Το άρθρο δημοσιεύθηκε χθες στην αμυντική ιστοσελίδα «C4ISRNET» υπό τον τίτλο «How is the Egyptian Air Force able to operate its fleet of mixed origin?». Το άρθρο, το οποίο υπογράφει ο συντάκτης Agnes Helou, πραγματεύεται το πώς η Αίγυπτος έχει καταφέρει να διασύνδεει και να συντονίζει αποτελεσματικά έναν στόλο μαχητικών αεροσκαφών με τα χαρακτηριστικά της πολυτυπίας και της προέλευσης από διαφορετικές σχολές σχεδίασης. Συγκεκριμένα η Πολεμική Αεροπορία της Αιγύπτου έχει στο οπλοστάσιο της (σε υπηρεσία ή υπό παραλαβή): Ρωσικά μαχητικά Su-35 και MiG-29, γαλλικά Rafale, Mirage-2000 και Mirage-5 και αμερικανικά F-16. Επιπλέον, διατηρεί σε υπηρεσία ευρωπαϊκά Alpha Jet (σε εκπαιδευτικό και σε ρόλο ελαφρού μαχητικού), αμερικανικά αεροσκάφη έγκαιρης προειδοποίησης E-2C HawkEye-2000, ενώ και στα ελικόπτερα, επιθετικά και μεταφορικά, υπάρχουν ρωσικές, κινεζικές και αμερικανικές σχεδιάσεις.

Αυτός ο μεικτός στόλος μαχητικών και μη αεροσκαφών και ελικοπτέρων μπορεί να μοιράζετε δεδομένα και πληροφορίες, αλλά και να συντονίζει τη δράση του αποτελεσματικά μέσω ενός ολοκληρωμένου επίγειου κέντρου διοίκησης και ελέγχου, το οποίο ανέπτυξε η Αίγυπτος με ίδια μέσα. Ενώ είναι αδύνατη η άμεση διασύνδεση των αμερικανικών E-2C Hawkeye-2000 με τα ρωσικά μαχητικά, εντούτοις αυτό γίνεται μέσω του κέντρου διοίκησης και ελέγχου, το οποίο είναι εφοδιασμένο με εξειδικευμένα συστήματα διαβίβασης δεδομένων. Τα συστήματα αυτά δέχονται πληροφορίες από τα μαχητικά αεροσκάφη, τα ραντάρ, ιπτάμενα και εδάφους, και από αισθητήρες, τα επεξεργάζονται, παράγουν ολοκληρωμένη εικόνα τακτικής κατάστασης και διαβιβάζουν την εικόνα αυτή στα μαχητικά αεροσκάφη, ανεξαρτήτως προέλευσης. Το κέντρο αυτό ονομάζεται RISC2 (Radar Integration and Surveillance Command Center).

Το RISC2 αναπτύχθηκε από το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης των αιγυπτιακών Ενόπλων Δυνάμεων, την εταιρία Benha Electronics, η οποία συνδέετε με το Υπουργείο Στρατιωτικής Παραγωγής, το Στρατιωτικό Τεχνικό Κολλέγιο και τις αιγυπτιακές δυνάμεις αντιαεροπορικής άμυνας. Το RISC2 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη διάρκεια της έκθεσης «Egypt Defence Expo 2018». Το σύστημα διαθέτει επιλογές και εργαλεία σχεδιασμού αποστολής, ελέγχου ραντάρ και αισθητήρων, ανεξαρτήτου προελεύσεως, αυτόματα σύστημα ανίχνευσης αεροπορικών σημάτων, δικτυοκεντρικό σύστημα διαχείρισης και σύστημα ασφαλείας από κυβερνοεπιθέσεις. Εκτός των αεροπορικών μέσων, το RISC2 μπορεί να διαβιβάσει δεδομένα και σε πλατφόρμες στη θάλασσα και την ξηρά, καθώς και στα αντιαεροπορικά συστήματα.

Το RISC2 δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα ούτε και με τα διαφορετικά συστήματα αναγνώρισης φίλου ή εχθρού (IFF), καθώς τα συστήματα αυτά, που εφοδιάζουν τα αιγυπτιακά μαχητικά και μη αεροσκάφη και ελικόπτερα, έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι συμβατά με όλα τα συστήματα που χρησιμοποιούν οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας, συνεπώς να αναγνωρίζουν με ασφάλεια τις συχνότητες και τους κωδικούς ως φίλιους. Επιπλέον, η πρόσφατη εκτόξευση και λειτουργία του δορυφόρου επικοινωνιών TIBA-1, το Νοέμβριο 2019, συμβάλει ακόμα περισσότερο στην ομαλή διαβίβαση δεδομένων από τη μια πλατφόρμα στην άλλη. Ο TIBA-1 δεν χρησιμοποιείτε μόνο για πολιτικούς σκοπούς, αλλά και στις στρατιωτικές επικοινωνίες από το σύνολο των Ενόπλων Δυνάμεων της Αιγύπτου.

Comments

  1. Από όσα διαβασα, λογικά θα υπάρχει τέτοια (ίσως απειροελάχιστη – στην καλύτερη περίπτωση) χρονοκαθυστερηση στην διαμεταβιβαση εικόνας ώστε μαχητικά διαφορετικού τύπου στην ίδια αποστολή ενδέχεται να έχουν διαφορετική εικόνα !
    Δεν συμβαίνει το ίδιο βέβαια για στόχους ξηράς ή θάλασσας καθώς μιλάμε για διαφορετικές ταχύτητες.

  2. Οι ίδιοι οι αμερικάνοι συντηρούν μέχρι σήμερα την πολυτυπία μαχητικών και βομβαρδιστικών -η και ελικοφόρων όπως τα ελικόπτερα- αεροσκαφών στην αεροπορία, και μάλλον θα συνεχίσουν να την συντηρούν, ενώ θα μπορούσαν αν το θεωρούσαν χρήσιμο να ομογενοποίησουν τους στόλους στην αεροπορία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *