υποβρυχίων είναι 2.000 τόνοι και οι διαστάσεις τους (μήκος x πλάτος x ύψος) 67,5 μέτρα x 6,2 μέτρα x 12,3 μέτρα. Ενσωματώνουν τέσσερις (4) πετρελαιοκινητήρες τύπου MTU 12V 396 SE84 και επιτυγχάνουν μέγιστη ταχύτητα σε κατάδυση 20 κόμβους (37 χιλιόμετρα την ώρα) ή 11 κόμβους στην επιφάνεια της θάλασσας (20 χιλιόμετρα την ώρα). Στην επιφάνεια της θάλασσας και με ταχύτητα πλεύσης 8 κόμβους (15 χιλιόμετρα την ώρα) η εμβέλεια τους είναι 6.500 ναυτικά μίλια (12.038 χιλιόμετρα). Μπορεί να παραμείνει στη θάλασσα χωρίς ανεφοδιασμό για 50 ημέρες και απαιτεί πλήρωμα 43 ατόμων. Το μέγιστο επιχειρησιακό βάθος είναι 350 μέτρα. Ενσωματώνει σύστημα αντιμετώπισης τορπιλών C-303/S και έχει έξι (6) τορπιλοσωλήνες για τορπίλες των 533 χιλιοστών ή για βλήματα κατά πλοίων SM-39 Exocet (συνολικό απόθεμα 18 όπλων συν 30 νάρκες).

Comments

  1. 400 millions το καθένα. 2,4/6.
    Και με σκαλπ αν θέλουμε.
    Αλλά τι λέω, δεν γίνετε να τα πάρουμε δεν είναι λοκχιντ αμερικανικά.
    Κρίμα που δεν έχει η λοκχιντ αλουμινένια υποβρύχια θα τα είχαμε κλείσει ηδη.

    1. γιατι μερικοι δεν ακουνε. Παντως ενδιαφερουσα προταση ερχεται απο Γερμανια με μπονους 2 υποβρυχια 214, για την αντικατασταση των παλιων υποβρυχιων. Αυτα τα 2 υποβρυχια κοστιζουν 1 δις. Αν μας δωσουν και 4 ΜΕΚΟ πληρως οπλισμενες πακετο με τα υποβρυχια για 4 δις τοτε ΟΚ. Αλλα οχι για 5 δις. Ειναι πολλα. Ενδιαφερουσα ειναι και η Αγγλικη προταση για 4 φρεγατες με 2 δις. Για να δουμε τελικα τι θα γινει. Παντως μακρια απο Αμερικη και Λοκχιντ αυτο ειναι σιγουρο.

      1. H Locheed σου έχει δώσει το άγος που μαζί με το Μ-2000 κρατούν ασφαλείς τους ελληνικούς ουρανούς τα τελευταία 35 χρόνια, οπότε είσαι λίγο υπερβολικός.

  2. Νομίζω σήμερα η τιμή κυμαίνεται κοντά στα 500 εκατ το ένα, στο 1 δις το ένα αν θυμάμαι καλά βγαίνει το Barracude light, που είναι η μη πυρηνική έκδοση του πυρηνικού υποβρυχίου της Γαλλίας.

    Το Scorpene είναι ανάλογο με το 214, αλλά νομίζω ότι το 214 έχει καλύτερες επιδόσεις (πάει πιο βαθιά, είναι πιο αθόρυβο και πιο στελθ)

  3. To κειμενο γραφει για πετρελαιοκινητηρες αλλα τιποτα για συστημα προωσης χωρις αερα AIP.

    Εχει AIP το συγκεκριμενο των Ινδων? Εαν οχι τοτε ειναι σχεδον αχρηστο σημερα.

  4. Διαβασα οτι το 2016 διερρευσαν στο ιντερνετ 22,000 σελιδες με ΟΛΕΣ τις τεχνικες λεπτομερειες του Ινδικου προγραμματος των υποβρυχιων Scorpene, και τα δημοσιευσε η Αυστραλιανη εφημεριδα The Australian.

    Οι πληροφοριες περιλαμβαναν σχεδον τα παντα, μεχρι επιπεδα θορυβου του υποβρυχιου σε διαφορες συνθηκες, λεπτομερειες για τα οπλα κτλ.

  5. 6 scorpene με δυνατότητες εκτόξευσης βαλλιστικών πυραύλων είναι ότι πρέπει για αντικατάσταση των 6 παλαιών υ/β που πρέπει να αποσυρθούν. Τα επιπλέον 214 ας τα πουλήσουν στους Τούρκους οι Γερμανοί.

  6. Αφου οι Τουρκοι αγορασαν 6 υποβρυχια απο τους Γερμανους με τα ιδια λεφτα που εμεις πηραμε 4, οποιαδηποτε σκεψη για επιπλεον αγορα σε τιμη με καπελο ειναι παραλογη.
    Ακομα πιο παραλογη ειναι η σκεψη για αγορα 2 υποβρυχιων πακετο με τις φρεγατες.
    Επειδη η βλακεια ειναι αητητη, οπως και η μιζα, το να φαμε πακετο ειναι πιθανο.

  7. Ο μόνος λόγος για να πάρουμε από Γερμανία άλλα δύο 214 είναι να μας πιστοποιήσουν και στα 6 214 δωρεάν τις f21 και mdcn χωρίς να δεσμευόμαστε να παραγγείλουμε και ΜΕΚΟ. Μια καλή επιλογή για νέα υποβρύχια θα ήταν η συμβατική έκδοση του barracude και αργότερα γιατί θα αργήσει να βγει κοντά στο 2030κάτι smx3.1.

  8. Επίσης θα πρέπει κάποια στιγμή να πιστοποιηθούν και Α/Α βλήματα για τα 214 για να μπορούν να αντιμετωπίζουν και τα τουρκικά ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα.

  9. Οι Γερμανοι αν θελουν τα 5.5 & τα ΕΝΑΕ θα πρεπει να δωσουν:
    ΚΑΙ Φ/Γ ως ενδιαμεση
    ΚΑΙ Ν/ΘΗ που εχουν αφθονα
    ΚΑΙ βοηθητικα πλοια που παροπλιζουν (πχ τα ELINT τους)
    ΚΑΙ να μας αναβαθμισουν ΟΛΟ το αποθεμα των SUT στο ανωτερο επιπεδο μαζι με πιστοποιηση των mdcn
    ΚΑΙ τα αποθηκευμενα PzH τους
    Με αυτους τους ορους, μπορουμε να μιλησουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *