Το κέντρο χερσαίων συστημάτων της Διοίκησης Έρευνας, Ανάπτυξης και Μηχανικής του Αμερικανικού Στρατού ( US Army Research, Development and Engineering Command), σε συνεργασία με την εταιρία Honeywell Aerospace, αναπτύσσει ένα σύστημα απεικόνισης δεδομένων επί κράνους (Helmet-Mounted Vision System) για χρήση από οδηγούς αρμάτων μάχης και τεθωρακισμένων οχημάτων.

Το σύστημα αναπτύσσεται στο πλαίσιο της τακτικής των «επιχειρήσεων με κλειστές θυρίδες», δηλαδή της οδήγησης του οχήματος και της διεξαγωγής της μάχης με όλες τις θυρίδες κλειστές για αυξημένο επίπεδο προστασίας του πληρώματος και των επιβατών. Σήμερα τα οχήματα Bradley, για παράδειγμα, μπορούν μεν να διεξάγουν «επιχειρήσεις με κλειστές θυρίδες», αλλά ο οδηγός έχει στη διάθεση του συμβατικούς αισθητήρες παρατήρησης με περιορισμένο πεδίο όρασης.

Το νέο σύστημα έχει διαφορετική προσέγγιση. Αρχικά χρησιμοποιεί υψηλής ανάλυσης αισθητήρες επαύξησης της επίγνωσης της τακτικής κατάστασης σ’ όλο το τόξο των 360ο (situational awareness). Επίσης χρησιμοποιεί προηγμένα συστήματα ζεύξης δεδομένων και επικοινωνιών με UAV στην πέριξ περιοχή που δρα το όχημα. Όλα αυτά τα δεδομένα τα έχει μπροστά στα μάτια του ο οδηγός και το άλλο πλήρωμα του οχήματος ή τους άρματος μάχης. Έτσι, ανά πάσα στιγμή το πλήρωμα γνωρίζει με ακρίβεια ότι συμβαίνει πέριξ του οχήματος ή σε απόσταση κ.ά.

Καρδιά του συστήματος είναι ένα σύνολο σταθεροποιημένων, επί του οχήματος, καμερών, με πεδίο όρασης το εμπρός τόξο του οχήματος. Οι εικόνες που συλλέγουν απεικονίζονται στα μάτια του οδηγού επί δύο ολογραφικών οπτικών βοηθημάτων, τα οποία είναι ασφαλή και δεν δημιουργούν ναυτία στον οδηγό.

Ομοίως, κάμερες είναι τοποθετημένες στα πλευρά και στο πίσω μέρος του οχήματος, αλλά ο οδηγός δεν μπορεί να έχει ταυτόχρονα τέσσερις εικόνες από τέσσερα διαφορετικά σημεία του οχήματος. Ο οδηγός θα έχει εικόνα από μια κατεύθυνση (εμπρός, πίσω, δεξιά ή αριστερά), αλλά θα μπορεί να εναλλάσσει το τι βλέπει έτσι ώστε να έχει πλήρη εικόνα. Εναλλακτικά ο οδηγός μπορεί να έχει την εικόνα μπροστά από το όχημα, ο πυροβολητής από ένα από τα πλευρά και ο αρχηγός του πληρώματος να βλέπει στο πίσω τόξο του οχήματος.