Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Πολωνίας, στις 16 Ιανουαρίου, ξεκίνησαν οι πτήσεις με το νέο εκπαιδευτικό αεροσκάφος Μ-346 της Leonardo-Finmeccanica.

Η πρώτη πτήση έλαβε χώρα με μεικτό πλήρωμα Πολωνού πιλότου και Ιταλού εκπαιδευτή, στην 41η βάση αεροπορικής εκπαίδευσης στο αεροδρόμιο του Deblin. Υπενθυμίζουμε ότι το 2014, η Πολωνία παρήγγειλε 8 εκπαιδευτικά Μ-346, με τις παραδόσεις να ολοκληρώνονται τον Νοέμβριο του 2017.

Έτσι οι Πολωνοί πιλότοι των F-16 Block 52+, θα εκπαιδεύονται σε ένα από τα πλέον σύγχρονα αεροσκάφη προκεχωρημένης εκπαίδευσης παγκοσμίως, αποχαιρετώντας τα υπέργηρα εκπαιδευτικά TS-11 Iskra (φωτο), που ας σημειωθεί ότι το πρωτότυπο αεροσκάφος πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση, τον Φεβρουάριο του 1960!

Το οξύμωρο και ταυτόχρονα κωμικοτραγικό της υπόθεσης είναι ότι οι πιλότοι των ελληνικών εκσυγχρονισμένων F-16, σε 5-7 χρόνια από σήμερα, πιθανότατα θα συναντούν στις πίστες της 120ης Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα, τον παλιό γνώριμο τους από το 1976(!), που δεν είναι άλλος από το γέρικο, ανεπαρκές και μοναδικό παγκοσμίως, Τ-2Ε Buckeye (φωτο).

Φυσικά η ποιότητα, η ασφάλεια, το κόστος και η συμβατότητα της υφιστάμενης επιχειρησιακής-προκεχωρημένης εκπαίδευσης των Ελλήνων πιλότων, με τα σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα όπως και το «φάντασμα» του πολυεθνικού κέντρου εκπαίδευσης στην Καλαμάτα, δεν νομίζουμε να απασχόλησε ιδιαίτερα τους χθεσινούς επισκέπτες της 135ης Σμηναρχίας Μάχης στη Σκύρο…

 

 

 

Comments

  1. Όταν αγοράζαμε 45 Τ-6 αντί για το πολύ 20 δεν σκεπτόμασταν τα προκεχωρημένης εκπαίδευσης αεροπλάνα. Τότε χρήματα υπήρχαν για να αγοράσουμε 25 άχρηστα για την εκπαίδευση αεροπλάνα. Τώρα αναρωτιόμαστε γιατί δεν έχουμε προκεχωρημένης εκπαίδευσης αεροπλάνα. Γιατί δεν πουλάμε τα 25 αεροπλάνα που δεν χρειαζόμαστε και με τα χρήματα να αγοράσουμε 6-12 προκεχωρημένης εκπαίδευσης αεροπλάνα;

    1. Στις εύλογες επισημάνσεις μας δυσκολευόμαστε να βρούμε κάποιες πειστικές απαντήσεις.Το θέμα είναι ότι με την FOS για την υποστήριξη των αεροσκαφώνΤ-6Α ΤexanII προβλέπεται ότι ανά πάσα στιγμή, θα ειναι λογιστικά διαθέσιμα 24 αεροσκάφη, με ποσοστό διαθεσιμότητας μεγαλύτερο του 85%. Ο διαγωνισμός για την FOS επαναλήφθηκε τον Σεπτέμβριο του 2017 και περιμένουμε… Για το μέλλον της προκεχωρημένης εκπαίδευσης στην ΠΑ και το περίφημο διεθνές αεροπορικό κέντρο εκπαίδευσης στην Καλαμάτα, που χρόνια το ακούμε και τίποτα δεν γίνεται, θεωρούμε ότι κάποιος πρέπει να βάλει λεφτά, είτε επιλέγοντας το σχήμα μιας ιδιωτικής εταιρείας παροχής εκπαίδευσης είτε σαν μια αμιγώς ευρωπαική επένδυση. Για την πώληση κάποιων μονάδων Τ-6Α ΤexanII θεωρούμε ότι ακόμα και αν θεωρητικά βρισκόταν κάποιος σοβαρός ενδιαφερόμενος, για να τα βγάλει πέρα με το τέρας της ελληνικής γραφειοκρατίας και τις δυνάμεις του λαικισμού, θα προτιμούσε εξ αρχής, να ασχοληθεί με σοβαρότερα κράτη και προτάσεις.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *