Στο λιμάνι της Σάμου σε αβαθή προσάραξε τα ξημερώματα το παράκτιο περιπολικό «ΚΥΚΝΟΣ» που επέστρεφε ύστερα από περιπολία λόγω της κακοκαιρίας. Δεν υπάρχει τραυματισμός του πληρώματος ενώ αυτή τη στιγμή καταγράφονται και αξιολογούνται οι ζημιές.

Comments

  1. Πλοίο του 1967… ετών 54…
    Βλέπουμε τις κινήσεις που γίνονται τελευταία για ενίσχυση της Άμυνας της χώρας σε συνδυασμό με την προσπάθεια αναγέννησης των ναυπηγείων. Δυστυχώς όμως προς την λάθος κατεύθυνση.
    Συζητούμε για αναγέννηση ναυπηγείων/χαλασμάτων συνδυασμένη με την κατασκευή φρεγατών.

    Θα ήταν προτιμότερο να ξεκινούσε ένα πρόγραμμα αντικατάστασης-ναυπήγησης μικρών σκαφών όπως το συγκεκριμένο. Υπάρχουν πολλά πλοία του στόλου που είναι πολύ παλιά (κανονιοφόροι, ταχέα περιπολικά, ναρκαλιευτικά, πλοία υποστήριξης κλπ).

    Οι ανάγκες αντικατάστασης είναι μεγάλες, οπότε θα μπορούσαν να γίνουν παραγγελίες για εγχώρια παραγωγή αυτών των σκαφών αντί για τις φρεγάτες.
    Με τον τρόπο αυτό, το κατασκευαστικό και επιχειρησιακό ρίσκο είναι μικρότερο (χωρίς να υποτιμώ την επιχειρησιακή αξία των μικρών σκαφών).

    Άλλο να καθυστερήσουν πχ 2 καινούριες φρεγάτες για 2-3-4-5…-10 χρόνια και άλλο να καθυστερήσουν τα μικρότερα σκάφη. Είδαμε πόσο καθυστέρησαν και ακόμα καθυστερούν οι πυραυλάκατοι (https://www.hellenicnavy.gr/el/o-stolos-mas/taxea-peripolika-kv/taxea-peripolika/typou-roussen/pyravlakatoi-tpk-typou-roussen.html). Πρώτη παράδοση έγινε το 2005(!) και την τελευταία, ακόμα την περιμένουμε. Το Πολεμικό Ναυτικό, ως πελάτης, πόση εμπιστοσύνη να δείξει στα Ελληνικά ναυπηγεία;

    Αν ξεκινούσαν οι ναυπηγήσεις νέων μικρών σκαφών, σιγά σιγά, τα ναυπηγεία θα επέστρεφαν σε αργούς για αρχή αλλά ομαλούς ρυθμούς παραγωγής. Τα μικρά σκάφη, λογικά, θα έχουν μικρές καθυστερήσεις. Τα μικρά προβλήματα που θα προέκυπταν, θα λύνονταν πιο εύκολα και με μικρότερο κόστος.
    Σταδιακά θα γίνονταν και οι επισκευές-βελτιώσεις-αναβαθμίσεις των εγκαταστάσεων και εξοπλισμού των ναυπηγείων, η πρόσληψη και εκπαίδευση νέου προσωπικού, και θα μπορούσαν να επανέλθουν σε καλή κατάσταση λειτουργίας-παραγωγής.

    Μακάρι τα Ελληνικά ναυπηγεία να είχαν κλεισμένη γραμμή παραγωγής λόγω φόρτου κατασκευής των μικρών σκαφών, και οι παραγγελίες για τις φρεγάτες να πήγαιναν σε καλά οργανωμένα ναυπηγεία του εξωτερικού. Με αυτόν τον τρόπο θα εξασφαλιζόταν ο μακροπρόθεσμος στόχος αναγέννησης της ναυπηγικής μας βιομηχανίας αλλά και το Πολεμικό Ναυτικό, ως πελάτης, θα «είχε το κεφάλι του ήσυχο» δίνοντας το έργο κατασκευής των φρεγατών σε μεγάλο, λειτουργικό και αξιόπιστο ναυπηγείο του εξωτερικού.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *