Το Αμερικανικό Υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε ότι ανέθεσε, στην αμερικανική Lockheed Martin, συμβόλαιο αξίας $ 193.980.348 (με τη διαδικασία της τροποποίησης του παλαιότερου συμβολαίου σταθερής τιμής N00019-19-C-0013) για την κατασκευή τεσσάρων (4) ελικοπτέρων ναυτικής συνεργασίας MH-60R SeaHawk για λογαριασμό της Ελλάδας. Το κόστος των ελικοπτέρων είναι $ 180.000.000, ενώ τα $ 13.980.348 αφορούν στην προμήθεια τριών (3) επιπλέον σονάρ. Η κατασκευή και των τεσσάρων (4) ελληνικών MH-60R SeaHawk θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Φεβρουάριο του 2025 (η ανακοίνωση δεν αναφέρει το έτος έναρξης των παραδόσεων, αλλά μόνο την ημερομηνία ολοκλήρωσης της κατασκευής του συνόλου των ελικοπτέρων).

Τη σχετική ανακοίνωση μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ.

Περισσότερα για τις ικανότητες και τις επιδόσεις των MH-60R SeaHawk μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο:

Comments

        1. @ILIAS

          Θα δείξει εάν επιβεβαιωθεί πως οι Γερμανοί παίζουν μπάλα και κερδίζουν στο 95″!!!

          Οι γάλλοι τα RAFALE οι αμερικανοι τα F35 οι γερμανοί τις φρεγάτες (με ενδιάμεση F123??)και κλείσαμε!

          Όλοι χαρούμενοι
          ([email protected] excluded)

    1. Γίνε σπόνσορας για άλλα 4-6 αν σου περισσεύουν ψιλά.
      Αλλά νομίζω ότι θα ήταν προτιμότερο να ολοκληρωθούν οι παραλαβές των ΝΗ90 για να μην πληρώνουμε έξοδα αποθήκευσης στην εταιρία, και μετά ασχολούμαστε με επιπλέον ελικόπτερα Seahawk.

      1. Τόσο καλή τιμή για τα ελικόπτερα δεν πρόκειται να ξανά βρούμε τώρα είναι η ευκαιρία.
        320 τα θαλασσοδάνεια της νδ 230 του πασοκ μια χαρά φτάνουν για 10 ακόμα ελικόπτερα.

        1. To US Navy πάντως όπως έχουμε ξαναγράψει είχε 35 πλεονασματικά ελικόπτερα του τύπου από τα ακυρωμένα LCS, τα οποία είχε αγοράσει προς $34 εκατ. το ένα. Τέσσερα δηλαδή κοστίζουν $132 εκατ. για το US Navy, εμείς τα παίρνουμε για $194 εκατ.
          https://www.thedrive.com/the-war-zone/26395/the-navy-has-dozens-more-mh-60r-helicopters-than-it-needs-due-to-lcs-debacle

          Γενικά πιστεύω έχουμε πληρώσει πολύ χειρότερα «χαράτσια» από αυτό, τουλάχιστο τα ΜΗ-60R φαίνεται ότι είναι ικανά να εκτελούν την αποστολή τους αποτελεσματικά, σε αντίθεση με άλλες πιθανές αγορές αεροσκαφών stealth που ακούγονται δεξιά-αριστερά αυτό τον καιρό. 😀

          1. Ότι πληρώσαμε χειρότερα, πληρώσαμε χωρίς αμφιβολία και θα πληρώσουμε ακόμα αρκετά όσο θα έχουμε σχέσεις με εταιρίες σαν μια ΛΜ, αυτό είναι νομίζω σίγουρο..

            Ή πλάκα είναι όμως ότι πολλοί γκρίνιαζαν και φώναζαν για τα «πανάκριβα» ελικόπτερα ΝΗ90 που είναι πιο σύγχρονα και στοίχισαν περίπου 35 εκατ. έκαστο, ενώ για τα MH-60 που στοιχίζουν 40+ έκαστο όλοι φαίνονται ικανοποιημένοι και ευχαριστημένοι, ενώ εκτός απο τον εξοπλισμό αποστολής πρόκειται για ένα παλιό σχέδιο με μηχανικό σύστημα ελέγχου πτήσης που ιχυει και για τα υπόλοιπα αεροηλεκτρονικά του ελικόπτερου.

            Σαν να λέμε, ότι οι αμερικάνοι είναι εντάξει να φουσκώνουν τα έξοδα, αλλά όταν πρόκειται για ευρωπαϊκή εταιρία όλοι γκρινιάζουν, θαρρείς και θα αγόραζαν ένα Chevrolet σε τιμή ενός Porsche 911 Carrera για να έχουν την αίσθηση ότι είναι το ίδιο η ισάξιο.

          2. @Ndgi
            Μην συγκρίνεις τις τιμές ενός μεταγωγικού ελικοπτερου-NH90 που πήραμε πριν σχεδόν 15-20 χρονια με αυτές ενός ελικοπτερου ναυτικής συνεργασίας που αγοράσαμε τώρα!
            Aλλο εξοπλισμό αποστολής έχει το NH90 και άλλο το ROMEO
            ’μα θες να συγκρίνεις κοίτα τη ναυτική έκδοση του NH90
            https://www.defensenews.com/industry/2018/03/15/qatar-signs-37-billion-deal-for-nh90-helicopters/

          3. CK

            Μην αρχίσουμε πάλι τα τραγικά για ιδιαιτερότητες.
            Σχολιάζω για τα έξοδα των 2 μοντέλων άδεια χωρίς εξοπλισμό αποστολής, αυτά συγκρίνω.
            Η πλατφόρμα Seahawk είναι ελικόπτερο παλιάς σχεδίασης με ότι αυτό συνεπάγεται, το NH90 είναι ένα σύγχρονο ελικόπτερο με ανώτερες πτητικές επιδόσεις.
            Πόσο ζητούσε η Sikorsky για το ίδιο ελικόπτερο χωρίς τον εξοπλισμό αποστολής που πάει έξτρα γιατί έρχεται απο άλλη εταιρία, και πόσο ζητάει μετά την συγχώνευση η την εξαγορά απο την ΛΜ πρίν απο λίγα χρόνια;
            Αυτό ψάξε πρώτα πρίν προχωρήσεις σε οποιαδήποτε συμπεράσματα.

            Η USAF ως μεγαλύτερος πελάτης της ΛΜ, προτίμησε ένα ευρωπαϊκό MH-139 αντί για το HH-60 που πρότεινε η ΛΜ, ψάξε γιατί και σε ποια κριτήρια στηρίχθηκε αυτή η απόφαση την οποία πάλεψε να ανατρέψει η ΛΜ με τις γνωστές σαχλαμάρες που συνηθίζει.

          4. Μπαγλαμάδες οι Ινδοί που δεν πληρώνουν ούτε 30 εκατ. για το MΗ-60 μάγκας και έξυπνος ο Έλληνας που σκάει 40+ για το ίδιο ελικόπτερο. Ίσως να λένε όμως και ψέματα, ΑΕ αντίθεση με εμάς στην Ελλάδα που λέμε πάντα την αλήθεια στα εξοπλιστικά.

            Role of MH-60 Romeo helicopters in the Indian Navy
            ET Online | 21 Feb 2020, 02:02 PM IST

            https://m.economictimes.com/news/defence/role-of-mh-60-romeo-helicopters-in-the-indian-navy/specifications/slideshow/74240015.cms

          5. Ndgi
            nh90??

            Δεν υπάρχουν και πολλοί χρηστες του να είναι ευχαριστημένοι με τον τύπο!!!
            https://corporalfrisk.com/2018/03/03/of-helicopters-and-high-costs/
            Τι κόστος ανά ώρα πτήσης έχει?
            https://www.scoop.co.nz/stories/PA1704/S00268/rnzafs-nh90s-unreliable-money-guzzlers.htm
            https://militarywatchmagazine.com/article/norway-s-european-made-nh90-nightmare-helicopters-fall-short-of-expectations-would-the-american-seahawk-have-been-a-better-choice

            Το mh139 είναι σχεδόν στο μισό βάρος του hh60

            Aλλη κατηγορια το ένα από το άλλο!

          6. @ ndgi
            Mονο που η Ινδια εχει ΑΕΠ γαλλιας και θέλουν ποσότητα στα οπλικά συστήματα, άρα και με το πιο φθηνό συμβιβάζονται αρκεί να κάνει την δουλειά του.

          7. CK

            Υπήρξαν προβλήματα, αλλά αυτό ανήκει στο παρελθόν και οι παραγγελίες έχουν αυξηθεί σύμφωνα με πρόσφατες ειδήσεις και ανακοινώσεις, για 2 εκδόσεις στο γερμανικό ναυτικό -μια για ASW και μια για SAR- και μια επιπλέον έκδοση για την Γαλλία για ειδικές αποστολές -με τον ανάλογο εξοπλισμό εννοείται και όχι όπως τα ελληνικά που άλλα λένε και άλλα έκαναν- που ανακοινώθηκε επίσης πρόσφατα στο παρόν ιστολόγιο.

            Υπάρχουν και άλλες περιπτώσεις πτητικού υλικού -όπως ένα F-15E η ένα ΕΗ-101 και το νέο CH-53 που δεν θα φτάσουν σε μεγάλους αριθμούς- που δεν σημείωσαν αριθμούς παραγωγής και πώλησης όσο ένα Spitfire ούτε πρόκειται να τους φτάσουν ποτέ, αλλά αυτό δεν σημαίνει αυτομάτως ότι είναι λιγότερο ικανά η αποτυχίες.
            Εάν αξιολογείς συνέχεια ένα προϊόν μόνο απο τους αριθμούς πωλήσεων θα έπρεπε να παραδεχτείς και ότι στην μεταπολεμική εποχή τα καλύτερα μαχητικά αεροσκάφη στην ιστορία είναι το Mig-15 η το 17 αφού παράχθηκαν σε 17.000+ και 10.000+ Μονάδες, εάν θέλεις συνέχεια να το προσεγγίζεις με τους αριθμούς πωλήσεων.

            Οι αριθμοί των αμερικανικών προϊόντων στηρίζονται στις παραγγελίες της Αμερικής ενώ στις εξαγωγές είναι συγκριτικά πολύ λιγότερες σε αριθμούς, αφού την μερίδα του λέοντος την έχουν πάντα οι αμερικάνοι στα αμερικάνικα προϊόντα, είτε πρόκειται για μαχητικά είτε για ελικόπτερα και οτιδήποτε άλλο προϊόν μαζικής παραγωγής.

            Ενδεικτικά για τις πωλήσεις ελικοπτέρων ευρωπαϊκής προέλευσης, αλλά και για να δεις ότι οι αμερικάνοι αγοράζουν μάζα για τις ανάγκες τους που εκτοξεύουν τους αριθμούς πωλήσεων, με επισήμανση για το μοντέλο ΝΗ90 είναι το παρακάτω.

            Airbus Helicopters Boasts Rise in Military Rotorcraft Sales
            January 27, 2017

            «The increase in military sales was «significantly higher than previous years,» Faury said. «It is the same in orders,» he added, although there were no details in percentage terms.

            The company, based in Marignane, southern France, won «very important military contracts last year,» boosting the number of units and also the value «very significantly,» he said.

            Orders for the light H145M helicopter showed the importance of converting a civil platform into a military version, he said.

            Much of the 2016 military sales were due to deliveries of the NH90 transport helicopter and the 19 Tiger attack helicopters, he said. Last year saw the handover of the 300th NH90. A US selection for service of the Lakota program was a big boost for the company in the service sector.»

            https://www.defensenews.com/air/2017/01/27/airbus-helicopters-boasts-rise-in-military-rotorcraft-sales/

            Ωραίο και χρήσιμο το Seahawk αλλά δεν θα μείνουμε 100 χρόνια σε αυτό επειδή αρέσει. Ο εξοπλισμός αποστολής μπορεί άνετα να εγκατασταθεί σε άλλο μοντέλο με υψηλότερες επιδόσεις και λιγότερες απαιτήσεις στην συντήρηση με ψηφιακά συστήματα διάγνωσης προβλημάτων.
            Οι Γάλλοι όπως και οι Γερμανοί που αντικαταστούν το μοντέλο Lynx με το ΝΗ90 η και οι Ισπανοί που πήραν επίσης το ελικόπτερο δεν φημίζονται πλέον για τις σπατάλες στους εξοπλισμούς. Ειδικά οι Γερμανοί που δεν θέλουν να ξοδέψουν πολλά χρήματα για αμυντικους εξοπλισμούς.

          8. Συμπληρωματικά στα παραπάνω που έγραψα.
            A look into the future – the new NH90 Sea Tiger helicopter

            German Navy – discover the possibilities!

            Frigate captain Sebastian Goldstein

            July 16, 2020

            «All in all, it can be said that with the arrival of the NH90 Sea Tiger, the fleet will have a significantly more potent naval warfare agent. However, due to the long-term participation in stabilization missions such as «Atalanta» or «UNIFIL», the tactical use of the on-board helicopters, including their integration in combat situations, is no longer present. From the perspective of the squadron, the moving fleet does not think enough about how much these flying operations centers could change the way a maritime task group operates. If the Navy realizes that the NH 90 Sea Tiger is not a Sea Lynx Version 1.3 and reacts accordingly, the fleet can tap the full potential of the on-board helicopter.»

            https://esut.de/en/2020/07/fachbeitraege/21314/blick-in-die-zukunft-zum-neuen-bordhubschrauber-nh90-sea-tiger/

          9. @Ndgi

            Ποιο έχει λιγότερες απαιτήσεις συντηρήσεις???

            Δεν διάβασες ότι το Νορβηγικό Ναυτικό εκτιμά το κόστος ανά ώρα πτήσης των naval NH90 στα 23000$/h έναντι 4000$/h των Sea Hawk??

            Το ελικόπτερο αυτό είναι πολύ ακριβό και στη χρήση και στη συντήρηση
            Κανένας χρηστης δεν είναι ευχαριστημένος!

            Δεν είμαστε οι μονοι χρηστες με το μεγαλύτερο μέρος του στόλου καθηλωμένο
            αρκετοί αναγκαστικαν να πάρουν και Black Hawk να κάνουν τη δουλειά τους!

            Οι Γερμανοί και οι Γάλλοι το συνέχισαν για να κρατήσουν τη βιομηχανία τους ζωντανή

          10. Γιατί μένεις σε μια περίπτωση που ανήκει -αν θυμάμαι σωστά- επίσης στο παρελθόν, εσύ δεν είσαι αυτός που λέει για τα προβληματικά αμερικάνικα πλοία και μαχητικά 5ης γενιάς ότι θα «στρώσουν» στην συνέχεια, και μας πιπιλίζεις ξανά την ίδια καραμέλα με τα ελικόπτερα της Νορβηγίας;
            Με τα υπέρμαχητικα 5ης γενιάς που πήραν μήπως δεν έχουν προβλήματα, η εκείνα δεν μετράνε επειδή είναι αμερικάνικα «και θα στρώσουν» στην συνέχεια;

            Αν υποστήριζες ανάλογη θέση για τα αμερικάνικα πλοία της συμφοράς που έχουν θέματα σαν αυτά περιγράφεις για τα ελικόπτερα θα έλεγα εντάξει, αλλά εκεί λες ακριβώς το αντίθετο, με συνέπεια να αυτό-ακυρώνεις ο ίδιος αυτά που υποστηρίζεις για εκείνα τα συστήματα που σου αρέσουν.

            Συνέχισε να εθελοτυφλείς και να πουλάς παραμύθια μάρκας ΛΜ με ειδήσεις που είναι περσινά ξινά σταφύλια.
            Εγώ παρατηρώ όπως έχω επισημάνει -με σχετικές παραπομπές- ότι τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι όπως τα παρουσιάζουν οι αμερικανοπληκτοι στο ελλάντα που συνηθίζουν να παρά φουσκώνουν τα πράγματα εκεί που τους συμφέρει, για ν ξηνχαλασρι το παραμύθι των ανώτερων αμερικανικών συστημάτων.
            Ούτε θέλω να πείσω κανέναν ούτε απαιτώ να συμφωνήσεις, ούτε μασάω σανό μάρκας ΛΜ που αραδιάζουν στο πεντάγωνο ορισμένοι οπαδοί και ανεπίσημοι συνεργάτες της εταιρίας.

          11. @nDGI
            https://corporalfrisk.com/2018/03/03/of-helicopters-and-high-costs/
            Δεν είναι μια περίπτωση οι Νορβηγοί
            το ελικόπτερο αυτό είναι πολύ ακριβό στη χρήση και κανένας χρηστης δεν είναι ευχαριστημένος
            Από τους Σουηδούς(19000$/fh)
            μέχρι τους Νέο ζηλανδούς!!
            https://sites.google.com/site/nzdef2030/flaws-in-nz-military/air-force

          12. CK

            Υπάρχουν ανάλογα και χειρότερα προβλήματα με το F-35 αλλά εκεί εσύ υποστηρίζεις ακριβώς το αντίθετο, λέγοντας ότι το αεροσκάφος έχει πελάτες απο πολλές χώρες και συνεπώς είναι όλα εντάξει.
            Εγώ σου λέω λοιπόν ότι και το ΝΗ90 έχει πελάτες απο 17 χώρες που το αγόρασαν και το λειτουργούν παρά τα προβλήματα που υπάρχουν.
            Οι παραγγελίες συνεχίζονται και αυξάνονται σταδιακά όπως επισήμανα με τις παραπάνω παραπομπές, η παύση παραλαβών ανοίκει στο παρελθόν και τα προβλήματα που οδήγησαν σε αυτή έχουν αποκατασταθεί, συμπεριλαμβάνοντας και το ζήτημα των διαβρώσεων που λύθηκε με προστατευτική επίστρωση αφού αυτή δεν υπήρξε εξαρχής στο πακέτο για την ναυτική έκδοση του ελικόπτερου.
            Οπότε οι ενστάσεις σου αφού δεν ισχύουν και για το F-35 που συνεχίζει να εμφανίζει σοβαρά προβλήματα, δεν στέκουν όσον αφορά εμένα. Ούτε χρειάζεται να πω περισσότερα στο θέμα, αφού πιστεύω ότι εξηγήθηκα με το παραπάνω.

        1. Oταν εχεις μαθει (νομιζεις δηλ.) οτι εχεις ενα στρατο αναλωσιμο τα NH σιγουρα δεν ειναι κυριο οπλικο συστημα κατα πρωτων, κατα δευτερων υπαρχουν οι ΕΔ το συνολο δηλ, οσο μπορεις να το καταλαβεις.

    2. Λιγα ??
      11+4= 15 SEA HAWK
      Πόσες φρεγάτες μπορεί να φέρουν sea hawk? 4 meko + 3 s = ?

      Το 025 που θα τελειώσει η παράδοση θα έχουμε παραλάβει καμια καινούργια MMSC/F?/BEL?/???

      1. Αποσπασματικές αγορές λέγονται αν το εχεις ακούσει με 3 τύπους ναυτικών ελικοπτέρων με διαφορετικές δυνατότητες κύριων συσκευών όπως το σοναρ .Παρήγγειλαν 5+3+4 . Καραγκιοζιλίκια .
        Επίσης άκουσες το αλλο κουλο για τα 3 σοναρ … 4 ελικοπτερα 3 σόναρ !!!Το 4ο που πήγε οεο !!!Δεν δίνουν πληροφορίες …
        Τα ελικόπτερα λειτουργούν στο αιγαιο και χωρίς τις φρεγάτες δεν χρειαζετε να πηγαινουν πάντα παρέα .Και ναι τα ναυτικα ελικόπτερα επρεπε να ειναι γυρο στα 22-23, στη χειρότερη 18 .Μιλαμε για περιοχες απο την καρπασια μεχρι την θρακη και τον εβρο θα αναπτυχθεί στόλος .Τι είπα τώρα , ο μογγολος ειναι στα ανοικτα της κρηρης και δεν..Ποια καρπασια …

        1. Ακριβώς
          Αντί να εκσυχρονίσουν τα υπάρχοντα πάνε να παραγγέλνουν αλλα
          Με τελείως διαφορετικά avionics και cockpit από τα υπάρχοντα
          Θα μπορεί πλήρωμα από τα πρώτα να πετάει τα ROMEO και αντίστροφα
          Δεν νομίζω!!
          Από τεχνικής υποστήριξης /logistics/εκπαίδευσης ΜΠAΧΑΛΟ
          Τη λέξη ομογενοποίηση και τυποποίηση υλικού μάλλον δεν την ξέρουν
          Να επιχειρούν τα SH ανεξάρτητα από πλοία δύσκολο για πολλούς λόγους

          1. Υπάρχουν κιαλοι παράγοντες εκτός της πολυτυπίας και των επιχειρησιακών αναγκών .
            Ξανά ελικόπτερα θα αγοραστούν οταν αντικατασταθούν οι ΜΕΚΟ .Που σημαίνει οτι σε αυτά τα 20 χρονια οι διαθεσιμότητες των ελικοπτέρων θα πέσουν =φρεγάτες χωρίς ελικόπτερα=κενά=μειωμένες δυνατότητες=θα κλαίμε αν μας λείπει πχ 1 .Μέχρι τώρα είχαμε μπόλικα ΑΒ παίρναμε από το 1 βάζαμε στο άλλο και είχαμε άμεσα ελικόπτερα .Με τα οριακά σε αριθμό S70 τι θα γινει ? Τωρα λοιπόν επρεπε να αγορασουμε 7 … Η τιμη ειναι πολυ καλη για να το αφήσουμε .Πρεπει να γινει τροποποιηση της συμβασης .

          1. Βασικά ειναι 5+3+3+4 .
            Τα 8+3 έπρεπε τώρα να αποκτήσουν ίδιες δυνατότητες με τα Romeo και να αγοραστούν ακόμα 7 Romeo .Δεν ειναι μακριά ο χρόνος που θα πρέπει να αποσυρθούν τα πρώτα S-70B αν δεν γίνει σοβαρή αναβάθμιση (που δεν θα γίνει ) . Η τιμη ειναι πολυ καλη και πρεπει να γινει τροποποηση της συμβασης ..Ετσι και αλλιως η αρχικη απαίτηση έλεγε για 7 ελικόπτερα και αυτά εγκρίθηκαν απο τους αμερικανους

          1. Οτι δεν λεν γιατί ειναι !!! Η πληροφορία ηταν το πρόβλημα … Οποτε τα 8 παλαιότερα ελικοπτερα 1990 μενουν οπως ειναι απο κυριες συσκευές

          2. Τα 3 ANAQS-22 – ALFS είπαμε πάνε στα παλαιότερα S-70B, αν προχωρήσει και η επέκταση της παραγγελίας με τα 3 επιπλέον ROMEO, είναι σχετικά καλά τα πράγματα, αν γίνει και μια προσπάθεια να έρθουν τα παλαιότερα 11 περισσότερα κοντά στα ROMEO.
            Αν ολοκληρωθεί η αγορά θα μιλάμε για 4+3+3 νέα ANAQS-22 στο στόλο.

          3. H χρήση των HELRAS ήταν προβληματικη από την μανα τους ή λόγω κακης συντηρησης;Ρωταω γιατι περιγραφεται ως κορυφαιο συστημα στην βιβλιογραφια, με δυνατότητα αποκάλυψης υποβρυχίων στα 60 νμ.Τέτοια έχουν και οι γείτονες στα ελικόπτερα τους στο σύνολο του στόλου.

        2. To συμβόλαιο ειναι 4+3 ROMEO και αν ολοκληρωθεί δεν ειναι αποσπασματική αγορά, αν συνομολογήσει κανείς ότι τα 3 έξτρα σόναρ που πάνε στα παλαιότερα S-70B.
          Χρειάζεται βεβαια και ένα συμμάζεμα στα παλαιότερα είναι αλήθεια, ομως η ολική αναβάθμιση σε επίπεδο R ειναι ασύμφορη, σε σχέση με την αγορά νέων ελικοπτέρων.

          1. H χρήση των HELRAS ήταν προβληματικη από την μανα τους ή λόγω κακης συντηρησης;Ρωταω γιατι περιγραφεται ως κορυφαιο συστημα στην βιβλιογραφια, με δυνατότητα αποκάλυψης υποβρυχίων στα 60 νμ.

      1. Εάν διαθέτανε τα περισευομενα ελικόπτερα σε πελάτες προφανώς θα χαλούσαν τa profits της Sikorski
        Δείτε τα παρακάτω δημοσιεύματα
        Οι Ινδοί όπως και εμείς θα πάρουμε καινούργια ελικόπτερα

        https://www.navytimes.com/news/your-navy/2019/02/05/watchdog-navy-bought-too-many-helicopters/

        To mitigate the financial damage, the service plans to rotate the excess helicopters into operations every two to three years in order to reduce the accumulated flight hours across the fleet, according to the report.

        https://www.navalnews.com/naval-news/2020/05/21-mh-60r-seahawk-maritime-helicopters-on-order-for-the-indian-navy/

  1. Ναι οκ, πολύ καλά ε/π, αλλά περιμένουμε και άλλα 6 ΝΗ90 κ.λπ.
    Κάποια στιγμή θα πρέπει να αποφασίσουν για λιγότερους τύπους.
    Αρχίσαμε πάλι τα γνωστά, δηλ. μικρές αποσπασματικές αγορές.
    Ειδικότερα το ΠΝ, επειδή έχει σαν σύνολο περίπου ίδιες ανάγκες, θα πρέπει να έχει ΕΝΑ και μόνο τύπο ε/π.
    Επίσης, θεωρώ εξωφρενικά μεγάλο το χρόνο παράδοσης από τη στιγμή της υπογραφής.
    5 χρόνια? Μα 5 χρόνια? Εκτός και εμείς δεν υπολογίζουμε νωρίτερα φ/γ και έτσι τους είπαμε για τότε για να πετάξουμε και πιο πίσω τις πληρωμές.

    1. Πολύ καλά ελικόπτερα και έχουν μάτια σαν γαρίδες όπως του κουλη δηλαδή.
      Να πάτουμε κι άλλα.
      Αλήθεια με τα nh 90 θα τραβήξει πολύ ακόμα η καθυστέρηση;

  2. Η συμφωνια για την αποκτηση των romeo εγινε απο εποχη αποστολακη και η πολυ καλη τιμη γιατι μας βαζουν σφηνα στην γραμμη παραγωγης των 24 της ινδιας αν δεν κανω λαθος, η αποκτηση των τουρκικων 214 τα φερνει αλλωστε

  3. Αργά και από λίγο … 5 χρόνια για παράδοση 4 ελικοπτέρων!

    «Αγοράζουμε 4 ελικόπτερα» … η ανακοίνωση είναι αυτή που μετράει και μένει στον κόσμο! … δλδ κόψαμε την κορδέλα των εγκαινίων για το πόπολο, το πότε θα παραδοθεί το έργο δεν έχει και τόση σημασία και κλωτσάμε το καρτάλι να πάει παρακάτω.

    Η πρώτη νέα φρεγάτα το βλέπω να παραδίδεται από το 2030 και μετά, άλλα τις υπογραφές θα τις ρίξει αυτή η κυβέρνηση προς το τέλος της θητείας της, όπως κάναν οι προηγούμενοι με τα Viper!

    Προέχει το ζεστό χρήμα σε επιδόματα, τα συμβόλαια εξοπλιστικών τα υπογράφουμε μεν, άλλα το οικονομικό κομμάτι (εκταμιεύσεις ή εγγραφή χρέους με την παραλαβή) καλό είναι να το διαχειριστούν οι επόμενοι.

    1. Σωστή παρατήρηση.
      Ωραίο παιχνίδι παίζουν στις πλάτες των φορολογουμένων.
      Ο ένας ρίχνει την μπάλα στο άλλο, και παράλληλα παριστάνει και τον δημιουργό για τους ανυποψίαστους που χάφτουν αβέρτα πολιτικό παραμύθι.

    2. Οι υπογραφες επρεπε να πεσουν απο την εποχη καραμανλη … το οτι καθυστέρησαν δεν φτεν αυτοι που βαζουν την υπογραφή σήμερα …Επισης στις επόμενες εκλογές παιζει πολυ οι επόμενοι να ειναι ιδιοι με τους προηγούμενους ..

  4. Μην γκρινιάζουμε συνέχεια
    Πολύ καλή κίνηση για να αποσυρθούν τα ταλαιπωρα ab212w, άρα αφού δεν υπάρχουν πλέον S70 περνουμε τα πιο καινούργια και πιο καλά S60romeo.
    To ίδιο ε/π με τους ίδιους κινητήρες άρα υπάρχει ομοιοτυπια, φυσικά και έχει άλλα ηλεκτρονικά πιο σύγχρονα.
    Τα aegean hawk δεν είναι και τόσο παλιά που λένε κάποιοι νομίζω 2 είναι 25ετιας και τα άλλα είναι 15-20ετιας. άρα θα τα έχουμε όλα για 20-30 χρόνια ακόμα, σωστός εκσυχρονισμος να γίνει στα ηλεκτρονικά, καθώς νομίζω τα σόναρ των περισσότερων είναι αρκετά σύγχρονα.
    Με 11+4=15 ε/π κλείσαμε για μια 20ετια στο ναυτικό αφού πάνω από 13 φρεγάτες δεν προκειτε να έχουμε, και 2 να κάνουν τον κύκλο τους για την περιοδική συντήρηση, βγαίνει ακριβώς.
    Και με τα 4+1 P3 Orion (ναι ήταν λάθος, αλλά μην το αναμασάμε πάμε παρακάτω) με ηχοσημαντηρες-τορπίλες-Link16, (δεν έχω την απαίτηση να έχουν και αντιπλοικους, για τα υ/β μόνο οι τορπίλες τους χρειάζονται)
    Βλέπουμε ότι το ΠΝ έχει στον Asw αγώνα εχει σχεδιάσει τα πάντα για την επόμενη 20ετια.
    Ας πούμε και ένα μπράβο μια φορά, (στους επιτελείς του ΠΝ).
    Επόμενο βήμα ότι φρεγάτες του φορτώσουν οι πολιτικοί να προσπαθήσει να τις κάνει όσο το δυνατόν καλύτερες.
    Ας μη γελιόμαστε έτσι θα γίνει, ότι πλοία του φορτώσουν θα πάρει,δεν έχει το ίδιο ευχερεια επιλογής.
    Δεν θέλω να ξαναπώ το Ονομα της πλέον υποψήφιας να μας Φορτωθει, ελπίζω να γίνει το θαύμα να την αποφύγουμε, αν πάλι δεν γίνει είπαμε υποχρέωση του ΠΝ να την κάνει μέσα στους περιορισμούς του κόστους που θα εχει όσο το δυνατόν καλύτερη.

  5. Τελικά χάρηκα με την αγορά αυτή καθώς προκύπτει μια ευχάριστη έκπληξη

    1) Όταν από παλιά έλεγα ότι τα πουλάνε με μεγάλη έκπτωση, τελικά είχα δίκιο γιατί τα παίρνουμε πολύ φτηνά τελικά και φυσικά πολύ φτηνότερα από όσο έλεγαν οι διάφορες διαρροές παλαιότερα με τέτοια τιμή ας έπαιρναν 6 κομμάτια

    2) Το δεύτερο ενδιαφέρον είναι ότι ναι μεν παίρνουμε από αυτά που είχε παραγγείλει το ΠΝ των ΗΠΑ, αλλά όχι από τα έτοιμα, αλλά από νεοκατασκευασμένα του κουτιού με επέκταση της παραγγελίας των ΗΠΑ. Αυτό είναι καλό γιατί θα είναι εντελώς του κουτιού, κακό γιατί θα έρθει αργότερα.

    3) Αυτό με τα 3 σόναρ θα το εξηγήσει κανείς? Μήπως περισσεύει κανένα ολόιδιο καινούργιο από ελικόπτερο που να σκοπεύουν να αποσύρουν, είναι δεύτερα/ανταλλακτικά σόναρ και τα πρώτα είναι ήδη στην τιμή,, τι γίνεται με αυτό?

    1. Με προσεκτικότερη ανάγνωση: «….προορίζονται για την αντικατάσταση ισαρίθμων σόναρ τύπου HELRAS με τα οποία είναι εξοπλισμένα τα 3 ελικόπτερα S-70B Lot 1 Group 1 και έχει κριθεί προβληματικό».
      Τα 3 ΕΠΙΠΛΕΟΝ sonar, είναι για 3 S-70B Lot 1 Group 1 ώστε να αντικαταστήσουν το προβληματικό τους sonar.

      1. Ευχαριστώ, ήμουν σίγουρος ότι θα είχε μια λογική εξήγηση, ενδιαφέρον, αν είναι ίδιο με το σόναρ των 4 νέων τουλάχιστον θα υπάρχει μια μεγαλύτερη ομοιοτυπία στο σόναρ, καθώς θα το φορέσουν και μερικά παλιά

  6. Υποτιθεται οτι υπηρχαν ετοιμοπαράδοτα Romeo. Γιατι οχι απο αυτά? Δε μας τα πούλαγαν?

    Τα υπάρχοντα Seahawk θα τυχουν καποιας συντηρησης και αναβάθμισης?

    Τι οπλισμό θα φέρουν τα Romeo? Τορπίλη? Antiship missile? Link 16 θα υπάρχει?

    1. @TASMO
      Το Link 16 πλέον το θεωρώ αυτονόητο αν και τα πλοία μας δουλεύουν το Link 11 αλλά μετά την αναβάθμισή τους οι ΜΕΚΟ θα φορέσουν το Link 22 οπότε και τα ελικόπτερα επιβάλλεται να το έχουν ήδη φορεμένο.

      1. Στην περσινή σχετική ανακοίνωση πάντως, όταν μιλούσαν για συνολικά 7 ελικόπτερα αν το είδα σωστά, δεν αναφέρει κάν για Link16 στην λίστα που δημοσίευσε η αρμόδια αμερικανική υπηρεσία.

        Μετά την περικοπή στους αριθμούς, αφού έπεσαν στα ελικόπτερα απο τα 7 που έλεγα ότι θα πάρουν, ίσως να υπήρξαν και επιπλέον περικοπές για οικονομικούς λόγους.

        WASHINGTON, July 12, 2019 – The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Greece of MH-60R Multi-Mission Helicopters with support for an estimated cost of $600 million. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale on July 12, 2019.

        https://www.dsca.mil/press-media/major-arms-sales/greece-mh-60r-multi-mission-helicopters

          1. CK

            Ή μείωση του ποσού για το πρόγραμμα σε σύγκριση με την περσινή ανακοίνωση, είναι πολύ μεγάλη και θα λείψουν μάλλον πολλά περισσότερα στο πακέτο εξοπλισμού, αφού δεν θυμάμαι να διάβασα ούτε αναφορά σε θερμοβολίδες με τους απαραίτητους εκτοξευτές.

            Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις των ποσών στην περσινή «συμφωνία» για 7 ελικόπτερα MH-60R το 51% η τα 301 εκατ. 7×43 εκατ. ανα μονάδα -υπολόγισα στο περίπου- του ποσού των 600 εκατ. θα πήγαινε στα ελικόπτερα, ενώ το υπόλοιπο 49% αφορούσε τον εξοπλισμό και παρελκόμενα.

            Στην φετινή ανακοίνωση του παρόν άρθρου όπου το πόσο έπεσε σε λιγότερο απο 200 εκατ. τα 160 εκατ. απο τα συνολικά 190 για το πρόγραμμα θα πάνε στα ελικόπτερα και το υπόλοιπο στα παρελκόμενα, με συνέπεια να έχουμε μια εντελώς διαφορετική αναλογία, απο αυτά τα στοιχεία ο καθένας μπορεί να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα για τον εξοπλισμό που περιλαμβάνεται στο πακέτο.

  7. Ακόμη και να θεωρηθεί αποσπασματική αγορά,τα ελικόπτερα αυτά θα είναι αναγκαία για την ανακάλυψη των ΤΝ 214 ΑΙΡ που θα γυροφέρνουν στο Αιγαίο και όχι μόνο… Το θέμα είναι να προχωρήσουμε ταχέως, 1) σε 2 ακόμη ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ για το στόλο των Υ/Β αφού ήδη είμαστε οι πρώτοι χρήστες (εμένα δεν θα με χαλούσαν καθόλου και τα scorpene, αλλά …πολυτυπία….) και 2) να μπορούσαμε να αποφεύγαμε τις ΜΜSC και στη θέση τους να προβαίναμε σε αγορά αντίστοιχου τουλάχιστον αριθμού FFGx ή Bell και μιλώ πάντα για γενικών καθηκόντων διότι δε νομίζω ότι μπορούμε να «σηκώσουμε» καθαρά αντιαεροπορικές φρεγάτες στον Π/Υ …

    1. Πολυτυπία ? Καταρχήν δεν χρειαζετε ολα τα υποβρύχια να ειναι γερμανικά οπως ολες οι φρεγατες δεν ειναι γερμανικές .Θεωρώ οτι ηρθε το τελος για γερμανικές παραγγελίες υποβρυχίων … πολλά συστημα τους ετσι και αλλιώς ειναι κοινά ή μπορούν να ειναι κοινά με τα Γαλλικα . Επίσης αν πάρουμε ξανά »παπανικολης» δεν θα ειναι ειναι ιδιο με αυτο που εχουμε!.Περασαν 20 χρονια απο τις προδιαγραφές του παπανικολη .CMS κυριες συσκευες ολα άλλαξαν ….

  8. Πάντως μια που βγήκαν τελικά πολύ φτηνότερα από όσο θρυλούνταν επί τόσο καιρό, μήπως το κονδύλι που θα περισσέψει, να μπορούσε να ξοδευτεί για μια καλή αναβάθμιση στα Aegean Hawk ώστε:
    -και να βελτιωθούν οι επιδόσεις τους, και
    -να αυξηθεί το επίπεδο ομοιομορφίας τους με τα Ρομέο

    ΥΓ Επειδή πολλοί λένε να αποσυρθούν τα ΑΒ 212, σε μερικά άρθρα που αναφερόταν στο ξετρύπωμα τουρκικών υποβρυχίων, μου είχε κάνει εντύπωση ότι σε 1-2 περιπτώσεις τα Aegean Hawk δεν τον βρήκαν αλλά αντίθετα το βρήκαν τα ΑΒ 212 (νομίζω το είχα διαβάσει σε περιγραφή του σκηνικού στον Καφηρέα και σε ένα άλλο μέρος). α) ισχύει? β) αν ισχύει γιατί, έχουν κάτι καλύτερο, ή γενικά είναι και αυτά καλά? γ) αν είναι και αυτά καλά, γιατί να τα αποσύρουμε? ας αράξουν σε κανα νησί, δ) αν είναι να τα αποσύρουμε, δεν μπορούν να έχουν άλλο ρόλο> (πχ να τα δώσουν στο ΕΚΑΒ)

  9. Θετικό που υπογράφτηκε το πρόγραμμα των Romeo.

    Ένα πρόγραμμα που αφορά 4+3 Romeo από την εποχή που ΥΕΘΑ ήταν ο Αποστολάκης.

    Παρένθεση
    Ο Αποστολάκης που χάρη στις δικές τους προσπάθειες και το δικό του ρίσκο τότε παρέλαβε και ολοκλήρωσε την κατασκευή των υποβρυχίων U 214 όταν κάποιοι άλλοι τότε διέρρεαν πως τα υποβρύχια «γέρνουν» προκειμένου να μην πληρώσουν τις δόσεις των υποβρυχίων στην εταιρία, και κάποιοι άλλοι έλεγαν πως δεν πρέπει να παραληφθούν και θα πρέπει να πουληθούν διότι το Παπανικολής είναι ένα «γρουζούζικο» υποβρύχιο, αυτό είχε πει τότε ανώτατος αξιωματικός του ΠΝ!

    Σήμερα όλοι πανηγυρίζουν για τα «αόρατα» υποβρύχια κλάσης Παπανικολής αλλά κανείς δεν λέει ποιοι ήταν αυτοί που ξεπέρασαν τα γνωστά νεοελληνικά εμπόδια και κουτοπονηριές ώστε σήμερα να έχουμε στα χέρια μας αυτά τα υποβρύχια.
    Κλείνω την παρένθεση.

    Εκ πρώτης το ότι θα ολοκληρωθεί το πρόγραμμα το 2025 ακούγεται κάπως μακρινό σε σχέση με τις πληροφορίες που είχαμε και θέλω να πιστεύω πως το χρονοδιάγραμμα αφορά το σύνολο των Romeo δηλαδή 4+3 που είναι η προαίρεση.

    Δεν συμφωνώ με τους φίλους που λένε ότι είναι ακριβά.

    Σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες το κόστος αυτό περιλαμβάνει τα πάντα από FOS μέχρι όπλα, ανταλλακτικά, υποδομές.

    Το θέμα όμως για μένα είναι αλλού.

    Η LM πήρε το πρόγραμμα των Romeo (4+3) έχει πάρει ήδη τον εκσυγχρονισμό των P-3 Orion έχει πάρει ήδη τον εκσυγχρονισμό τον 84 F-16 σε Viper ενώ σύμφωνα με αυτά που λέει η κυβέρνηση θα της δοθεί σύντομα και παραγγελία για για 20 F-35.

    Οπότε ποιος ο λόγος να της δοθεί και το πρόγραμμα των νέων φρεγατών ειδικά από τη στιγμή που δεν έχει ένα κατάλληλο πλοίο για το Πολεμικό Ναυτικό;

    Ναι μεν αντιλαμβάνομαι μέχρι ένα σημείο την διπλωματία εξοπλισμών αλλά η νέα φρεγάτα πρέπει να μας δώσει ουσιαστικό πλεονέκτημα και τα όποια χρήματα να πιάσουν πραγματικά τόπο.

    Σύμφωνα με παλαιότερο άρθρο
    https://defencereview.gr/polemiko-naytiko-oi-belharra-hn-dinoyn-ti-poiot/

    Το κόστος για κάθε MMSC είναι 500 εκατ. χωρίς όπλα και FOS.

    Το κόστος των Belharra HN )με τα 32 κελιά) είναι 650 εκατ. αλλά αφορούσε στα δύο αρχικά πλοία τώρα μιλάμε για τέσσερα άρα θεωρώ πως το κόστος θα είναι συνολικά μικρότερο και πιθανώς στα 600 εκατ. ή και λίγο παρακάτω.

    Τα δύο πλοία δεν συγκρίνονται πουθενά.

    Η Belharra είναι μια φρεγάτα εντελώς νέας κατασκευής και με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και η MMSC ένα αποτυχημένο πρόγραμμα των Αμερικανών που στο πρόγραμμα για τις νέες φρεγάτες του USN προτίμησε την Ιταλική FREMM.

    Αυτό και μόνο τα λέει όλα.

    Η Belharra έχει ένα πανίσχυρο ραντάρ (SF 500) με 500 χλμ. εμβέλεια και μπορεί να κατευθύνει 16 πυραύλους ταυτόχρονα.

    Πυραύλους μεγάλης εμβέλειας Aster-30 (στο άμεσο μέλλον Aster-30 NT1) και φυσικά τους scalp-naval.

    Στο τι να συγκριθεί λοιπόν η Belharra με τη MMSC;;

    Αξίζει για μια μικρή διαφορά στην τιμή ουσιαστικά να πάρουμε ένα υποβαθμισμένο πλοίο;

    Το Πολεμικό Ναυτικό έχει την ευκαιρία να πάρει ένα πλοίο με τεράστιες δυνατότητες και για τώρα και μελλοντικά με τους Aster-30 NT1 μια ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί για κανένα λόγο.

    Στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά μπορούν να μπούνε και οι Γάλλοι αν τους δοθεί ένα μακροχρόνιο πρόγραμμα με 4 Belharra XL (με τα 48 κελιά) και άλλες 4 Belharra HN με τα 32 κελιά.

    Θα μπορούσε να τους δοθεί υπόσχεση και για τα νέα υποβρύχια μελλοντικά.

    Με βασικούς όρους την είσοδο των Γάλλων στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά την ευνοική χρηματοδότηση του προγράμματος μια συνολικά καλύτερη τιμή και φυσικά ενδιάμεση λύση δύο FREMM με προαίρεση αγοράς σε λογική τιμή.

    Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης το εξοπλιστικό πρόγραμμα θα είναι σε 15ετές άρα μια χαρά μπορεί να γίνει και ο ανάλογος προγραμματισμός.

    Το πρόγραμμα σίγουρα θα είναι ακριβότερο από ένα αντίστοιχο με τη MMSC αλλά εδώ τα πλεονεκτήματα υπέρ της Belharra είναι προφανή.

    Που θα βρεθούν τα επιπλέον αρκετά χρήματα;

    Θα έλεγα όπως κατά καιρούς έχω πει, αλλά στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα, περιορισμό της σπατάλης στο κράτος και το δημόσιο γενικότερα, κατάργηση διάφορων οργανισμών φάντασμα, περιορισμό ή και κατάργηση των διάφορων προνομίων των πολιτικών, συμβούλων και κομματικών παρατρεχάμενων, κατάργηση όλων των θέσεων μετακλητών υπαλλήλων κτλ.

    Πάταξη της φοροδιαφυγής και διαφθοράς.

    Μπορεί να ακούγονται γενικά όλα αυτά αλλά δεν είναι.

    Παράδειγμα

    Από την εποχή του πρώτου μνημονίου ακούμε για την υποχρεωτική αγορά και υπηρεσιών αποκλειστικά με πλαστικό χρήμα ώστε να περιοριστεί η φοροδιαφυγή.

    Το ακούμε αλλά δεν το βλέπουμε προφανώς τα «συμφέροντα» (όπως και οι ψήφοι) των φοροφυγάδων είναι ισχυρότερα!

    Διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα κεντρικά των οικονομικών υπηρεσιών.

    Η Πορτογαλία το έκανε από αρχές του 2010 με θεαματικά αποτελέσματα στην πάταξη της φοροδιαφυγής.

    Και χιλιάδες άλλα παραδείγματα που θα μπορούσαν να φέρουν πολλούς πόρους ώστε να χρηματοδοτήσουν το παραπάνω πρόγραμμα των νέων φρεγατών.

    Άλλο παράδειγμα

    Θα μπορούσε να μπει ένα μικρός επιπλέον φόρος στα καύσιμα και στα τσιγάρα που θα πηγαίνει αποκλειστικά για τα εξοπλιστικά προγράμματα.

    Αλλά όταν λέω εξοπλιστικά προγράμματα εννοώ προγράμματα ουσίας και όχι MMSC!

    Άλλο παράδειγμα

    Θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα ταμείο υπέρ της ανανέωσης του στόλου όπου την όλη διαδικασία θα μπορούσαν να αναλάβουν ή έστω να δοθεί ρόλος και στους εφοπλιστές ώστε να τους αναγκάσουν να βάλουν το χέρι στην τσέπη.

    Πολλά θα μπορούσαν να γίνουν αλλά χρειάζεται κυρίως πολιτική βούληση.

    Τα αυτονόητα στη χώρα μας δυστυχώς είναι αδιανόητα.

    Η αγορά των 18 Rafale ήταν μια πραγματικά πολύ μεγάλη έκπληξη για όλους μας και ουσιαστική αγορά.

    Θεωρώ πως και η συνέχεια θα πρέπει να είναι ανάλογη και κυρίως στο θέμα των νέων φρεγατών.

    Τυχόν προμήθεια των Belharra στη σωστή έκδοση θα προκαλέσει ενθουσιασμό σε όλους μας και κυρίως θα δώσει ουσιαστικό πλεονέκτημα στο Πολεμικό Ναυτικό.

    Θεωρώ πως η αγορά 4 Belharra XL (με 48 κελιά) και 4 Belharra με 32 κελιά ως γενικών καθηκόντων είναι μακράν η καλύτερη λύση.

    Η επιλογή που θα πάει σε άλλο επίπεδο το Πολεμικό Ναυτικό.

    Διαφωνώ κάθετα με όσους λένε πως οι φρεγάτες AAW είναι ακριβό σπορ και πολυτέλεια για το Πολεμικό Ναυτικό.

    Χωρίς φρεγάτες AAW είναι καταδικασμένο το Πολεμικό Ναυτικό στην Ανατολική Μεσόγειο και είναι πλέον εμφανές που θα παιχθεί το παιχνίδι στα αμέσως επόμενα χρόνια.

    Σύμφωνα με πρόσφατο άρθρο του Κονοφάγου υπάρχουν επιβεβαιωμένα κοιτάσματα φυσικού αερίου και πετρελαίου κάτω από την Κρήτη (και στη δική μας υφαλοκρηπίδα) αξίας 200+ δις ευρώ!

    Δεν πήγε τυχαία εκεί ο Ερντογάν και ούτε επιμένει για πλάκα.

    Τι είναι λοιπόν λογικό να προχωρήσουμε τώρα σε ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο ενίσχυσης του Πολεμικού Ναυτικού (όπως περιέγραψα λίγο παραπάνω) τώρα αξίας 6-8 δις ευρώ ή να συνεχίσουμε τον ύπνο του δικαίου χάνοντας αργότερα 200+ δις ευρώ μιας και δεν θα μπορούμε να υπερασπιστούμε τα κυριαρχικά μας δικαιώματα;

    Σύμφωνα με τον Κονοφάγο αυτά τα κοιτάσματα είναι ένα μικρό κομμάτι και όχι το σύνολο!

    Αυτό που χρειαζόμαστε λοιπόν είναι σωστές αποφάσεις τώρα.

    Θα είναι τραγικό τόσο για την πολιτική ηγεσία όσο και την στρατιωτική να στερήσουν από τα στελέχη μας τα όπλα αυτά που θα κάνουν τη διαφορά.

    Στο τέλος της ημέρας κάθε χώρα πολεμάει για τα δίκαια της μόνη της και αυτό θα έπρεπε να το γνωρίζει καλύτερα τόσο η πολιτική ηγεσία όσο και η στρατιωτική.

    Αρκεί να διαβάσουν την ιστορία που επαναλαμβάνεται!

    1. Να προσθέσω πως περιμένουμε ένα άρθρο του DR με τυχόν εξελίξεις στο θέμα των νέων φρεγατών και κυρίως αν υπάρχουν εξελίξεις και βελτιωμένη πρόταση από τη Γαλλική πλευρά.
      Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον.

  10. Η καλυτερη επιλογη θα ηταν εκσυγχρονισμος των υπαρχοντων seahawk και αγορα μεταχειρισμενων για εκσυγχρονισμο ΟΛΩΝ σε κοινο προτυπο.

    Για ονομα του Θεου δηλαδη! Τα ανθυποβρυχιακα ελικοπτερα ειναι τομεας που μπορουμε να κανουμε πληηρη ομογενοποιηση του στολου.

    @Ndgi

    Συμφωνω οτι το ΝΗ90 ειναι καλυτερο ελικοπτερο. Το προβλημα ειναι οτι δεν μας παιρνει να αγορασουμε 10+ ΝΗ90 ανθυποβρυχιακα αυτη τη στιγμη. Σε ενα ιδανικο κοσμο, θα παιρναμε τα τελευταια 6 μεταφορικα, θα αγοραζαμε αλλα 14 να φτασουμε τα 34 οπως θελαμε, και μαζι και 12 α/υ ΝΗ90 – φυσικα με μεγαλη συμμετοχη της ελληνικης βιομηχανιας. Δυστυχως ομως ενα τετοιο σεναριο ειναι επιστημονικης φαντασιας.

    1. phormio

      Ότι είναι λίγο ακριβότερο απο το αμερικανικό είναι σωστό, αλλά αυτό είναι και αυτονόητο αφού παίζει και σε άλλο επίπεδο στις επιδόσεις και γενικά σε αυτά που προσφέρει σαν σύγχρονο σύστημα νέα σχεδίασης.

      Η πρόταση και ο προβληματισμός μου δεν είναι να αγοράσουμε σήμερα NFH90, αλλά πρώτα να ολοκληρώσουμε την παραλαβή αυτών που έχουμε συμφωνήσει πρίν απο χρόνια για να μη πληρώνουμε και έξοδα για αποθήκευση προϊόντων που είμαστε ανίκανοι να παραλάβουμε για πολιτικούς λόγους και λοιπές πουστιές στο παρασκήνιο του αρμόδιου υπουργείου, και μετά να προχωρήσουμε σε νέα προγράμματα.
      Εγώ αυτό που παρατηρώ εδώ και αρκετά χρόνια είναι ξεκάρφωτες δουλειές είτε πρόκειται για ναυτικό και γενικά στο ΥΠΑΜ όπως και αλλού, οι τύποι είναι απλά πουλημένοι μπαχαλάκιδες που δεν πρόκειται να συμμορφωθούν ποτέ και συνεπώς δεν θα έπρεπε να τους αφήνουν να παίρνουν αποφάσεις χωρίς αυτές να περνάνε απο αυστηρό έλεγχο ειδικής επιτροπής απο την ευρωπαϊκή ένωση σε ένα αρμόδιο γραφείο ανάλογο του αμερικανικού GAO και ανάλογα με την περίπτωση να εγκρίνει η να μην εγκρίνει χρήματα απο Ευρώπη για αγορές εξοπλισμών απο χώρες εκτός της ευρωπαικης ένωσης, με την παρατήρηση ότι π.χ. για αμερικάνικα ελικόπτερα η αεροσκάφη θα πρέπει να χρησημοποιούν μόνο χρήματα που δεν προέρχεται απο Ευρώπη. Ακόμα και για την αποπληρωμή δανείων στα προγράμματα FMS, για να σταματήσουν επιτέλους τα ελληνοαμερικανικά πάρτυ με ευρωπαϊκα χρήματα που έρχονται ως οικονομικά πακέτα στήριξης και εξατμίζονται προς την α,ερικανικη οικονομία. Αν θέλεις έτσι μπορείς να το πεις και « Europe First» όπως λέει και σκέφτεται ο αμερικανός που θέλει να αρμέγει τους πάντες.

      Εγώ είμαι αντίθετος στην προσέγγιση και λογική μερικών που λέει ότι αμερικανικό = ανώτερο που δεν ισχύει ούτε σήμερα ούτε ιστορικά αν πάμε και πιο πίσω στο χρόνο.

      http://www.european-military-aircrafts.net/how-much-costs-an-helicopter-nh90/

      Στην Ελλάδα είμαστε και θα είμαστε πάντα πίσω απο τις εξελίξεις, αυτό είναι το πρόβλημα και όχι σε αυτή την ιστορία αλλά γενικά, επειδή μια μεγάλη μερίδα του λαού έχεις αυτές τις περίεργες αντιλήψεις που ανέφερα στο παραπάνω παράδειγμα.
      Επίσης λάθος θεωρώ την πολιτική του αλλού τρώμε αλλού πίνουμε και αλλού πηγαίνουμε και τα δίνουμε στην συνέχεια, αν η ευρωπαϊκή ένωση είχε την αντίληψη του Αμερικάνου Τράμπ θα μας είχε ξεσκίσει γι’αυτή την πρακτική, και τα πράγματα θα ήταν πιο σφιχτά. Ελπίζω όμως να σφίξουν σύντομα, επειδή χωρίς «βούρδουλα» μερικοί δεν πρόκειται να αλλάξουν νοοτροπία και σκεπτικό.

      Λογικά θα έπρεπε η ΕΕ να ελεγχέι πολύ πιο αυστηρά που ξοδεύονται τα χρήματα που προέρχονται απο ευρωπαϊκά σεντούκια που δίνονται ως οικονομική στήριξη για επενδύσεις σε ευρωπαϊκά προϊόντα για να μεγαλώσει και η αγορά εντός Ευρώπης και να θέτει σαφείς περιορισμούς, στο είδος του caatsa για προϊόντα που δεν είναι ευρωπαικης προέλευσης και παραγωγής.

      Οποίος θέλει θέσεις απασχόλησης στην Ευρώπη πρέπει να προτιμάει τα ευρωπαϊκά προϊόντα όπου υπάρχει ο ανταγωνισμός με τα ξένα, ςπειδη και τα χρήματα για την έρευνα και ανάπτυξη έρχονται απο την αφορά των προϊόντων όπως και στην Αμερική.

      1. Τα εξοπλιστικά δεν είναι πρωτίστως για τις θέσεις εργασίας της Ευρώπης, αλλά για την εθνική ασφάλεια, επειδή τώρα του καρφώθηκε το NH-90, πρέπει το ΠΝ να αλλάξει εντελώς φιλοσοφία… λίγο σοβαρότητα δεν βλάπτει γενικότερα…

        1. Νομίζω ότι πρόσφατα γινόταν συζήτηση για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής -που συμπεριλαμβάνει και την Ελλάδα- όπλοβιομηχανίας ως Job Motor και αυτό έχει σαφώς σχέση με την ασφάλεια μιας χώρας αφού η οικονομία είναι οικονομία μιας χώρας που είναι εξίσου σημαντική είναι προυπόθεση για οποιοδήποτε πρόγραμμα εξοπλισμών μιας χώρας. Εκτός αν εσύ γουστάρεις να πορεύεσαι με παραχωρήσεις απο αμερικανικές μάντρες.

          Περί θέσεων εργασίας
          Επειδή εσύ είσαι βολεμένος υπαλληλίσκος στο δημόσιο και δεν έχεις ανάγκη απο θέσεις εργασίας, δεν σημαίνει ότι ισχύει το ίδιο για άλλους που δεν είχαν πολιτικές γνωριμίες.

          Οπότε και αφού δεν μπορείς να αγοράσεις χωρίς χρήματα -ούτε θα σου δίνουν αιώνια δάνεια για κανείς εσύ εξοπλιστικά πάρτυ οι ξένες χώρες- χρειάζεσαι θέσεις εργασίας, επειδή με 170% υπερχρέωση του κράτους δεν στήνεις αξιόλογη αποτροπή.
          Αυτά περί σοβαρότητας για τους εξυπνάκηδες που πετάγονται να πούνε την μπούρδα πρίν σκεφτούν.

          Πήγαινε στον Τράμπ και ζητά του μερικά δις $ για να επιβιώσεις τον επόμενο χειμώνα αφού οι τουρίστες δεν ήρθανε, και θα πάρεις την κατάλληλα απάντηση που αξίζει σε μπαταχτσήδες που «δεν έχουν» ανάγκη τις θέσεις εργασίας.

          Αν εσύ πιστεύεις ότι με αυτά που έχεις σήμερα ότι είσαι ασφαλής η ότι είναι αυτός ο λόγος που δεν σε πειράζει ο τούρκος, θα σε συμβούλευα να αλλάξεις πλευρό.

          Όπως εξήγησα στον φίλο phormio παραπάνω δεν έθεσα θέμα NFH90 στο ΠΝ για σήμερα, αλλά για το μέλλον θα είναι μάλλον αναπόφευκτο, εάν δεν σκέφτεσαι να μείνεις για 50 χρόνια με το Seahawk η να αγοράσεις ένα μεγαλύτερο μοντέλο όπως το Merlin, εκτός αν σκέφτεσαι να μετατρέψεις με «ελληνκιή πατέντα» μερικά CH-47 σε ελικόπτερο ASW.

          Όταν μάθεις να διαβάζεις σωστά τα γραπτά των συνομιλητών έλα να το συζητήσουμε, αλλά το ύφος κρατά το για εκείνους που ανέχονται εξυπνάδες και ψευτομαγκιές.

          Με πορδές αυγά δεν… ούτε με εξυπνάδες.

  11. Πάντως για να επιλέξει να πάει ο Πρωθυπουργός με κάμερες στον Κατσώνη σήμερα, μου φαίνεται σαν παράσημο.

    Οι υποβρύχιοι πρέπει να έχουν παπάδες στους Μογγόλους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *