Tο πλοίο ναρκοπολέμου «Καλλιστώ» του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ) συγκρούστηκε με εμπορικό στο λιμάνι του Πειραιά (πρόκειται για το εμπορικό πλοίο Maersk Launceston που απέπλευσε από την Cosco στο Κερατσίνι). Από φωτογραφία που δημοσιεύει η ιστοσελίδα «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ» φαίνεται το «Καλλιστώ» έχει κοπεί στα δυο. Στο σημείου βρίσκονται πλοία του Λιμενικού και του ΠΝ. Γίνονται προσπάθειες να μην βυθιστεί και να ρυμουλκειστεί στον ναύσταθμο Σαλαμίνας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΓΕΝ: Το Πολεμικό Ναυτικό έχει αναλάβει όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την αντιμετώπιση του περιστατικού της πρόσκρουσης εμπορικού πλοίου με το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ» του Πολεμικού Ναυτικού που σημειώθηκε περί τις 07:30 σήμερα το πρωί στον Σαρωνικό κόλπο

Ρυμουλκά προσεγγίζουν το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ», στο οποίο σημειώθηκε ελεγχόμενη εισροή υδάτων μετά τη σύγκρουση που είχε με το φορτηγό πλοίο MAERSK LAUNCESTON που μετέφερε κοντέινερ έξω από το λιμάνι του Πειραιά, Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2020.Από τη σύγκρουση τραυματίστηκαν ελαφρά δύο άτομα του πολεμικού πλοίου, που μετέφερε συνολικά 27 άτομα, τα οποία διακομίστηκαν προληπτικά στο νοσοκομείο. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
Ρυμουλκά προσεγγίζουν το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ», στο οποίο σημειώθηκε ελεγχόμενη εισροή υδάτων μετά τη σύγκρουση που είχε με το φορτηγό πλοίο MAERSK LAUNCESTON που μετέφερε κοντέινερ έξω από το λιμάνι του Πειραιά, Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2020.Από τη σύγκρουση τραυματίστηκαν ελαφρά δύο άτομα του πολεμικού πλοίου, που μετέφερε συνολικά 27 άτομα, τα οποία διακομίστηκαν προληπτικά στο νοσοκομείο. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
© ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Comments

  1. Ευτυχώς όπως μεταδίδεται δεν έχουμε νεκρούς.
    Τον Άγιο Νικόλα είχαν μαζί τους, η τύχη δεν αρκεί για σύγκρουση με τεράστιο κοντεϊνοφορο σαν αυτό της MAERSK.

    Στα λιγότερο σημαντικά:
    Εξαφανίστηκε όλη η πρύμνη και εξακολουθεί να επιπλέει !
    Φαίνεται πως οι Αμερικάνοι φτιάχνουν πλοία για πόλεμο όχι για επίδειξη σημαίας ή όπλων!

        1. Ας αφήσουμε προς το παρόν τα μπινελίκια.
          Έχουμε πολύ κόσμο στην θάλασσα και για πολλούς μήνες και πιστεύω ότι δεν είναι κατάλληλη η στιγμή για δημόσια σχόλια, όλοι καταλαβαίνουμε τι σημαίνει σύγκρουση ευέλικτου και μικρού ναρκαλιευτικού με κοντεϊνοφόρο.

          1. Ευέλικτο δεν θα έλεγα Δεν είναι πυραυλάκατοs
            Το πλοίο έβγαινε από τον Ναύσταθμο
            δεν γύρναγε από αποστολή να πούμε ότι ήταν κουρασμένοι
            Ημερα καλοκαιρινός καιρός
            δεν βλέπανε τι κολοσσός ερχόταν?
            Εκτος και είχε πρόβλημα είχε μείνει ακυβέρνητο χωρίς μηχανές ακίνητο και δεν το είδε το maersk
            Η ορατότητα που έχουν κοντά στη πλώρη αυτά τα πλοία είναι μηδενική

      1. Θα είχε ενδιαφέρον αν μπορούσαμε να έχουμε πρόσβαση σε πιο λεπτομερή στοιχεία σχετικά με την ταυτότητα του πληρώματος του εμπορικού πλοίου Maersk Launceston που εμβολισε το ναρκαλλιευτικό μας

  2. Καλημερα ! Κάποια στιγμή στο Πολεμικό Ναυτικό θα πρέπει να γίνει μια εκκαθάριση ριζική..κατα την γνώμη μου υπάρχει σοβαρό πρόβλημα.το ποιος φταει και τι ειμαι σίγουρος οτι ξέρουν.το θέμα ειναι οτι με την ασφάλεια της χώρας δεν παίζεις..θα πρέπει σε κρίσιμες θέσεις να μπαίνουν οι άριστοι των άριστων.
    Θα διαλύσουν τον μισό στόλο σε καιρό ειρήνης.δεν θελω να φαντάζομαι τι θα γίνει σε καιρό πολέμου.
    Κριμα.

    1. Σύντεκνε,λίγο τραβηγμένο το σχόλιο.
      Ακόμα δεν έχει τοποθετηθεί κανείς για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το ναυτικό ατύχημα κι εσύ έβγαλες κιόλας πόρισμα και μάλιστα καταδικαστικό για τον κυβερνήτη του πολεμικού?

        1. Τα πλοία είναι εμπορικά και όχι εμπορευματικά.
          Εξ αποστάσεως πραγματογνωμοσύνη εγώ αδυνατώ να κάνω.
          Από ότι φαίνεται εσείς μπορείτε.

          1. Σίγουρα υπάρχει τουλάχιστον συνευθύνη του πολεμικού σκάφους, ακόμα και εάν φταίει το εμπορικό. Γιατί και τα δύο σκάφη πλέουν με αργή ταχύτητα. Στο ραντάρ του πλοίου, αλλά και από τη γέφυρα, βλέπεις ότι είσαι σε πορεία πιθανής σύγκρουσης πολύ νωρίτερα. Όταν το διαπιστώνεις αυτό, ακόμα και εάν ο άλλος έχει λάθος πορεία, «καθαρίζεις» την πορεία σου. Ακόμα δηλαδή και εάν βλέπεις ότι δεν υπάρχει το green to green red to red, καθαρίζεις την πορεία. Το εμπορικό είναι αδύνατον να έστριψε απότομα γιατί αυτά τα πλοία έχουν πάρα πολύ αργό χρόνο ελιγμού. Ακόμα δηλαδή και εάν φταίει τυπικά το εμπορικό, το πολεμικό βαρύνεται τουλάχιστον για μεγάλη αμέλεια, ως προς το να αποφευχθεί η σύγκρουση.
            Η συγκεκριμένη σύγκρουση είναι επιεικώς απαράδεκτη και θα έπρεπε να αποφευχθεί. Δεν έγιναν έγκαιρα αυτά που πρέπει, ιδίως για το πολεμικό που μας ενδιαφέρει.
            Εδώ να πούμε ότι στα ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ πολεμικά πλοία, λίγο μετά την έξοδό τους από το Ναύσταθμο, συνήθως ο κυβερνήτης, εγκαταλείπει τη γέφυρα και το πλοίο ελέγχει ο έφεδρος (εκ του εμπορικού ναυτικού) αξιωματικός (σημαιοφόρος).

          2. Η χρήση των λέξεων έχει να κάνει με την γνώση του αντικειμένου και κατ’επέκταση με την βασιμότητα ή μη του αναθέματος.
            Οι όροι μηχανική βλάβη,βλάβη στο σύστημα πηδαλουχίας,σφάλμα του πλοηγού,σφάλμα του VTS Πειραιά,κακή εκτίμηση του πλοιάρχου του εμπορικού(ο οποίος και συνελήφθη)προφανώς διαλανθάνουν της προσοχής σας καθώς ο υπαίτιος-στην συνείδησή σας μέχρι στιγμής-είναι μόνο ο Κυβερνήτης του πολεμικού.
            Ευτυχώς που κάποιοι δεν συμμετέχετε στο ΑΣΝΑ γιατί με ελαφριά την καρδιά θα είχατε κάψει ανθρώπους.

          3. Στο MAERSK LAUNCESTON εχει καταγραφεί η ταχύτητα των 16,1 κόμβων.

            Τώρα πως στο «Καλλιστώ» πήραν αυτές τις αποφάσεις και τα ρίσκα ίσως μάθουμε κάποια στιγμή…

          4. Δίχως καμιά πρόθεση να κάνω «εξ αποστάσεως πραγματογνωμοσύνη» όπως λες φίλε μου, νομίζω αξίζει να επισημανθούν μερικά πράγματα. Καταρχήν το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ» τύπου HUNT είναι κατασκευασμένο από πλαστικό και υαλονήματα, υλικά τα οποία δεν αφήνουν μαγνητική αποτύπωση στο ραντάρ. Επίσης όπως όλα τα πολεμικά δεν έχει «radar reflectors» για να το βλέπουν τα άλλα πλοία και να διαπιστώνουν την πορεία σύγκρουσης στο σύστημα ARPA. Επιπλέον τα πολεμικά δεν έχουν AIS για να δίνουν στίγμα στα ECDIS των άλλων πλοίων ή να το βλέπουν τα άλλα πλοία στο AIS τους. Έπειτα ακόμα και αν είχε το κοντέινερ την δυνατότητα να το δει, αυτό θα μπορούσε να γίνει σε απόσταση ένα ναυτικό μίλι μακριά του καθώς είναι έμφορτο και το ραντάρ του έχει μεγάλο εύρος «dead zone» άρα το κοντέινερ μπορεί να δει μόνο με οπτική παρατήρηση από βοηθό πλοηγό και πάλι υπό προϋποθέσεις. Εικάζω λοιπόν ότι ο κυβερνήτης του πολεμικού ΟΦΕΙΛΕ να γνωρίζει την αδυναμία του κοντέινερ να αναγνωρίσει το σκάφος του με τα ηλεκτρονικά του μέσα, ΟΦΕΙΛΕ να γνωρίζει ότι ο Αργοσαρωνικός έχει πάντοτε πολλή κίνηση και εξερχόμενος του διαύλου πρέπει να είναι προσεκτικός και να έχει φύλαξη τα υπόλοιπα μεγαλύτερα μηχανοκίνητα πλοία. Είναι γνωστό ότι το VTS Πειραιά και οι κυβερνήτες του ΠΝ δεν συνεννοούνται καλά διότι στους τελευταίους υπάρχει η -λανθασμένη- νοοτροπία ότι ο δίαυλος είναι «έδρα» τους και «ποιό VTS εμείς είμαστε πολεμικό όχι το Blue Star Paros». Επίσης ο κυβερνήτης του πολεμικού ΟΦΕΙΛΕ να γνωρίζει ότι το κοντέινερ ως πιο ογκώδες και δυσκίνητο δεν είχε καμία δυνατότητα να αποφύγει τη σύγκρουση με ελιγμό σε ενδεχόμενη απότομη αλλαγή πορείας του πολεμικού.

    2. Έχουν απαιτήσεις χωρίς την ανάλογη υπευθυνότητα στο ΠΝ, εχουν μαζευτεί πολλά την τελευταία 20ετια και οι νοοτροπίες δεν αλλαζουν.

  3. Το πιο καινούριο ναρκοθηρευτικο μας βρήκε να συγκρουστεί βρε μπλιτς μου…..ΜΑΚΑΤΙ ΝΑ ΦΤΙΆΧΝΕΤΑΙ Η ΖΗΜΙΆ ΑΛΛΙΟΣ ΚΛΑΨΤΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΕ….Καλά και ο καπετάνιος ένα ναρκοθηρευτικο έχει τι το πέρασε …φρεγάτα για να ΣΟΥΛΑΤΣΑΡΕΙ όπου θέλει….

    1. Οτι μπορεί να περισωθεί από το εξοπλισμό πια, κόπηκε στα δύο το σκαρί με το συνθενικό υλικό…
      Πρέπει να αρχίσουμε να ψάχνουμε για αντικαταστάτη!

  4. Η ναρκαλιεία, είναι άλλος ένας τομέας που το ΠΝ έχει μείνει παρασάγγας πίσω.
    Οι τεχνικές που χρησιμοποιούμε τείνουν πλέον ξεπερασμένες. Μονή, διπλή οροπέζα κ.λπ. τείνει να εξαλειφθεί.
    Η ναρκαλιεία πλέον θα γίνεται από ν/θ το οποίο φέρει διάφορα μη επανδρωμένα οχήματα επιφανείας και υποθαλάσσια προς αναγνώριση, εντοπισμό, ναρκαλιεία και ναρκοσυλλογή.
    Ας δούμε τι θα κάνουμε και σε αυτόν τον τομέα.
    Για το συγκεκριμένο, όπως φαίνεται, έχει κοπεί παντελώς το μέρος εκείνο που υπάρχουν και τα εργαλεία της ναρκαλιείας. Πιθανότατα να μπορεί να επισκευαστεί, εάν σου δώσουν τα σχέδια οι κατασκευαστές, γιατί πρέπει να προστεθεί ολόκληρο το πίσω τμήμα.
    Από την άλλη, βλέπουμε την εγκατάλειψη. Από τις φωτο που κυκλοφορούν, είναι όλο το πλοίο χορταριασμένο από κάτω. Έλεος δηλαδή. ΠΕΑΚ πότε πέρασε αυτό?

      1. ΠΕΑΚ είναι η προγραμματισμένη Περιορισμένη Ακινησία Πλοίου κατά την οποία γίνονται διάφορες εργασίες συντήρησης (ελαφράς ή και πιο εκτεταμένης). Το πλοίο βγαίνει από το νερό και γίνονται διάφορες εργασίες. Από το ματσακόνι και το βάψιμο, μέχρι εργασίες σέρβις στις μηχανές κ.λπ. Γίνεται συνήθως στη Σούδα. Ειδικά τα ν/θ μέχρι πρόσφατα τουλάχιστον έκαναν αυτές τις εργασίες στη Σούδα. Γίνονται εργασίες σε όλες τις επιστασίες του πλοίου (ακόμα και π.χ. οι σηματοροί, ελέγχουν και τακτοποιούν τους χάρτες και γενικά όλο το υλικό τους κ.λπ.).

    1. Αν εχεις καποια σχεση σιγουρα ξερεις πως παμε τα πραγματα.Αν δεν εχεις, παλια καθε 2 χρονια ειχε πεακ και δεν θυμαμαι καθε ποσα μακ.Μετα το 2011 αστο …….και οταν καποια στιγμη το πλοιο «πεσει » το ξεχναει ο θεος.

      1. Αυτό λέω. Πως το συγκεκριμένο πλοίο, όπως προφανώς και άλλα, δεν έχουν τη συντήρηση που πρέπει. Και δεν είναι θέμα μόνο το καθάρισμα από κάτω. Σίγουρα έχουν παραμεληθεί και άλλα πράγματα, πιο σημαντικά. Αυτά τα πλοία έχουν και ευπάθεια στους μειωτήρες της μηχανής κ.α.
        Ειδικά τα πλοία της Ν/Α σίγουρα όπως λες τα έχει ξεχάσει ο θεός,

  5. Παιδιά είναι πολυεστερικό το κύτος, όχι μεταλλικό. Γι’ αυτό και κόπηκε για πλάκα.

    Επίσης, μιλάμε ότι συγκρούστηκε με πλοίο 200 μέτρα μεγαλύτερο και πολλαπλάσιες φορές βαρύτερο. Τι περιμένατε να γίνει;

    1. Συμφωνω με νικος στεργιου τετοιου ειδους ατυχηματα συμβαινουν παντου και συχνα προσφατη ειναι η πυρκαγια σε εργασιες σε ελικοπτεροφορο του usn μεσα σε ναυσταθμο, ευτυχημα η καλη υγεια ανθρωπινου δυναμικου που δεν αντικαθισταται.

  6. Με προβληματίζει το γεγονός ότι σε φωτό που δημοσιεύτηκε και δείχνει την πορεία του εμπορικού πλοίου, παρουσιάζεται να κάνει στροφή και να πέφτει πάνω στο πολεμικό. Λίγο παράξενο δεν είναι αυτό;

      1. Είναι η πορεία του εμπορικού, όπως φαίνεται στο χάρτη, είναι ο προορισμός του πλοίου (Δαρδανέλια), είναι η μη ανακοίνωση της εθνικότητα του πλοιάρχου- κυβερνήτη του εμπορικού. Λες να την είχαν «στήσει» τη δουλειά; Ίσως να είναι υπερβολή, αλλά πρέπει να εξεταστούν όλα τα ενδεχόμενα.

      2. θα μπορούσες να μας δώσεις ένα link στο άρθρο του ΠΘ το οποίο να έχει αυτό τον χάρτη? γιατί για κάποιο λόγο δεν το βρίσκω και περαιτέρω, σαν χάρτης μου φαίνεται απίστευτο να μπόρεσε ένα πλοίο τέτοιου μεγέθους να κάνει τέτοια στροφή σε τόσο λίγο χώρο (σαν να κάνει τραίνο μπαντιά με χειρόφρενο).

        Καθώς φαίνεται απίστευτο, είναι χρήσιμο να ξέρουμε:

        -αν είναι φωτό/χάρτης του ΠΘ είναι πιο πιστευτό από το αν είναι link κάποιου αναγνώστη, και

        -ελπίζω το άρθρο να λέει αν η στροφή είναι πριν την σύγκρουση (έστριψε 180 μοίρες και έπεσε επίτηδες πάνω του) ή αν είναι μετά την σύγκρουση (αφού συγκρούστηκε έκανε στροφή 180 μοίρες για να βοηθήσει αυτούς στο χτυπημένο σκάφος)

  7. 1. Τουλάχιστον καταλαβαίνω δεν είχαμε θύματα και αυτό είναι καλό
    2. Αυτό με την ναυτοσύνη μας…. τα έχω πει και άλλες φορές, καλή είναι η ψυχική ανάταση εσωτερικά, αλλά αυτό σε περίοδο που θεωρητικά ο στρατός δεν είναι χαλαρά αλλά ζει ημέρες ψυχρού πολέμου, νομίζω ότι είναι ανεπίτρεπτο.

    Πέραν της ζημιάς της οικονομικής και επιχειρησιακής, οι απέναντι θα έχουν σκάσει στα γέλια

  8. Καθε αναποδια σε καλο. Μακαρι αυτο το συμβαν να προβληματισει τους υπευθυνους του ΠΝ που θελουν να τους φορτωσουν με αλουμινιτρατες….

    ΥΓ: 6 ομοιου τυπου ΝΘΗ υπηρετουν ΑΚΟΜΑ στο ΒΝ. Ευκαιρια για 4 Τ-31 με Α.Ω. 5 Τ-23 και 6 ΝΘΗ

      1. Δύσκολο για τα 6 που έχει κρατήσει το RN (από τα 13 αρχικά) και που τα έχει κάνει καινούργια. Καλύτερα κι από την διάδοχη κλάση Sandown!
        Αλλα 2 είχαν πωληθεί στην Ελλάδα και 2 στην Λιθουανία
        Από τα 3 που έχει βγάλει εκτός το ένα πουλήθηκε στη Λιθουανία την Ανοιξη για 1.1 εκ Ευρώ
        Αλλο ένα το έχει για εκπαίδευση ακινητοποιημένο για να δείχνει στους νεοσύλλεκτους πως είναι ένα πολεμικό και το τελευταίο το πούλαγε το καλοκαίρι χωρίς τον εξοπλισμό του Λογικά για κάτω από 1 εκ.
        Αν το αγόραζε το ΠΝ θα μπορούσε να βάλει τον εξοπλισμό του Καλλιστώ
        Ενναλακτικά τους δίνουμε το Βέλος και παίρνουμε το δικό τους ακινητοποιημένο! 🙂
        Νέες μηχανές θα χρειαστεί έτσι κι αλλιώς Αυτές της μάνας του ήταν αρχαίες

  9. Δεν είχα δει φωτογραφίες από κοντά για να καταλάβω τι έγινε … ποια πρύμνη και ποια επισκευή; Λείπει το 1/3 του πλοίου …

    Άγιο είχε το πλήρωμα

        1. Έτσι. Παλαιότερα είχαμε δύο μοίρες ν/α, αλλά πλέον μια μοίρα αποτελούμενη από μια 6αδα, θα ήταν νομίζω επαρκής.
          Εδώ να πούμε ότι αυτά τα πλοία είναι και ξιφιόπλοια. Δηλαδή τα χρησιμοποιούμε και ως περιπολικά, (συνήθως) στον τομέα Σάμου-Χίου-Μυτιλήνης. Ένας σύγχρονος τύπος λοιπόν, ο οποίος θα μπορούσε να είναι λίγο μεγαλύτερος (1.0 – 1.2 τ) που θα μπορούσε να φέρει και όργανα ηλ. πολέμου, θα ήταν ακόμα πιο επιθυμητός, ενώ τα σύγχρονα ν/α, με το σόναρ που διαθέτουν και με ανάλογους αισθητήρες στα μη επανδρωμένα, θα μπορούσαν να βοηθήσουν και στον εντοπισμό υ/β, ιδίως εάν προβλεφθεί και κάποιος χώρος για ένα v-stol UAV με έμφαση στον υ/β πόλεμο. Έτσι και κατ’ οικονομία θα είχαμε κάποια πλοία μικρού κόστους, πολλαπλού ρόλου και πολύ οικονομικά στη συντήρηση και την κίνηση.

  10. Ο μητσοτάκης θα επισκεφτεί τις επόμενες μέρες ένα υποβρύχιο 214.
    Ωχ
    Εύχομαι να μην το γκαντεμιάσει και βυθιστεί!

  11. Έχετε κατά νου οι γράφοντες ότι ο χειρισμός του κυβερνήτη γλύτωσε τα χειρότερα στο Καλλιστώ. Επίσης σαν δημοσιογράφοι οφείλετε να ψάξετε καλύτερα γιατί έκανε χειρισμό ο Πολωνός καπετάνιος του εμπορικού απότομα δεξιά, ενώ δεν είχε κανένα λόγο εφόσον ήταν σε παράλληλη πορεία και έπρεπε συμφωνα με τους Διεθνείς κανόνες ναυσιπλοίας να παραχωρεί προτεραιότητα.
    Υ.Γ. Γιατί ο καπετάνιος δεν απαντούσε στις κλήσεις του πολεμικού (ευτυχώς υπάρχουν οι κασέτες….)

    1. Τι συζητάμε τώρα? Εδώ υπάρχει μια σύγκρουση πολεμικού με πολιτικό. Έχει καμία σημασία στα μάτια μας, ποιος έφταιγε μιλώντας με όρους τροχαίας? Ο κυβερνήτης έβλεπε ότι ένας τεράστιος όγκος τον πλησιάζει, στα 1.000 μέτρα, στα 750, 500, 250, 100, και αυτός αποφάσισε να συνεχίσει γιατί με βάση τους κανόνες ναυσιπλοΐας είχε δίκιο?????

      Δηλαδή αν το έκανε γιατί θεωρούσε ότι είχε δίκιο, τώρα πρέπει να του πούμε μπράβο που στάθηκε αδαμάντινος στην θέση του?

      Μην λέμε ότι νάναι,
      -είτε απλά δεν πήραν χαμπάρι το φορτηγό, το οποίο σημαίνει ότι ήταν υπεραπαράδεκτοι
      -είτε λόγω απειρίας την πάτησαν (άφησαν καναν νέο στο τιμόνι, αυτός ακολουθούσε το gps έβλεπε και το θηρίο από δίπλα αλλά δεν ήξερε τι να κάνει και έλπιζε οι ρότες τους να μην τους φέρουν σε σύγκρουση)
      -είτε το έπαιζαν μάγκες σε στυλ chicken game και ότι θα ήταν μαγκιά να περάσουν μπροστά από το άλλο στο τσακ,
      -είτε απλά πραγματικά θεωρόύσαν ότι ένα τεράστιο πλοίο με μεγάλη ταχύτητα που οποιοσδήποτε έμπειρος θα ήξερε ότι θέλει τεράστια απόσταση να φρενάρει ή να στρίψει, θα το έκανε γιατί για κάποιο λόγο αυτοί είχαν προτεραιότητα και το εμπορικό θα αποκτούσε θαυματουργές επιδόσεις φρεναρίσματος και στριψίματος.

      Τον ποιόν θα δικαιώσει η «τροχαία» της θάλασσας είναι άσχετο για ένα κυβερνήτη πολεμικού, που ίσα ίσα πρέπει να ξέρει να ελίσσεται σε περιβάλλον που δεν ισχύει κανένας κανόνας και όλοι είναι εναντίον του και θέλουν να τον εμβολίσουν (όπως συμβαίνει στον πόλεμο). Όσο το σκέφτομαι αν ίσχυε ο κανόνας ότι ο καπετάνιος βουλιάζει με το καράβι του, αυτές οι ιστορίες θα είχαν τελειώσει. Δυστυχώς τον τελευταίο που θυμάμαι να το τίμησε αυτό, ήταν ένας Έλληνας σε πλοίο κάπου στην Ιταλία νομίζω

  12. Δεν είναι θέμα «Δικαιοσύνης » του Κυβερνήτη του ΚΑΛΛΙΣΤΩ.
    1.Ο κυβερνήτης καλούσε το εμπορικό στο κανάλι 16, 1 ΜΙΛΙ πριν τη σύγκρουση και το εμπορικό δεν απαντούσε ως όφειλε.

    2. Οι πορείες ήταν παράλληλες και το εμπορικό αύξησε ταχύτητα προσέγγισε και έκανε απότομη στροφή δεξιά και ΕΜΒΟΛΙΣΕ το ΚΑΛΛΙΣΤΩ.

    3.Στο χάρτη που ανέβασαν οι χρήστες σε πιο πάνω σχόλια φαίνεται αναστροφή πορείας του εμπορικού κατά 180 μοίρες. Αν λάβουμε υπόψη ότι το εμπορικό είχε προορισμό το Τσανάκαλε της Τουρκίας, η στροφή αυτή δεν έχει νόημα.Εκτός και αν οι πόλοι της γης αντιστράφηκαν και η Τουρκία βρίσκεται δυτικά της Ελλάδας.
    4. Ο Ιησούς Χριστός σταυρώθηκε από τους θρησκευτικούς άρχοντες Ιουδαίους. Όχι από τους αλλόθρησκους ειδωλολάτρεςτης τότε εποχής.

    1. Όπως είπα και πριν, αυτά είναι για το πως και σε ποιόν θα αποδοθούν οι νομικές ευθύνες για το ατύχημα.

      Από εκεί και πέρα, είναι αδιανόητο για ένα πολεμικό πλοίο να παθαίνει τέτοιο ατύχημα. Το πρώτο μέλημα είναι να κάνεις τα πάντα να μην πάθεις ατύχημα, το δεύτερο είναι αν γίνει παρά τις προσπάθειες αποφυγής σου, να φταέι ο άλλος.

      Ακόμη και αν τον ήρε 10 φορές και δεν απαντούσε, ακόμη και αν ο άλλος ήταν μεθυσμένος, ακόμη και αν ο άλλος ήταν λαδωμένος από τους τούρκους για να τον εμβολίσει (μέχρι και τέτοιες βλακείες άκουσα), ο δικός μας μπορούσε να το αποφύγει. Το δουλειά είχε να βρεθεί μπροστά του, αφού βλέπει ότι ο άλλος δεν απαντάει ή κινείται περίεργα, Το πρώτο που κάνεις είναι να αποφύγεις να διασταυρωθείς μαζί του.

      Το θέμα δεν είναι αν φταίει ο άλλος (μπορεί και να φταίει νομικά, δεν με ενδιαφέρει), αλλά αν ο δικός μας είναι ικανός ή όχι, και αν δεν είναι, πόσους ακόμη τέτοιους κρύβουμε κάτω από τους ευφημισμούς περί ναυτοσύνης μας και ασχετοσύνης των τούρκων γιατί συνέχεια ατυχήματα παθαίνουμε, έλεος πια. Τουλάχιστον οι Νορβηγοί που στούκαραν είναι σε μια ζάμπλουτη χώρα που δεν τους λείπουν τα λεφτά να πάρουν άλλο καράβι, και μια χώρα που δεν είναι σε πολεμικό συναγερμό για να πει κάποιος άκου να δεις, εδώ είμαστε στα πρόθυρα πολέμου και οι άλλοι είτε κοιμούνται είτε παίζουν chicken games με υπερφορτηγά

    2. Δεν θέλω να σχολιάσω περί ευθυνών αλλά σχετικά με το:
      «Στο χάρτη που ανέβασαν οι χρήστες σε πιο πάνω σχόλια φαίνεται αναστροφή πορείας του εμπορικού κατά 180 μοίρες.»

      Θα πρέπει να ξέρεις ότι αυτός ο χάρτης είναι απο το https://www.marinetraffic.com και δείχνει την θέση και το ιστορικό της πορείας που είχε το MAERSK LAUNCESTON μέχρι και μερικές ώρες πριν την στιγμή που ο ΧΡΗΣΤΗΣ ζητήσει το ιστορικό πορείας από το marinetraffic. Δηλαδή δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι η πρόσκρουση έλαβε χώρα κατά την στροφή 180ο που βλέπεις.
      Πιο πιθανό είναι η στροφή να έγινε ΜΕΤΑ την πρόσκρουση.

      Ήδη το μεσημεριανό δελτίο του skai εμφάνισε γράφημα που που ουσιαστικά υποδηλώνει ότι το ένα από τα δύο πήγε να «κροσαρει» το άλλο ή είχαν εξαρχής διασταυρούμενες πορείες.

  13. Δηλαδή αν στην εθνική οδό που
    οδηγει κάποιος ένα αυτοκίνητο εμφανιστεί μια νταλίκα από αριστερά και ο νταλικιέρης κόψει δεξιά και τρακάρει το αυτοκίνητο ο οδηγός του θα θεωρηθεί υπεραπαραδεκτος επειδή δεν είχε προβλέψει την ενέργεια αυτη.

    Και επαναλαμβάνω οι πορείες των πλοίων δεν προμήνυαν ατύχημα.. Ήταν ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ.Η ενέργεια του εμπορικού το προκάλεσε καθώς έκανε χειρισμό που προκάλεσε σύγκρουση. Αν συνέχιζε την αρχική πορεία με την ταχύτητα που είχε απλός θα προπορευόταν του πολεμικού. Και το πολεμικό έκανε ότι έπρεπε καθώς προσπαθούσε να επικοινωνήσει 1 ΜΙΛΙ πριν.
    Αν είναι δυνατόν να σκεφτεί ο κυβερνήτης ότι υπάρχει ένας άσχετος.στο εμπορικό που θα στρίψει δεξιά και θα κάνει εμβολισμό.
    Και επειδή έχω ταξιδέψει εκατοντάδες φορές το συγκεκριμένο σημείο παράλληλα
    με εμπορικά αντίστοιχου και μεγαλύτερου μεγέθους επιμένω στα παραπάνω.

    Χειρισμός της ΤΕΛΕΥΤΑΊΑΣ ΣΤΙΓΜΗΣ ΔΕΞΙΑ επουδενί αναμενόμενος.

    1. Είσαι σίγουρος ότι ήταν παράλληλες?
      Έχεις δει πουθενά την πορεία του ναρκαλιευτικού?
      Αν την είδες θα μπορούσες να μας την δείξεις και σε εμάς?

    2. Η διαφορά του παραδείγματος της νταλίκας με το αυτοκίνητο, είναι ότι εδώ δεν είχαμε παράλληλη κίνηση (αν ήταν παράλληλη) σε διπλανές λωρίδες όπου έχεις μηδενικό χρόνο αντίδρασης, εδώ μιλάμε ότι ακολουθούσνα πορείες που έστω ήταν παράλληλες και πάνω από χιλιόμετρο μακριά, μετρά έστω 750 μακριά, 500, 250 κτλ

      Μπορεί ο πλοίαρχος του εμπορικού να είναι μεθυσμένος, μπορεί οτιδήποτε.

      Ο δικός μας, ΔΕΝ κατάλαβε ότι η παράλληλη πορεία δεν ήταν και πολύ παράλληλη, οπότε ας φροντίσω να μην βρεθώ και πολύ κοντά τους?

      «Αν είναι δυνατόν να σκεφτεί ο κυβερνήτης ότι υπάρχει ένας άσχετος.στο εμπορικό που θα στρίψει δεξιά και θα κάνει εμβολισμό»
      Ισχύει στα αυτοκίνητα που πάνε ρόδα ρόδα γιατί στον δρομο είναι 2 λωρίδες την μία δίπλα στην άλλη, και δεν έχεις και που να στρίψεις να αποφύγεις το χτύπημα. Αλλά αν είσαι 10 φορές πιο γρήγορος στις μανούβρες από τον άλλο, και ο άλλος αν στρίψει μπορεί να το κάνει μόνο σε πολύ slow motion και αργά αργά (λόγω του όγκου και των εμπορευματοκιβωτίων που μεταφέρει), τότε όταν κόβει περίεργα και πάει πάνω σου και είσαι σε ένα απέραντο χώρο όπου μπορεί άπλετα να φρενάρεις, στρίψεις κτλ, ακόμη και αν δεν σου έκοψε και είσαι κοντά του, εξακολουθείς να μπορείς να αποφύγεις.

  14. Σίγουρος είμαι.Να τις δείξω δεν έχω τη δυνατότητα. Γι αυτό στο αρχικό μου σχόλιο είπα ότι όλα είναι καταγεγραμμένα. Και εννοώ στίγματα,πορείες,ταχύτητες και φωνητικές συνεννοήσεις.

    Την πορεία του ΚΑΛΛΙΣΤΩ την γνωρίζω γνωρίζω εκ ιδιότητας…

  15. Αγαπητέ agnostosependytis εάν θέλεις απάντησε μου χωρίς διάθεση καυγά… έχεις βρεθεί στο σημείο που έγινε το ατύχημα?
    Εάν ναι πόσες φορές ?και σε πόσες από αυτές είχες το καθήκον του Κυβερνήτη/Πλοιάρχου?

    1. Εδώ μέσα θα βρεις πολλούς καπετάνιους, πραγματογνώμονες, στρατηγούς, πτεράρχους.
      Δυστυχώς ο μη έλεγχος των σχολίων πολλές φορές αδικεί και τον ιστότοπο στο όνομα της ελεύθερης έκφρασης, ακούς και διαβάζεις πολλά…

    2. Αγαπητέ vag, τα σχόλιά μου δεν έχουν καμία πρόθεση για καυγά, και αν φαίνονται έτσι, τότε δεν τα αποδίδω ορθά.

      Αυτό που προσπαθώ να επισημάνω, είναι ότι υπάρχουν δύο ειδών απόψεις εδώ, που μπορεί να είναι και οι δύο σωστές, γιατί μιλάνε για δύο διαφορετικά πράγματα. Προσπαθώ να σκεφτώ πως να το δείξω καλύτερα.

      Η μία πλευρά προσπαθεί να πει ποιος έχει δίκιο και ποιος άδικο, με βάση τους κανόνες, τα δεδομένα κτλ.

      Εγώ προσπαθώ να πω ότι μπορεί ο Έλληνας να μην έφταιγε σε τίποτα, αλλά ότι μπορούσε να το αποφύγει.

      Έστω μια διασταύρωση, η οποία έχει φανάρια, πριν τα φανάρια έχει και προειδοποιητικά φανάρια (που να λέει προσέχετε ακολουθεί φανάρι που είναι κόκκινο) και η ορατότητα προς όλες τις πλευρές είναι τεράστια καθώς ο χώρος σε ακτίνα χιλιομέτρου είναι παντελώς φλατ και δεν έχει καν γρασίδι.

      Έρχεται μια τεράστια νταλίκα, τι να πω ένας αρματοφορέας με άρμα 60 τόννων πάνω που τρέχει σαν τρελλή από αριστερά, το προειδοποιητικό της φανάρι λέει προσοχή κόκκινο αλλά δεν κόβει, ακολουθεί το κόκκινο φανάρι το παίρνει λίγο αργά χαμπάρι και δεν προλαβαίνει να κόψει σχεδόν καθόλου, οπότε περνάει με κόκκινο. Στην άλλη μεριά της διασταύρωσης, που το φανάρι είναι καταπράσινο έρχεται ένας άνθρωπος με την οικογένειά του. Καθώς η ορατότητα είναι τεράστια, έχει πάρει χαμπάρι ότι η νταλίκα δεν πάει καλά, κορνάρει, ξανακορνάρει, τίποτα η νταλίκα, ίσα που προλαβαίνει να κόψει 10-20% από την ταχύτητά της, όχι να φρενάρει.

      Ο συνετός οικογενειάρχης το έχει πάρει χαμπάρι από πολύ νωρίς, οπότε όχι απλά έχει σταματήσει ενώ έχει πράσινο, έχει σταματήσει και πολύ νωρίτερα γιατί φοβάται ότι αν πατήσει απότομα φρένο η νταλίκα για το κόκκινο, μπορεί να ντελαπάρει και να τους πέσει κανα άρμα στο κεφάλι. Φυσικά εναλλακτικά μπορούσε να περάσει με πράσινο, να βγει ότι έφταιγε η νταλίκα για το ατύχημα και να πάρει καινούργιο αυτοκίνητο με την αποζημίωση, και κάνει την προσευχή του να μην χτυπήσει κανείς από την οικογένεια.

      Οι περισσότεροι λέει φταίει η νταλίκα που πέρασε το κόκκινο, και εγώ λέω, μπορεί, δεν ξέρω ούτε τις συνθήκες ούτε τους κανόνες, αλλά ξέρω ότι ακόμη και αν ένα βουνό έρχεται υστερόβουλα εναντίον σου να σε εμβολίσει, δεν πας με τους κανόνες, αλλά να κάνεις ότι μπορείς να μην κινδυνέψουν οι άνθρωποι και το υλικό σου.

      Δεν αμφισβητώ αυτό που λες, απλά λέω ότι σε ένα διαφορετικό επίπεδο, ένας που είναι στην μπρίζα από άποψης προσοχής και συνετός, δεν θα έφτανε καν στα 200-300 μέτρα κοντά στο φορτηγό, ώστε πάντα να έχει ένα κλικ χρόνου αν πάνε όλα στραβά να αποφύγει το κακό.

      1. Αν στο παράδειγμα πάρεις υλικό από τις κάμερες στα φανάρια, στο gps των αυτοκινήτων, έχεις τα κορναρίσματα του οικογενειάρχη κτλ, όλα υποδηλώνουν ότι για το ατύχημα φταίει η νταλίκα. Μπορούσε όμως ένας συνετός και καλός οδηγός να το αποφύγει?

  16. Εμπειρογνώμονας ναυτικών ατυχημάτων: σε ένα ναυτικό ατύχημα φταίνε και οι ΔΥΟ..
    Κατα την γνώμη μου,στο πολεμικό ναυτικό που παίζεται αν υπάρχει Πατρίδα την επόμενη ωρα, θα έπρεπε να μπαίνουν καπετάνιοι οι Άριστοι των Άριστων και τεχνικά και ψυχικά..Νοοτροπία Δημοσίου Υπαλλήλου ΟΧΙ σε κυβερνήτες Πολεμικών πλοίων.και μιλάω γενικά..
    Χρόνια Πολλά σε ολους με υγεία!
    Τιμη και Δόξα στα παληκαρια του 1940!Οι Ήρωες πολεμάμε σαν Έλληνες..

  17. Από το ναυτικό ατύχημα βγαίνουν τεράστια θέματα εάν βέβαια ξέρεις να τα δεις. Εξηγούμαι
    α. σε ένα ναυτικό ατύχημα ποτέ δεν φταίει 100% ο ένας. Τέτοια περίπτωση είναι εξαιρετικά σπάνια.
    β. Σύμφωνα με το ΠΝ στο ΚΑΛΛΙΣΤΩ ΠΡΟΒΛΈΠΕΤΑΙ πλήρωμα 45 άτομα βλέπε κάτω λινκ (https://www.hellenicnavy.gr/el/o-stolos-mas/narkothireftika1/n-thi-kallisto.html), σύμφωνα με το ρεπορτάζ σώθηκαν τα 27 ΑΤΟΜΑ που είχε πλήρωμα μέσα ,βλέπε λινκ
    (https://www.newmoney.gr/roh/palmos-oikonomias/ellada/thriler-me-plio-tou-polemikou-naftikou-sigkroustike-ke-echi-pari-klisi-exo-apo-to-limani-tou-pirea/)
    ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΚΑΛΛΙΣΤΩ ταξίδευε για αποστολή με 40% λιγότερο πλήρωμα????
    Είναι ασφαλές με τόσο λίγο πλήρωμα, μπορεί να κάνει επιχειρήσεις έτσι???
    γ. Το ατύχημα έγινε στο seperation zone που ελέγχεται από pireus traffic control , γιατί δεν ενημερωθήκαν τα πλοία από τον πύργο ελέγχου ότι επίκειται σύγκρουση????
    δ.Το ΚΑΛΛΙΣΤΩ ΥΠΟΤΊΘΕΤΑΙ ότι πιάνει 15 κόμβους, από πληροφορίες ξέρω ότι πιάνει μόνο 10, εάν αυτό είναι ορθό τότε ποιά η συντήρηση που γίνεται στο πλοίο????
    ε. Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ είναι εντελώς άσχετος με την Ναυτιλία όταν λέει ότι « Στη διεθνή πρακτική της ναυσιπλοΐας, το μεγάλο πλοίο, πάντοτε προσέχει το μικρό» βλέπε λινκ
    https://www.pagenews.gr/2020/10/28/politiki/plakiotakis-gia-kallisto-tha-zitisoume-apozimiosi-gia-ti-sygkrousi/
    Δεν του έχει πει κανένας για τον ΔΚΑΣ στην θάλασσα?????
    Στα ΙΧ στους δρόμους το μεγάλο ΙΧ προσέχει το μικρό??
    Ουδείς δημοσιογράφος κατάλαβε την μπαρούφα που ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ πέταξε.
    Αυτή είναι η Ελλάδα

    1. για το

      β ανωτέρω, παίζει η πλήρης σύνθεση να είναι για όταν πάει πόλεμο?

      γ ανωτέρω, παίζει να είπε και στους δύο το traffic control ότι επίκειται σύγκρουση και ο ένας δεν πήρε χαμπάρι και ο άλλος να είπε επίκειται δεν επίκειται, ΄το taffic control λέει πχ να αλλάξει ρότα/ταχύτητα το μεγάλο, έχω προτεραιότητα, πάω και ότι γίνει?

      1. Αγαπητέ μου
        β.όταν ένα πλοίο ταξιδεύει δεν ξέρει εάν θα πολεμήσει οπότε πρέπει να είναι πάντα έτοιμο. Εξάλλου με τόσο λίγο πλήρωμα, τι αποστολή θα έκανε, πως θα επιχειρούσε. ?
        Νομίζω ότι η υποστελέχωση είναι μόνιμη κατάσταση στα πλοία. Το καλοκαίρι με το ίδιο πλήρωμα πήγαν απέναντι από τους Τούρκους, που ξέρανε εάν θα πολέμαγαν? Ούτε έγινε κάποια επιστράτευση.
        γ. Σε σοβαρά πλοία δεν αγνοείται το traffic control. Μπορεί όμως και να έγινε αυτό. Αυξάνει την ευθύνη των ΚΥΒΕΡΝΗΤΏΝ εφόσον αγνόησαν το traffic control.

  18. Και βεβαια ηταν υπεπανδρωμενο το πλοιο (ή «υποστελεχωμενο» για να χρησιμοποισησουμε την πολιτικως ορθη και φεμινιστικη εκφραση). Οταν εχουν μειωθει κατα 40 % οι εισακτεοι στις σε ΣΜΥΝ, και επιπλεον οταν εχετε γεμισει τις σχολες του Ναυτικου ΓΥΝΑΙΚΕΣ, που επιδιωκουν -και επιτυγχανουν- μεταθεση στην ξηρα με καθε τροπο μετα απο πολυ λιγα χρονια υπηρεσιας και πριν καν κλεισουν τα 30 , αυτα ειναι το αποτελεσματα.

    Ενα καινουριο τετοιο πλοιο κοστιζει οσο μια μεγαλη φρεγατα, ακουω ακομα και για 1 δισ. $$, και τα μεταχειρισμενα ειναι μαλλον δυσευρετα, αφου ειναι πολυ εξειδικευμενο. Kαι δεν εχουμε αλλο τετοιο πλοιο στο Ναυτικο.
    Προφανως το πολεμικο ηταν αυτο που κυριως επρεπε να κανει ελιγμο αποφυγης, ως πολυ μικροτερο, πιο ευκινητο και ταχυτερο.
    Θα υποστουμε τις συνεπειες των κακων μας επιλογων.

  19. Αν και ειναι σαφες οτι το δικο μας πλοιο επρεπε να ειχε καταφερει να αποφυγει το εμπορικο, ειναι επισης σαφες οτι ο το εμπορικο ευθυνεται για τη συγκρουση.
    Και ειναι πιθανον να ηταντουρκικος δακτυλος, ως αντιποινα για το Kemal Reis.
    O καπετανιος εχει συλληφθει, και σε καμια περιπτωση δεν πρεπει να αφεθει ελευθερος. Ελπιζω να ειχει συλληφθει και ο πλοηγος, και καθε αξιωματικος του πληρωματος που ηταν στη γεφυρα. Αξιωσεις αποζημιωσεων πρεπει να εγερθουν κατα της πλοιοκτητριας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *