Στις 13 Ιανουαρίου η Διεύθυνση Επιχειρησιακών Δοκιμών και Αξιολογήσεων του αμερικανικού Υπουργείου Άμυνας έδωσε στη δημοσιότητα της ετήσια έκθεση της για το 2020. Η έκθεση καταγράφει θέματα με τις νέες έλικες ACRB (Advanced Chinook Rotor Blades) των μεταφορικών ελικοπτέρων CH-47F Chinook Block.2. Οι ACRB αναπτύχθηκαν από την Boeing και είναι κατασκευασμένες από συνθετικά υλικά. Σύμφωνα με την Boeing η χρήση τους προσφέρει στα ελικόπτερα αυξημένη ικανότητα ανέλκυσης βάρους, κατά 771 κιλά. Οι ACRB έχουν μια χαρακτηριστική καμπυλότητα στην απόληξη τους (airfoil), οι οποίες προσφέρουν την καλύτερη δυνατή αναλογία ανέλκυσης και οπισθέλκουσας.

Η έκθεση αναφέρει ότι οι έλικες ACRB παράγουν εκτεταμένες δονήσεις ενώ το ελικόπτερο βρίσκεται στο έδαφος, σε αιώρηση ή σε ευθεία πτήση, οι οποίες μπορούν δυνητικά να οδηγήσουν σε ρίσκο ασφάλειας πτήσεων. Σύμφωνα με την έκθεση, τα πληρώματα των ελικοπτέρων έχουν αναφέρει παρατεταμένη κόπωση και άλλες ψυχολογικές συνθήκες λόγω των εκτεταμένων δονήσεων, στη διάρκεια των δοκιμαστικών πτήσεων με τις έλικες ACRB, συνολικής διάρκειας 387 ωρών το 2020. Εκτός από τις νέες έλικες, τα CH-47F Chinook Block.2 θα ενσωματώνουν και βελτιωμένο σύστημα ελέγχου πτήσης, πιο εργονομικές δεξαμενές καυσίμου, βελτιωμένο ηλεκτρικό σύστημα κ.ά. Ωστόσο, όπως αναφέρει η έκθεση το πρόγραμμα καταγράφει χρονική καθυστέρηση.

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την έκθεση ΕΔΩ και απόσπασμα που αφορά στα CH-47F Chinook Block.2 ΕΔΩ

Comments

  1. Ο υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ, Κρίστοφερ Μίλερ, που αντικατέστησε τον Μ.Έσπερ, στην κυβέρνηση Τραμπ, ρωτήθηκε για το F-35 Joint Strike Fighter (JSF), το μαχητικό πέμπτης γενιάς, που θεωρείται το πιο ακριβό εξοπλιστικό πρόγραμμα των ΗΠΑ και απάντησε αποκαλύπτοντας τη συνομιλία που είχε με στελέχη της αεροπορίας:

    “Ρώτησα με τι πετάς και μου απάντησε: “με F-35. Είναι σαν ένα κομμάτι σκ…ο μου είπε γελώντας. Του ζήτησα να μου πει στα σοβαρά τι εννοεί και μου απάντησε ότι “έχουμε δημιουργήσει ένα τέρας, αλλά αυτό το ξέρετε ήδη”!

    Η αποκάλυψη αυτής της συνομιλίας από το CNN

    https://edition.cnn.com/2021/01/15/politics/christopher-miller-leave-pentagon/index.html

    1. https://www.defensenews.com/air/2020/04/24/the-pentagon-will-have-to-live-with-limits-on-f-35s-supersonic-flights/

      Τελος για παντα οι υπερηχητικες ταχυτητες για τον κουβα.
      Πρωτη-δευτερα θα πηγαινει.
      Ο αρχαγγελος μιχαηλ εσωσε την ΠΑ μας απο τον τενεκε35.
      Ο Αι Νικολας θα σωσει και το ΠΝ μας απο τις αλουμινοτρατες και τα σαπιοτερογκα.

      1. @Romeo60
        Λέγεται ότι αφορά την έκδοση C για το ναυτικό,στην οποία λιώνουν τμήματα στην άτρακτο γύρο απο το ακροφύσιο όταν χρησιμοποιείται μετάκαυση(που συμβαίνει συχνά σε αυτό το μοντέλο,όπως φαίνεται στην πτητικες επιδείξεις) αλλά εκεί στο ναυτικό οι πιλότοι είναι συνηθισμένοι απο παλιά να πετάνε με υποηχητικά μαχητικά όπως τα Α4 Skyhahawk,Α6 Intruder και αργότερα τα A7 Corsair που πετούσαν και στην Ελλάδα. Στο USMC είναι παρόμοια περίπτωση με τα ΑV8 Harrier που είναι επίσης υποηχητικά.
        Έτσι και οι Έλληνες που θυμούνται ακόμα το Α7 δεν θα έχουν πρόβλημα να συνηθίσουν ξανά σε υποηχητικά μαχητικά,αφού τα θέλουν οπωσδήποτε για να φοβερίζουν τους Τούρκους όπως λένε. 🙂
        Με την προώθηση στα αραβικά εμιράτα που ακούστηκε προσφάτως φαίνεται να βρέθηκε όμως άλλη μια χώρα που θα αποζημιώσει την εταιρία λοκχίντ για αυτή την αποτυχία.

  2. Και μιας που ομιλούμε για βελτιωμένο ηλ/κό σύστημα στο συγκεκριμένο έκδοψο του CH47 δεν ήταν ένα ξαφνικό ηλ/κό blackout η αιτία της πτώσης του δικού μας τον Σεπτ. του 2004;

  3. Ειναι σχετικα εύκολο να βρεθούν οι φυσικές συχνότητες τών λεπίδων αναλυτικα και μετέπειτα σέ δοκιμές σέ όλο τό φασμα τών επιχειρήσεων τού σκαφους και να διορθωθεί η κατασταση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *