Η κινεζική NORINCO ανακοίνωσε ότι απέσπασε την πρώτη παραγγελία, από μη κατονομαζόμενη χώρα του εξωτερικού, για το ένοπλο UAV CR500 Golden Eagle. Το σύστημα είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά στη διεθνή έκθεση «IDEX 2017» με φόρτο αντιαρματικά βλήματα Blue Arrow-9. Το CR500 ενσωματώνει δύο (2) έλικες και έχει μεγάλη μεταφορική ικανότητα. Εκτός από αποστολές προσβολής το CR500 μπορεί να εκτελέσει και αποστολές αναγνώρισης.

Comments

  1. Ενδιαφέρον, καθώς μοιάζει να έχει πολύ μικρό μέγεθος και αρκετά μεγάλο για το μέγεθός του φορτίο, δεν ξέρω τι εμβέλεια έχει. Φανταστείτε να έχεις καμιά 40αριά τέτοια ενόψει αρματομαχίας στον Έβρο, αν δεν υπάρχουν αντίμετρα, θα τα θερίσουν όλα (είτε τα δικά μας είτε τα δικά τους, ανάλογα ποιος θα έχει παρόμοια συστήματα).

    Επίσης ανάλογα του προφίλ πτήσης του αντιαρματικού, ίσως κάνει επιτακτικό το θέμα της αγοράς trophy για τα άρματα, ενώ ελπίζω το Trophy, είτε να το έχει ήδη στις δυνατότητές του είτε να το αποκτήσει, να μπορεί να αναχαιτίσει αντιαρματικά που έρχονται από ψηλά.

    1. Πόσα βλήματα μπορεί να αναχαιτίσει το Trophy, ακόμα κι αν έχει 100% ποσοστό επιτυχίας?
      Φοβάμαι πως τα επανδρωμένα άρματα κάπου εδώ τελειώνουν.

      1. npo θεωρώ ότι θα φτάσουμε άμεσα στην εποχή των επιλεκτικώς επανδρωμένων, ελαφρών αρμάτων, τύπου Sk 105 όπου με σύγχρονους αισθητήρες και ηλεκτρονικά ένα επανδρωμένο θα μπορεί να ελέγχει ένα ανεπάνδρωτο προπορευόμενο, ώστε άμα είναι να δεχθεί κάποιο τον αντιαρματικό, το πρώτο να είναι το ρομπότ, χωρίς τους χειριστές μέσα. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να επανεφεύρουμε τα πυροβόλα των 105 χιλιοστών, ώστε να μπορούν να κάνουν διάρρηξη τους θώρακες των σύγχρονων αρμάτων π.χ. Μ1Α2, Merkava και Leopard 2&3 σε λίγα χρόνια.

        1. @Γιώργος

          σίγουρα προς τα κει πάει.
          Και για την πρώτη γραμμή, σταθερές θέσεις άμυνας θα είναι όλες επανδρωμένες ,,, εε ,, συγνώμη λάθος, αρματωμένες με σταθμούς μάχης που θα ελέγχονται ίσως και κανά χιλιόμετρο πίσω με ζεύξη οπτικής ίνας.

  2. Οι δρόνοι και γενικώς τα ανεπάνδρωτα μέσα – άρματα μάχης, σκάφη κλπ) θα αποτελούν το μέλλον των ενόπλων συγκρούσεων, τουλάχιστον στην πρώτη γραμμή. Terminator στυλ.
    Θα πάρει μιά ή δύο ή τρείς δεκαετίες.. Δεν το βλέπω για παραπάνω.

    1. Για αρχη παντως καλα ειναι, ακομα και με καλωδιο να ειναι η συνδεση του, εαν μπορει να επιτευχθει εβελεια 10 km (μεγιστο μηκος), ενας πυραυλος τυπου helfire L να βλεπει σε ενα τοξο 180 μοιρων ( θες καμερα, αισθητηρα ή ρανταρ) ειναι χαμηλο μη ευκολα παρατηρησημο με τη καταλληλη βαφη, για αντιαρματικο δε θα το ελεγα κακη ιδεα, βαλε και κλασμα του κοστους απο ενα τεθωρακισμενο, 180 τετοια, ενα ατομα ανα τηλεκατευθηνομενο :D. Δε ξερω ποια θα μπορουσαν να ειναι τα αρνητικα.

  3. Εμείς ανήκουμε στην δύση! Και σε πόλεμο με την Τουρκία να πάμε δεν τρέχει και τίποτα αρκεί να έχουμε όπλα από ΗΠΑ! Καθόλου απίθανο η χώρα που τα πήρε να είναι η Σερβία.

  4. Ξερει καποιος που γνωριζει περισσοτερα, να μας πει ποια ειναι τα θετικα/αρνητικά ενος οπλισμενου ελικοπτερου UAV (οπως το παρον κινεζικο) σε σχεσημε ενα fixed wing UAV, όπως π.χ. το Bayraktar? Θα ηταν προτιμοτερο να προμηθευτουμε (ή και να αναπτυξουμε – λεμε τωρα) κατι σαν αυτο, αντι το DELAER RX-3 που μολις προχθες ηταν στις ειδησεις της ΕΡΤ?

    1. phacepalm το DELAER RX-3 ανοίκει στην ίδια κατηγορία με το Bayraktar μόνο που είναι χαμηλής παρατηρησιμότητας. Τα ανεπάνδρωτα ελικόπτερα τα θεωρώ ιδανικά για μικρές κορβέτες τύπου Themistocles-class.

    2. Αν και θα έλεγα ότι δεν είμαι σχετικός, ακολουθώντας τουλάχιστον κάτι που θα έβλεπα σαν λογικό συλλογισμό, θα έλεγα ότι οι διαφορές και τα υπέρ/κατά θα είχαν σχέση με το ότι κάνουν άλλη κυρίως δουλειά. Αυτό που το ένα κάνει σαν κυρίως το άλλο το κάνει σαν δευτερεύουσα και τούμπαλιν.

      Έτσι:
      -τα fixed wing θέλουν αεροδιάδρομο, τα ελικοπτεράκια όχι
      -τα fixed wing έχουν τεράστιες εμβέλειες και χρόνο πτήσης τα ελικοπτεράκια όχι (οπότε μικρή σημασία έχει το μειονέκτημα ότι θέλουν αεροδιάδρομο, αφού μπορούν να κόβουν βόλτες 24 ώρες και να γυρίσουν όλη την Ελλάδα μερικές φορές μέχρι να προσγειωθούν).
      -τα fixed wing πετάνε σε μεγάλο ύψος και τα ελικοπτεράκια σε χαμηλό. Αυτό δημιουργεί άλλα συναφή effects, λόγω μεγάλου ύψους είναι δύσκολο να καταρριφθεί, αλλά και το ελικοπτεράκι λόγω δυνατότητας πτήσης σε πολύ χαμηλό ύψος και μικρού μεγέθους έχει και αυτό πλεονεκτήματα. Από ψηλά. το fixed wing βλέπει μεγάλη περιοχή, έτσι είναι με κυρίως δουλειά την παρατήρηση και τις πληροφορίες και δευτερεύουσα το χτύπημα, ενώ το ελικοπτεράκι ανάποδα.
      -θα έλεγα ότι μάλλον το ελικοπτεράκι είναι πιο φτηνό, ένώ μοιάζει να έχει το ίδιο φορτίο πυραύλων.

      Οπότε τέτοια ελικοπτεράκια είτε θα ήταν επιθετικό όπλο στον Έβρο σαν άρματα του αντίπαλου, ή χρήσιμο σε ένα πλοίο (αν και τα πλοία θέλουν κυρίως παρατήρηση, οπότε εκεί βλέπω σιγά σιγά fixed wing με ρότορες για κάθετη απογείωση

  5. Δυστυχώς η Ελλάδα κείται μακράν…..για τους κινέζους τουλάχιστον στα οπλικά συστήματα.
    Εμείς εκεί κολλημένοι με στα δυτικά Αμερικάνικα πλοκάμια τα οποία μας έχουν δέσει χειροπόδαρα.
    Κι οι Τούρκοι κάνουν παιχνίδι με όλους…..και για όλα.
    Επαναλαμβάνω ότι το BrahMos πιστοποιήθηκε για όλα τα Όπλα και είναι στην κορυφή της τεχνολογίας πλέον όντας ο ταχύτερος πύραυλος της κατηγορίας γεγονός το οποίο τον κάνει άτρωτο τουλάχιστον για την αεράμυνα των αντιπάλων μας
    Και μην ακούσω για την Συμφωνία Μη Εξάπλωσης των Υποστρατηγικών Όπλων την οποία πρέπει να σεβαστούμε γιατί δεν βλέπω άλλους να την σέβονται…..

    1. Το brahmos πλέον είναι καθαρά ινδικό όπλο. Σύντομα οι Ινδοί θα πιστοποιήσουν και την αερομεταφερόμενη έκδοση στα rafale. Γενικά με τους ινδούς θα έπρεπε να κάνουμε δουλειές στον τομέα της άμυνας. Από την Κίνα θα ήθελα τα αντιπλοικα (asbm) τύπου dong feng που κρατάνε τον αμερικανικό στόλο σε απόσταση, για να κλειδώσουμε το Αιγαίο

    2. Ενδιαφερουσα σχεδιαση, οτι πρεπει για εμας, τοσο ως συστημα, αλλα για να παρουμε ιδεες και τεχνολογια σε αυτον τον τομεα απο τους Κινεζους. Φανταστειτε τι ζημια θα εκαναν τετοια συστηματα στον Εβρο και στα νησια του Αιγαιου.

      Δεν υπαρχει προβλημα με κυρωσεις για την αποκτηση οπλικων συστηματων απο την Κινα, αλλα ακομη και αν υπηρχε, η Κυπρος θα μπορουσε να αγορασει μεγαλο αριθμο τετοιων συστηματων, και καποια να φτασουν και σε εμας ωστε να κανουμε reverse engineering. Ταυτοχρονα με το ΜΕΑ LOTUS θα μπορουσαμε να αναπτυξουμε και εκδοση Μη Επανδρωμενου ελικοπτερου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *