Σύμφωνα με πληροφορίες του «DefenceReview.gr» το ΓΕΣ (Γενικό Επιτελείο Στρατού), σε συνεργασία με την Αεροπορία Στρατού (ΑΣ), εξετάζει δύο (2) εναλλακτικά σενάρια για το μέλλον του στόλου των επιθετικών ελικοπτέρων AH-64 Apache του ΕΣ (Ελληνικός Στρατός), ιδιαίτερα των 19 παλαιότερων AH-64A+, ένα θέμα το οποίο είχαμε θίξει με αναρτήσεις μας, τον Αύγουστο του 2018 και τον Απρίλιο του 2019.

Το πρώτο σενάριο αφορά στον μερικό εκσυγχρονισμό των 19 AH-64A+ έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της παλαιότητας που αντιμετωπίζουν. Όπως είχαμε τονίσει, η ΑΣ εξετάζει την ισραηλινή πρόταση μερικής αναβάθμισης, της εταιρίας Elbit. Η νεότερη ενημέρωση που έχουμε είναι ότι το κόστος του προγράμματος ανέρχεται στα € 35 εκατομμύρια και για τα 19 ελικόπτερα.

Από τα € 35 εκατομμύρια τα € 25 θα εισπράξει η Elbit, για την παροχή των υπηρεσιών και εργασιών της αναβάθμισης, ενώ € 10 εκατομμύρια θα εισπράξει η Boeing, η οποία θα αναλάβει τις εργασίες πιστοποίησης των νέων οπτικών που θα τοποθετήσει στα ελικόπτερα η Elbit και τα οποία, όπως μας τονίστηκε, θα είναι ανώτερα των αντίστοιχων οπτικών των AH-64D.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι απολύτως αναγκαίο καθώς τα AH-64A+ πετάν εδώ και 25 χρόνια και ενσωματώνουν τεχνολογία της δεκαετίας του 1980 και, εάν παραμείνουν ως έχουν, θα απαξιωθούν, ενώ η τεχνική τους υποστήριξη θα γίνεται ολοένα και δυσκολότερη. Παρά το γεγονός ότι απολαμβάνουν επαρκή υποστήριξη σε ανταλλακτικά, λόγω της διάθεσης μεγάλων ποσοτήτων αναλώσιμων και απαρτίων, αυτό συμβαίνει για τα κύρια συγκροτήματα και υπό-συγκροτήματα των ελικοπτέρων.

Πρόβλημα υποστήριξης υπάρχει σε μικρό αριθμό υπό-συστημάτων τα οποία η κατασκευάστρια εταιρία έχει σταματήσει να υποστηρίζει, λόγω της μεταβίβασης της γραμμής παραγωγής και υποστήριξης από την έκδοση AH-64A στις εκδόσεις ΑΗ-64D/E. Η διαδικασία αυτή ολοκληρώθηκε το 2013 οπότε η Boeing ενημέρωσε την ΑΣ ότι διακόπτει οριστικά την υποστήριξη του AH-64A+.

Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι η ισραηλινή πρόταση δεν περιλαμβάνει το πλήρες πακέτο αναβάθμισης που εφαρμόστηκε στα ισραηλινά ελικόπτερα. Δηλαδή, δεν περιλαμβάνει την εγκατάσταση νέου συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου, νέα συστήματα επικοινωνιών καθώς και την πιστοποίηση νέων όπλων όπως το βλήμα Spike-LR και οι ρουκέτες GATR-L.

Το δεύτερο σενάριο-εναλλακτική λύση είναι να πουληθούν τα 19 ελληνικά AH-64A+ στο Ισραήλ, το οποίο τα θέλει, χωρίς να έχουν γίνει ακόμα συζητήσεις για το κόστος της πιθανής αγοραπωλησίας. Όμως ενδιαφέρον για τα ελληνικά AH-64A+, εφόσον η Ελλάδα αποφασίσει να τα πουλήσει, υπάρχει από το Ισραήλ. Τα χρήματα που θα εισπράξει η Ελλάδα από την πώληση τους θα δαπανηθούν για την προμήθεια, ιδανικά ισάριθμων, μεταχειρισμένων αμερικανικών AH-64D (ήδη οι ΗΠΑ έχουν ενημερώσει την Ελλάδα για τη διαθεσιμότητα των AH-64D).

Τον περασμένο Μάρτιο έγινε γνωστό ότι ο Αμερικανικός Στρατός αποφάσισε την τροποποίηση του δυναμολογίου επιθετικών και αναγνωριστικών ελικοπτέρων. Ο αρχικός σχεδιασμός ήταν η αναβάθμιση 634, από τα 653 εν υπηρεσία AH-64D στο επίπεδο AH-64Ε Guardian Apache, η παράλληλη προμήθεια 56 νέων AH-64Ε Guardian Apache (σύνολο 690 ΑΗ-64E Guardian Apache) και η προμήθεια 300-350 ελαφρών ελικοπτέρων ένοπλης αναγνώρισης, στο πλαίσιο του προγράμματος FARA (Future Attack Reconnaissance Aircraft), αντικατάστασης των 340 περίπου OH-58D Kiowa Warrior που αποσύρθηκαν.

Ωστόσο, ο Αμερικανικός Στρατός άλλαξε προγραμματισμό και πλέον σχεδιάζει να διατηρήσει σε υπηρεσία 345 ελικόπτερα AH-64E (56 νέα και 289 από αναβάθμιση), με παράλληλη προμήθεια διπλάσιου αριθμού ελικοπτέρων του προγράμματος FARA (600-700 ελικόπτερα). Το πρόγραμμα παραγωγής των νέων AH-64E και αναβάθμισης των AH-64D στο επίπεδο AH-64E, αναμένεται να ξεκινήσει το 2020 και να ολοκληρωθεί το 2026.

Ωστόσο, ακόμα και αν η Ελλάδα αποκτήσει μεταχειρισμένα AH-64D από τις ΗΠΑ, πάλι θα πρόκειται για μια μεσοπρόθεσμη λύση καθώς θα απαιτηθεί, εκ των πραγμάτων, η αναβάθμιση τους στο επίπεδο AH-64E διότι το 2026 θα σταματήσει η υποστήριξη της έκδοσης AH-64D, καθώς η γραμμή παραγωγής και υποστήριξης θα μεταβεί στην έκδοση AH-64E.

Comments

    1. Σαφώς και δεν είναι 1:1 η αναλογία τιμής.

      Σίγουρα τα AH64D θα διατίθενται με κανονική τιμή πώλησης.

      ΥΓ: Έχω την εντύπωση ότι για τα Α/Α+, οι Ισραηλινοί έχουν την άδεια να του κάνουν δομικές αλλαγές σε όλα τα συστήματα.
      Σκέψου ότι ένα Ισραηλινό ΑΗ64Α+ είναι κατά πολύ καλύτερο από ένα τυπικο AH64D…

      1. Σαφώς με τον οπλισμό ειναι καλύτερο σε πολλά σημεία, μέχρι και Spike NLOS έχουν πιστοποιήσει πάνω τους. Αλλά σε πολλαπλές εμπλοκές με Hellfire L δεν ειναι καλύτερο, όμως με τους Spike ER2, μπορούν να στοχοποιούν μέχρι τα 16km πια, υπό ορισμένες συνθήκες.
        Εμείς όμως δεν νομίζω ότι υπαρχει περίπτωση να τοποθετήσουμε τέτοιο οπλισμό.

    2. Από ότι βρήκα από ανοιχτές πηγές (wiki) οι ΗΠΑ επί Obama και έπειτα αρνήθηκαν την αγορά νέων -D ή έστω τον εκσυχρονισμό των -Α σε -D, για αυτό και το 13 προχώρησε το ισραηλινό πακέτο για τα -Α,το οποίο τα φέρνει κοντά στα -D συν ενσωμάτωση Ισραηλινής προέλευσης όπλα και σουίτα ηλεκτρονικών. Για αυτό ίσως να θέλουν τα δικά μας που είναι -Α και μπορούν να παρακάμψουν τις ΗΠΑ,όντας παλαιά ελικόπτερα. Αλλιώς δεν στέκει αν μπορούν να πάρουν -D σε ανταγωνιστικό κόστος, να επιλέγουν τα δικά μας.Τώρα για εμάς:
      1)Αν αποδεχτούμε το ισραηλινό πακέτο πλην όπλων θα έχουμε 2 τύπους -D, -Ai με διαφορετική γραμμή συντήρησης.Πιο φτηνό στην αρχή αλλά σε βάθος χρόνου δεν ξέρω.
      2)Πώληση και αγορά μεταχειρισμένων -D δημιουργεί επιχειρησιακό κενό, και μετά απο 10 χρόνια θα θέλουν αναβάθμιση,που από το πρόγραμμα της Βρετανίας φάνηκε τσουχτερή. Στα θετικά όμως ο στόλος θα είναι ομοιογενής.
      Επειδή δεν υπάρχουν λεπτομέρειες για να γίνει άμεση σύγκριση και η άποψη μου ως αρχάριου σε τέτοια θέματα τείνει προς το σενάριο 1 ως value for money.

  1. Η Ελλάδα έχει αρκετά ΕΕ/Π προς ώρας, τόσα πολλά που ποτέ δεν θα μπορούσε να φανταστεί. Το καλύτερο σενάριο θα ήταν η αναβάθμιση των ΑΗ64Α+ σαν πιο οικονομική λύση. Υπάρχουν άλλες ανάγκες στον ΕΣ που πρέπει να καλυφτούν.

    Διότι τα ΑΗ64D δεν θα δωρίζονται όπως τα ΟΗ58KW, αλλά θα δίνονται με «τσιμπημένη» τιμή.

    1. Τα Α & D έχουν ίδιους κινητήρες, ενώ οι κινητήρες των Guardian είναι ισχυρότεροι.
      Τα Α έχουν καλύτερες κινηματικές επιδόσεις των D, τα οποία είναι βαρύτερα λόγω περισσότερων αισθητήρων & φορτίων.
      Τα Αμερικανικά D παίζει να έχουν και πενταπλάσιες ώρες από τα αντίστοιχα Ελληνικά D & A+ και μάλιστα σε πεδία μάχης (Αφγανιστάν, Ιρακ, Συρία)
      Συνεπώς η λογική λέει, ότι η τιμή δεν μπορεί να είναι «τσιμπημένη», αλλά μια ανάλογη περίπτωση με τα M1A1…όπου θα πρέπει να πάει ομάδα επί τόπου να ελέγξει-
      αν προλάβουμε γιατί όλο και κάποιοι από Πολωνία, Ρουμανία, Κροατία, Ταϊβαν, Ισραήλ θα αρχίσουν να σκουπίζουν τα καλύτερα.
      Ακόμη και για ανταλλακτικά και συλλογές Arrowhead & Longbow για αναπλήρωση των απωλειών

  2. Ειναι κριμα εστω κι ετσι απο σποντα να μην ακολουθησουμε μια φορα τις εξελιξεις…συμφωνω ειναι πιο φθηνη επιλογη τα Α+
    Αλλα δίνοντάς τα …και παιρνωντας 16-17 D
    Δίνοντας καπόια χρηματα παραπανω τα φέρνουμε ολα στο επιπεδο ολων των χωρων που θα χρησιμοποιουν τον τυπο στον E οπως νοτια κορεα σινγκαπουρη ισραηλ ολλανδια Αγγλία ινδια ιαπωνια κλπ κλπ…. το να εκσυγχρονισουμε τα δικα μας ειναι μια λυση που επρεπε να χε γινει εδω και καιρο.γιατι οταν ολοι θα ναι στην τελευταια εκδοση εμεις θα ψαχνομαστε για τα 9 D και να αντικαταστησουμε τα πιο παλια A+
    Όπως και τα kiowa εξαιρετική η προμηθεια αλλα μην πεταμε με αυτα μεχρι το 2040 χωρις αναβαθμιση η συστημα αυτοπροστασιας κλπ.η επενδυση που εχουμε κανει στον τυπο apache ειναι τεραστια και ειναι το καλυτερο επιθετικό ελικοπτερο αυτη τη στιγμη στον κοσμο! κρίμα να το απαξιωσουμε (ουτε εχουμε μοναδες οπως διαβασα παραπα γιατι η διαθεσημοτητα ποτε δεν ειναι 100% σε κανεναν τυπο ολπικου συστηματος στην καλυτερη 70με80% ουτε τα kiowa ειναι επιθετικά ελικοπτερα) η να εχουμε 2-3 τυπους για 30μονάδες μονο.

  3. Η σοβαρότερη λύση ειναι να μην πέσουμε στους αμερικάνους για τα AH64D, δεν θα αργήσουν να αποσυρθούν, όχι και αυτά δεν θα φέλουν εκσυγχρονισμό σε μερικά χρόνια… αλλά για καμιά δεκαετία θα την βγάλουμε.

  4. Έτσι όπως φαίνονται τα πράγματα, η προτιμότερη λύση είναι η πώληση των Α και η προμήθεια των D.
    Όμως, δεν γνωρίζουμε την τιμή των D., η οποία εκτιμώ ότι δεν θα είναι απρόσιτη, αφού σε λίγα χρόνια τα αποσύρουν και αυτά.
    Η τιμή των Α έτσι, θα μπει σε ένα παζάρι με τα D, αφού θα γίνει τριγωνική καραμπόλα Ισραήλ, ΗΠΑ, Ελλάδας, όπου η εμπλοκή του Ισραήλ σε αυτή τη σχέση μπορεί να μας ωφελήσει. Δεν λέω ότι θα γίνει έτσι, αλλά υπάρχει και αυτό.

  5. «ιδανικά ισάριθμων, μεταχειρισμένων αμερικανικών AH-64D»

    Δεν υπαρχει τιποτα το ιδανικο σε μολις 19 Apache για ολοκληρη την χωρα… και πραγματικα διαθεσιμα τα 12-13.

    Τα νουμερα τους θα πρεπει να φτάσουν κατ ελάχιστο τα 36. Η απειλη που υπαρχει στα ανατολικα μας εχει γιγαντωθει. Και οχι τα Kiowa δεν ισοφαρίζουν την ελλειψη Apache.

  6. Εξαιρετική ενημέρωση!

    Η απόκτηση μεταχειρισμένVN -d θα οδηγούσε σε ένα σύχρονο ομογενοποιημένο στόλο με τεραστια πλεονεκτήματα στη λογιστική υποστήριξη συντήρηση εκπαίδευση
    Ένα kainouRgio -e τιμάται κοντά στα 100MILL οποτε το θέμα είναι ποσο ποτε και εάν μας δίνουν οι αμερικανοι τα spare -D!!
    Με 35mill που τιμάται η πρώτη λύση έχω την εντύπωση πως μπορούμε να πάρουμε ..2-3 -D max!!

    Δεν νομίζω επίσης πως οι ισραηλινοί θα πλήρωναν παραπάνω για τα ελληνικά A+ δεδομένου της ηλικίας και της κατάστασης τουS
    Ορθολογικά λοιπon νομίζω πως η πρώτη λύση είναι η καλύτερη
    Θα κρατήσει αξιόμαχα τα A+μέχρι να ξεκαθαρίσει η katastash με τα αμερικανικα D
    Για να δούμε τι θα κάνει η νέα κυβέρνηση

      1. Αγαπητε μου εξαλλε CK…
        Κάτσε μην στριμωχτούμε πάλι…
        Ξέρεις πως καθε παραγγελία ειναι ξεχωριστή και περιλαμβάνει οτι θέλει καθε χώρα να πάρει… Και αν τα πάρει όλα…
        Αν δλδ περιλαμβάνει την Άρτα και τα Γιάννενα ανεβαίνει το κασέ…
        Η καθαρή αξία της αναβάθμισης απο -Δ σε -Ε παει κάπου στα 25 εκ…
        Η αξία ενος καινούργιου πάει κάπου στα 35εκ…
        Οι τιμες της dsca επίσης ξέρεις οτι είναι οι οροφές… Οχι η τελική τιμή…
        Μέσω FMS για την αξία αναβάθμισης – καινούργιου πας εδω…
        https://comptroller.defense.gov/Portals/45/Documents/defbudget/fy2018/fy2018_Weapons.pdf

  7. Για να μην αιθεροβατούμε – δεδομένου του προϋπολογισμού για την επόμενη πενταετία
    1. την ελάχιστη αναβάθμιση για να αποφευχθεί η απαξίωση των AH-64
    2. Προσανατολισμός AH-64 Apache στον Εβρο όπου και η μεγαλύτερη απειλή Τουρκικών τεθωρακισμένων
    3. Kiowa Warrior στα νησιά (Σκύρος, Νάξος, όπου στα 160 km -1 ώρα διαδρομή- καλύπτουν αποβάσεις σε Λέσβο, Χίο, Σάμο, Ικαρία, Κώς & τέλος απόσπασμα στη Ρόδο για κάλυψη και του Καστελόριζου). Ξεβόλεμα , σίγουρα, για τους ελικοπτεράδες του Στεφανοβικείου, αναγκαιότητα όμως…
    4. Χωρίς Αεροπορική Κυριαρχία (που για το Ισραήλ θεωρείται δεδομένη, αλλά όχι για την Ελλάδα σε περίπτωση Ε/Τ πολέμου) τα Ελικόπτερα θα διαδραματίσουν οριακό μόνον ρόλο, είτε στον Έβρο είτε στο Αιγαίο.
    5. Επιπλέον, οι δύο αντίπαλοι (πέραν των άλλων Α/Α μικρού & μέσου βεληνεκούς) είναι εξοπλισμένοι (με 600 και 800 αντίστοιχα) φορητά συστήματα A/A Stinger , ιδίου βεληνεκούς με τους εξαπολυόμενους AGM-114 Hellfire των ελικοπτέρων, πράγμα που σημαίνει εύκολη κατάρριψη (βλέπε την πανωλεθρία των ρώσικων Ε/Π στο Αφγανιστάν από τους Μουτζαχεντίν το 1980, μέσω των Stinger).

  8. Πάλι μισές δουλειές όπως στις φρεγάτες!
    Πόσο κοστίζει πια το πλήρες πακέτο αναβάθμισης της Elbit που περιλαμβάνει την εγκατάσταση νέου συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου, νέα συστήματα επικοινωνιών καθώς και την πιστοποίηση νέων όπλων όπως το βλήμα Spike-LR και οι ρουκέτες GATR-L.?
    Όχι πια μισές δουλειές!

    1. Η αναβάθμιση των Ισραηλινών κάνει πολύ καλύτερα αν αποκτηθούν και δυνατότητες χρήσης των Spike, αλλά αφού θα αποσυρθούν D από τις ΗΠΑ δεν εχει νόημα να κουβεντιάζουμε εκσυγχρονισμούς των A…
      Είναι μια μεγάλη ευκαιρία να πάμε για ομογενοποίηση του στόλου με D, να αποκτηθούν και λέει Hellfire L και ρουκέτες λέιζερ… με νέα σκοπευτικά ArrowHead μαζί με νέο σύστημα αυτοπροστασίας.
      36 ελικόπτερα σύνολο και 4 εκπαιδευτικά και ένας εξομοιωτής είναι το ιδανικό σενάριο.

      1. Θέλεις και εκπαιδευτικά Απάτσι ? Που φυσικά δεν υπάρχουν τέτοια.. (π.χ το μοντέλο ΤΑΗ-64)
        Και στην τελική ποιος σου είπε ότι η Ελλάδα αντέχει οικονομικά να συντηρεί 40 Απάτσι ? Σε ότι αφορά νέα όπλα, ομογενοποίηση στόλου, νέο σύστημα αυτοπροστασίας αυτά είναι όνειρα θερινής νυκτός. Ούτε σε 40 χρόνια δεν θα γίνουν.

        1. Τε εκπαιδευτικά είναι λόγω οροφής να υπάρχουν διαθέσιμα 36 και άλλα τέσσερα για να ακολουθείτε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της μονάδας, τώρα έχουμε δύο τύπους 28 Apache, λες να ειναι πρόβλημα τα 36+4?
          Ειναι πρόβλημα να μπουν τα νέα σκοπευτικά με 30-40 εκ. και με τα συστήματα αυτοπροστασίας όλα μαζί στα 100εκ? πως το βλέπεις;

          1. Δεν υπάρχουν εκπαιδευτικά Απάτσι.
            Η Ελλάδα δεν μπορεί να συντηρήσει οικονομικά το σύνολο των ελικοπτέρων Απάτσι της.
            Ποιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της μονάδας ? Αυτό που ο κάθε χειριστής Απάτσι πετάει μέχρι 40 ώρες τον χρόνο ? Χώρια ότι κάποια από τα Απάτσι -Α έχουν παροπλιστεί εδώ και μερικά χρόνια…
            Ναι είναι πρόβλημα να μπουν αυτά που γράφεις γιατί δεν υπάρχουν τα λεφτά και αυτά που υπάρχουν δεν φτάνουν με τίποτα για να καλύψουν τις καθημερινές ανάγκες των Ε.Δ.

          2. Για P-3 και ROMEO μια χαρά βλέπω να βρίσκονται χρήματα… εκεί που θέλουν τα βρίσκουν. Ας κλείσουν άχρηστα στρατόπεδα σε όλη την Ελλάδα και ας σταματήσουν οι ένοπλες δυνάμεις να κάνουν το έργο της πολιτικής προστασίας….

          3. Η Ελλάδα, με τα κονδύλια που δίνονται, δεν μπορεί να συντηρήσει στην ουσία τίποτα.
            Μπορεί να συντηρήσει ότι πρέπει, αν σοβαρευτεί.
            Να μην το πάω πολιτικά, αλλά κάποιοι ΔΕΝ θέλουν, όχι ότι δεν μπορούν.
            Η χώρα πρέπει να έχει αυτά που χρειάζεται, στην ποσότητα που πρέπει και την ποιότητα που απαιτείται. ΤΕΛΟΣ. Όποιος δεν μπορεί να τα συντηρήσει να πάει ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ. Για το λόγο ότι, εκεί που (αλλού) θέλει, τα βρίσκει και τα δίνει (π.χ. 2+ δις αυξήθηκε το κόστος του δημοσίου τελευταία και 300+ εκ. έμειναν αδιάθετα από τα περσινά εξοπλιστικά).

          4. Δεν έχουμε αγοράσει ακόμη κανένα SH-60R ενώ σημαντικό μέρος των κονδυλίων για τα Ρ-3 προέρχεται από ανεκτέλεστα Α.Ω παλαιότερων αγορών.
            Mε το σκεπτικό σου περί των -υποτιθέμενων- χρημάτων, αφού υποτίθεται υπάρχουν -ή μπορούν να βρεθούν- είναι να απορεί κανείς γιατί το Π.Ν δεν αγόρασε έστω μία νέα φρεγάτα, από το 2008 μέχρι και σήμερα ,που υπάρχει όλα αυτά τα χρόνια θέμα αγοράς φρεγατών. .

      2. Αμυντική πολιτική δεν κάνεις με βάσει το τί θα κανουν οι ΗΠΑ.
        Αν αλλαξουν ξανά γνώμη και πουν κρατάμε τα D? Τί γίνεται?
        Αν η τίμή που τα δίνουν είναι ασύμφορη?Χρήματα θα υπάρχουν ?
        Κι αν στο μεταξύ γίνει κανένα ατύχημα με τους Τορκους?
        Υπάρχουν προγράμματα πιο επείγοντα.π.χ MLRS,TOMA,αναβάθμιση ΜΕΚΟ,νέα φρεγάτα,αποσυρση Μ48mοlf μέσα στην επόμενη 7-8ετία,νέο Μαχητικό κλπ.
        Δεν μιλάω για μικροπρογράμματα εισαγωγής νέων όπλων όπως πχ τορπίλες,εξυπνα βλήματα πυροβολικου, hellfire κλπ
        Το πλήρες πακέτο αναβάθμισης μαζί εγκατάσταση νέου συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου, νέα συστήματα επικοινωνιών καθώς και την πιστοποίηση νέων όπλων όπως το βλήμα Spike-LR και οι ρουκέτες GATR-L, κλείνει το κεφάλαιο και δεν ξανασυζητάμε και ασχολιόμαστε με τα υπολοιπα προγράματα.Θα μπορούσε να προτεθεί σε αυτό και η αναβάθμιση των Kiowa και Chinnok CH-47 με συστημα αυτοπροστασίας και συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου και θα εκλεινε το κεφαλαιο αεροπορείας στρατού.

  9. Νομίζω πρέπει να κινηθούμε και προς τις δύο κατευθύνσεις.
    1) Αναβάθμιση των Α+ από τους Ισραηλινους
    2) Προετοιμασία από τώρα για επιλογή και απόκτηση 10-12 μεταχειρισμένων – D από Αμερική όταν γίνουν διάθεσιμα.
    3) σκούπισμα είτε από Αμερική είτε από άλλες χώρες που αναβαθμίζουν σε επίπεδο – Ε τα δικά τους – D των απαρτιων που αφαιρούν τα οποία μας ενδιαφέρουν για δημιουργία stock για τα – D. Ας παραδειγματιστουμε και λίγο από τους Ισραηλινους.
    Αν αναβαθμισει η Elbit τα 19 Α+ τότε καλό θα ήταν να δούμε και το πλήρες πακέτο αναβάθμισης που προσφέρει. Αν το κόστος δεν ειναι πολύ πάνω δεν νομίζω ότι θα ήταν άσχημο να πιστοποιησουμε ρουκέτες,spike lr και ένα καλύτερο σύστημα Η/Π.

  10. Ένας λόγος που πήραμε τα Kiowa είναι ότι πλέον τα Απάτσι είναι ακριβά για τα οικονομικά δεδομένα μας.

    Σε ότι αφορά τον εκσυγχρονισμό των 19 -Α αν θυμάμαι καλά οι Αμερικάνοι μας ζητούσαν κάποιες 100άδες εκατ. δολ. Οπότε. Τίθεται το θέμα τι θα αλλαχτεί σε αυτά με τον ισραηλινό εκσυγχρονισμό της τάξης των μόλις 35 εκατ. δολ..

  11. Ποσο εχει το πλήρες πακέτο αναβάθμισης που εφαρμόστηκε στα ισραηλινά ελικόπτερα, ειναι μια καλη ερωτηση.
    Μπορει να εφαρμοστει αυτο το πακετο και σε αλλο τυπο/ους ελικοπτερου.
    Υπαρχει δυνατοτητα σε τετοια περιπτωση και για συμπαραγωγες με Ελληνικης πλευρα, αλλα πρεπει να συζητηθει φυσικα το τεχνικο και το οικονομικο πλαισιο.
    Ελλας, Ισραηλ και Κυπρος μπορουν να αποτελεσουν εν μερει τουλαχιστον μια κοινη αγορα στρατιωτικων συστηματων και συνεργασιων.
    (Το Ισραηλ εχει ηδη ριξει την ιδεα, για κοινη αγορα οσο αφορα τους υδρογονανθρακες)

  12. Ωραια εφοσον μιλαμε για ιδιους κινητηρες πραγμα σημαντικο σε συντηρηση-υποστηριξη γιατι δεν κοιταμε την πληρη «ισραηλοποιηση» τοσο των Α οσο και των D ετσι ωστε ΟΛΟΣ ο εξοπλισμος να ερθει στο ιδιο επιπεδο;

  13. Κάποιες απαντήσεις σε ερωτήσεις παραπάνω

    1) Πράγματι τα APACHE είναι πολύ ακριβά για εμάς να τα πετάμε
    Είχε βγει πως ο μέσος ορος χρήσης τους από εμάς είναι μόλις
    32 ώρες το χρόνο ανά ελικόπτερο!
    Νομίζουμε πως έχουμε αξιόμαχα πληρώματα με αυτές τις ώρες?

    2) Το κόστος εκσυχρονισμού από -D σε -E για τους Αμερικανους ξεπερνά τα 100 mil USD!!

    https://www.defence-point.gr/news/kindynos-gia-tin-aeroporia-stratoy-apo-tis-exelixeis-sta-apache-d-toy-us-army

    Ollandoi:

    https://thedefensepost.com/2018/09/17/netherlands-apache-helicopter-upgrade-letter/

    1200 mill usd/ 28 Apaches!!

    Κόστος καινούργιου E
    είναι Ακόμα περισσότερο!!!

    https://thediplomat.com/2018/06/us-approves-sale-of-6-more-apache-ah-64e-attack-helicopters-to-india/
    930 mill usd/ 6 Apaches !!!!

    3) Η ισραηλινή πρόταση επικεντρώνεται στην αντικατάσταση μερών του σκοπευτικού που δεν υποστηρίζονται πλέον κατά το defencereview

    https://defencereview.gr/exelixeis-sto-programma-merikis-anav/

    Τώρα το άρθρο γραφει πως θα αντικατασταθεί όλο το συγκρότημα TADS-PNVS

    Το κόστος αγοράς νέου από τους αμερικανους δεν είναι πολύ υψηλό πάντως

    https://www.ptisidiastima.com/arrowhead-for-egyptian-apaches/

    4) Εάν πάμε προς το ισραηλινό πρότυπο τότε θα χάσουμε την υποστήριξη από τη κατασκευάστρια και τους αμερικανους
    Επιπλέον δείτε τι κατάσταση που είναι τα τουρκικα συστήματα(F4 TERMINATOR,POPEYE,M60) που είχαν ισραηλινή ανάμειξη τώρα που χάλασαντις σχέσεις τους

    5) Ένας λόγος που φωνάζω για τα NH90 είναι οι κινητήρες τους
    Τελείως ξένοι με τη USmade αεροπορία στρατού
    Έχουμε ήδη τους T700 στα APACHE και τα SEA HAWK
    Δεν μπορούμε να βάλουμε και άλλον τύπο!
    Οι άγγλοι πάντως πάνε για τους αμερικανικους στα -E λόγω κόστους τοποθέτησης νέου κινητήρα διαφορετικού από αυτόν του κυριου χρηστη
    https://www.forces.net/news/tri-service/meet-british-armys-new-apache
    https://www.thinkdefence.co.uk/2015/08/uk-ah-64e-apache-guardian/

  14. Τα πραγματα ειναι απλα ..
    Arrowhead σε ολα , γυρω στις 5-8.000 APKWS η DAGR ,και περιπου 400 AGM -114L/R/N και συντηρηση ..
    Εμεις τα κανουμε απιθανα ως συνηθως ..
    Τα δε οπλα τους θα τα μοιραζονται και τα νεοαφιχθεντα KW οταν τα αποφασισουν να τα αξιοποιησουν καποιοι ..
    Μαζι σε αυτα θα αγοραζα τα ουτως η αλλως προσιτα συστηματα αυτοπροστασιας των KW που λειπουν ..
    Αλλη πονεμενη ιστορια η διαχρονικη αδιαφορια για συστηματα αυτοπροστασιας σε ολα τα ιπταμενα μεσα μας απο ελικοπτερα μεχρι μεταφορικα αεροσκαφη κανοντας τα ιδανικους στοχους .

    1. Λογικότατη η προσέγγιση σου.

      Αλλα δυστυχώς εκεί που σταματάει η λογική ξεκινάει ο ελληνικός σρατός:

      Αντί να δώσουν τα c 50 mill USD να κάνουν αυτά που γραφεις πήγαν και μάζεψαν τα KIOWA!

      Και τώρα ανακάλυψαν πως δεν έχουν προσωπικό να τα συναρμολογήσει και διαθέσιμα λεφτά να τα βάψουν εάν στέκει το δημοσίευμα του Δούρειος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *