Όπως επιβεβαίωσε το βρετανικό Υπουργείο Άμυνας, το Βρετανικό Ναυτικό αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα διαθεσιμότητας με τα αντιτορπιλικά Type-45, καθώς μόνο ένα, από τα έξι που βρίσκονται σε υπηρεσία, είναι διαθέσιμο. Πρόκειται για το HMS «Defender», το οποίο συνοδεύει το αεροπλανοφόρο HMS «Queen Elizabeth» (πλέουν προς τη Ιαπωνία). Το HMS «Diamond», που συνόδευε και αυτό το βρετανικό αεροπλανοφόρο, αναγκάστηκε να αποχωρήσει λόγω τεχνικού προβλήματος. Θα πάει στην Ιταλία, για επιθεώρηση και επισκευή και στη συνέχεια θα επανενταχθεί στην Ομάδα Μάχης.

Το HMS «Dragon» βρίσκεται σε προγραμματισμένη επιθεώρηση, συντήρηση και επισκευή, ενώ τα HMS «Daring» και HMS «Duncan» βρίσκονται σε φάση «βαθιάς συντήρησης» του συνόλου των συστημάτων και των όπλων τους. Τέλος, το HMS «Dauntless» βρίσκεται σε φάση αναβάθμισης, στο πλαίσιο του προγράμματος PIP (Power Improvement Project), και θα ξεκινήσει δοκιμές εντός του 2021. Εφόσον οι δοκιμές είναι επιτυχείς, το πρόγραμμα PIP θα εφαρμοστεί και στα άλλα Type-45. Το πρόγραμμα ΡΙΡ είναι ύψους £ 280 εκατομμυρίων και αφορά στην αναβάθμιση των κινητήρων, οι οποίοι αστοχούν συχνά όταν λειτουργούν σε θερμές θάλασσες.

Comments

  1. Ηλεκτρική Πρόωση δεν ήθελαν; Καλά να πάθουν τώρα.

    Πώς δεν τους φτάνει η ηλεκτρική ισχύς; Μα δεν σας το έχω γράψει πως
    παίρνουν από το μηχανοστάσιο από της γεννήτριες.

    Τα έχω αναφέρει όλα αυτά και για μια ακόμα φορά επιβεβαιώθηκα.
    Μακριά από ηλεκτρική πρόωση μακριά.

    1. Μη φοβάσαι Παπαφλέσσα.
      Έχουν επιπλέον ηλεκτρογεννητριες οι ολλανδικες σίγμα και έχουν και εφεδρικές.
      Ειναι σκυλιά γεννήτριες οι κατερπιλαρ.
      Οι βρετανικές νομίζω δεν έχουν κατερπιλαρ.

    2. Που γραφει ότι το πλοίο είναι με πρόβλημα σε σύστημα ηλεκτρικής προώθησης δεν μπορώ να βρω!!!!

      Το πρόβλημα που έχουν είναι με τον αεριοστρόβιλο RR WR21

      Πιο συγκεκριμένα το σύστημα intercooler-recuparator

      # the WR-21 gas turbine incorporates compressor intercooling and exhaust heat recovery, making it significantly more efficient than previous marine gas turbines, especially at low and medium load.#

      https://en.wikipedia.org/wiki/Type_45_destroyer

      Googlarete λίγο να δείτε τις λεπτομέρειες διότι δεν μπορώ να γράφω σεντόνια!!

      https://ukdefencejournal.org.uk/type-45-not-the-royal-navys-fault/

      The issue with the engine is the ‘intercooler-recuperator’. This should in theory recover heat, making the engine more efficient and crucially, reducing the ship’s thermal signature.
      Unfortunately, and there’s no better way of saying this, it doesn’t work properly. When it fails, the diesel generators can ‘trip out’, leaving the ship with no electrical power or prolusion.

      1. Δίκιο έχεις δεν γκουγκλαρα.
        Και τι λέει ο Παπαφλέσσας τότε για τις ηλεκτρογεννητριες? Ποιο είναι το πρόβλημα τους?
        Παπαφλέσσα εξηγείσαι μας περαιτέρω γιατί πολύ πιθανόν να πάρουμε τις Σίγμα.

        Αφου υπάρχει αρκετή ηλεκτρική ισχύς επίτηδες στα πλοία με ηλεκτρική προώθηση.

  2. Φίλε μου δίνουν ηλεκτρική ισχύ από το μηχανοστάσιο λογικό είναι να μην τους φτάνουν οι
    δυο μικρές γεννήτριες που έχουν.
    Θα σας βάλω μερικά κείμενα που έχω γράψει για να απαντήσω:

    https://www.eef.edu.gr/media/6167/hliektrikes_mixanes_tomos_b.pdf

    Να διαβάζουμε και κανένα βιβλίο σας παρακαλώ ορίστε στα Ελληνικά είναι.

    Και να βλέπουμε τα μειονεκτήματα της ηλεκτροπρόωσης να δούνε κάποιοι έξυπνοι εδώ μέσα πόσο εύκολα καίγονται οι ασφάλειες, σκάνε οι πυκνωτές, αυξάνετε το ηλεκτρομαγνητικό ίχνος του πλοίου που δεν μας πειράζει καθόλου!
    Έχουμε χαμηλότερη απόδοση της ισχύος, αρμονικές πέφτουν οι γεννήτριες ναι μωρέ
    όλα μέλι γάλα είναι μέσα στο πλοίο.
    Να έχεις βλάβες και να μην ξέρεις τι να κάνεις.
    Να έχει κακό άσχημο καιρό και να μου πεις τότε για την ηλεκτροπρόωση.
    Ναι βάζεις το ρυμουκλούμενο SONAR από πίσω και είσαι πρώτος!

    Απορία όχι για εμένα για εσάς για να βάλετε το μυαλό σας να δουλέψει.
    Το SONAR έχει σύστημα μείωσης των θορύβων.
    Έχεις δυο SONAR για να καλύψεις το εμπρόσθιο τόξο των 270 μοιρών και το οπίσθιο
    τόξο των 270 μοιρών! Της 90 μοίρες της αφήνεις γιατί δυστυχώς έχει και έλικες το πλοίο και της καλύπτεις με το άλλο SONAR ή με άλλου πλοίου.

    Ναι μωρέ δεν χρειαζόμαστε κάτω από το κύτος-γάστρα SONAR που μας λένε οι Αμερικάνοι.
    Σχόλια μόνο για απορίες. Οι εξυπνάδες άλλου.
    Το SONAR και την ηλεκτροπρόωση τα σχεδιάζει ο ηλεκτρολόγος-ηλεκτρονικός.
    Η δουλειά του ναυπηγού είναι η εγκατάσταση σε συνεργασία στο σχέδιο του πλοίου και στο πλοίο.

    1. @ Γεώργιος Δικαίος Μικρός Ήρωας

      Στο βιβλιο που εβαλες, διαβασε καλα τη σελιδα 185 για να δεις τα Πλεονεκτηματα της ηλεκτρικης προωσης αλλα και το πρωτο κομματι της σελιδας 186 που αναφερει τα 2 μειονεκτηματα.

      Το δευτερο ειδικα μειονεκτημα, πλεονεκτημα ειναι στην πραγματικοτητα.

      «Οποτε ο συνολικος βαθμος αποδοσεως ειναι ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ στις εγκαταστασεις ηλεκτρικης προωσεως οταν καθε μηχανη λειτουργει με σταθερη ταχυτητα περιστροφης και για μεγαλο χρονικο διαστημα».

  3. Στον αντίποδα, τα μειονεκτήματα της ηλεκτροπρόωσης είναι τα εξής:

    Υψηλό κόστος επένδυσης. Αυτό γίνεται η προσπάθεια να μειωθεί κατά το δυνατόν, αξιοποιώντας την υπάρχουσα τεχνολογία των ηπειρωτικών ηλεκτρικών δικτύων (Commercial Off The Shelf [COTS]). Ωστόσο το υψηλό κόστος των κινητήρων και των διατάξεων ελέγχου τους δεν δείχνει να μειώνεται εύκολα.
    Υψηλότερες απώλειες στο σύστημα μετάδοσης της κίνησης, σε σύγκριση με το μηχανικό σύστημα. Για παράδειγμα, σε συμβατικό σύστημα κινητήρα Diesel – έλικας ρυθμιζόμενου βήματος, οι απώλειες του συστήματος μετάδοσης (οι οποίες εντοπίζονται στην έλικα και στο μειωτήρα) είναι περίπου 4% όταν η έλικα λειτουργεί στο βέλτιστο συνδυασμό ταχύτητας – βήματος. Σε εγκατάσταση ντιζελοηλεκτρικής πρόωσης, το σύστημα μετάδοσης προκαλεί απώλειες 7-8%, που οφείλονται στις γεννήτριες, στους μετασχηματιστές, στους μετατροπείς συχνότητας και στους προωστήριους ηλεκτροκινητήρες. Επομένως, ο ολικός βαθμός απόδοσης είναι υψηλότερος στο σύστημα ηλεκτρικής πρόωσης μόνο όταν κάθε μηχανή λειτουργεί σε σταθερή ταχύτητα περιστροφής και επί μεγάλα χρονικά διαστήματα στη βέλτιστη περιοχή.
    Προβλήματα ποιότητας ηλεκτρικής ενέργειας εξαιτίας της εγκατάστασης διατάξεων ηλεκτρονικών ισχύος.
    Υψηλό βάρος μπαταριών για την πλήρη κάλυψη μεγάλης ισχύος πλοίων, κάτι που συνεπάγεται ελάττωση του φορτίου που μπορεί να μεταφέρει το πλοίο.
    Επιπλέον φόρτιση της κύριας μηχανής: Όταν μία αξονική γεννήτρια συνδέεται στον ελικοφόρο άξονα μίας μηχανής, τότε αυξάνεται το φορτίο της και κατ’ επέκταση αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου και η κατανάλωση σε λιπαντικό έλαιο, γεγονός που πρέπει να λαμβάνεται υπόψη κατά την επιλογή της κύριας προωστήριας μηχανής.

    Διαβάστε και θα πούμε πολλά.

    1. @ Γεώργιος Δικαίος Μικρός Ήρωας

      Οι ηλεκτροκινητηρες χρησιμοποιουνται σε τρενα και σε πλοια εδω και σχεδον 100 χρονια. Δεν ειναι καινουρια εφευρεση. Ειναι μαλιστα πολυ καλυτερη λυση σε σχεση με την απευθειας μεταδοση, σε σημειο που τα περισσοτερα τρενα τις τελευταιες 3-4 δεκαετιες εχουν συνδυασμο ντιζελ και ηλεκτρικης μεταδοσης.

      Kανενας και πουθενα δεν ισχυριζεται οτι το προβλημα των συγκεκριμενων πλοιων ειναι η ηλεκτρικη μεταδοση. Το προβλημα ειναι με τη σχεδιαση του συγκεκριμενου στροβιλοκινητηρα που χρησιμοποιει το Type-45. Αυτοι παθαινουν βλαβες, ΟΧΙ η ηλεκτρικη μεταδοση.

      » In basic terms, two WR-21 gas turbines (GTs) and two Wartsila 2MW diesel generators provide AC power for the motors that propel the ship as well as the power for the ships systems – weapons, sensors lighting etc. The WR-21 GTs were designed in an international partnership with Rolls Royce and Northrop Grumman Marine Systems. The turbines are of a sound design but have an intercooler-recuperator that recovers heat from the exhaust and recycles it into the engine, making it more fuel-efficient and reducing the ship’s thermal signature. Unfortunately the intercooler unit has a major design flaw and causes the GTs to fail occasionally. When this happens, the electrical load on the diesel generators can become too great and they ‘trip out’, leaving the ship with no source of power or propulsion.

      https://www.navylookout.com/putting-the-type-45-propulsion-problems-in-perspective/

    2. Η ημιμάθεια είναιχειρότερη της αμάθειας.
      Σκάνε οι πυκνωτές, πέφτουν οι ασφάλειες, κόβει το γάλα και ξινίζει το γιαούρτι, σε θαλασσοταραχή και σε νηνεμία.

  4. 5 απο τα 6 πλοια ειναι εκτος δρασης με βλαβη στο συστημα προωσης.

    Κατι τετοιο κινδυνευουμε να παθουμε και εμεις αν αγορασουμε τις αλουμινοτρατες HF2. Θα τα εχουμε παρκαρισμενα μονιμα στον ναυσταθμο.

    Oπως ειναι γνωστο, ολα τα LCS Freedom εχουν τεραστιο θεμα με το συστημα προωσης, και το Αμερικανικο Ναυτικο σταματησε να τα παραλαμβανει, ενω εχει αρχισει να αποσυρει και πλοια της κλασης με ετος ενταξης σε υπηρεσια το μακρυνο … 2017, δηλαδη πριν απο μολις 4 χρονια !!!

  5. Είναι απίστευτο πώς άνθρωποι που γράφουν απίστευτες ανακρίβιες και περιορισμένες γνώσεις έχουν το θράσος και την έπαρση να κουνάνε το δάχτυλο στους άλλους και να κάνου υποδείξεις.

    Διαβάσαμε:

    1. «Ο σχεδιασμός της ηλεκτροπρόωσης γίνεται από ηλεκτρολόγο-ηλεκτρονικό» και μερικές χιλιάδες μηχανολόγοι μηχανικοί έχουν βγει στα μπαλκόνια τους και σκίζουν τα πτυχία τους ή τα κάνουν αντίγραφα να τυλίγουν πιττόγυρα αφού κάποιος λέει ότι τη δουλειά τους την κάνουν οι ηλέκτρολόγοι/ηλεκτρονικοί.

    2. Σοβαρό μειονέκτημα της ηλεκτροπρόωσης είναι το υψηλό βάρος των μπαταριών. Των ποιών; Μπαταρίες σε CODLAG; Πού ακριβώς; Παντελής άγνοια τι είναι CODLAG.

    3. Υψηλός κόστος επένδυσης. Για ποιό ακριβώς πράγμα; Για μια τεχνολογία που στη ναυτιλία είναι πλέον τόσο κοινή και γνωστή όσο η ηλεκτρική φραπεδιέρα στην κουζίνα μας;

    Τέλος, μη μπερδεύουμε την ηλεκτροπρόωση CODLAG των Sigma, με την ηλεκτροπρόωση των Τ45 που είναι κάτι άλλο στο οποίο ο gas turbine είναι κομμάτι της ηλεκτροπρόωσης και όχι συμπληρωματικός.

    1. Ξέρεις τι είναι να είσαι ο μοναδικός ηλεκτρολόγος σε ένα εμπορικό πλοίο και μαζί με
      τον μηχανικό της βάρδιας και δεύτερο μηχανικό να μην μπορείς να βγάλεις άκρη για
      να βρεις την βλάβη;

      Έγραψα πιθανές βλάβες και ξέρω τι γράφω.
      Μάλιστα μόνο ο μηχανικός θα τα βάλει όλα μέσα στο πλοίο και ο ηλεκτρολόγος θα περάσει
      τα καλώδια.
      Πρέπει να ξέρεις πως θα μπουν τα πάντα και πως δεν πρέπει να βάλεις τα καλώδια στην τύχη.
      Οι πυκνωτές που σε κάποιους κάνουν εντύπωση χωρίς να ξέρουν πως θα συνδέσεις της
      ηλεκτρογεννήτριες μεταξύ τους.

      Να σε βάλω αγαπητέ να κάτσεις στο μηχανοστάσιο να δεις αν πιάνει ο ασύρματος, το κινητό,
      να ακούς περίεργους θορύβους με την Η/Μ ακτινοβολία να έχει ανέβει στα ύψη!

      Να είσαι αναγκασμένος να βάλεις θωράκιση για της παρεμβολές.

      Η κρίσιμη ερώτηση τι θα γίνει σε περίπτωση που χτυπηθεί το πλοίο;
      Άμα πιάσει φωτιά δεν θα λυώσουν οι αγωγοί που μεταφέρουν το ρεύμα στους ηλεκτροκινητήρες;
      Το να καταστραφούν και οι δύο άξονες που μεταφέρουν την κίνηση πίσω είναι πολύ δύσκολο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *