Σύμφωνα με είδηση που μεταδίδεται από τουρκικά διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης υπογράφηκε συμβόλαιο μαζικής παραγωγής του βλήματος SOM (Satha Atılan Orta Menzilli Mühimmat), μεταξύ της Προεδρίας Αμυντικής Βιομηχανίας της Τουρκία (SSB) και της Roketsan.

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα το συμβόλαιο αφορά στην προμήθεια αδιευκρίνιστου αριθμού βλημάτων, ενώ συμπεριλαμβάνει και τη χρηματοδότηση υπό-προγραμμάτων ανάπτυξης υπό-συστημάτων με στόχο την απεξάρτηση της παραγωγής από προμηθευτές του εξωτερικού, όπως είναι, για παράδειγμα, το πρόγραμμα ανάπτυξης του κινητήρα KTJ-3200 (σε εξέλιξη, η τελευταία δοκιμή έγινε τον περασμένο Ιούνιο).

Ο τύπος των υπό προμήθεια βλημάτων δεν είναι γνωστός, αλλά πιθανότατα θα είναι της έκδοσης SOM-B1 δεδομένου ότι τον περασμένο Φεβρουάριο, έγινε γνωστό, ότι η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία (THK) παρέλαβε τα πρώτα βλήματα SOM-B1, ενώ τον περασμένο Μάρτιο ξεκίνησαν και οι δοκιμές της έκδοσης SOM-B2. Εάν στο μεταξύ ολοκληρωθούν οι δοκιμές του SOM-B2, ίσως η προμήθεια να περιλαμβάνει και βλήματα της συγκεκριμένης έκδοσης.

Το SOM είναι ένα βλήμα τεχνολογίας πλεύσης (cruise), ικανό να εκτοξευθεί από τον αέρα, τη θάλασσα και την ξηρά. Αναπτύχθηκε από τις εταιρίες TUBITAK SAGE (σχεδίαση και ανάπτυξη) και Roketsan (παραγωγή και εμπορική προώθηση).

Η ανάπτυξη του ξεκίνησε το 2006 και ολοκληρώθηκε το 2011. Είναι βλήμα προσβολής κινούμενων και σταθερών στόχων σε μέγιστες αποστάσεις άνω των 185 χιλιομέτρων, με πιθανότερη τιμή τα 230 χιλιόμετρα, στην έκδοση SOM-A, η οποία προσβάλει μόνο στατικούς στόχους με τη χρήση συντεταγμένων κατά την τερματική φάση (το SOM-A βρίσκεται σε υπηρεσία από την Τουρκική Αεροπορία από το 2012). Η έκδοση SOM-B1 μπορεί να προσβάλει στατικούς και κινούμενους στόχους με τη χρήση υπέρυθρου συστήματος στην τερματική φάση (αμφότερες οι εκδόσεις φέρουν πολεμική κεφαλή υψηλής εκρηκτικότητας).

Στην έκδοση SOM-B2 το βλήμα ενσωματώνει διπλή πολεμική κεφαλή για την προσβολή στρατηγικών και καλά προστατευμένων στόχων. Υπό ανάπτυξη βρίσκεται και η έκδοση SOM-J, σε συνεργασία με την αμερικανική Lockheed Martin, η οποία προορίζεται για πιστοποίηση και χρήση από τα F-35 Lightning II. Στην έκδοση SOM-J το βλήμα έχει ποιο συμπαγή σχεδίαση, αναδιπλούμενα πτερύγια και προωθητικό κινητήρα για καλύτερα πτητικά χαρακτηριστικά.

Στις αρχές του περασμένου Ιουνίου έγινε γνωστό, σύμφωνα με δηλώσεις του τότε Υπουργού Άμυνας της Τουρκίας, Nurettin Canikli, ότι στόχος της Τουρκίας είναι η ανάπτυξη μιας έκδοσης του βλήματος μέγιστου βεληνεκούς 800 χιλιομέτρων.

Comments

  1. Αντιλαμβάνεται κανείς στις ΕΔ τον κίνδυνο που προβάλουν αυτά τα όπλα; αντιλαμβάνονται ότι πρέπει να δαπανηθούν τεράστια ποσά στην έγκαιρη προειδοποίηση και στην ΑΑ άμυνα σε όλους τους κλάδους; αντιλαμβάνονται ότι τα πλοία του ΠΝ πρέπει να είναι αστακοί σε ότι έχει να κάνει με την αντιπυραυλική προστασία και ειδικά με τις επιθέσεις κορεσμού που θα δεχτούν τα ελληνικά πλοία σε ΟΛΑ τα θέατρα επιχειρήσεων από επάκτιες συστοιχίες, πλοία και αεροσκάφη των ΤΕΔ; Είναι ικανές οι FTI να αντιμετωπίσουν συνεχείς επιθέσεις κορεσμού με τους μόλις 32 ΑΑ πυραύλους που θα μεταφέρουν; είναι ικανά τα υπόλοιπα πλοία του ΠΝ;

    1. Ο σχεδιασμος του ΠΝ εχει αλλαξει σε σχεση με το παρελθόν. Συνεπως, οι αποριες σας ευλογες αλλά στην προκειμενη περιπτωση υπαρχει οργάνωση και αντιστοιχα γυμνασια που σκοπο εχουν τετοιου ειδους καταστασεις

      1. Σχετικά με το ΠΝ την αλλαγή του σχεδιασμού και την ένταση αυτήν στην στιγμή στην Ανατολική Μεσόγειο, πως μπορεί να αντιμετωπίσει μια και μόνο S, επίθεση από 4 πολεμικά σκάφη αλλά και αεροπλάνα της ΤΑ στην Ανατολική Μεσόγειο; Είναι δεδομένο ότι αυτό το πλοίο δεν μπορεί να αντιμετωπίσει επίθεση με παραπάνω από 2 πυραύλους ταυτόχρονα.

          1. Με μόλις 32 πανάκριβους πυραύλους και χωρίς CIWS θα αντιμετωπίσουν πολλαπλές επιθέσεις κορεσμού ως πλοία AAW; Οι FTI είναι πλοία γενικών καθηκόντων με βάση αυτά που διαβάζουμε και όχι AAW που εμείς θέλουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *