Το πάθημα, ιδιαίτερα με την αναξιοπιστία του συστήματος πρόωσης των πλοίων τύπου LCS (Littoral Combat Ship) φαίνεται να έχει γίνει μάθημα στους Αμερικανούς και το Αμερικανικό Ναυτικό. Έτσι, το προσχέδιο του αμυντικού προϋπολογισμού των ΗΠΑ για το οικονομικό έτος 2021 (NDAA 2021: National Defense Authorization Act 2021) προβλέπει τη δημιουργία μιας εγκατάστασης δοκιμών για το σύστημα πρόωσης των νέων, υπό ναυπήγηση, φρεγατών FFG(X) κλάσης «Constellation». Σύμφωνα με την αμυντική ιστοσελίδα «DefenseNews.com» το Αμερικανικό Ναυτικό θέλει αυτό το χώρο δοκιμών διότι το σύστημα πρόωσης των FFG(X), που είναι μια έκδοση των ιταλικών FREMM τροποποιημένη σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Αμερικανικού Ναυτικού, δεν έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν από το Αμερικανικό Ναυτικό. Έτσι, οι δοκιμές θα μειώσουν σημαντικό το όποιο ρίσκο του προγράμματος, το οποίο αφορά στη ναυπήγηση 20 πλοίων, σε πρώτη φάση.

Οι ιταλικές FREMM ενσωματώνουν σύστημα πρόωσης τύπου CODLAG (Combined Diesel-Electric and Gas), με έναν (1) στροβιλοκινητήρα LM2500+G4 μέγιστης ισχύος 42.913 ίππων, δύο (2) ηλεκτροκινητήρες των μέγιστης ισχύος 2.950 ίππων έκαστος, τέσσερις (4) γεννήτριες πετρελαίου μέγιστης ισχύος 2,15 MWe (Megawatt Electric) έκαστη (για τα δύο πρώτα πλοία) και μέγιστης ισχύος 2,8 MWe (από το τρίτο πλοίο και μετά) και έναν (1) προωθητήρα πλώρης μέγιστης ισχύος 1.341 ίππων. Όπως αναφέρει το NDAA: «Υπάρχει ανησυχία για σημαντικό ρίσκο στο πρόγραμμα και συγκεκριμένα στην πραγματικότητα του κόστους, στην υιοθέτηση αμερικανικών συστημάτων από Αμερικανούς προμηθευτές αντί των ξένων προμηθευτών, τα συστήματα των οποίων εξοπλίζουν τα μητρικά πλοία και στο σύνθετο σύστημα πρόωσης CODLAG, που δεν έχει χρησιμοποιηθεί ξανά στα πλοία του Αμερικανικού Ναυτικού».

Η κίνηση αυτή είναι η τελευταία μιας σειράς μέτρων που επιβλήθηκαν στο Αμερικανικό Ναυτικό από το Κογκρέσο, το οποίο πολλές φορές έχει εκφράσει ανησυχία για τις επιδόσεις του Ναυτικού στον τομέα της ενσωμάτωσης νέων τεχνολογιών. Για παράδειγμα, μέλη του Κογκρέσου έχουν επιβάλει περιορισμούς στην ταχύτητα ενσωμάτωσης μη-επανδρωμένων τεχνολογιών στο Αμερικανικό Ναυτικό, υπό τον φόβο ότι θα είναι τόσο μεγάλες οι αλλαγές ώστε το Ναυτικό δεν θα μπορεί να αξιοποιήσει τις νέες τεχνολογίες και αντιλήψεις, ένα θέμα που έχει απασχολήσει και για το πρόγραμμα LCS. To NDAA κάνει συγκεκριμένη αναφορά στο LCS: «Από το 1972 και μετά οι δοκιμές έχουν μειώσει το ρίσκο σε πέντε από τις επτά κλάσεις πλοίων του Ναυτικού (Spruance, Perry, Ticonderoga, Arleigh Burke και Zumwalt) … το LCS είναι ένα πρόγραμμα που δεν έχει επωφεληθεί από δοκιμές».

Και συνεχίζει: «Από τη στιγμή που τα πρώτα πλοία εντάχθηκαν σε υπηρεσία, το 2008 και το 2010, και οι δύο κλάσης των LCS έχουν αντιμετωπίσει σημαντικές και κοστοβόρες αστοχίες. Πιστεύουμε ότι αυτές οι αστοχίες θα είχαν ανακαλυφθεί, αναλυθεί και διορθωθεί, με λιγότερο αρνητικές επιχειρησιακές συνέπειες εάν το Ναυτικό είχε δημιουργήσει εγκατάσταση δοκιμών». Η εγκατάσταση δοκιμών για τις φρεγάτες FFG(X) θα πρέπει να μπορεί να δοκιμάσει το σύνολο του συστήματος πρόωσης των πλοίων, τα δοκιμάσει και να συνδράμει το σύστημα ελέγχου των μηχανικών συστημάτων και της ολοκλήρωσης τους και να μπορεί να προσομοιώνει το σύνολο των ηλεκτρικών απαιτήσεων. Θα ζητηθεί από το Αμερικανικό Ναυτικό να καταθέσει τα σχέδια τους για τη δημιουργία αυτής της εγκατάστασης δοκιμών το 2022.

Περισσότερα για τις ιταλικές FREMM και την διαμόρφωση FFG(X) του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο:

Comments

  1. Το codlac ειναι δοκιμασμενο .Αντι να το καναουν στις lcs που χρειαζονταν, το κανουν στις ffg που δεν χρειαζετε καν .Αναποδα πραματα .Στις Lcs λυνουν προβληματα με τον δυσκολο τροπο ,κατεστρεψαν ηδη 4 πλοια για να βρουν λυσεις .

  2. Αγαπητό DR, κανα νέο με φρεγάτες έχουμε;
    Πανε οριστικά οι Μπελχ@ρρες ή υπάρχουνε ελπίδες ακόμα;

    Οσο για το άρθρο κ τους αμερικανούς: κ τις zumwalt εν τελει τις σταματήσανε

  3. Εγώ θα έλεγα μπράβο στους αναγνώστες που το ξετρύπωσαν άμεσα και μπράβο στο DR που είχε γρήγορα αντανακλαστικά και υποθέτω βλέποντας τα σχόλια που αναφερόταν στο άρθρο, έβγαλε καλό άρθρο πατώντας στην είδηση αυτή

  4. Θέλουμε να τα έχουμε καλά και να κάνουμε χαρούμενους και τους Γάλλους και τις ΗΠΑ (βασικά μια εταιρεία τους).

    Ενδεχόμενα η χρυσή τομή είναι να πάρουμε ένα manual της FFGX, να φωνάξουμε τους Γάλλους και την εταιρεία (μία είναι), και να πούμε, θέλουμε αυτό σαν σκαρί και ας φτιάξουν οι Γάλλοι δύο και στο πλέον αμερικανοελληνικό ναυπηγείο οι άλλες δύο, και η εταιρεία θα πάρει όλα τα συστήματα και όπλα (ακόμη και ο κινητήρας του FFGX νομίζω είναι της εταιρείας, θα έχει το σύστημα μάχης, αισθητήρες όπλα και δεν συμμαζεύεται. Οπότε και όλοι θα είναι χαρούμενοι και εμείς θα είχαμε σοβαρό πλοίο σε όχι γελοιά τιμή όπως συμβαίνει με τις Μπελάρες.

    Αν στο FFGX το κόστος του σκαριού είναι περίπου 450-500 εκατ (Γαλλία, αλλά μέρος θα πάει μέσω μερικής ναυπήγησης σε Ελλάδα σε αμερικανικό ναυπηγείο) και των συστημάτων/όπλων περίπου 350-400 εκατ (εταιρεία το μεγαλύτερο μέρος), μια χαρά θα τους πέσει η μοιρασιά.

    Μια χαρά τους τα βρήκα, να μου στείλουν προμήθεια για το deal making (το μόνο που με χαλάει είναι ο SM2 Που θα προτιμούσα Aster, και το ραντάρ, αλλά από εκεί που θα μας φορέσουν τις MMSC, ή Μπελάρα σε τιμή αστρόπλοιου, ας το υποστούμε και αυτό)

    1. Το πρόβλημα δεν ειναι η διαφορα sm2 με aster, αλλα εαν ο sm2 ειναι διαθεσιμος.

      Οι ΗΠΑ πιστευω οτι μας στηριζουν σε ο,τι αναφορα το Μαβο Βαταν στο Αιγαιο, αλλα οχι οσον αφορα το σκελος της Αν Μεσογειου.

      Σε αλλη περιπτωση θα μας προτειναν ffg που δεν εχουν αλλους πελατες, ωστε να ριξουν και το κοστος των δικων τους.

      1. Το ζήτημα είναι ότι και εμείς βγάλαμε τα οικοπεδα μας και οριοθετήσαμε την ΑΟΖ μας εκεί που μας άφηναν οι ΗΠΑ εγκαταλείποντας την περιοχή μεταξύ Ρόδου και Κύπρου στην Τουρκία να αλωνίζει. Όλα ωραία και συμμαχικά καμωμένα. Καζαν-καζαν. Η Ελλάδα από πηγή προβλημάτων έχει γίνει πηγή λύσεων. Αυτό δε λύνεται ότι φρεγάτα και να αγοράσεις.
        Από την άλλη αν αγοράσεις MMSC/LCS εξασφαλίζεις ότι αυτές οι περιοχές καθίστανται απροσπέλαστες για το ΠΝ και περιορίζεσαι στο Αιγαίο και εντός των 6 ν.μ. Τελικά όντως το Καστελόριζο είναι μακρυά από την Αθήνα. Οι Τούρκοι ξέρουν την καθεστωτική νοοτροπία του ελλαδικού κράτους και δε μιλάνε τυχαία. Ξέρουν ότι οι πολιτικοί ταγοί μας ενδιαφέρονται πρωτίστως να διατηρήσουν την καρέκλα και λιγότερεο για την επικράτεια τους, ξέρουν ότι δεν έγινε και τίποτα να πάρουν 1-2 νησιά οι Τούρκοι ή ότι μακάρι να υπήρχε μια συμφωνία πρεσπών για τα 12νησα ή ότι η τουρκία έχιε τη μεγαλύτερη ακτογραμμή ή ότι δεν πρέπει να είμαστε μοναχοφάηδες η ότι η κόκκινη γραμμή μας είναι τα 6 ν.μ. Που τα ξέρουν; Τους τα είπαμε εμείς.

        1. ..συμφωνία πρεσπών για τα 12νησα?

          Έχουμε χάσει τον μπούσουλα εντελώς. Συγκρίνεις δλδ μια συμφωνία για όνομα – βάλε αν θες και όνομα γλώσσας κι έθνους κι ότι άλλο – με απώλεια εδάφους.

          Τι να πω…
          Επιτείνεται συνεχώς ο φόβος μου ότι αυτό τον αιώνα δεν θα έχουμε καλή κατάληξη..

          1. Φιλε npo δεν τα λέω εγώ βουλευτης του ελληνικού κοινοβουλίου κυβερνητικής πλειοψηφίας τα είπε. ΤΟ τι εννοεούσε μάλλον θα πρέπει να ρωτήσεις τον ίδιο. Όπως και όλες τις εκφράσεις που αναφέρω παραπάνω τις είπαν βουλευτές της κατά καιρούς κυβενρητικής πλειοψηφίας, υπουργοί, σύμβουλοι κλπ.. Αν δεν τις θυμάσαι μπορώ να σου βάλω τις παραπομπές σε σχόλιο.

            https://www.in.gr/2019/01/23/politics/vouli/symfonia-ton-prespon-kai-sta-dodekanisa-oneireyetai-vouleytis-tou-syriza/

          2. @ Chris
            Δεν υποστηρίζω την προηγούμενη κυβέρνηση.
            Για τον βασικό λόγο οτι άφησαν την άμυνα της χώρας στην τύχη της, όχι για την συμφωνία των Πρεσπών.
            Με τις προηγούμενες κυβερνήσεις δεν ασχολούμαι καν.
            Δεν υποστήριζα αρχικά ούτε αυτή την κυβέρνηση διότι επι σχεδόν ένα χρόνο χαζολογούσε. Τώρα σαν να έχουν ξυπνήσει απ τον βαθύ ύπνο, αλλά να δούμε αν υπάρχει πλέον χρόνος.

            Τέλος πάντων, για μένα ο Τουρκικός κίνδυνος είναι τεράστιος και πεντακάθαρα απειλεί την ύπαρξη του έθνους μας στον 21ο αιώνα. Διότι το πλάνο τους είναι ξερίζωμα του Ελληνισμού απο Ίμβρο Τένεδο Κωνσταντινούπολη (τσέκ), ξερίζωμα απ την Κύπρο, αυτονομημένη Θράκη, και να πάρουν τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου – εξ ού και αρνούνται να δέχονται επιστροφές μεταναστών αν φύγουν απ τα νησιά, δλδ πεντακάθαρα μας λένε πως στοχεύουν σε δημογραφική αλλοίωση των νήσων.

            Η συμφωνία των Πρεσπών δεν απειλεί τίποτα στο ορατό μέλλον κατα την γνώμη μου, γι αυτό αντιδράω όταν βλέπω να χάνεται η αίσθηση του μεγέθους των κινδύνων.

          3. Προσωπικά δεν υποστηρίζω κανένα κόμμα ούτε το παρόν ούτε το προηγούμενο, το μόνο που με ενδιαφέρει είναι η χώρα μου. Οι κυβερνήσεις έχουν υποχρέωση να φροντίζουν για το καλό της χώρας και των πολιτών της δηλαδή των Ελλήνων, και από την αποτελεσματικότητα τους σε αυτό κρίνονται από μένα ανεξαρτήτως χρώματος. Το σχόλιο περί «πρεσπών στα 12νησα» σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα σχόλια που σταχυολόγησα από όλο το ελληνικό σύστημα εξουσίας μου δείχνουν ότι υπογείως είναι έτοιμοι για νέες παραχωρήσεις. Τώρα τι σε ώθησε να το ξεχωρίσεις από το όλο πλαίσιο δεν ξέρω, ίσως γιατί δεν ήξερες τη συγκεκριμένη δήλωση/θέση. Ελπίζω αν διάβασες το σύνδεσμο να είναι πιό ξεκάθαρο το νόημα του σχολίου μου, ότι τρώμε προπαγάνδα δηλώσεων που προετοιμάζουν κλίμα για «οδυνηρούς συμβιβασμούς¨ που είπε και ο Σημίτης (είδες τον ξέχασα αυτόν στο αρχικό μου σχόλιο). Αν ήταν προερχόμενες από ένα κόμμα αυτές οι δηλώσεις-πολιτικές θέσεις η λύση θα ήταν να κρατηθεί εκτός της εξουσίας και θα καθαρίζαμε. Το πρόβλημα είναι ότι προέρχονται από πολλά. Συμφωνώ στα περί του 21 ου αιώνα που λες άλλωστε τα δικά μου σχόλια γενικά σε αυτό εστιάζονται και στην επικινδυνότητα των εποχών.

            Για τη συμφωνία των Πρεσπών άσε ας μην το πιάσουμε καλύτερα. Άλλωστε το σχόλιο μου δεν εστίαζε σε αυτήν.

          4. Αδελφέ η συμφωνία των Πρεσπών, που και ο νυν πρωθυπουργός την ήθελε και φαίνεται πλέον αυτό, θα οδηγήσει μελλοντικά σε απώλεια εδαφών. Αν το επαίσχυντο αυτό υβρίδιο, που το έκαναν με το ζόρι κράτος, δεν διαλυθεί την επόμενη δεκαετία, θα αξιώσει με τις πλάτες των εταίρων Γερμανών και συμμάχων Αμερικανών απ’την ομόσπονδη πλέον Ελλάδα, απόσχιση της περιφέρειας της Μακεδονίας μας και ένωση μαζί της. Το ίδιο έχει ήδη δρομολογηθεί με την κοσσοβοποίηση της Θράκης μας.Εύχομαι να γίνει κάτι και να μην τελεσφορήσουν αυτά τα σχέδια, αλλά πολύ φοβούμαι ότι, είμαστε προ των πυλών ενός νέου 1453…

          5. Ακριβως

            Βαζουμε σε ενα σακι τα Σκοπια των 2 εκατομμυριων με 64% Σλαβομακεδονες και 25% Αλβανους, που με το ζορι κρατιουνται ως κρατος, με μια περιφερειακη αναθεωρητικη δυναμη των 83 εκατομμυριων, που μεχρι το 2050 θα εχουν βρει πλατώ στα 100 εκατομμυρια.

  5. «Υπάρχει ανησυχία για σημαντικό ρίσκο στο πρόγραμμα και συγκεκριμένα στην πραγματικότητα του κόστους, στην υιοθέτηση αμερικανικών συστημάτων από Αμερικανούς προμηθευτές αντί των ξένων προμηθευτών, τα συστήματα των οποίων εξοπλίζουν τα μητρικά πλοία και στο σύνθετο σύστημα πρόωσης CODLAG, που δεν έχει χρησιμοποιηθεί ξανά στα πλοία του Αμερικανικού Ναυτικού».

    Ίδια μηχανή, αμερικανικά συστήματα αντί για ευρωπαϊκά και φοβούνται τα αμερικανά μην γίνει κάποια πατάτα;

    Που να μην είχαν και εμπειρία στις μηχανές οι Αμερικανοί…

    1. Χάνετε. Αν και θα έλεγα η παραπομπή αναγνωστών σε κοντρα με το Black Pearl (το οποίο θα είχε μεγαλύτερη δύναμη πυρός), το καλύτερο της ημέρας το έχει το Πραβδανετ το οποίο είχε τίτλο στο περίπου ότι προτείνονται για την Ελληνική Ακτοφυλακή (και τσίμπησα) όμως τελικά το άρθρο τρολάρει το θέμα και φυσικά στο τέλος καθώς η φωτό είναι του LCS που μπάινει στο λιμάνι και έχει ένα ρυμουλκό δίπλα λέει ότι το ρυμουλκό δεν το σέρνει αλλά είναι εκεί για παν ενδεχόμενο.

      Δεν έχω δει πλοίο/οπλικό σύστημα που η υπόληψή του να έχει κατεδαφιστεί τόσο πολύ από όλες τις πλευρές, μιλάμε για παντελώς αποκαίδια. Δεν μπορώ να φανταστώ κανεναν πλέον που να είναι σοβαρός και να θέλει να τοποθετηθεί δημόσια υπέρ του πλοίου (για αυτό και δεν υπάρχει κανείς όχι μόνο εδώ αλλά και στο εξωτερικό). Αν υπογράψουν για κάτι τέτοιο, ποιος θα το πάρει πάνω του και θα βάλει υπογραφή?

      Νομίζω ότι αυτό κάηκε παντελώς, κανένας δεν θα φάει την αιώνια ξεφτίλα σε όλα τα μήντια για να κάνει τον καλοθελητή, και οι χάρες έχουν τα όριά τους. Πάμε για το επόμενο καράβι, αυτό νομίζω έχει βγει πλέον εκτός κούρσας, ενώ η επιμονή παρά την σαραβαλλίασή του έκανε μεγάλη ζημιά και στο image της LM και των ΗΠΑ καθώς επέμεναν να πουλήσουν κάτι σε πελάτη που και μάπα ήταν και υπερτιμημένο, ενώ είχαν και καλύτερεςς προτάσεις (κοινώς πήγαν να πουλήσουν την σαβούρα στον φίλο)

  6. Η Πρεσβεία και Διάστημα, έχει καταστεί η
    υπερασπίστρια της κλάσης MMSC και προσπαθεί να μας πείσει ότι αυτά τα πλοία είναι η καλύτερη επιλογή για το Π.Ν
    και εκθειάζει ότι γύρισε από αποστολή στην Καραϊβική κατά των ναρκωτικών και αυτό αφήνει να εννοηθεί ότι τα κάνει σωστή επιλογή γιατί διένυσαν 20.000 μίλια η κάτι τέτοιο….
    Εξοργίστηκα τόσο πολύ με αυτό το άρθρο και τον τρόπο παρουσίασης του και σχολίασα ότι τα άρθρα της για τα πλοία αυτά είναι πληρωμένα.
    Σε 5 λεπτά έσβησαν το άρθρο και με μπλόκαραν.
    Ήμουν αναγνώστης 25 χρόνια και δεν άντεξα τον ξεπεσμό του περιοδικού και το ψέμα που μας πωλεί εδώ και αρκετό καιρό….
    Ευτυχώς που υπάρχουν 2-3 ιστότοποι που γράφουν αντικειμενικά όπως αυτός που μας φιλοξενεί εδώ,μας παρουσιάζουν και την άλλη πλευρά όχι μόνο τα της πρεσβείας……
    Ευχαριστώ κύριε Νικήτα για την φιλοξενία τον σχολίων μου και την ενημέρωση που μας παρέχετε.

    1. Εγώ αγαπητέ πανω 30 χρόνια αναγνωστης της πτώσης και πραγματικά αισθάνομαι ντροπή για την κατάντια τους
      Τους το είπα και μάντεψε τι έκαναν
      Αλλά μπαν αυτοί Μπαν και εγώ
      Πάτσι

      1. Αγαπητέ Αλέξανδρε

        Από πτήση έγινε πτώση για να καταλήξει σε πρεσβεία και διάστημα….
        Δυστυχώς δεν έχει καμία σχέση με την πτήση που γνωρίζαμε,και ομολογώ ότι έπειτα από το σχόλιο που έκανα εχθές στο άρθρο τους περί πληρωμένων άρθρων για τα LCS που πανηγύριζαν που ένα πλοίο αυτής της κλάσης επέστρεψε χωρίς προβλήματα και θα έφευγε για επόμενη αποστολή,μου έφυγε ένα βάρος γιατί είχα απηυδήσει με τα άρθρα τους και την αλάνθαστη άποψη τους επί παντός επιστητού.

        1. @Μάνος
          πράγματι ρε φίλε, κι εμένα αυτό το υφάκι των 100 φωχοκαρδιναλίων είναι που με χαλάει, περισσότερο κι απ την προπαγάνδα.
          Πολύ κρίμα..

          1. @ npo
            Όντως είναι ενοχλητικό και πολλές φορές προσβλητικό με παντελή έλλειψη σεβασμού προς τους αναγνώστες.

          2. Προς Μάνος, npo, ΔΚΝΥ, Μιχάλη ,Spiral και Αλέξανδρος: Είμαστε με τον αδερφό μου παλιοί αναγνώστες του περιοδικού (30 χρόνια το Γενάρη) και συμφωνώ απολύτως με τα λεγόμενα σας.. Το έντυπο κρατάει ένα επίπεδο, στο ίντερνετ έχουν αναλάβει τα ηνία άνθρωποι που δεν έχουν καμία σχέση με την παλιά dream team των παιδικών μας χρονών. Το σχόλιο του Κ. Κ. στο 43:50 τα λέει όλα.. https://youtu.be/w3sEcmMgtBs

        2. Κι εγώ μαζι σου. Παλαιός αναγνώστης από τέλη δεκαετίας 90.

          Αρχικά όμως, πριν κάποια χρόνια, αηδίασα με την ειρωνεία και την απαξίωση προς την αντίθετη γνώμη στα σχόλια.
          Στη συνέχεια ήρθαν τα τραγικά ορθογραφικά/συντακτικά λάθη σε κάθε άρθρο. Λες και αρθρογραφούν «παιδάκια».
          Μετά ξεκίνησαν τα out of the box/what if/#not/game changer και τόσες άλλες άθλιες αγγλικές φράσεις για να εκφράσουν αυτά που το φτωχό τους λεξιλόγιο δε μπορεί να εκφράσει στα ελληνικά.
          Ήρθαν μετά και τα άρθρα για τις ΜΜΣΨ και αηδίασα τελείως. Χωρις να είναι κάποιος ειδικός, αντιλαμβάνεται ότι το πλοίο είναι ακατάλληλο για τις ανάγκες της χώρας και ότι πρόκειται για απροκάλυπτη προώθηση των συγκεκριμένων. Έφτασαν να κάνουν είδηση την επιστροφή ενός LCS από αποστολή. Έλεος δηλαδή.
          Να προσθέσω/θυμίσω επίσης και τον κατάπτυστο χαρακτηρισμό «defence κουρελού» προς το DefenceReview. Ούτε καν τη δημοσιογραφική δεοντολογία δεν τηρούν οι άθλιοι.
          Τέλος, χθες παραδέχθηκαν ότι διαγράφουν σχόλια και λογαριασμούς όταν τους κατηγορούν ότι «τα παίρνουν» κλπ κλπ. Λογικό…. πού να κάθεσαι τώρα να δικαιολογείς τα αδικαιολόγητα…

          Προσωπικά μετράω μήνες μέχρι να βγάλουν δακρύβρεχτο άρθρο που θα λέει «Δυστυχώς οι συνθήκες δεν μας επιτρέπουν να συνεχίσουμε να εκδίδουμε το έντυπο». Και θα κατηγορούν τις οικονομικές συνθήκες, το ίντερνετ και τη μαύρη γάτα του γείτονα για το κακό που τους βρήκε.

          1. «Προσωπικά μετράω μήνες μέχρι να βγάλουν δακρύβρεχτο άρθρο που θα λέει «Δυστυχώς οι συνθήκες δεν μας επιτρέπουν να συνεχίσουμε να εκδίδουμε το έντυπο». Και θα κατηγορούν τις οικονομικές συνθήκες, το ίντερνετ και τη μαύρη γάτα του γείτονα για το κακό που τους βρήκε.»

            Αυτό θα αργήσει πολύ να γίνει, γιατί υπάρχει ξεκάθαρη χρηματοδότηση προκειμένου να προσφέρουν τις υπηρεσίες προπαγάνδας τους.

    2. Αγαπητέ Μάνο

      Παλιότερα όταν ήμουν πιτσιρικάς και επειδή το χαρτζιλίκι δεν μου έφτανε να πάρω και την Πτήση και να βγω ‘έξω με τους φίλους μου προτιμούσα να αγοράσω την Πτήση και να μείνω σπίτι μετά!

      Η Πτήση των τελευταίων χρόνων με την παλιά Πτήση δεν έχει απολύτως καμία σχέση πέρα από το brand name.

      Είναι προφανές πως έχει περάσει σε άλλα «χέρια».

      Η Πτήση του Καββαθά τα «έχωνε» σε όλες της κυβερνήσεις όταν έκρινε ότι κάνουν λάθος και δεν ήταν ποτέ κομματικό φερέφωνο κυβερνήσεων ούτε και dealer εταιριών.

      Αυτό που μου κάνει κακή εντύπωση είναι πως ακόμα έχει αρκετούς σχολιαστές που την στηρίζουν ακόμα και τους πείθει!

      Και εκεί φαίνεται το χαμηλό επίπεδο δυστυχώς της νεοελληνικής κοινωνίας.

      Οι νεοέλληνες αρέσκονται στα fake news όταν πλήττουν το αντίπαλο που μπορεί να είναι από ένα κόμμα μέχρι την ποδοσφαιρική ομάδα.

      Τους αρέσει το ψέμα όταν τους βολεύει.

      Και φυσικά δεν είναι τυχαίο που συνεχίζουν να ψηφίζουν τα ίδια κόμματα που τους χρεοκόπησαν.

      Δυστυχώς η νεοελληνική κοινωνία είναι άρρωστη και την περιμένουν πολύ δύσκολες μέρες.

      1. Αγαπητέ Μιχάλη όντως δεν έχει καμία σχέση πέραν του τίτλου.
        Πιστεύω ότι πολλά account είναι fake και γράφουν οι ίδιοι, γιατί οι πιο πολλοί αναγνώστες τους κράζουν…..

        1. Διαβάζοντας τα σχόλια πέρι πλοία και όπλα που φανταζόμαστε, επιθυμούμε, που μας κάνουν ή δε μας κάνουν είναι σαν … χρόνια να είχαμε ξεμείνει από γκόμενα, να πιάσαμε τώρα κάποια χρήματα και να θέλουμε ντε και καλά και γρήγορα να μας κάτσει η Scarlett Johansson, γιατί η Monica Bellucci δε μας φτάνει.
          Εδώ δε παράγουμε κανένα δικό μας όπλο και περιμένουμε οι άλλοι να μας δώσουν τα καλύτερα που έχουν, αύριο και με τιμή έκπτωση.
          Αν είναι να δώσουμε 5 δις, να αγοράσουμε
          κάτι που χρειαζόμαστε και που αξίζει.
          Πάμε για ffg(x) και ΑΒ. Αν δε θέλουν πάμε για Type.
          Αν αύριο μεθαύριο δούμε όμως την πρώτη γαλλική bellhara στα νερά μας (αν δεν τα παραδώσαμε μέχρι τότε στοτα Τούρκους) θα πέσει πικρό δάκρυ και σε πολλούς που με κουβάδες θα βγάζουν τα νερά από τις mmsc.

      2. Καλησπέρα αγαπητοί φίλοι. Και εγώ το ίδιο, ως έφηβος στις αρχές της δεκαετίας του 90 αγόραζα την Πτήση από το περίπτερο και την ξεκοκάλιζα θαυμάζοντας τα αεροπλάνα και ονειρευόμενος ότι θα γίνω πιλότος. Περίπου 50 από τα πιο αγαπημένα μου τεύχη τα έχω ακόμα και τα έχω με κόπο μετακομίσει από σπίτι σε σπίτι και από πόλη σε πόλη μεγαλώνοντας.

        Η κατάντια που έχει περιπέσει μου προκαλεί ένα μείγμα θλίψης και θυμού. Πιστεύω οι αναγνώστες που τώρα τους επευφημούν είναι μάλλον μιας άλλης γενιάς που έχουν μάθει να σκέφτονται βιαστικά με όρους μεταξύ ποδοσφαίρου και Χόλιγουντ, δεν νομίζω έχουν πραγματική αγάπη για την αεροπορική ιδέα και τεχνολογία που κάνει τον άνθρωπο να βλέπει από ψηλά και με ορίζοντα. Να είστε καλά.

  7. Προς θεού όχι και ο Σκαραμαγκάς στους αμερικανους που θα έχουν το μονοπώλιο και θα υπερκοστολογουν όλες τις ναυπηγησεις του ΠΝ την επόμενη 20ετια που θα είναι πολλά δις.
    Ας τον πάρει οποιοσδήποτε άλλος να δουλέψει ο ανταγωνισμός και κερδίσει το ΠΝ καλύτερες τιμές!
    Ακύρωση άμεσα των 4 φρεγατών πολλαπλόυ ρόλου του εξαγγελθηκαν τον Σεπτέμβριο.
    2-3 μτχ πλοία μονο για να αποσυρθούν οι 3 S και έτσι θα φτάσουμε το 2030 που θα παραλαμβανουνε τις ευρωκορβετες.
    Η ευρωκορβετα μπορεί να είναι ένα αντίγραφο της gowind 3100 που μόνο κορβετα δεν είναι καθώς έχει επιβιωσιμοτητα σε Sea State 9 που είναι το ανώτερο επίπεδο θύελλας.
    Με τον κατάλληλο οπλισμο μια χαρά θα κυριαρχήσει στην ανατολική μεσόγειο.
    Ένας τύπος πλοίου, επιδοτούμενος από την EE πάμφθηνος και άρα με τεράστια οικονομία σε κόστος χρήσης και συντήρησης.
    Άμεση Έναρξη ναυπηγικου προγράμματος για 6 aip υποβρύχια scorpene (τώρα που γνωρίστηκαμε τοσα χρόνια ακαρπων διαπραγματευσεων με τη naval group είναι ευκαιρία) με το cms των Ινδων που έχουν τα ίδια για να ριχνουν brahmos ng.
    Φυσικά mdcn (Scalp_Naval) τορπιλες F21 και sub-exocet.
    Αν δεχτούν Γάλλοι και Ινδοί να ολοκληρώσουν τα όπλα (δε βλέπω το λόγο να αρνηθούν) τότε μόνο θα προχωρήσουμε σε ναυπηγηση και θα έχουμε 6 υποβρύχια που το
    καθένα θα μπορεί να έχει μόνο brahmos και mdcn, από 10 brahmos και 8 mdcn χ6 =60 brahmos και 48 mdcn.
    Δε θα μείνει κολυμπιθροξυλο από τον τουρκικό στόλο με τοσους brahmos ng ούτε και καμιά σοβαρή υποδομή στη τουρκική ενδοχώρα με τόσους mdcn.
    Το απόλυτο game changer θα μπορούσε να ειναι αυτά τα μόλις 6 υποβρύχια.
    Όλα αυτά με το πολυ 3μιση δις ευρώ, κατασκευή μαζί με όπλα.
    Τα συμβατικά barracuda επίσης της naval που φτιάχνει η Αυστραλία ειναι τεράστια και πανάκριβα ούτε 2 υποβρύχια δεν θα βγάζαμε με αυτά τα λεφτά.

  8. https://www.defence-point.gr/news/idoy-ta-stoicheia-toy-us-navy-poy-axiologoyn-os-provlimatiki-tin-epiviosimotita-ton-ploion-lcs-klasis-freedom

    Ποιος σοβαρός άνθρωπος θα επέλεγε την MMSC (παράγωγο των LCS) μετά από όλα αυτά;

    Και δεν τα λέει κάποιος ανταγωνιστής (όποτε θα είχαμε και μια αμφιβολία) αλλά το ‘ίδιο το USN!

    Οι άνθρωποι το λένε ξεκάθαρα πως η LCS κατασκευάστηκε με άλλες προδιαγραφές και level 1 για πλήγματα!

    Εύχομαι να μην καταφέρει η κυβέρνηση να αντέξει το 2021 (που είναι και το πιθανότερο) και να πέσει για να γλιτώσουμε της MMSC.

    Εκ των πραγμάτων δεν αντέξει η κυβέρνηση να βγάλει τον επόμενο χρόνο.

    Με 208% δημόσιο χρέος με ύφεση, ραγδαία αύξηση της ανεργίας και με ένα ΑΕΠ στα 165 δις ευρώ το 2021 από 187 δις το 2019 θα χρειαστεί δημοσιονομική προσαρμογή διψήφιο αριθμό!

    Με λίγα λόγια νέο μνημόνιο όπως και αν το βαπτίσουν.

    Τα τρωκτικά θα πέσουν και αυτός είναι και ο λόγος που οι απευθείας αναθέσεις πάνε σύννεφο, γνωρίζουν πως πρέπει να τρέξουν για να φάνε όσα περισσότερα μπορούν τώρα!

    1. Ο Σκυλακάκης το έχει πει ξεκάθαρα γιατους νέους φόρους.

      «Κορονο-μνημόνιο» προανήγγειλε ο Θ. Σκυλακάκης (ηχητικό)
      Όσα ξοδεύουμε τώρα για οικονομικές ενισχύσεις θα τα ζητήσουμε πίσω σε φόρους, δήλωσε ο αναπλ. υπουργός Οικονομικών προκαλώντας ανησυχία.

      http://www.sofokleousin.gr/korono-mnimonio-proaniggeile-o-th-skylakakis-ixitiko

      http://www.youtube.com/watch?v=4SbyfLrCPt0

  9. «Από τη στιγμή που τα πρώτα πλοία εντάχθηκαν σε υπηρεσία, το 2008 και το 2010, και οι δύο κλάσης των LCS έχουν αντιμετωπίσει σημαντικές και κοστοβόρες αστοχίες. Πιστεύουμε ότι αυτές οι αστοχίες θα είχαν ανακαλυφθεί, αναλυθεί και διορθωθεί, με λιγότερο αρνητικές επιχειρησιακές συνέπειες εάν το Ναυτικό είχε δημιουργήσει εγκατάσταση δοκιμών».

    Aπο τους χρονους των ρημάτων προκυπτει οτι τα προβληματα ΔΕΝ εχουν διορθωθει, ουτε καν στα νεοτερα πλοία της κλάσης LCS του USN. Kαι αφου δεν διορθωθηκαν σε αυτα, δεν θα διορθωθουν ουτε στα 4 πλοια που θα πουλησουν σε εμας.

    Ο Μονόχειρ εμπλέκει το Πολεμικό Ναυτικό σε επικίνδυνες περιπετειες, και πεταει 5 δισ. $$ στον κουβά. Αν αυτο προχωρησει, οι ποινικές ευθύνες του ειναι αδιαμφισβήτητες.

  10. Αγαπητοί φίλοι υπάρχει η πληροφορία που διακινείται τις τελευταίες μέρες σε διάφορους κύκλους ότι οι Γάλλοι επανήρθαν προτείνοντας τις φρεγάτες FACDAR και οι Ολλανδοί 2 Karel Doorman (M) ως ενδιάμεση λύση αν και οι τελευταίοι ζορίζονται ως προς την βασική προσφορά των κυρίων μονάδων.

    Οι μεν Γάλλοι τα νοικιάζουν προς 150εκ συνολικά το έτος (για 5 έτη με δικαίωμα απόκτησης το τελευταίο έτος) ενώ οι Ολλανδοί για πώληση προς 250 εκατ. ευρώ συνολικά.

    οι συγκεκριμένες μάλιστα προσφορές είναι ακριβώς οι ιδιες με αυτές που είχαν γίνει επί Π. Καμμένου και από τις δυο πηγές/χώρες.

    Θυμίζω ότι οι FACDAR είναι εξοπλισμένες με 4 οκταπλούς Α50 με 32 πυραύλους Αster 15/30 και μια ισχυρότερη έκδοση του ραντάρ πολλαπλών ρόλων Herakles των 400km ενώ σε όλα τα άλλα συστήματα παραμένει ίδια με τις FREMM.
    Οι δε KD έρχονται με το πολύ αξιόλογο ραντάρ SMART-S 3D της Thales.

    Παρακαλώ τον Κ. Νικήτα να εξετάσει τα γραφόμενα και να ελέγξει αν ισχύουν δεδομένου η επιβεβαίωσή τους θέτει άλλα δεδομένα στο πλαίσιο της ενίσχυσης του ΠΝ.

    Αναμφισβήτητα, οι συγκεκριμένες προσφορές φαίνονται και είναι εξαιρετικές και ειδικά των Γάλλων μας δίνει τη δυνατότητα σε 6 χρόνια να έχουμε ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του στόλου επανδρωμένο με υπερσύγχρονες και ολοκαίνουριες φρεγάτες οι οποίες πραγματικά θα μας εξασφαλίσουν αν όχι την υπεροχή τουλάχιστον την αποτροπή τόσο στο Αιγαίο όσο και στην Α. Μεσόγειο.

    1. Οι KM έρχονται με το SMART MK1
      Αυτό που είναι MADE BY ASELSAN??!
      https://en.wikipedia.org/wiki/SMART-S
      και οι γείτονες το έχουνε σε πολλές μονάδες του στόλου τους
      από ada μέχρι εKSυχρονισμενες perry ,MEKO
      Επαναλαμβάνω πως τα ολλανδικά πλοία έχουν διαφορετικούς κινητήρες και συστήματα από ότι υπάρχει στον στόλο και επειδή είναι μονο 2 πλοία η απόκτηση τους περισσότερα προβλήματα θα δημιουργήσει
      παρα θα λύσει
      Επιπλέον είναι ακόμα με τους SPARROW οποτε χρειάζονται άμεσα εκσυχρονισμό με ESSM

      Το Γαλλικό Ναυτικό μάλλον απίθανο να δεχθεί να παραχωρηθούν δυο FREMM στην ελλάδα και μάλιστα οι δυο FREDA

      ADELAIDE λέμε και κλαίμε

      Θα μας κάτσει τώρα κάνα LCS mobil ως ενδιάμεση και εκεί θα δούμε τι γέλιο και κλάμα θα πέσει

        1. Πόση σοφία σε λίγες λέξεις.

          Ναι οι Fremm είναι μεγαλύτερα ΄πλοία από τις Μπελάρα
          Ναι είναι λογικό οι Fremm να είναι πιο ακριβές από την Μπελάρα, ή να το κάνουμε πιο συγκεκριμένο, οι Μπελάρα να είναι πιο φτηνές από τις Fremm
          Ναι ξέρουμε τις τιμές των Fremm αφού όσες παραγγέλθηκαν πληρώθηκαν. Αφού τις ξαναδείτε τις τιμές, ξαναδείτε και την παραπάνω δήλωση…

          Είναι λογικό οι τιμές των Fremm να είναι πάνω από την Μπελάρα (ή της Μπελάρα να είναι κάτω από τις Fremm). Αν όμως οι τιμές που μαθαίνουμε είναι το αντίθετο και μάλιστα με μεγάλη διαφορά, τι λέτε να συμβαίνει?

          1. Οι Γάλλοι πληρώνουν τις [email protected] στα 800mil
            Μια FREMM θα τους κόστιζε σήμερα πάνω από 1 billion euros
            Χωρίς όπλα + FOS πάντα
            Δες εδώ :
            http://www.seaforces.org/marint/French-Navy/Destroyer-Frigate/Aquitaine-FREMM-class.htM

            The 11 ships would cost €670 million (~US$760m) each in FY2014, or €860m (~US$980m) including development costs.

            Με 2% πληθωρισμό το χρόνο από το 014 πάμε στο c 1 billion @2020!

          2. Εκεί που θα πληρώσεις 1 δις για μια φουσκωμένη LCS θα ήταν νομίζω προτιμότερο να πάρεις την γαλλική FREMM με τα ίδια -η περίπου τα ίδια- χρήματα με 32 VLS για οτιδήποτε -απο Crotale έως Mdcn- θέλεις να φορτώσεις στο πλοίο.

          3. @ Ndgi

            Η τιμή των MMSC έχει αναφερθεί πως είναι c 1bill ALLA με τα όπλα πυραυλους υποδομές και για αρκετά χρονια
            Το πλοίο χωρίς τα παραπάνω πρέπει να είναι κοντά στα 600-700mil

            32 ASTER+ HERCULES έχουν και οι FORMIDABLE σχεδόν στο μισό εκτόπισμα από τις
            FREMM!!!

          4. Ανάμεσα στα 600 – 700 εκατ. στοιχίζει η LCS σύμφωνα με μερικές αναφορές όπως αυτή στο USNI, χωρίς τα Mission modules αν θυμάμαι σωστά.
            Η μεγαλύτερη mmcs ξεπερνάει το 1 δις μαζί με όπλα και παρελκόμενα.

            Η Formidable ένταξη είναι νομίζω, αλλά ίσως να μην προσφέρεται πλέον -δεν γνωρίζω αν ισχύει υποθέτω- αφού προέρχεται απο το σχέδιο Lafayette που δεν παράγεται πλέον στα γαλλικά ναυπηγεία όπως η FREMM. Αν παράγεται και προσφέρεται όμως θα έχει πάρει και αυτή αύξηση όπως η FREMM και θα χρειαζόταν ψάξιμο και μελέτη για το αν συμφέρει με το ραντάρ και τα συστήματα που φέρει μια σημερινή γαλλική φρεγάτα.

          5. @CK το διαβάζω αυτό που γράφεις, αλλά ξεκινάς από την τιμή που έχει ενσωματωμένα τα development costs. Αφού αυτά πληρώθηκαν ήδη από Γάλλους και Ιταλούς, θεωρώ ότι δεν θα χρεωθούν και σε εμάς και στο post σου έχουν αξία 190 εκατ ευρώ.

            Άρα αν ήθελα να βάλω και τον πληθωρισμό, θα ξεκινούσα από την τιμή χωρίς development costs, ενώ παράλληλα θα έλεγα ότι κανονικά θα αφαιρούσα τον πληθωρισμό, καθώς η αυξηση κόστους λόγω πληθωρισμού (που στην Γαλλία είναι μικρότερος από 2%) κανονικά εξισορροπείται από την μείωση κόστους λόγω καμπύλησς εκμάθησης (συνήθως το τελευταίο προιόν είναι φτηνότερο από το πρώτο ή κάποιο ενδιάμεσο, γιατί μετά από τόσα έχεις μάθει πως να τα κάνεις πιο αποτελεσματικά).

            Και φυσικά μετά μπαίνουν και άλλοι παράγοντες, στο ότι για μια εξαγωγική πώληση που δίνει δουλειά σε ντόπια χέρια κάνεις και καμιά έκπτωση κτλ

          6. Αυτή την στιγμή η παραγωγή των Γάλλων τρέχει με [email protected] Για αυτές έχουν προμηθευτές με τους οποίους έχουν συμφωνίες κτλ Το πόσο θα έβγαιναν οι FREMM είναι κάτι που δεν μπορούμε να το εκτιμήσουμε με βάση την παλιά τιμή. Επίσης σε κάθε περίπτωση θα υπάρχουν τροποποιήσεις οπότε ξαναμπαίνουμε στο ίδιο τριπάκι.

            Το κόστος που μας φορτώνουν οι Γάλλοι για R&D είναι πράγματα που δεν ήταν διατεθειμένοι να κάνουν οι ίδιοι ή πράγματα που επισπεύδονται κατόπιν δικών μας απαιτήσεων. Δεν μας μοιράζουν το R&D της βασικής εκδοχής του πλοίου. Πουθενά δεν έχει συμβεί κάτι τέτοιο.

            Αν θέλουμε FREMM υπάρχουν οι FFGX και δεν ξέρω και οι Ιταλοί τι λένε (αν και φαντάζομαι ότι η χρηματοδότηση θα είναι πολύ προβληματική). Σε κάθε περίπτωση εφόσον μπαίνουμε σε διαδικασία «εξατομίκευσης» αν δεν βάλουμε στο παιγνίδι την ποσότητα θα βρισκόμαστε χαμένοι. Πιο εύκολα διεκδικείς εκπτώσεις για μεγάλες παραγγελίες και κάποια fixed έξοδα μοιράζονται σε περισσότερα κομμάτια.

            Αν ισχύουν οι τιμές των 2.8 δις για τα 2 πλοία στα 6 πλοία θα πέφταμε στο γύρω στο 1 δις χωρίς MDCN. Για τους τελευταίους Δεδομένου ότι το πεδίο επιχειρήσεών μας είναι συγκεκριμένο θεωρώ πολύ πιθανό ότι μπορούμε να κάνουμε την δουλειά μας με τους scalp-eg. Αν θέλουμε περισσότερα μπορούμε να πάνε σε βαλλιστικούς πυραύλους ATACMS/LORA.

          7. dk

            Παράλληλα ναυπηγούνται όμως και οι FREMM όπως αυτές που παραδόθηκαν πρόσφατα στο ΜΝ.

            Έξοδα για έρευνα και ανάπτυξη θα πληρώσεις όμως και για μια mmcs αν την επιλέξεις αυτό είναι μάλλον αναπόφευκτο.

            Όσον αφορά πάντωςτην FFGX, αν δεν θέλεις να εγκαταστήσεις αμερικάνικα συστήματα στο συγκεκριμένο πλοίο δεν έχει νόημα να το ζητήσεις μέσο Αμερικής, αφού τα αμερικάνικα ναυπηγεία είναι πλέον πανάκριβα και απο πάνω θα χρεώσεις και γραφειοκρατικά έξοδα για τα FMS που ζητάνε ως ανταμοιβή για αυτή την εξυπηρέτηση.

    2. Καλησπέρα φίλε, δε νομίζω να ισχύει αυτό που λες. Τ ο διαβασα και γω χθες και ψάχνοντας το παραπάνω βρήκα ίδια άρθρα για τις ίδιες φρεγάτες παλαιότερα. Copy paste ήταν.

    3. Μακάρι να ισχύει, αλλά βασικά χθες υπήρξε αναδημοσιεύση από το national-pride και στη συνεχεια από τη sportime, ενός άρθρου του DP από 9 Σεπτέμβρη, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ Η ΠΗΓΗ. Η είδηση του DP εδώ και 3 μήνες δεν έχει επαληθευθεί.

  11. @ Γ.ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ
    Αγαπητέ φίλε αναφέρομαι στις FACDAR (FREMM ASM à Capacités de Défense Aérienne Renforcées)
    Alsace (D656) και Lorraine (D657), οι οποίες αποτελούν την ενδιάμεση κλάση πλοίων μεταξύ των φρεγατών κλάσης Aquitaine (FREMM) και των [email protected]

    1. @
      Ευχαριστώ, την ίδια λέμε. Εσείς, ορθώς αναπτύξατε πλήρως στο ακριβές το όνομα όπως εμφανιζόταν στη Euronaval…
      E γώ έχω μείνει με τη συντομογραφία, ήτοι Frégate Défense Aérienne (=FRE-D-A)😉

  12. @CK
    Αγαπητέ φίλε οι KD είναι πλήρως αναβαθμισμένες όπως και οι δυο των Βέλγων
    Τα συστήματα που φέρουν είναι τα ακόλουθα:
    Το ραντάρ έρευνας LW-08 Thales Nederland,
    • Το ραντάρ SMART-S 3D της Thales Nederland τοποθετημένου επί ολοκληρωμένου ιστού,
    • Το ραντάρ παρακολούθησης εντοπισμού και εγκλωβισμού στόχων επιφανείας τεχνολογίας AESA SeaWatcher 100,
    • Το ηλεκτρο-οπτικό σύστημα περιμετρικής επιτήρησης Gatekeeper της Thales,
    • Το ραντάρ επιφανείας Scout Thales,
    • Δύο Συστήματα Ελέγχου Πυρός STIR-18 Thales,
    • Το ραντάρ ναυτιλίας Decca 1609/9,
    • Το ενεργό σόναρ τρόπιδας PHS-36
    • Το σύστημα R-ESM Vigile APX της Thales
    • Εκτοξευτή αντιμέτρων Mark 36 SRBOC
    • Σύστημα Διαχείρισης Μάχης DAISY VII
    • Πολυστατικό χαμηλής συχνότητας ενεργό/παθητικό σόναρ της Ultra Electronics Canada

    1. Ναι κάποια από τα παραπάνω είναι γνωστά(LW08.SCOUT.STIR,DECCA,SRBOC) στο Ναυτικό αλλα και πολλά άγνωστα όπως το cms (DAISY) και οι κινητήρες Spey
      Το SMART είναι το MK1
      Από άποψη εξοπλισμού είναι ακόμα με τους SPARROW
      Ότι νέο πλοίο επιλεγει πάλι δεν θα έχει κοινά στοιχεια @ προωστικό ηλεκτρονικά
      Εάν μιλάγαμε για περισσότερα πλοία τότε θα άξιζε η επένδυση σε υποδομές και εκπαίδευση
      Αλλα για 2 μονο πλοία και με βάση τα παραπάνω δεν το βλέπω να δικαιολογείται η επένδυση από από τέχνο επιχειρησιακή άποψη και ιδιαιτερα εάν η τιμή είναι στα 250 MILL!

      1. Σε έχω προκαλέσει να μου πεις ποια είναι κατά τη γνώμη σου η καλύτερη ενδιάμεση λύση αλλά απάντηση δεν έδωσες.
        Προφανώς η ενδιάμεση λύση θα αφορά μόνο 2 πλοία και τα καλύτερα είναι μακράν οι Karen Dorman, από όλες τις απόψεις.

        1. η καλύτερη ενδιάμεση λύση = Όπλα για την Αεροπορία!!!

          Οι ADELAIDE φαινόντουσαν μια πολύ ικανοποητική λύση τις χάσαμε
          Χάσαμε επίσης τις F122! Ακόμα και τώρα θα μπορούσαμε να μαζέψουμε ότι μπορούμε από τις F122 για th υποστήριξη των S και τη περιετερο αναβάθμιση ας πούμε με την τοποθέτηση επιπλέον STIR!

          Τώρα Η βέλτιστη ενδιάμεση λύση είναι οι γερμανικές F123 αλλα ποιος κάνει business πάλι με δαύτους!

          Επειδή γενικώς τα έχω πάρει με τους ναυταιους και τις επιλογές που φορτώθηκαν
          (P-3,SV,ROMEO,adelaide ….) θα έλεγα πως πρέπει να δώσουμε έμφαση στην Αεροπορία

          Για το Ναυτικό ας μείνουμε με τις 6S+4MEKO (βασικά για επίδειξη σημαίας)
          και ας κοιτάξουμε για κάνα μεταχειρισμένο υποβρύχιο ώστε να φύγουν τα 50xrona 209/1100

          Το Αιγαίο κλείνει με επάκτιες πυροβολικό υποβρύχια και πυραυλακάτους

          Για Ανατολική Μεσόγειο η ουσιαστική αποτροπή είναι τα 214 με σύχρονες τορπίλες

          Οποτε ας κρατήσουμε τις meko και τις ευουχρονισμενες Sόσο γίνετε και αργότερα κοιτάμε τι επιλογές έχουμε

          Όπως έχω ξαναγράψει ,για όσους θεωρούν πως δεν συμπαθώ τα γαλλικά προϊόντα.θεωρώ απαράδεκτο να μην εξετάζουμε λύσεις όπως οι GOWIND(ESSM),FORMIDABLE(ASTER)!!

          1. CK

            Αν έκλειναν έτσι εύκολα οι θάλασσες μόνο με υποβρύχια θα εστίαζαν όλοι σε αυτά και δεν θα ξόδευαν πολλά χρήματα για μονάδες επιφάνειας.
            Όλα τα μέσα έχουν τον σκοπό τους και είναι απαραίτητα, η αλλιώς αλληλοσυμπληρώνονται αναλαμβάνοντας διάφορα καθήκοντα και αποστολές.
            Αν εστιάσεις σε υποβρύχια -όπως οι Γερμανοί παλιά- η σε αεροπορία, ο αντίπαλος θα αφοσιωθεί στην ανιμετοπιση αυτών και θα αποκτήσει αυτά που χρειάζεται για να αντιμετοπίσει αυτά τα μέσα, ενώ εσύ δεν θα έχεις εναλλακτική και συνεπώς έλλειψη μέσων για να είσαι πιο ανεξάρτητος στους σχεδιασμούς.

            Οι γκρίζοι λύκοι στην αρχική φάση μπορεί να ήταν αποτελεσματικό μέσο για τους γερμανούς αλλά δεν μπόρεσαν να σταματήσουν τις νηοπομπές προς την Ευρώπη ούτε να φέρουν το αποτέλεσμα που επιθυμούσαν οι Γερμανοί.

          2. @nDGI

            είναι θέμα βέλτιστης κατανομής των περιορισμένων πόρων

            Συζητάμε για φρεγάτες ενώ έχουμε 50χρονά υποβρύχια

            Και όπως έχουν δηλώσει οι ίδιοι οι γείτονες το μονο που τους ανησυχεί από το Ναυτικό είναι τα υποβρύχια!

            Δεν μπορούμε να έχουμε και ισχυρό ναυτικό και ισχυρή αεροπορία

          3. CK

            Ξέρω τι εννοείς.
            Ξέρω ότι και οι Τούρκοι έχουν πρόβλημα με τα υποβρύχια, όλοι έχουν έχουν αυτό το πρόβλημα, αλλά οι αντίπαλοι τους δεν σταματάνε να ασχολούνται με τα πλοία επιφάνειας για να εστιάσουν στα υποβρύχια, ξοδεύουν αντιθέτως αρκετά χρήματα για αντίμετρα όπως έκαναν και οι Άγγλοι και αμερικάνοι στον Β’ΠΠ που λίγο με σπάσιμο τον κωδικό του συστήματος κρυπτογράφησης και με την έφευρεση του ραντάρ η την χρήση του σόναρ ανατρέψαμε το παιχνίδι στον ατλαντικό. Έτσι και οι Τούρκοι όσο προχωράνε στο προγράμματα των τουρκικών υποβρυχίων μαθαίνουν πως θα τα αντιμετωπίζουν…

            Πάντως αν δεν μπορούν να έχουν τα απαραίτητα μέσα θα πρέπει να προσαρμόσουν την πολιτική και να μην ανοίγονται πολύ εκεί που δεν τους παίρνει με μεγάλα λόγια που δεν εντυπωσιάζουν τους γείτονες.

          4. «Όπως έχω ξαναγράψει ,για όσους θεωρούν πως δεν συμπαθώ τα γαλλικά προϊόντα.θεωρώ απαράδεκτο να μην εξετάζουμε λύσεις όπως οι GOWIND(ESSM),FORMIDABLE(ASTER)!!»

            Μάλλον γιατί δεν μας τις προσφέρουν οι Γάλλοι.

  13. Αν ειναι να «ψωνισουμε'»αμερικανικα τοτε θα πρεπει να παρουμε τις ffgx κι ας περιμενουμε λιγο περισοτερο κι ας πληρωσουμε κατι παραπανω..

  14. Οι αμερικανοί πλήρωσαν μερικές δεκάδες δισεκατομμύρια στο πρόγραμμα LCS για να «μάθουν» ότι δεν γίνεται έτσι όπως το σκεπτόταν η ΛΜ, και μερικές εκατοντάδες στο Zumwalt για να «μάθουν» πάλι ότι τους έρχεται πανάκριβη η απαίτηση να τα έχουν όλα μερικές γενιές «μπροστά» απο τους υπόλοιπους.

    Οι Δανοί για παράδειγμα που ήταν πιο σεμνοί στις απαιτήσεις τους για ένα σύγχρονο πλοίο που προσφέρει όλες τις απαραίτητες ικανότητες στον πελάτη που θέλει πλοία για AAW, ASW και ASuW έμαθαν ότι γίνεται και χωρίς να ξοδευτούν υπερβολικά ποσά χρημάτων, με σωστή μελέτη και προσγειωμένη προσέγγιση για τις απαιτήσεις απο ένα σύγχρονο πλοίο.

    Εγώ θα προτιμούσα την μέθοδο των Δανών και ας μην προσφέρει «υπερσύγχρονα» διαστημόπλοια στα έξοδα και προβληματικά η πανάκριβα στην χρήση.

    1. Συμφονω απόλυτα ΜΑΖΊ ΣΟΥ ….4 ΤΥPE 31 αεραμυνας και 3 type 23 για ενδυνάμεση λυση
      ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΣΥΜΒΟΛΕΟ ΜΕ 6 ΤΥPE 31 γανικων καθηκόντων με έμφαση στον ΑΝΘΥΠΟΒΡΙΧΙΑΚΟ ΠΟΛΕΜΟ!!!!!!

  15. Ο μπαμπάς του μονόχειρ έχει ήδη δώσει κατευθύνσεις στον υιο πριν αποβιώσει για το τι να κάνει στα ελληνοτουρκικά.
    Ο πατηρ πάντα ηταν της αποψης οτι η ζωη ειναι μικρή και ο κόσμος πολυ μεγαλος για να μην μας χωραει ολους και πως το Αιγαιο επισης ειναι μεγαλη θαλασσα και οι απεναντι εχουν μεγαλη ακτογραμμη και δεν μπορει να θελουμε ολο το Αιγαιο κλειστη θαλασσα δικη μας. Και οτι πρεπει να τα βρουμε και να τους δωσουμε ενα κομματακι.

    Ειναι ολα προ-αποφασισμενα και προσυμφωνημενα απο ολους και απλα βγαινου σιγα σιγα.
    Οπως βγηκε οταν επρεπε το ονομα των Σκοπιων και κατεβηκε αμασητο απο τους Ελληνες, οπως κατεβηκε αμασητος και ο 28ος μεσημβρινος στην δηθεν οριοθετηση ΑΟΖ με την Αιγυπτο (οριοθετηση ΑΟΖ κρατους το οποιο απεμπωλεί μέρος της εθνικης κυριαρχιας του ακόμα και μερους της Ροδου πρωτη φορα βλεπω) ετσι θα κατεβει αμασητη και η μοιρασια της ΑΟΖ και της υφαλοκρυπιδας.

    Απλα ειμαστε τυχεροι και αγαπαει ο θεος την Ελλαδα γιατι μεχρι στιγμης σε ολα τα σουλατσα τους απο το καλοκαιρι μεχρι σημερα οι Τουρκοι δεν εχουν βρει ουτε μιλιγκραμ πετρελαιου σε κανενα οικοπεδο νοτιως του Καστελοριζου και στο περιγραμμα ανατολικα του 28ου μεχρι Καστελοριζο. Εξου και τωρα ξεκινουν τις ερευνες νοτιοανατολικα της Κρητης, νοτιως της Ροδου και δυτικα του 28ου μηπως ειναι «τυχεροι» και βρουν εκει πετρελαιο και αεριο αλλιως τζιφος για αυτους και το παραμυθι δεν εχει δρακο δεν εχει νοημα να πιεσουν για μοιρασια, τους υδρογονανθρακες θελουν οχι τα δελφινια και τους καρχαριες σε τετοια βαθη και αποστασεις απο την ακτη.

    Νοτιως της Κρητης ομως λογω των οριων του διναροταυρικου τοξου και της συναντησης των πλακων υπαρχει αυξημενη πιθανοτητα για πλουσια κοιτασματα.

    Οποτε να παρακαλαμε να μην βρουν τιποτα ουτε εκει να τελειωσει το αφηγημα και να ξεκουμπιστουν και να πανε να κανουν μαγκιες στον Πουτιν στη Μαυρη Θαλασσα.
    Ευτυχως για εμας το πετρελαιο του Αιγαιο (πχ κοιτασμα Θασου) ειναι πολυ κακης ποιοτητας και η αντληση και επεξεργασια του για να γινει ποιοτικα χρησιμο ειναι δυσαναλογη του κερδους του εξου και το Αιγαιο τοσες δεκαετιες δεν εχει γινει Περσικος και Ελντοραντο μαυρο χρυσου.

  16. Διαβάζοντας τα σχόλια πέρι πλοία και όπλα που φανταζόμαστε, επιθυμούμε, που μας κάνουν ή δε μας κάνουν είναι σαν … χρόνια να είχαμε ξεμείνει από γκόμενα, να πιάσαμε τώρα κάποια χρήματα και να θέλουμε ντε και καλά και γρήγορα να μας κάτσει η Scarlett Johansson, γιατί η Monica Bellucci δε μας φτάνει.
    Εδώ δε παράγουμε κανένα δικό μας όπλο και περιμένουμε οι άλλοι να μας δώσουν τα καλύτερα που έχουν, αύριο και με τιμή έκπτωση.
    Αν είναι να δώσουμε 5 δις, να αγοράσουμε
    κάτι που χρειαζόμαστε και που αξίζει.
    Πάμε για ffg(x) και ΑΒ. Αν δε θέλουν πάμε για Type.
    Αν αύριο μεθαύριο δούμε όμως την πρώτη γαλλική bellhara στα νερά μας (αν δεν τα παραδώσαμε μέχρι τότε στοτα Τούρκους) θα πέσει πικρό δάκρυ και σε πολλούς που με κουβάδες θα βγάζουν τα νερά από τις mmsc.

  17. Αν παίρναμε 4 freem με 4 8απλούς Α50 και seafire όμως πόσα θα δίναμε μαζί με fos(ας πούμε 5 χρόνια) και όπλα σε σχέση με 4 belhara στα αντίστοιχα χαρακτηριστικά ξέρει κανείς;

  18. Το DPoint αντιγραφει οτι λεμε για τα υποβρυχια.
    Μονο που το παιζουν και ξυπνητζηδες και λενε και για μινι υποβρυχια σαν του ιραν.
    To τερματισαν, απλα για εντυπωσιασμο.
    Αντε και με το ναυτιλο του καπτεν νεμο,

    https://www.defence-point.gr/news/einai-ta-fthina-ypovrychia-to-asymmetro-ethniko-oplo-poy-anazita-i-ellada-echei-ti-voylisi

    Εσεις του ΠΝ παρτε τηλεφωνο ξανα τη ναβαλ γκρουπ και παραγγειλτε «σκορπινες» AIP
    mdcn (scalp_naval) F21 torpedo, ExocetSM39 bl3 (200km) Brahmos ng (290-400km)

    Εχουμε τοση τεχνογνωσια που σχεδον φτιαχνουμε μονοι μας ΑΙΡ υποβρυχια.
    Διαβαστε το παρακατω αρθρο ειναι εκπληκτικο

    «Πιπίνος» «Ματρώζος» και «Κατσώνης» είναι τα υποβρύχια τύπου 214 που ναυπηγήθηκαν στον Σκαραμαγκά –μαζί τους εκσυγχρονίστηκε και το υποβρύχιο τύπου 209 «Ωκεανός»– χάρη στις καινοτόμες ιδέες στελεχών του Πολεμικού Ναυτικού που ανέλαβαν τη δύσκολη αποστολή.
    https://www.kathimerini.gr/politics/561186199/i-istoria-ton-kainotomon-mafiozon-toy-polemikoy-naytikoy-poy-edosan-zoi-sta-ypovrychia-214/

  19. Πάντως για ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ των φωστήρων του Π.Ν με την μη αγορά των 2 μεταχειρισμένων Adelaide που τα πήρε η Χιλή για μόλις 65 εκ ευρώ (ο Αποστολάκης μίλαγε για 180 εκ), με δυνατότητες αεράμυνας περιοχής, η πλέον εξαιρετική λύση για ενδιάμεση καθώς θα ήταν το ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΟ καράβι στην Ανατολική Μεσόγειο και θα μας έλυνε τα χέρια άμεσα κ επιχειρησιακά και ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ και στην επιλογή της νέας φρεγάτας.
    Υπόψιν ότι από τα 65εκ ευρώ που αγόρασε τα σαπάκια η Χιλή…ενώ εμείς διαρρεάμε για 180 εκ…..στον τρέχοντα προϋπολογισμό για αγορά ενδιάμεσου λύσης υπάρχουν 500 εκατομμύρια.
    Ποιός εδώ είναι ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ για αυτή την κατάσταση ΘΕΣΜΙΚΑ και με ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ;; Θα μάθουμε;;;

    1. @Giannis

      ADELAIDE θα λέμε και θα κλαίμε
      Προφανώς χάλαγαν τη Business σε πολλούς οποτε δεν το προχωρήσανε περιτέρω
      Εάν ήταν σε κακή κατάσταση ας το διαρρέανε αφού τις είχε πάρει η Χιλή
      Θέλαν νέα πλοία με ASTER,SEAFIRE/GaN,,CAMM,MICA,
      Ας μείνουν με τις S τα P3B και τα ROMEO που αγοράστηκαν σε χρόνο μηδέν για τα ελληνικά δεδομένα

      1. Η ιστορία των Αδελαίδων θα στοιχειώνει όσους διαβάζουν αμυντικά νέα για πολύ καιρό. Επειδή πολλοί λένε ότι ΟΚ είναι άλλη μια OH Perry που είναι παλιά πλοία, αυτές χτίσθηκαν πολύ αργότερα από αυτές του USN ήταν πιο μοντέρνες και έχουν περάσει ένα σωρό εκσυγχρονισμούς. Περαιτέρω ο οπλισμός τους ήταν ότι ακριβώς θα ήθελε το ΠΝ για κάτι φτηνό και μεταχειρισμένο.

        Όλες οι άλλες λύσεις που ξαφνικά ξεφυτρώνουν, όταν συγκρίνονται σε ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ με τις Αδελαίδες, φαίνονται μπάζα. ενώ αν συγκριθούν με τιμή, παραπέμπει στο ότι ή μη παραγγελία τους και η παραγγελία άλλων προκάλεσε ζημιά.

        Type 23-υποδεέστερη και σε 4πλή τιμή
        M class- υποδεέστερη και σε 5πλή τιμή
        LCS-καλύτερα να μην το συζητήσουμε και σε 5πλή τιμή

        Γενικά, επειδή οι Αυστραλοί ρίχνουν πολύ χρήμα στον στρατό τους για να είναι όλα στην τρίχα, ότι οπλικό σύστημα πουλάνε μεταχειρισμένο θα έπρεπε να το έχουμε υπόψη, καθώς μέχρι και την ημερομηνία απόσυρσης τους κάνουν αναβαθμίσεις καθώς σέβονται το στρατιωτικό προσωπικό τους και θέλουν να υπηρετούν σε κάτι αξιόμαχο.

        Η απόρριψη των Αδελαίδων μου θυμίζει την απόρριψη των Αυστραλιανών P3 με διάφορες αστείες προφάσεις που τελικά είχαν τεθεί μόνο και μόνο για να δικαιολογηθεί ένας ωκεανός χρήματα που πήγαν πεταμένα στα δικά μας P3. Ίσως για τον ίδιο λόγο δεν πήραμε τις Αδελαίδες.

        1. Και κοινούς αεριοστροβίλους με τις δικες μαςMEKO θα πρόσθετα

          Δεν μπορούμε να εισάγουμε νέο τύπο κινητήρα για 2 μονο πλοία

          Η πολυτυπία σκοτώνει τη διαθεσιμότητα και αυξάνει το κόστος υποστήριξης και εκπαίδευσης
          ξανά τονίζω!!

        2. Αυτό ακριβώς λεω…
          ΜΕΓΑ ΣΚΑΝΔΑΛΟ και από άποψη επιχειησιακή με τη ΜΗ απόκτηση που θα μας έλυνε τα χέρια ως ενδιάμεση λύση, θα έδινε χρόνο…
          και από άποψη τιμής με τις τωρινές επιλογές και τον οπλισμό που φέρουν…ΔΕΙΧΝΕΙ την οικονομική ζημιά.
          Τα δύο αυτά σκαριά με πλήρη φόρτο θα τα είχαμε με περίπου 350 εκ ευρώ.

    2. Νομίζεις ότι το Χιλιανό ναυτικό έχει SM2; Το καράβι πήρανε και το καράβι θα παίρναμε και εμείς, να αποσύρεις S για να πάρεις Perry είναι τρέλα, οι Χιλιανοί δεν μπορούσαν να συντηρήσουν τα ολλανδικά κάτι το οποίο έχει καταφέρει το ΠΝ, και βολεύτηκαν με ότι βρήκαν αλλιώς θα πήγαινε για να βελτιώσει το θαλάσσιο βιότοπο.

      1. Οι χιλιανοί έχουν SM1 από τις L
        Ανάφεραν πως στις L δεν μπορούσαν να υποστηρίξουν τους αρχαίους αεριοστροβίλους OLYMPUS και TYNE
        Υπενθυμίζω πως οι ADELAIDE είναι ίδιας ηλικίας με τη παλιότερη MEKO mas και εκσυχρονισμένη προ δεκαετίας!
        Και οι Αυστραλοί φημίζονται για τους συνεχείς εκσυχρονισμούς των πλοίων τους
        Και χωρίς τους SM2 πάλι τα πλοία είναι αξιόμαχα με 8plo MK41= 32 ESSM t σύχρονα sonar και ικανότητα να φέρουν 2 sea hawk!

        1. Σωστά οι Χιλιανοί χρησιμοποιούν SM1 και sea sparrow ,όπως και στα ολλανδικά ,στους Μκ13 και ΜΚ141 αντίστοιχα . Οι Αυστραλοί εκσυχρονίζουν πολύ καλά τα πλοία τους έχουν κόλλημα όμως με οτιδήποτε αμερικανικό και αυτό ήταν καταστροφικό όπως για παράδειγμα στα υποβρύχια collins που επέμεναν να έχουν αμερικανικό σύστημα σε συμβατικό υποβρύχιο.

    3. «Πάντως για ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ των φωστήρων του Π.Ν με την μη αγορά των 2 μεταχειρισμένων Adelaide που τα πήρε η Χιλή για μόλις 65 εκ ευρώ (ο Αποστολάκης μίλαγε για 180 εκ)»

      Δεν φταίει το ΠΝ σε αυτό, αλλά η πολιτική ηγεσία.

      Αυτή είναι που δεν προχώρησε στην αγορά των Adelaide… αυτή είναι πάλι τώρα που θέλει να μας φορτώσει τα MMSC.

      Αν τώρα είχαμε τις Adelaide, δεν θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν την αγορά των MMSC.
      «Βλεπουν« μπροστά όλοι αυτοί.

      Το έγκλημα είναι διαχρονικά και διακομματικό.

      1. Χαμένα Leopard
        Χαμένα Abrams
        Χαμένα ΤΟΜΑ
        Χαμένα MLRS
        Χαμένα αντιαεροπορικά
        Χαμένα P3 (ΗΠΑ-Αυστραλία)
        Χαμένα C-130
        Χαμένες Αδελαίδες (και άλλα πλοία)
        Χαμένες Fremm του κουτιού,

        ο κατάλογος θα ήταν ατελείωτος, αν δε βάλουμε και τις μη εξασκήσεις options για διάφορα συστήματα ή τις αναβαθμίσεις δεν θα μας φτάνει ο χρόνος. Και συνήθως κάθε τι που χάθηκε, δημιουργεί πιεστική ανάγκη για αγορά καινούργιου ή για την ακριβή αναβάθμιση του υφιστάμενου.

  20. Στο STAR μόλις αυτή την στιγμή αναφέρουν για ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ 2 ARLEIGH BURKE, μέχρι «να έρθουν οι αμερικάνικες φρεγάτες που περιμένουμε» (αυτολεξεί όπως ακριβώς το είπε η δημοσιογράφος του STAR).

    Όυτε καν αγορά!

    Ξεφτιλισμένοι!

    1. Ανάθεμα αν έχουν ιδέα για πιο πράγμα μιλάνε οι και υπάλληλοι αυτό του πρακτορείου. Ότι τους ψυθιριζουν άλλοι αυτά παπαγαλίζουν μάλλον η αφήνουν την φαντασία τους ελεύθερη να πλέκει σενάρια…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *