Σύμφωνα με δημοσιεύματα του αυστραλιανού τύπου, η κυβέρνηση της χώρας έχει ζητήσει από τα γαλλικά ναυπηγεία Naval Group να καταθέσει, μέχρι τον προσεχή Σεπτέμβριο, μια αποδεκτή αναφορά κόστους για το πρόγραμμα ναυπήγησης των 12 νέων υποβρυχίων Shortfin Barracuda Block 1A προς αντικατάσταση των υποβρύχιων κλάσης «Collins» του Πολεμικού Ναυτικού της Αυστραλίας. Σήμερα, το εκτιμώμενο κόστος του προγράμματος έχει αυξηθεί σημαντικά, από τα $ 40 στα $ 68,2 δισεκατομμύρια, ενώ διαφωνίες υπάρχουν και για το ποσοστό συμμετοχής της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας στο πρόγραμμα.

Τα ζητήματα αυτά έχουν οδηγήσει και σε αναθεώρηση, προς το χειρότερο, του χρόνου παράδοσης του πρώτου υποβρυχίου. Αυτός είναι και ο λόγος που η Αυστραλία αποφάσισε να εκσυγχρονίσει να εν υπηρεσία υποβρύχια κλάσης «Collins» προκειμένου να παραμείνουν ικανά μέχρι την έλευση των νέων υποβρύχιων. Παράλληλα εξετάζονται και εναλλακτικές λύσεις, σε περίπτωση του το πρόγραμμα ναυαγήσει οριστικά. Η τελευταία διαμάχης, μεταξύ της Naval Group και του Υπουργείου Άμυνας της χώρας, αφορά στο κόστος των εργασιών της φάσης «Core Workstate 2», η οποία αφορά φασικές σχεδιαστικές δράσεις.

Οι δράσεις αυτές είναι η «γέφυρα» μεταξύ της αρχικής σχεδίασης του υποβρυχίου στην προκαταρκτική αναθεώρηση της σχεδίασης, η οποία πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Μάιο του 2023. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του τύπου της Αυστραλίας η πρώτη πρόταση που κατέθεσε η Naval Group, για τη φάση «Core Workstate 2» ήταν τουλάχιστον 50% πάνω από την εκτίμηση του Υπουργείου Άμυνας της Αυστραλίας (2,5-3 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας). Μια δεύτερη πρόταση, τον Φεβρουάριο του 2021, έδωσε βελτιωμένη τιμή, αλλά και αυτή η πρόταση είναι αντικείμενο διαπραγμάτευσης.