Η σουηδική Saab ανακοίνωσε ότι απέσπασε συμβόλαιο ύψους $ 160 εκατομμυρίων για την προμήθεια αδιευκρίνιστους αριθμού συστημάτων έγκαιρης προειδοποίησης EriEye σε μη-κατονομαζόμενη χώρα. Ως αεροπορική πλατφόρμα έχει επιλεγεί το αεροσκάφος Saab-2000, ενώ οι παραδόσεις θα πραγματοποιηθούν την περίοδο 2020-2023.

Δεδομένου ότι πλέον η Saab έχει αναπτύξει και προσφέρει την εξέλιξη του EriEye, που είναι το GlobalEye επί αεροσκάφους Global-6000/6500 της Bombardier, πιθανότατα η προμήθεια αφορά σε πελάτη που ήδη διαθέτει το σύστημα, και οι δύο χώρες που διαθέτουν το συνδυασμό EriEye και Saab-2000 είναι το Πακιστάν και η Σαουδική Αραβία.

Comments

  1. Mπορει κανεις να μου εξηγησει γιατι το 1998 επιλεξαμε το ιπταμενο ρανταρ Erieye επι….βραζιλιανικου αεροσκαφους Embraer, και δεν ζητησαμε την ολοκληρωμενη και δοκιμασμενη λυση που ηδη υπηρετουσε και υπηρετει στη σουηδικη Αεροπορια; (ρανταρ Erieye επι αεροσκαφους SAAB)

    Υπηρξε μεγαλο προβλημα με αυτην την ιστορια.

    1. Διότι αυτό το α/φ ήταν πιο φτηνό. Η αλήθεια είναι ότι βλάβες κ.λπ. δεν έχει βγάλει (θέλει βέβαια τις FOS του όπως κάθε α/φ). Μεγαλύτερη σημασία έχουν τα συστήματά του, των οποίων τα δικά μας απαιτούν αναβάθμιση.

    2. Ο συνδυασμός αεροσκάφους της Embraer με το EriEye είχε ήδη αγοραστεί από τους Βραζιλιάνους πριν από εμάς άρα δεν επιλέξαμε το βραζιλιάνικο αεροσκάφος από μόνοι μας, αλλά ως ένα project και συνδυασμός που έτρεχε ήδη.
      Τότε δεν είχε ακόμα πιστοποιηθεί το EriEye πάνω σε Saab 2000 αλλά μόνο σε Saab 340 που μας είχαν δοθεί δανεικά μέχρι την άφιξη των καινούργιων που είχαμε παραγγείλει.
      Οι πολύ καλύτερες επιδόσεις του turbofan EMB-135 έναντι του turboprop Saab 340 έκριναν (ορθώς) την επιλογή.

      1. Επίσης η γραμμή παραγωγής του Saab 340 έκλεισε το 1999 οπότε δεν θα υπήρχαν αεροσκάφη νέας παραγωγής. Τα συστήματα που προωθεί πλέον η εταιρεία βασίζονται επάνω σε επαναγορασμένα
        μεταχειρισμένα αεροσκάφη. Το ίδιο ισχύει και για τα Saab 2000 που επίσης έχει κλείσει η γραμμή παραγωγής.

    3. Ξέχασες ποιο δίδυμο έκανε κουμάντο στο Υπουργείο εκείνη τη εποχή?
      Και οι δυο κάναν φυλακή για η σε βοηθήσω!!
      T$sox-$mpoko$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  2. Όπως καταλαβαίνετε αποκλείεται ένα turbofan αεροσκάφος της κατηγορίας των ERJ 135/ ERJ 145 να είναι φθηνότερο από ένα turboprop αεροσκάφος μικρού μεγέθους όπως το Saab 340. Οπότε το ήταν πιο φθηνό δεν ισχύει.

  3. Γιατί μας έδιναν αντισταθμιστικά δωρεάν ένα ακόμη αεροπλάνο που θα χρησιμοποιούνταν για πρωθυπουργικό αεροσκάφος κτλ. Όντως το πήραμε, νομίζω γενικά είναι καλό αεροπλάνο, και πάλι νομίζ είχε και μια μαύρη σελίδα με τον Κρανιδιώτη.

    Ο φορέας δεν έχει τόσο σημασία και είναι και καλούτσικος, το θέμα είναι ότι η Βραζιλία έκανε ή κάνει μια πολύ φτηνή αλλά και καλή αναβάθμιση του δικού της ιπτάμενου ραντάρ, ίσως είχε νόημα να το δούμε…

    1. Ο Κρανιδώτης στο FALCON είχε σκοτωθεί
      από τη DASSAULT το χαμέ πάρει στα πλαίσια της αναδιαπραγμάτευσης των M2000- early 90s
      Νεανίας πρέπει να είσαι για να μην τα θυμάσαι~!!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *