Προ ολίγου ανακοινώθηκε επίσημα και μέσω της ιστοσελίδας του ΓΕΑ ότι πρόκειται να πραγματοποιηθεί η συγχώνευση των Πολεμικών Μοιρών, της 338 Μοίρας και της 339 Μοίρας της 117 Πτέρυγας Μάχης και η τελετή αναστολής λειτουργίας της 339 Μοίρας, στην Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας. Όλα αυτά την Τρίτη 31 Οκτωβρίου. Η εκδήλωση θα περιλαμβάνει δοξολογία, προσκλητήριο Πεσόντων Αεροπόρων της 339Μ, στατική έκθεση,  διελεύσεις αεροσκαφών, καθώς και εναπόθεση Πολεμικής Σημαίας στο Μουσείο της Μοίρας από τους διατελέσαντες Διοικητές Μοίρας.

F-84G Thunderjet-Τα πρώτα χρόνια

Η 339 Μοίρα συγκροτήθηκε την 7η Ιουλίου του 1952 στην 112 Πτέρυγα Μάχης(ΠΜ) / Αεροπορική Βάση Ελευσίνας, με αεροσκάφη F-84G Thunderjet, τα πρώτα αεριωθούμενα της ΠΑ, με την ονομασία 339 Μοίρα Δίωξης/ Βομβαρδισμού (ΜΔ/Β). Ήταν η Πέμπτη κατά σειρά πολεμική Μοίρα που συγκροτούσε η ΕΒΑ τότε, στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού και του επανεξοπλισμού της με νέα αεριωθούμενα μαχητικά. Ο σχεδιασμός (καθαρά Νατοϊκός) προέβλεπε τη συγκρότηση 10 πολεμικών Μοιρών. Παρέλαβαν F-84G λοιπόν στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας, οι 335, 336, 337, 338 και 339 Μοίρες, ενώ αναχαιτιστικά F-86E(M) Sabre παρέλαβαν οι νεοσυγροτηθείσες 340, 341, 342 και 343 Μοίρες.

Τον Ιανουάριο του 1953 η Μοίρα μετακινείται στην 110 ΠΜ όπου και παρέμεινε μέχρι το 1956. Εν συνεχεία μεταφέρεται στην 112 ΠΜ. Εκεί θα αρχίσει τα παραλαμβάνει τα νεότερα F-84F Thundestreak.

Aπό τα Thunderstreak στο Phantom

Τον Αύγουστο του 1959 η Μοίρα παρέλαβε τα αεροσκάφη F-84F Thunderstreak και μεταστάθμευσε από την 112ΠΜ στην 110ΠΜ /Αεροπορική Βάση Λάρισας.Τον Απρίλιο του 1960 μεταστάθμευσε στην 111ΠΜ/ Αεροπορική Βάση Νέας Αγχιάλου, ενώ τον Μάρτιο του 1971 μετεγκαταστάθηκε στην 117ΣΜ/Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας.

Την 1η Μαρτίου 1973 μεταστάθμευσε προσωρινά στην 116ΠΜ/Αεροπορική Βάση Αράξου λόγω των έργων υποδομής που γίνονταν στην Ανδραβίδα, για την άφιξη των νέων αεροσκαφών F-4E Phantom II. Με την ολοκλήρωση των έργων στην 117ΠΜ τον Μάρτιο του 1974, η Μοίρα επέστρεψε στην έδρα της. Τον Απρίλιο του 1974 έγιναν οι πρώτες παραλαβές των αεροσκαφών F-4E PHANTOM II, βάσει του προγράμματος ¨Peace Icarus I¨, έχοντας διπλό ρόλο δίωξης /βομβαρδισμού και Αναχαίτισης. Τον Σεπτέμβριο του 1978, ανέλαβε ως κύριο ρόλο τη διενέργεια επιθετικών αποστολών Δίωξης-Βομβαρδισμού διατηρώντας ως δευτερεύον ρόλο τις αποστολές Αναχαίτισης. Τον Φεβρουάριο του 1983 της ανατέθηκε κύριος ρόλος οι αποστολές Αναχαίτισης με δευτερεύοντα τη Δίωξη-Βομβαρδισμό.

Τον Οκτώβριο του 1997 ξεκινάει το πρόγραμμα αναβάθμισης των ηλεκτρονικών και οπλικών συστημάτων των F-4E (AUP-AVIONICS UPGRADE PROGRAMME ). Η παραλαβή των εκσυγχρονισμένων πλέον F-4E ¨Peace Icarus 2000¨ ξεκίνησε το 2002 και ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του 2005. Παράλληλα με την παραλαβή των αεροσκαφών ξεκίνησε και η εκπαίδευση των χειριστών στο αναβαθμισμένο F-4E PI 2000 στις εγκαταστάσεις της EADS στην Γερμανία (Νοέμβριος 2002) και συνεχίστηκε στο Α/Δ Ανδραβίδας (Ιούλιος 2003) όπου και ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 2003. Με την επιχειρησιακή πιστοποίηση της 339 Μοίρας τον Δεκέμβριο του 2003 από το ΑΤΑ, η Μοίρα αναλαμβάνει ως κύριο τον ρόλο Αναχαίτισης και ως δευτερεύον ρόλο Δίωξης-Βομβαρδισμού