Οι υπό ναυπήγηση ισπανικές φρεγάτες F-110 κλάσης «Bonifaz» θα ενσωματώνουν το ραντάρ AN/SPY-7(V)2, το οποίο αποτελεί έκδοση του AN/SPY-7(V)1 LRDR (Long Range Discrimination Radar), της Lockheed Martin. Στην ανάπτυξη του AN/SPY-7(V)2 συμμετέχει και η ισπανική Indra. Πρόκειται για ραντάρ τεχνολογίας AESA (Active Electronically Scanned Array), το οποίο λειτουργεί στη ζώνη συχνοτήτων S. Οι φρεγάτες F-110 αποτελούν εξέλιξη των εν υπηρεσία F-100. Συνολικά η Ισπανία θα ναυπηγήσει πέντε (5) F-110 έναντι € 4,3 δισεκατομμυρίων. Το πρώτο πλοίο αναμένεται να ενταχθεί σε υπηρεσία το 2023, ενώ το τελευταίο το 2027.

Το εκτόπισμα τους είναι 6.100 τόνοι (με πλήρη φόρτο), ενώ η μέγιστη ταχύτητα τους θα είναι 35 κόμβοι (65 χιλιόμετρα την ώρα). Εκτός τους AN/SPY-7(V)2 τα πλοία θα ενσωματώνουν και το σύστημα διαχείρισης μάχης AEGIS. Ο εξοπλισμός τους αποτελείται από πυροβόλο των 127 χιλιοστών, σύστημα Mk.41 VLS των 16 θέσεων για αντιαεροπορικά βλήματα SM-2 και RIM-162 ESSM, δύο (2) πυροβόλα των 30 χιλιοστών, ισάριθμα πολυβόλα των 12,7 χιλιοστών, δύο (2) τηλεχειριζόμενους πύργους Mk.38 Mod.2 με πυροβόλα των 25 χιλιοστών, δύο (2) τετραπλούς εκτοξευτές βλημάτων κατά πλοίων RGM-84 Harpoon, δύο (2) τορπιλοσωλήνες και ελικόπτερο S-70 SeaHawk.

Comments

      1. Μάγειρας

        Ενώ δεν φέρει ούτε ένα CIWS όπως φαίνεται στην παραπάνω απεικόνιση και αφού δεν υπάρχει αναφορά για CIWS στο άρθρο, παρά τον μικρό αριθμό αντιαεροπορικών πυραύλων.
        Έτσι όπως παρουσιάζεται με έλλειψη CIWS και μόλις 2×8 VLS δεν αντιλαμβάνομαι το νόημα με αυτό το εκτόπισμα που έχει το πλοίο.
        Για αποστολές εναντίον πειρατών η για επίδειξη σημαίας το ναυπηγούν, και γιατί επέλεξαν αυτό το εκτόπισμα όταν ο εξοπλισμός που φέρει χωράει άνετα σε μικρότερο πλοίο;
        Μόνο για να χωράει άνετα το ραντάρ SPY με το ΣΔΜ AEGIS;

        Περίπτωση nothing whole and nothing half θα λέγαν οι φίλοι Αγγλοσάξονες.

    1. @Thras
      +1 Απαράδεκτο εάν δεν είναι +16 κελιά σαν προαίρεση. Κανονικά και σύμφωνα με το βάρος του 48 VLS έπρεπε να έχει! Επίσης τα τηλεχειριζόμενα έπρεπε να είναι τουλάχιστον 40ρια για να μη πω 50ρια!!! Για να πούμε και ένα μπράβο όμως, επιλέξαν 127ρι για κύριο πυροβόλο. Αυτό που με προβληματίζει είναι που επιμένουμε σε σχεδιάσεις που πρακτικά θα πολεμήσουν από το 2030 έως το 2070 να βάζουμε 8 αντιπλοικά αντί για 16. Κάτι εύκολο καθώς δε θέλει τρύπημα καταστρώματος αλλά μπαίνει από πάνω, λίγο χώρο παραπάνω απαιτεί.

  1. Αυτο με τα 16 κελιά έχει κολλήσει η βελόνα … Βαλε ρε 48 κελια,ή τουλαχιστον να υπαρχει η δυνατοτητα , απλα να κουμπώσουν οι εκτοξευτές και οι πυραυλοι, χωρις να αλλαξει τιποτα στα υπολοιπα οπλα ,και το Cms να διε την προσθηκη κατευθείαν ως plug and play .

    1. Δυστυχώς είναι μια τάση, μια κακή τάση που έχουν τα ευρωπαϊκά ναυτικά στις απαιτήσεις τους, διότι κακά τα ψέμματα δεν αντιμετωπίζουν κανένα επικίνδυνο γείτονα και δεν τους ενδιαφέρει, με αποτέλεσμα αν εμείς ή κάποιος άλλος θελήσει περισσότερο οπλισμό και κελιά να πρέπει να επωμιστεί το κόστος ανάπτυξης ανεβάζοντας το συνολικό κόστος αγοράς.
      Κάτω από 32(48 το ιδανικό) κελιά και 16 αντιπλοικά για τις δικές μας απαιτήσεις κανονικά δεν θα έπρεπε να παίζει, αλλά…

    2. Και ποιος θα πληρωσει για 48 κελια συν το περιεχομενο τους? Περα απο το quad pack των ESSM , υπαρχει επιχειρησιακη απαιτηση ενα πλοιο μονο του να τα βαλει με 1 Μοιρα αεροσκαφων και καμια 20αρα UAV? Οι ανθρωποι θα αγορασουν 5 χ F110 και εχουν ηδη αλλες 5 χ F100 με 48κελια το καθενα. Οι F100 θα αντικαταστησουν τις SAnta MAria…
      Επισης οπως διαβαζουμε οι ανθρωποι θα φορεσουν πανω στα πλοια τους τα παντα ολα απο ηλεκτρονικα και σκοπευουν οπως ολα τα φυσιολογικα ναυτικα να τις περασουν και μια μεγαλη συντηρηση-εκσυγχρονισμο εκει στα μεσα της ζωης τους , οχι πληρωνω τωρα και τα λεμε το 2045 για κανα οικονομικο εκσυγχρονισμο τελους ζωης

      1. Ειπα να εχει την δυνατοητα απλα να κουμποσουν ,οχι ντε και καλα να τα κουμποσουν οι ισπανοι . Με 150 ανα πλοιο οι εχτρα πυραυλοι και τα Μκ41 και ολα τα υπολοιπα στο CMS ετοιμα και αυτοματοποιημενα να δουν την προσθηκη . Και ναι ενα πλοιο στο Αιγαιο μπορει να αντιμετωπίσει ολα αυτα που λες και λιγα ειναι .

        1. @Digenis
          Πραγματικά άμα βγάλουμε πλοίο μεγέθους φρεγάτας και ειδικά τη συγκεκεριμένη που με 6.000+ και τόνους για μένα αντιτορπιλικό είναι το λιγότερο αυτοκτονικό, όπως έχω γράψει και σε άλλο άρθρο. Δε μπορεί να εκθέτεις ένα πλοίο σε τόσους κοντινούς λόγω εγγύτητας στόχους. Ναι, θα πέσει καταστρέφοντας ίσως ζωτικά πράγματα για τον εχθρό, ένα ορθά οπλισμένο καράβι, αλλά θα πέσει.

          1. Δεν ισχύει αυτό που λες . Ενα Πλοιο 6000 με Stealth χαρακτηριστικα δεν ειναι μεγαλο για το Αιγαιο.Υπαρχουν μεγαλα ανοιχτα τμηματα του αιγαιου .Ποσο μαλλον οταν βγαινουν σε ομαδες μαχης θα μενουν λιγο ποιο πισω για να παρέχουν ΑΑ κάλυψη

    3. Έχουν τα 48 κελλιά στις F-100, αυτές είναι πιο γενικών καθηκόντων ενώ οι άλλες είναι κατεξοχήν αντιαεροπορικές/αντιβαλλιστικές.

      Και εμείς αν παίρναμε μεγάλο αριθμό πλοίων, δεν θα θέλαμε να είναι όλα AAW, για τέτοιο ρόλο θα θέλαμε περίπου 3 (ένα κάτω από Κρήτη, ένα κοντά σε Καστελόριζο και ένα στο σημείο του Αιγαίου που θα προκύπτει ανάγκη και δεν θα καλύπτεται πχ από την ΣΚύρο

      1. 6 ειναι η κανονική απαίτηση σε δυνατότητες ΑΑW .3 στην ΑΜ με κυπρο , και από 1 σε βορειο,κεντρικό,νοτιο αιγαιο .2 ειναι σε καιρό ειρήνης για επίδειξη σημαίας ,σε καιρο πολεμου τα 2 θα ειναι πολύ λίγα .Το ναυτικο μέτωπο θα αρχιζει ανατολικά της κυπαρισιας και θα τελειώνει κάπου στις ακτές του Εβρου . Μεγάλη περιοχή .

        1. @Digenis
          Θα βγάλουμε, σε περίοδο πολέμου, αντιτορπιλικά AAW στο Αιγαίο; Να τα χάσουμε θέλουμε;;; Είναι σαν να παρκάρεις ένα αεροπλανοφόρο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης!

  2. Εμένα γιατί μου φαίνεται υπερβολική και ασύμφορη η εγκατάσταση του ραντάρ SPY για μόλις 16 VLS επάνω σε ένα πλοίο που είναι περισσότερο γενικών καθηκόντων η πολλαπλού ρόλου -όπως λένε μερικοί- παρά εξειδικευμένη μονάδα αεράμυνας;

    Σε προηγούμενες συζητήσεις και αντιπαραθέσεις θυμάμαι μερικοί να υποστήριζαν ότι σε φρεγάτα FTI με 16 VLS «δεν έχει νόημα» η ύπαρξη του ραντάρ Seafire, ενώ στην περίπτωση του ισπανικού πλοίου προσπαθούν να το δικαιολογήσουν με τα υψηλότερα έξοδα για επιπλέον θέσεις για πυραύλους αεράμυνας.

    Υπάρχει περίπτωση να είναι το Seafire «πανάκριβο» και το SPY «πάμφθηνο» ώστε να δικαιολογείται η απόκτηση και εγκατάσταση του σε πλοίο με λίγα αντιαεροπορικά όπλα, η είναι άλλη μια παραλογία της σχολής ΛΜ που ασπάζονται οι οπαδοί των αμερικανικών συστημάτων.

    1. SPY έχουν και οι F100 Alvaro de Bazan
      επιπλέον υπάρχει συμμετοχη ισπανικών εταιριών σε αυτό και στην εξέλιξη του
      Με ότι τα παραπάνω σημαίνουν σε κόστος χρήσης υποστήριξης εκπαίδευσης προσωπικού
      Όλοι κυνηγάνε να τυποποιήσουν και να ομογενοποιήσουν το υλικό τους σε αντίθεση με εμάς
      Η ένσταση μου για τα 16? cells της Belharas ήταν ότι με τα είναι πολύ λίγα για να θεωρηθεί πλοίο αεράμυνας περιοχής
      Oi F100 Alvaro de Bazan έχουν48 cell MK41!!! by the way!!

      1. Στο παρόν άρθρο συζητάμε τις F110 με τα 16 VLS που συγκρίνω με την FTI με ανάλογο αριθμό εκτοξευτών, η F 100 είναι άλλο θέμα και θα έπρεπε να συγκριθεί με πλοία ανάλογων ικανοτήτων και εξοπλισμό όπως τα Horizon.

        Όσον αφορά το μύθο των «φθηνών» αμερικανών και τα «οικονομικά θαύματα» στην Αμερική, ο πρώτος έχει αποκαλυφθεί ως προπαγάνδα και η δεύτερη περίπτωση ανήκει στο μακρινό παρελθόν.

  3. Οι F110 της Ισπανίας θα είναι ενταγμένες στο USA δίκτυο των AEGIS που ελέγχουν το 70% του πλανήτη από την θάλασσα. Εξού και ο συγκεκριμένος φόρτος.

  4. 860.000.000 ευρω το κομματι, χωρις πυραυλους. Δηλαδη 1 δισ. $$. Και μιλαμε για αρκετες μοναδες, και ισπανικα πλοια, που ειναι και απο τα πλεον οικονομικα. Εχω βαρεθει να λεω οτι πρεπει να συνελθουμε απο την ψυχωση με τις φρεγατες ΑΑW, και να παμε σε πραγματα που σηκωνει η τσεπη μας.

    1. @NF
      Η τσέπη μας σηκώνει μόνο κορβέτες και συγκεκριμένα την Ευρωκορβέτα/PESCO που είμαστε και μέτοχοι και έχει ήδη 8 παραγγελίες από Ιταλία μεριά και η Themistocles-class μία ελαφρά κορβέτα λόγω στοιχειώδους σόναρ για νάρκες και ελαφρού ελιοπτέρου/UAV και 8 VLS για 32ESSM που ήρθε να αντικαταστήσει τα ΤΠΚ.

      1. Από που συμπεραίνετε ότι αυτά σηκώνει η τσέπη μας?
        Έχω αντίθετη άποψη. Άσχετα αν δεν θέλουμε να τα δώσουμε για τις Ε.Δ.
        Ούτε καν ένα ταμείο για την Εθνική Άμυνα δεν φτιάχνουν.

        1. Γιατί και να το φτιάξουν το ταμείο εσύ έχεις την ψευδαίσθηση ότι τα λεφτά θα πάνε για την άμυνα της πατρίδας μας .Όσο πήγαν και τα λεφτά που μαζεύτηκαν για το Μάτι για την Ηλεία και τόσα άλλα!!!

    2. @NF

      Οι Δανοί πως κατασκευάζουν φρεγατες AAW Iver Huitfeldt των 6 χιλιαδων τονων , εφάμιλλες των LCF και F-124 με 330 εκατομμύρια ευρω? Εχουν υπογράψει προσύμφωνο με την Ινδονησια για 2 φρεγατες και κοστος 730 εκ ευρώ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *