Προχωρά η ναυπήγηση του στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά με τη συνεχή επίβλεψη του Ναυτικού Κλιμακίου Σκαραμαγκά έχοντας ως στόχο να παραδοθεί μέσα στο καλοκαίρι του 2020. Σύμφωνα με τις αποκλειστικές πληροφορίες του γράφοντος το σκάφος «ΑΓΗΝΩΡ» αναμένεται να παραδοθεί στο ΠΝ και τη Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών το καλοκαίρι του 2020.

Η σχεδίαση του ξεκίνησε την άνοιξη του 2019 ενώ οι εργασίες ναυπήγησης τη πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου. Το σκάφος «ΑΓΗΝΩΡ» έχει σχεδιαστεί λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και απαιτήσεις της ΔΥΚ σε σκάφη ανορθόδοξου πολέμου σε αποστολές διείσδυσης και διαφυγής – απαγκίστρωσης Ομάδων Υποβρυχίων Καταστροφών. Στη πρύμνη το σκάφος θα μπορεί να φέρει πνευστή λέμβο μήκους έως 5 μέτρα ή υποβρύχιο όχημα ώστε να επιχειρεί η ομάδα των βατραχανθρώπων των ΟΥΚ.

 Είναι εξ ολοκλήρου ελληνικής κατασκευής και σχεδίασης από ομάδα Ελλήνων ναυπηγών μηχανικών αποδεικνύοντας το υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας που υπάρχει σε αυτή τη κατηγορία ταχυπλόων. Η ναυπήγηση του θα κοστίσει ένα εξαιρετικά χαμηλό ποσό το οποίο καλύπτεται ένα μέρος από το ΠΝ και ένα άλλο από ιδιώτες. Συγκεκριμένα, το υλικό κατασκευής είναι το αλουμίνιο το οποίο παραχώρησε ο όμιλος επιχειρήσεων συμφερόντων της οικογένειας Στασινόπουλου που εξειδικεύονται στην παραγωγή προϊόντων αλουμινίου.  

Η μέγιστη ταχύτητα του ΑΓΗΝΩΡ σε κατάσταση πλήρους φόρτου και κατάσταση θαλάσσης 1 (sea state 1) θα είναι άνω των 45 knots στη μέγιστη συνεχή ισχύ των μηχανών (MCR maximum continuous rating). Το σκάφος ανορθοδόξου πολέμου ΑΓΗΝΩΡ θα επιχειρεί σε κατάσταση θαλάσσης 4 (sea state 4). Η ακτίνα ενεργείας του σκάφους στους 35 knots θα είναι 350 nm.

Θα φέρει πλήρως σταθεροποιούμενο πυργίσκο με πυροβόλο διαμετρήματος των 20 χιλιοστών.

Comments

  1. Να πέσει πρώτα στο νερό, να δούμε τι ….ψάρια πιάνει και θα δούμε τα υπόλοιπα.
    Ιδιαίτερα θετικό ότι πρόκειται για αμιγώς ελληνική σχεδίαση και κατασκευή και προφανώς και κάποια απαραίτητα καλούδια ελληνικών εταιρειών.
    Δεν απαιτείται και κάποιου είδους θωράκιση?

    1. Για την ιστορια παντως, το σχεδιο και η ναυπηγηση αυτου δεν ηταν ποτε το πρόβλημα. Ολα τα υπολοιπα που θα μπουνε πανω κοστίζουν και δεν φτιάχνεται τιποτε απο αυτά στην χώρα δυστηχως.

      1. Φυσικά δεν ήταν, αλλά από τα όλο λόγια ας ξεκινήσει και κάτι πιο σοβαρά. Δεν μιλάω για τη μηχανή κ.λπ., αλλά κάποιο ηλεκτροοπτικό σύστημα κ.λπ. τέτοια πράγματα (ηλεκτρικά, κάποια ηλεκτρονικά, καθίσματα, καλώδια, σωληνώσεις, μπαταρίες π.χ. της Sunlight……).

  2. Ένα απ’όλα και πάλι. Πέρα από την πλάκα μακάρι να είναι καλοτάξιδο. Είναι προσπάθεια εγχώρια και πρέπει να ενισχυθεί. Το Ωκυαλος τελικά τι έγινε; Σε κάθε περίπτωση ας σκεφτούμε για μια και μόνο φορά συνολικά. Πόσα ΣΑΠ θέλει η ΔΥΚ και πόσα οι αμφίβιοι καταδρομείς για να αντικατασταθούν όλα τα παλαιότερα σκάφη και να μεγιστοποιηθεί η επένδυση.Καλά δεν μιλάμε ότι είναι ακριβώς στις διαστάσεις των Labro57 που παλαιόνουν και αυτά. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να έχουν μια βασική θωράκιση από ελαφρά όπλα και να φέρουν και έστω ένα μικρό UAV για επιτήρηση και για υποβοήθηση λίγο πριν την έξοδο των καταδρομέων στην ακτή. Πολύ θετικό ότι θα φέρει RWS των 20χλστ.

  3. »…Θα φέρει πλήρως σταθεροποιούμενο πυργίσκο με πυροβόλο διαμετρήματος των 20 χιλιοστών…»
    Eλατε τωρα….κοψτε την πλακα…

  4. Συγνώμη δηλαδή, ποιά συγκεκριμένη επιχειρησιακή ανάγκη καλύπτει; Ποιό συγκεκριμένο εξοπλιστικό πρόγραμμα υλοποιεί;

    Τα Αμερικανικά γιατί τα πήραμε; Και για αυτά κάποια χρήματα ξοδεύουμε.

    Αν πάει κι αυτό άπατο όπως το Ωκύαλος, το οποίο κανείς δεν έμαθε πώς ξεκίνησε και κυρίως γιατί απαξιώθηκε, ποιός θα φταίει; Αν πάλι είναι ένας βλακώδης τρόπος να «βάλουμε πλάτη» μια ακόμη φορά στα ΕΝΑΕ τότε είναι για ειδικό δικαστήριο!

  5. Πολυ χαμηλη ταχυτητα δυστυχως οπως εχω ξαναγραψει και δεν συγκρινεται με τα αντιστοιχα Τουρκια ΜRTP …
    Κατα τα αλλα γεμισαμε διαφορετικα σκαφη σε Λιμενικο ,ΠΝ,ΔΥΚ και παει λεγοντας …

  6. Η ουσία ειναι ότι επιχειρησιακά πρέπει να καταλήξει η μονάδα σε τι χαρακτηριστικά σκάφους ειναι απαραίτητα για την μονάδα ώστε να κάνει την δουλειά της στο Αιγαίο… μήκος σκάφους, αυτονομία, οπλισμό, υλικό κατασκευής, οπλισμός, εξοπλισμός, ικανότητα πλεύσης με τι καιρό και ταχύτητα, μέγιστος θόρυβος κλπ… επίσης το πλέον βασικό είναι μπορεί η μονάδα ή έστω στο ναύσταθμό να υποστηρίζει τεχνικά και το υλικό της με μια κάποια αυτονομία, όσο δεν ξέρουμε αυτά απλά δουλευόμαστε.

    Το θέμα ειναι πως θα κάνουν την δουλειά τους καλύτερα οι ειδικές δυνάμεις, όχι απλά να φορτωθούν κάτι μόνο και μόνο επειδή το μέταλλο είναι από ελληνικά χέρια.

  7. Αν ειναι πετυχημενο το σκαφος και υπαρχει προγραμματισμος χωρις τα λαθη του παρελθοντος ισως πρεπει ν ειναι υποψηφιο για το προγραμμα των σκαφων συνοδειας των ειδικων δυναμεων του Ελληνικου Στρατου ανδεν εχει παει στις καλενδες κ αυτο το προγραμμα.

  8. Συγχαρητήρια στην ομάδα που το κατασκευάζει για την ιδέα και πρωτοβουλία-τόλμη να το ξεκινήσει. Αποδεικνύουν ότι δεν πρέπει οι αμυντικές εταιρίες-βιομηχανίες να περιμένουν το κάθε επιτελείο να αιτηθεί πολεμικό υλικό αλλά να προπορεύονται αυτές και μετά έχοντας το προιόν στα χέρια να λένε ουσιαστικά στα επιτελεία ότι την ανάγκη σας για υλικό μπορούμε να την καλύψουμε στο ακέραιο με εγχώριο προιόν.
    Πολλά μπορούμε να φτιάξουμε εδώ. Το μόνο που χρειάζεται είναι βούληση και χρήμα που αν υπάρχει το πρώτο αυτό εξασφαλίζεται.

  9. Shakedown run for the new Statement! 50′ Catamaran powered by Lycoming T-53 Turbines, 3000 HP.

    Αν πληκτρολογήσετε το παραπάνω στο youtube θα βρείτε μια ενδιαφέρουσα πρόταση χρήσης των κινητήρων Τ53 του Στρατού Ξηράς που υπηρετούν στα Ε/Π UH-1H Huey Αεροπορίας Στρατού.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *