Ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης, Νίκος Παναγιωτόπουλος παρέστη χθες στην Αεροπορική Βάση Δεκέλειας στο Τατόι και στην τελετή υποδοχής του αεροσκάφους Spitfire MJ755 στο Μουσείο της Πολεμικής Αεροπορίας. Στην τελετή παραβρέθηκαν επίσης ο Υφυπουργός Εθνικής Αμύνης, Αλκιβιάδης Στεφανής, ο Α/ΓΕΕΘΑ, Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, ο Α/ΓΕΑ, Αντιπτέραρχος (Ι) Γεώργιος Μπλιούμης, ο Α/ΓΕΣ, Αντιστράτηγος Χαράλαμπος Λαλούσης, και ο Α/ΓΕΝ, Αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης ΠΝ. Παρόντες ήταν επίσης η Πρέσβης του Ηνωμένου Βασιλείου στην Ελλάδα, Kate Smith, και ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ίκαρος κ. Πήτερ Λιβανός.

Το επετειακό αεροσκάφος Spitfire, το θρυλικό πολεμικό αεροσκάφος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου πετάει ξανά μετά από 68 χρόνια, στον ουρανό της Ελλάδας, μετά την ανακατασκευή του για πτήσιμη κατάσταση, στο Ηνωμένο Βασίλειο. Την ανακατασκευή του αεροπλάνου, για λογαριασμό της Πολεμικής Αεροπορίας, χρηματοδότησε το Ίδρυμα «Ίκαρος». Το διάσημο καταδιωκτικό αεροσκάφος ξεκίνησε την πορεία του από τη Μεγάλη Βρετανία, ανεφοδιάστηκε στη Γαλλία και ακολούθως στην Ιταλία, και από το Μπρίντεζι προσγειώθηκε αρχικά στο αεροδρόμιο «Ιω. Καποδίστριας» στην Κέρκυρα, στη συνέχεια στο αεροδρόμιο Άραξου και αργότερα έφτασε στο Τατόι.

Comments

  1. Δεν καταλαβαινω γιατι πεταχτηκαν λεφτα για κατι τετοιο.

    Η Ελλαδα ουδεποτε διεθετε Spitfire κατα τον Δευτερο Παγκοσμιο Πολεμο. Μας δοθηκαν το 1947 και με αυτα η Αεροπορια πολεμησε τους συμμορίτ…… εεεμ, συγγνωμη, τον Δ.Σ.Ε. το 1947-1949. Μερικα χρονια αργοτερα αποσυρθηκαν, αφου ηλθαν πλεον τα αεριωθουμενα απο τις ΗΠΑ.

    Αφου το ΥΕΘΑ εχει θαψει τις πολεμικες επιχειρησεις της εποχης 1944-1949, για να μη θιγονται οι αριστεροι και αριστερογενεις, (πχ η κ. ΠτΔ), τι νοημα εχει η επαναφορα σε ενεργεια ενος πολεμικου αεροσκαφους της εποχης εκεινης;

    Προφανως οι αεροποροι νομιζουν οτι υπαρχουν λεφτα για πεταμα, οταν ο κακομοιρης ο Στρατός δεν μπορει ουτε αρβυλες και κρανη της προκοπης να δωσει στους στρατιωτες του.

  2. Απ’ όσο γνωρίζω δεν πληρωσαμε από την τσέπη μας την ανακατασκευή του αεροσκάφους. Το ίδρυμα ΙΚΑΡΟΣ ανέλαβε εξ ολοκλήρου το εγχείρημα αυτό.

  3. Δεν καταλαβαίνω την λογική, δηλ. το πήγαμε Μεγάλη Βρετανία το φτιάξαμε, πετάει και τώρα θα το στήσουμε σε μουσείο; Να στέκετε εκεί χρόνια να το βλέπουν;
    Δηλ. έπρεπε να το φέρουμε σε πτητική κατάσταση;

    1. Θα συμμετέχει σε εορταστικές-επετειακές εκδηλώσεις. Φυσικά και δεν θα μείνει μόνο ως στατικό έκθεμα.
      Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν συμμετείχε στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου ή έστω σε κάποια εκδήλωση για τα 200χρονια μαζί με άλλα επετειακά αφη.
      Μάλλον το «αμαρτωλό» παρελθόν του (βομβαρδισμός κομμουνιστοσυμμοριτών) δεν επέτρεψε κάτι τέτοιο..

  4. Από τις προηγούμενες αναρτήσεις κατάλαβαινω τι σόι λαός είμαστε. Συνέχεια μουρμούρα. Αντί να πούμε συγχαρητήρια σε κάποιους που έβαλαν χρήμα για να υπάρχει ζωντανή η πολεμική μας ιστορία και να έχουμε και εμείς κάτι μοναδικό σε παγκόσμιο επίπεδο ( όπως αρμόζει σε ένα κράτος και ένα έθνος όπως το δικό μας) γκρινιάζουμε. Έλεος. Θερμά συγχαρητήρια στη ΜΙΣΜΑ, στην ΠΑ και στο ίδρυμα ΙΚΑΡΟΣ. ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΊΣΟΥΝ. ΣΕ ΠΕΙΣΜΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ.

  5. Πολέμησαν Έλληνες σε Spitfire, αλλά υπό ξένες σημαίες. Μάλιστα έγιναν και άσσοι (5 ή και παραπάνω καταρρίψεις). Ο Βασίλειος Βασιλειάδης και ο Ιωάννης Αγοραστός Πλαγής είναι δυο τέτοια παραδείγματα.
    Τα ιστορικά αεροσκάφη ενδιαφέρουν πολλούς φίλους της αεροπορίας. Τώρα τι συνειρμούς κάνει ο καθένας όταν δεί να πετάει ένα έμβλημα της αεροπορικής ιστορίας είναι προσωπικό του θέμα. Άλλος θα σκεφτεί τη μάχη της Αγγλίας, άλλος θα θαυμάσει τις υπέροχες γραμμές του και άλλος θα το θεωρήσει ιμπεριαλιστικό σύμβολο του εμφυλίου..

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *