Tώρα που η ελληνική γη πήρε στα «σπλάχνα» της τον σμηναγό Γιώργο Μπαλταδώρο είναι ώρα να γράψουμε κάτι επιτέλους, για όλους αυτούς που συνειδητά ή ασυνείδητα, μας πλήγωσαν και μας εξόργισαν.

1. Έτσι, τηλεοπτικός σταθμός που στο πρόσφατο παρελθόν μας ενημέρωσε «για το ότι η ΠΑ είναι μια ανάσα (!) από την προμήθεια 30-40 μαχητικών F-15», φιλοξένησε, γνωστό τηλεοπτικό αμυντικό αναλυτή, που μίλησε για πιθανότητα κατάρριψης του ελληνικού Mirage 2000-5 MKII από πύραυλο που εκτοξεύτηκε από υποβρύχιο (!) και την αναγκαιότητα επαλήθευσης της κατάρριψης από το δίκτυο ραντάρ της χώρας ή της Συμμαχίας…

Μέχρι στιγμής, ο συγκεκριμένος αναλυτής δεν μας έχει διευκρινίσει από ποιόν συγκεκριμένο γαλαξία προήλθε το ύποπτο υποβρύχιο; Από τον δικό μας Γαλαξία ή τον Γαλαξία της Ανδρομέδας;

Μήπως είναι καιρός τα επιτελεία να οργανώσουν κάποια διακλαδικά σχολεία ενημέρωσης για κάποια μεγάλα ονόματα της τηλεοπτικής μας ζωής και τους κάθε λογής αυτο-τιτλοφορούμενους αμυντικούς αναλυτές; Να τους εξηγήσουν κάποια βασικά θεματάκια που έχουν να κάνουν με τα οπλικά συστήματα της χώρας και τα πρωτόκολλα διαδικασιών που (αυστηρά) ακολουθούνται στα θέματα διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων;

2. Είδαμε έναν πακτωλό ιστοσελίδων και ομάδων στο FB να κινούνται στα όρια Εκκλησιαστικής Αγιογράφισης για τον άτυχο Σμηναγό…

3. Να βγαίνουν στην δημοσιότητα εικασίες για τα αίτια του ατυχήματος και ιατρικές επεξηγήσεις για το τι είναι το vertigo και οι παραισθήσεις που παθαίνουν συχνά οι πιλότοι, πριν καν προλάβει να συσταθεί η αρμόδια επιτροπή διερεύνησης των αιτιών του ατυχήματος!

4. Είδαμε και διαβάσαμε:

«ότι πιθανότατα το ελληνικό αεροσκάφος κατερρίφθη από τουρκικό αεροσκάφος » …

που για άγνωστους λόγους δεν έγινε αντιληπτό από το επίγειο δίκτυο αεράμυνας της ΠΑ και τα μπαρουτοκαπνισμένα «γεράκια» που είναι οι ελεγκτές αεράμυνας.
Φυσικά, κάποιος έπρεπε να είχε προλάβει να δολοφονήσει το προσωπικό του δικτύου αεράμυνας πριν αρχίσει αυτό, να διαρρέει αυτήν την χυδαία πράξη εσχάτης προδοσίας στα κοινωνικά δίκτυα…

«ότι έγινε χρήση ηλεκτρονικού πολέμου από το τουρκικό σύστημα CORAL που «τύφλωσε» τα συστήματα του Mirage 2000-5 MKII και το έστειλε να συντριβεί στην θάλασσα»…

Φυσικά, δεν μας εξηγούν πως οι υποτιθέμενες τουρκικές παρεμβολές δεν αναφέρθηκαν από το έτερο αεροσκάφος του σχηματισμού. Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι τα αεροσκάφη Mirage 2000-5 MKII είναι εφοδιασμένα με το ικανότατο σύστημα αυτοπροστασίας ICMS MK3, το οποίο δεν είμαστε σε θέση να ξέρουμε με ποιο τρόπο θα αντιδρούσε σε μια πιθανή απόπειρα παρεμβολής των συστημάτων του αεροσκάφους. Όμως οι παρεμβολές, είτε θα είχαν αναφερθεί  από τον χειριστή του άλλου αεροσκάφους, είτε θα τον είχαν οδηγήσει κι αυτόν στην συντριβή του, είτε θα είχαν αναφερθεί στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) από πολλούς χειριστές αεροσκαφών της πολιτικής αεροπορίας που θα έβλεπαν δυσλειτουργίες στα συστήματα ραντάρ και επικοινωνιών των αεροσκαφών τους.

συσχετισμούς που έχουν να κάνουν «με την γενικότερη απαξίωση των γαλλικών αεροσκαφών της ΠΑ, τις ελλείψεις ανταλλακτικών και υποστήριξης».

Οι ελλείψεις είναι γνωστές και δυστυχώς αποτελούν και θα συνεχίσουν να αποτελούν, μια μαύρη σελίδα που θα ακολουθεί για πάντα αυτούς που έπαιξαν και συνεχίζουν να παίζουν ανόητα παιχνίδια με την αποτρεπτική ικανότητα της χώρας.

Όμως ας κατακτήσουμε επιτέλους ένα ελάχιστο σημείο ατομικής και εθνικής σοβαρότητας:

Η Πολεμική Αεροπορία, οι διαδικασίες συντήρησης και αποδέσμευσης αεροσκαφών ικανών προς πτήση, δεν έχουν καμία σχέση με τον εκάστοτε «Μάστρο Μήτσο» της γειτονιάς μας, στον οποίο πολλοί από εμάς και με αφορμή την τραγική μας οικονομική κατάσταση, εμπιστευόμαστε την συντήρηση, την ασφάλεια και την ζωή της οικογένειας μας.

Οι τεχνικοί δεν υπογράφουν για να απογειωθούν αεροσκάφη και ελικόπτερα με παρατηρήσεις που εγκυμονούν κινδύνους για τα πτητικά μέσα και το ιπτάμενο προσωπικό. Δεν είναι αφελείς και ανόητοι να παίξουν την ζωή τους κορώνα γράμματα με βαρύτατες διοικητικές και ποινικές ευθύνες!
Αν κάτι δεν είναι ασφαλές για πτήση, απλά μένει στο υπόστεγο, κάνοντας κάποιες φορές «δωρεά οργάνων» για να εξυπηρετηθούν άλλα αεροσκάφη. Μέχρι εκεί και τίποτα παραπάνω.

συσχετισμούς για την «μισθολογική εξαθλίωση των πιλότων, για εξευτελιστικούς μισθούς σε σχέση με το επικίνδυνο του επαγγέλματος»…

Ναι αυτό είναι μια πραγματικότητα, αλλά οι επαγγελματίες αυτά τα αφήνουν κάθε φορά πίσω τους αναβαίνοντας στην σκάλα για το Cockpit, ή παραιτούνται για να αναζητήσουν καλύτερες μισθολογικές απολαβές σε ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες του εξωτερικού.
Δεν έχουν την πολυτέλεια να αποσχοληθεί το μυαλό τους με κάτι διαφορετικό πέρα από την επιτυχή και ασφαλή ολοκλήρωση μιας αποστολής ούτε για ένα δευτερόλεπτο!
Γιατί εκεί ψηλά, είτε αναχαιτίζοντας τον Τούρκο εισβολέα είτε μετέχοντας σε πολύπλοκές εκπαιδευτικές επιχειρήσεις ημέρα και νύκτα, συνήθως το πρώτο λάθος είναι και το τελευταίο…

Όμως έχουμε ένα απλό και ξεκάθαρο μήνυμα να στείλουμε προς όλους αυτούς που μας βομβάρδισαν με την εφήμερη και υποκριτική τους αγάπη, τηλεοπτική και διαδικτυακή, για την ΠΑ και το προσωπικό της:

Θέλουμε να δούμε πού θα είστε όλοι εσείς όταν στο defencereview.gr θα συνεχίσουμε αυτό τον μοναχικό, δύσκολο και απαιτητικό δρόμο.

Όταν δηλαδή θα συνεχίσουμε να γράφουμε για:

την απελπιστική ένδεια της ΠΑ σε επενδύσεις επικαιροποιήσεων / εκσυγχρονισμών / προμήθειας νέων συστημάτων αυτοπροστασίας, ηλεκτρονικού πολέμου και δεκτών GPS με ενισχυμένες δυνατότητες anti- jamming,

αισθητήρων παθητικής ανίχνευσης στόχων με δικτυοκεντρικές δυνατότητες,

συστημάτων προστασίας αεροδρομίων από ασύμμετρες απειλές (ειδικές δυνάμεις, εμπορικά drones)

ανάγκες επείγουσας αναβάθμισης της αεροπορικής εκπαίδευσης με νέα, σύγχρονα εκπαιδευτικά αεροσκάφη προκεχωρημένης και επιχειρησιακής εκπαίδευσης,

και κατεπείγουσας (!) ανάγκης αντικατάστασης των γερασμένων πυροσβεστικών αεροσκαφών CANADAIR CL-215.

Eμείς ξέρουμε που θα είστε…

Θα συνεχίσετε να φιλοξενείτε στα τηλεοπτικά σας στούντιο το ίδιο πολιτικό προσωπικό που σφυρίζει αδιάφορα εδώ και χρόνια, στις εκκλήσεις (ενίοτε απελπισμένες) της στρατιωτικής ηγεσίας για να καλυφθούν έστω και οι ζωτικές ανάγκες υποστήριξης παλαιών και νέων οπλικών συστημάτων.

Άλλοι θα συνεχίσετε να γράφετε ανώδυνα, άοσμα και άχρωμα, χαζο-αρθράκια για μερικά «κλικ» και Like ακόμη και σε φωτογραφίες αεροσκαφών που το πιθανότερο είναι να είναι καθηλωμένα σε κάποιο υπόστεγο από έλλειψη ανταλλακτικών…

Μαζί με κάποιους διαπιστευμένους δημοσιογράφους που θα βγάζουν το λαρύγγι τους για 865η φορά, δίπλα σε μια πίστα απογείωσης μαχητικών για να μας πείσουν πόσο εντυπωσιακή είναι μια απογείωση μαχητικού της ΠΑ…

Το θέμα είναι να το καταλάβει και μια σημαντική μερίδα της κοινής γνώμης.

Το χρωστάμε αυτό, στην οικογένεια και τα ορφανά τέκνα του άτυχου Σμηναγού, στις οικογένειες όλων όσων έχουν «πέσει» για την υπεράσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας μας και το κυριότερο, σε όσους αυτοί την στιγμή είναι ήδη στον αέρα, πάνω σε μια κονσόλα του συστήματος αεράμυνας της χώρας ή σε κάποιο υπόστεγο συντήρησης.

Comments

  1. Όσο θα υπάρχουν άρθρα με σωστές αναλύσεις που θα τονίζουν την πραγματικότητα για τα προβλήματα που ταλανίζουν και θα ταλανίζουν και στο μέλλον τις Ε.Δ, να ξέρετε οτι πάντοτε θα έχετε την υποστήριψη μας στο έργο σας.

    1. Σας ευχαριστούμε. Το πρόβλημα κάποιες φορές δεν είναι η επισήμανση των χρόνιων προβλημάτων και επιχειρησιακών αναχρονισμών αλλά τεράστια τμήματα της κοινής γνώμης που παραμένουν εθισμένα στην ωραιοποίηση, παραπληροφόρηση και τα σενάρια επιστημονικής φαντασίας.

  2. Σε ότι αφορά τα CL-215 ενημερώθηκα πριν λίγο καιρό στην Ελευσίνα ότι θα γίνει μία γενική συντήρηση στους κινητήρες τους σε συνεργασία με ξένη εταιρεία. Θα τα έχουμε για χρόνια.
    Σε ότι αφορά την αγορά νέων CL-415 είναι τόσα τα λεφτά που απαιτούνται για αυτά τα αεροπλάνα που δεν συμφέρει να γίνει η αγορά. Σε ότι αφορά τα νέα εκπαιδευτικά αρχικής εκπαίδευσης είναι εφικτό να αγοραστούν αλλά για νέα εκπαιδευτικά τζετ αυτό είναι εξαιρετικά δύσκολο. Η λύση είναι μεταχειρισμένα ή ενοικίαση.

      1. Tα δικαιώματα παραγωγής του τα έχει αγοράσει η Viking Air. Αν αυτή πάρει παραγγελίες θα το βάλει πάλι σε παραγωγή.

  3. Ο συναισθηματισμός μας συνεπαίρνει, αυτό είναι αλήθεια. Δεν θέλουμε, να βλέπουμε το ποτήρι μισοάδειο – μισογεμάτο. Ούτε και το βλέπουμε το δέντρο και όχι το δάσος. Και βέβαια είναι αναγκαίος ο εκσυγχρονισμός της Π.Α. με νέα αεροπλάνα, σύγχρονα όπλα, υλικό εκπαίδευσης κ.ο χρειαστεί για να νιώθουν οι «αετοί» μας, πιο ασφαλείς..
    Πάντως, καλό θα είναι να δουν οι υπεύθυνοι και από αλλού υλικό.. Και το Ρώσσικο και το Κινέζικο.. Δεν μιλάμε για φτήνια..αλλά για αξιοπιστία. Ας το ψάξουν. Και η δικιά μας η ΕΑΒ θα μπορούσε..
    Δεν φτάνουν τα ευχολόγια, χρειάζονται και πράξεις..Σεβασμός στους πάνω και κάτω ιπταμένους και μηχανικούς. Ήδη αυτά που κάνουν, είναι για εμάς, τους κοινούς θνητούς, άπιαστα.. , Και η ασφάλεια του ύπνου μας περνά από το δικό τους κεφάλι πρώτα..
    Αλλά, αυτή είναι και η πραγματικότητα των συνεχών βομβαρδισμών με ειδήσεις…. Να μη μπορείς να σκεφτείς, να κρίνεις εύκολα, να προβληματιστείς..Τι δεν πάει καλά..

  4. Ειλικρινά σας λέω ότι διάβασα με πάρα πολύ προσοχή το άρθρο σας!
    Η σχέση μου με τις Ενοπλες Δυνάμεις περιορίζεται στην στενή συγγένεια που έχω με ανθρώπους που υπηρέτησαν αλλά και εξακολουθούν να υπηρετούν σε αυτές και στα 3 όπλα
    Ως τέτοιος λοιπόν αποφάσισα να γράψω και να εκθέσω την άποψή μου.
    Προσωπικά λοιπόν πιστεύω ότι εάν σαν Ελλάδα δεν απαγκιστρωθούμε από κάποιες εμμονές και αγκυλώσεις στο να προμηθευόμαστε οπλικά συστήματα από 1 και μόνο αγορά, το μέλλον των Ενόπλεων Δυνάμεων διαγράφεται εξαιρετικά δυσοίωνο.
    Επίσης εάν στο αποτρεπτικό μας δόγμα δεν εισάγουμε και άλλες τακτικές όπως εγκλωβισμός και κατάρριψη εναέριων στόχων χρησιμοποιώντας πανίσχυρα και εξελιγμένα αντιαεροπορικά συστήματα (και όχι πολεμικά αεροσκάφη), θα συνεχίσουμε να θρηνούμε την απώλεια έμψυχου υλικού αλλά και πανάκριβων πτητικών μέσων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *