Το βρετανικό Υπουργείο Άμυνας επιβεβαίωσε, στο πλαίσιο απάντησης σε κοινοβουλευτική ερώτηση, ότι από τα 53 EuroFighter Tranche-1 θα διατηρηθούν σε υπηρεσία 30 και θα αποσυρθούν 23. Τα 53 αεροσκάφη έχουν κατά μέσο όρο 2.545 ώρες πτήσης στο ενεργητικό τους, δηλαδή 42,42% των 6.000 ωρών πτήσης που είναι το όριο δομικής καταπόνησης του αεροσκάφους. Τα 23 EuroFighter Tranche-1 αναμένεται να αποσυρθούν μέχρι το 2025, ενώ από τα 30 που θα παραμείνουν σε υπηρεσία, τα 20 θα είναι επιχειρησιακά και τα 10 θα τεθούν σε εφεδρεία. Υπενθυμίζουμε ότι στις αρχές Νοεμβρίου του 2019 η Γερμανία ανακοίνωσε την απόσυρση 38 EuroFighter Tranche-1, ενώ στις αρχές Νοεμβρίου του 2020 ανακοινώθηκε η απόφαση απόκτησης 38 νέων EuroFighter Tranche-3 για την αντικατάσταση των ισάριθμων EuroFighter Tranche-1 που θα αποσυρθούν. Αρχική πρόθεση της Μεγάλης Βρετανίας ήταν να αντικαταστήσει τα 53 EuroFighter Tranche-1 με ισάριθμα νεότερης έκδοσης, αλλά το κόστος αντικατάστασης τους κρίθηκε μεγάλο. Έτσι αποφασίστηκε η διατήρηση σε υπηρεσία 30 αεροσκαφών, με επιχειρησιακό περιορισμό, και η απόσυρση 23. Τα EuroFighter Tranche-1 που θα παραμείνουν σε ενεργό υπηρεσία θα επιχειρούν αποκλειστικά σε ρόλο αεράμυνας καθώς και η αναβάθμιση τους έχει κριθεί δαπανηρή.
Αναλυτικά για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι χρήστες της έκδοσης EuroFighter Tranche-1 (Γερμανία, Αυστρία, Ιταλία, Ισπανία και Μεγάλη Βρετανία) μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο: