Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές Έλληνες και Γάλλοι αξιωματούχοι διεξάγουν διαπραγματεύσεις μέσω τηλεδιάσκεψης λόγω του κορονοϊού από τα γραφεία της Naval Group στην Αθήνα. Συμμετέχει ολιγομελής επιτροπή της ΓΔΑΕΕ και του ΓΕΝ που συνομιλεί απευθείας με την γαλλική διεύθυνση εξοπλισμών.
Αποκλειστικές και διασταυρωμένες πληροφορίες στον γράφοντα αναφέρουν πως υπάρχει πρόοδος και θετική πορεία στις διαπραγματεύσεις. Χρονικά μιλώντας ο στόχος είναι ως τα τέλη Μαρτίου να έχουν τελειώσει οι συζητήσεις νομικής φύσεως για το περιεχόμενο της συμφωνίας Goverment to Goverment και ακολούθως οι δύο κυβερνήσεις σε Ελλάδα και Γαλλία να προχωρήσουν στην κοινοβουλευτική έγκριση του προγράμματος. Εκκίνηση του προγράμματος συνεπάγεται σύναψη της σύμβασης και πρώτη δόση προκαταβολής περί τα 150 εκατομμύρια ευρώ.
Επιτελείς του ΓΕΝ τονίζουν στον γράφοντα πως το πλοίο καλύπτει πλήρως τις ανάγκες του ΠΝ με ελληνική διαμόρφωση 32 βλημάτων ( 3 εκτοξευτές Α50 και 1 Α70, 24 ASTER 30 και 8 SCALP NAVAL) και CIWS (πιθανότατα RAM ή εγκατάσταση Phalanx, το δεύτερο είναι το επικρατέστερο σενάριο ώστε να μειωθεί το κόστος).
Ο παράγοντας κόστος παραμένει σε υψηλό επίπεδο. Το κόστος για τα δύο πλοία ανέρχεται σε 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ ενώ το κόστος για τα βλήματα στα 500 εκατομμύρια ευρώ. Οι τελευταίες πληροφορίες μας αναφέρουν πως το τελικό κόστος είναι περί τα 2,5 με 2,8 δισεκατομμύρια ευρώ και περιλαμβάνουν ένα μεγάλο πακέτο υποστήριξης και ανταλλακτικών που έχει ζητήσει το ΠΝ μαζί με κόστη εκπαίδευσης, τεχνικών τροποποιήσεων στο πλοίο και υποδομών καθώς και κάποιων εξόδων καινοτομίας και εξόδων του γαλλικού δημοσίου.
Το ΠΝ δύναται να παραλάβει τη δεύτερη γαλλική φρεγάτα η ναυπήγηση της οποίας ξεκινάει στα τέλη του 2020, καθέλκυση το 2023 με παράδοση το 2024.