Η γαλλική Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών (DGA) ανακοίνωσε ότι πραγματοποίησε τις πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις της υπό ανάπτυξη, νέας έκδοσης F4-1 του Rafale F4-1. Οι δοκιμές έγιναν στο Ιστρ στις 26-29 Απριλίου (συνολικά, πραγματοποιήθηκαν 50 έξοδοι αεροσκαφών). Η ανάπτυξη της έκδοσης F4 ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2019 με την υπογραφή του σχετικού συμβολαίου. Η ολοκλήρωση της φάσης ανάπτυξης αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2022, ενώ η Γαλλία θα παραλάβει 28 αεροσκάφη της συγκεκριμένης έκδοσης το 2023-2026, με κόστος € 2 δισεκατομμύρια, χωρίς όπλα και υλικά-υπηρεσίες υποστήριξης.
Για την περίοδο 2027-2030 η Γαλλία έχει προγραμματίσει την προμήθεια άλλων 30 αεροσκαφών της συγκεκριμένης έκδοσης. Η ανάπτυξη της έκδοσης F4 βασίζεται στην έκδοση F3R, η οποία ενσωματώνει σημαντικές βελτιώσεις όπως το ραντάρ RBE-2AA, τεχνολογίας ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA), την πιστοποίηση των βλημάτων αερομαχίας MICA NG (New Generation) και Meteor (μέγιστου βεληνεκούς άνω των 100 χιλιομέτρων), των κατευθυνόμενων βομβών AASM (Armement Air-Sol Modulaire) και των ατρακτιδίων εντοπισμού, αναγνώρισης και κατάδειξης (λέιζερ) στόχων TALIOS και τακτικής και στρατηγικής αναγνώρισης AEROS.
Επίσης, το Rafale F3-R ενσωματώνει και αυτόματο σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης στο έδαφος. Επιπλέον, η έκδοση F4 θα διαθέτει αυξημένες ικανότητες εκτέλεσης αποστολών και επιχειρήσεων σε δικτυοκεντρικό περιβάλλον (Network-Centric), ενώ οι διαδικασίες συλλογής, επεξεργασίας και διαβίβασης πληροφοριών και δεδομένων θα ενισχυθούν, τόσο σε επίπεδο υπολογιστικής ισχύος και αποθηκευτικού χώρου, όσο και σε επίπεδο ταχύτητας στην επεξεργασία δεδομένων και ασφάλειας κατά τη διαβίβαση τους από και προς άλλες φίλιες πλατφόρμες. Επίσης, τα Rafale F4 θα ενσωματώνουν τη νέα κάσκα Scorpion της Thales.
Περισσότερες λεπτομέρειες για τις επιχειρησιακές δυνατότητες της έκδοσης Rarafe F4, αλλά και την εξέλιξη των εκδόσεων του αεροσκάφους μπορείτε να διαβάσετε στα παρακάτω άρθρα: