Σε απάντηση ερώτησης του Κυριάκου Βελόπουλου με θέμα «Τροποποίηση πυργίσκου στο ΤΟΜΑ ΒΜΡ-1 αντί αποσύρσεως του εν λόγω οχήματος», ο Υπουργός Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος δήλωσε ότι είναι ειλημμένη η απόφαση απόσυρσης των ΒΜΡ-1 διότι «αποτελούν ένα οπλικό σύστημα (Ο/Σ), παρωχημένης τεχνολογίας ηλικίας 40 ετών, το οποίο παραχωρήθηκε στη χώρα μας, το έτος 1992, από τα αποθέματα των Ο/Σ ανατολικού τύπου της Γερμανίας». Δήλωσε επίσης ότι το Υπουργείο αναζητά «διαρκώς λύσεις για την αντικατάσταση του συνόλου των ΤΟΜΠ-ΤΟΜΑ, από αντίστοιχα σύγχρονου (state of the art) τύπου υψηλών δυνατοτήτων και προδιαγραφών, τα οποία θα δύνανται να επιχειρήσουν αποδοτικά και αποτελεσματικά στο σύγχρονο και μελλοντικό επιχειρησιακό περιβάλλον».

Για τα BMP-1 είπε επίσης ότι σήμερα σε υπηρεσία βρίσκεται ένας μικρός αριθμός «αφού η πλειοψηφία αυτών αποσύρθηκε λόγω δυσχερειών που υπήρχαν τόσο στη συντήρησή τους όσο και στην αποκατάσταση των βλαβών τους, ως απόρροια των περιορισμένων πηγών προμήθειας ανταλλακτικών. Με βάση τα προαναφερθέντα έχει κριθεί πως οποιαδήποτε προσπάθεια αναβάθμισης του εν λόγω ΤΟΜΑ δεν είναι συμφέρουσα για τον Ελληνικό Στρατό, τόσο οικονομικά όσο και επιχειρησιακά». Συνολικά η Ελλάδα παρέλαβε 501 BMP-1A1 Ost, αναβαθμισμένα, ως προς την ασφάλεια που ανήλθε σε νατοϊκά επίπεδα. Μαζί με τα οχήματα η Ελλάδα παρέλαβε και 140.000 φυσίγγια PG-15V (αντιαρματικά υψηλής εκρηκτικότητας) και OG-15V (θραυσματογώνα υψηλής εκρηκτικότητας) των 73 χιλιοστών και 21.683.940 φυσίγγια M-39/-43 των 7,62 χιλιοστών.

Περισσότερες λεπτομέρειες για τα BMP-1A1 Ost και τα άλλα τεθωρακισμένα οχήματα του ΕΣ, τα προβλήματα παλαιότητας και επιχειρησιακής απαξίωσης που αντιμετωπίζουν μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο:

Comments

  1. Η απάντηση του κ.ΥΕΘΑ, λέει αοριστίες και ένα ψεμματακι.
    Θα αρχίσω από το ψεμματακι.το ΒΜΡ1,μπορούσαμε να τα αναβαθμίσουμε και να τα διατηρήσουμε αξιόμαχο,με πλήθος φτηνών και αξιόπιστων λύσεων από την Ρωσία και όχι μόνο.επισης ανταλλακτικά από την Ρωσία βρίσκεις με τον τόνο και πάμφθηνα σε σχέση με τα δυτικά.ο θείος Σαμ μας απαγορεύει την διατήρηση και προμήθεια ρωσικού υλικού.καποτε να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους.
    Οι αοριστίες του κ.ΥΕΘΑ,περί προμήθειας νέου τ/Θ είναι ευσεβείς πόθοι.υπενθυμίζω ότι υπάρχει λύση αναβάθμισης των Μ113 και των Λεωνίδας από την eodh,γιατί δεν δίνουν ένα ρημάδι εκατομμύριο για την παραγωγή του πρωτότυπου, προς αξιολόγηση. Η μόνη εφικτή λύση και γρήγορη,στην παρούσα φάση.
    Τέλος θα προτιμούσα απαντήσεις σε τέτοια ζητήματα να δίνει ο κ.Στεφανης.αριστος γνώστης του αντικειμένου.

    1. Αν εξαιρέσεις πως το σασί του bmp1 έχει σαπίσει (όπως και άλλων οχημάτων ηλικίας σχεδόν μισού αιώνα), ποιες είναι οι φθηνές και αξιόπιστες λύσεις για να το αναβαθμίσουμε;

      1. Ρωσικό ΒΜΡ1ΑΜ,σε χρήση από το 2019
        Πολωνικο από PGZ group,σε χρήση
        ΡΟΥΜΑΝΙΚΟ,MLI84 IFV,σε χρήση
        Μερικά έτσι μόνο για ορεκτικά. Το ότι ένα όχημα είναι 40+ετών δεν πάει θα πει ότι είναι σκουριασμένο σασι,όπως γράφεις.εγω υπηρετούσα σε Μ47 που ήταν σε άψογη κατάσταση.οι ισραηλινοί εκσυχρονισαν τα Μ4 σερμαν σε Μ51 και εκάναν θαύματα έναντι των σύγχρονων ρωσικών της εποχής και μετά τα σκουριασμένα όπως λες τα έκαναν α/κ πυροβολα SOLΤAM των 155,τα οποια τα ειχαν μεχρι προσφατα σε χρηση,για να μην σου πω για τα ημιελπιστριοφορα Μ3.στην κατασταση που είμαστε πρέπει να βγάλουμε και από τη μύγα ξιγκη.

    2. Και εγώ αυτό φωνάζω…δεν υπάρχει τομα σε τέτοια ποσότητα των 1500 οχημάτων που χρειαζόμαστε…και εάν εννοούσε τα Bradley εάν ζητήσουμε 400 θα μας κοστολογιθουν πάνω από 1 δις…
      Πόσο μάλλον την ανάγκη αντικατάστασης 1500…
      Η ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ..ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΜΕ ΤΩΝ ΠΡΟΛΑΛΙΣΑΝΤΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΒΑΘΜΗΣΗ 1200-1500 m113 hell και των 500 leonidas 300 της EODH!!!!
      ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΆΛΛΗ ΛΥΣΗ ….
      ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΜΕ ΠΛΗΡΗ ΑΝΑΒΑΘΜΗΣΗ ΤΩΝ leopard 1a5 και 2a4 με θωράκιση, κινητήρες, ηλεκτρονικά,σύστημα μετάδοσης ΑΠΟ ΤΗΝ EODH!!!!!
      ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΕΙ ΑΠΌΛΥΤΟΣ ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΗ ΛΎΣΗ

      1. Για τομπ αντι να αναβαθμισουμε οχηματα 50ετιας μπορούμε να στραφούμε στο griffon της nexter….ειδικά για τα νησιά με κόστος 1 εκατομμύριο περιπου.
        Αλλα μιλάμε για πλήρως ψηφιακό τομπ σύγχρονο και οχι 50 ετων…με κινητικότητα υπεραρκετή για νησιά ή για την ηπειρωτική Ελλάδα στα μετόπισθεν..προστασία από ναρκες και ied και βαλλιστικη μεγαλύτερη από τα μ113. Είναι ένα σύγχρονο υβρίδιο τομπ και mrav
        Τωρα για τον Έβρο θέλουμε πραγματικό τομα

    3. Ο Νομος CAATSA ΔΕΝ πιανει τα ανταλλακτικα. Αφορα μονο «ουσιωδεις συναλλαγες» , οπως πχ ενα μεγαλο συμβολαιο για νεο στρατιωτικο εξοπλισμο.

    4. Οντως δεν λέει αλήθειες. Θα μπορούσαν πάντως να πάνε Kυπρο μετά από συντήρηση στην ΕΛΒΟ και να έρθουν εδώ τα Leonidas
      Για αντικατάσταση λέει όλα, κάπου 3000 και μάλιστα με σοβαρές δυνατότητες το νεο όχημα
      Το κόστος για κάτι τέτοιο δύσκολα θα ήταν κάτω από 20 δις και προφανώς δεν πρόκειται να γίνει

    5. @C.P
      Συμφωνώ απόλυτα και επιπλέον να θυμίσω ότι μετά από εντολή παραδώσαμε στο ΙΡΑΚ από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης 2 παρτίδες BMP-1 αφού τα συντηρησαμε στο εργοστάσιο ( περίπου 100 ΤΕΜ. αν δεν κάνω λάθος).
      Αν αποφάσισαν να πάνε σε καινούργια θα έπεσε «μπίζνα» για τα φιλαράκια στην ΕΛΒΟ. Δεν θα ήταν κακό αν παράλληλα ζηταγαν καμιά συμπαραγωγή ( πχ spike κλπ) η μεταφορα τεχνογνωσίας για εξέλιξη των μη επανδρωμένων .

  2. Οι Aγγλοι αποσύρουν τα WARRIOR
    Μια δεξαμενή από 700? TOMA
    Κάποια θα μπορούσαν να έρθουν μαζί με όλο το απόθεμα ανταλλακτικών εργαλείων υποστήριξης

    Βάλτε και τα 800-1000? M1117 και κλείσαμε

    Κρατάμε μονο τα M113A3

    Αλλα οπoίos δεν θέλει να ψήσει ποσα χρονά το ζυμώνει???

    1. Δεν έχουμε M113A3, τι εννοείς τα κρατάμε;

      Προτιμότερος πάντως ο εκσυχρονισμό των «Λεωνίδας» από μεταχειρισμένα αγγλικά τομα.

      1. Δίκιο έχεις!
        Νόμιζα πως μας είχαν παραχωρήσει A3
        αλλα ότι έχουμε είναι A1/A2
        Τα A3 τα είχαμε συζητήσει ως αντικαταστάτη των παλιότερων
        Δεν έχουμε!!

        Τα Λεωνίδας για να γίνουν ΤΟΜA θέλουν πολλά λεφτά και εάν μπει πυργίσκος χάνουν σε αριθμό μεταφερομενων στρατιωτών

        1. @ck
          Αγαπητέ φίλε, τι πολλά λεφτά?ένα εκ.ευρω το όχημα ζητάει η eodh,χρησιμοποιώντας τα πυροβολα των 30χιλ.του Άρτεμης και δεσμεύεται ότι σε ένα χρόνο από την υπογραφή της σύμβασης αρχίζει παραδόσεις.η μεταφερόμενο ομάδα του ειναι 8 οπλίτες.σε παρακαλώ ψάξε στο D.R. και θα βρεις όλα τα στοιχεία.φθηνοτερα αν ξέρεις πεσ μου.

          1. Με ολο τον σεβασμό θα συμφωνήσω με τον ck…
            Η προταση της eodh
            Έστω και με το πυροβολο του Άρτεμις δεν παίζει να στοιχίσει 1 εκατομμύριο για τομα…για μετατροπή σε τομπ ναι.
            Για τομπ θες αναβαθμιση κινητήρα..θωράκισης…αναρτήσεων για το επιπλέον βάρος…small liner στο εσωτερικό για προστασία στους οπλιτες και καθίσματα από την οροφή…σκοπευτικα καινούργια συγχρονα για τον πύργο( πανακριβα)…συστημα διοίκησης ελέγχου Ηνίοχος…κλπ κλπ κλπ…
            αυτα είναι εφικτα με για τομα με ένα εκατομμύριο ανα όχημα …δεν παίζει με τιποτα

        2. lazar νομιζω βγαινουν πιο φτηνα (αν και εχω μεινη σε παλαιοτερες τιμες οφειλω να ομολογησω), ας κανουν ενα κοπο στο ΓΕΕΘΑ να ρωτησουν στη Σερβια, ασε που κανουμε και ανετα παραγωγη εδω.

      2. Και η αναβάθμιση από την EODH και 1000 m113 hell…φτάνουν σε αρκετά ικανοποιητικό επίπεδο θωράκισης, ευκινησίας…..
        Μην ξεχνάτε χρειαζόμαστε και ποσότητα για το πεζικό …στο οποίο η μόνη λύση για να καλυφθεί αυτήν η ποσότητα είναι αναβαθμησμενα m113 όπως και η αναβάθμιση των 600 leopard a1!!!!

        1. Η ΣΟΥΠΕΡ αναβάθμιση της NIMDA για τα Μ-113 είναι ΚΑΙ καλύτερη και με 400 το πολύ χιλιάρικα. Αν θυμάμαι προ λίγων ετών ζήτησαν από Σιγκαμπούρη περί τις 300.000/όχημα και τις εργασίες τις δέχθηκαν εγχώριες.

      1. @WTF
        Ναι,αλλά σε 5 χρόνια θα είναι και αυτά παρωχημένα,άσε που θέλουν δημιουργία υποδομής.αγαπητε φίλε πρέπει να παράγουμε. Αν μαζέψουμε όλες τις γεροντοκορες από ΗΠΑ και αλλού προκοπή δεν θα κάνουμε ποτέ,άσε που για να τις γηροκομησουμε θα μας φύγουν λεφτά με ουρά.eodh,πανάξια ελληνική εταιρία με λύσεις ποιότητας.

        1. @C.p.
          Σύμφωνοι αγαπητέ φίλε,με την παραπάνω παρατήρηση μου ήθελα να προσγειώσω απλά όσους θέλουν να ελπίζουν σε λύσεις που δεν υπάρχουν όπως τις φαντάζονται.

    2. @CK

      Ρε συ, μυριζομαι παλι καμμια κομπίνα του Μονόχειρος με τους Ισραηλινους αεριτζήδες φιλους του και την διαβόητη Plasan. Κανενα οχημα-Φρανκεστάιν θα σκαρωσουν, και θα μας το πασαρουν ως «υπερσυγχρονο ΤΟΜΑ».

      Ενα καινουριο ΤΟΜΑ δεν ειναι φθηνο. Αν παρουμε ενα καλο δυτικο ΤΟΜΑ και εξοπλισουμε κατ΄ελαχιστον τις ΤΘΤ, υπολογιζω οτι θα χρειαστουν το λιγοτερο 800.000.000 $$, και αν παρουμε ενα απο τα κορυφαια της αγορας, το ποσο θα αγγιξει τα 2 δισ. $$. Χρηματα βεβαια που με καμια δυναμη της φαντασιας δεν μπορουν να εξευρεθούν.

      Αυτο λογικα οι στρατιωτικοί πρεπει να το εχουν εξηγησει στον Γκούφυ. Αρα προς τι η δηλωση του;
      Φοβουμαι οτι κατι μαγειρεύει παλι ο Μονόχειρ, και αυτο δεν ειναι καθολου καλο.

      1. Ε ναι αγαπητε. ευτυχως οι Ελληνικες ενοπλες δυναμεις ηταν σε καταπληκτικο επιπεδο απο τις προηγουμενες κυβερνησεις και αντεχουν την λεηλασια του…….

  3. Το θέμα τών τομπ-τομα του ΕΣ δεν μπορεί πλέον να συνεχιστεί, έχουμε φτάσει 2021 και η κατάσταση είναι για γέλια και κλάματα μαζί, έγκλημα στρατιωτικών και πολιτικών προισταμένων τους διαχρονικά να αφήσουν τον πεζικάριο έκθετο στα πυρά του εχθρού στήν έσχατη ανάγκη πολεμικής αναμέτρησης χώρια την εγκατάλειψη της αμυντικής βιομηχανίας που θα παρείχε έργο με ντόπια προστιθέμενη αξία.

  4. Τα πλεον ακατάλληλα οχήματα για τον ΕΣ… και σας το λέει κάποιος που με το συγκεκριμένο σαπακι κοντεψε να σκοτωθεί… Πάλι καλά τα σουταραν.

  5. Να αναρωτηθούμε για το κονδύλιο της προμήθειας 400 τεθωρακισμένων απ’την εποχή την κυβερνήσεως Καραμανλή (έδινε και κάποια επιπλέον δώρο), όπου έμεινε εκτός περικοπών μνημονίων; Τι έγιναν εκείνα τα χρήματα και ποια η τύχη της υπογραμμένης συμβάσεως; γνωρίζουμε κάτι επ’αυτού;

  6. Εννοείται ότι θα λενε ορισμένοι εεε και τι θέλετε τώρα να φτιάξουμε δικά μας;θέλετε να μας πείτε ότι το Κένταυρος ήταν καλο;Αφού και οι απέναντι άχρηστα συστήματά φτιάχνουν,τι να την πατήσουμε και εμείς;
    Και οι χαζοί οι Εβραίοι που έφτιαξαν το namer τι κατάλαβαν;Καλυτερα που αποσύραμε τα Μ-60 τα σαπακια εμείς.
    Πέμπτη γηραιότεροι στον κόσμο.
    Εεε και δεν χαίρεσαι που ζούμε περισσότερο απτους άλλους;
    ΠΑΡΑΝΟΙΑ!!
    Τρέχα γρήγορα στο ράφι να ψωνίσεις άρον-άρον και όσο όσο.
    Με τις υγειες μας.

  7. Θα παρουμεM2A2 και θα δούμε ένα σκασμό ευρώ για τα εκσυγχρονίσουμε θα πάρουμε φρεγάτεs MMSH που μένουν καραβοφαναρο θα πάρουμε F_35 που θα φοβάσαι να ρίξεις με το πολυβόλο μην τυχόν και ξεκολλήσει και θα φτιάξουμε ένα στράτευμα μουρλια Θέλω να ξέρω ποιοι από τους στρατιωτικούς θα βάλουν τις υπογραφές τους οι

  8. Τα BMP1 γιατί εγώ θυμάμαι ότι τα είχαμε πουλήσει σε συμβολική τιμή στην Αίγυπτο? (μπορεί και να μην θυμάμαι καλά και να ήταν άλλη έκδοση).

    Κάτι τέτοιο πάντως είχαμε πουλήσει σε Αίγυπτο και μάλιστα είχε ειπωθεί ότι πήρε και κάποιο έργο δική μας εταιρεία για την αναβάθμιση, ενώ παράλληλα αν θυμάμαι καλά οι Αιγύπτιοι τα ήθελαν όλα.

      1. Τα πηραν αλλα οχι ολα πολυ απλα..Εχουν μεινει καμια 100αρια συν πλην 50 ..Καποια φορεις ΖU-23 και καποια σε αμφιλεγομενη κατασταση ως» ΤΟΜΑ».

      2. @gdmast
        Μια χαρά τα παρέλαβαν το 2019 οι Αιγύπτιοι.

        Επισημαίνεται ότι σε παλαιότερη περίπτωση, αντίστοιχος αριθμός οχημάτων του τύπου είχε παραχωρηθεί δωρεάν στις Ένοπλες Δυνάμεις του Ιράκ πριν κάποια χρόνια, πλην όμως τότε τα οχήματα είχαν παραδοθεί σε λειτουργική κατάσταση και είχαν αποκτήσει και παραλλαγή ερήμου.

  9. CV90 IV, κάνεις και τις όποιες τυχόν τροποποιήσεις στο σχέδια εάν θέλεις (π.χ. πορτάκι διαφυγής δαπέδου) και παραγωγή 100% εδώ και καθάρισες με μια μίζα ανά όχημα στους Βίκιγκ (όπως περίπου έκανες με ΛΕΩΝΙΔΑΣ). Δεν υπάρχει λόγος για πειράματα. Και όπως κάνουν για τα δικά τους, θα σου έχουν και έτοιμες τις αναβαθμίσεις ανά κάποια χρόνια.
    Και μπορείς να κάνεις και συμφωνία για να βάλεις και κάποια δικά σου εξαιρετικά συστήματα που έχεις πχ. «ΗΝΙΟΧΟΣ» (ειδικά εάν φτιάξεις μια αναβαθμισμένη έκδοση), ηλεκτροοπτικά, την ενδοεπικοινωνία WiSPR κ.λπ.
    Αλλά εάν δεν διατεθούν κονδύλια, όλα είναι να είχαμε να λέγαμε. Διότι τα αυγά, μόνο με έναν τρόπο βάφονται.

      1. Όποιος θέλει να έχει σύγχρονα οχήματα πληρώνει,οποίος θέλει απλά να κοροϊδεύει ασχολείται με ζητιανιές περιμένοντας παραχωρήσεις.

        1. Ποσο είναι το5-6-7? etes εξοπλιστικό που ανακοίνωσαν? 11.5 billions?

          Υπενθυμίζω την εξίσωση Banker:
          2.5 bill RAFALE+ 5.5 bollion Frigates+ 3.5 Billion FTOU35 = 11.5 !!

          Λεφτά ΔΕΝ υπάρχουν

          Και η οικονομία είναι διαλυμένη

          1. Γνωστό αυτό με τα οικονομικά,όταν έρχεται όμως μια ΛΜ εμφανίζονται ξαφνικά χρήματα απο το πουθενά.
            Οπότε είναι σχετικά εύκολο, ξεχνάνε οριστικά τις σαχλαμάρες για αγορά F-35 και αν έχουν αυτά τα χρήματα για την ιπτάμενη πατάτα όπως υπονοούν τα επενδύουν σε νέα θωρακισμένα οχήματα αντί στο συγκεκριμένο αεροσκάφος που θα ήταν περιττή και άχρηστη επένδυση.

          2. @WTF
            +1
            Λεφτά υπάρχουν … αν σε λένε LM και εμπορεύεσαι φάβες και wannabe υφάλους………

          3. @ Γ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ
            Η γνωστή περίπτωση που μπορεί να περιγραφεί και ως «LM Madness» που συνηθίζεται μέχρι σήμερα στην Ελλάδα,ως ένα είδος προίκας η υποχρεωτικής ανταπόκρισης για το σχέδιο μάρσαλ (που έφερε μουλάρια και γαϊδούρια απο την Μισούρι στην χώρα για να οργώνουν τα χωράφια) που ακόμα ξεπληρώνει στους φιλάνθρωπους απο τις ΗΠΑ.

      2. @CK
        5-5,5 εκ δολάρια δίνεται η τιμή μονάδας. Περί τα 4,2-4,6 εκ ευρώ.
        Κάτω από 4 εκ δίνουν τιμή μονάδας για το MkIII.
        Αυτή η τιμή όμως είναι μονάδας δεν είναι 100αδων που θέλουμε εμείς.
        Επίσης δεν είναι τιμή συμπαραγωγής, ούτε αφαιρουμένου του κόστους εγχώριων συστημάτων.
        Το πολύ 3,5 μύρια να πάει για 400 μονάδες πληρωτέα σε βάθος 10ετίας ξέρω γω αλλά με παραγωγή εδώ.

          1. Όχι, Δεν υπάρχει τέτοια τιμή που λες. Ευτυχώς δηλαδή.
            Αν ρίξεις μια ματιά στο Modern Day Military Pricing List, θα το βρεις στα προϊόντα της Σουηδίας. Αλλά και στο Army Guide, τέτοια τιμή που αναφέρω δίνει για το CV90 III, με βάση δημοσιευμένα συμβόλαια αγοράς.
            Εδώ 8,5 και 9 μύρια έχει φτάσει σε προσφορές το Leo2A7V.
            Ενδεικτικά και το LAV III IFV, 3 εκ το δίνουν οι ουσαίοι και το Stryker 6- εκ αλλά σε δολάρια. Τρελή τιμή για ΤΟΜΑ-ΤΟΜΠ μόνο οι Γερμανοί δίνουν για το Puma. Περί τα 10 μύρια, αλλά σε μια προσφορά στην Ουγγαρία (νομίζω) το πρόσφεραν στα 6,5 μύρια εάν θυμάμαι καλά.
            Και αυτές οι τιμές, δεν είναι ούτε καν συμπαραγωγή, όπου το κόστος πέφτει κατά πολύ για προφανείς λόγους.

          2. @gdmast
            Εξαρτάτε απο το σύστημα που θα επιλέξεις.
            Εδώ με παράδειγμα την συμφωνία της Ουγγαρίας για αγορά του KF41 (με συμπαραγωγή στην Ουγγαρία) νομίζω ότι έχει ένα δίκιο ο CK που λέει ότι φτάνουν τα 10 million’s ανά όχημα,αλλά αυτή είναι φυσικά η High End Solution με επανδρωμένο Πύργο και ικανότητες για Hunter Killer που είναι πρωτόγνωρες για αυτό το είδος οχημάτων.

            «Rheinmetall’s €2 billion (U.S. $2.4 billion) contract with the Hungarian government, signed in Budapest, is for 218 Lynx KF41 vehicles, nine Buffalo armored recovery vehicles, as well as spares and simulators, the company wrote in a statement. The Lynx vehicles will be equipped with Rheinmetall’s manned Lance 30mm turret.

            Production is slated for two phases, with the first 46 Lynx copies and the nine Buffalos to be built in Germany and delivered by early 2023. A second batch of 172 Lynx vehicles will then roll off a future production line in Hungary, for which the company established a joint venture with the Hungarian government last month.«

            https://www.defensenews.com/global/europe/2020/09/11/hungary-is-rheinmetalls-launch-customer-for-the-lynx-fighting-vehicle/

            Η συγκεκριμένη συμφωνία περιλαμβάνει όμως και επενδύσεις ύψους 600 million’s σε εγκαταστάσεις στην Ουγγαρία που πρέπει ληφθούν επίσης υπόψην.

            Cornerstone Laid for Plant to Make Lynx Armoured Fighting Vehicles

            MTI-Hungary Today 2020.12.17.

            «Armin Papperger, Rheinmetall’s CEO, said that the Zalaegerszeg plant would be unmatched in Europe in terms of applied technologies including AI.

            Papperger said his company was planning further investments worth some 600 million euros in Hungary in the next few years.

            Gáspár Maróth, government commissioner for defence development, said that Rheinmetall Hungary’s next investment project includes a plant to be built in Varpalota producing explosives and large-caliber military ammunition, as well as grenades.

            https://hungarytoday.hu/hungary-defence-industry-lynx-kf41-zalaegerszeg/

            Για χώρες που δεν έχουν τα χρήματα για λύσεις High end όπως αυτήν που επέλεξε η Ουγγαρία, υπάρχει και ένα PROTECTED MISSION MODULE CARRIER G5 PMMC G5 της FFG που επέλεξε και η Νορβηγία που είναι πιο οικονομικό στην αγορά το οποίοι θα ικανοποιούσε όμως επίσης τις σημερινές απαιτήσεις απο ένα σύγχρονο θωρακισμένο όχημα μεταφοράς προσωπικού.

            https://www.ffg-flensburg.de/fileadmin/ffg/download/Prospekte/FFG_G5_engl_web.PDF

            https://www.ffg-flensburg.de/fileadmin/ffg/download/Prospekte/FFG_G5_deu_web.PDF

          3. Δεν υπάρχουν αυτά τα κόστη. Ακόμα και της Ουγγαρίας, εάν βγάλεις τα αντισταθμιστικά μιλάμε για 6,2 εκ/όχημα. Αυτή η τιμή είναι υπερτιμημένη και προφανώς και περιλαμβάνει και κόστη εκπαίδευσης κ.λπ. κόστη που συνήθως σε αυτές τις συμβάσεις φτάνουν μέχρι και το 40% του συμβολαίου. Για να μην πω ότι εμπεριέχει η τιμή αυτή και μίζες.
            Εγώ μιλάω για παραγωγή ΕΔΩ. Δηλαδή να πάρεις τα σχέδια να το φτιάχνεις εδώ. Δηλαδή, με δικά σου ηλεκτρικά, καλωδιώσεις, ηλ/οπτικά, επικοινωνίες, πυροκροτητές. κ.λπ. που έχεις πάρα πολύ καλά, εξαιρετικά θα έλεγα Ελληνικά και επίσης τα ανταλλακτικά θα τα φτιάχνεις εσύ (εξαιρουμένου του πύργου που δεν παράγουμε στην Ελλάδα).
            Οι Ούγγροι, δεν θα βάλουν τίποτα δικό τους, αλλά θα χρυσοπληρώσουν όλα τα επί μέρους συστήματα τα οποία και θα τα εισάγουν. Δεν θα κάνουν κατασκευή αλλά στην ουσία συναρμολόγηση.
            Επαναλαμβάνω, εάν δείτε το παραπάνω Pricing List, δεν υπάρχουν αυτά τα νούμερα σε καμία χώρα, εξαιρουμένου του PUMA. Μην κοιτάτε ξέχωρα μια επί μέρους μονάδα π.χ. τον πύργο ή κάτι άλλο. Εδώ μιλάμε για μαζική παραγωγή που θα περιλαμβάνει και εγχώρια συστήματα.
            Και εμείς δεν μιλάμε για 100 και 200 οχήματα αλλά περίπου τα τριπλάσια, οπότε είναι και άλλη η διαπραγμάτευση και άλλη η τιμή. Στην ουσία τα σχέδια παίρνεις, αφού τον τρόπο κατασκευής (τη γραμμή παραγωγής δηλαδή) τον έχουμε ή τον ξέρουμε από το ΛΕΩΝΙΔΑΣ (το οποίο κατασκευάζαμε με κάτω από 400 χιλ./όχημα.

          4. Έτσι ενδεικτικά και με πρόσφατα στοιχεία, ακόμα και το PUMA που είναι το ακριβότερο στον κόσμο και έχει τρομερές υπερβάσεις κόστους, κοστίζει πραγματικά κάτω ή σχεδόν από 7 εκ https://www.defenseworld.net/news/25166/Germany___s_Puma_IFV_Exceeds_Initial_Manufacturing_Costs_by_Euro_2_9_Billion#.YFYIi68zaXI
            Και δεν μιλάμε βέβαια για το ότι, όσες περισσότερες μονάδες φτιάχνονται, τόσο πέφτει το κόστος, αποσβένοντας έτσι το R&D.

          5. Έχω υπόψην μου την περίπτωση με το ΤΟΜΑ για τον γερμανικό στρατό που αναφέρεις,όπου ξέφυγαν τα έξοδα.
            Έχοντας επίσης υπόψην μου την περίπτωση με τις Super Vita που ναυπηγούνται εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα(με όλα τα υλικά και οτιδήποτε άλλο είναι απαραίτητο) όπου έχουν ξεφύγει επίσης τα έξοδα σε εξωφρενικό επίπεδο και ύψος, δεν έχω λόγο να πιστεύω ότι στην Ελλάδα θα ήταν εφικτή η παραγωγή νέου συστήματος σε ένα αποδεκτό χρονοδιάγραμμα και με λογικά έξοδα.

            Οι Ούγγροι μπορεί να πληρώνουν ακριβά το Lynx χωρίς να έχουν συμμετοχή πέραν μιας συμπαραγωγής, αλλά οι παραπομπές που παρέθεσα αναφέρουν τα συνολικά έξοδα για το πρόγραμμα που θα πληρώσει ο πελάτης,όπως και να είναι μοιρασμένα στον λογαριασμό. Οπότε δεν πρόκειται για θεωρητικά έξοδα αλλά για τα πραγματικά, που συμπεριλαμβάνουν και τα έξοδα για δημιουργία της μονάδας παραγωγής/συναρμολόγησης στην Ουγγαρία,εκπαίδευση του προσωπικού η για δημιουργία υποδομής για υποστήριξη με αρχικό Stock ανταλλακτικών και λοιπές υπηρεσίες υποστήριξης απο την εταιρία του νέου συστήματος που δεν αποφεύγονται όπως και να τα υπολογίσεις.

            Για να φτιάξεις πάντως ένα σύγχρονο ΤΟΜΑ στην Ελλάδα πρέπει να υπάρχουν όλα αυτά που έχει μια KMW η Rheinmetall ξεκινώντας με το εξειδικευμένο προσωπικό με γνώσεις και πείρα στο αντικείμενο με τις ανάλογες υποδομές, και το πολιτικό ενδιαφέρον που είναι απαραίτητο για την χρηματοδότηση ενός προγράμματος R&D χωρίς να υπάρχει εγγύηση ότι θα πετύχει με την πρώτη προσπάθεια που σημαίνει ότι θα πρέπει να υπολογίσεις πάντα ότι θα υπάρξουν υπερβάσεις στα έξοδα,αφού όλα τα προγράμματα ανάπτυξης έχουν και ένα σεβαστό ποσοστό ρίσκου.

    1. Πολύ ορθά. Η επιλογή πρέπει να είναι λειτουργική, οικονομική, όχι φαραονική ούτε του ποδαριού και να έχει προοπτική υποστήριξης και με δικά μας υποσυστήματα.Αλλά πάρτε σειρά μετά τις φρεγάτες και τα λοιπά προγράμματα.Θα μείνουν κεφάλαια για τέτοιες κινήσεις;Δυσκολο…ασε μη ακυρωθούν και οι φρεγάτες στο τέλος και πάμε μόνο σε αναβάθμιση ΜΕΚΟ.

  10. oxi βρε …τι ειναι αρμα? ..αναλογος την εκδοση και των εξοπλισμο της απο 2.5 εως 4.5 αντε βια 5εκ το τεμαχιο πανε ..προφανος η ποσοτητα ριχνει την τιμη …η κορυφαια εκδοση του βγαινει καπου στα 4.5…με σπαικ και στιγκερ επανω και αλλα πολλα ….μακραν του 2ου το κορυφαιο στον πλανητη …..και δεν μπορω να καταλαβω στο ελλαδισταν κοιταμε κατι παραγγελειες γενικως μιαλω και ακουω κατι ποσοτητες λες και θα ξεθαψουμε τον μεγα αλεξανδρο και θα ξαναπαμε μεχρι τις ινδιες …..δηλαδη για αρχη 50 τομα ειναι ασχημα ?…οκ δεν φτανουν αλλα αμα περιμενεις λεφτα για 500 ..δεν θα παρεις ποτε τιποτα …παρε 50 καντε μια διαχειριση εκ των εσω να βγει κανενα φραγκο και συμπληρωνεις φασουλι το φασουλι ….με 200εκ περνεις μια 50αδα ..ασχημα ειναι ?…πουλα κανενα λεοα4 τα αρματα ειναι αχρηστα …..η αναλογια τιμης λεο μεταχειρισμενο ..με cv90 καινουργιο ειναι 1/2 ..για καθε ενα λεοπαρτ που θα πουλας εχεις χρηματα για 2 cv ….αλλα δεν κοβει …

    1. Η αναλογία ΤΟΜΑ προς τανκ, πρέπει κανονικά να είναι 1 προς 2.
      Για τα 353 Leo 2 (ας πούμε μόνο γι’ αυτά αρχικά) , θέλουμε σε πρώτη φάση 180 ΤΟΜΑ, αν σκεφτούμε ότι κάποια θα είναι επικοινωνιών και διοίκησης.
      Δεν μπορούμε (κανονικά) να πέσουμε αρχικά κάτω από τον αριθμό αυτό.
      Βέβαια δεν είναι ανάγκη να τα πάρεις όλα μαζί, αλλά πρέπει να ξεκινήσεις κάποια στιγμή.

  11. Προβληματική η αναφορά του υπουργού.

    Δεν είναι κακό να μην έχεις χρήματα. Κακό είναι να συμπεριφέρεσαι ότι έχεις. Μερικά ΒΜΠ-1 μπορούσαν να αναβαθμιστούν από ελληνικές εταιρείες και να πάνε στα νησιά.

    Το ίδιο με τα Λεωνίδας που δεν έχουν την ικανότητα τόσα βολεμένα μυαλά, πολιτικοί και στρατιωτικοί, να τα αναβαθμίσουν. Είναι άχρηστοι.

  12. Συμφωνω με τον gdmast απο πανω.

    Ενα οχημα οπως το CV90 θα ηταν ιδανικο για τα παντα. Καλη ευκινησια, καλη θωρακιση, δοκιμασμενο οχημα επι δεκεατιες χωρις προβληματα, και σε υπηρεσια σε σοβαρες χωρες.

    Το οχημα εχει πανω και 40αρι πυροβολο που μπορει να εχει ακομη και αντι-αεροπορικη, αλλα και αντι-drone δραση με πυρομαχικα 3P.

    Παντως μιας και οι Ισραηλινοι αγορασαν την ΕΛΒΟ, αν μας προσφεραν το NAMER που κοστιζει 3 εκατομμυρια, δεν θα ηταν καθολου ασχημο ειδικα για τον Εβρο. Παραγουν πλεον και εκδοση ΤΟΜΑ με πυροβολο 30 χιλιοστων και αντιαρματικους πυραυλους Spike LR.

    https://armor-il.blogspot.com/2017/07/namer-ifv-w-30mm-turret.html

  13. Δε μπορώ να σκεφτώ τι μπορεί να προσφέρει ένα Τομπ/Τομα σε σύγχρονα πεδία μάχης που ο καθένας θα έχει πλήρης εικόνα, με δορυφόρους, drones κτλ.
    Αυτά και όλλα τα τεθωρακισμένα θα είναι οι πρώτοι στόχοι από πυροβολικό, UCAV, επιθετικά ελικόπτερα κτλ.
    Δε μπορούμε να πάμε με φιλοσοφία Β’ Παγκοσμίου σε πόλεμο του 21ου αιώνα. Εμείς με ανθρώπινο δυναμικό και ο εχθρός με μη επανδρωμένα, ηλεκτρονικό πόλεμο και δορυφόρους.

  14. Καλησπέρα σε όλους.

    Καταρχήν ας δούμε τι έχει ο Στράτος Ξηράς σήμερα.
    1. Ένα από τα κορυφαία άρματα παγκόσμιος Leo 2Hel, δυστυχώς χωρίς, ακόμα και τώρα, σύστημα ενεργητικής και παθητικής προστασίας ( π.χ. Trophy) και ακόμα χειρότερα με μικρό αποθέμα βλημάτων.
    2. Leo 2A4. Τα λόγια είναι περιττά. Όλοι είδαμε ότι το συγκεκριμένο άρμα χωρίς Ένα αξιόπιστο σύστημα προστασίας, πόσο εύκολα μπορεί να γίνει τσακμακι ( αν δεν κάνω λάθος οι κουρδοι το απαρχαιωμένο Fagot χρησιμοποίησαν).
    3. Leo 1A5. Η ραχοκοκαλιά των αρμάτων (500 μονάδες). Άρμα τελείως ακατάλληλο για το σύγχρονο πεδίο. Παντελή έλλειψη προστασίας για το προσωπικό.
    4. Καλύτερα να μην αναφερθώ στα M48 και στα M60. Ότι και να πω είναι περιττό.
    5. Λεωνίδας I και ΙΙ. Ίσως στην δεκαετία του 80 μπορούσαν να προσφέρουν λύσεις. Αλλά δυστυχώς είμαστε στο 2021.
    6. Μ113. Ακόμα βλέπω εικόνες και βίντεο από τον Απρίλιο του 67 με τα συγκεκριμένα Μ113. Αυτό για κάποιους που μιλάνε ότι και καλά η «S» του ΠΝ θα φτάσουν 40 χρόνων.
    7. BMP-1. Τα ίδια με τα M113.

    Να μην φτάσουμε να μιλήσουμε για Πυροβολικό ( αλήθεια πόσο πραγματικά στοιχίσει η αναβάθμιση των RM70 σε RM70 Modular. Τόσο ακριβή είναι??)
    με 4 -5 διαφορετικούς τύπους Μ109, Ελικόπτερα UH-1, Apache A1 και πόσα ακόμα που χρειάζεται ο Στράτος.
    Δυστυχώς ο Στράτος Ξηράς είναι και θα παραμείνει ο φτωχός συγγενείς.
    Κρίμα!!

    Υ.Σ. Με λένε Γιώργο αλλά δεν έχω καμία σχέση με τον συνονόματο » φιλο-Μητσοτακικο» Γιώργο.
    Αυτό για τον φίλο @FN.

    1. Εδώ φιλο-Μητσοτακικός Γιώργος!
      Ρε συ με πρόλαβες! Κάνε copy paste σε όλα τα Post το Υ.Σ. για να μην μας μπερδεύουν.
      Ή μπορεί να βάλω το πραγματικό μου όνομα που είναι… Κυριάκος.

      1. @Γιώργος

        🤣🤣🤣🤣
        Απλώς φίλε επειδή διάβασα προ ημερών το άρθρο σου σχετικά με τα Crotale και είδα μετά τι έγινε, μην μου την πεσουνε σε εμένα λόγω ίδιου ονόματος.
        🤣🤣

  15. EODH, EODH και πάλι EODH. Δώστε στους ανθρώπους την ευκαιρία να δείξουν τι μπορούν να κάνουν για την άμυνα, και γιατί όχι, αν το αξίζουν να βγάλουν κανα ευρώ.
    Δεν μπορεί να είσαι έτοιμος να τα ακουμπήσεις χοντρά για να πάρεις ότι βρεις μπροστά σου και να μην υπολογίζεις ότι κάποια λεφτά πρέπει να μείνουν στην Ελλάδα σε Έλληνες προμηθευτές και εργαζόμενους γιατί καρφώνεσαι στο γιατί το κάνεις. Είπαμε να γλύψουμε το κουτάλι με το μέλι όχι να πέσουμε μέσα στο τσουκάλι. Και λίγο φιλότιμο ρε παιδιά. Φάτε αλλά αφήστε και κάτι για την Ελλάδα και την άμυνα. Θα πάθετε στομαχικά αν τρώτε πολύ. Λίγο ρέγουλα.

    1. Υπάρχει ένα μικρό θέμα (φαντάζομαι) με την EODH – για τους κυβερνώντες μιλάω.
      Πρόεδρος της είναι ο κολλητός του Άκη που τον ακολουθούσε σε όλα τα υπουργεία ενώ η αγορά της από τον γερμανό ιδιοκτήτη θεωρήθηκε «περίεργη» στην εποχή της.
      Επίσης, τα προϊόντα της είναι ανταγωνιστικά με την ισραηλινή ΕΛΒΟ…

  16. Με παλιά οχήματα δεν έχει νόημα να ασχοληθούν αν στοχεύουν σε πραγματικό εκσυγχρονισμό.
    Η οικονομική «λύση» θα μπορούσε να είναι ίσως μια συμφωνία για συμπαραγωγή του Armadillo CV90(χωρίς Πύργο αλλά με RWS) ενώ η ακριβότερη High end μια συμφωνία για συμπαραγωγή του KF 41 της RM που επέλεξε και η Ουγγαρία όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα.

    https://www.defencetalk.com/wp-content/uploads/2015/04/RS24561_BAES_CV90ActiveDamping_04-lpr-1024×633.jpg

  17. H λύση είναι ένας σχεδιασμός ένα θωρακισμένου 6Χ6 και μετά θα πάμε στο λάιτ τόμα
    με τον ίδιο πύργο.
    Μικρά φτηνά θωρακισμένα με χαμηλό βάρος βάση δικών μου μελετών.
    Το θωρακισμένο με 10,5 τόνους με 4 άτομα πλήρωμα και 5 στρατιώτες η μεταφερόμενη ομάδα.
    Το λάιτ τόμα με 13,5 τόνους με 4 άτομα πλήρωμα και 6 στρατιώτες η μεταφερόμενη ομάδα.
    Τώρα αν θες να μεταφέρεις ομάδες των 8 ή 10 στρατιωτών πας στης 10+10 τόνους βάρος ακόμα.
    Δηλαδή στους 24 τόνους για να μεταφέρεις 8 και 34 τόνους για να μεταφέρεις 10 στρατιώτες.

    Το χαμηλό βάρος και το χαμηλό κόστος είναι η λύση για να έχεις παραγωγή χιλιάδων θωρακισμένων.
    Αν λες θέλω αυτό εκείνο το άλλο να το ξεχάσεις, κάθε τόνος στοιχίζει όχι διπλά αλλά τετραπλά!

    Το κόστος είναι συνάρτηση της παραγωγής λίγα θωρακισμένα ακριβή τιμή.
    Μεγάλο βάρος ακριβή τιμή λιγότερη παραγωγή.

    1. Εντάξει αγαπητέ φίλε,θέλω να συμφωνήσω μαζί σου,αλλά αύτα τα οχήματα που προτείνεις τι τύχη θα έχουν απέναντι στα τουρκικά?Στο toulpar για παράδειγμα.
      Αναφέρομαι σε τομα που θα πολεμήσουν δίπλα στα λεοπαρντ,αυτό μας καίει αυτή τη στιγμή.

      1. Τι θες; Άρματα ή τομα;
        Εγώ αναφέρομαι για στήσιμο μονάδας παραγωγής και όχι για να πάρουμε μερικά
        κομμάτια.
        Από εκεί και πέρα υπάρχουν θωρακίσεις που αντέχουν αλλά κοστίζουν.
        Για θωρακίσεις αναφέρομαι και όχι για της μπούρδες του τύπου λέβελ τάδε
        του ΝΑΤΟ.

        Πχ θωρακίσεις δικές μου με ατσάλι ειδικής αντοχής το παίρνεις από τα παλιά άρματα
        Μέσα και όχι ενδιάμεσα ατσάλινα πλέγματα σε αλλεπάλληλες στρώσεις με πλαστικό
        άφλεκτο κλπ.
        Αν το χτυπήσει AFPDS μειώνετε η δύναμη του και στρίβει μέσα στην θωράκιση.
        Δηλαδή δεν πάει ευθεία.
        Αν το χτυπήσει HEAT δεν βρίσκει συμπαγή θωράκιση για να την καταστρέψει και
        διαχέει την δύναμη στα πλάγια.
        Εδώ το πλαστικό καίγεται λειώνει και πρέπει να αλλάξεις μετά την εξωτερική πλάκα.

        Αν βάλεις μόνο τα αλλεπάλληλα ατσάλινα πλέγματα έχεις καλύτερη
        αποτελεσματικότητα σε ΗΕΑΤ
        Δεν θα γράψω άλλα θωρακίσεις έχω σχεδιάσει πολλές.

  18. Δυστυχώς ο ΣΞ χρειάζεται πολλα πραγματα…απο που να αρχίσουμε?

    Ειναι ντροπή να βλέπεις τα μερτσεντες τζιπάκια κ τα στειρ ακόμα…να εχουμε απατσι κ να μην ειναι ετοιμα να πολεμήσουν…ντροπη μεγαλύτερη τα μ48 κ μ60 κ μ113.

    Θα έπρεπε να παίρναμε τουλάχιστον επιπλέον 100 phz2000, τουλαχιστον 250 cv90 κ τουλάχιστον 30 επιπλέον απατσι D, για να εχουμε 42 σε καλή κατασταση. Ξέρω ολα αυτα κοστίζουν, αλλα για καθε λαμόγια βρίσκονται φραγκα μονο για τα σοβατα δυσκολευόμαστε…
    Να δουμε τι θα γίνουν τελικά τα 1200 μ1117

    1. Όταν μπορούσαν να πάρουν πιο εύκολα Marder που ήταν παρκαρισμένα στις μάντρες, οι υπεύθυνοι σφύριζαν αδιάφορα και ονειρευόταν η έψαχναν Μπράντλεϊ με Πύργο που φαίνεται πιο εντυπωσιακός στις παρελάσεις, για να ακολουθήσουν τα χνάρια του Patton(επειδή Γκουντέριαν και Ρόμμελ δεν τους γέμιζαν το μάτι αφού δεν χάριζαν μουλάρια και γαϊδούρια απο το Μισούρι που μετέφεραν με πλοία στον Πειραιά).
      Έτσι τα Marder πήγαν στην Ιορδανία που ξέρει να τα εκτιμήσει.

      1. Α Ψ Ο ΓΟ Σ!!!
        επίτρεψέ μου να προσθέσω ότι κανείς τους δεν θα λογοδοτησει ποτέ και τα πρόβατα οι ψηφοφόροι τους εκλέγουν ξανά και ξανά και αυτούς και το σόι τους.

  19. Κουίζ:
    1)Ο κύριος εχθρός σου είναι 8φορες μεγαλύτερος σου με ότι σημαίνει σε πλυθησμο,οικονομία,γεωστρατηγική .
    2)Από πάνω πρόβλημα με αλυτρωτικές τάσεις ,και από κάτω αστάθεια και πολεμικές συγκρούσεις.
    3)Η οικονομία σου μετέωρη έως απόλυτα χρεωκοπημένη.
    Τι κανείς;
    α)Καταϊδρωμένος τρέχεις να αγοράσεις ότι σου πουλάνε οι άλλοι και όσο θέλουν σε μικρούς αριθμούς μιας και δεν σου φτάνουν τα χρήματα και δεν θα φτάσουν ποτε αφού είναι οι ανάγκες σου δυσανάλογες με το μέγεθος σου;
    β)Ψάχνεις συνεργασίες με άλλους μικρούς που έχουν κάποια τεχνογνωσία και βάζοντας μπροστά τους μεγάλους σε αριθμούς ανάγκες σου τους δελεαζεις μιας και αυτοί θαθελαν να πουλήσουν;
    Με εκτίμηση

  20. Εχουμε και λεμε:
    11.5 δισ. για στρατιωτικο εξοπλισμο
    2.5 δισ. δεσμευτηκαν ηδη για τα 18 Ραφάλ.
    5 δισ. για φρεγατες.
    1 δισ. τουλαχιστον για τζιποφορτηγακια, ταβόρ, θεμιστοκληδες, και αλλα αχρηστα πραγματα που θα αγοραστουν για να γεμισει η τσέπη του Μονόχειρος. (δεν του φτανει η αρπαχτη απο τα LCS)
    Σημειωστε οτι εχουν βαφτισει τις δαπανες συντηρησης ανταλλακτικων και τεχνικης υποστηριξης του υπαρχοντος οπλοστασιου «εξοπλιστικα προγραμματα». Τουλαχιστον 1.5 δισ. θα παει εκει.
    5+2.5+1+1.5=10 δισ.
    Απομενει 1.5 δισ.
    Καινουρια ΤΟΜΑ ειπατε;

  21. Να δω τι θα κάνουμε με τα 21.683.940 φυσίγγια M-39/-43 των 7,62 χιλιοστών και τα αντίστοιχα πυροβόλα από τα BMP1. Ότι κάναμε και με τα Άρτεμις να μου πεις.
    Όλοι είδαμε πως ένα ACV-15 ξεφτίλησε το Τ72 στην Συρία και στη ουσία τι είναι ένα αναβαθμισμένο m113.
    Σκούπα τα m113a3 και αναβάθμιση αλλά το βασικότερο με πύργο 30m ή rcws30m και rcws12,7m. Με τα ίδια υλικά κινητήρα, πύργο, ηλεκτρονικά, ερπύστριες αναβάθμιση και τα Leonidas. M1117 για τα νησιά με rcws30m και spike.
    Είναι αστείο να μην έχουμε ακόμα rcws ούτε στον στρατό ούτε στο ναυτικό.

  22. Το σεναριο εχει και δρακο στο τελος και αυτος δεν ειναι αλλος απο τα Brandley τα οποια θα ερθουν ως συνηθως ξεβρακωτα γιατι ουτε η Textron ικανοποιειται πολυ με τα M1117 που θα παραδωσει ( btw δεν παιζει ο αρθμος 1200 αλλα πολυ μικροτερος) ουτε και ο Αμερικανικος Στρατος ο οποιος λογω περικοπων θελει να διωξει τα Brandley τα οποια εχει φαει στον κ@@ο και θελει να τα σπρωξει παση θυσια.

    Οι Αμερικανοι γνωριζουν οτι ειναι μεγαλη ευκαιρια να βγαλουν πολλα λεφτα τοσο με τα Μ1117 οσο και με τα Bradley σε δευτερη ευκαιρια και δεν θα αφηναν ποτε κανενα ΓΕΕΘΑ να δωσει τη δουλεια σε ελληνικη εταιρεια ωστε να δωσει λυση στο προβλημα των ΤΟΜΑ (βλεπε EODH).

    θα προτιμουσε αυτη να δωσει τη δουλεια στην EODH αλλα για συστηματα που θα εχει κερδος.

    Λυσεις υπαρχουν πολλες στην διεθνη αγορα και με ενα ποσο κοντα στα 700-800Κ USD μπορεις να ανανεωσεις το στολο τουλαχιστον στον Εβρο που ειναι η βασικη μας απαιτηση,

    Υπενθυμιζω οτι τα M1117 ειναι μονο για βολτες στο Φαληρακι και στην Παλαγια στον Εβρο για να τσεκαρεις τις δεξαμενες πετρελαιου και να βλεπεις την Αλεξανδρουπολη απο ψηλα

    1. @ Paradox

      Καλα, τα Βradley με εκσυγχρονισμους των 5-6 εκατομμυριων το καθενα οπως στην περιπτωση της Κροατιας, κανενας αλλος δεν ειναι παλαβος να παει να αγορασει. Ουτε και η Ελλαδα, οταν με 3 εκατομμυρια αγοραζεις καινουριο του κουτιου. Θα προκειται για σκανδαλο μεγαλυτερο και απο τα P-3B.

      Για τα Μ1117, το τι θελει η Textron ειναι αδιαφορο, οι Κολομβιανοι ακυρωσαν την παραλαβη, στις ΗΠΑ παραγουν συνεχως JLT-V, αν δεν τα σπρωξουν τα Μ1117 καπου οι Αμερικανοι ωστε να μπορουν να παρεχουν τεχνικη υποστηριξη, θα καταληξουν σε υπαιθριους χωρους φυλαξης για να σαπισουν και το κερδος θα ειναι μηδενικο για την εταιρια.

      Ποιες λυσεις υπαρχουν κατω του 1 εκατομμυριου για ΤΟΜΑ/ΤΟΜΠ ?

      1. με 3 εκατομμυρια αγοραζεις καινουριο του κουτιου. =????

        Καινούργιο TOMA με επανδρωμένο πυργίσκο σύχρονα σκοπευτικά και σταθεροποιημένο πυροβόλο C3I πάμε πάνω από 10mil!!

  23. Η ημιμάθεια του μέσου σχολιαστή που θέλει να αναβαθμιστούν BMP-1, Μ113, 50 χρονών είναι παροιμιώδης και έχει και άποψη επί του θέματος.
    Ασε που BMP-1 δεν υπάρχουν πια, κάτι λίγα και δουλεύουν με πατέντες τύπου ZU-23-2 άτακτου αραβικού στρατού, θέλουν κάποιοι να αναβαθμίσουν τι ακριβώς, το ακριβότερο κομμάτι και όλο το σασί είναι χρέπι;
    Δηλαδή κάπου ήμαρτον με το τι αμολάει ο καθένας…

    Βεβαίως, από την άλλη σύγχρονα IFV που ονειρεύονται κάποιοι, ξεχάστε τα, δεν υπάρχουν χρήματα και αν αποκτηθεί κάτι για τα μάτια του κόσμου θα ειναι πάλι σε πολύ μικρές ποσότητες, που θα ειναι λάθος.

    Συνεπώς, λύση είναι η υιοθέτηση μιας φθηνής λύσης ΤΟΜΠ με ένα RWS στην καλύτερη περίπτωση, ή ότι μπορεί να βρεθεί από Μ2 ακόμα και να λειτουργήσει ως ΤΟΠΜ, αλλιώς παραμένουμε με την σαπίλα.
    Τροχοφόρα με μεγάλο βάτος στον Εβρο είναι ρίσκο σε τόση λάσπη…

    1. Οι Ρώσοι,οι Ρουμάνοι,οι Πολωνοί που αναβαθμίζουν το ΒΜΡ1,δεκάδες άλλοι στρατοί τα Μ113,ειναι και αυτοί ημομαθεις οπως εγω ?οι ισραηλινοί που αναβαθμιζαν τα σερμαν σε Μ51 και μετα κρατησαν το πήγμα και το έκαναν α/κ πυροβόλο σολταμ των 155χιλ.ειναι και αυτοί ημιμαθείς?

      1. Έχουμε εμείς την αμυντική βιομηχανία των Ρώσων Πολωνών και Ισραηλινών???

        Ότι έχει γίνει στην Ελλάδα έχει κοστίσει πολύ περισσότερα και έχει παραδοθεί με σημαντική καθυστέρηση!!

        Θα ξανακάνουμε τα ΊΔΙΑ λάθη
        τύπου Σκαραμαγκά -214-HDW?
        η Ελευσίνα -SV??

        1. @CK
          Αγαπητέ φίλε, λένε ότι η δημοκρατία είναι το πολίτευμα που δεν έχει αδιέξοδα και έχει θεσμούς.ετσι και εγώ ζητώ από την Γ’ ελληνική δημοκρατία αν είναι όλα αυτά που λέει να βάλει στην φυλακή όλους αυτός που έφαγαν λεφτά, όλους αυτούς που προκάλεσαν ζημιά στο δημόσιο συμφέρον. Αυτό σημαίνει ότι διδασκόμαστε από τα λάθη μας και δεν θα τα επαναλάβουμε ξανά στο μέλλον. Σε όλο τον κόσμο αυτό γίνεται,γιατί όχι και εδώ?σε καμμία όμως περίπτωση δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να παράγουμε. Το έχω πει χιλιεςφορες: Η χώρα θα έχει μέλλον μόνο όταν αρχίσει την παραγωγή.διαφορετικά θα γίνουμε από χώρα,χώρος,όπου θα ζούνε φυλές της υποσαχαριας αφρικης και του προοδευτικού ισλαμ του πακισταν,Αφγανιστάν και σια που θα πλακώνονται μεταξύ τους από το πρωί ως το βράδυ.τετοιο μέλλον θέλεις για τα εγγόνια μας?

          1. ’A MA κανεις μια βόλτα στη περιοχή μου θα καταλάβεις ότι αυτό που γραφεις έχει ΉΔΗ γίνει!

            Οι γωνιές καταλαμβάνονται από τέτοιους #φιλοξενουμενους# η #νέους συμπατριώτες μας #
            Και όλοι τους με ένα smart phone όλη μέρα!!

            Δημόσιες υπηρεσίες σχολεια κέντρα υγείας νοσοκομεία στη διάθεση τους!!

  24. Ανακοινώνονται συνεχώς νέα προγράμματα και ουσία μηδέν.

    Θα επιμείνω στο θέμα της νέας φρεγάτας.

    Πλήρη συσκότιση διαρροές των διαρροών και καμία σωστή ενημέρωση.

    (Η ενημέρωση στην Ελλάδα (και όχι μόνο) νοσεί βαριά)

    Το δίλλημα για τις νέες φρεγάτες είναι πολύ ξεκάθαρο.

    Το θεωρώ εγκληματικό να ξοδέψουμε 4-5 δις ευρώ αγοράζοντας φρεγάτες που θα χρησιμοποιεί το Πολεμικό Ναυτικό για τα επόμενα 40+ χρόνια και να μην περιλαμβάνουν στο όπλα τους είτε τους SM-2 είτε τους Aster-30.

    Το να επενδύσεις σε νέες φρεγάτες με κόστος 4-5 δις που θα περιλαμβάνουν μόνο ESSM2 (είτε παρόμοιο) το θεωρώ αδιανόητο.

    Ουσιαστικά θα έχουμε πάνω κάτω τις ίδιες δυνατότητες που έχουμε και σήμερα με ελάχιστες βελτιώσεις.

    Άρα το πραγματικό δίλλημα είναι Aster-30 είτε SM-2.

    Οι προτάσεις που περιλαμβάνουν είτε SM-2 είτε Aster-30 είναι συγκεκριμένες και η όποια ανάλυση μου παρακάτω θα είναι καθαρά επιχειρησιακά.

    Να ένας εύκολος τρόπος να ξεκαθαρίσει η sort list.

    Πλεονεκτήματα και λεπτομέρειες της επιλογής είτε του Aster-30 είτε του SM-2 δεν τις γνωρίζουμε εμείς πέρα από κάποιες γνώσεις απειροελάχιστες που έχουμε οι περισσότεροι.

    Αυτές τις γνώσεις τις έχει το Πολεμικό Ναυτικό που έχει πρόσβαση σε απόρρητες πληροφορίες των κατασκευαστών αλλά και από συνασκήσεις με άλλα Πολεμικά Ναυτικά που έχουν στην κατοχή τους είτε Aster-30 είτε SM-2.

    Το Πολεμικό Ναυτικό ξέρει πολύ καλά τι θέλει αρκεί να το αφήσουν οι πολιτικές ηγεσίες να επιλέξει με καθαρά επιχειρησιακά κριτήρια.

    Κάτι για το οποίο έχω πολλές αμφιβολίες!

    Πάμε τώρα στις επιλογές πλοίων με Aster-30 και SM-2.

    Για Aster-30 έχουμε δύο επιλογές.

    Από τη Γαλλία τη Belharra και την Ιταλία με την FREMM.

    Επιλογές πλοίων με SM-2.

    Η Ολλανδική Sigma 11515 η Γερμανική Α300 και η Αγγλική Arrowhead 140.

    Κατά την προσωπική μου γνώμη θα έδινα ένα προβάδισμα στην επιλογή του Aster-30 επειδή ο Aster-30 είναι ποιο σύγχρονος σε σχέση με τον SM-2 αλλά κυρίως επειδή δεν υπάρχει κανένας περιορισμός αποδέσμευσης κάτι που όσον αφορά τους SM-2 (στις νεότερες εκδόσεις) έχω πολλές αμφιβολίες.

    Παρόλα αυτά θα εξετάσουμε όλες τις περιπτώσεις.

    Προτάσεις με Aster-30

    Έχουμε την πρόταση των Γάλλων με τη Belharra και την πρόταση των Ιταλών με τη FREMM.

    Η Belharra κερδίζει στα σημεία του ισχυρότερου ραντάρ (SF500) σύγχρονη κατασκευή κορυφαία στον ανθυποβρυχιακό αγώνα πλήρη σουίτα σόναρ συρόμενου και γάστρας και πολύ καλές διαχρονικά σχέσεις με τη Γαλλία.

    Η Ιταλία με τη FREMM κερδίζει στα εξής σημεία, μεγαλύτερο εκτόπισμα ως φρεγάτα, δοκιμασμένο σκαρί χωρίς επιπλέον κόστη ανάπτυξης, σίγουρα ποιο ευέλικτοι στα θέματα πιστοποίησης νέων όπλων χωρίς μεγάλο κόστος και συνολικά σε μια λογική τιμή.

    Είτε στην περίπτωση της Γαλλίας με την Belharra είτε στην περίπτωση της Ιταλίας με τη FREMM θεωρώ πως θα πρέπει να έχει τουλάχιστον 32 κελιά για 24 Aster-30 και 32 camm-er είτε mica ng.

    Το ακόμα καλύτερο σενάριο θα ήταν 32 κελιά για Aster-30 και 32 camm er είτε mica ng στην υπερκατασκευή.

    Ενδιάμεση λύση το ιδανικότερο θα ήταν είτε δύο παλαιότερες FREMM από τη Γαλλία και αντίστοιχα δύο FREMM από Ιταλία.

    Οι άλλες προτάσεις τους για την ενδιάμεση λύση δεν νομίζω πως ενδιαφέρουν το Πολεμικό Ναυτικό.

    Πάμε και στην περίπτωση τις επιλογής των SM-2.

    Εδώ ξεχωρίζω την Ολλανδική πρόταση με τη Sigma 11515 την Γερμανική Α300 και την Αγγλική Arrowhead 140.

    Η Αγγλική AH 140 θεωρώ πως με ένα κόστος ανά μονάδα στα 600-650 μπορεί να γίνει κυριολεκτικά τούμπανο με Apar2 και Master400 είτε το NS 200 πλήρη σουίτα σόναρ (γάστρας συν συρόμενο) 32 κελιά για SM-2 επιπλέον 32 EESM2 και φυσικά είτε ένα RAM είτε εκσυγχρονισμό των CIWS από τις φρεγάτες S και επανατοποθέτηση στις νέες φρεγάτες.

    Η ενδιάμεση λύση των Άγγλων η γνωστή Type 23.

    Στην περίπτωση επιλογής AH 140 είτε Sigma 11515 είτε Α300 θα είχαμε το εξής πλεονέκτημα.

    Θα μπορούσαμε να εκσυγχρονίσουμε οπλικά συστήματα των φρεγατών S όπως τους Harpoon τα CIWS κτλ.(συν αποθέματα πυρομαχικών) με πολύ μικρό κόστος και να τοποθετηθούν εκ νέου στις νέες φρεγάτες.

    Το κέρδος θα ήταν προφανές με αποτέλεσμα οριακά αντί για 4 νέες φρεγάτες να μπορούσαμε να πάρουμε 6 νέες φρεγάτες ή έστω 5 νέες.

    Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις θεωρώ δεδομένο το ραντάρ Apar2 το Master400 ή το NS 200 πλήρη σουίτα σόναρ γάστρας και συρόμενο (captas 4) και 32 SM-2 όπως επίσης και 32 ESSM2.

    Στις περιπτώσεις των Ολλανδών (Sigma 11515) και Γερμανών (Α300) θεωρώ πως μπορούν να κάνουν την υπέρβαση και να προσφέρουν στην περίπτωση της Ολλανδίας 2 LCF και στην περίπτωση της Γερμανίας έστω μια F-124 και δύο F-123.

    Ούτε η Ολλανδία απειλείται ούτε και η Γερμανία.

    Η Ολλανδία έχει τέσσερις LCF και η όποια δραστηριότητα τους εξαντλείται σε συμμαχικές ασκήσεις στα πλαίσια του ΝΑΤΟ το ίδιο και η Γερμανία.

    Στην περίπτωση της Ολλανδίας θα μπορούσαν να τους δελεάσουν είτε να υπογράψουν και μια option για 4+4 Sigma 11515 (με Apar2 φυσικά και 32 κελιά) ώστε να αποδεσμεύσουν δύο LCF ως ενδιάμεση.

    Το Πολεμικό Ναυτικό χρειάζεται 10 νέα πλοία συν τις εκσυγχρονισμένες Meko.

    Άρα θα μπορούσαν να πούνε στους Ολλανδούς πως αν πάρουν το συμβόλαιο για τέσσερις Sigma 11515 βάζουν υποθήκη και για άλλες τέσσερις Sigma 11515 στο άμεσο μέλλον γιατί αυτές είναι οι πραγματικές ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού.

    Και αυτό θα μπορούσε να αποτυπωθεί επισήμως και σε ένα συμβόλαιο όπου θα προβλέπει 4+4 νέες Sigma 11515 με την δέσμευση των Ολλανδών να προσφέρουν ως ενδιάμεση λύση τα δύο LCF και να υπάρξει και αποτύπωση στο συμβόλαιο πως όταν αποδεσμευτούν και οι άλλες δύο LCF το Πολεμικό Ναυτικό να είναι προτιμώμενο.

    Αν ισχύουν οι πληροφορίες πως η κάθε Sigma 11515 με Apar 2 συν NS 200 τα 32 κελιά το RAM και πλήρη σουίτα σόναρ γάστρας και συρόμενο κτλ. με κόστος 600 εκατ. ανά μονάδα (χωρίς όπλα και υποδομές φυσικά) θα έλεγα πως είναι η ποιο τίμια πρόταση.

    Ας μην ξεχνάμε πως στην πραγματικότητα χρειαζόμαστε να αντικαταστήσουμε 10 φρεγάτες, εννιά S συν τη μια που απέσυρε το ΠΝ.

    Σύνολο 10 πλοία.

    Άρα με ένα κόστος 600 μάξιμουμ 650 εκατ. ανά μονάδα (Sigma 11515) μπορούμε να αντικαταστήσουμε πλήρως το στόλο.

    Και εκεί μπορούν τα υπάρξουν σκληρές διαπραγματεύσεις για 4+4 Sigma 11515 ώστε να μας δοθεί η ενδιάμεση λύση άμεσα δύο LCF.

    Η σχέση του ΠΝ με τα Ολλανδικά πλοία είναι γνωστή όπως γνωστή είναι και η εκτίμηση για τα Ολλανδικά πλοία από το Πολεμικό Ναυτικό.

    Τώρα κάποιοι μπορούν να σκεφτούν πως δεν υπάρχει περίπτωση να μας δώσει η Ολλανδία δύο LCF ενδιάμεση.

    Τα ίδια έλεγαν όταν πρότεινα εδώ μέσα την αγορά των Rafale (πολύ πριν γίνει η αγορά) και πως θα μπορούσε να γίνει η μεικτή αγορά καινούργιων συν μεταχειρισμένων για να μειωθεί το κόστος.

    Έλεγα τότε πως θα μπορούσαμε να πάρουμε καινούργια συν μεταχειρισμένα (για να μειωθεί το κόστος) και πως σε πρώτη φάση δεν χρειαζόμαστε πολλά όπλα μιας και έχουμε το οπλοστάσιο έτοιμο από τα Mirage 2000-5 και πως απλός θα χρειαστεί μια μικρή αγορά 80-100 Meteor.

    Τι δεν έλεγαν τότε όλοι αυτοί (που σήμερα έχουν εξαφανιστεί σχεδόν όλοι τους ή σχολιάζουν πλέον αλλού, εκεί που πουλάνε σανό με τη οκά, καταλάβατε) πως το κάθε νέο Rafale κοστίζει πάνω από 100 εκατ. και με FOS και όπλα 150-200 εκατ. και πως η Γαλλία δεν αποδεσμεύει μεταχειρισμένα Rafale.

    Τελικά η Γαλλία μας αποδέσμευσε μεταχειρισμένα Rafale και η τιμή των νέων δεν ήταν ούτε 150 εκατ. ευρώ ούτε 200 όπως υποστήριζαν τότε κάποιοι.

    Έχω μαντικές ικανότητες και το είχα προβλέψει;;

    Ξεκάθαρα όχι.

    Αν είχα μαντικές ικανότητες θα έβρισκα τους αριθμούς του τζόκερ!

    Απλός κοινή λογική.

    Όταν η Γαλλία στον ανοιχτό διαγωνισμό της Ελβετίας πρόσφερε και μεταχειρισμένα Rafale όπως και στην Κροατία τότε αντιλαμβάνεσαι πως κάτι αντίστοιχο μπορεί να προσφέρει και σε εμάς και με καλύτερους όρους μιας και οι διαχρονικές σχέσεις μας με τη Γαλλία είναι άριστες ενώ ήδη υπάρχει αεροπορική «σχέση» από τα Mirage F1 μέχρι τα Mirage 2000-5.

    Κλείνω την παρένθεση.

    Θεωρώ πως με βάση αυτά που έχουν γίνει γνωστά (αν ισχύουν φυσικά) για το κόστος της Sigma 11515 να είναι στα 600 εκατ. και να περιλαμβάνει Apar2 συν NS 200 τα 32 κελιά ένα RAM πλήρη σουίτα s;onar κτλ. θεωρώ πως είναι μια πολύ τίμια πρόταση.

    Θα μπορούσε η ηγεσία (πολιτική και στρατιωτική) να αξιολογήσουν τις δεδομένες ανάγκες για 10 νέα πλοία και να ζητήσουν από την Ολλανδία 4+4 Sigma 11515 σε βάθος χρόνου και την παραχώρηση δύο LCF ως ενδιάμεση λύση άμεσα.

    Όταν η Damen και η Ολλανδική κυβέρνηση γνωρίζει πως θα κερδίσει ένα συμβόλαιο 4+4 νέων φρεγατών από ένα ναυτικό επιπέδου Ελλάδας και γνωρίζοντας πως αυτό θα τις φέρει και άλλα συμβόλαια μιας και το ΠΝ είναι διαφήμιση για τις νέες φρεγάτες της τότε νομίζω πως θα το σκεφτεί διπλά και να προσφέρει συνολικά καλύτερη τιμή, καλύτερο εξοπλισμό των πλοίων αλλά και ενδιάμεση λύση δύο LCF με την προοπτική όταν αποδεσμευτούν και τα άλλα δύο να είμαστε προτιμώμενη.

    Τα ίδια ισχύουν και για τη Γερμανία με την Α300.

    Και εδώ μπορεί να γίνει ένας αντίστοιχος προγραμματισμός σε βάθος χρόνου για 4 Α300 συν option 4 Α200 βελτιωμένες.

    Και ενδιάμεση λύση πχ μια F-124 και δύο F-123.

    Το μειονέκτημα αυτής της πρότασης είναι πως η κάθε Α300 κοστίζει σύμφωνα με τις ελάχιστες διαρροές κοντά στα 800 εκατ. ανά μονάδα.

    Μεγάλη διαφορά σε σχέση με τα 600 εκατ. ανά μονάδα με τη Sigma 11515.

    Στις τέσσερις νέες φρεγάτες η διαφορά είναι μιάμιση φρεγάτα.

    Εκτός και αν η Α300 είναι τόσο καλά εξοπλισμένη και προσφέρει πολλαπλά ανταλλάγματα η Γερμανία.

    Οι αποθήκες τους είναι γεμάτες πλεονασματικά οπλικά συστήματα.

    Παρόλα αυτά και με βάση τα όσα έχουν γίνει γνωστά από την ελάχιστη ως προβληματική πληροφόρηση η Ολλανδική πρόταση είναι η ποιο τίμια.

    Επαναλαμβάνω αν η πρόταση των Ολλανδών για τη Sigma 11515 (με εξοπλισμό Apar2 συν NS 200 συν 32 κελιά κτλ.) με τιμή 600 εκατ. ανά ομάδα είναι μακράν η καλύτερη λύση.

    Και εκεί θα μπορούσε η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία να προγραμματίσει τις δεδομένες ανάγκες και να ζητήσει 4+4 Sigma 11515 σε βάθος χρόνου με την προοπτική να μας δοθούν ως ενδιάμεση λύση δύο LCF άμεσα.

    Όλα γίνονται αρκεί να υπάρξει και κίνητρο από την άλλη μεριά και σκληρή διαπραγμάτευση από τη δική μας πλευρά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *