Η αμερικανική Boeing ανακοίνωσε ότι το πρώτο F-15X, που προορίζεται για την Αμερικανική Αεροπορία, πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση. Πρόκειται για το πρώτο από τα 144 F-15X που θέλει η Αμερικανική Αεροπορία μέχρι το 2030, έναντι συνολικής προϋπολογισμένης δαπάνης $ 22,89 δισεκατομμυρίων (αεροσκάφη, ανταλλακτικά, υλικά και υπηρεσίες υποστήριξης για 15 χρόνια). Σε πρώτη φάση έχει αποφασιστεί η προμήθεια οκτώ αεροσκαφών, έναντι $ 1,2 δισεκατομμυρίων, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για εκτεταμένες δοκιμές, τεχνικές και επιχειρησιακές. Σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα, τα πρώτα δύο αεροσκάφη θα παραδοθούν το δεύτερο τρίμηνο του 2021, ενώ τα υπόλοιπα έξι αεροσκάφη θα παραδοθούν το 2023, ενώ μέχρι το 2025 η Αμερικανική Αεροπορία θα πρέπει να έχει παραγγείλει 76 F-15X. Εκτός του κόστους παραγωγής των αεροσκαφών και των κινητήρων, στα $ 1,2 δισεκατομμύρια συμπεριλαμβάνονται και τα κόστη υποστήριξης, ανταλλακτικών και εκπαίδευσης.
Στην έκδοση F-15X το αεροσκάφος μπορεί να μεταφέρει 13 τόνους φορτίου, ενώ ενσωματώνει και προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα, αισθητήρες και φυσικά ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA). Συγκεκριμένα, το F-15X μπορεί να μεταφέρει, σε μία έξοδο, οκτώ βλήματα αέρος-αέρος μεγάλου βεληνεκούς AIM-120D AMRAAM και αέρος-αέρος μικρού βεληνεκούς ΑΙΜ-9Χ Sidewinder και 28 κατευθυνόμενες βόμβες τύπου SDB ή οκτώ βλήματα αερομαχίας και επτά κατευθυνόμενες βόμβες των 2.000 λιβρών ή 24 βλήματα αερομαχίας. Επιπλέον, το F-15X σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε έτσι ώστε να «χωράει», στο μέτρο του δυνατού στην υφιστάμενη και προϋπάρχουσα τεχνική υποδομή, όσων χρησιμοποιούν αεροσκάφη F-15, έτσι ώστε να συμπιεστεί το κόστος προμήθειας και χρήσης και να μειωθεί ο χρόνος της αναγκαίας αδρανοποίησης της Μοίρας που βρίσκεται σε διαδικασία ένταξης και εξοικείωσης με τα νέα F-15X.
Περισσότερα για το F-15 και τη διαδικασία εξέλιξης του αεροσκάφους από το F-15E Strike Eagle στο F-15X μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο: