Ολοκληρώθηκε η σύνοδος του NATO στις Βρυξέλες όπως και οι συναντήσεις Μητσοτάκη-Ερντογάν και Ερντογάν-Μπάϊντεν. Το πρώτο συμπέρασμα που μπορεί να βγει, ως προς τα ελληνοτουρκικά, είναι ότι οι διαφορές παραμένουν, δηλαδή η Τουρκία εμμένει στις θέσεις της, αλλά ένταση, τουλάχιστον το καλοκαίρι, φαίνεται ότι δεν θα έχουμε. Ίσως γιατί παρά τα χαμόγελα οι αμερικανοτουρκικές σχέσεις δεν πέρασαν σε νέα σελίδα, αλλά παραμένουν προβληματικές, παρά τη συνάντηση Εντογάν-Μπαϊντεν. Όλα τα διεθνή μέσα αναφέρουν ότι ναι μεν η συνάντηση έγινε σε θετικό κλίμα, αλλά τα ζητήματα παραμένουν.

Επιπλέον, ο Ερντογάν χρειάζεται την τονωτική ένεση του τουρισμού το καλοκαίρι στη χειμαζόμενη οικονομία της Τουρκίας. Όλα αυτά συνηγορούν στο ότι η Τουρκία δεν θα θελήσει να φτάσει την κατάσταση στα άκρα, όπως πέρσι και, για κάποιο διάστημα τουλάχιστον, θα παραμείνει ήσυχη. Κατά τα άλλα, το ΝΑΤΟ, στο κείμενο συμπερασμάτων περιλαμβάνονται αναφορές στη Ρωσία και τις «επιθετικές ενέργειες της που αποτελούν απειλή για την ευρωατλαντική ασφάλεια» και την Κίνα «η αυξανόμενη επιρροή της οποίας και οι διεθνείς πολιτικές μπορούν να παρουσιάσουν προκλήσεις».

Comments

  1. Οι διαφορες οχι μονο παραμενουν, αλλα ειναι και πανω στο τραπεζι
    προς συζητηση χωρις ορους και προυποθεσεις.
    Αυτο ακριβως που ζητουσε η Τουρκια.
    Ησυχη δεν θα παραμεινει καθολου η Τουρκια, αν εμεις σε καθε
    προκληση τους κανουμε οτι δεν συμβαινει τιποτα, αυτο δεν
    ειναι ηρεμια, αλλα παραδοχη ανικανοτητας απο μερους μας.
    Θα ριξουν το βαρος στην Κυπρο για αρχη, αλλα δεν προκειται
    να αφησουν καμμια ευκαιρια για να μας μειωσουν ως κρατος
    σε θεματα κυριαρχιας, αλλα και σε θεματα συμμαχιων.
    Θα γινουν αφορητες οι πιεσεις για αποστρατικοποιηση των νησιων
    και για αναγνωριση Τουρκικης μειονοτητας, ενω παραλληλα
    θα υπαρχουν εντασεις στον Εβρο, με προσπαθεια απο μερους
    μας να μην υπαρχει δημοσιοτητα.
    Ουτε στη πραξη, ουτε στα λογια ηρεμια, αλλα μονο ως αφηγημα
    για τις εκλογες που θα ερθουν συντομα.

    1. Φίλε Kanenas,

      Ακριβώς. Παραμένουν και εμείς εξωθούμεθα σε θολές διαπραγματεύσεις. Στο μεταξύ, με αντάλλαγμα την «ηρεμία για το καλοκαίρι» (αφού την πλήρωσε το ΛΣ), η Τουρκία κλείνει αισίως 1 χρόνο χωρίς να έχει υποστεί τις περίφημες ευρωπαικές κυρώσεις, «που θα δάγκωναν».

      Πώς το έλεγε εκείνος ο αναλυτής του ΕΛΙΑΜΕΠ στο άρθρο του στην Καθημερινή; Ότι η φινλανδοποίηση δεν είναι και κακό πράγμα, ε; Δείξε με τους φίλους σου και θα σου πω ποιος είσαι, λέει η παροιμία.

  2. Ο Ερντογάν είπε για λύση των διαφορών σε διμερή επίπεδο. Προφανώς τον ενοχλεί που τις διεθνοποιήσαμε.
    Ένα είναι το δεδομένο. Εμπιστοσύνη υπό του μηδενός.

    1. Φιλε Saab,

      Ο Erdogan, ξέρει τι λεει. Σε διμερές επίπεδο, πάει να πει βάζω και το πιστόλι στο τραπέζι και βάζω και το «τουρκικό δίκαιο» στη θέση του διεθνούς και διακόπτεται δια παντός, η άκαρπη προσπάθεια να κινηθεί διαδικασία κυρώσεων μέσω ΕΕ.

  3. «ο Ερντογάν προσφέρει “δώρα” που ξέρει ότι συγκινούν την Ουάσινγκτον. Πρώτον, ότι δεν δίστασε να μπει στο μάτι του Πούτιν αφενός στηρίζοντας τους Τατάρους της Κριμαίας, αφετέρου συνεργαζόμενος στενά με την Ουκρανία και στο στρατιωτικό επίπεδο. Δεύτερον, της “πουλάει” ότι η τουρκική στρατιωτική παρουσία στη Λιβύη εμπόδισε αυτή τη χώρα να διολισθήσει στη ρωσική σφαίρα επιρροής. Τρίτον, ότι η τουρκική στρατιωτική παρουσία στη Συρία εμποδίζει την ολοκληρωτική επικράτηση του καθεστώτος Άσαντ. Τέταρτον, ότι μόνο η Τουρκία μπορεί να διαπραγματευθεί με τους Ταλιμπάν για τον έλεγχο του αεροδρομίου της Καμπούλ και να καλύψει την μάλλον ντροπιαστική αποχώρηση του ΝΑΤΟ από το Αφγανιστάν.»

    «Από τις Βρυξέλλες, όμως, ο Τούρκος πρόεδρος έφυγε και με άλλα κέρδη. Πρώτον, με το γεγονός ότι η Σύνοδος Κορυφής του ΝΑΤΟ άφησε στο ράφι τη συμπεριφορά της Τουρκίας, αποφεύγοντας να της κάνει συστάσεις. Κυριαρχούσε η ανάγκη ενότητας της Συμμαχίας εν όψει της μεγάλης αποστολής να ανασχέσει την Κίνα. »

    «Δεύτερον, όχι μόνο έριξε γέφυρες στον Μακρόν, αλλά και συμφώνησαν να διαχειριστούν από κοινού τα μέτωπα στη Συρία και στη Λιβύη. Με άλλα λόγια, η Γαλλία, πιστή στη ρεάλ πολιτίκ και προφανώς απογοητευμένη από την Ελλάδα, αποφάσισε να παίξει με τον παίκτη που είναι παρών στο γήπεδο κι όχι με τον θεατή που κοιτάζει από μακριά…»
    https://slpress.gr/diethni/mpainten-erntogan-den-theloyn-rixi-edosan-chrono-mipos-ta-vroyn/

  4. Απολυτα προβλεψιμοι ολοι, κομμενοι και ραμενοι στα φιλοδοξα
    σχεδια του σουλτανου και της φραου που του δινει γραμμη.
    Τελειο σκηνικο για να μεγαλουργησουν οι δυο τους ,
    με μια ΕΕ ως το κοκκαλο Γερμανικη και την χωρα μας δεμενη
    χειροποδαρα απο τα μνημονια και τα γερμανοδουλα ανθρωπακια.
    Για να γινει μεγαλη η Τουρκια ειναι να παρει
    οτι μπορει περισσοτερο απο τον Ελληνισμο για αλλη μια φορα.
    Επειδη παλι στα απευθειας ειναι για τα μπαζα οι απεναντι,
    επρεπε να μεσολαβησει αλλη μια αλωση απο τους σταυροφορους
    μνημονιακη αυτη τη φορα, για να ακολουθησει και ο σουλτανος.
    Ο θειος στην κοσμαρα του, ανακατωστρας απο τους λιγους,
    καταστρεφει με ευκολια αλλα δεν μπορει να διαχειριστει
    την επομενη μερα, κατι που δινει θεμελια γερα στο διδυμο
    Γερμανιας Τουρκιας, να καρπωθουν τον χωρο στα αποκαιδια.
    Συρια, Ιρακ, Λιβυη, Αφγανισταν, ρολοι η μηχανη.
    Μηχανη που ξερει να δουλευει και με αλλα υλικα παραδοσιακα
    οπως τους πρωην συμμαχους του Β΄ΠΠ, αλλα και ταλαιπωρους
    οπως η Αρμενια που νομιζουν οτι το βημα μακρια απο τον κοντο,
    ειναι το σωστο.
    Καθε κινηση του θειου, καλη ή κακη αποφερει κερδος στο διδυμο.
    Απο κοντα και ο κοντος να διορθωνει οποιαδηποτε αστοχια
    στο διδυμο και να παιζει αριστα τον κακο και τον καλο,
    αναλογα το πεδιο δρασης, βαζοντας και αυτος ποδι.

  5. Τα δέκα τελευταία χρόνια βασικό συστατικό της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής ήταν να πλασαριστεί ως αντιπρόσωπος και συνεταίρος κάποιων ισχυρών κέντρων της δύσης, ως πληρεξούσιο των συμφερόντων τους, αλλά ως συντεταγμένο κράτος με έναν ισχυρό τιμονιέρη με τον οποίον να μπορούν να συνεννοηθούν. Για να το πετύχει αυτό έπρεπε να πείσει ότι είναι ικανή και πρόθυμη να κάνει όλες τις βρομοδουλειές στην ευρύτερη Εγγύς Ανατολή γλιτώνοντας τους συνεταίρους από το πολιτικό κόστος αρκεί να έκοβαν μερίδιο στην Τουρκία.
    Εκτός από πολιτικά κέντρα και δεξαμενές σκέψης, ανακατεύονται και χρηματιστές και επενδυτές οι οποίοι προσπαθούν να μαντέψουν προς τα που θα φυσήξει ο άνεμος για να κερδοσκοπήσουν.
    Η στήριξη ή μη αυτών των κέντρων στην Τουρκία επηρεάζει τελικά περισσότερο την τουρκική οικονομία απ’ότι οι εξαγωγές ή ο τουρισμός.
    Το πρότζεκτ εγκαινιάστηκε επίσημα με την εκλογή Ομπάμα (ο Ερντογάν ήταν ο πρώτος αρχηγός κράτους που συνάντησε) για να ατονίσει κάπως επί Τραμπ και στον βαθμό που πέρναγε από το χέρι του. Η ιδέα άρεσε όμως και σε πολλούς Ευρωπαίους που συντάχθηκαν, με πρώτη την Γερμανία που βρήκε μια χρυσή ευκαιρία να κινήσει νήματα σε περιοχές που δεν έπαιζε, χωρίς να χρειαστεί να προτάξει ένοπλες δυνάμεις. Ακολούθησαν μεγάλες επενδύσεις στην Τουρκία για να τρέξει το πρότζεκτ, αλλά για ν’αυγατίσει δεν αρκούσαν τα φτηνά πλυντήρια που συναρμολογούσαν οι Τούρκοι. Έπρεπε ν’ανταποδώσει σε αύξηση της επιρροής και μεγάλες προσδοκίες, που για την ώρα δεν διαφαίνονται.
    Τα γαυγίσματα και οι απειλές της Τουρκίας προς πάσα κατεύθυνση δεν προορίζονται τόσο για να ψαρώσουν οι ενδιαφερόμενοι (οι περισσότεροι εκ των οποίων δεν μασάνε) αλλά για να πείσει τους συνεταίρους ότι μπορεί να ανταπεξέλθει. Είναι σαν να λένε:»κοιτάξτε τι τους κάνουμε και δεν αντιδράνε, επειδή μας φοβούνται». Στους άμεσα εμπλεκόμενους (Ιράκ, Συρία, Αίγυπτος και Αν. Λιβύη) έχει αρχίσει να μοιάζει με κακή θεατρική παράσταση, αλλά τελικά σημασία έχει τι εντύπωση σχηματίζουν στο Βερολίνο, στην Ουάσινγκτον και στην Γουόλ Στριτ. Γι’αυτούς τους λόγους όταν η Ελλάδα σπεύδει στους εταίρους για να καταδείξει «την Τουρκική προκλητικότητα», «την παραβίαση του διεθνούς δικαίου» και «την αδικημένη Ελλάδα», ρίχνει νερό στον μύλο της Τουρκίας. Θα ήταν προτιμότερο να περιοριστεί σε τηλεγραφικούς σχολιασμούς ή και σε απαξίωση.
    Είναι προφανές ότι αν η Τουρκιά νιώσει αρκετά δυνατή θα ρίξει τους συνεταίρους, πράγμα που ίσως συνέβηκε ήδη σε κάποιο βαθμό, αλλά είναι επίσης σαφές ότι θα παραμείνει εξαρτημένη από τα ισχυρά κέντρα της δύσης για κάποια χρόνια (έστω λίγα).

    1. Φιλε Chip,

      Έχεις απόλυτο δίκιο. Η Τουρκία χτίζει προφίλ. Αναλύσεις στην Ιταλία, συγκλίνουν ακριβώς σε αυτό που λες. Άσχετα από όσα έχουν επιτύχει, έχουν πλέον χτίσει προφίλ «σοβαρής χώρας, έτοιμης για όλα, που αν πει κάτι, το κάνει». Χαρακτηριστικά, οι Ιταλοί απόστρατοι ακόμα ακόμα, έχουν πεισθεί πως «οι Τούρκοι είναι έτοιμοι να υπερασπιστούν την πολιτική τους με τα όπλα». Και το λένε αυτό με πικρία και για την ιταλική ατολμία. Η Τουρκία αναδεικνύεται σε διεθνή «παίχτη» και δύναμη που δε διστάζει να χρησιμοποιήσει όπλα. Αυτό προκαλεί δέος και σεβασμό, σε φίλους και εχθρούς.

      Αντίθετα, τον οσφυοκάμπτη το συμπονούν πολλοί, αλλά λίγοι τον σέβονται. Η Τουρκία πλέον, έχει μεν το προφίλ χώρας «εν μέρει δυτικής», που όμως ακόμη και στην Ιταλία τη βλέπουν ως εν δυνάμει ανταγωνιστή-μεγάλη δύναμη. Ακόμη και το γεγονός πως έχει στήσει βιομηχανία, πολεμική και μη, κερδίζει σεβασμό. Την Ελλάδα αντίθετα, την βλέπουν ως μια καημένη χώρα που έχει πέσει χαμηλά, που είναι λεβαντίνικη και βαλκανική.

  6. Από τους Αμερικάνους δεν πήρε το πράσινο φως που ήθελε για τους S400, ούτε τον ξαναβάζουν στα F35. Ούτε καν μια δήλωση στήριξης της Τουρκικής οικονομίας για να σταματήσει η οικονομική γάγγραινα που τρώει κάθε μέρα λίγο-λίγο τη χώρα.
    Οι Γάλλοι ούτε γι αστείο δεν συμφωνούν με την παρουσία στρατιωτών του, στην Λιβύη και το κλίμα δεν βελτιώθηκε από τότε που τον βομβάρδισαν «άγνωστα» αεροσκάφη». Και τα πλοία του Γαλλικού ναυτικού θα συνεχίσουν να έρχονται προς ενίσχυση της Ελλάδας. Και αναμένονται σε λίγες εβδομάδες και τα πρώτα Ραφάλ!
    Η Ελλάδα επιμένει να κρατά σφραγισμένα τα σύνορα όσο και αν φωνάζει για παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων των λαθρομεταναστών στο Έβρο και στο Αιγαίο. Και όχι μόνο τα Ραφάλ έρχονται αλλά και τα F16 πηγαινοέρχονται κατά το δοκούν στην Κύπρο.
    Ο Καναδάς συνεχίζει το εμπάγκο σε τεχνολογικά υπερσύγχρονο υλικό, αναγκάζοντάς τον να το ψάχνει δια της τεθλασμένης και με μεγαλύτερη οικονομική ειβάρυνση.
    Οι Γερμανοί επιμένουν να μην του πουλάνε κινητήτρες για τα Αλτάυ.
    Και τελειωμό δεν έχει η λίστα:
    Αφού τίποτα από αυτά δεν πέτυχε, μπορεί κάποιο από τα εδώ γιουσουφάκια του, να μας πεί ΤΙ ΠΕΤΥΧΕ Ο ΙΣΛΑΜΟΦΥΡΕΡ και τον χειροκροτούν δακρυσμένοι;
    Εκτός πια και αν το κεντρικό επιχείρημα των εθελόδουλων είναι ότι σε μια συνάντηση είχε ύφος… μεγάλου ηγέτη!!! Το διαβάσαμε κι αυτό!!

    1. @ ενοχλητικό κουνούπι

      Μιση αληθεια λες. Οποιος θελει να μπει αερα πατερα μπαινει.
      Για να βγει εκει ναι ειναι σφραγισμενα τα συνορα.
      Ο Καναδας κανει εμπαργο για τα ματια του κοσμου, εκ των πλαγιων
      κανει δουλιτσα και ο θειος παροτρυνει χωρες να παρουν τα Τουρκικα
      προιοντα, μην τυχον και χασουν το κελεπουρι τον σουλτανο που
      τους εχει συνδεσει με Κάϊρο.
      Ο ΙΣΛΑΜΟΦΥΡΕΡ σωστος χαρακτηρισμος, αλλα το τιποτα δεν καταφερε
      ειναι εκτος πραγματικοτητας. Τοσες χωρες ανακατεψε και κυρωσεις γιαυτο
      δεν εφαγε και ουτε θα φαει, οσο εμεις και οι Κυπριοι ειμαστε απολυτα
      ελεγχομενοι απο την Γερμανια.
      Οι Γερμανοι κινητηρες για τα Αλτάυ μπορει να μην τους εδωσαν,
      αλλα υποβρυχια μια χαρα τους εδωσαν, οπως και αμετρητα αλλα
      στην πορεια τους για να το παιζουν μαγκες.
      Γιουσουφακια υπαρχουν στην χωρα μας αλλα ειναι αλλα απο αυτα που
      πιστευεις, ειναι αυτα που πιστευουν στην αρμονικη συμβιωση με τον
      αμετανοητο γενοκτονο, που καυχιεται οτι ειναι πειρατης και απολιθωμα
      μιας αλλης εποχης.

      1. Έγραψα μακροσκελέστατη απάντηση, δεν ξέρω αν θα δημοσιευθεί, είναι υπό έγκριση. Θα πω μόνο το εξής. Μετά την εισβολή στην Κύπρο, η Τουρκία μπήκε κάτω από αμερικανικό εμπάργκο όπλων. Σήμερα ποιος το θυμάται; Το κέρδος υπάρχει όμως ακόμη σήμερα.

    2. @ Ενοχλητικό και ανάγωγο κουνούπι

      Ο αποτυχημένος Islamoφύρερ, παρότι έχει πατήσει τον κάλο όλων, έχει καταφέρει ΚΑΝΕΙΣ να μην θέλει να τον καταστρέψει. Γιατί, αν θέλουν και οι ΗΠΑ και η ΕΕ, μπορούν να του καταστρέψουν την οικονομία σε 1 μήνα.

      – Απέτρεψε τη δημιουργία κουρδικού κράτους. Οι Αμερικανοί προτίμησαν να μαχαιρώσουν τους Κούρδους. Συγγνώμη, αν είναι λίγο. Θυμάμαι Έλληνες αναλυτές που μιλούσαν για το πόσο σίγουρο ήταν όχι μόνο το κουρδικό κράτος στη Συρία, αλλά και ποιο λιμάνι θα είχε.
      – Παίζει με τη Ρωσία την ίδια ώρα και οι ΗΠΑ, που τους έριξε αεροσκάφος και ταυτόχρονα του φτιάχνουν πυρηνικό σταθμό. Τιμωρία για τα S400, ότι για την ώρα, δεν παίρνει F35. Κι αν δεν πάρει F35, ποιος θα το εκμεταλλευτεί αυτό για να τον τσακίσει; H Ελλάδα;
      – Έχει σταματήσει Γαλλία και Ιταλία από το να ψάχνουν για κοιτάσματα σε Κύπρο και νότια της Κρήτης. Τα τεμάχια που είχε κόψει ο Μανιάτης, νότια της Κρήτης, κάνουν «τζιζ!».
      – Έχει ανακηρύξει Γαλάζια Πατρίδα μέχρι την Κρήτη και έκανε έρευνες, ενώ η Ελλάδα των ισχυρών «συμμαχιών», κοιτούσε. Παρντόν! Δεν έκαναν έρευνες, γιατί έκαναν θόρυβο οι έλικες από τα πλοία!
      – Κατάφερε η Ελλάδα και η Κύπρος, επί 1 χρόνο να μη μπορούν να βάλουν 1 κύρωση (που να δαγκώνει ή μη).
      – Κατάφερε να βάλει το ΝΑΤΟ να κάνει deconflicition mechanism, που κανείς δεν ξέρει τι είναι, αλλά μάλλον καλό δεν είναι για μας και την ίδια ώρα συνεχίζουν το χαβά τους.

      – Οι αφίξεις προς Ελλάδα όντως έπεσαν, αφού εξασφάλισε νέα ευρωπαικά κονδύλια.
      https://data2.unhcr.org/en/situations/mediterranean/location/5179

      – Στη Λιβύη απέκτησε βάσεις για 99 χρόνια και πρόσφατα την εκπαίδευση του Λιβυκού ΛΣ και ελέγχει τη ροή μεταναστών και από Λιβύη τώρα.
      – Στην ΕΕ, αντί να έχει την ΕΕ να τον πιέζει να σεβαστεί το διεθνές δίκαιο, έχει τη Γερμανία να σου λέει «βρείτε τα». Και πιο πρόσφατα «να τα λέμε απευθείας χωρίς τρίτο = χωρίς διεθνές δίκαιο).
      – Στο Αρτσάχ, επέκτεινε το προτεκτοράτο του που λέγεται Αζερμπαιτζάν. Ναι. Ο Καναδάς του έκοψε τους αισθητήρες και οι τουρκικές εταιρείες είπαν θα κάνουν δικό τους αισθητήρα. Λες να το εκμεταλλευτεί η Ελλάδα το κενό για επίθεση;
      – Οι ΗΠΑ, αυτές που δεν τους δίνουν F35 ντε, θέλουν να αφήσουν στα χέρια του το Αφγανιστάν. Ποιο ήταν το δόγμα Οζάν από το 80 που αναβιώνει ο Eρντογάν; Τουρκία με επιρροή από Αδριατική ως Σινικό τείχος.

      Η Τουρκία ΠΛΗΡΩΣΕ για κάθε ένα πράγμα που κέρδισε. Αλλά το κόστος, είναι προσωρινό. Το κέρδος, είναι μακροχρόνιο (βάσεις Λιβύη, αποφυγή συριακου κουρδικού κράτους, επέκταση Αζερμπαιτζάν, εκδίωξη γαλλοιταλών από κυπριακή ΑΟΖ και δήλωση Ελλάδας πως υπερασπίζεται μόνο 6νμ). Όπως λένε Ιταλοί αναλυτές, στην Τουρκία λένε «εμείς τους καρπούς της τωρινής μας πολιτικής δε θα προλάβουμε να τους δούμε. Θα τους δούνε τα ΠΑΙΔΙΑ μας. Εμείς θα κάνουμε θυσίες τώρα».

      Δε μου λες και τώρα, η Ελλάδα του διεθνούς δικαίου, τι κέρδισε; Ναι, πολύ καλά έκανε στρατιωτική συνδρομή με τα ΗΑΕ. Στο Αιγαίο, άλλαξε κάτι; Κάναν κάπου πίσω; Γιατί η Γαλάζια Πατρίδα, είναι βήμα ΜΠΡΟΣΤΑ των Τούρκων, όχι πίσω. Δεν υπήρχε πριν κάμποσα χρόνια. Όπως και οι γκρίζες ζώνες, τώρα είναι «νησιά που κατέχονται από την Ελλάδα». Πότε πριν η Ελλάδα δήλωνε πως «εμείς υπερασπίζομαστε μονο 6νμ;». Δηλαδή, δεν υπερασπίζομαι υφαλοκρηπίδα;

      H Ελλάδα λοιπόν, δε μας λες τι προόδους έχει κάνει; Θα μου πεις, ποτέ πριν δε μας εμβόλιζαν το λιμενικό τόσο συχνά. Θα μου πεις, τους έχουμε μειώσει τις παραβιάσεις των χωρικών υδάτων, βρε αδερφε!

      Έτος 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020
      Παραβιάσεις 133 206 389 341 371 299 414 1.998 1.479 2.202 2.108

      http://www.ellinikos-stratos.com/arthra/xwrikaydata.asp

      Όταν σύμβουλος πρωθυπουργού, προέρχεται από το ΕΛΙΑΜΕΠ (δείξε μου το σύμβουλό σου και θα σου πω τι πολιτική κάνεις), με τέτοιες απόψεις:

      https://www.kathimerini.gr/opinion/561121756/o-pelkas-sti-fenermpachtse/

      , το σημαντικό, ειναι να ΜΗΝ το λες το περί φινλανδοποίησης! Άσε τον Καραγκιόζη να ονειρεύεται πως είναι Μεγαλέξανδρος! Αυτό είναι το μόνο πρόβλημα.

      Πρέπει να βγαίνεις και να λες πως όλα πάνε καλά! Η Τουρκία έχει το πρόβλημα! Ναι, ντε!

      1. Καμία δημιουργία Κουρδικού κράτους δεν έχει αποτραπεί. Κατανοητό τό ότι δεν το γνωρίζουν οι περισσότεροι όπως και εσύ, αφού ενημερώνονται μόνο από τα κανάλια και τον προπαγαδινστικό έντυπο τύπο. Όμως μια χαρά προχωρά. Ενημερώνω ότι αμερικάνοι έχουν δημιουργήσει στο βόρειο Ιράκ την ημικρατική οντότητα των Κούρδων (κουρδικά: Herêmî Kurdistanî, αραβικά:إقليم كردستان العراق,) με πρωτεύουσα το Αρμπίλ, την οποία προίκησαν με αρκετές πετρελαιοπηγές. Τα έσοδα χρησιμοποιούνται για να δυναμώνει συνεχώς το Κουρδιστάν, μέχρι να μετεξελιχθεί σε αυτόνομη κρατική οντότητα. Η περιοχή διοικείται από την Κουρδική Περιφεριακή Κυβέρνηση και είναι κοινοβουλευτική δημοκρατία με εθνοσυνέλευση, αποτελούμενη από 111 έδρες.
        Το ότι παίζει με την Ρωσία τί ακριβώς σημαίνει; Ότι όταν θα καεί, θα πάνε κάποιοι να τον σώσουν; Δε νομίζω!
        Τα πετρέλαια στο Αιγαίο θα βγουν όταν έρθει η ώρα. Αυτό δεν εξαρτάται από την Ελλάδα ή την Τουρκία αλλά από την τιμή και την παγκόσμια παραγωγή/αποθέματα. Σιγά μην εξαρτάτε ο πλανήτης από το τί θέλουν οι Έλληνες ή οι Τούρκοι.
        Φυσικά και εξασφάλισε νέα κονδύλια για τους μετανάστες. Προς ενημέρωσή σας, η Τουρκία φιλοξενεί πάνω από 3 εκατομμύρια μετανάστες (κάποιοι αναφέρουν 5 εκατ.). Το ότι παίρνει πλέον ΠΟΛΥ λιγότερα χρήματα από αυτά που έπαιρνε, σας λέει κάτι;
        Οι ΗΠΑ αφήνουν το Αφγανιστάν στα χέρια των Τούρκων; Σοβαρά τώρα; Οι ΗΠΑ το ξέρουν;
        Στη Λιβύη βοήθησε ώστε να μην κερδίσει τον πόλεμο ο εκλεκτός των Ρώσων. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα τον αφήσουν να έχει το όφελος που θέλει. Έναν βομβαρδισμό τον έφαγε από «άγνωστα αεροσκάφη» και την επόμενη πενταετία θα δεις που θα βρεθεί σε σχέση με τη Λιβύη.
        Για τις παραβιάσεις, μπορεί να γίνει μεγάλη συζήτηση. Σε πρώτη ανάγνωση μπορούμε να πούμε ότι τα πράγματα αφέθηκαν στην τύχη τους πολλά χρόνια και τώρα τρέχουμε να προλάβουμε. Ας αντιστρέψουμε όμως το ερώτημα, για να δούμε και την άλλη πλευρά. Με τις χιλιάδες παραβιάσεις που έχει κάνει η Τουρκία, τί έχει κερδίσει;

        Κανείς δυτικός δεν θέλει να καταστρέψει την Τουρκία. Έχει τον δεύτερο μεγαλύτερο στρατό του ΝΑΤΟ (μετά των αμερικάνικο) και θέλουν να τον χρησιμοποιούν όπου το έχουν ανάγκη. Σκέψου λίγο με ποιούς βρέθηκε αντιμέτωπος και θα καταλάβεις: Στη Λιβύη, με τον Χαφτάρ που βοηθούν οι Ρώσσοι. Στο Αζερμπαϊτζάν με τους Αρμένους που έχουν σύμφωνο συμμαχίας με τους Ρώσους. Στην Συρία με τον Άσαντ που τον στηρίζουν οι Ρώσοι. Και αντί για ήρωας στη Δύση, οι δυτικοί του έχουν κάνει εμπάργκο σε μια τεράστια λίστα εξοπλισμών και αναγκάζεται να ψάχνει τρόπους για να κατασκευάζει ιμητασιόν εξαρτήματα ώστε να παραμένει εν λειτουργία η στρατιωτική μηχανή του.

        Να ξαναδούμε μετά από αυτά τι κέρδισε;
        Μια χώρα που την βασανίζουν καθημερινά με το μαρτύριο της οικονομικής σταγώνας, παρουσία στην Λιβύη που μπορεί να λήξη όποτε το θελήσουν οι δυτικοί αφού αυτοί διαμορφώνουν την επόμενη κυβέρνηση, παρουσία στις παρελάσεις νίκης του Αζερμπαϊτζάν, εμπάργκο σε λίστα ΠΟΛΥ απαραίτητου στρατιωτικού εξοπλισμού, μια ζώνη στα νότια της χώρας για να αποφεύγει (για την ώρα) τις επιθέσεις Κούρδων και Σύρων (ενώ την ίδια στιγμή οι Κούρδοι αναπτύσσονται ραγδαία στα ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ του σύνορα).
        Αν θέλουμε να μιλήσουμε για υψηλότερου επιπέδου πολιτικούς στόχους, πρέπει να αναφέρουμε και την αποτυχία του να συσπειρώσει τους μουσουλμάνους της μέσης ανατολής υπό την ηγεσία του.

        Του μένουν: Η επιτυχία στην κατασκευή και τις εξαγωγές των ντρόουν και κάποιες ακόμη πωλήσεις οχημάτων εδάφους, έστω σε τριτοκλασάτες χώρες. Επίσης, η εμπειρία στρατιωτικών μονάδων σε επιχειρήσεις.

        Ζυγίζοντας όλα αυτά, εγώ δεν θα τον χειροκροτούσα ούτε και θα τον έλεγα «ηγέτη». Μάλλον ότι πάει την χώρα του προς τον γκεμό θα έλεγα.

        1. @ Φίλε Κουνούπι,

          1) Άλλο ανεξάρτητο κράτος, άλλο αυτόνομη περιοχή στο Ιράκ.
          2) Στη Λιβύη πάντως για την ώρα, έχει ΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΘΗΚΗ που του δίνει 99 χρόνια βάσεις.
          3) Στο Αζερμπαιτζάν, άλλαξε τα σύνορα.
          4) Στην Κύπρο και Ελλάδα, έχει φέρει νέα τετελεσμένα, που έχει φέρει την ελληνική κυβέρνηση να μιλάει για 6νμ, «θορύβους» και αναλυτές για φινλανδοποίηση.
          5) Με την ερώτηση «με τις χιλιάδες παραβιάσεις τι έχει κερδίσει», εμμέσως πλην σαφώς, παραδέχεστε τη φινλανδοποίηση. Έχει κερδίσει αυτό που το 80 και 90, όλοι οι αναλυτές έλεγαν πως επεδίωκε. Να πάρει τον επιχειρησιακό έλεγχο του μισού Αιγαίου. Εσύ ζήσε στα νησιά και γω θα οργώνω τα ύδατα και τον αέρα και θα πετάω πάνω από τα νησιά χωρίς κόστος= άσκηση κυριαρχίας. Το να πετάς πάνω από ξένη χώρα και να μπαίνεις στα ύδατα, κατά το διεθνές δίκαιο, είναι παραβίαση κυριαρχίας. Εσείς απαντάτε «και τι έγινε, είμαι Φινλανδός» (οι Φινλανδοί, δεν είναι τόσες παραβιάσεις).
          6) Εσείς νομίζετε τους πρόσφυγες ο Ερντογάν τους έχει από φιλανθρωπία; Για μετοίκηση της βόρειας Συρίας τους θέλει και ταυτόχρονα τουρκοποιοί τα προσφυγόπουλα στα σχολεία, που τα πάντα έχουν πάνω τουρκική σημαία. Δεν τα κάνει όλα για τα λεφτα, όπως ο Έλληνας. Αλλά μην ανησυχείτε:

          «The Commission will soon make a (funding) proposal,» von der Leyen told a news conference alongside European Council President Charles Michel.
          https://www.nasdaq.com/articles/eu-leaders-promise-new-refugee-funds-nudge-turkey-on-rights-2021-04-06

          Αυτά είναι ΓΕΓΟΝΟΤΑ, όχι ΑΠΟΨΕΙΣ. Το κεφάλι του, τελικά μπορεί να το φάει. Αυτά όμως, είναι κέρδη για τη χώρα του που θα μείνουν. Για τη ΧΩΡΑ του.

          ΥΓ. Ναι, το βρήκατε! Ενημερώνομαι από μόνο από τα ιταλικά (και αγγλόφωνα και ελληνόφωνα) κανάλια και προπαγανδιστικό έντυπο τύπο. Εσείς;

          1. Παρεμπιπτόντως, γι αυτό έβαλα το άρθρο περί Πέλκα στην Φενερμπαχτσέ. Είναι ακριβώς το ίδιο σκεπτικό:

            – Στα Ίμια δεν πηγαίνουμε. Και τι έγινε.
            – Τους αφήνουμε να κάνουμε έρευνες, πέρα από τα 6νμ. Και τι έγινε.
            – Τους αφήνουμε να κάνουν και 2000 παραβιάσεις το χρόνο και μέσα στα 6νμ. Και τι έγινε.
            – Τους αφήνουμε να πετούν και πάνω από νησιά. Και τι έγινε.
            – Έχουν φτάσει (από το περασμένο καλοκαίρι) τα όρια της ζώνης έρευνας και διάσωσης στα 6νμ από την Κρήτη. Και τί έγινε.
            – Αλλά μη με λες Φινλανδό, γιατί προσβάλλομαι! Δεν κοιτάει τα χάλια του ο γελοίος;!

          2. Βάζω κι αυτό, για να καταλάβετε τη διαφορά ανάμεσα σε κράτος και σε ΕΠΕ:

            Δένδιας 7/8/2020: Σε ερώτηση αν η Ελλάδα αντιδράσει και στρατιωτικά σε περίπτωση που η Τουρκία στείλει το Ορούτς Ρέις μέσα στην ελληνική ΑΟΖ, ο υπουργός Εξωτερικών κατέστησε σαφές πως «θα κάνουμε το καθήκον μας, θα υπερασπίσουμε την κυριαρχία και τα κυριαρχικά μας δικαιώματα».

            Και τόνισε ρητά: «Ως μια κυρίαρχη χώρα έχουμε τη συνταγματική υποχρέωση να υπερασπίσουμε τον εαυτό μας, και αυτό θα κάνουμε, με κάθε μέσο που το σύνταγμά μας και οι δυνατότητες μας μάς δίνουν, και το λέμε σε όλους, ήρεμα, να το ξέρουμε από την αρχή, να είμαστε συνεννοούμενοι, για να μην υπάρχει καμία παρεξήγηση».

            —————————————————————————

            Αυτό ήταν πριν εμποδίσει ο θόρυβος από τις έλικες τις έρευνες στην ΑΟΖ. Εντάξει και τι έγινε. Το πίστεψες, λέει πως κάποιος στην Ελλάδα ενδιαφέρεται πραγματικά για το Σύνταγμα και τις υποχρεώσεις του σε αυτό; Λέμε και καμιά χαζομάρα για να περνάει η ώρα.

            Α, ρε Ερντογάν, κακομοίρη!

          3. @ Zefiros

            Άλλη είναι η πραγματικότητα από αυτή που νομίζεις.
            1. Οι Κούρδοι πριν το Εντογάν δεν είχαν τίποτα. Έχουν ήδη ημιαυτόνομη κρατική οντότητα και πάνε για εντελώς ανεξάρτητο κράτος. Το λες επιτυχία αυτό για τον ισλαμοφύρερ;
            2. Δεν έχει κρατική συνθήκη. Πού το βρήκατε αυτό; Έχει την υπογραφή μόνο του Σάρατζ ο οποίος ουδέποτε έχει ορκιστεί από την βουλή των αντιπροσώπων της Λιβύης ως πρόεδρος. Ούτε ο τωρινός προσωρινός πρωθυπουργός (κολλητός του Ερντογάν) το έχει νομιμοποιήσει. Μη ασχολείστε με πράγματα που δεν ξέρετε και μην μιλάτε για ΓΕΓΟΝΟΤΑ όταν έχετε άγνοια περί αυτών.
            3. Στο Αζερμπαϊτζάν ποιά σύνορα άλλαξαν; Αρμενίας – Αζερμπα¨τζάν; Όχι. Αζερμπα¨τζάν – Τουρκίας; Όχι. Τουρκίας – Αρμενίας; Όχι. Μα ποιά σύνορα άλλαξαν τελικά; Αν κρύβετε κάτι από τον υπόλοιπο πλανήτη, παρακαλώ κάντε το γνωστό το συντομότερο.
            4. Τα χωρικά μας ύδατα πάντα ήταν 6 ν.μ. Δεν ξέρω γιατί πιστεύετε ότι παλιά ήταν αλλιώς και άλλαξε πρόσφατο (ας μην αναφερθώ στην επέκταση των χωρικών υδάτων προς δυτικά).
            5. Πότε ακριβώς πήρε τον επιχειρησιακό έλεγχο του Αιγαίου η Τουρκία; Έχετε ημερομηνίες… Κάποιες αποφάσεις να μας παραπέμψετε… Ίσως μια συνθήκη… Τί; Τίποτα; Μόνο τις παραβιάσεις και τα επεισόδια που γίνοται συνεχώς (με αυξομειούμενη ένταση) από το 1974; Τότε για ποιά ΓΕΓΟΝΟΤΑ αναφέρεστε και μάλιστα με κεφαλαία;
            6. Τους πρόσφυγες τους έχει για πολλούς λόγους. Ένας βασικός ήταν για να εκβιάζει την Ευρώπη ότι θα μας τους στείλει κατά εκατομμύρια, ζητώντας δισεκατομμύρια ευρώ. Η θέση αυτή αποδυναμώθηκε μετά τη «μάχη του Έβρου» και το στοπ που έβαλε το λιμενικό κατά τις αρχές καλοκαιριού την ίδια χρονιά.

            Όπως και να έχει, το «παιχνίδι» παίζεται ακόμη. Ο Ερντογάν έχει να αντιμετωπίσει την επόμενη 5ετία (μεταξύ άλλων) την εξόρυξη υδατανθρακων από Ελλάδα και Κύπρο. Την πλήρη στήριξη των ΗΠΑ στην Ελλάδα και την απόσυρση της στήριξης που αναλάμβανε ο ίδιος από την υπερδύναμη. Τα αποτελέσματα της οικονομικής διαχείρισης που έχει φέρει το λαό του να δέρνεται στις πλατίες για ένα κιλό ξερά κρεμμύδια. Την δημιουργία (προς το τέλος της δεκαετίας) πλήρως αυτόνομου κράτους στα ανατολικά του σύνορα. Την απεμπλοκή του από τον Ρώσικο παράγοντα ή την καταβολή τιμήματος στην δύση για τα Ρωσοτουρκικά αλισιβερίσια (και κάτσε να μάθεις και τα Κινεζοτουρκικά).

            Τί από αυτά θα καταφέρει να αντιμετωπίσει με επιτυχία μένει να το δούμε. Πάντως, κερδισμένο δεν τον βλέπει κανείς. Όπως τα έκανε, στο τέλος θα τα λουστεί, εκτός και αν προλάβει και τον πάρει κοντά του ο προφήτης.

          4. 1) Οι Κούρδοι του Ιράκ, έχουν αυτονομία με βάση το Ιρακινό Σύνταγμα του 2005. Η λέξη κλειδί, ειναι ΙΡΑΚΙΝΟ. Ο Ερντογάν δεν είχε καμία δύναμη να επιβάλλει στο ιρακινό κοινοβούλιο το αν θα δώσει αυτονομία ή όχι. Αυτό όμως που ο Ερντογάν έκανε, ήταν να εμποδίσει ιρακινό ΚΡΑΤΟΣ στη Συρία. Και πηγαίνοντας και κόντρα στους Αμερικανούς.
            Εσείς το εμφανίζεται σα να εξαρτιόταν από την Τουρκία το αν θα έδινε το Ιράκ αυτονομία στους Κούρδους.

            2) Ο Σάρατζ, είναι αναγνωρισμένος ως η ΕΠΙΣΗΜΗ κυβέρνηση από τον ΟΗΕ. Τα άλλα είναι για να έχουμε λόγια να λέμε.

            3) Σημασία δεν έχουν ποια σύνορα άλλαξαν. Άλλαξαν ντε φάκτο τα σύνορα Αζερμπαιτζάν-Αρτσάχ. Αυτό αυξάνει την τουρκική επιρροή σε όλους τους Τουρκόφωνους και είναι παίχτης στον Καύκασο μαζί με τους Ρώσους. Θα έχετε ακουστά για σφαίρες επιρροής και υποτελή κράτη.

            4) Τα χωρικά μας ύδατα ήταν πάντα 6νμ, γιατί φυσικά φοβόμαστε να τα επεκτείνουμε. Τα 6νμ, τα υπερασπιζόμαστε;

            5) Παίρνει τον έλεγχο κάθε φορά που παραβιάζει ελληνική κυριαρχία. Αν δεν ξέρετε την έννοια της κυριαρχίας, ψάξτε το διεθνές δίκαιο. Αυτή υφίσταται δια της αποκλειστικής άσκησής της στη ζώνη δικαιοδοσίας.

            6) Το προσφυγικό μας μάραντε. Έχετε δει αίθουσες σχολείων συριοπροσυγόπουλων στην Τουρκία; Γεμάτο τουρκικές σημαίες ακόμα και στις τσάντες. Πάντως κέρδος είχε ο Ερντογάν.

            Εμείς πάμε μπρος ή πίσω; Μάλλον όλο και περισσότερο κάνουμε πίσω, γι αυτό και το πιο πρόσφατο επιχείρημα «τι θες, πόλεμό», που δεν υπήρχε πριν 10 χρόνια.

            Τα ίδια έλεγαν οι Έλληνες και για την Τουρκία πριν 20 χρόνια. Έλα μωρε, μπουνταλάδες. Σιγά μη φτιαξουν τίποτα. Η Τουρκία διαλύεται, καταστρέφεται, χρεωκοπεί, θα μπούμε στην Πόλη!

            Εγώ σας λέω για το τι έκανε ο Ερντογάν στα νότια σύνορά του ως επίτευγμα, εσείς λέτε για το Ιράκ. Επαναλαμβάνω. Οι Κούρδοι έχουν αυτονομία στο Ιράκ από το Σύνταγμα του 2005. Επί Αμερικανών. Άμα γίνει ανεξάρτητο κουρδικό κράτος ποτέ, με γεια τους. Στο μεταξύ, το παρολίγον πραγματικά κουρδικό κράτος, ήταν να γίνει στη Συρία, το απέτρεψε.

          5. Και κάτι άλλο. Ήμουν νιος και γέρασα. Οι Κούρδοι είναι από το 1980 που πολεμάνε τους Τούρκους. Για τους Τούρκους είναι πια μια ρουτίνα. Πριν το 2000, στην Ελλάδα το είχαν πάλι σίγουρο πως η Τουρκία θα διαμελιστεί. Μετά πιάσαν τον Οτσαλάν… Γι αυτό, στην Ελλάδα, μετά το ρίξαν πως θα γίνει κράτος στο Ιράκ και η Τουρκία θα διαμελιστεί. Δεν έγινε ούτε αυτό. Μετά θα γινόταν στη Συρία και η Τουρκία θα διαμελιστεί. Δεν έγινε ούτε αυτό.

            Η αυτονομία στο Ιράκ, δεν πάει να πει πως η Τουρκία θα διαμελιστεί. Γιατί ούτε το Ιράκ θέλει να αποσχιστεί το βόρειο Ιράκ και αν επιχειρήσει να το κάνει, θα μπουκάρουν πάλι οι Τούρκοι μέσα.

            Αυτά μου θυμίζουν και τα ελληνικά ότι σε περίπτωση πολέμου ελληνοτουρκικού, οι Κούρδοι που είναι «30 εκατομμύρια», θα επαναστατήσουν μέσα στην Τουρκία. Ενώ είναι προφανές πως μεγάλο τμήμα είναι τουρκοποιημένοι, εξ ου και το κουρδικό κόμμα παίρνει μόνο 10%. Για τον ίδιο λόγο δεν επαναστάτησαν όταν οι Τούρκοι χτυπούσαν την Αφρίν που ήταν…κουρδική. .Αλλά όταν θα χτυπάνε Έλληνες, τότε θα πιάσουν όλοι το καριοφύλλι.

            Αφήστε πρώτα να γίνει κουρδικό κράτος, και μετά θα φταίει ο Ερντογάν.

          6. Zefiros
            16 Ιουνίου 2021 στις 12:07

            1 Για Κουρδικό κράτος λέμε. Και μας λέτε ότι «το ακύρωσε». Ε, δεν το ακύρωσε.
            Και αφού είναι τόσο μάγκας γιατί δεν εισβάλει στον βόρειο Ιράκ να το «ακυρώσει» κι εκεί; Μάλλον έφαγε ο ίδιος Αμερικάνικο «άκυρο».
            2. Όπως και η βουλή των αντιπροσώπων που ΔΕΝ δέχθηκε το σύμφωνο. Είπαμε. Όταν εκλεγεί κυβέρνηση με τις ευλογίες της δύσης, τότε θα δούμε τί θα γίνει. Για την ώρα το σύμφωνο ΔΕΝ έχει επικηρωθεί από την Λιβύη.
            3. Τη μια μας λέτε ότι άλλαξε τα σύνορα. Τώρα μας λέτε ότι «σημασία δεν έχουν ποια σύνορα άλλαξαν». Εν πάσει περιπτώσει, μιλάμε για θυλακα εθνικής μειονότητας εντός άλλου κράτους. Δεν άλλαξαν λοιπόν σύνορα χωρών. Η ίδια η Αρμενία, ουδέποτα μπήκε επίσημα στον πόλεμο με τον εθνικό της στρατό κατά του Αζερμπαϊτζάν.
            4. Μα εσείς λέγατε για τον Ερντογάν ότι «ΕΧΕΙ ΦΕΡΕΙ την ελληνική κυβέρνηση να μιλάει για 6νμ». Οι υπόλοιποι στον πλανήτη το ξέραμε εδώ και χρόνια ότι τα χωρικά ύδατα της Ελλάδας ΕΙΝΑΙ στα 6νμ.
            5. Καταπληκτικό! Μας λέτι ότι όποιος παραβιάζει τον εθνικό χώρο κάποιου, σημαίνει ότι παίρνει και τον έλεγχό του! Δηλαδή, όταν οι δύο Έλληνες στρατιωτικοί μπήκαν κατά λάθος στην Τουρκία το 2018 και μέχρι να συλληφθούν, είχαν κάνει κατάλληψη του εθνικού χώρου της Τουρκίας!
            * Στο διεθνές δίκαιο πουθενά δεν αναφέρεται αυτό που λέτε. Άλλο παραβίαση άλλο κατάλληψη. Μην μπερδεύστε. Διαβάστε και για τα περί «αναχαιτήσεων». Θα βοηθήσει.
            (Προς ενημέρωσή σας αλλά μην το πείτε παραέξω: Και εμείς κάνουμε παραβιάσεις. Και πάνω από παραλιακές πόλεις στην Μικρά Ασία αλλά και στον Έβρο. Σας διαβεβαιώ ότι Τούρκος σκοπός υπερϋψομένης κοντά σε Ορεστιάδα/Διδυμότειχο. κινητοποίησε με συναγερμό όλο το σύνταγμά του όταν με το πρώτο φως της ημέρας διαπίστωσε ότι το ναρκοπέδιό τους είχε σκαφτεί και δίπλα στην ανοικτές τρύπες έστεκαν αφημένες οι νάρκες τους που το βράδυ ήταν θαμένες).
            6. Στο 6 δεν κατάλαβα τί θέλετε να πείτε.

            – Το Κουρδικό κράτος θα γίνει όχι επειδή οι Έλληνες λένε μπουνταλάδες τους Τούρκους ούτε επειδή οι Κούρδοι πολεμάνε γεναία. Θα γίνει επειδή εξυπηρετεί γεωστρατηγικά τα συμφέροντα των ΗΠΑ. Τα άλλα είναι για να περνά η ώρα όταν καθόμαστε γύρω από την φωτιά.

        2. Όσο για τους Κούρδους, θα σας πω το εξής. Κάποτε, οι Κούρδοι, όντως ίσως να κάνουν κάπου κράτος. Η λέξη κλειδί, είναι ΚΑΠΟΤΕ. Για την ώρα όμως, ο Ερντογάν εμπόδισε να γίνει στη βάρδια του. Γιατί θα γινόταν τώρα. Το απέφυγε. Και ούτε ο Άσαντ θέλει να γίνει πια, τώρα που έχει ξαναπάρει τον έλεγχο της χώρας. Και ούτε οι Ρώσοι, που στηρίζουν τον Άσαντ. Άρα, ανεξάρτητα από το μέλλον, πάντως ο Ερντογάν απέτρεψε το να γίνει όσο ζει αυτός. Και αυτό είναι η δουλειά ενός πολιτικού. Στη θέση του Ερντογάν, Έλληνας πολιτικός θα είχε αφήσει να γίνει κουρδικό κράτος στη Συρία.

          1. @ Zefiros

            Στα ανατολικά του σύνορα λέμε. Ανατολικά! Όχι νότια! Όπως βλέπετε τον χάρη… δεξιά!

            (Σιγά μην άφηναν οι ΗΠΑ να δημιουργήσουν Κουρδικό κράτος οι κομμουνιστές, ΜΑΟιστές και άλλες αριστερίστικες ομάδες Κούρδων ανταρτών).

        3. @ Koυνουπι

          Πρώτα, ρωτήσατε τα επιτεύγματα του Ερντογάν. Σας παρέθεσα γεγονότα. Μετά το ρίξατε στις εικασίες τις δικές σας και χωρίς να απαντήσετε, συνεχίσατε. Πάμε ξανά.

          1) Ποιο κουρδικό κράτος στο Ιράκ; Είναι αυτόνομη περιοχή που έγινε με βάση το Σύνταγμα του Ιράκ του 2005, που έγινε με ευλογίες των Αμερικανών. Διαμελίστηκε η Τουρκία επειδή είναι αυτόνομη περιοχή; Μέχρις ότου να γίνει πράγματι κουρδικό κράτος, η μόνη άλλη απειλή να γίνει πραγματικά κράτος ήταν στη Συρία. Την απέτρεψε. Τι δεν καταλαβαίνετε; Δηλαδή ΔΕΝ το απέτρεψε στη Συρία; Ή έπρεπε να αποτρέψει το Ιράκ να δώσει αυτονομία για να ικανοποιηθείτε εσείς με τις θεωρίες σας για το τι είναι απειλή για την Τουρκία;

          2) H «Βουλή» αυτή, του 18% των ψήφων ΔΕΝ έχει νόμιμη αναγνώριση! Το ανώτατο δικαστήριο την έκρινε και άκυρη! Ο Σάρατζ για όλη τη διεθνή κοινότητα υπέγραφε συμβάσεις χωρίς την έγκριση της Βουλής, που αντιμετωπίζονται ως έγκυρες από τον ΟΗΕ και όλες τις χώρες, εκτός από εσάς!

          3) Σας απάντησα. Άλλαξαν ΝΤΕ ΦΑΚΤΟ τα σύνορα του Αζερμπαιτζαν. Σας είπα, δεν εχει σημασία προς τα πού άλλαξαν, αλλά ότι άλλαξαν, γιατί η Τουρκία δημιούργησε νέα σφαίρα επιρροής και πέρασε το μήνυμα στους Τουρκόφωνους πως αν είσαι φίλος της Τουρκίας, κερδίζεις. Αν δεν έχετε καταλάβει ακόμα το γιατί είναι επίτευγμα και τι άλλαξε, διαβάστε:

          https://www.dw.com/en/after-nagorno-karabakh-conflict-uneasy-calm-prevails-at-new-border/a-57861048

          Τι πάει να πει «ποια σύνορα». Είναι σα να μου λέτε, πως αν η Κυπρος πάρει τα μισά Κατεχόμενα, δεν έγινε και τίποτα, γιατί νομικά το ψευδοκράτος δεν υφίσταται. Σοβαρά;

          4) Εννοώ, την υπεράσπιση οτιδήποτε πέραν των 6νμ. Το 1987, το θυμόσαστε; Αλλά αμφιβάλλω πως είχατε γεννηθεί. Τα 6νμ υπερασπιζόμασταν τότε; Τη δήλωση Δένδια για υπεράσπιση κυριαρχικών ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ τη διαβάσατε; Πέραν των 6νμ ΔΕΝ υπάρχουν κυριαρχικά δικαιώματα;

          5) ΝΑΙ, κύριε! ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ, παίρνεις τοπικά τον έλεγχο! Γι αυτό και κάθε χώρα έχει δικαίωμα να σε καταρρίψει! Σε ποιο δίκαιο «δεν έγινε και τίποτα» ; Προσωρινή κατάληψη εδάφους κάνεις αν μπει ξένος στρατός σε μία χώρα. Τι νομίζετε ότι κάνει; Το αίτημα του Μουσολίνι στο Μεταξά, τι ζητούσε κύριε Κώνωπα; Να καταλάβουν ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ και σε πλήρη σεβασμό της κυριαρχίας της Ελλάδας, κάποιες στρατηγικές θέσεις. Ο Μεταξάς δεν δέχθηκε, γιατί κατάλαβε την κοροιδία.
          Αφήστε τότε και Τούρκους να μπαίνουν 5 ώρες βόλτα στον ¨Εβρο και να ξαναβγαίνουν. Δεν έγινε και τίποτα! Η κατάληψη δεν είναι τίποτα άλλο, από τη συνεχή παραβίαση. Δε μου λέτε εσείς, σε ποιο μέρος του διεθνούς δικαίου, το να μπαίνουν 2000 φορές το χρόνο στα ύδατά σου «δεν είναι και τίποτα»; H έννοια της κυριαρχίας στο διεθνές δίκαιο, είναι ΑΠΟΛΥΤΗ και εξασκείται με ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ από 1 κράτος. Και γι αυτό έχει το νόμιμο να ασκήσει βία στην υπεράσπισή του.

          Eγώ πάντως σας ανέφερα ΓΕΓΟΝΟΤΑ. Εσείς αναφέρετε ΕΙΚΑΣΙΕΣ. Μπορεί και ΜΗ γινει κουρδικό κράτος, γιατί η Τουρκία είναι πολύτιμη.

          1. @ Κουνούπι

            Για να το κάνω λιανά. Ρωτήσατε, τι έκανε ο Ερντογαν.

            Απάντησα:
            – Απέτρεψε τη δημιουργία κουρδικού κράτους στη Συρία. Ανταπαντάτε: «Ναι, αλλά θα τη βρει από κουρδικό κράτος στο Ιράκ». ΕΙΚΑΣΙΑ δική σας.
            – Πήρε βάσεις για 99 χρόνια στη Λιβύη. Τη συνθήκη αυτή δεν την αμφισβητεί κανείς στη διεθνή κοινότητα, παρά μόνο εσείς. Ούτε καν η Ελλάδα έχει μιλήσει εναντίον της συνθήκης αυτής. Εγώ ξέρω, πως μόνο με νέα κρατική συνθήκη μπορεί να αντικατασταθεί. Και οι Τούρκοι θα ζητήσουν ανταλλάγματα για να την αλλάξουν.
            – Άλλαξε τα σύνορα του Αζερμπαιτζάν διευρύνοντας την επιρροή της Τουρκίας στον Καύκασο και τους Τουρκόφωνους. Εσείς αντιτείνετε πως ούτε αυτό είναι επίτευγμα, επειδή τεχνικά το Αρτσάχ δεν ήταν αναγνωρισμένα διεθνώς αρμενικό έδαφος.
            – Έδιωξε γαλλοιταλούς από Κύπρο κι έφερε Γαλάζια Πατρίδα, 2000 παραβιάσεις χωρικων υδάτων το χρόνο, Ίμια οφ λίμιτς, παραίτηση από υπεράσπιση οτιδήποτε εκτός 6νμ. Αντιτείνετε πως δεν έγινε και τίποτα.

            Ε, τελικά ναι! Για κλάματα η Τουρκία! Πού να συγκριθεί με το ελληνικό μεγαλείο!

          2. @ Ζefiros

            Ποιά Συρία; «απέτρεψε την δημιουργία Κουρδικού κράτους» γράφατε. Ε, σε αυτό η απάντηση είναι όχι.
            Δεν υπάρχει για την ώρα επίσημη συνθήκη Λιβύης – Τουρκίας. Ένα μνημόνιο υπάρχει μόνο που το αμφισβητούν ακόμη και επίσημες ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΕΣ αρχές της Λιβύης. https://www.kathimerini.gr/politics/1055414/o-proedros-tis-livykis-voylis-kataggellei-ston-oie-os-paranomi-tin-kyvernisi-tis-choras/
            Τα σύνορα του Αζερμπαϊτζάν δεν άλλαξαν. Αν ρωτήσετε στον ΟΗΕ, θα σας το διευκρινήσουν. Και υπήρχαν συνθήκες για την αποχώρηση μειωνοτικών Αρμενίων από ορισμένα εδάφη εντός Αζερμπαϊτζάν. Κάτι που δεν έκαναν και το οποίο επικαλέστηκαν οι Αζέροι για να τους διώξουν από τα εδάφη αυτά με τα όπλα.
            Η παραβίαση εθνικού εναέριου χώρου δεν είναι κατάληψη! Είναι ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ! Αυτή είναι η έννοια της παραβίασης. Ότι μπαίνεις παράνομα σε χώρο που ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΑΛΛΟΝ. Μα αν ήταν κατάληψη, τότε δεν θα υπήρχε παραβίαση γιατί με την έναρξη της παραβίασης η χώρος θα ήταν δικός του (αφού θα ήταν ήδη κατελημμένοςόπως λέτε), άρα δεν θα μπορούσε κάποιος να παραβιάσει τον δικό του εναέριο χώρο. Έλεος δηλαδή!
            Παραπάνω δεν μπορώ να βοηθήσω.

          3. @Κουνούπι

            1) Εντάξει, δεν το απέτρεψε, αν εσείς το βλέπετε να υπάρχει. Δε μπορώ να κάνω κάτι, αν εσείς βλέπετε κουρδικό κράτος στη Συρία ή έστω και στο Ιράκ.
            2) Ποιo τουρκολυβικό σύμφωνο; Εγώ σας γράφω για την παραχώρηση βάσεων και σεις, έρμαιο του ελληνικού τύπου, μου λέτε τι λέει ο Σάλεχ για το τουρκολυβικό! Δε σας μίλησα για το τουρκολυβικό! Ο Σάρατζ έχει υπογράψει κρατικά συμβόλαια και με την Ιταλία, κανείς δεν τα αμφισβητεί. Καλά ο Σάλεχ τι θα πει! Το κομμάτι του κάνει!
            https://www.thenationalnews.com/world/libya-s-tale-of-two-parliaments-1.604895

            Κοιτάξτε, αν εσείς δείτε κανέναν να λέει πως η Τουρκία δεν έχει 99 χρόνια βάσεις, επειδή ο Σάλεχ δεν υπέγραψε, ελάτε πάλι να μου το πείτε. Στο μεταξύ όμως, ΕΧΕΙ βάσεις για 99 χρόνια κι αν προσέξατε, κανείς δε λέει πως η Τουρκία πρέπει να μην έχει βάσεις γιατί είναι άκυρη η συμφωνία. Απλά λένε να μην έχει τζιχάντια. Η πραγματικότητα λοιπόν είναι ότι ΕΧΕΙ βάσεις. ΕΣΕΙΣ νομίζετε πως δεν έχει. Δε μπορώ να σας βοηθήσω περαιτέρω.
            3) Ναι, δεν είναι επίτευγμα το Αζερμπαιτζάν, επειδή επίσημα δεν ήταν αναγνωρισμένο το Αρτσάχ. Ας πάμε κι εμείς να πάρουμε τα Κατεχόμενα και δε θα είναι επίτευγμα επειδή επίσημα τα σύνορα δε θα αλλάξουν, επειδή το ψευδοκράτος δεν υφίσταται. Στον υπόλοιπο κόσμο, ο νορμάλ κόσμος, μίλησε για Border change. Eσάς σας πείραξε πως νομικά δεν ήταν αλλαγή συνόρων κι άρα σιγά το επίτευγμα. Εντάξει!

            4) Εντάξει, εντάξει! Εσείς καθείστε να σας κάνουν παραβιάσεις και όχι καταλήψεις. Αυτό είναι το σημαντικό κι όχι το γεγονός ότι κάνει ότι θέλει και τα κομματόσκυλα σκαρφαλώνουν στους καθρέπτες για να πείσουν πως το να σου κάνει ο άλλος 2000 παραβιάσεις το χρόνο και να σου παραβιάσει και τα κυριαρχικά δικαιώματα είναι νορμάλ… Αφήστε τους και να αράζουν στα λιμάνια για 5 ώρες. Άμα φεύγουν, δε θα είναι κατάληψη, αλλά μόνο παραβίαση.

          4. @Κουνούπι

            Επειδή εγώ σηκώνω τα χέρια ψηλά, μιας που σας λέω επιτυχίες Ερντογάν κι εσείς προσπαθείτε να αποφύγετε την ταμπακιέρα και να πάτε σε τακτικισμούς, πήγαίνετε μόνο σας στο google και βάλτε «Turkey emerging power». Αφήνω τα G20. Δείτε πόσα άρθρα υπάρχουν με αυτόν τον τίτλο. Μετά αναρωτηθείτε ΠΟΙΟΣ έφερε την Τουρκία σ αυτό το σημείο, αφού την πήρε με ΑΕΠ 200 εκ. από το ΔΝΤ.

            Τιποτα αλλο. Google «Turkey emerging power». Το ότι κάποτε όλοι οι ηγέτες παρακμάζουν, είναι άλλο θέμα. Το τι αφήνει πίσω ο κάθε πολιτικός έχει σημασία.

          5. Πάρτε κι αυτό κύριε Κώνωπα, για την υπεράσπιση κυριαρχίας.

            – Η Ταιβάν, που δεν είναι αναγνωρισμένο κράτος του ΟΗΕ, έχει ζώνη αναχαίτισης πάνω από την ΑΟΖ της (ΑDIZ).
            – To 2020, η Κίνα παραβίασε την ΑDIZ της Ταιβάν (η ADIZ είναι αυθαίρετα ορισμένη ζώνη) 380 φορές. Προσοχή, όχι τον εθνικό εναέριο χώρο! Τον εναέριο χώρο πάνω από την ΑΟΖ της Ταιβάν
            https://www.newsweek.com/china-warplane-violations-near-taiwan-double-data-shows-1588476

            Εσείς στην Ελλάδα, με τις 2000+ σε νερό και αέρα, κάντε τον…Κινέζο! Και παρηγορηθείτε πως υπερασπίζεστε την κυριαρχία, επειδή τελικά…φεύγουν.

          6. @Kώνωπα

            Τελικά ξεχαστήκατε πάλι να απαντήσετε. Η Ελλάδα έχει υποχρέωση από το Σύνταγμα να υπερασπίζεται και τα κυριαρχικά δικαιώματα πέραν των 6νμ, όπως έλεγε ο ΥΠΕΞ, ναι ή όχι;

          7. @ Zefiros

            Το ίδιο άτομα έγραψε μέσα σε λίγο ώρα τις εξής δύο απόψεις:

            1. «Απέτρεψε τη δημιουργία κουρδικού κράτους. Οι Αμερικανοί προτίμησαν να μαχαιρώσουν τους Κούρδους».

            2. «Ποιο κουρδικό κράτος στο Ιράκ; Είναι αυτόνομη περιοχή που έγινε με βάση το Σύνταγμα του Ιράκ του 2005, που έγινε με ευλογίες των Αμερικανών».

            Δεν χρειάζεται να συνεχίσουμε. Καταλάβαμε.

  7. @ Zefiros

    Οι Ιταλοι αφου τα αναλυουν τοσο καλα γιατι συμπρατουν
    με το παρεακι της φραου, αφου τους εχει ταραξει και αυτους στην καρπαζια
    και δεν παιζουν καθαρα με την αλλη πλευρα ;
    Εχουν δρομο στρωμενο με την Αιγυπτο, αλλα και την Κυπρο και εμας
    για να εχουν την μεγιστη ωφελεια, χωρις να κανουν τα δευτερα χαιβανια
    της περιοχης. Ομως για αλλη μια φορα του Παπα τα κολληματα ακολουθουν,
    αφου τους ρημαξουν και αυτους, θα κανουν την κωλοτουμπα λιγο πριν
    την επικρατηση των Γαλλων.
    Δεν ειναι ατολμια των Ιταλων, κολλημα με εμας ειναι και πατοκορφα
    λαθος οι υπολογισμοι τους, γιατι θα επρεπε να ηξεραν οτι ο σουλτανος
    δεν θα κρατησει καμμια υποσχεση του προς αυτους, τι ιδιο και η φραου.
    Εμεις με τη γερμανοδουλη γαγγραινα που μας καπελωσε ο θειος
    ως ανταμοιβη για τις θυσιες μας στο Β΄ΠΠ, πρεπει να παθουμε μεγαλη
    εθνικη καταστροφη για να παρουμε εμπρος.
    Ειχαμε χρυση ευκαιρια για να τελειωσουμε μια για παντα το ανεκδοτο
    του σουλτανου του γλυκου νερου στη Λιβυη, αλλα η γερμανοδουλη
    οικογενεια εκανε για αλλη μια φορα το θαυμα της και το ποπολο
    εμεινε να ελπιζει με τον αιωνιο χαμενο τον Χαφταρ,
    να καθαρισει αυτος για παρτη μας.

    1. Φίλε Kanenas

      Ο Πάπας δεν έχει καμία σχέση με την ιταλική πολιτική. Η Ιταλία μεταπολεμικά, δεν επιδιώκει τη χρήση όπλων. Υπάρχει περιορισμός από το Σύνταγμα. Γι αυτό της παίρνουν ακόμα και οι Λύβιοι, αιχμαλώτους Ιταλούς ψαράδες. Η Ιταλία έχει παραδοσιακό αιώνιο αντίπαλο τη Γαλλία. Με την Τουρκία, δεν τους άρεσε που της πήραν το Σάρατζ, αλλά τελικά τα βρήκαν κι όσο δεν τους πειράζουν τα συμβόλαια της ΕΝΙ στη Λιβύη, δεν τους πειράζει τόσο, γιατί βλέπουν τους Τούρκους σαν εχθρό των Γάλλων στην Αφρική. Δηλαδή πως οι Τούρκοι θα μειώσουν τη γαλλική επιρροή στην Αφρική.

      Επίσης παραδοσιακά, η Ιταλία έχει στρατηγική σύμπλευση με την Ελλάδα, μόνο όταν η ίδια η Ιταλία θέλει να επεκταθεί εις βάρος της Τουρκίας. Αυτό έγινε μόνο το 1910, που ήθελε να μπαρκάρει στη Λιβύη που ήταν Οθωμανική και μετά στα Δωδεκάνησα. Σε όλες τις άλλες συγκυρίες, δυστυχώς, η Ιταλία βλέπει την Ελλάδα ως εμπόδιο για την επιρροή της στα Βαλκάνια και την επέκτασή της στη Μεσόγειο. Γιατί προς Δυσμάς δε μπορεί, γιατί είναι η Γαλλία. Γι αυτόν το λόγο, το 1920 πήγαν με τον Κεμάλ και ήταν ο νο1 βοηθός των Τούρκων (στην αγγλική wikipedia στον ελληνοιταλικό έχουν την Ιταλία ως σύμμαχο της Τουρκίας), γι αυτό το επεισόδιο της Κέρκυρας (η Ιταλία ήλπιζε να καταλάβει την Κέρκυρα, γιατί έτσι ελέγχεις πλήρως την έξοδο της Αδριατικής), γι αυτό μας επιτέθηκε μετά το 40. Γι αυτό έχει άριστες σχέσεις και σήμερα με την Αλβανία και ουδέτερες με μας, ενώ ταυτόχρονα μέχρι πριν λίγα χρόνια είχε και άριστες και με την Τουρκία (με το Μπερλουσκόνι, ο Ερντογάν έπαιζε σφαλιάρες).

      Οι Ιταλοί, λόγω των ανωτέρων περιορισμών και ιστορικών γεωγραφικών συγκυριών, προτιμούν πάντα να διεισδύουν οικονομικά (σύμπτωση, πήραν τον ελληνικό ΟΣΕ) και διπλωματικά, αντί του να επεμβαίνουν στρατιωτικά. Επίσης έχουν τεράστιες επενδύσεις στην Τουρκία.

  8. Επιγραμματικά, γιατί η μακρά απάντησή μου, μάλλον δε θα δημοσιευτεί. Τα κύρια κέρδη του Ερντογάν:

    – Εμπόδισε τη δημιουργία κουρδικού κράτους στη Συρία (και συγγνώμη αν είναι λίγο).
    – Απέκτησε βάσεις στη Λιβύη για 99 χρόνια.
    – Εφαρμόζει δόγμα Γαλάζιας Πατρίδας εναντίον Ελλάδας και Κύπρου, κάνει έρευνες και εξεδίωξε γαλλοιταλούς από Κύπρο. Η Ελλάδα απάντησε λέγοντας «εμείς μέχρι 6νμ υπερασπίζομαστε και σιγά μην ψάξουμε για αέριο και μολύνουμε το Αιγαίο, είμαστε υπεράνω τύποι, δεν είμαστε ζητιάνοι σαν τους Αιγύπτιους και Ισραηλινούς που θέλουν να εκμεταλλεύονται τα κοιτάσματά τους»).
    – Επέκτεινε τα σύνορα του προτεκτοράτου του Αζερμπαιτζάν.

    Αυτά είναι ΜΟΝΙΜΑ κέρδη. Α, ναι, υπάρχει και αυτό. Παραβιάσεις ελληνικών χωρικών υδάτων. Κερδάμε, αδέρφια, κερδάμε!

    Έτος 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020
    Παραβιάσεις 133 206 389 341 371 299 414 1.998 1.479 2.202 2.108

    Σημ: Πήρε κι άλλα ευρωπαικά λεφτά για να μειώσεις τις προσφυγικές ροές και τώρα ελέγχει και τις λυβικές ροές (άλλη ευκαιρία για εκβιασμό).

    1. Σε περίπτωση που κάποιος δε διέκρινε την τραγική ειρωνία, αλλά και κοροιδία της κατάστασης:

      Εμείς «υπερασπίζόμαστε μέχρι 6νμ».

      Παραβιάσεις 6νμ:
      – 2010: 133
      – 2020: 2108

      Αλλα τα υπερασπιζόμαστε, δε χωρατεύομε!

    2. @ Zefiros

      Πολυ σωστος για τα κερδη των απεναντι.
      Εμεις ως δεδομενοι μετραμε μονο χασουρα.
      Χασουρα σε καθε επαφη με καθε κρατος.

      1. @Kanenas

        Φίλε μου, οι Τούρκοι, με τα λάθη τους, τουλάχιστον δραστηριοποιούνται και ξέρουν το αμερικάνικο «no pain, no gain». Αυτό που οι αρχαίοι ημών πρόγονοι έλεγαν «τα αγαθά, κόποις κτώνται». Στην Ελλάδα, τα κομματόσκυλα, μη έχοντας να επιδείξουν καρπούς της εγχώριας δραστηριότητας, κάνουν σαν τον Καραγκιόζη. Δείχνουν τον Τούρκο και λένε για τοn κόπο: «Κοίτα τον άχρηστο πώς πονά!». Στην Ελλάδα, αντί να παρακινούν τους κομματικούς Θεούς τους να κάνουν στρατό κληρωτών με εκπαίδευση, ζητωκραυγάζουν, αν βγει ο βασιλιάς Ήλιος τους και πει πως θέλει να τους δίνει δίπλωμα για να μην είναι η θητεία άχρηστη. Λες κι αυτός είναι ο σκοπός της θητείας.

        Μετά λέει, γιατί η Ελλάδα φαλίρησε.

  9. ΠΡΕΠΕΙ να μάθουμε να βλέπουμε την ΜΕΓΑΛΗ ΕΙΚΟΝΑ της τουρκικής τακτικής για να καταλάβουμε και να ενεργούμε τα ανάλογα.
    ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ να τα βρουν με Αμερικανους;;
    ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ να τα βρουν με Γάλλους;;;
    ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ να τα βρουν με Ισραηλινους;;
    ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ να τα βρουν με Αιγύπτιους;;
    ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ να τα βρουν με Σ. Άραβες;;
    ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ να τα βρουν με Η.Α.Ε;;;

    με ποιόν ΌΧΙ ΜΟΝΟ δεν προσπαθούν να τα βρούν αλλά την επόμενη ακριβώς μέρα έστειλαν μαχητικά στο Αιγαίο με παραβιάσεις και εμπλοκές μεταξύ οπλισμένων μαχητικών;;;
    μαντέψατε σωστά. Την Ελλάδα! γιατί;;;

    γιατί είμαστε ο νο 1 στόχος τους στην επέκταση όπως και η Κύπρος.
    Οι υπόλοιποι είναι στρατηγικοί ελιγμοί ώστε τα όποια ερείσματα και συμμαχίες της Ελλάδας να μειωθούν κατά το δυνατόν ώστε κατά την στιγμή που θα νοιώσουν ισχυροί και με την Ελλάδα με τα λιγότερα δυνατά ερείσματα θα προσπαθήσουν να μας στραγγαλίσουν ψυχικά, και με πειθαναγκασμό με τη χρήση απειλών και το διλήμματος:
    -υποχώρηση και μειωση θαλάσσιου ζωτικού χώρου και ειρήνη, (από την οποία μείωση δικών μας θαλασσών θα μοιράσουν και στους γείτονες)
    -πόλεμος και συντριβή.

  10. Καλημερα στην παρεα!Πιστευω δεν χρειαζεται και πολυ αναλυση παλικαρια απλα δειτε στην αναμνηστικη φωτογραφια που βρισκεται ο ερντο και που βρισκεται ο δικος μας και θα καταλαβουμε τι βαρύτητα για το ΝΑΤΟ εχει η τουρκια και τι εμεις!

    1. Φίλε IP Man,

      Τον Ερντογάν, κανείς στη Δύση δεν τον συμπαθεί. Ισλαμοφασίστα τον λένε όλοι. Αλλά, τον θεωρούν σοβαρό. Και γιατί επιχειρεί στρατιωτικά και γιατί έριξε ρώσικο αεροσκάφος. Εμάς ξέρεις πότε άρχισαν να μας βλέπουν σοβαρά; Με τον εμβολισμό του Σαλιάρη. Και αμέσως μετά που τα μαζέψαμε και φύγαμε σα να είχαμε εμβολιστεί εμείς, μας είδαν πάλι ως τους συνηθισμένους να μην πω τι.

      1. Συμφωνώ μαζί σου φίλος,με την μόνη διαφορά οτι η Δύση δεν συμπαθεί τον ερντογαν αλλά συμπαθεί την τουρκια για τους λόγους που ολοι ξέρουμε πιστευω!

        1. @ Ιp Man,

          Συμφωνούμε. Κι εγώ είπα πως κανείς δεν τον συμπαθεί. Αλλά η Τουρκία έχει «βάρος» και επί Ερντογάν έχει χειραφετηθεί. Δεν είναι πια η Τουρκία που έπαιρνε τηλέφωνο η Ουάσινγτον και η Τουρκία εκτελούσε πειθήνια. Και δούλεψαν για να μην είναι. Και η Τουρκία κοιτάζει, τι μπορεί να αποσπάσει από παντού, πριν το κόστος που πρέπει να πληρώσει γίνει αβάσταχτο. Η Τουρκία έχει εθνικό όραμα για τη χώρα τους. Στην Ελλάδα το εθνικό όραμα, είναι πως θα κερδίσουμε τις επόμενες εκλογές και μόνο. Γι αυτό, η μια κυβέρνηση χτίζει πάνω στα καλά που της άφησε η προηγούμενη. Οι Κεμαλιστές δε θα κλωτσήσουν τα καλά που θα τους κληροδοτήσει ο Ερντογάν.

          1. @ Zefiros

            Χωρις τον σουλτανο γρηγορα θα τους παρει η κατω βολτα,
            ακομα και την μιση Ελλαδα να τους παραχωρησει ο θειος.
            Θα πατησουν μια χρεωκοπια με το καλημερα οι επομενοι
            για να επιταχυνουν τις εξελιξεις.

          2. @ Kanenas

            Μπορεί να πέσουν σε ακυβερνησία ή σε εσωτερικό φάγωμα για κάμποσα χρόνια επειδή η αντιπολίτευση είναι κατακερματισμένη. Μπορεί και όχι. Πάντως η Δύση θα προσπαθήσει να βοηθήσει οποιαδήποτε κεμαλική κυβέρνηση, γιατί οι Κεμαλικοί στη Δύση είναι πολύ ελκυστικοί επειδή «λαικοί» και «δυτικότροποι». Για μας, αν βγει σταθερή κεμαλική κυβέρνηση, χειρότερα θα είναι. Τουλάχιστον με τον Ερντογάν είναι πιο εύκολο να πείσεις ξένους πως εσύ είσαι κάτι σαν ασπίδα του δυτικού κόσμου προς ανατολάς.

  11. Το μεγαλύτερο επίτευγμα του Ερντογάν μετά την αποτροπή κουρδικού κράτους στη Συρία (και τις προσωπικές του νίκες έναντι εσωτερικών αντιπάλων).

    Τουρκικό AΕΠ

    https://i.postimg.cc/0NLYXWhT/aa11.png

    Μπορεί να φάει το κεφάλι του τελικά, αλλά, τα μακροχρόνια κέρδη μένουν. Οι πολιτικοί έρχονται και παρέρχονται. Κανείς δεν κυβερνάει για πάντα. Το τι αφήνουν πίσω τους ως κέρδος μετράει.

  12. Νομίζω κανείς δεν το πήρε χαμπάρι….ότι αρχίσανε τα όργανα….. δημοσιεύτηκε χωρίς τυμπανοκρουσιες κ εν κρυπτω η ενεργοποίηση Αμυντικού Συμφώνου κατά τα πρότυπα της Λιβύης κ με αναφορά κ σε θαλάσσιες ζώνες στην επίσημη εφημερίδα gazette της Τουρκιας. Η είδηση εμφάνιζεται στο αξιόπιστο Ισραηλινό σάιτ debkafiles εδώ:
    https://www.debka.com/turkey-activates-military-intervention-pact-with-palestinians/

  13. Η υπογραφή από παλαιστινιακής πλευράς ανήκει όχι στη Χαμάς αλλά στην Παλαιστινιακή Αρχή κ τον Μ. Αμπάς. Κάποιος να στείλει τα σχετικά κ@λοδακτυλα στον δήμαρχο Χαλανδρίου που είχε υψώσει στο δημαρχείο παλαιστινιακή σημαία.

  14. Σας διάβασα με προσοχή πριν γράψω κάτι.

    Το ότι ξέρουμε πως η Τουρκία προσπαθεί εδώ και πολλά χρόνια να γλυτώσει την διάλυση
    και παλεύει για την μη δημιουργία Κουρδικού κράτους.
    Το σχέδιο έλεγε τρία κράτη: Κουρδικό κράτος, στενά ανατολική και την δική μας δυτική Θράκη!
    η Μικρά Ασία με εξαίρεση την περιοχή της Σμύρνης που θα την ενσωμάτωναν στο κράτος των στενών.

    Όπως έχω γράψει για εμάς για το σχέδιο ανεξάρτητη Κρήτη, το 8+4 για το μοίρασμα των κοιτασμάτων κλπ.
    Και για εμάς υπήρχαν σχέδια διάλυσης μεγάλη Μακεδονία μαζί με τα Σκόπια κλπ.
    Το ίδιο είχε να κάνει με την επέκταση της Αλβανίας νοτιότερα και στα Σκόπια- Κόσοβο.

    Όλως τυχαίως οι περιοχές που έχουν σχεδιαστεί έχουν πετρελαιοφόρες ζώνες και κοιτάσματα
    φυσικού αερίου και άλλα στρατηγικά μέταλλα.
    Σας το έχω γράψει πως αυτά τα έχω διαβάσει το 1993 στο περιοδικό των Ελλήνων Μεταλλειολόγων!
    Εκεί υπήρχε η πετρελαιοφόρος ζώνη του Θερμαικού που ξεκινούσε από τα Σκόπια και έφτανε χαμηλά
    στην Σκόπελο κλπ.
    Υπήρχε η πετρελαιοφόρος ζώνη που ξεκίναγε από την Αλβανία και κατέβαινε χαμηλά στα ιόνια νησιά.
    Αλλά και ψηλά στην Κροατία και στο Μαυροβούνιο. Ανεφέρθηκα για 3 πετρελαιοφόρες ζώνες όχι για μια.
    Να γιατί διαλύθηκε η Γιουγκοσλαβία και έγινε μικρά κρατίδια.

    Ο Ερντογάν εκμεταλλεύτηκε τον διεθνή παράγοντα και πήρε την εξουσία στην Τουρκία.
    Ο στρατός τον στήριξε γιατί ήξεραν τα σχέδια διάλυσης της Τουρκίας ήθελαν μια παράταση να έχουν.
    Δυο πράγματα ήταν στο μυαλό του- τους να φτιάξουν πολεμική βιομηχανία και να έχουν φανατικούς
    για να πολεμήσουν για την πατρίδα -Τουρκία. Με σκοπό ακόμα και αν τους διαλύσουν όπως έγινε το
    1911-1919, να έχουν σε μικρό χρονικό διάστημα στρατιωτικό υλικό σε επαρκείς ποσότητες και
    φανατικούς Μουσουλμάνους για να πεθάνουν και να πάρουν πίσω όσα περισσότερα μπορούν.

    Τα χρήματα έλειπαν αλλά κατάφερε να του τα δώσουν οι Αραβικές χώρες αλλά και η Ευρώπη.
    Μετά ότι κάνει είναι για να έχει την διεθνή υπόγεια στήριξη, να το παίζει ισχυρός και να μαζεύει χρήματα.
    Όλα πήγαιναν ρολόι μέχρι το 2016 ακόμα και το Ισραήλ δεν τα είχε χαλάσει οριστικά μαζί του.
    Έγινε το πραξικόπημα τον ενημέρωσε ο Πούτιν και τον έσωσε γιατί οι Δυτικοί άρχισαν να βλέπουν την
    απειλή μια πυρηνική Τουρκία.
    Το παλεύει ακόμα δεν θέλει πόλεμο, δεν είναι κορόιδο να πολεμήσει με την Ελλάδα θέλει-θέλουν
    να κερδίσουν χρόνο! Ξέρουν πως το 2030 η Τουρκία θα είναι τόσο πολύ ισχυρή που θα πάρει ότι θέλει.
    Λέτε να αφήσουν μια τόσο ισχυρή Τουρκία; Λέτε να μην την διαλύσουν;

    Ξέρουν πως αν της δώσουν ένα μερίδιο από τα κοιτάσματα, θα ρίξει το 50% για να φτιάξει όπλα
    δικά της και θα συνεχίσει να ζητά συνεχώς περισσότερα. Η ώρα της διάλυσης της Τουρκίας ήρθε.
    Θα γίνει άμα φάνε τον Ερντογάν που παλεύει να την σώσει.

    Προσοχή όχι ότι δεν έχει κάνει τραγικά λάθη ο Ερντογάν κάποια όμως δεν είναι.
    Λένε πως έχουν κρύψει χρυσό και ξένα νομίσματα αξίας δισεκατομμυρίων σε ξένες τράπεζες
    αραβικές ακόμα και σε κρυψώνες! Για να κάνουν πόλεμο και να πάρουν πάλι την εξουσία.
    Προσοχή πόλεμο στην επόμενη κυβέρνηση την μετά Ερντογάν γιατί αυτό αναφέρουν και οι
    προφητείες, πως θα τον φάνε και θα αναλάβουν επάνω οι στρατιωτικοί.

    Αναφέρουν οι προφητείες πως οι στρατιωτικοί θα επιτεθούν στην Ελλάδα γιατί δεν θα έχουν την
    υποστήριξη του κόσμου στην Τουρκία. Δεν θα συνεχίσω της προφητείες.

    1. Λίγο τραβηγμένα όσα αναφέρεις χωρίς να τα υποτιμώ. Σήμερα ο υδρογονάνθρακας είναι κάτι σαν το τσιγάρο, τρώει πόρτα από παντού. Ακόμα κι αν ίσχυαν κάποτε αυτά σήμερα είναι εμφανώς αδύναμα.

      Υπάρχει κι άλλη θεωρία συνομωσίας για τη Μακεδονία: ανεξάρτητο κράτος για να υποδεχτεί τους εβραίους μετανάστες/πρόσφυγες του Ισραήλ στην περίπτωση που κάνουν ντου οι Άραβες και τους πάρουν το σκάλπ.

    2. @ Γρηγόριος Δικαίος

      Ο καθένας κάνει προβλέψεις. Τις προβλέψεις διάλυσης της Τουρκίας, ήμουν νιος και γέρασα. Κατά τη γνώμη μου, η Τουρκία θα διατρέξει τέτοιο κίνδυνο, μόνο αν γίνει ανεξάρτητο κουρδικό κράτος, το οποίο θα έχει σύμμαχο και κάποιον ισχυρό «προστάτη». Γιατί αν δεν έχει και προστάτη, οι Τούρκοι θα μπουκάρουν.

      Σε αντίθετη περίπτωση, η Τουρκία στη χειρότερη περίπτωση, θα δώσει μεγαλύτερη αυτονομία στη ΝΑ Τουρκία ή θα πάει σε ομοσπονδιοποίηση.

      Οι συγκρίσεις με 1919, κατά την ταπεινή μου γνώμη δε στέκουν, γιατί τότε, οι μεγάλες δυνάμεις ήταν έτοιμες να χύσουν αίμα άφθονο, για να διαλύσουν την άρρωστη Τουρκία. Σήμερα όχι μόνο δεν είναι έτοιμες, αλλά αντίθετα, είναι η Τουρκία που είναι έτοιμη να χύσει δικό της και δεν είναι και τόσο άρρωστη όσο ήταν στις αρχές του 20ου αιώνα. Επιπλέον, σήμερα, οι Αμερικανοί και οι Ευρωπαίοι, δε θέλουν μια αδύναμη Τουρκία, γιατί τη θέλουν ως ασπίδα στη Ρωσία και σε ταραχές στη ΜΑ. Απλά θέλουν Τουρκία, χωρίς ΕΡΝΤΟΓΑΝ. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο.
      Τα δε εμπορικά συμφέροντά τους με την Τουρκία ετησίως, είναι τεράστια, περισσότερα από τα όποια κέρδη από κοιτάσματα αερίου ή υδρογονανθράκων.

      Φοβάμαι, πως οι Κούρδοι, θα βολευτούν με αυτόνομες περιοχές σε ξένα κράτη. Μόνο σε περίπτωση που η Τουρκία τα έσπαζε εντελώς με ΗΠΑ και έβγαινε από το ΝΑΤΟ, πιστεύω πως οι ΗΠΑ θα προτιμούσαν να μαχαιρώσουν τους Τούρκους παρά τους Κούρδους.

      1. Έβαλαν εμάς να κάνουμε τον χωροφύλακα και μετά μας γύρισαν την πλάτη.
        Θα τα πούμε αναλυτικά.

    3. @ Γεώργιος Δικαίος Μικρός Ήρωας

      Σωστος εκτος απο τις προφητειες.
      Ηδη θα ημασταν διαμελισμενες χωρες και οι δυο αν δεν ειχε εμφανιστει
      ο σουλτανος. Μπορει να μετατοπισε χρονικα το μοιραιο, ομως αυτο θα γινει.
      Εμεις απο πλευρα μας καναμε τα παντα ωστε ο διαμελισμος μας να γινει
      ευκολα και με το γραμμα του νομου και λογικα μπορει να προηγηθει
      απο τον διαμελισμο των απεναντι. Ολο το πλαισιο που εφτιαξε ο σουλτανος
      δινει στους απεναντι πλεονεκτηματα σε σχεση με εμας, αλλα τα παντα
      θα καταρρευσουν απο μεσα σαν χαρτινος πυργος οταν φυγει απο την εξουσια.
      Καμμια διαθεση να αντισταθει στα παραπανω δεν εχει το μεγαλυτερο
      μερος των λαων των δυο χωρων και αυτο ειναι απολυτα γνωστο στους
      ενορχηστρωτες , ετσι ο σουλτανος παρα την προπαγανδα του για ισχυρη
      Τουρκια, βασιζεται αποκλειστικα σε μισθοφορους και τζιχαντιστες,
      που ειναι ετοιμοι να πεθανουν για λιγα δολαρια ή το κολλημα τους.

  15. Το ίδιο σου λέω και εγώ ο Σουλτάνος παλεύει για να μην διαλύσουν την Τουρκία.
    Της προφητείες στης ανέφερα πως οι επόμενοι θα κάνουν τα λάθη όχι αυτός.

    Διαβάστε στα σημερινά νέα να μάθετε.

  16. Σύμφωνα με τον Μανώλη Κωστίδη, τα λεγόμενα του Τούρκου προέδρου δείχνουν ότι
    στόχος είναι να μείνουν «εκτός» τα υπουργεία Εξωτερικών και Άμυνας των δύο χωρών
    και οι δύο πρωθυπουργοί να συνομιλούν απευθείας μέσω των συμβούλων τους.
    https://www.onalert.gr/ellinotourkika/erntogan-eipa-sto-mitsotaki-oti-an-tha-
    kanoyme-kati-na-to-kanoyme-mazi/421660/

    Δηλαδη μονο με το γερμανοδουλο ανθρωπακι θελει να μιλαει ο σουλτανος,
    χωρις τους αλλους δυο που εκφραζουν ο ενας τον περιουσιο και ο αλλος
    τους Γαλλους.

  17. Αστεία πράγματα…Σουρανή και Καλίν….και ο Μητσοτάκης έφαγε τη γλώσσα του. Πάλι μάθαμε το τί ειπώθηκε τί συμφωνήθηκε από τους Τούρκους.
    Εδώ τα σχετικά του τί είπε ο ΥΠΕΞ για τα της συνάντησης Σουρανή Καλίν που ΔΕΝ γνωρίζε ως ΕΠΡΕΠΕ ΩΣ προϊστάμενος..αλλά και οι θέσεις.
    https://www.estianews.gr/kentriko-thema/vomves-dendia-gia-lozanni-12-milia-kai-symfonia-verolinoy/

    και εδώ οι δηλώσεις Ερντογάν….ο δικός μας……πίττες….
    https://www.protothema.gr/politics/article/1134799/erdogan-sumfonisame-na-sunomiloun-prota-kalin-sourani-kai-meta-ego-me-ton-mitsotaki/

    η συνάντηση του 2020…
    https://www.tovima.gr/2020/07/14/politics/mystiki-trimeris-synantisi-elladas-tourkias-germanias-sto-verolino/
    https://hellasjournal.com/2020/07/pos-egine-i-mistiki-sinantisi-sto-verolino-den-proekipse-tipota-dilose-diplomatiki-pigi/

  18. Να σχολιάσω τί ; Προσπαθώ να βρω τα ό, σα συμφώνησαν στην σύνοδο του ΝΑΤΟ και είναι αδύνατον .
    Άρα , ο σχολιασμός είναι θεμιτός και το βασικότερο » δημοκρατικός » αλλά επιμένω στα συμφωνηθέντα , επειδή στην περίπτωση αυτή θα υπάρχει και καλώς νοούμενη αντικειμενικότητα στις απόψεις μας .
    Αυτά τα ολίγα , διότι θα πρέπει να κατεβάσω επίσημες κυβερνητικές πηγές για τα όσα έλαβαν χώρα στην διάσκεψη , έτσι ώστε να εξαχθούν τα συμπεράσματα που είναι απαραίτητα προς επιβεβαίωση του χαρακτηρισμού του κρατιδίου μας ως : κέντρο διερχομένων και εγκατάστασης παράνομων μεταναστών ( δηλ. λαθρομεταναστών , από την μουσουλμανική υποβαθμισμένη ζώνη της ευρασίας ) και όχι μόνον. 19-06

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *