Χθες το βράδυ εστάλη από το γραφείο του ΥΕΘΑ Νίκου Παναγιωτόπουλου η LoR (Letter of Request) για τα αμερικανικά πλοία MMSC καθώς και τον εκσυγχρονισμό μέσης ζωής των ΜΕΚΟ-200ΗΝ. Παράλληλα η ελληνική πλευρά ζητά και πλοία ενδιάμεσης λύσης. Εντός της LoR διευκρινίζονται οι επιχειρησιακές ανάγκες και απαιτήσεις του ΠΝ. Σύμφωνα με πηγές του ΥΠΕΘΑ η LoR δεν έχει δεσμευτικό χαρακτήρα και λαμβάνει χώρα στα πλαίσια διερεύνησης των δυνητικών επιλογών νέων πλοίων.

Σημειώνεται ότι η αμερικανική πλευρά ζητούσε εδώ και αρκετό καιρό την αποστολή της LoR ώστε να αναφέρει τις επιπρόσθετες επιλογές διαμόρφωσης των πλοίων σε συνδυασμό με το επιπλέον κόστος που απαιτείται. Σε κάθε περίπτωση η παραπάνω εξέλιξη δεν είναι μια τελεσίδικη απόφαση υπέρ των αμερικανικών πλοίων. Είναι μια προβλεπόμενη, από την αμερικανική νομοθεσία, γραφειοκρατική διαδικασία. Η σημαντικότερη συνέπεια της παραπάνω ενέργειας είναι η παράταση λήψης τελικής απόφασης και η χρονική καθυστέρηση ως προς την υλοποίηση του προγράμματος νέων πλοίων.

Comments

  1. Προς ολους τους ενδιαφερομενους, τελικη και μαλιστα δεσμευτικη θα ειναι η LOR ολα κανονισμενα μεχρι τελευταιας λεπτομερειας. Οι Αμερικανοι θα παρουν το συμβολαιο, καθως ειναι και οι πρωτοι που τους σταλθηκε η LOR. Δημοσιευματα πριν απο 1-2 εβδομαδες ελεγαν οτι θα αποσταλει LOR σε ολους τους ενδιαφερομενους, το σημερινο δημοσιευμα προφανως και το διεψευσε. Παμε ολοταχως για αλουμινοχαρτα γιατι εταξαν ναυπηγεια και Tico χωρις πυραυλους, καποιες πληροφοριες λενε για LCS. Ελατε παιδια να χορεψουμε το χορο του Ζαλογγου στο Αιγαιο, οι Τουρκοι θα λενε να κοβει χρονια απο εμας να τα δινει στο Μητσοτακη.

    1. Θελουμε να πιστευουμε οτι η επιστολη που σταλθηκε στις ΗΠΑ ειναι μη δεσμευτικη και μονο και μονο να δουμε τι προσφερουν γιατι μας ειπαν μονο με επιστολη θα σας πουμε τι σας δινουμε. Μην προτρεχουμε και μη δικαζουμε κανεναν!

  2. Θα παρακαλέσω όλους τους συναναγνωστες να πάνε τα επόμενα 24 ώρα στην εκκλησία της ενορίας του… Να προσευχηθούν στην Μεγαλόχαρη και να ανοίξουν μια λαμπάδα ίσα με το μποϊ τους να μην αποδεσμευτούν ΑΒ και μας φωρτωσουν 4 mmcs =ΨΑΡΩΤΡΑΤΡΕΣ για να εκμεταλλευτούμε μονάχα 2 Σαπιοντερογκα (δεινόσαυρους του ψυχρού πολέμου) ΓΙΑ ΜΟΝΑΧΑ 10 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΨΆΧΝΩΜΆΣΤΕ ΓΙΑ ΑΓΩΡΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΩΝ ΦΡΕΓΑΤΩΝ ΑΕΡΑΜΟΙΝΑΣ!!!!!
    ΓΙΑ ΝΑ ΑΡΧΙΑΟΥΜΕ ΤΙΣ ΜΕΤΑΝΟΙΕΣ ΑΛΛΙΟΣ ΔΕΝ ΣΟΝΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΊΠΟΤΑ

  3. Αν και όπως είπα σε χτεσινοβραδυνό μου σχόλιο για το θέμα της αποστολής της LOR (σε άλλο άρθρο εδώ), αν και με στεναχωρεί η εξέλιξη, , ήταν περίπου αναμενόμενη καθώς εκεί που οι Γάλλοι έπαιζαν μόνοι τους και κέρδιζαν 2-0, επειδή μαδούσαν την μαργαρίτα και στο θέμα του να βάλουν περισσότερους πυραύλους και το να φέρουν μια σοβαρή και οικονομική τιμή (σημαντικά χαμηλότερη από αυτή που πληρώνουν οι ίδιοι αφού το R&D έχει πληρωθεί ήδη). Με τις εξυπνάδες τους, αντί να κλείσουν το project άμεσα πριν το πάρουν χαμπάρι άλλοι και χωθούν, το αφήσανε να απλώσει, και έτσι μπήκαν στο ραντάρ των αετών, που αποφάσισαν ότι είναι «δική τους» περιοχή και θα φάνε αυτοί το φιλέτο. Φαντάζομαι από τώρα εικόνα στην παρέλαση, από στην μέση να είναι ο δικός μας και από την μία μεριά να είναι η Φλορένςκαι από την άλλη ο πρέσβης. Και εκεί ο πρέσβης να τρολάρει την Φλορένς και να ανοίξει μπροστά σε όλους το prospectus και να πει εσάς σας ευχαριστούμε για την καθυστέρηση, και εσάς σας ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη, μετά την LOR Που στείλατε μόνο σε εμάς, είμαι βέβαιος ότι μέχρι τον Μάιο θα έχουν υπογραφθεί τα συμβόλαια και σε 1 χρόνο η Ελλάδα θα αποκτήσει το πρώτο της νέο πλοίο. Πίκρα μεγάλη για τους Γάλλους.

    By the way, πλάκα θα έχει να μας δώσουν αυτό το LCS που είναι υπό κατασκευή για το ΠΝ των ΗΠΑ, Με μερικές τροποποιήσεις. Τζακ ποτ θα κάνουν οι ΗΠΑ, και θα ξεφορτωθούν αυτοί τις LCS και δεν θα χάσουν λεφτά αφού θα τα πουλήσουν σε εμάς.

    1. @ agnostosependytis

      Γελαει καλυτερα οποιος γελαει τελευταιος.
      Αν το ανθρωπακι αποφασισε να ακολουθησει τα λεγομενα της αδελφης του,
      να περασει ο επομενος.

  4. https://www.latribune.fr/entreprises-finance/industrie/aeronautique-defense/la-france-propose-les-fregates-jean-bart-et-latouche-treville-a-la-grece-880591.html

    Αν αληθεύει (ελπίζω πως όχι), το παιχνίδι είναι τελειωμένο για τους Γάλλους που το έπαιξαν πολύ λάθος.
    Δεν αναφέρομαι κάν στους Αμερικανούς που θεωρώ ότι διαθέτουν το πλέον προβληματικό πλοίο.
    Όλες οι προτάσεις θα πρέπει επιτέλους να ξεκαθαρίσουν, όχι με διαρροές «καφενειακής» δημοσιογραφίας.
    Αυτό γίνεται μόνο με επίσημα έγγραφα (LOR κτλ).
    Ελπίζω και εύχομαι στα καλύτερα για το Π.Ν

  5. Όπως κάποτε οι ΗΠΑ έσωσαν μετά τον Β παγκόσμιο πόλεμο την εμπορική μας ναυτιλία με το να δώσουν ένα σωρό δωρεάν καράβια, έτσι και τώρα θα σώσουν την εμπορική μας αλιεία με τα τέλεια πλοία για την δουλειά.

    Θα καταλάβετε το καλό που μας κάνουν μετά από 20-30 χρόνια. Θα γεμίσουμε με LCS με ετικέτα MMSC πάνω, παίζει να βγει και κανα ντηλ ότι πληρώνουμε 4 και παίρνουμε δωρεάν όποια LCS των ΗΠΑ χαλάσει, σε κανα 3 χρόνια θα έχουμε αλιευτικό στόλο τζιτζί (καθώς όλο και 2-3 το έτος θα χαλάνε)

  6. Δεν είναι δεσμευτική…μην τρελένεστε…

    Θεωρώ ότι για να πουν όχι, πρέπει να έχουν την ακριβή τιμή, της διαμόρφωσης που θέλουν…

    Αλλωστε, αν δεν πάρει το ΠΝ την φρεγάτα που θέλει, μπορούν οι Ναύαρχοι να παραιτηθούν…

    1. @gk
      Kαι να,παραιτηθουν, ο Μονόχειρ θα διορισει αλλους, και θα βαλλει τα πληρωμενα φιλοκυβερνητικα ΜΜΕ να τους επιτεθουν, οτι «δειχνουν ανυπακοη στη δημοκρατικα εκλεγμενη Κυβερνηση», οτι «ειναι νοσταλγοι της Χούντας», οτι «εξυπηρετουν σκοτεινα συμφεροντα», οτι «δειχνουν υποπτη προτιμηση σε συγκεκριμενους ακριβοτερους κατασκευαστες», κλπ, κλπ.
      Θυμαται κανενας το Νοεμβριο του 2011; Τοτε ο ΓΑΠ στην προσπαθεια του να δικαιολογησει το δημοψηφισμα στους δανειστες και να βγει απο τη μνημονιακη μέγγενη, ειπε στους Ευρωπαίους οτι ο Στρατός του ετοιμαζε πραξικοπημα, και για να γινει πιο πειστικος αποστρατευσε αιφνιδιαστηκα τον Α/ΓΕΕΘΑ, τον Α/ΓΕΣ και ολους τους Αντιστράτηγους εκτος απο δύο, και εβαλλε το «Βημα» να γραφει ιστορίες για αγρίους κατα του τοτε Α/ΓΕΣ Φ. Φράγκου.
      Οι δανειστες βεβαια κάγχασαν με τα παραμύθια του ΓΑΠ, τον υποχρεωσαν σε παραιτηση και διορισαν στη θεση του τον Παπαδήμο.

      Υπερασπιστηκε κανενας την τοτε στρατιωτικη ηγεσια εναντίον του ΓΑΠ;
      Οχι βεβαια.
      Δεξι χερι του Μονόχειρος αυτη τη στιγμη ειναι ο Γεραπετρίτης, που ηταν επίσης δεξί χερι και ανθρωπος του ΓΑΠ. Ε, ρε συμπτωσεις.

      Θυμαται κανενας τις διαδοχικες παραιτησεις και καρατομησεις Αρχηγων ΓΕΣ το 2011-2016 επειδη δεν ηταν αρκετα «συνεργασιμοι»; Θυμαται κανενας την αντρίκια παραίτηση Ζιαζιά, οταν ο υφυπουργος Αμυνας του υπαγορευε τις προαποφασισμενες στο Μεγαρο Μαξίμου κρισεις των αξιωματικων; Θυμαται κανεις την παραιτηση του Χ.Μανωλά, λογω των χειρισμών του «Εντελώς» στο θεμα τον ελικοπτερων ΝΗ90;

      Το μονο που φοβαται ο Μονόχειρ ειναι μην του ριξει κανενα θηριωδες προστιμο η Κομισιόν και τον συρει στα ευρωδικαστηρια για το θεμα των Ναυπηγειων. Τοτε μαλλον θα εχει προβλημα.

  7. Χθες το απογευμα δημοσθευθηκε επιστολη λολυ σημαντικων προσωπικοτητων για το θεμα των φρεγατων.

    https://www.kathimerini.gr/society/561303298/epistoli-prosopikotiton-agora-fregaton-me-ritra-amyntikis-syndromis/amp/

    Υπογραφει ολοι η σημερινη ηγεσια της ΑκαδημιαςΑθηνων, 4 πρωην προεδροι της Ακαδημιας Αθηνων, ο Α/ΓΕΕΘΑ επι Κωστα Μητσοτάκη Δ. Σκαρβελης, ναυαρχοι με πρωτο τον τεως Α/ΓΕΝ Κοσμά Χρηστίδη, οι πρωην Α/ΓΕΣ Φραγκος και Ζιαζιας ο παγκοσμιας φημης αστροφυσικος της ΝASA Σταματης Κριμιζής, 3 πρωην πρυτανεις του ΕΜΠ, ο Σαββας Καλεντερίδης, αρκετοι Καθηγητες Πανεπιστημιου. Τασσονται εμμεσως υπερ των γαλλικων φρεγατων, υποστηριζουν ελληνογαλλικηωστρατηγικη σχεση και κατηγορουν τον Μονόχειρα οτι πιεζει το Πολεμικο Ναυτικο να παρακαμψει τα επιχειρησιακα κριτηρια.

    Παρακαλω να γινει αμεσα αρθρο για την επιστολη.

    Οι υπογραφοντες εχουν αγαθη προθεση και ανησυχουν σφοδρα για την διαφαινομενη προθεση του Μονόχειρος να παρει τα αχρηστα σαπάκια της Λοκχηντ. Ωστοσο συνιστα τεραστιο λαθος εξοπλιστικης πολιτικης να διατεθουν 5 δισ. ευρω για 4 φρεγατες. Επισης αυτο που υπηρχε με τη Γαλλια δεν ηταν δεσμευτικο συμφωνο αμυντικης συνδρομης (αληθεια, ποιες ακριβως δυναμεις προεβλεπε να στειλουν οι Γαλλοι για να μας βοηθησουν;). Ηταν μια «Εγκαρδια Συνεννοηση» στην Ανατολικη Μεσογειο με αντιτουρκικο προσημο, κατι σαν την Entente Cordiale Aγγλιας Γαλλιας του 1907, η οποια ισως θα απεφερε καποια γαλλικη στρατιωτικη συνδρομη, χωρις αυτο να ειναι δεσμευτικο. Η ελληνογαλλικη στρατηγικη συμπραξη μπορει να προωθηθει και με αγορες αλλων οπλων (ενδεικτικα, επιπλεον Ραφαλ και συναφης οπλισμος Gowind 2500, υποβρυχια Scorpene, ΤΠΚ, αναβαθμιση ΣΑΕ απο την Thales,συστηματα ΕW, νεα ρανταρ, ΑΑ Samp/T και Crotale NG, A/K πυροβολα για τον Στρατο, στρατιωτικα φορτηγα, ΤΟΜΑ, υλικο ΔΒ, ΜΧ, ΥΓ, ΔΜ). Δεν ειναι καθολου αναγκαιο να αγοραστουν οι πανακριβες Μπελχαρες, οι οποιες θα φεεουν πολυ μικροτερο οφελος απο οτι γενικως πιστευεται.

    1. Nf σου εχω εξελιξη ο Φλωρος πηρε επισημη προσκληση απο το Αμερικανικο Πενταγωνο για να συναντηθει με τον Α/ΓΕΕΘΑ των Αμερικανικων Ενοπλων Δυναμεων για να συζητησουν για τις φρεγατες. Λετε να κατεβασουν τελικα καμια σοβαρη ενδιαμεση λυση ή να αποδεσμευσουν σοβαρο οπλισμο για τις MMSC ?

      1. @Διονυσης
        Τι σοβαρο οπλισμο να αποδεσμευσουν ρε Διονυση; SM-2 ; Αφου τα πλοια εχουν ανεπαρκες ρανταρ, ακομα και αν υποθεσουμε οτι μπορουσαν να τους παρουν.
        Ανεξαρτητως οπλισμου, το πλοιο ειναι ανεπαρκεστατο και παντελως αναξιοπιστο ως πλατφορμα. Και πανακριβο. Ολα οσα υποτιθεται οτι κανει , οι ευρωπαϊκες σχεδιασεις τα κανουν πολυ καλυτερα και με πολυ λιγοτερα λεφτα. Αφου τα ξερεις.
        Ποιά ειναι η «σοβαρη ενδιαμεση λυση»; Απο αυτα που εχουν, μονο Arleigh Burke μας ενδιαφερουν, και ειναι σαφες οτι δεν ειναι διαθεσιμα. Αλλα και να ηταν, παλι δεν μας συνεφερε.

  8. Ε, ρε μανία με τα σαραβαλα. Δεν υπάρχει και ένας εθνικός ευεργέτης να τους πει πάρτε τις mmcs για το λιμενικό και αγοράζω εγώ πραγματικές φρεγάτες για το Π.Ν. Ακόμη και την γερμανική πρόταση συμπάθησα σε σχέση με το πέταγμα χρημάτων για τις τράτες!

  9. ΞΕΦΤΊΛΑ
    Στείλαμε Lor για ένα ΤΕΛΕΊΩΣ ΑΚΑΤAΛΛΗΛΟ πλοίο
    Οι Aλλοι γραφουν περί CASSARDlakia

    Εάν γλυτώσει την εκτόξευση προς τοίχο το laptop τυχερό θα είναι σήμερα

  10. Θα κάνετε και θα κάνουμε υπομονή να δούμε τι θα απαντήσουν οι πέραν του Ατλαντικού.
    Πολλά λέγονται από 4 +4 LCS δώρο όπως είναι
    Από 6+4 LCS δώρο.
    Ακούγονται τρελά σενάρια ακόμα και για 10 πλοία.
    4+6 LCS που θα μετατραπούν άμεσα σε MMCS.
    Τα πλοία που έχουν μισό φτιαγμένα στο USA.

    Θα κάνουμε υπομονή να δούμε.
    Αν δεν πέσει η κυβέρνηση τι θα πάρουμε.

    Αν και το βλέπω το όνειρο τι φωνάζετε βγαίνουν 3 φρεγάτες S εκτός
    παίρνουμε άμεσα 6 πλοία;
    Μετά θα πάρουμε τα άλλα 4 πλοία.
    Τρία χάνουμε έξη παίρνουμε άντε μίλα μετά;

    1. Αυτό φοβάμαι και αυτό πιθανολογώ!!

      Έχουν σταματήσει το FREEDOM οποτε η LM έχει μείνει με μερικά κουφάρια που προφανώς θέλουν να σπρώξουν σε κάνα στρατηγικό σύμμαχο όπως έγραφε το άρθρο στο FORBES προ καιρού που ζητούσε να ακυρωθεί τελείως η κλάση!!

      Ποιοι ΞΕΦΤΊΛΕΣ θα υπογράψουν για τέτοιο πλοίο για το Ναυτικό??/

    2. Παντα καλα πληροφορημενοι οι Τουρκαλαδες, κατι ηξεραν που ελεγαν για 8 μμσψ τελικα. Προφανως το μοτο των ναυταιων «ο Αγιος Νικολαος στην πλωρη μας» θα περιλαμβανει πλεον την πρυμη και το μηχανοστασιο….

    3. Το είχα στο πίσω μέρος του κεφαλιού μου από τότε που είχα διαβάσει από Αμερικανό αναλυτή να μιλά για ξεφόρτωμα των LCS σε Ελλάδα και Σ.Α. Για φαντάσου από τα 33 πλοία του Αμερικανικού ΠΝ να μας δώσουν καμιά 10αριά άντε να μιλήσεις μετά. Για αυτό είχα πει ότι έχω πληροφορίες από μέσα που λένε ότι θα σουτάρουν τους όποιους ναυάρχους είναι αρνητικοί στην ιδέα και θα τους αντικαταστήσουν με δικούς τους. Αυτοί που λένε ότι τους καινούριους ναυάρχους θα τους κοροϊδεύει το στράτευμα η απάντηση θα είναι τα 14 πλοία του ΠΝ. 4 ΜΕΚΟ, 4 ΜΜSC και 6 LCS.

      1. Συγχαρητήρια στο defencereview.gr για τη σταση του στα θεματα εθνικης αμυνας!

        Ειμαι 43 ετών, εγώ κι αρκετοί φίλοι επί 20 χρόνια διαβάζαμε πρώτιστα άλλο περιοδικό στα θεματα αμυνας, το γνωστο «αεροπορικό». Το θεμα της επιλογής των φρεγατών, κατέδειξε με σιγουριά, πως εσείς εδώ είστε μακράν πιο αντικειμενικοί, αξιόπιστοι και φιλοπάτρεις στην ενημέρωση σας. Ευτυχώς υπάρχουν ακόμη μερικά αμυντικά περιοδικά που δεν πουλάνε τις συνειδήσεις τους για δολάρια.

        Αγαπητε συμπολίτη Διονύση, τι να τα κάνεις τα περισσότερα πλοία όταν

        α) Δε θα έχουν δυνατότητες ανθυποβρυχιακές? Τα νεα 214 των Τούρκων θα κάνουν πάρτυ με τις MMSC τα επόμενα χρόνια. Σου θυμίζω ότι συνολικά τα υποβρυχια των απέναντι θα είναι περισσότερα και τα 214 ίσως και καλύτερα από τα δικά μας.
        β) Εχουν παναρχαια συστηματα και απαράδεκτο ραντάρ το οποίο λοκάρει μόνο λίγους στόχους ταυτόχρονα..!! Ελεος..
        γ) Εχουν αλουμινο κατασκευη όλο το πάνω μερος!!
        δ) Εχουν θεματα αξιοπιστιας των κινητήρων!! Ολοι στις ΗΠΑ ξερουν ότι πανε με 10 εως 15 κόμβους! Εδω έβγαλαν νομοσχέδιο στην Αμερική, να γίνει μάθημα το πάθημα με τις LCS, και τους προβληματικούς κινητήρες..
        Στο σύγχρονο πόλεμο μετράει πρώτα η ποιότητα και μετά η ποσότητα.
        Παναγιώτης
        Διπλωματούχος Μηχανικός Πολυτεχνείου
        MSc. Kings College London
        Διδακτωρ Μηχανικός Παν/μιου Bundeswehr Μονάχου

    4. @ΔΙΚΑΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΑΣ
      Φήμες λένε πως θα πληρωθούν από τον Προϋπολογισμό του Λιμενικού Σώματος. Θα διατεθούν για την προστασίας της τσιπούρας και του γλάρου μπούφους-μπούφους…🤣🤣🤣🤣
      Seriously now: Ας ελπίσουμε να μην παίξουν αυτό το χαρτί. Και θα το πληρώσουμε ακριβά και μια τρύπα στο νερό θα κάνουμε. Η Super Vita θα φαντάζουν θωρηκτά «Αβέρωφ» μπροστά σε αυτά τα τενεκέδια.

  11. Βρε παιδιά, θα πάρουμε πλοία χωρίς σταθερό sonar όταν οι τούρκοι ρίχνουν στο νερό τα νέα τους υποβρύχια…

    Δεν μπορώ να το πιστέψω…

    1. Το κάνουμε για να την «σπάσουμε» στους Τούρκους. Μπήκαν σε τόσα έξοδα να πάρουν «αθόρυβα» υποβρύχια κι εμείς αγοράζουμε «κουφές» φρεγάτες.
      Αν (α)τυχόν αγοράσουμε τις ΜΜΣΨ, θα πάθουν μεγάλη νίλα οι Τούρκοι.

      1. Σωστός, στο καπάκι τους δίνουμε Καστελόριζο και Κύπρο και τελικά δοξάζουμε τους κ.κ. Μητσοτάκη/Γεωργιάδη που την έφεραν στον Ερντογάν και τον ανάγκασαν να πληρώσει πολλά δις για υποβρύχια που δεν χρειαζόταν.

        Και τέλος στο Πάνθεον των ηρώων της επανάστασης μπαίνει και το πορτραίτο των άνωθεν ευεργετών/ηρώων πολιτικών.

  12. Κατ΄ αρχήν, ας μην τρελαινόμαστε. Η LoR, έπρεπε να φύγει. Δεν είναι κακό.
    Δεν γίνεται να ενδιαφέρονται οι Αμερικανοί και να μην τους στείλεις ούτε Lor. Από εκεί και πέρα θα δείξει.
    Και να δούμε βρε αδερφέ και επίσημα πλέον τι σκέφτονται να προτείνουν οι Αμερικανοί.
    Τι προτείνουν, πόσο περίπου κοστίζει, τι σκέφτονται για ενδιάμεση λύση κ.λπ.

    1. Μα για κάποιους εδώ το θέμα δεν είναι να σκεφτούμε λογικά. Το θέμα είναι να δημιούργησουν αρνητικό ντόρο για κομματικά οφέλη.
      Ούτε που τους ενδιαφέρει τί θα προτείνουν οι Αμερικανοί.

    2. @ gdmast

      Θα μας χρονοτριβησουν οσο χρειαστει για να γινει πιο ομαλα
      η μεταβαση σε Τουρκικα χερια οτιδηποτε χρειαστει.
      Το μονο που τους καιει ειναι να μην μπει η ρητρα στρατιωτικης
      συνδομης με τους Γαλλους.
      Το τρυπανι θα φερει ετσι και αλλιως τις οποιες εξελιξεις.
      Τα παραμυθια θα παρουν τελος, μπροστα στην ωμη πραγματικοτητα.

    3. Συμφωνώ ότι δεν είναι κακό να φύγει η LoR για να οριστικοποιηθεί η αμερικανική πρόταση. Έχει ακουστεί ότι μια αντίστοιχη μορφή επιστολής θα φύγει σε όλους σε λογική BAFO. Μην ξεχνάτε ότι μέχρι πριν λίγες μέρες συζητούσαμε ακόμα τα όπλα και το μείγμα τους, οπότε είναι λογικό να ζητηθεί μια τελική επίσημη προσφορά απ’ όλους.
      Επίσης όσο συγκεκριμένη και ελκυστική (όσο μπορείς να πεις ελκυστική την αμερικανική πρόταση) γίνει η LM και η αμερικανική κυβέρνηση, τόσο καλύτερη αντιπροσφορά θα έχουμε από τους υπόλοιπους.
      Η εξίσωση πάντως παραμένει δύσκολη, ειδικά με τα πλοία της ενδιάμεσης λύσης για τα οποία η Γαλλίκη πρόταση υστερεί.
      Το πλεονέκτημα των Αμερικανών και των Γάλλων είναι το Government to Government το οποίο είναι ο μόνος τρόπος να είμαστε σίγουροι ότι δεν θα ακολουθήσουν κυρώσεις από την ΕΕ/Γερμανία για μη τήρηση κανόνων προμηθειών/ανταγωνισμού.
      Πρόσφατα διάβασα ότι και η damen εξασφάλισε υποστήριξη από την Ολλανδική κυβέρνηση με χρηματοδοτικό σχέδιο παρακαλώ
      https://www.navalnews.com/naval-news/2021/03/damen-details-dutch-frigates-proposal-for-hellenic-navy/
      Αυτό είναι μια καλή είδηση γιατί οι ολλανδικές φρεγάτες φαίνεται να ικανοποιούν τις απαιτήσεις μας σε λογική τιμή, υπάρχει προηγούμενη θετική εμπειρία από τις S και η damen είναι ένας κολοσσός που μπορεί να φτιάξει ποιοτικά σκάφη ακόμα και σ’ ένα χρεωκοπημενο ελληνικό ναυπηγείο.
      Αν και η άποψη μου είναι ότι στην Ελλάδα θα έπρεπε να γίνουν οι αναβαθμίσεις των Meko και στο εξωτερικό οι νέες φρεγάτες, πιέζοντας ακόμα και για ταυτόχρονη ναυπήγηση δύο εξ’ αυτών σε ξεχωριστά ναυπηγεία.

  13. Απόλυτα εναρμονισμένη η επαπειλούμενη προμήθεια των MMSC με την πολιτική κανονικότητα της ΝΔ.

    Επιστροφή στην κανονικότητα της ΝΔ, σαπάκια, ξύλο, επιστράτευση, εντατικοποίηση και οικονομική ανέχεια.

  14. Εφόσον είναι σίγουρο ότι θα πάρουμε τις σαβουρες εξ Αμερικής θα ήθελα να παρακαλέσω τους κύριους του Π.Ν. να εκπαιδευτουν στο κουπι. Η δεύτερη πρόταση μου είναι να αγοραστούν και τέσσερα ρυμουλκά που θα ακολουθούν τις φρεγάτες. Ερε γέλια που έχουν να κάνουν οι τουρκοι

  15. Μια χαρά πλοίο είναι το mmsc αν διορθωθούν τα προβληματικά μέρη που έχει και είναι στη διαμόρφωση που θέλει το πολεμικό ναυτικό. Βέβαια θα πρέπει να δώσουν και μερικά πράγματα παραπάνω σε ενδιάμεση λύση κτλ. Νομίζω η υστερία πρέπει να σταματήσει κατά του συγκεκριμένου πλοίου ( εφόσον βέβαια διορθωθούν τα προβληματικά μέρη του)

    1. Η αεράμυνα περιοχής είναι ο διακαής πόθος του ΠΝ εδώ και κάποιες δεκαετίες. Λες να είναι υστερικοί στο ΠΝ;

    2. 🙂 δηλαδή να αλλάξει:

      -η υπερκατασκευή από αλουμίνιο
      -η γάστρα για να μπορεί να πάρει σόναρ
      -οι μηχανές για να μην χαλάνε
      -το ραντάρ για να μπορεί να είναι έστω οριακά καλύτερο από αυτό που έχουν οι δικές μας φρεγάτες S
      -να γίνει μια τρύπα καλή κάπου για να πάρει 1-2 ΜΚ41 με SM2 και ESSM, αλλά και με τρόπο που να μην πειράξει τον ευστάθεια του πλοίου

      Μετά γίνεται καλούτσικο, βέβαια ακόμη δεν πιάνει το stealthiness των άλλων αλλά επειδή είμαστε large δεν μας πειράζει

  16. Σύμφωνα με το enikos έχει σταλεί LOR και σε άλλες 6 χώρες.

    «Οι ίδιες πηγές κάνουν λόγο για αποστολή ανάλογων επιστολών και σε άλλες έξι χώρες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού.»
    https://www.enikos.gr/politics/770057/nea-dedomena-gia-tin-agora-tou-aiona-i-ellada-esteile-lor-gia-fre

    Το ότι έκλεισε η δουλειά για τους Αμερικανούς είναι βιαστικό συμπέρασμα για την ώρα. Έπρεπε για τους τύπους να σταλεί LOR προς όλους όπως και έγινε.

    Δυστυχώς οι Γάλλοι αρνούνται πεισματικά να προτείνουν αξιόλογη ενδιάμεση λύση (FREMM) ή διαμόρφωση ελκυστική προς το ΠΝ (CAMM/CAMM-ER). Αν τηρηθούν αυστηρά επιχειρησιακά κριτίρια, η Ολλανδική και η Γερμανική πρόταση είναι μακράν οι καλύτερες.

    1. » Σύμφωνα με το enikos έχει σταλεί LOR και σε άλλες 6 χώρες. « ΛΑΘΟΣ.

      ψευδεται ο νικολακης…….. αξιος αποδεχτης διαφορων μισθων !

    2. Αυτό ήταν το κόλπο να σταλεί LoR σε όλους για να υπάρξουν επίσημες προσφορές και να υπάρξει πολιτική απόφαση υπέρ LM.Είχα γράψει ότι το ποσό είναι πολύ μεγάλο και τέτοια ποσά μπορούν να πάνε μόνο στον εθνικό προμηθευτή. Οι Γάλλοι μπορούσαν να πάρουν το πολύ δύο πλοία αλλά τα λεφτά πήγαν για τα rafale.

  17. Ειναι τα ιδια ατομα η ιδια κλικα που προωθουσε ΚΑΙ προωθει το ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ, tavor, ως εθνικο τυφεκιο – που εδωσε την ΕΛΒΟ σε κοινοπραξια με ΜΗΔΕΝ προγραμματισμενο σχεδιο αναπτυξης εγχωριων προγραμματων οπου η ΜΟΝΗ προστιθεμενη αξια που φερει η ΞΕΝΗ κοινοπραξια τηε ΕΛΒΟ στην Ελληνικη οικονομια ειναι οι μισθοι των εργατο-υπαλληλων!

    η νυν ελληνοφωνη κυβερνηση δρα ως ευκαιριακος τουριστας, υποβιβαζοντας το μελλον των Ελληνικων ΕΔ κι ετσι ΘΑΒΟΝΤΑΣ την γεωρτρατηγικη αξια του Ελληνισμου στην Ανατολικη Μεσογειο.

    ΔΕΝ θα υπαρξουν ηδικα δικαστηρια – για μερικους – θα υπαρξουν ομως εξωδικαστικες προεργασιες!

  18. Ήταν αναμενόμενη η αποστολή LOR. Δεν δεσμεύει αλλά σίγουρα δείχνει πρόθεση. Το τυράκι θα είναι TICO πιστεύω με μισό φόρτο δωρεάν, σίγουρα κάποια ΤΟΜΑ και υλικό για τον ΣΞ σε ικανές ποσότητες. Στην Π&Δ μιλάνε και για κάτι άλλο σαν έκπληξη.
    Αν αληθεύει η πρόταση των Γάλλων για απλές BELL και CASSARD έχουν πυροβολήσει και πάλι τα πόδια τους. Βέβαια κάτι φάνηκε ότι δεν πηγαίνει καλά όταν ο Μακρόν την τελευταία στιγμή ακύρωσε την παρουσία του στους εορτασμούς.
    Σε κάθε περίπτωση εμάς μας ενδιαφέρει το καλύτερο. Θα έλεγα ότι πρέπει να δοθεί βάρος στην πρόταση των Γερμανών, ασχέτως με το τι μάς κάνουν όσον αφορά την Τουρκία. Τα όπλα τους έτσι και αλλιώς είναι κορυφαία.
    Σίγουρα και οι Ολλανδοί μας κάνουν, αλλά αυτοί είναι ακόλουθοι των Γερμανών άρα έπονται.
    Η κορυφαία πρόταση σαν πλοία είναι η F 110. Αν η ενδιάμεση είναι καλή και αποδεσμευτούν κάποια όπλα από τους Ουσαίους θα έπρεπε να το ξανασκεφτούμε.
    Ευσεβής πόθος οι Ιταλοί και οι FREMM αλλά υπάρχει σιγή ιχθύος σχετικά με αυτό και είναι πολύ παράξενο…
    Νομίζω ότι οι περισσότεροι έχουμε στεναχωρεθεί με τις λαλακίες των Γάλλων. Αδιόρθωτοι …

    1. @ ARHILOHOS

      Για πες μου ARHILOHOS, αν ησουν ο Μακρον και το ανθρωπακι
      το ελληνοφωνο, σου ελεγε θελω δυο FREMM ενδιαμεση λυση,
      αλλα ρητρα για στρατιωτικη συνδρομη δεν υπογραφω, γιατι μου τραβηξαν
      το αυτι και αν ο Τουρκος κανει την κινηση του, εγω απλα θα εχω τις FREMM
      να κανουν μπανιστηρι, γιατι θα κανω οτι χρειαζεται για να μην φτασω
      στο σημειο να κανω οτι χρειαζεται.
      Εσυ θα του εδινες τις FREMM με την πιθανοτητα οταν οι Τουρκοι παρουν αυτο
      που θελουν, το ανθρωπακι να σου κανει και αναλογη διαφημιση αλα Πασινιαν,
      για να μην χασει την καρεκλα του, στις FREMM ;
      Την πατησαν οι Αρμενιοι απο τον θειο, σειρα μας τωρα να την πατησουμε και εμεις.
      Τα παντα ολα, το σουλτανο να γινει Σουλτανο.

  19. Υπερωρίες σήμερα τα παπαγαλάκια.
    Το ότι στέλνουμε LoR σε ΟΛΟΥΣ όσους εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τις φρεγάτες μας, ούτε που θα το αναφέρουν πουθενά. Άλλωστε ο καθένας στον καναπέ του δημιουργεί την δική του πραγματικότητα και ζει άρχοντας μέσα σε αυτή. Σιγά μην καθόμαστε να σκεφτούμε…

    1. » Υπερωρίες σήμερα τα παπαγαλάκια. «
      ρητορικη ερωτηση:
      κρινεις εξ ιδιων τα αλλοτρια ;;

      υ.γ.
      το ιδιο τελος που ειχαν τα παπαγαλλακια του τσιριζα κι λοιπων αριστερων διεθνιστων θα εχετε κι εσεις, αγαπητοι μου διεθνιστες του δεξιου φιλελευθερισμου.

      1. Καλώς τον Έξοθεν!
        Πως πάνε τα πράγματα απέναντι; Τους έχεις πείσει ότι δεν είσαι στο «δίκτυο» ή κινδυνεύεις κι εσύ με σύλληψη;

        1. Ναι, απο τα εγκατα της ψειρους καθομαι κι ασχολουμε με εσενα…….

          Θα ελεγα τι επιθετο σου ταιριαζει αλλα αστο, να μην συμβαλω στην πτωση του επεδου που συνηθως φερνουν τα σχολια σου.

          1. Μα ακριβώς αυτό κάνεις. Πας κάτω από σχόλιά μου και γράφεις. Δεκάδες φορές ως τώρα όπως έχει καταγραφεί σε πολλά θέματα.
            Εγώ ΠΟΤΕ δεν σχολίασα πρώτος δικές σου απόψεις. Εσύ είσαι που το κάνεις συνεχώς και μάλιστα από την πρώτη στιγμή που μπήκα στο ιστολόγιο.
            Ίσως έχεις κάποιο αποθημένο με τα κουνούπια ή σε ενοχλεί ότι υπάρχουν άνθρωποι με διαφορετική άποψη από την δική σου, όπως έγραψες προχθές.

            Αν σταματήσεις να γράφεις κάτω από σχόλιά μου, δε νομίζω να στεναχωρηθεί κανένας.

  20. Καλά ξύλο όλες οι κυβερνήσεις ρίχνουν (Πρέσπες, Κρήτες αγρότες 2017 κλπ αν και το ακριβές αρχείο το έχει η ΚΝΕ).

    Σαπάκια (καθήλωση μιραζ) άφησε και η νδ, και το πασοκ και ο σύριζα, παρότι είχε μπαρουτοκαπνισμένο υπαμ.

    Σαπάκια άφησε στις αποθήκες στης airbas τα nh90 πληρώνοντας και ενοίκιο, ο σύριζα.

    1. Το χρέος έχει ξεφύγει πάνω από το 200% του ΑΕΠ. Τέτοιο λιβανιστήρι από τα μμε δεν είχε ούτε ο Σημίτης.

      Τα 30+δις του πλεονάσματος Συριζα έχουν φαγωθεί από το ΣΥΝ-Εργασία και τα σκοιλ ελικικού και κάποια στιγμή θα έρθει και ο λογαριασμός για όλα (επιστρεπτέες, επιδόματα, σαπάκια προμήθειες MMSC, 1000 φραπεδόρουφήχτρες διορισμένοι αστυνομικοί Πανεπιστημίων κλπ).

      Περίμενε λίγο ακόμα, μέχρι το τέλος της χρονιάς που θα ψιλοεπανέλθει η καθημερινότητα και εκεί θα μετρηθούν όλοι. Σαν στυμμένη λεμονόκουπα θα τον πετάξουν τον σημερινό.

  21. Και επειδή οι ΗΠΑ μας αγαπάνε και είναι καλοί σύμμαχοι, θα κάνουν την εξής προσφορά που κανείς δεν θα μπορεί να απορρίψει και με κόστος 4 δισεκατομυριάκια:

    1) Ενδιάμεση λύση 4 (!) LCS (οι δύο σαράβαλες που είχαν για πειράματα και οι δύο λιγότερες σαράβαλες που κάπου θα βρουν, μπορεί να είναι -12 από αυτές που χτίζονται)

    2) Αγορά 3 FFGX, μία με παράδοση περίπου το 2025 (από τις πρώτες) και οι άλλες δύο να χτιστούν εδώ

    3) Υποβάθμιση των ΜΕΚΟ με το να τις φέρουν στο επίπεδο των LCS (end of life downgrade)

    Αν θέλουμε και κανα Tico να το βλέπουμε παροπλισμένο σε κανα λιμάνι, μπορούν να μας δώσουν και από αυτό κανένα, αφού περάσει ένας χρόνος να αποξηλώνουν συστήματα κτλ

    Και ζήσαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα. Και αν πάμε να πούμε και κάτι, θα μας πουν ότι είμαστε αχάριστοι, οι Γάλλοι μας ζητούσαν 4 δις για 4 πλοία και ενδιάμεση λύση κάτι Cassard και μπούρδες. Μπορεί να είναι ονειρικό σενάριο επιστημονικής φαντασίας, αλλά καθώς οι ΗΠΑ είναι πολύ καλοί έμποροι, για κάποιο λόγο πιστεύω ότι όντως θα κατεβάσουν πολύ καλή προσφορά.

    Οι Γάλλοι δεν έχουν καταλάβει ότι πλέον είναι πολύ αργά για ρελάνς, οι άλλοι έχουν δαγκώσει την παραγγελία και δεν την αφήνουν πια από τα δόντια τους με τίποτα, δεν πα να μας δώσουν πια Fremm δωρεάν και 500 εκατ το κομμάτι το πλοίο, το πουλάκι πέταξε. Ερασιτέχνες, βλέπω να μας πιάνουν στο ψηστήρι για τα Ραφάλ του διαγωνισμού της Κροατίας να τους χρυσωθεί το χάπι. Είχαν την ευκαιρία του αιώνα να πουλήσουν Γαλλικά πλοία, ενώ παράλληλα να πουλήσουν πλέον σε όλο τον στόλο Γαλλικούς πυραύλους, Γαλλικά ραντάρ, Γαλλικό σύστημα μάχης και τα πάντα όλα, πραγματικά δεν ξέρουν να είναι έμποροι και να βλέπουν μια μακροχρόνια εμπορική σχέση, είναι να κάνουν την αρπαχτή ή τίποτα (και τελικά πήγαν στο τίποτα).

    Οι Τούρκοι πρέπει να ξαναρυθμίσουν τους αντιπλοικούς τους, να βάλουν γόμωση ναπάλμ για να λιώνουν τα αλουμίνια…

    1. Καπως ετσι δυστυχως θα δρομολογηθουν τα πραγματα.

      Απιστευτα ευστοχη η αναλυση, αν κι μη τεχνικη.

      υ.γ.
      Επεσες μεσα για τους Γαλλους.
      Οι Ανθρωποι πιστευαν πως επαιζαν σε αδεσμευτο κι αξιοκρατικο παιχνιδι και τελικα πιαστηκαν κοροιδα, αφου αρνηθηκαν να δουν το δασος, αντι του δεντρου.

    2. Επενδυτή,

      Και όταν έρθουν τα 4 LCS και αντικαταστήσουν τις 4 S θα βγει και ένα πληρωμένο δημοσίευμα σε κάποιο φιλοκυβερνητικό λιβανιστήρι που θα βγάζει στο φώς το καταπληκτικό «ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ-ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΙΔΗΣΗ» ότι οι S είχαν βγει εκτός και η μόνη ρεαλιστική λύση ήταν να έρθουν με τη μορφή του κατεπείγοντος οι αλουμινότρατες γιατί θα έμενε η Ελλάδα χωρίς στόλο.

      Και κάπου εκεί όλα τα τρολ θα αναφωνήσουν: «Ευχαριστούμε τις ΗΠΑ που μας (ξανα)σώσανε».

      Αυτά.

      1. @G-164g Ag-Cat
        Μακάρι να μη βγει αληθινό κάτι τέτοιο … αλλά κι εγώ αρχίζω να πιστεύω πως περιγράφει «εικόνες από τα προσεχώς». Και πάλι, μακάρι να μη βγει αληθινό κάτι τέτοιο. Το Π.Ν. δεν αξίζει τέτοια κατάληξη.

  22. Αναμένω με αγωνία την απάντηση.

    Είναι γεγονός πως τόσο η ελληνική όσο και η αμερικανική πλευρά μέχρι στιγμής, προσεγγίζουν το θέμα προμήθειας των MMSC αγνοώντας και παραβλέποντας την επιχειρησιακή παράμετρο, με ο,τι αυτό συνεπάγεται.

    Αλλά η ανάγνωση της λεπτομερούς προσφοράς θα είναι το καλύτερο και πλέον αδιαμφισβήτητο μέτρο της ιδέας που έχουν οι Η.Π.Α για την «στρατηγική» τους σχέση μαζί μας.

  23. Το πολεμικό ναυτικό αλλάζει επίπεδο. Από την εποχή των sea sparrow ατενίζει το μέλλον (βλ. Helios laser weapon 150kw, nsm, captas 4, speed 40~ knots). Είναι μέρα χαράς για όλους μας σήμερα. 4-6 mmsc τώρα και συμμετοχή στο πρόγραμμα ffg Constellation για το εγγύς μέλλον. Σαν τυφώνας τα πλοία αυτά του μέλλοντος θα βρίσκονται στο πεδίο υπεράσπισης των ελληνικών συμφερόντων όπου γης.

    1. Πάντως από την παλιά ανακοίνωση για την συμεμτοχή στο πρόγραμμα Constellation για περίπου 2-3% έπιανα την κοιλιά μου από τα γέλια, δηλαδή από ένα πρόγραμμα 10 δις θα πάρουμε δουλειά (όχι φρεγάτες) αξίας 0,2 με 0,3 δις, ίσως να αφορά την κατασκευή των τουαλετών των 10 πλοίων. Πάντως για όσου ονειρεύονται ότι τα ναυπηγεία μας θα αναλάβουν υποκατασκευαστικό έργο μεγάλο, να θυμούνται ότι:

      α) η «είσοδος» στο πρόγραμμα FFGX ΔΕΝ είναι για να πάρουμε φρεγάτες FFGX αλλά κάποια ψίχουλα υποκατασκευαστικού έργου
      β) ότι καθώς μιλάμε για καράβια, δεν μπορεί να γίνει κάποιο σημαντικό υποκατασκευαστικό έργο για φρεγάτες της Αμερικής, στην Ελλάδα. Τα κόστη μεταφοράς, πρακτικές δυσκολίες κτλ είναι τεράστια.

      Η μόνη πραγματικά καλή επιλογή θα ήταν να μπαίναμε πραγματικά στο πρόγραμμα FFGX με αγορά τέτοιων φρεγατών (και όχι MMSC) σε καλή τιμή. Έτσι ναι, και εγώ μέσα καθώς θα βγει ένα πολύ καλό καράβι (επιτέλους για τους Αμερικανούς, καθώς μετά τα ΑΒ δεν έβγαλαν κάτι ωραίο)

    2. 4-6 mmsc…;;; Φίλε μας δουλεύεις;
      Αυτά θα τα έχουν οι Αμερικανοί σε λίγο σε ασκήσεις για στόχους. Θα μας πιάσουν μεγάλα κοροϊδα αν μας τα πουλήσουν.
      Βλέπω θα πάνε και πάλι για καθυστερήσεις, από πέρυσι Ιούνιο που ήμασταν έτοιμοι, πάμε για τον άλλο χρόνο.
      Ακόμη εύχοντε μερικοί ο καιρός να μας τα φτιάξει, ή ο θείος Σαμ ή η οικονομία της Τουρκίας. Και εμείς να μην κάνουμε τίποτα. Σε 4 χρόνια που στην Αμερική θα έρθει πάλι ο Τράμπας και ο Σουλτάνος θα είναι ακόμα στο παλάτι του, εκεί δε γλιτώνουμε. Δεν υπάρχει χρόνος, ρίξτε επιτέλους μια υπογραφή.

    3. Κάτι πίνεις δεν εξηγείται αλλιώς.
      Captas 2
      Laser άστο αργεί πολύ ακόμα
      Speed 40 knots δεν παίζει, μάλλον γύρω στους 32 λόγω του γνωστού προβλήματος συν την αύξηση του τονάζ από 3500 σε 4500tn
      Σύν όλα τα γνωστά προβλήματα.
      Αυτό σου πουλάνε, εννοείται αν.μεσογειο την ξεχνάς…..
      Ολλανδικές η βρετανικές, είναι οι καλύτερες προσφορές βάση όσον έχουν γραφτεί.

      1. Captas 4 αν το πληρώνουμε και Helios laser weapon system 150kw. Έχει ήδη δοκιμαστεί για τοποθέτηση στα lcs και μπορεί να τοποθετηθεί στις mmsc. Το κοντινό μέλλον ανήκει στα όπλα αυτά και τα lcs έχουν ενισχυμένο ηλεκτρικό κύκλωμα για την ενέργεια αυτού ακριβώς του όπλου. Για τους 40~ knots επιμένω, ο Di Pietro δήλωσε ότι η ταχύτητα θα είναι μεγάλη, την προσδιόρισε στους 35 knots περίπου αλλά διάβασα ότι αναμένεται να είναι ακόμη μεγαλύτερη. Για το προωστικό σκεύος δεν τίθεται ζήτημα, το πρόβλημα μέχρι το καλοκαίρι υποστηρίζουν ότι θα έχει λυθεί

    4. Το πρόβλημα των πλοίων που έχουν μόνο συρόμενο σόναρ είναι ότι σε κλειστές θάλασσες τα υποβρύχια παραμονεύουν κοντά σου και παντού.

      Έτσι όταν ρίξουν καμιά τορπίλη, θέλεις να έχεις το σόναρ ήδη στο νερό για να έχεις ελπίδα να την καταλάβεις έγκαιρα. Στο συρόμενο, καθώς δεν θα το έχεις ρίξει στην θάλασσα και καθώς το ελικόπτερο δεν μπορεί να είναι στο αέρα συνέχεια και να γυροφέρνει, ξαφνικά σε κάνει εύκολο μεζέ για τα υποβρύχια.

      Οι ΗΠΑ που έχουν μετρημένους αντιπάλους δεν έχουν το αντίπαλο υποβρύχιο συνέχεια στο σβέρκο σου, και αν το έχει είναι άλλα πλοία στην αρμάδα που είναι απίκο και θα σε ενημερώσουν, σε εμάς χωρίς σόναρ σταθερό μέσα στο νερό, θα πάνε άπατα. Μιλάμε για μια μικρή θάλασσα όπως το Αιγαίο, που θα έχει ένα σκασμό υποβρύχια.

      1. Άπατα δεν θα πάνε γιατί το Αλουμίνιο είναι ελαφρύ και θα επιπλέει.

        Το πρόβλημα είναι μην φάει πύραυλο γιατί θα λιώσει σαν το κεράκι της Λαμπρής.

        Επίσης, μπορεί για Decoy στις τορπίλες να έχει τα ρυμουλκά ,που έτσι και αλλιώς ή θα το συνοδεύουν,
        ή θα το ρυμουλκούν, άρα δεν χρειάζεται Captas eείτε 2 είτε 4

  24. Και δυο AB να μας προσφέρουν, μη γελαστούμε και πούμε «ναι».
    Πρέπει να πάμε επιτέλους σε τεχνολογίες του 21ου αιώνα και όχι να κοιτάμε αυτά που αποσύρουν ή βυθίζουν οι άλλοι και σε στρατηγικές τους Β’ ΠΠ.

    1. Τεχνολογία του 21ου αιώνα είναι το laser. Είναι η μόνη τεχνολογία που μπορεί να αντιμετωπίσει τους πολύ ηχητικούς πυραύλους και με ελάχιστο κόστος. Εκεί είναι το μέλλον και οι αμερικανοί βρίσκονται πολύ μπροστά στη συγκεκριμένη τεχνολογία. Στο άμεσο μέλλον τα όπλα αυτά θα είναι σε θέση να αντιμετωπίζουν τέτοιους πυραύλους. Τι να το κάνεις αν ο κάθε meteor κοστίζει 3.000.000 ευρώ.

      1. Σήμερα δεν μας δίνουν οι Αμερικανοί κάποια όπλα για να μην στεναχωρίσουν τους Τούρκους, λέτε να δώσουν το μικρό Ελλαδιστάν κορυφαία τεχνολογία με το laser ώστε να μην είναι άλλο το κοροϊδο τους και να πληρώνει δις για αμερικανικά όπλα;
        Τεχνολογία laser για πολύ καιρό θα έχουν μόνο αυτοί που θα επενδύσουν πολλά χρήματα για ερεύνα, δοκιμές και παραγωγή. Αυτή την στιγμή απ’ότι γνωρίζω μόνο η ΗΠΑ, Ρωσία, Γερμανία, Κίνα και η Τουρκία κάνουν αξιόλογα βήματα.

      2. Καλα μετά A. Burke τσιμπάμε ακόμη το νέο τυράκι των Αμερικανών που ειναι τα όπλα laser ??

        Εδώ ακόμη δεν τα έχουν. πιστοποιήσει και παραλάβει οι ίδιοι ..
        θα τα δώσουν σε εμας ?

        Πιο πολλές ελπίδες θα είχαμε να πάρουμε laser απο Γάλλους
        (γιατι δουλεύουν και αυτοί πάνω σε αυτό)
        που αποδεσμεύουν αποδεδειγμένα τα top όπλα τους παρα απο τους
        ισορροπιστές σπεκουλαδόρους Αμερικανούς

        Ειναι χαζό και επικίνδυνο να είμαστε αφελεις..

    1. Όλες τις δουλειές τις κάνουν τέλεια .Αγοράσαμε φ-16 χωρίς σύστημα ηλ. Πολέμου ,πήραμε άρματα χωρίς πυρομαχικά πήραμε υποβρύχια με προβλήματα και χωρίς τορπίλες απαξιωσαμε ναυπηγεία και Πολ. βιομηχανίες εκσυγχρονίσουνε ταΡ-3 δώσανε ένα σκασμό ευρώ και κανείς από όλους αυτούς πουυπεγραψαν δεν τιμωρήθηκε.Τι καλό λοιπόν να περιμένω για την αμυνα της πατρίδαςας;

  25. Όταν ένα σύστημα έχει φτάσει στο σημείο να μην κινείται προς το συμφέρον του ακόμα και μπροστά σε επικείμενη καταστροφή λέει πολλά για το μέλλον του, αυτό δυστυχώς είναι είναι φανερό σε όλες τις εκφάνσεις του όχι μόνο στο συγκεκριμένο, εδώ απλά τα ‘γέλια’ θα αρχίσουν πιο άμεσα όταν τα δούμε στο πεδίο, Ως Έλληνας του εξωτερικού έχω αρχίσει εδώ και καιρό να υποστηρίζω χρηματικά μια ιδιωτική πρωτοβουλία για αγορά πλοίου. Ηθελα να δω την παρέλαση μου το χάλασαν θα βλέπω τα αμερικάνικα αεροπλάνα και θα μου θυμίζει την έλλειψη κυριαρχίας της χώρας, δυστυχώς, καλή τύχη εύχομαι και καλή δύναμη σε όλους.

  26. Άντε και έρχεται και το STARSHIP ENTERPRISE. LASER, PHOTON TORPEDOES, CLOACKING DEVICE και όλα τα καλά.
    Καλά λέει ο CK. Σανό για τα ζώα που πιστεύουν.
    Και έχουμε και κάποιους εδώ που ακόμα πιστεύουν ότι οι Ουσαίοι είναι το καλό χαρτί για εμάς.
    Πριν από λίγο ο Μπλίνκεν δήλωσε ότι η Τουρκία είναι παλιός και πολύτιμος σύμμαχος και την θέλουμε μαζί μας.
    Αιγαίο μοιρασμένο στα δύο και όλα καλά.
    Α ρε παππού. Τσάμπα έφαγες 12 χρόνια στα μέτωπα για να μεγαλώσει η Ψωροκώσταινα.

    1. Αν λες σε όλλα «ναι» που ζητάνε, τους δίνεις ότι θέλουν, δεν αντιμιλάς, είσαι παθητικός και φοβικός, μιλάς όμορφα και θέλεις να τα έχεις με όλλους καλά, να φαίνεσε καλός, να μένεις στα λόγια και βασικά να μην έχεις φωνή….είναι να μην σε πέρνει κανείς σοβαρά;

      1. @ ΓιώργοςΠάτρις

        Θα παει το ανθρωπακι και απο Λιβυη για να ολοκληρωσει το εγκλημα
        και με το ΤουρκοΛιβυκο μνημονιο.
        Νομιμοποιηση για το τρυπανι στα 6,5 μιλια κατω απο τη Κρητη.

  27. Εφοσον εχουν σταλει LoR σε ΟΛΟΥΣ τους υποψηφιους ας δουμε πρωτα τις ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΜΕΝΕΣ και ΤΕΛΙΚΕΣ προτασεις τους και κλαιμε ή γελαμε μετα….

  28. Δεν μπορώ ειλικρινά να αντιληφθώ πως πραγματικά σκεπτονται μερικοί.Δηλαδη υπήρχε μια στο εκατομμύριονα μην σταλεί LOR στην Αμερική;Έχουμε εμείς το ανάστημα αυτήν την στιγμή για να μην πω από ίδρυσεως να αγνοήσουμε την Αμερική και να μην στείλουμε LOR;
    Εννοειται ότι σε αυτή την παρωδία-τραγωδία που ζούμε φρεγατιαδας όλοι οι παίχτες κινούνται υπόγεια,βρώμικα,με πρώτους τους δικούς μας για το πως θα πάρουν περισσότερα από την πίτα.Ειναι τόσο περίπλοκο αυτό το παιχνίδι που σε μας συνήθως φτάνει το ελάχιστο ως πληροφορία ,και πάντα αυτή που οι ίδιοι αφήνουν να βγει.
    Εδώ με τα RAFALE έτρεχε η αγορά και διπλανά γραφεία στο ΥΠΕΘΑ μέσα δεν ξεραν τι γινόταν.
    Θα αναφέρω και κάτι που δυστυχως ισως στεναχωρήσει κάποιους αλλά ετσι το βλέπω.
    Είναι γεγονός ότι όσοι ασχολούνται με τα αμυντικά θέματα έχουν την αγωνία και προτίμηση η πατρίδα μας να πάρει το καλύτερο δυνατό.Αυτοι ειδικά που θα κληθούν να υπηρετήσουν και πολύ πιθανών θα πολεμήσουν με αυτά.Οι υπόλοιποι καλο θαταν ναχουν αυτήν την δίψα για γνωση και προετοιμασία για την ειδικότητα και το όπλο που είναι ταγμένοι,μιας και ετσι θάναι πιο αποτελεσματικοί για τον εαυτό τους την οικογένεια τους και κατεπεκταση για την πατρίδα.
    Όσοι έχουν γνωρίσει πιλότους η ναυτικούς των δυνάμεων μας και συζητήσει μαζί τους σας διαβεβαιώ ξέρουν την δουλειά τους και οι περισσότεροι το διάλεξαν ήδη από μικρά παιδιά και όχι για ναχουν μια δουλειά!
    Ψυχραιμία λοιπόν και δουλειά στον τομέα του
    ο καθένας και θαρθουν και τα καλά αποτελέσματα.
    Με εκτίμηση

    1. Ελπίζω να με διάβασες στο άλλο ποστ που έγραψα.

      Τι θέλουν να καλό παιδά και διαμαρτύρονται;
      Ότι θέλει ο μπάρμπας Σαμ θα μας δώσει.

      Να κάνετε υπομονή μην βρεθούμε προ εκπλήξεων!
      Να μας δώσουν 4 MMCS +6 LCS είτε όπως είναι είτε να της κάνουμε MMCS
      και μετά να δω πως θα φωνάζεις;
      Γιατί με 5 δις θα έχεις 10 πλοία συν της ΜΕΚΟ!
      Συν της 6-2=4 S !
      Δηλαδή 18 πλοία!

    2. Έτσι ακριβώς

      Υπήρχε περίπτωση να μην άξιζαν έστω μια LOR oι Αμερικάνοι?

      Τόσα έχει πει ο Τζέφρυ, άλλα τόσα γράφουνε τα έντυπα , briefings έχουν δώσει στελέχη της LM,
      πλύση εγκεφάλου μήνες τώρα οτι οι MMSC δεν είναι περιπολικά και εσείς αχάριστοι…ούτε μια
      LOR να μην σταλεί για τα μάτια του κόσμου?

      Μην βάζετε πλερέζες, ψυχραιμία

      1. Ούτε εγώ τις θέλω αλλά εμείς ως πολίτες μπορούμε τώρα να κάνουμε κάποιες συγκεκριμένες κινήσεις.
        1)Στηρίζουμε την προσπάθεια οικονομικά του ΑΒΕΡΟΦ 2
        2)Πιέζουμε μέσω ΜΜΕ και σοσιαλ που ούτως η άλλως γίνεται
        3)Ψύχραιμα ότι ανέφερα στο προυγουμενο σχολιο

        1. Και μετά έστω το Αβέρωφ ΙΙ μαζεύει 1 δις, και πάνε οι δικοί μας και αγοράζουν την πρώτη μεταχειρισμένη Freedom με αυτό το ποσό και διαβάζεις και καμιά 10αριά άρθρα για το τι φοβερή προσθήκη έγινε.

          Θα του βάλουν και το όνομα Αβέρωφ και καθάρισαν. Φυσικά όλα αυτά στο αστείο, καθώς ούτε φράγκο δεν θα μαζέψουν, στα λόγια όλοι χτίζουν ανώγεια και κτώγεια, όταν είναι να βάλουν λεφτά όλοι είναι Λούης

          1. Φίλε agnostics ependyti
            Γιατί να πάρουν freedom πρώτα από όλα;Υποτίθεται ότι εμείς αυτές θελουμε να αποφύγουμε.
            Μαζεύουμε 1δις (μακάρι Παναγία μου) και πάει η επιτροπή και λέει στην κυβέρνηση δεν παίρνεις @αλακι@σ
            και εμείς σου δίνουμε το ποσο να μοιράσεις στις 4που θελουμε για να καλύψεις την διαφορά.
            Δηλ 4τρατες =3,5δις 4bel=4,5δις το 1δις διαφορά το βάζει ο ΑΒΕΡΟΦ2 αυτό εννοω

  29. Κρατάει χρονιά αυτή η κολόνια 🙂

    Πρόλογος: KIDD … Spruance

    Πράξη πρώτη:
    από αρχές 2000 … κορβετα -> κορβετοφρεγατα -> φρεγατοκορβετα -> φρεγατοαντιτορπιλικό OΛΑ με SM-2 για AAW

    Πραξη δευτερη (απο Καραμανλη μέχρι και Τσιπρα):
    Στα καλα του καθουμένου, το γερμανο- ολλανδο κρατουμενο ΠΝ (δλδ κατα βαση αμερικανικής IP ) ξεχνα τους υφιστάμενους προμηθευτές και μιλα αποκλειστικά με Γαλλους για FREMM .

    Πραξη τρίτη (περίοδος τέλος Τσιπρα αρχές Μητσοτάκη vol1)
    Συνέχεια αποκλειστικών διαπραγματεύσεων ΜΟΝΟ με Γάλους (leasing FREMM) και ταυτόχρονα μας προκύπτει το φαινόμενο FTI/FDI και η μη συνέχιση της εξέλιξης FREMM (με τα υπο εξέλιξη νέα συστήματα που τοποθετήθηκαν τελικά στην FTI ). Για μονο με Γάλους για τοσα πολλά χρονια ???
    Τι είναι αυτό που μπορούσαν να προσφέρουν οι Γαλοι και δεν μπορούσαν ή δεν ήθελαν ΟΛΟΙ οι υπόλοιποι και οι διαπραγματεύσεις συνεχίστηκαν μονο με Γάλους ανεξάρτητα απο κυβερνών κόμμα?

    Πραξη τετάρτη (Μητσοτάκης vol2):
    «Ειναι ακριβές οι Γαλικες FTI/Belhara» Αρα έναρξη «διαπραγματεύσεων» για 4 φρεγάτες «ΠΟΛΛΑΠΛΟΥ ΡΟΛΟΥ» χωρίς προδιαγραφές και χωρίς επιχειρησιακές απαιτήσεις με όποιον πιστό προσέλθει, και καλό θα ήταν να μην προσφέρει αεράμυνα περιοχής (εκτός αν την προσφέρει τζάμπα).

    Τα πράγματα είναι πολύ απλά και δεν έχουν τόσο πολύ σχέση με το οικονομικό μας ζόρι!

    Ps: θα είχε ενδιαφέρον αν η LOR που στείλαμε περιλαμβάνει αίτημα Price & Availability για SM-2IIIC για τοποθέτηση τους στις ΝΕΕΣ φρεγάτες, (με δεδομένες τις επίσημες δηλώσεις των εκπροσώπων της LM marine ότι μπορούν να προσαρμόσουν τις τράτες μηδενικού ρολού, σε όλες τις πιθανές απαιτήσεις του ΠΝ).

  30. Διάβασα την ανάρτηση του κυρίου Τίποτα πρώην στρατιωτικού ακολούθου. Την βρήκα ιδιαίτερα προσβλητική, αλλά με αυτά για τις «ενδιάμεσες λύσεις» κλπ – δεν ξέρω τίνος φαεινή ιδέα ήταν, ποιος είναι ο εγκέφαλος πίσω από αυτό, να μας δώσουν δηλαδή πολεμικά πλοία αμέσως επειδή εμείς 30 χρόνια δεν προγραμματίσαμε να αγοράσουμε καινούργια – αυτό που είπε ο κος Τίποτα είναι στο μυαλό όλων για εμάς τους Έλληνες. Και παρότι θεωρούσα καλή λύση τις mmsc και τις θεωρώ ακόμα για τις ανάγκες που εμείς έχουμε, νομίζω και θα χαρώ πολύ αν δεν τις πάρουμε και μάλιστα λόγω αυτού του theet, δηλαδή να κάνουμε γνωστή την τρέλα μας ακόμα μια φορά σε όλους

  31. Για να καταλάβετε πόσο μακριά είμαστε από καινούργιες φρεγάτες, όποιος και αν αναλάβει να φτιάξει φρεγάτες που να μην έχουν Γαλλικά συστήματα, έπρεπε να φροντίσει πρώτα όταν προχωρήσει η κατασκευή του πλοίου, να έχει έτοιμο το Government Furnished Equipment (GFE) που είναι τα οπλικά, ραντάρ κτλ.

    Εμείς έχουμε καταθέσει αίτημα για το αν μας αποδεσμεύουν και με τι τιμή οπλικά από τις ΗΠΑ? Φαντάσου να απορριφθούν οι Γαλλικές και οι ΗΠΑ μετά να λενε δεν αποδεσμεύουμε τους SM2 η να πουν τους δίνουμε με 10 εκατ το κομμάτι.

    Αν πεις ότι πρώτα δίνεις παραγγελία, μετά περνάει από τις επιτροπές κονγκρέσου κτλ για έγκριση και μετά μπαίνει στην ουρά μετά τους άλλους που έχουν παραγγειλει πριν από εσένα, φρεγάτες μπορεί να πάρουμε σε 5 χρόνια, όπλα για αυτές είναι άγνωστο πότε

    1. Το έπιασες βλέπω!

      Οι υποψήφιες χωρες ηταν πάντα δύο και μα προέκυψε στο τέλος και τρίτη.
      Είναι οι Γαλλία, οι ΗΠΑ και η Ιταλία (με σειρά εμφάνισης).
      Κανένας αλλος (Ολλανδος, Γερμανος, Ισπανος, Αγγλος) δεν μπορεί απο μόνος του, να παρουσιάσει ολοκληρωμένη προσφορά αρα και συνολικό κοστος.

      Γιατι πολύ άπλα τα αντιαεροπορικά βλήματα (που καθορίζουν CMS&radar) ελέγχονται και παράγονται απο τις προαναφερθείσες 3 χώρες.

  32. Είναι όντως πολύ προσβλητική δήλωση αλλά λιγότερο προσβλητική από το καραγκιοζιλίκια τα δικά μας…
    Εμείς βρίζουμε τους πολιτικούς μας τους οποίους όλος τυχαίος ανακυκλώνουμε γενεές τώρα ξανά και ξανά,απλα μας πείραξε γιατί το είπε ξένος.
    Η ίδια η διαδικασία είναι γελοία και επαναλαμβανόμενη σε ένα λουπ έλλειψης προγραμματισμού.
    Αληθεια που είναι το προγραμμα για τισΤΠΚ και τα υποβρύχια που πρεπει να αγοραστούν
    και γιατί δεν συνδέθηκε ένα μικρο τμήμα του σε αυτό με βάθος χρόνου να πιάσουν και τιμές
    μιας και οι εταιρίες που μετέχουν έχουν ολόκληρη σειρά σκαφών.
    Η δεν βάζουμε μυαλό η δεν σταματάνε την αρπαχτή τρίτο λόγο δεν φαντάζομαι.

      1. Προς kanenss1
        Αυτό που είναι ανησυχητικό είναι ότι επι τούτου δεν προβάλεται από τα ΜΜΕ η προτοβουλια του ΑΒΕΡΩΦ2 ακριβως για να μην τους χαλάσει την σούπα.Ειναι τόσο άθλιοι!!!
        Αν μαζευτεί μεγάλο ποσο και διατεθεί για τα σωστά πλοία θα χαλάσει τα σχέδια τους η Ελλάδα να κατέχει όπλα που θα κάνουν την διαφορά.
        Μυστήριο επίσης και η σιωπή για την Ιταλική πρόταση η οποίοι πήραν την δουλειά μέσα από τα χέρια των Γάλλων με τους Αιγύπτιους.

        1. Το Αβέρωφ 2 θεωρητικά υπάρχει και όποιος θέλει βάζει λεφτά. Αν ρωτήσεις όλους εδώ αν έχει βάλει κανένας λεφτά, θα δεις ότι δεν έβαλε κανένας, και αν κάποιος έβαλε θα είναι ψίχουλα.

          Και μιλάμε για άτομα που νοιάζονται για την άμυνα και ξεροσταλιάζουν για την ενίσχυσή της. Οπότε αν εδώ είναι μηδέν, στους υπόλοιπους πολίτες είναι υπό το μηδέν.

          Δεν το κρίνω σαν καλό ή κακό, αλλά κάτι λέει νομίζω για τέτοιες προσπάθεες, είτε ότι δεν τις εμπιστεύονται είτε ότι είναι απλά ρομαντικές αλλά από ρεαλισμό πάσχουν, είτε σκέφτονται ότι ακόμη και αν μαζευτεί ένα μεγάλο ποσό (που δεν) θα το ξοδέψουν αυτοί για τους οποίους εδώ και δεκαετίες τους κράζει ο κόσμος.

          Οπότε Αβέρωφ 2 πάπαλα, και ο Καμένος είχε ανοίξει λογαριασμό και εκείνος πάπαλα (μάλιστα είχε πει ότι ηταν ο πρώτος που θα καταθέσει και είμαι περίεργος αν έχει έστω 1 ευρώ ο λογαριασμός).

          Για να μαζέψεις 100 εκατ (που δεν φτάνουν ούτε για τους πυραύλους ενός πλοίου) πρέπει 1 εκατ οικογένειες να βάλουν από 100 ευρώ, αν θες για ένα ολόκληρο πλοίο πρέπει να βάλουν 800 ευρώ, καλά κρασιά που λένε

        2. Προς kanenas
          agnostosependytis
          Άγνωστε ξέρω ότι είναι long shot το ΑΒΕΡΩΦ2 αλλά δεν έχει και την αναλογη διαφήμιση ,που για μένα παίζει μεγάλο ρόλο,εν αντιθέσει με κάτι <>.Δεν χάνω την ελπίδα μου.
          ΚΑΝΕΝΑΣ
          Συμφωνώ για κάποιες κινήσεις που λες ότι δεν έκαναν.Δεν είναι μόνο η Χίος κτλ.
          Με την ίδια συνταγή και τον ίδιο μάγειρα και τα ίδια υλικά για πολλοστή φορά νομίζουμε ότι θα βγάλουμε άλλο αποτέλεσμα από την πρώτη φορά.Εκει έγκειται δυστυχως η ανωριμότητα μας και τρώμε τον πρόλογο του τίποτα.Οι τελευταίοι πέντε πρωθυπουργοί μας δεν έχουν ένα ένσημο εργασίας.Αποκει και πέρα τι ψάχνουμε.
          Αμαυρώνουν τα κτήνη και την έννοια των άριστων όπως αναλύθηκε από τους προγόνους μας.
          Με εκτίμηση
          ΥΓ
          εγώ θα βάλω κάτι στον ΑΒΕΡΩΦ .Το πρότεινα στον σύνδεσμο να γινόταν ομαδικά αλλά αργούν…

          1. @ Fylax1970

            Το Α και το Ω ειναι ο μαγειρας δυστυχως.
            Εμας μας καιει συνεχεια το φαΐ, αλλα την θεση,
            του την δινουν αλλοι.
            Εδω ειδαμε τι εγινε στην Αμερικη, φαντασου εδω τι γινεται.
            Η μεγαλυτερη απατη, ο στυλοβατης καθε πολιτισμενης χωρας.
            Οτι κακιστο και να υλοποιηθει παντα φταιει ο κυριαρχος λαος,
            ποτε ο μαγειρας.
            Το τελειο εγκλημα.

  33. Άμα γίνει το τρελό σενάριο, οι Ναυταίοι θα κόβουν βόλτες στο Αιγαίο
    σαν τους αρραβωνιασμένους γύφτους που κόβουν βόλτα στον καταυλισμό
    με τα προικιά φορτωμένα στο Τοyota (και οχι στο Datsun)
    Άσε που θα γίνει και το χατίρι ορισμένων που βγάζανε σπυριά με τους αντιαεροπορικούς
    μεγάλου βεληνεκούς, θέλανε ντε και καλά περισσότερους μεσαίου.
    Θα κάνουμε τους Πειρατές του Αιγαίου τώρα και θα ρίχνουμε Jack Sparrow (1 ΜΚ41/πλοίο)με το βλέμμα στα
    επόμενα 25-30 χρόνια

  34. Κύριε Νικήτα, είναι δυνατόν να περνάνε σχόλια με τέτοιες ακραίες βωμολογίες σαν το 17:28;
    Ντροπή!

    Αλλιώς ήταν ως τώρα η παρουσία του ιστολογίου.
    Ντροπή!

  35. Πάντως εγώ το έχω ξαναπεί και δεν κουράζομαι να το λέω:

    Σε περίπτωση που την πάρουν την δουλειά οι Ισαποστάκηδες, πρέπει να ζητήσουμε:

    1) Συμπαραγωγή στην Ελλάδα για να δοθεί υποκατασκευαστικό έργο στις εταιρίες Αλουμινίου

    2) Αντί για ενδιάμεση λύση, να δοθεί δωρεάν μεγάλος αριθμός Ρυμουλκών και πλοία ανεφοδιασμού καυσίμου, για ευνόητους λόγους

    3) Tazer Guns αντί για Lazer Guns για οικονομικότερη υποστήριξη, εκπαίδευση και υποδομές.

    4) Κουβούκλιο μίας θέσης στο ψηλότερο σημείο της κεντρικής κεραίας , όπου μέλος του πληρώματος
    με κιάλια ημέρας/νύχτας θα υποβοηθά το δύσκολο έργο του σταθερού TRS-4D

    5) Έξτρα σωσίβιοι λέμβοι ανά Τράτα, συγνώμη Περιπολικό, συγνώμη Φρεγάτα. Αν και υπολογίζοντας
    την ασφαλή πλευσιμότητά τους σε χαμηλά sea state, συνήθως θα βγαίνουν από Απρίλιο έως Οκτώβριο,
    αλλά καλό είναι να έχουν αρκετά life boats, μην σκάσει καμιά Τραμουντάνα μισοπέλαγα.

    6) Επειδή στερούνται Σόναρ Τροπίδας , ξεχάστε τα Captas 2 και 4 . Να ζητήσουμε να τοποθετηθούν
    συρόμενα Τρόλαρ τα οποία τρολάρουν με ευκολά κάθε είδους υποβρυχίου

    Έτσι να το συζητήσουμε

      1. Βρε Παπαφλέσσα μου

        Ο σκοπός μου είναι να ευθυμήσουμε, γιατί τα βάψανε όλoι μαύρα με μια αποστολή LOR

        Εγώ κάνω πλάκα , ενώ τα πράγματα είναι σοβαρά και εσύ είπες, αφού είναι σοβαρά
        τα πράγματα να δεχθούμε ως μάννα εξ ουρανού τα δώρα των Αμερικανών.

        Με τα τόσα προβλήματα που έχουν τα συγκεκριμένα ‘Καράβια’ και έχουν αναλυθεί
        σε δεκάδες άρθρα, προτείνεις να τα πάρουμε και μάλιστα 8, 10 ,14 και γιατί οχι και 18!

        Δηλαδή θα δεσμεύσουμε τα διαθέσιμα κεφάλαια για να πάρουμε τα συγκεκριμένα που θα αποτελέσουν
        τον βασικό κορμό του Π.Ν για τα επόμενα 25-30 χρόνια. Και είμαι εγώ που κάνω πλάκα.

        Και πες οτι τα δώσαμε τα 5 δις και πήραμε το υπερόπλο. Τα κεφάλαια που θα χρειαστούν για τις
        συντηρήσεις τους, τις καταναλώσεις καυσίμου, τις συχνές επισκευές και τις χαμηλές διαθεσιμότητες,
        ποιος θα μας τα δώσει, ο Κος Πρέσβης ή το ΔΝΤ?

        Ευτυχώς το Χειμώνα που θα έχει κυμματάκι θα είναι δεμένα , οπότε θα μπορούν να κάνουν άνετα τις επισκευές τους.

        Δίνω σημασία και συνήθως συμφωνώ σε ότι συνήθως γράφεις, αλλά εδώ είσαι λάθος, γιατί ένα λάθος (MMSC,LCS) δεν διορθώνεται με ακόμα μεγαλύτερο λάθος (αγορά σε μεγάλους αριθμούς)

        1. Πάλι τα ίδια το έγραψα παρακάτω σε πλήρη ανάλυση τι θα γίνει.
          Είπα εγώ πως επικροτώ τα σαράβαλα;
          Γράφω πως δυστυχώς θα μας τα δώσουν!
          Γιατί εμείς φταίμε για όλα.

    1. @Διηνέκης

      Να είσαι καλά ρε φίλε, γέλασα (ειδικά με τα 3,4 και 6, έπεσα κάτω)

      Νομίζω οτι αυτές οι προτάσεις έπρεπε να συνοδεύουν την LoR

      Πλάκα μας κάνουν αυτοί, με πλάκα απαντάμε και εμείς

  36. Ο Κύριος Γιάννης μας άφησε ελεύθερους να γράφουμε ότι θέλουμε.
    Κάποιοι όμως έχουν ξεπεράσει τα όρια σας ανακαλώ σε τάξη κύριοι.
    Τα απωθημένα σας να τα βγάζετε αλλού.

    Στο θέμα μας. Για να έρθουμε στην πραγματικότητα.
    Πόσο κάνουν οι δυο φρεγάτες L της Χιλής με τα ανταλλακτικά τους;
    15 εκατομμύρια ευρώ μόνο και εμείς δεν της αγοράζουμε!

    Δεν σας προκαλεί εντύπωση πως δεν της αγοράζουμε;
    Δεν σας προκαλεί εντύπωση ενώ λέμε πως θέλουμε και χρειαζόμαστε πλοία τώρα δεν της αγοράζουμε;
    Δεν σας προκαλεί εντύπωση που ενώ γράφω πολλά για αυτό το θέμα επιτέλους το παραδέχτηκε και η Πτήση.

    Τα πλοία μας είναι ταλαιπωρημένα από όλο αυτό που έγινε πέρυσι και ανταλλακτικά δεν υπάρχουν.
    Το γράφω πως πρέπει να βγει μια φρεγάτα S εκτός για ανταλλακτικά και πως θα μείνουμε με 12 πλοία!
    Αυτό γράφω από πέρυσι και δεν κουνιέται φύλο;
    Τι θα γίνει αν ο Ερντογάν κάνει τα ίδια εφέτος το καλοκαίρι;
    Δεν θα αντέξουν τα πλοία μας το ξέρουν όλοι! Ναι όλοι!

    Και όμως δεν δίνουν 15 εκατομμύρια για να πάρουμε της δυο L ούτε μερικά εκατομμύρια ακόμα.
    Ναι μερικά εκατομμύρια ακόμα για να πάρουμε ότι ανταλλακτικά μας κάνουν από της F-122.!

    Αν δεν παίρναμε τα ανταλλακτικά από το Κατάρ τσάμπα θα είχαμε μείνει στης 10 φρεγάτες!

    Τώρα γιατί το κάνουν αυτό οι κυβερνώντες;
    Για να χάσουμε και να συμβιβαστούν να δώσουμε κομμάτι της ΑΟΖ στους Τούρκους.
    Για να μας δώσουν οι Αμερικάνοι της LCS όπως είναι και να πούμε και ευχαριστώ.

    Αν εσείς έχετε άλλη σκέψη να την γράψετε να την μάθουμε.

  37. Αγαπητέ ΜΙΚΡΕ ΗΡΩΑ
    Εκεί που λες δεν μπορεί ,κοντεύουν 50χρ της μεταπολίτευσης δεν χόρτασαν ακόμα,εκεί διαπιστώνεις ότι το βαρέλι δεν έχει πάτο.
    Ο πόλεμος με τους τουρκους θα γίνει, όλα το φωνάζουν και δυστυχως θάναι βαρύ το τίμημα σε αίμα που θα πληρωθεί.Αυτο που βλέπω καιγω και άλλοι είναι σενάρια που θυμίζουν Κύπρο γιατί στα ίσα δεν μας έχουν με την καμία.Ο τόπος δεν αντέχει ούτε αλλά Ιμια ούτε
    την παραμικρή απώλεια.Αν νομίζουν ότι θα ρίξουν τον μουτζούρη σε κανέναν κοιμισμένο στρατηγό η ναύαρχο είναι γελασμένοι.Τουτη τη φορά το μαινως του κόσμου δεν θαχει σταματημό.Ακομα και η σπορά τους θα κυνηγηθεί στην τελευταία τρύπα του κόσμου να πάνε.Καλα θα κάνουν ναχουν το νου τους γιατί τις σημαίες εδώ κάτω τις δένουμε γερά και κανένας αέρας δεν θα τις πάρει!Αντιθετος αυτούς θα τους πάρει και θα τους σηκώσει.
    Με εκτίμηση

    1. Θα σε στενοχωρήσω όταν σου γράψω τι θα γίνει και πως θα γίνει.

      Αν νομίζεις πως θα μπορέσουμε να αντιδράσουμε λυπάμαι αλλά θα σου πω όχι.

      Ο πόλεμος θα γίνει στην Κύπρο σε εμάς θα πάρουν δυο πολύ μικρά νησιά αμαχητί.
      Λυπάμαι για αυτό που γράφω δυστυχώς οι προφητείες συμφωνούν με της
      Γεωπολιτικές εξελίξεις.
      Μας περιμένουν 10 δύσκολα χρόνια τα πρώτα τρία θα είναι πολύ δύσκολα.

  38. Οτι χειρότερο εχει κυκλοφορήσει τα τελευταία? 50+ χρονια σε οτι αφορα «φρεγατα»…ακουγεται στα σαιτς οτι κ ο Φλώρος προωθεί τις μμσψ. Κριμα αν αληθεύει

  39. Κατά την άποψη μου η επιλογή των LCS -των πλεούμενων καρναβαλιών μεταμφιεσμένων σε φρεγάτες με την ονομασία MMSC- θα αποτελέσει άνευ όρων παράδοση στις επιθυμίες των ΗΠΑ και της Τουρκίας, με άγνωστες συνέπειες για την ελληνική κυριαρχία σε Αν. Μεσόγειο και Αιγαίο-και ειδικά στα ανατολικά νησιά του. Εϊναι προφανές ότι με την επιλογή τέτοιου αναπαρκέστατου και προβληματικού πλοίου θα σηματοδοτείται η επιχειρησιακή απόσυρση του ΠΝ από τις Ελληνικές θάλασσες και η μόνιμη παρουσία του σε επισκευαστικές ζώνες.

  40. https://www.newsbreak.gr/amyna/190192/navmahia-ipa-gallia-polemiko-naftiko-fregates/

    Στο σημείο αυτό τόσο η πρόταση των Αμερικανών όσο και των Γάλλων, δεν θεωρούνται από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ικανοποιητικές. Οι Αμερικανοί προτείνουν την παραχώρηση δύο καταδρομικών κλάσεως Ticonderoga (τα νεότερα αντιτορπιλικά Arleigh Burke δεν είναι διαθέσιμα). Πρόκειται για πλοία της δεκαετίας του ’80 με πολυάνθρωπα πληρώματα και τεράστιες απαιτήσεις υποστήριξης.

    Ερχονται τα sapionderonga πανυγηρήστε οι λάτρεις τις σαπίλας.

    1. @Sapionderonga
      Πραγματικά, εάν γίνει τελικώς πράξη το σενάριο θα γράφουμε για την απόλυτη διαφθορά μαζί και ξεφτίλα!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *