Αν οι Γάλλοι πιέζουν για να συναφθεί η σύμβαση για τις 2+2 Belh@rra τότε οι Γερμανοί κάνουν ακριβώς το ίδιο για τις νέες τορπίλες των υποβρυχίων. Στη Διεύθυνση Εξοπλισμών του ΓΕΝ η τελευταία πρόταση των Γερμανών είναι πολύ ανταγωνιστική και κερδίζει έδαφος.

Όπως γράφαμε σε άρθρο μας 29 Ιουλίου:            

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες η γερμανική πρόταση περιλαμβάνει εκτός των καινούργιων τορπιλών και ολικό εκσυγχρονισμό των παλαιών SUT Mod 0 είτε σε επίπεδο SUT Mod 3 είτε σε επίπεδο SUT Mod 4. Προφανώς ελαφρύτερος εκσυγχρονισμός σημαίνει περισσότερες τορπίλες ενώ βαρύτερος εκσυγχρονισμός λιγότερες τορπίλες. Πάντως, το επίπεδο της SUT Mod 4 προσεγγίζει αρκετά αυτό της SeaHake Mod.4 ER. Σημειώνεται ότι το ΠΝ διαθέτει περί τις 112 τορπίλες τύπου SUT Mod 0.

Τι αναφέρουν οι νεότερες πληροφορίες

Η αρχική προσφορά των Γερμανών προσέφερε εκσυγχρονισμό συνολικά 18 τορπιλών SUT σε επίπεδο SUT Mod 4. Όπως τονίζουμε και στη παραπάνω παράγραφο οι SUT Mod 4 πλησιάζουν σε μεγάλο βαθμό τις ικανότητες των SeaHake Mod.4 ER. Η τελευταία προσφορά των Γερμανών αυξάνει τον αριθμό των τορπιλών που αναβαθμίζονται από 18 σε τουλάχιστον 30. Προϋπόθεση να επιλεγεί η SeaHake Mod.4 ER της Atlas Elektronik για τα ελληνικά υποβρύχια.

Σύμφωνα με τη Γερμανική εταιρεία Atlas Elektronik η τορπίλη SeaHake Mod.4 ER είναι η μοναδική που είναι πλήρως ολοκληρωμένη και συμβατή με το σύστημα μάχης των υποβρυχίων «214» καθώς και του «ΩΚΕΑΝΟΥ». Τα υποβρύχια διαθέτουν τα συστήματα μάχης ISUS 90-15 και ISUS-90-46 αντίστοιχα. Σημειώνεται ότι το ΠΝ διαθέτει περί τις 112 τορπίλες τύπου SUT Mod 0.

Από την άλλη μεριά Γάλλοι και Ιταλοί διεκδικούν το πρόγραμμα με τις F-21 και BlackShark δύο αναμφισβήτητα εξαιρετικές και πολύ νεώτερης σχεδίασης τορπίλες που δεν διαθέτει το Τουρκικό Ναυτικό και προσφέρουν την απαραίτητη ποιοτική διαφοροποίηση. Σε κάθε περίπτωση όμως ο δωρεάν εκσυγχρονισμός σχεδόν του 1/3 του αποθέματος είναι ισχυρό χαρτί.

Η Atlas Elektronik παρουσίασε την βελτιωμένη έκδοση αυξημένου βεληνεκούς SeaHake Mod.4 ER, το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της οποίας είναι ότι είναι πλήρως διασυνδεμένη με το σύστημα μάχης, τόσο των «214», όσο και των «209». Δηλαδή δεν χρειάζεται καμία πιστοποίηση, από τη στιγμή της φόρτωσης στο υποβρύχιο είναι λειτουργική-επιχειρησιακή (Plug-and-Play). Η ιστορία των τορπιλών της οικογένειας DM ξεκινά το 1959, με την παρουσίαση της DM-1 «Seeschlange». Λίγο αργότερα αναπτύχθηκε η DM-2 «Seal». Το 1967 άρχισε η ανάπτυξη της έκδοσης DM-2A1 «Seal», ενώ το 1971 άρχισε να αναπτύσσεται η έκδοση DM-2A2 «Seal». Το 1985 ξεκινά η ανάπτυξη της έκδοσης DM2A3 «Seeheckt», ενώ η έκδοση DM-2A4 «Seeheckt» ολοκλήρωσε την ανάπτυξή της το 1999. H έκδοση εκτεταμένου βεληνεκούς SeaHake Mod.4 ER ολοκλήρωσε την ανάπτυξη της περί το 2015.

Η Γερμανική τορπίλη πετυχαίνει μέγιστο βεληνεκές μεγαλύτερο από 140 χιλιόμετρα (έχει πραγματοποιηθεί σχετική δοκιμή τον Μάρτιο του 2014 που επιβεβαίωσε το παραπάνω εντυπωσιακό νούμερο) ενώ η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τους 50 κόμβους ή 92,6 χιλιόμετρα ανά ώρα. Φέρει πολεμική κεφαλή 260 κιλών. Ασφαλώς η απόσταση είναι και συνάρτηση της ταχύτητας.

Πάντως ένα βασικό κριτήριο δεν είναι μόνον η εμβέλεια αλλά και το βάθος από το οποίο μπορεί να βληθεί.

Comments

  1. Εξαιρετικη προταση που πρεπει να εξετασθει με προσοχη και απολυτα κριτηρια μακρυα απο στειρους αντιγερμανισμους και συμπλεγματα ..
    Προτεραιοτητα μας θα πρεπει να ειναι μοναχα οι επιχειρησιακες αναγκες των ΕΔ και οτιδηποτε τις καλυπτει καλυτερα .
    Οποιος δινει περισσοτερα και καλυτερα να επιλεγεται.
    Eιδικα η προταση για εκσυγχρονισμο των παλαιων SUT ειναι κινηση ματ αφου και με νεα αγορα ελαχιστων τορπιλων γυρω στις 30-35 το πολυ ,το αποθεμα θα ειναι εξαιρετικα μικρο ενω η SUT ειναι κυριολεκτικα σε τεχνολογικη αποδρομη και δεν καλυπτουν πλεον τις σημερινες απαιτησεις ειδικα στο Αιγαιο.
    Ποσο μαλλον στο μελλον.

    Ιδανικο σεναριο η αποδοχη της Γερμανικης προτασης και η αγορα αλλων 30 Blackshark Advanced κατι που εξυπηρετουσε τα παντα απο αριθμους μερι διαφοροποιηση και τεχνολογικη υπεροχη και πολιτικη ικανοποιηση ολων.
    Συνολο 60 νεες τορπιλες με αποθεμα αρκετες εκσυγχρονισμενες SUT και κοστος γυρω στα 300 εκατομμυρια συνολικα πολυ κατωτερο και επιχειρησιακα αποδοτικοτερο των περιπου 500 εκατομμυριων για τα αοπλα και σχεδον αχρηστα σε εμπολεμη περιοδο P3H..
    Aυτα εαν επικρατουσε προτεραιοποιηση αναγκων και σοβαρος σχεδιασμος με ικανη χρηματοδοτηση..
    Τωρα παρακαλαμε να συμβει εστω κατι.

    1. «μακρυα απο στειρους αντιγερμανισμους και συμπλεγματα ..»

      Δεν ειναι κακη ιδεα να στηριζεις τους συμμάχους σου… και οι Γερμανοι δεν ειναι κατι τετοιο. Το backstubbing εχει παει συννεφο εδω και πολλα χρονια. Οποιος ξεχνα τους εκβιασμους τους για να μην πάρουμε blackshark, ειναι καταδικασμενος να ξαναπεσει θυμα τους.

      Με τους Γερμανους εχουμε ανοιχτους λογαριασμους και δεν θα πλησιαζα ουτε για βίδα.

  2. Εντάξει παρά το τι λένε θα πρέπει να πάμε στην γερμανική πρόταση ειδικά αν περιλαμβάνει στην τιμή και την μαζική αναβάθμιση παλαιότερων τορπιλών. Μην κάνουμε και εδώ πειράματα. η τορπίλη έχει σχεδιαστεί γι αυτά τα υποβρύχια. το ζήτημα του υποβρύχιου στόλου είναι τι θα γίνει με τα υπόλοιπα δύο σκάφη που έχουν πληρωθεί.

      1. Eιναι πιστοποιημενες ηδη απο το 2005 στα Πορτογαλικα 214 στην αρχικη εκδοση …
        Κανενα προβλημα δεν υπαρχει συνεργασιας του ISUS με αυτες αφου η BSA απλα αποτελει εξελιξη της .

        1. Είναι πιστοποιημένες απλά απαντάω για την γερμανική πλευρά ως συνολική θεώρηση για τις τορπίλες εκτός του εν ισχύ MOU με την Sunlight για παραγωγή της γερμανικής σε μεγάλο βαθμό εγχώρια εκτός του εκσυγχρονισμού παλαιοτέρων.

    1. Αναφέρεσαι στα 2 καινούργια 214που θα αντικαταστούσαν τα 209/100 που δεν εξυχρονιστικαν όπως ο ΩΚΕΑΝΌΣ

      Έχει δοθεί μια προκαταβολή κοντά 300 MILL στα επί Μπενίτο στον Σιάφα

      Από τότε αγνοείται τι έχει γίνει

      Ουδεμία ποινική ευθύνη έχει αναζητηθεί για την υπόθεση

      2 καινούργια πάνε κοντά στο 1 BILLION πάντως!

      1. Ναι ακριβώς σε αυτά. Πρέπει να κλείσει αυτό το θέμα και μάλιστα θα έπρεπε να έχει ήδη προηγηθεί. Τα οικονομικά στοιχεία ακριβώς δεν τα γνωρίζουμε εκτός των 300 εκατομμυρίων.Νομίζω ότι έχουν πληρωθεί στο σύνολο και τα 300 ήταν το πρόσθετο ποσό για να καλυφθεί η μετατροπή της σύμβασης από εκσυγχρονισμό των δύο Τ2019/1200 σε ναυπήγηση δύο Τ214. Απλά πρέπει να πληρωθεί πρώτα ο Σάφα για τα πρόστιμα και εκεί μπλοκάρει οτ όλο θέμα για τα ναυπηγεία. Αν πληρωθεί το πρόστιμο (από το ελληνικό δημόσιο που θα πρέπει να το κάνει για να απεμπλακούν τα υποβρύχια) που νομίζω φτάνει τα 400 εκατ. τότε είναι υποχρεωμένος να ναυπηγήσει τα δύο υποβρύχια.

        1. https://www.kathimerini.gr/1040654/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/h-ftwxh-proika-twn-nayphgeiwn-skaramagka-kai-oi-oroi-ekpoihshs

          «Η κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», δέχεται μεγάλη πίεση από το Πολεμικό Ναυτικό για τη ναυπήγηση ακόμα δύο υποβρυχίων της κλάσης 214.

          Σε αυτή την κατεύθυνση βοηθάει και το γεγονός ότι το πιο σημαντικό περιουσιακό στοιχείο της σημερινής βιομηχανικής εγκατάστασης στον Σκαραμαγκά είναι το στέγαστρο των υποβρυχίων – ο χώρος δηλαδή όπου συναρμολογούνται τα υποβρύχια 214. Στο παρελθόν οι εκπρόσωποι του ομίλου Luerssen είχαν εκφράσει επιφυλάξεις για το κατά πόσον θα ήθελαν να αποκτήσουν το ναυπηγείο για την κατασκευή υποβρυχίων, ενόψει του γεγονότος ότι θα συνέχιζαν, όπως προηγουμένως ο κ. Σάφα, να εξαρτώνται τεχνολογικά από τη Thyssen έστω και αν η τελευταία δεν θα είναι στη μετοχική σύνθεση της εταιρείας που θα αποκτήσει τα ενοποιημένα στοιχεία του ενεργητικού. Οι εκπρόσωποι του ομίλου Luerssen έδειχναν να προτιμούν την κατασκευή πλοίων επιφανείας. Το Πολεμικό Ναυτικό θεωρεί ότι πρέπει να κατασκευασθούν υποβρύχια, διότι, παρά το γεγονός ότι η Ελλάς διαθέτει 11 υποβρύχια, η πλειονότητά τους είναι πολύ παλαιά σκάφη χωρίς να έχουν την αυτονομία και το αθόρυβο της πρόωσης των 214 κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας»‘

          Εξαιρετικά πολύπλοκη η κατάσταση με τον Σκαραμαγκά
          Δύσκολο να βρεθεί άκρη .,
          τα πεταμένα χαμένα εκατομμύρια ζαλίζουν
          κανένας υπεύθυνος δεν πλήρωσε
          και τα 209/1100 πενηνταρίζουν

    1. Προηγείται η σύμβαση του Ελληνικού στο Λάτση και το ξεπούλημα της ΔΕΗ στους γερμανούς σε συνεργασία με τα ντόπια συμφέροντα.
      Η πατρίδα μπορεί να περιμένει……
      Ε τώρα αν κάτσει η στραβή θα πούνε πως φταίει η προηγούμενη κυβέρνηση και η προ προ προηγούμενες κυβερνήσεις.
      Και από κάτω τα χάπατα θα χειροκροτούν γιατί ο Έλληνας πάνω από όλα είναι το κόμμα του η τσέπη του και το συμφέρον του.

      1. Για το ελληνικό, την ΔΕΗ, τις Σκουριές και όποια άλλη επένδυση, συμφωνώ με την τρέχουσα κυβερνητική πολιτική.
        Το κράτος δεν πρέπει να είναι επιχειρηματίας (όποτε το προσπάθησε κατάφερε να πτωχεύσει τις εταιρείες, ακόμα και σε συνθήκες μονοπωλίου), αλλά να θέτει το θεσμικό πλαίσιο και να διενεργεί ελέγχους για την τήρησή του.

  3. Προγραμματισμός χώρας……
    Αγόρασαν καινούργια υποβρύχια πριν δέκα χρόνια τα χρυσοπληρώσαμε και δεν αγόρασαν σύγχρονες τορπίλες με κόστος το 1/10 τις επένδυσης!
    Δόθηκαν προκαταβολές εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για την αγορά άλλων δύο καινούργιων υποβρυχίων από το Βενιζέλο στο Σάφα και ο Σάφα πήρε το παραδάκι και έγινε καπνός!
    Σκέψου πόσο γελοία σύμβαση είχαν κάνει μαζί του και σήμερα έχει το πάνω χέρι.
    Οι συμβάσεις υπογράφτηκαν οι μίζες πήγαν σε τσέπες οι λογαριασμοί ήταν αριθμοί τηλεφώνων κατά τον Τσοχατζόπουλο Βενιζέλο Λοβέρδο.
    Τελικά οι αριθμοί δεν ήταν τηλεφώνων αλλά μίζες!
    Σκέψου τι δούλεμα μας έχουν ρίξει σκέψου πόσο πολύ μας υποτιμούν.
    Η διεφθαρμένη Δικαιοσύνη μέχρι το μεδούλι πάλι δεν κάνει τίποτα και δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένας παρακρατικός θεσμός για να καλύπτει τους διεφθαρμένους.
    Η Ελλάδα χρεοκόπησε και ούτε ένας δεν πήγε φυλακή ούτε σε έναν δεν έγινε δήμευση της περιουσίας του.
    Τα λεφτά φύγαν έξω κάνουν ζωάρα αυτοί και τα παιδιά τους και εμείς ασχολούμαστε για το πια τορπίλη είναι καλύτερη και σε πόσα τεμάχια θα αγοραστεί.

    Υ.Σ Την ίδια περίοδο είχαν αγοραστεί τα υπερσύγχρονα Leopard 2 Hell και για πάρα πολλά χρόνια ήταν άοπλα χωρίς σύγχρονα βλήματα.

    1. Τελικά ποιός είναι «πιο πατριώτης και πιο προδότης»; Αυτός που «τα πήρε» κάτω από το τραπέζι, παρήγγειλε τις πλατφόρμες μεταφοράς όπλων (αεροσκάφη, υποβρύχια, άρματα) ή αυτός που «δεν τα πήρε», αλλά δεν υπογράφει ούτε για τα όπλα τους, ούτε για τα FOS που απαιτούνται; Σε αυτή τη χώρα οι πολιτικοί σε θέματα άμυνας έχουν ζήτημα με τις μέσες λύσεις και έχουν ως γνώμονα το όλα ή τίποτα, ανάλογα με το πολιτικό κόστος…

  4. Εξαιρετική η πρόταση, ιδιαίτερα το κομμάτι με τον εκσυγχρονισμό των SUT που θα συνεχίσουν να υπηρετουν για πολλά χρόνια ακόμα με το ΠΝ ΑΛΛΑ
    πάμε να αγοράσουμε μια τορπίλη που Α) Έχει την ίδια ο αντίπαλος, Β) Παράλληλα ο αντίπαλος αναπτύσσει εγχώρια αντίμετρα κατά τορπιλών. Ποιός μας λέει οτι μετά απο εξαντλητικές δοκιμές με τις δικές τους SeaHake Mod.4, δεν πέτυχαν τον στόχο τους να εξουδετερώσουν αυτές τις τορπίλες κατα 60-70-80%; Αντίθετα, ποτέ οι Ιταλοί – Γάλλοι δεν θα τους πουλήσουν 2-3 τορπίλες για να τεστάρουν-αναπτύξουν τα αντίμετρα τους.
    Είναι εξαιρετικά ευαίσθητο το θέμα, ας ελπίσουμε στο ΠΝ να μην υποκύψουν σε πιέσεις αλλά να πάρουν την σωστή απόφαση.

    1. Σύμφωνοι με αυτά που γραφεις

      Ο εκσυχρονισμός αριθμού SUT μπορεί να προχωρήσει ανεξάρτητα από ποια καινούργια τορπίλη επιλεγει

      Δεν μπορούμε να αντικαταστήσουμε 100 SUT με ισάριθμες καινούργιες

      Οι τοπρίλες πρέπει να παραδοθούν όσο το δυνατό γρηγορότερα και να είναι 100% ετοιμοπόλεμες αμέσως
      Δεν μας παίρνει να ριSKαρουμε με τορπίλες που δεν είναι 100% INTEGRATED στο ISUS

      Το τουρκικο 214 αρχίζει φέτος δοκιμες και έχουν ήδη σύχρονες τορπίλες

      Έπρεπε να είχαμε καινούργιες το

        1. Όπως λέει και μια κινεζικη παροιμία όλα είναι θέμα χρόνου και χρήματος

          Εμείς τι από τα δυο έχουμε?

          Η γαλλική τορπίλη έχει ένα ενδιάμεσο interface το migal πως το λένε που υποτίθεται ότι συνεργάζεται με οποιοδήποτε CMS

          βεβαια το ναυτικό έχει άλλη γνώμη

          Δεν μας παίρνει για πειράματα

          σύχρονες τορπίλες έπρεπε να είχαμε με το EIS του Παπανικολής-2010?

          Πρέπει να απαιτήσουμε άμεση παράδοση ας πάρουμε μερικές δικες τους

          Το τουρκικο 214T αρχίζει δοκιμες και εxούν ήδη σύχρονες γερμανικές τορπίλες και αμερικανικες MK48 υπό παραγγελια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *