Η Αεροπορία Στρατού αποτελεί το Όπλο του ΕΣ που τα τελευταία χρόνια έχει δεχθεί σημαντικές προσθήκες νέου υλικού όπως τα ελικόπτερα επιθετικής αναγνώρισης OH-58D Kiowa Warrior και τα τελευταία 10 CH-47D Chinook που επέδρασσαν καταλυτικά στην ισχύ του ΕΣ. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του γράφοντος το επόμενο άμεσα υλοποιήσιμο πρόγραμμα για την ΑΣ είναι η προμήθεια νέων κινητήρων για τα πρώτα εννέα Chinook. Το πρόγραμμα αφορά την προμήθεια 18 νέων κινητήρων συνολικού κόστους 26 εκατομμυρίων δολαρίων. Ειδικότερα, αντικαθίστανται οι 18 παλαιοί κινητήρες T55-L-712 από ισάριθμους νέους κινητήρες T55-GA-714A. Οι νέοι κινητήρες αυξάνουν αμέσως την αξιοπιστία των Chinook άρα και τις διαθεσιμότητες ενώ μειώνουν τα κόστη και τον χρόνο που απαιτείται από πλευράς τεχνικής υποστήριξης.
Η νέα ηγεσία του ΓΕΣ και ο ίδιος ο Α/ΓΕΣ Αντιστράτηγος Γεώργιος Καμπάς συνεχίζει και διευρύνει το επάξιο έργο του προκατόχου του και νυν ΥΦΕΘΑ Αλκιβιάδη Στεφανή. Η περίπτωση των OH-58D Kiowa Warrior είναι χαρακτηριστική για την απόκτηση εξαιρετικού υλικού ονομαστικής αξίας άνω των 500 εκατομμυρίων δολαρίων με γνώμονα την ιδανική ισορροπία κόστους/ οφέλους.
Η έλευση των τελευταίων CH-47D Chinook έχει αυξήσει κατακόρυφα την μεταφορική ικανότητα αεροκίνησης του ΕΣ και συγκεκριμένα επίλεκτων δυνάμεων όπως της 1ης Ταξιαρχίας Καταδρομών Αλεξιπτωτιστών, της 71ης Αερομεταφερόμενης Ταξιαρχίας και της 5ης Αερομεταφερόμενης Ταξιαρχίας από τη Κρήτη. Υπενθυμίζεται ότι η υποστήριξη των CH-47D Chinook έχει υπολογιστεί ως το 2026. Στόχος της Διεύθυνσης Αεροπορίας Στρατού είναι ο εκσυγχρονισμός του συνόλου των 25 ελικοπτέρων Chinook στο επίπεδο CH-47F. Να τονιστεί πως οι διαδικασίες για τον εκσυγχρονισμό του στόλου των ελληνικών Chinook πρέπει να έχουν ξεκινήσει το αργότερο ως το 2023 καθότι η υλοποίηση σύμβασης εκσυγχρονισμού μέσω της διαδικασίας των FMS απαιτεί περί τις 900 ημέρες, σχεδόν τρία χρόνια.
Τελικός στόχος είναι όλα τα ελληνικά Chinook να γίνουν CH-47F ώστε ο ΕΣ να αξιοποιεί ένα εξαιρετικά αξιόπιστο ελικόπτερο με πολύ καλές διαθεσιμότητες και χαμηλό κόστος συντήρησης. Τα επιχειρησιακά οφέλη είναι προφανή καθώς η αεροκίνηση δυνάμεων τόσο σε καιρό κρίσης/ έντασης προ της εκδήλωσης των εχθροπραξιών συγκαταλέγεται στην τακτική ευελιξία που προσδίδουν τα εναέρια μέσα.
Επιπλέον, βελτιώνεται το επίπεδο ταχείας αντίδρασης των εμπλεκόμενων δυνάμεων καθιστώντας σαφές πως ο ΕΣ δύναται να διασπείρει δυνάμεις ακόμα και στα πλέον απόκρημνα σημεία του ελληνικού χώρου και κυρίως στη περιοχή ευθύνης της ΑΣΔΕΝ σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο.
Ένα ακόμα ιδιαίτερο σημείο είναι επαύξηση των δυνατοτήτων στην εκτέλεση ειδικών επιχειρήσεων. Θα αποτελούσε ευχής έργο να συγκροτηθεί πυρήνας ελικοπτέρων ειδικών επιχειρήσεων επ’ ωφελείας της νεοσύστατης Διακλαδικής Διοίκησης Ειδικού Πολέμου, νυν Διακλαδική Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων υπό το ΓΕΕΘΑ. Τα ελικόπτερα ειδικών επιχειρήσεων ασφαλώς και θα πρέπει να έχουν επιπρόσθετες τεχνικές δυνατότητες όπως συλλογές Fast Rope, πρόσθετη θωράκιση, ηλεκτροπτικό αισθητήρα FLIR, σωλήνα εναέριου εφοδιασμού κτλ
Είναι γεγονός πως από πλευράς ηγεσίας ΓΕΣ όσο και από την Διεύθυνση Αεροπορίας Στρατού όσο και από τη Διεύθυνση Αμυντικού Σχεδιασμού Προμηθειών του ΓΕΣ καταβάλλονται εξαιρετικά οργανωμένες προσπάθειες ώστε το Όπλο της Αεροπορίας Στρατού να αποτελεί κυριολεκτικά την αιχμή του δόρατος της εξοπλιστικής προσπάθειας για τη βελτίωση της μαχητικής ισχύος του ΕΣ.
Παράλληλα έχει ήδη δρομολογηθεί το πρόγραμμα υλοποίησης της σύμβασης τεχνικής υποστήριξης των ελικοπτέρων ΝΗ90 του κορυφαίου και πλέον σύγχρονου ελικοπτέρου που διαθέτει ο ΕΣ. Όπως ανέφερε και ο νέος ΥΕΘΑ Νίκος Παναγιωτόπουλος κατά τις προγραμματικές του δηλώσεις στη Βουλή των Ελλήνων πρωτίστως στόχος της παρούσας ηγεσίας είναι η αξιοποίηση του υφιστάμενου υλικού με αύξηση των διαθεσιμοτήτων και υλοποίηση προγραμμάτων εκσυγχρονισμού. Ήδη ο νέος ΥΕΘΑ έχει ενημερωθεί διεξοδικώς για τα τρέχοντα ζητήματα έχοντας εξαιρετική συνεργασία με τον σημερινό ΥΦΕΘΑ Αλκιβιάδη Στεφανή άριστο γνώστη όλων των αναγκών τόσο του ΕΣ όσο και της ΠΑ και ΠΝ.