Πρόγραμμα με στόχο την αντικατάσταση των παρωχημένων και επιχειρησιακώς ακατάλληλων ΑΒΑΚ τύπου LCVP αναμένεται να ξεκινήσει το ΠΝ μέσα στο 2020. Αντικειμενικός σκοπός του προγράμματος είναι η ύπαρξη ενός αξιόπιστου και σύγχρονου ταχυπλόου που θα προσφέρει υψηλή προστασία και ταχύτητα από και προς τα αρματαγωγά «ΙΑΣΩΝ» της Διοίκησης Αμφιβίων Δυνάμεων. Ως επιθυμητό μέσο χαρακτηρίζονται τα σκάφη κατηγορίας RIB μήκους 11 μέτρων με ταχύτητα 40 κόμβων.

Σύμφωνα με την υφιστάμενη κατάσταση σε τακτικό – επιχειρησιακό και στρατηγικό επίπεδο η 32 Ταξιαρχία Πεζοναυτών με γνώμονα της ασκήσεις ΑΙΓΙΑΛΟΣ αποτελεί σχηματισμό που θα κληθεί να επιχειρήσει στη περιοχή ευθύνης της ΑΣΔΕΝ επιφορτισμένη με καθήκοντα εφεδρείας συμπληρώνοντας τους σχηματισμούς της ΑΣΔΕΝ που εδρεύουν σε κύριες και μικρότερης έκτασης νήσους του Αιγαίου. Δευτερευόντως, ως δύναμη αμέσου επεμβάσεως σε νησιά που έχουν ήδη δεχθεί επίθεση και έχει απολεσθεί φίλιο έδαφος έχοντας καταφέρει ο εχθρός να εγκαταστήσει προγεφύρωμα με μηχανοκίνητες δυνάμεις.

Σημειώνεται, ότι το ΠΝ διαθέτει συνολικά 29 ΑΒΑΚ τύπου LCVP σχεδίασης του Β Παγκοσμίου Πολέμου εκ των οποίων τα 10 φέρουν υδροπροωθητές και μπορούν να αναπτύσσουν μέχρι και 20 κόμβους. Παλαιότερα, είχε εξεταστεί από τη 32 Ταξιαρχία Πεζοναυτών και το ΠΝ να τοποθετηθεί κάποιου είδους κάλυμμα με φύλα κέβλαρ στην οροφή των ΑΒΑΚ ώστε να υπάρχει μια υποτυπώδης προστασία (τουλάχιστον από θραύσματα) αλλά το σχέδιο εγκαταλείφτηκε λόγω μεγάλης αύξησης του βάρους.

Τα ΑΒΑΚ τύπου LCVP έχουν εκτόπισμα 13 τόνους (φορτωμένο με προσωπικό) και έχουν μήκος 11 μέτρα. Η 32 Ταξιαρχία Πεζοναυτών χρησιμοποιεί ως πρώτο κύμα εξόδου λέμβους ZODIAK αφού προσφέρουν μεγάλη ταχύτητα και συνδυαστικά τα ΑΒΑΚ απόρροια έλλειψης άλλου μέσου.

Παράλληλα, εκκρεμεί το θέμα της απόκτησης αμφιβίων τεθωρακισμένων οχημάτων AAV7 καθώς δεν υπάρχει ειλημμένη απόφαση.

Είναι απαραίτητη ανάγκη η αντικατάσταση με γερανούς μεγαλύτερης ανυψωτικής ικανότητας.

Όπως έχουμε σημειώσει και παλαιότερα στη θέση των ΑΒΑΚ θα μπορούσαν εκτός από RIB θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν και άλλα ικανότερα σκάφη όπως τα CB90 ή τα M12 ή άλλο σκάφος αντίστοιχων δυνατοτήτων και χαρακτηριστικών. Ασφαλώς και μπορεί να υπάρξει και ελληνική λύση με σκάφος προσαρμοσμένο στις ελληνικές ανάγκες.

Comments

  1. Αυτό που όλα τα μέσα ακόμα κ τα απλά πρέπει να αγοραστούν από άλλους δεν μπορώ να το καταλάβω.
    CB90 έχουν αγωνιστεί,τα ξέρουμε μας κάνουν, ξέρουμε τις δυνατότητες τούς τα προτερήματα αλλά κ τα σημεία που θέλουν βελτίωση η προσαρμογή για να μας κάνουν 100%.
    Δεν είναι κ καμία high tech κατασκευή που δεν μπορείς να αντιγράψεις.
    Έχουμε εταιρείες που έχουν τεχνογνωσία κ μπορούν να φτιάξουν ισάξια ίσως κ καλύτερα ας τους δώσουμε την ευκαιρία.
    Αλλιώς ότι αγοραστεί να αγοραστεί σε τέτοιους αριθμούς που να ζητήσουν συμπαραγωγή κ μεταφορά τεχνολογίας ώστε να μπορούμε μετά να κατασκευάζουμε κ να πουλάμε.

  2. Σοβαρα το διαβασα αυτο ? Οι RIB εχουν μεγαλητερη προστασια απο LCVP ? Αντι να εξηχρονιστουμε με amphibious assault ships και L-CAT ,παίρνουμε RIB για προστασία !!! Τελικα ισως να ειναι εγκεφαλικό το πρόβλημα .

    1. Υπάρχουν πολλα σχέδια και προτάσεις, RIB με αντιβαλλιστική προστασία υπάρχουν πάντως, δεν καταλαβαίνω τις ενστάσεις σας.
      Το πρώτο κύμα πάντα RIB ειναι ούτως ή άλλως.
      Απο εκεί και πέρα αυτό που πρέπει να εξεταστεί είναι εντελώς η αλλαγή δόγματος για τους πεζοναύτες να αποκτήσουν σύγχρονα μεγάλα ταχύπλοα για την μεταφορά τους, όπως WaterCar Μ22 ή Μ18 ή κάτι αντίστοιχο.

  3. Καλά κρασιά!!!

    Εάν δεν το έχετε πάρει χαμπάρι τα 4 αρματαγωγά έχουν μετατραπεί σε κέντρα φιλοξενίας λαθρο μεταναστών

    https://armynow.gr/armatagvga-pn-se-mytilhnh-kai-samo-gia-filoxenia-prosfygvn-metanastvn/

    Τι να τα κάνουνε τα ταχύπλοα???

    Παραιτήθηκε κανένας ναυταιοs Γαλονάς για το ΚΑΤAΝΤΗΜΑ αυτό?

    Βεβαια δεν είναι η πρώτη φορα !

    Η Ίδια «μπαλαφικη» πολιτκή συνεχίζεται!!!

  4. Καλό σαν σκέψη αλλά προς το παρόν δεν βλέπω τα Zubr πουθενά και απο την άλλη τα αρματαγωγά να έχουν μεταβληθεί σε ξενοδοχεία…

  5. Προς το παρόν πάντως τα τέσσερα από τα πέντε αρματαγωγά βρίσκονται στην υπηρεσία των «προσφύγων».
    Δύο στη Σάμο και από ένα στη Χίο και στη Λέσβο.

  6. Πρέπει να βρεθεί ένα σκάφος με min προστασία που να κατεβαίνει ένφορτο από το πλοίο από τον υπάρχοντα γερανό (τώρα οι πεζοναύτες κατεβαίνουν με σχοινιά…) έστω και αν μεταφέρει λιγότερα άτομα από τα ΑΒΑΚ.
    Το θέμα έπρεπε να έχει λυθεί πριν 20 χρόνια, όχι σήμερα που οι ανάγκες είναι στο Θεό αλλά δεν υπάρχουν χρήματα για τίποτα

    1. Εγώ ειμαι της άποψης ότι πρέπει να αλλάξει το δόγμα και ειδικές δυνάμεις όπως οι πεζοναύτες να αποκτήσουν ανεξαρτησία στο Αιγαίο και να μην μπαίνουν σε μαούνες.
      Η καλύτερη λύση κατά την άποψη μου είναι να καλυφθούν οι ανάγκες τους με τα νέα WaterCat Μ22 ή κάτι ακόμα καλύτερο με συνθετικό υλικό χαμηλού ηλεκτρομαγνητικού ίχνους…

  7. Οι 4 θέσεις ΑΒΑΚ στο αρματαγωγο σημαίνει:
    1-2 Searider USV(που μπορούν να φέρουν και οπλισμό/προσωπικο)
    2-3 RHIB των 12 μέτρων(οπλισμός+12-16 άτομα)
    Αν προστεθεί και ένα ελικόπτερο S 70/MH 60R,με hellfire/2.75 ρουκέτες(αλλά και δυνατότητα αερομεταφοράς/medevac)έχουμε ένα δυνατό συνολο .
    Με την τροποποίηση αυτή ,φεύγουμε από κλασσικές αμφίβιες επιχειρήσεις και πάμε σε ειδικές επιχειρήσεις.
    Μακάρι να δούμε και UAV,STRALES και κάτι σε ναυτικό εκτοξευτή ρουκετων.

  8. Βασικα αυτο που χρηζει αντικαταστασης ειναι τα α/γ και το ελληνικο δογμα αμφιβιου πολεμου, αλλα τι να πεις «γραφουν» καλα στους Παρμενιωνες….

    1. Πρέπει να αυξηθεί σε μέγεθος κατά την γνώμη μου, όπως επίσης και να υπάρξει ράμπα στην πλώρη.
      Ιδανικό υλικό θα ήταν κάποιο συνθετικά υλικό όπως ανθρακονηματα και όχι αλουμίνιο.

  9. Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΖΕΙ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΟΥΣΑ.ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΤΙΣ ΔΟΘΟΥΝ ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΕΙΕΣ.
    Η EL GRECO NAYΠΗΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΔΕΣΜΕΥΕΤΑΙ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΗ CB90 ΜΕ ΤΟ ΜΙΣΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ ΤΟΥΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΚΑΦΑΚΙΑ Η ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΑ. .
    ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ.
    ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΩΣ ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΖΩΝΗΣ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΣΟ ΜΙΚΡΑ ΣΚΑΦΗ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *