Σε αυτή τη χώρα είναι να αναρωτιέται κανείς κατά πόσο τα παθήματα του παρελθόντος έχουν γίνει μαθήματα. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των ταχυπλόων των ειδικών δυνάμεων για τους αμφίβιους καταδρομείς. Επιλέχθηκαν με διαδικασίες εξπρές τρία διαφορετικά σκάφη τριών διαφορετικών εταιρειών.

Όταν ρωτήσαμε το γιατί έγινε η παραπάνω ενέργεια η απάντηση που πήραμε ήταν πως έγινε λόγω άμεσων αναγκών και πως τα σκάφη ήταν απαραίτητο να παραδοθούν το συντομότερο δυνατόν. Φυσικά η εμπλοκή των Μοιρών Αμφιβίων Καταδρομών στο μεταναστευτικό έχει καταπονήσει τα Magna όσο λίγοι φαντάζονται… Συνεπώς, τα Magna 960 RIB της Motomarineπου έχουν πάνω από 20 έτη στο Αιγαίο χτύπησαν κόκκινο.

Ότι σκάφος διαθέτουμε είναι πολιτική σχεδίαση που τη βαφτίσαμε σκάφος ειδικών δυνάμεων.

Το ερώτημα είναι γιατί αφέθηκε στο αμήν η τύχη των Magna; Η εμπλοκή των Καταδρομών στο μεταναστευτικό ήταν μέγα σφάλμα. Και αυτό γιατί δεν μας περισσεύει ούτε το προσωπικό ούτε υπάρχει πολυτέλεια για καταπόνηση στο υλικό. Επειδή όμως στο ΛΣ η κατάσταση είναι πολύ σοβαρή και το έργο προς εκτέλεση τεράστιο επιλέχθηκε η εύκολη λύση: εμπλοκή του ΕΣ.

Συνεχίζοντας, την αρχική μας τοποθέτηση, η ουσία είναι πως δεν υφίστανται καμία σύνεση και ορθολογισμός στον εξοπλιστικό σχεδιασμό. Η επιλογή τριών ταχυπλόων τριών διαφορετικών εταιρειών αυξάνει το κόστος απόκτησης, δεν πετυχαίνει οικονομίες κλίμακας, αυξάνει τα κόστη από την πολυτυπία του υλικού.

Όπως πληροφορούμαστε επιλέχθηκαν τα σκάφη της RAFNAR, της OCEANIC (έχει παραδώσει άλλα δύο όμοια) και της NOR SAFE. Τα σκάφη βρίσκονται σε τελικό στάδιο ναυπήγησης (έχουμε δρομολογήσει να τα παρουσιάσουμε αναλυτικώς όπως κάναμε με τα Rafnar). Σύντομα αναμένεται να παραδοθούν αν και η υπόθεση πήρε το δρόμο για το Ελεγκτικό συνέδριο οπότε και αναμένονται οι τελικές αποφάσεις προ των παραδόσεων.

Τα δύο σκάφη της OCEANIC που υπηρετούν ήδη στις Ειδικές Δυνάμεις. Προήλθαν από δωρεά.

Εκκρεμεί και το πρόγραμμα των 40 σκαφών ύψους 16 εκατομμυρίων. Ο διαγωνισμός πήρε παράταση ως την 1/6/2020 εκτός και εάν λάβει και νέα παράταση.  Εύλογα συμπεραίνει κανείς σχετικός με το αντικείμενο πως κάνοντας τη διαίρεση των 16 εκατομμυρίων ευρώ με τα 40 σκάφη που ζητούν προκύπτει το νούμερο των 400.000 ευρώ. Προφανώς με 400.000 δεν υπάρχει σκάφος κατάλληλο για τις αποστολές των αμφιβίων καταδρομών που καμία σχέση δεν έχουν με του Λιμενικού Σώματος. Με 400.000 μόνον φουσκωτά μπορούν να βρεθούν με μια υποτυπώδη «θωράκιση».

Τα γράφουμε και τα εξηγούμε για να μην υπάρχουν αυταπάτες και ψευδαισθήσεις περί των διαθέσιμων επιλογών.

Άσκηση ΙΑΣΩΝ. 79 ΑΔΤΕ. Ο ΕΣ θεωρεί πως το προσωπικό σε αποστολή ανακατάληψης βραχονησίδας πρέπει να είναι απροστάτευτο και άνευ σοβαρού οπλισμού παροχής κατασταλτικών πυρών προς την απειλή.

 Ουδείς αμφισβητεί τη ποιότητα και το κύρος των ελληνικών εταιρειών του χώρου αλλά με αυτά τα χρήματα ταχύπλοο με θωράκιση, μεταφορική ικανότητα, ισχυρό οπλισμό και συνδυασμό ακτίνας δράσης – ταχύτητας πλεύσης δεν υπάρχει.

Υπάρχει σοβαρή σύγχυση μεταξύ των ταχυπλόων των αμφιβίων καταδρομέων, των πεζοναυτών, των βατραχανθρώπων του ΠΝ και του ΛΣ. Και στο ΛΣ άλλα σκάφη έχει ανάγκη η ΜΥΑ άλλα τα ΚΕΑ και άλλα τα Λιμεναρχεία.

Ασχολήθηκε όμως κανείς σοβαρά με τα παραπάνω θέματα; Η επιλογή ενός υλικού είναι συνάρτηση των επιχειρησιακών αναγκών και απαιτήσεων και φυσικά των πόρων.

Θα μας πείτε βέβαια εδώ έχουμε ΑΒΑΚ από την ακτή της Ομάχα του 1944 τα Magna ή τα νέα σκάφη αντίστοιχα των Magna μας πείραξαν;

Comments

  1. Γιάννη είναι τραγικές και εγκληματικές θα έλεγα οι επιλογές, αλλά μην έχεις αυταπάτες για τον έλεγχο απο το Ελεγκτικό συνέδριο. Θα δηλώσουν έκτακτη ανάγκη για προστασία Εθνικής Ασφάλειας και ξεμπέρδεψαν. Όσο για το ζήτημα του κονδυλίου, αρνούμαι να πιστέψω οτι τις τιμές των αναγκαίων σκαφών δεν τις ξέρουν, ειδικά όταν μπορούμε να τις βρούμε εμείς απο ανοικτές πηγές. Απλά δεν ενδιαφέρονται! Να καλύψουμε όπως όπως την ανάγκη και μετά να αυτοσυγχαιρόμαστε για την επιλογή μας

  2. Τα επόμενα βήματα στο όλο και πιο κάτω (ποιοτικά) θα είναι:

    1) Βάρκα με κουπιά
    2) Να παίρνουμε τις φουσκωτές λέμβους που παρατάνε οι λαθρομετανάστες και να τους κωτσάρουμε μια μηχανή από πίσω και όλα μια χαρά

    Πάντως 3 σκάφη και να είναι το καθένα από διαφορετικό κατασκευαστή είναι ρεκόρ για την ώρα, δεν θυμάμαι να έχει ξαναγίνει.

  3. Eννοειται οτι στην πρωτη βολη ολα αυτα τα αθωρακιστα σκαφακια της συμφορας θα διαλυθουν στοιχιζοντας και απωλειες για το προσωπικο αφου η θωρακιση τους ειναι ειτε ανυπαρκτη ειτε ανεπαρκης ενω τα περισσοτερα ειναι ανοιχτα και με εκτεθειμενο το προσωπικο στα στοιχεια της φυσης σε θραυσματα ,βολες απο uav και χωρις RWS ..Στην καλυτερη περιπτωση απλα θα ακινητοποιηθουν αποτελωντας ιδανικους στοχους ευκαιριας .
    Tωρα το πως ειναι δυνατον αυτα τα αυτονοητα να τα κατανοουμε εμεις και οχι οι »ύπευθυνοι» ας το σκεφτουν οι αναγνωστες ..
    Αντι σε μια χωρα με αστειες επανδρωσεις και λειψανδρια να επενδυουμε στην ατομικη και συνολικη προστασια του προσωπικου και μαλιστα πολυτιμου και ελαχιστου οπως αυτου των ειδικων δυναμεων κανουμε ακριβως το αντιθετο αδιαφορωντας για αλεξισφαιρους θωρακες ,κρανη και σκαφη με επιπεδο προστασιας αναλογο των απειλων ..
    Μεχρι και ο αστειος αριθμητικα διαγωνισμος για τα διαβοητα 119 .οχι 120 μην φαληρισουμε, τυφεκια ελευθερου σκοπευτη αναβληθηκε για τις καλενδες δειγμα του ποσο ενδιαφερονται ολοι οι κυβερνωντες ενστολοι και μη εν μεσω απειλων και αδυναμιας της χωρας για τις Ειδικες Δυναμεις που θα συνεχισουν να βαλουν με μη ειδικοποιημενα οπλα επιπεδου πολιτοφυλακης ..
    Δηλαδη εαν προχωρουσε κανονικα η διαγωνιστικη διαδικασια τι θα συνεβαινε ?
    Παιζει δε και το σεναριο αντι να αυξηθει κατα 30 τις εκατο οπως υπαρχει προβλεψη η παραγγελια ,οποτε λαβει χωρα αυτη να μειωθει, κατα 30 τις εκατο!
    Τετοια αναξιοκρατια ασχετων βασιλευει στις κρισιμοτερες θεσεις με ατομα αδιαφορα για τις τεχνολογικες εξελιξεις και εμμονικα με παρελθοντικα σχηματα που μονο απωλειες θα προκαλεσουν.
    Παραδειγματα απειρα οπως αυτο που συζηταμε και φυσικα κερασακι στην τουρτα κατι αρπα κολλα προσπαθειες τυπου Ωκυαλος και Ωκυαλος ΙΙ και αλλου νεου σχεδιου που παρουσιαστηκε προσφατα με τυπανοκρουσιες ..
    Προσπαθουμε δηλαδη να ανακαλυψουμε ξανα τον τροχο αντι να αγορασουμε πχ τα δικαιωματα κατασκευης τoυ CB-90 και να αναπτυξουμε πανω σε αυτο πολλες υποκατηγοριες σκαφων με αναλογο οπλισμο και εξοπλισμο για ολα τα οπλα και υπηρεσιες του κρατους μας ..
    Μεχρι και να το εξελιξουμε με αναβαθμισεις αντι να χανουμε την ωρα μας παιζοντας τους μαθητευομενους μαγους με νεα σχεδια και αγορες συσσωρευοντας οριακα χρησιμη γνωση ….
    Ποιος θετει και ποιου ειδους και επιπεδου προδιαγραφες, ενοποιει ιδιωτικες πρωτοβουλιες και εχει οδικο χαρτη προμηθειων τετοιας κατηγοριας σκαφων για ολα τα οπλα και με ποια αποστολη και αριθμητικες οροφες ειναι υποθεση χαμενη στην ομιχλη .
    Βαλτε ολα τα σκαφη μαζι με τα νεα ΜARK V και τα πολιτικα της ΔΥΚ και φριξτε υπευθυνα .
    Εννοειται πως δεν χρειαζεται ολα τα σκαφη μας να ειναι θωρακισμενα αλλα καποια επιβαλλεται να ειναι .
    Σε καθ περιπτωση καλυτερα λιγοτερα αλλα ικανοτερα παρα περισσοτερα με αεροθαλαμους τυπου πολιτικου ταχυπλοου παρα τις εταιρικες διαβεβαιωσεις για αυξημενη αντοχη και αλλα θεωρητικα .
    Αλλα ειπαμε βιωνουμε αναξιοκρατια η οποια βαινει ολοταχως εξελισσομενη σε ηλιθιοκρατια.

  4. Τεινω να πιστεψω οτι πρωταρχικη αποστολη των Ε.Δ ειναι οι ‘γραμμες’ ρευστοτητας στην επαρχια, το ‘παρκαρισμα’ καραβαναδων, ο πλουτισμος πολιτικου/στρατιωτικου προσωπικου αλλα και η ευκαιρεια για τις γνωστες δηλωσεις ανευ αξιας 2-3 φορες τον χρονο.

    Η εξοπλιστικη ‘γυμνια’ που παρατηρηθηκε στα προσφατα γεγονοτα στον Εβρο ειναι αποκαρδιωτικη.

  5. EAN H KATASTASHS DEN HTAN TOSO TRAGIKH THA MPOROYSA NA GELASO
    POS ENAI DINATON NA EKLEGOYN TREIS DIAFORETIKOYS TIPOYS SKAFON?? (OIKONOMIA MEGETHOYS, ANTALAKTIKA , EKPAIDEYSHS, SYNTHRHSHS KLP) KALA OI AFRONES ANIKANOI KAI ANKSIOI POLITIKOI POU APOFASIZOYN XORIS NA SKEFTONTAI ALLA DEN YPARXH ENAS AXIOMATIKOS NA MILHSH?? ENAS HDIKOS!!

  6. Σκάφη φουσκωτά για πολεμικές επιχειρήσεις; Και μάλιστα 3 διαφορετικών τύπων; Εύγε στο (αν)εγκέφαλο που το απεφάσισε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *