Η κοινοπραξία Naviris (50%-50% μεταξύ της ιταλικής Fincantieri και της γαλλικής Naval Group) ανακοίνωσε ότι θα πραγματοποιήσει ένα πρόγραμμα αναβάθμισης μέσης ζωής των τεσσάρων (4) φρεγατών Horizon της Γαλλίας και της Ιταλίας (κάθε χώρα διαθέτει από δύο πλοία). Επίσης, όπως ανακοινώθηκε η Naviris, σε συνεργασία με τον κοινό ευρωπαϊκό οργανισμό εξοπλισμών OCCAR, θα υλοποιήσει ένα φιλόδοξο πρόγραμμα έρευνας και τεχνολογίας, συνολικής διάρκειας 3,5 ετών, το οποίο αφορά στη ναυπήγηση και την υποστήριξη των πολεμικών πλοίων.

Λεπτομέρειες για το πρόγραμμα αναβάθμισης των φρεγατών Horizon δεν δόθηκαν στην δημοσιότητα. Η ναυπήγηση των τεσσάρων (4) πλοίων ξεκίνησε το 2002 και 2003 αντίστοιχα, ενώ παραδόθηκαν στο Γαλλικό Ναυτικό το 2008 και 2009, ενώ στο Ιταλικό Ναυτικό το 2007 και 2009. Τα πλοία, τα οποία έχουν ως κύρια αποστολή της αντιαεροπορική άμυνα περιοχής, έχουν εκτόπισμα 7.050 τόνους, με πλήρη φόρτο. Ο αντιαεροπορικός εξοπλισμός των πλοίων αποτελείται από το σύστημα PAAMS με εκτοξευτή τύπου A50 Sylver, 48 θέσεων, για βλήματα Aster-15/30.

Επιπλέον, τα πλοία ενσωματώνουν οκτώ (8) βλήματα κατά πλοίων ΜΜ-40 Exocet Block.3 (Γαλλία) ή Teseo Mk.2/A (Ιταλία), δύο (2) και τρία (3) πυροβόλα OTO Melara των 76 χιλιοστών (γαλλικά και ιταλικά πλοία αντίστοιχα). Τα γαλλικά πλοία ενσωματώνουν ένα (1) αντιαεροπορικό σύστημα μικρού βεληνεκούς Mistral και τρία (3) πυροβόλα των 20 χιλιοστών. Τα ιταλικά πλοία ενσωματώνουν δύο (2) πυροβόλα των 25 χιλιοστών. Όλα τα πλοία φέρουν δύο (2) μονούς εκτοξευτές τορπιλών MU-90, ενώ μπορούν να υποδεχθούν και να υποστηρίξουν ελικόπτερα AW-101 ή NH-90.

Το ερευνητικό πρόγραμμα αφορά στην ανάπτυξη τεχνολογιών ψηφιακής σχεδίασης πλοίων, μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών, λογισμικού καταγραφής και ανάλυσης πληροφοριών και δεδομένων κύκλου ζωής πλοίων, νέων και αποτελεσματικότερων μεθόδων διαχείρισης και κατανάλωσης ενέργειας, ανάπτυξης κυψελών καυσίμου για πλοία επιφανείας κ.ά. Η Naviris, ως η κύρια ανάδοχος, θα συντονίσει το πρόγραμμα, ενώ θα διατηρήσει τα πνευματικά δικαιώματα.

Comments

  1. Αφηστε τα πειραματα με τις Μπουχαρες και κοιταξτε να τσιμπησετε τα 2 Γαλλικα Horizon πακετο με τις Λαφα ή τα 2000-5F

    1. Οι Γάλλοι μας είχαν προτείνει να συμμετέχουμε ως εταίροι στο πρόγραμμα στα μέσα του 2000.
      Βέβαια ο Καραμάν-Αλί είχε τότε άλλες προτεραιότητες (όπως και ποιο πριν όπως και με τις μετέπειτα κυβερνήσεις).
      Η φαρμακευτική δαπάνη αρχές του 2000 ήταν 2,5-3 δις ευρώ το χρόνο και ο Καραμάν-Αλί της έφτασε στα 8-9 δις ευρώ!!
      Τόσα δις ευρώ σε τσέπες γιατρών,διευθυντάδων,κρατικών λειτουργών με υψηλές θέσεις,πολιτικών,δημοσιογράφων,παρατρεχάμενων και φυσικά στις φαρμακευτικές εταιρίες.
      Και η φαρμακευτική δαπάνη που εκτοξεύτηκε είναι μόνο ένα παράδειγμα υπάρχουν δεκάδες παραδείγματα κακοδιαχείρισης,σπατάλης και λεηλασίας σε όλους μας γνωστά.
      Με όλα αυτά τα δις ευρώ η Ελλάδα σήμερα θα ήταν στην κυριολεξία αστακός θα μπορούσε να ασκήσει πολιτική κυρίαρχου κράτους και όχι μειωμένης κυριαρχίας όπως σήμερα ενώ με μια σωστή διαχείριση δεν θα χρεοκοπούσε και δεν θα μπαίναμε ποτέ στα μνημόνια.

      1. Σκορπίστηκαν στον αέρα δεκάδες δις απο το 1996 μέχρι το 2009 , που θα μπορούσαν όντως να χρησιμοποιηθούν για εξοπλιστικά. Αλλά όταν αποφασίσαμε να το κάνουμε, έφυγαν μίζες ακόμα και για γάμους στο Παρίσι. Βέβαια μετά ήρθε ο γάτος με πέταλα ΓΑΠ και τα βρήκε με τον γάλλο πηδηχτούλη, για να μας δώσουν μια γερή δόση λάθους φαρμάκου. Και ενώ αρχίζαμε να αποκτάμε ένα εκουιλίμπριουμ κανονικότητας, μας βρήκαν ο αλεξ με τον johny και φτού απο την αρχή. Κοινή συνεσταμένη των παραπάνω, η απουσία εθνικής συνείδησης. Όχι ότι τώρα είναι καλύτερα.

  2. Ρητορικό το ερώτημα

    Από ποιον κινδυνεύει η Ιταλία;
    Από κανένα.

    Και όμως είναι στην κυριολεξία αστακός εξοπλιστικά.
    Παρέλαβε τα Eurofighter ενώ συμμετέχει και στο πρόγραμμα ως εταίρος.
    Παρέλαβε τα F-35 ενώ συμμετέχει και στο πρόγραμμα ως εταίρος.
    Συμμετέχει και στο νέο μαχητικό 5-6 γενιάς.
    Συμμετέχει ως εταίρος στο πρόγραμμα (από κοινού με τη Γαλλία) στο πρόγραμμα Fremm-Horizon ενώ πρόσφατα κέρδισε και το διαγωνισμό των Αμερικανών για τη νέα τους φρεγάτα.

    Και όλα αυτά επειδή είναι χώρα που σέβεται τον εαυτό της και τους πολίτες της.
    Προσπάθησαν και εκεί οι Γερμανοί να τους μπλέξουν με μνημόνια όταν είχαν οικονομικό πρόβλημα αλλά οι Ιταλοί δεν το δέχθηκαν και αντέδρασαν
    Εν αντιθέσει με τους εδώ προδότες και τσιράκια και συνεργάτες των Γερμανών (από την κατοχή ακόμα) που έτρεξαν να υπογράψουν μνημόνια αρκεί όλοι αυτοί να μην χάσουν τα προνόμια τους και την εξουσία.
    Ο λαός ας ψοφήσει αυτή ήταν η λογική τους.

    Πόσο δύσκολο θα ήταν αν τότε που ξεκίνησε το πρόγραμμα Fremm-Horizon και που οι Γάλλοι μας είχαν κάνει πρόταση στα μέσα του 2000 να μπούμε και εμείς στο πρόγραμμα ως εταίροι;

    Η δυνατότητα διαφοροποίησης της Fremm στον εξοπλισμό (για τις ανάγκες κάθε χώρας) είναι γνωστή μιας και το βλέπουμε τόσο στη Γαλλική Fremm όσο και στην Ιταλική.

    Θα μπορούσαμε μπαίνοντας εξ αρχής στο πρόγραμμα να δημιουργήσουμε μια φρεγάτα με τις προδιαγραφές και τα θέλω του Πολεμικού Ναυτικού και να είχαμε σήμερα 8 Fremm ως φρεγάτες γενικών καθηκόντων και 4 Horizon ως AAW.

    Προφανώς με ένα τέτοιο μακροπρόθεσμο σε βάθος χρόνου πρόγραμμα θα είχαμε και τουλάχιστον ένα ναυπηγείο ανοιχτό είτε σε συνεργασία με τους Γάλλους και θα είχαμε λύσει το πρόβλημα ανανέωσης του στόλου μια για πάντα.

    Υποθετικά θα μπορούσαμε να ζητήσουμε και έναν αριθμό μεταχειρισμένων Rafale με προοπτική να αναβαθμιστούν στο άμεσο μέλλον με ρήτρα κόστους αναβάθμισης.

    Και σήμερα να παίζεις την μπάλα με τους απέναντι διαφορετικά και από θέση ισχύος.

    Τόσο δύσκολα ήταν όλα αυτά;
    Ρητορικά τα ερωτήματα.
    Δεν ήταν δύσκολα αλλά το πολιτικό προσωπικό αδιαφορεί παντελώς και η μόνη του έγνοια είναι η εξουσία η κουτάλα και η λεηλασία του δημοσίου χρήματος με την παρέα τους και τα συμφέροντα.

    Πολιτικό προσωπικό για τα πανηγύρια και ένας λαός σε μεγάλο βαθμό (νεοέλληνες) για τα μπάζα.

    Αυτό είναι δυστυχώς η Ελλάδα και το βλέπουμε καθημερινά σε όλους τους τομείς.

    1. Γιατί τις απορηψαμε,???σκευου ότι ενώ οι Ιταλοί και οι Γάλλοι ήταν να φτιάξουν 8 κατέληξαν να φτιάξουν 4,γιατί?????Γιατί μονάχα το σκαρί κοστησει 1 δις,βάλε όπλα ,εκπαίδευση,ραντάρ……ΤΟ πρόγραμμα έφτασε 2 δις γιατί,για ένα πλοίο που φέρνει 48 βλήματα ,2 ραντάρ,2 κανόνια και ένα ανθυποβριχιακο σύστημα πολέμου…ΝΑ ΣΑΣ ΥΠΕΝΘΗΜΗΣΩ ΟΤΙ ΚΟΤΖΑΜ ΑΜΕΡΙΚΗ ΜΕ 1,8 ΔΙΣ ΦΥΙΑΧΝΕΙ 1 ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ Arleigh Burke….με 90 βλήματα!!!!!ΚΑΤΑΛΑΒΕΝΕΤΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΑ ΟΠΛΑ-ΚΟΣΤΟΣ???

      1. Νομίζω ότι αυτό με τα αντιτορπιλικά Άρλι Μπέρκε δεν είναι ακριβώς έτσι όσον αφορά το κόστος μαζί με όπλα.
        Όταν ένα σκάφος FFGX που είναι αρκετά μικρότερο σε εκτόπισμα και με λιγότερο οπλισμό τους στοιχίζει παραπάνω απο 1 δις που είναι προς το παρόν περισσότερο μια προσεκτική εκτίμηση, η εκτίμηση στα 1,8 δις για το μεγαλύτερο Α/Τ με σχεδόν τριπλάσιο αριθμό VLS που θέλουν και γέμισμα δεν είναι νομίζω ουτοπία, όταν το USN θεωρεί ότι δεν συμφέρει κάν ένας εκσυγχρονισμός των παλαιότερων Flight I εξαιτίας του υψηλού κόστους τα πλοία δεν μπορεί να είναι λύση για το ΠΝ με τα κονδύλια που μπορεί να διαθέσει η Ελλάδα για πολεμικά πλοία.

        Cost of upgrading Arleigh Burke destroyers may not be worth it, says US Navy
        https://www.defensenews.com/naval/2020/03/17/cost-of-upgrading-the-arleigh-burke-destroyers-may-not-be-worth-it-navy-says/

        Η απόκτηση και λειτουργεία πλοίων AAW είναι γενικά μια πολύ ακριβή υπόθεση, για αυτό οι περισσότερες χώρες -ακόμα και οικονομικά καλοστεκούμενες- όπως η Γαλλία,Γερμανία,Ολλανδία, Αγγλία και Αυστραλία έχουν μόλις 2-4 πλοία του είδους σε υπηρεσία.

        Η Ελλάδα προσπαθεί σήμερα να χωρέσει ένα πρόγραμμα σύγχρονων πλοίων AAW στο πλαίσιο του φτωχού πορτοφολιού της χώρας, αλλά αυτό δεν θα μπορέσει να είναι στα μεγέθη των αμερικανών ούτε των υπολοίπων που ανέφερα, για αυτό παλεύει με τις FTI μικρότερου εκτοπίσματος.
        Η πιο οικονομικά ρεαλιστική ευκαιρία για απόκτηση πλοίου μεγαλύτερου εκτοπίσματος με εξοπλισμό για AAW ήταν ίσως το σχέδιο Stanflex της Δανίας, αλλά αυτή χάθηκε και δεν ξαναγυρίζει…

        1. -διόρθωση-

          …η εκτίμηση στα 1,8 δις για το μεγαλύτερο Α/Τ με σχεδόν τριπλάσιο αριθμό VLS που θέλουν και γέμισμα είναι νομίζω ουτοπία,

        2. -διόρθωση-

          …η εκτίμηση στα 1,8 δις για το μεγαλύτερο Α/Τ με σχεδόν τριπλάσιο αριθμό VLS που θέλουν και γέμισμα είναι νομίζω ουτοπία,

          1. Ακόμα και 2 να ήταν σε διαμόρφωση AAW, με μια σχετικά μικρή αναβάθμιση του ραντάρ έρευνας και παρακολούθησης θα είχαμε μια ικανοποιητική εικόνα σε περιοχές που απουσιάζει ένα μεγάλο ραντάρ επιτήρησης του εναέριου χώρου…δεν θα προτιμούσα όμως τους Harpoon ως όπλο για ASuW, αλλά ένα ευρωπαϊκό σύστημα με land attack capability π.χ. Exocet η το σουηδικό σύστημα με μεγαλύτερες ικανότητες.
            Η ευκαιρία πάντως πέρασε, και σήμερα πρέπει να κοιτάμε μπροστά, εάν καταλήξουν στις δυο FTI ίσως να υπάρχει και μια προοπτική για τις πιο οικονομικές ΜΕΚΟ Α200 ως αντικατάσταση πλοίων ASW και ASuW, αφού έχουν ανοιχτή αρχιτεκτονική που σημαίνει ευελιξία στην επιλογή εξοπλισμού και οπλισμού την οποία θεωρώ προτιμότερη απο την λιγότερο ευέλικτη των Gowind.

    2. Γιατί εμείς είχαμε μεγαλοπιαστεί και ασχολούμασταν με τους ολυμπιακούς αγώνες, για αυτό. Άλλη ρεμούλα απο εκεί.

  3. Οι δυο belhara θα κοστισουν 2.5-3 δις και οι 6-8 Ευρωκορβετες αλλα τοσα,θα επρεπε να ζητησουμε σαν ενδιαμεση λυση τις δυο Γαλλικες Horison εστω και με ενα μικρο ενοικιο και να καναμε και κρουση-γιατι οχι-και για τις δυο Ιταλικες..

      1. gdmast
        Προφανώς πηγαινοέρχονται και καταλήγουν σε μυστικούς λογαριασμούς φορολογικών παραδείσων, η σε πολυτελές μονοκατοικίες στην Ελβετία…

        1. Και σε πολλά άλλα. Πέρσι το κόστος του δημοσίου αυξήθηκε κατά 2,5%, ήτοι πάνω από 5-5,5 δις. Όταν θέλουν βρίσκουν. Επίσης η χώρα έχει μαξιλάρι 30 δις. Αφού επείγει τόσο πολύ, τι θα πάθαιναν δηλαδή αν ένα 5αληράκι από αυτά πήγαιναν στις Ε.Δ. να τρέξουν κάποια βασικά προγράμματα? Άρα δεν θέλουν.
          Εδώ με το έσκασε ο ιός, ξεφύτρωσαν άλλα 6 δις από το πουθενά. Τι συζητάμε τώρα.

          1. Έχουν πολλά χρόνια που παίζουν αυτό το περίεργο παιχνίδι με τους εξοπλισμούς, ειδικά αυτοί που κυβερνούν σήμερα έχω την εντύπωση ότι έχουν μια ιδιαίτερη αδυναμία στην ΛΜ όπου ρίχνουν πολλά χρήματα ενώ για ευρωπαϊκά πρότζεκτ δεν θέλουν να δώσουν ούτε δραχμή λες και απο την τσέπη τους θα τα πληρώσουν…
            Ενώ δίνουν άνετα περισσότερα απο 2 δις στην ΛΜ για μια αναβάθμιση γιαλαντζί για μαχητικά, έναν επίσης γιαλαντζί εκσυγχρονισμό ΑΦΝΣ που τα ονομάζουν και αλλιώς για να μην φανεί η απάτη και για 4 νέα ελικόπτερα -μιλώντας παράλληλα για ΝΜΑ της ίδιας εταιρίας- ενώ αφήνουν τα υπόλοιπα ακριβοπληρωμένα σύγχρονα μέσα στον αέρα χωρίς υποστήριξη αποφεύγοντας συστηματικά και την παραλαβή των υπολοίπων ΝΗ90 που κρεμούν για να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα παραδόσεων. Εντελώς τυχαία δεν νομίζω να είναι όλη αυτή η εξέλιξη.

    1. Χρήματα υπάρχουν ακόμα και τώρα αυτό που δεν υπάρχει είναι η πολιτική βούληση.
      Υπήρχαν και οι δύο Αδελαίδες (αφού δεν υπάρχουν δισεκατομμύρια αν και διαφωνώ) με κόστος 65 εκατ. ευρώ και για τις δύο αλλά έδειξαν παντελή αδιαφορία.
      Υπήρξαν και οι δύο Ιταλικές Fremm με κόστος 550-600 εκατ. ευρώ η μια αλλά πάλι δεν έδειξαν ενδιαφέρον αν και είχε γίνει ανεπίσημη πρόταση των Ιταλών στην τωρινή κυβέρνηση.
      Αλλά κατά τα άλλα εμείς μιλάμε για δισεκατομμύρια.
      Το υποθετικό σενάριο που ανέφερα δεν μιλάει για το τώρα αλλά στα χρόνια των παχιών αγελάδων όταν τα δισεκατομμύρια ήταν άφθονα και έμπαιναν σε τσέπες διάφορων.
      Ούτε αυτό το κατάλαβες ότι χρονικά μιλούσα για την περίοδο Καραμανλή όπου δεν υπήρχε καμία κρίση και χρεοκοπία;
      Και όπως σου είπε και ο φίλος gdmast τα δισεκατομμύρια πηγαινοέρχονται αλλά αλλού.
      Προφανώς ούτε αυτό το κατάλαβες.
      Η Ελλάδα ακόμα και σήμερα έχει τη δυνατότητα σε βάθος χρόνου να προχωρήσει σε ένα ναυπηγικό πρόγραμμα νέων φρεγατών και να καλύψει όλες τις ανάγκες της.
      Δεν είναι ότι δεν υπάρχουν τα χρήματα που χρειάζονται για τις νέες φρεγάτες αλλά με τα χρήματα που κάνουν οι νέες φρεγάτες θέλουν να εξαγοράσουν ψήφους να συντηρούν τον κομματικό τους στρατό και φυσικά να τρώνε και οι ίδιοι.
      Προφανώς ούτε αυτό το καταλαβαίνεις ή υποκρίνεσαι ότι δεν καταλαβαίνεις.

  4. Λάθος μέρος της είδησης βλέπουμε. Η είδηση είναι ότι

    -τις πήραν το 2008 και το 2020 ξεκινάνε τις διαδικασίες για εκσυγχρονισμό μέσης ζωής, εμείς που πήραμε τις ΜΕΚΟ το 1995 (15 χρόνια πριν), ακόμη μαδάμε την μαργαρίτα

    -ότι η διάταξη του Sylver (ή περίπου Sylver) τους παίρνει 48 Aster, που είναι η ποσότητα που θα θέλαμε ιδανικά για τις δύο AAW Μπελάρες (άλλες κατοπινές μπορούσαν να πάρουν και λιγότερα κελιά)

    1. – Εμείς όταν αγοράζουμε, δεν αγοράζουμε υλικό, αλλά οικόπεδο. Που μπορείς να το αφήσεις ως έχει και 30-40 χρόνια.
      – Στις συζητήσεις για Fremm το 2008 και 2009, οι απαιτήσεις του Π.Ν. ήταν για 48 κελιά.

      1. σε σκαρί που δεν παίρνει 48 κελιά μέχρι σήμερα, επομένως πάλι εκτός τόπου και χρόνου απαιτήσεις. Και τις οποίες απιτήσεις τις συνεχίζουμε στις belharra . Όλοι γύρω μας ναυπηγούν και εμείς πετάμε χαρταετό! Βάλε κάτω τι ζητάς και διαλεξε, δεν είναι δύσκολο.

  5. Ο εκσυγχρονισμός ο σωστός ξεκινά από τα 30 έτη και ύστερα. Γιατί η γριά η κότα έχει το ζουμί. Δείτε εμάς. Με ένα πασαλειμματάκι στις S πάμε αισίως για μισό αιώνα και με ένα ακόμα πασαλειμματάκι στις MEKO βγάζουμε άνετα το 2080, και μετά βλέπουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *