Όπως προαναφέραμε στο πρώτο μέρος του αφιερώματος μας για τις κορβέτες, στο δεύτερο μέρος θα παρουσιαστούν τις προτάσεις από την Ολλανδία (σχεδίαση Sigma), την Ιταλία (σχεδίαση Multirole Corvette), τη Σουηδία (κλάση «Visby») και την Ισπανία (σχεδίαση Avante). Στο πρώτο μέρος μπορείτε να διαβάσετε για τις σχεδιάσεις K-130, από τη Γερμανία, C-Sword-90 και GoWind, από τη Γαλλία, και Saar-6, από το Ισραήλ.

Sigma

Τα πλοία της οικογένειας Sigma των ολλανδικών ναυπηγείων Damen είναι μια ολοκληρωμένη οικογένεια πλοίων κατηγορίας ΣΚΒ (Σκάφη Κατευθυνόμενων Βλημάτων), κορβετών και φρεγατών. Στην κατηγορία των κορβετών η σχεδίαση Sigma προσφέρεται σε τρείς (3) διαμορφώσεις (Sigma Corvette 9113, 8313 και 7513). Τα δύο πρώτα ψηφία αφορούν στο μήκος των πλοίων, ενώ τα δύο τελευταία στο πλάτος τους.

Η διαμόρφωση 7513 δεν ενσωματώνει βλήματα κατά πλοίων, σύστημα εγγύς αντιαεροπορικής-αντιπυραυλικής προστασίας (κατηγορίας Phalanx ή RAM) ή τορπίλες, παρά μόνο ένα (1) πυροβόλο OTO Melara των 76 χιλιοστών, δύο (2) πολυβόλα μικρότερου βεληνεκούς Denel GI-2 των 20 χιλιοστών και δύο (2) τετραπλούς εκτοξευτές αντιαεροπορικών βλημάτων μικρού βεληνεκούς Mistral, στην έκδοση Tetral, μέγιστου βεληνεκούς 6 χιλιομέτρων. Το σύστημα Tetral ελέγχεται με τηλεχειρισμό από το εσωτερικό του πλοίου. Επίσης διαθέτει και ελικοδρόμιο. Συνεπώς είναι μια κορβέτα (περισσότερο περιπολικό) ελαφρού ρόλου, χωρίς ιδιαίτερη ισχύ πυρός, σε σχέση με άλλες κορβέτες, συνεπώς μάλλον δεν ενδιαφέρει το ΠΝ (Πολεμικό Ναυτικό), ιδιαίτερα στο κομμάτι της ανυπαρξίας συστήματος εγγύς αντιαεροπορικής-αντιπυραυλικής προστασίας.

Το ίδιο ισχύει και για τη διαμόρφωση 9113 η οποία ενσωματώνει τον ίδιο οπλισμό με τη διαμόρφωση 7513 συν δύο (2) διπλούς εκτοξευτές βλημάτων κατά πλοίων MM-40 Block.3 Exocet και δύο (2) τριπλούς τορπιλοσωλήνες για τορπίλες διαμετρήματος 324 χιλιοστών. Ωστόσο, δεν ενσωματώνει σύστημα αντιαεροπορικής-αντιπυραυλικής προστασίας, κάτι που επίσης δεν ενδιαφέρει το ΠΝ. Σύμφωνα με την Damen οι παραπάνω διαμορφώσεις μπορούν να τροποποιηθούν, ανάλογα με τις απαιτήσεις του πελάτη, αλλά στην βασική τους διαμόρφωση δεν ολοκληρώνουν τον οπλισμό τους με ένα συστήματα αντιαεροπορικής-αντιπυραυλικής προστασίας άμυνας. Μόνο στη διαμόρφωση 8313 οι Sigma έχουν να παρουσιάσουν μια πιο ολοκληρωμένη, από άποψη οπλισμού, διαμόρφωση, συνεπώς κοντύτερα στις απαιτήσεις και της ανάγκες του ΠΝ.

Η διαμόρφωση 8313 ενσωματώνει ένα (1) πυροβόλο OTO Melara των 76 χιλιοστών, δύο (2) πολυβόλα μικρότερου βεληνεκούς Denel GI-2 των 20 χιλιοστών, δύο (2) συστήματα Tetral, ένα (1) σύστημα RAM εγγύς αντιαεροπορικής-αντιπυραυλικής προστασίας και δύο (2) τετραπλούς εκτοξευτές βλημάτων κατά πλοίων MM-40 Block.3 Exocet. H 8313 έχει μήκος 83 μέτρα, ενώ επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 29 κόμβων (54 χιλιόμετρα την ώρα) με τη χρήση συστήματος πρόωσης διαμόρφωσης CODAG (Combined Diesel and Gas). Έχει πλήρωμα 55 άτομα με δυνατότητα φιλοξενίας πληρώματος 67 ατόμων. Οι αισθητήρες του πλοίου περιλαμβάνουν τρισδιάστατο ραντάρ επιτήρησης και αναγνώρισης στόχων, σύστημα IFF, ηλεκτροπτικό σύστημα ελέγχου πυρός και σταθερό σονάρ.

Multirole Corvette

Η Multirole Corvette των ιταλικών ναυπηγείων Fincantieri, η οποία  παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη διεθνή έκθεση «DIMDEX 2018» και αναπτύχθηκε ως ένα πλοίο πολλαπλών ρόλων, με έμφαση στην αντιαεροπορική άμυνα, για λογαριασμό του Πολεμικού Ναυτικού του Κατάρ, είναι μια ενδιαφέρουσα σχεδίαση-πρόταση καθώς ενσωματώνουν σύγχρονα ηλεκτρονικά και αισθητήρες ενώ ο οπλισμός τους είναι ισχυρός. Οι κορβέτες που αναμένεται να παραλάβει το Κατάρ έχουν μήκος 107 μέτρα, πλάτος 14,7 μέτρα και βύθισμα 4,20 μέτρα, ενώ το εκτόπισμα τους, με πλήρη φόρτο, είναι 3.250 τόνοι. Επιτυγχάνουν μέγιστη ταχύτητά 28 κόμβους (52 χιλιόμετρα την ώρα) και ακτίνα δράσης 3.500 ναυτικά μίλια (6.482 χιλιόμετρα) με ταχύτητα πλεύσης τους 15 κόμβους (28 χιλιόμετρα την ώρα). Ενσωματώνουν σύστημα πρόωσης διαμόρφωσης CODAD και μπορούν να παραμείνουν στη θάλασσα, χωρίς ανεφοδιασμό για 21 ημέρες. Απαιτούν πλήρωμα 98 ατόμων με δυνατότητα φιλοξενίας πληρώματος 112 ατόμων. Το ελικοδρόμιο τους μπορεί να υποστηρίξει ελικόπτερο κατηγορίας ΝΗ-90.

Σχετικά με τον οπλισμό τους οι κορβέτες είναι εφοδιασμένες με ένα (1) κύριο πυροβόλο διαμετρήματος 76 χιλιοστών (OTO Melara), σύστημα κάθετης εκτόξευσης VLS 16 θέσεων για αντιαεροπορικά βλήματα Aster-30 της MBDA, δύο (2) τηλεχειριζόμενους πύργους με πυροβόλα Marmin των 30 χιλιοστών, δύο (2) τετραπλούς εκτοξευτές βλημάτων κατά πλοίων MM-40 Block.3 Exocet και σύστημα αντιαεροπορικής-αντιπυραυλικής προστασίας RAM. Το σύστημα μάχης που έχει επιλεγεί είναι το Athena της ιταλικής Leonardo. Το κύριο ραντάρ του πλοίου είναι το Kronos, επίσης της Leonardo, ενώ ενσωματώνει και το σύστημα αποφυγής ναρκών Thesan. Επίσης το πλοίο ενσωματώνει και τέσσερις (4) εκτοξευτές Sylena Mk.2 αναλωσίμων για την προστασία του από βλήματα κατά πλοίων.

Visby

Οι κορβέτες κλάσης «Visby» της σουηδικής Saab υπηρετούν στο Πολεμικό Ναυτικό της Σουηδίας (πέντε πλοία σε υπηρεσία, από το 2009). Τα πλοία εμφανίζουν έντονα χαρακτηριστικά απόκρυψης ίχνους (Stealth), τόσο σε επίπεδο εξωτερικής σχεδίασης, όσο και σε επίπεδο υπέρυθρου φάσματος. Τα πλοία είναι κατασκευασμένα από συνθετικά υλικά, κάτι που τα καθιστά ιδιαίτερα ελαφρά, ενώ οι γραμμές των πλοίων είναι σχεδιασμένες για να μειώνουν το ίχνος ραντάρ. Έμφαση έχει δοθεί και στη θερμομόνωση των πλοίων για τη μείωση του υπέρυθρου ίχνους και την αύξηση της πιθανότητας επιβίωσης σε περίπτωση πυρκαγιάς. Τα πλοία διαθέτουν ελικοδρόμιο, αλλά όχι υπόστεγο ελικοπτέρου καθώς κρίθηκε ότι θα επιβαρύνει τα χαρακτηριστικά απόκρυψης ίχνους του πλοίου.

Το εκτόπισμα τους είναι μόλις 640 τόνοι. Το μήκος τους 72,7 μέτρα, το πλάτος τους 10,4 μέτρα και το βύθισμα τους 2,4 μέτρα. Ενσωματώνει σύστημα πρόωσης CODOG (Combined Diesel or Gas) με δύο (2) πετρελαιοκινητήρες, δύο (2) υδροπροωθητές και τέσσερις (4) αεροστροβίλους. Η μέγιστη ταχύτητα των πλοίων είναι 35 κόμβοι (65 χιλιόμετρα την ώρα), ενώ η μέγιστη εμβέλεια τους είναι 2.500 ναυτικά μίλια (4.630 χιλιόμετρα) με ταχύτητα πλεύσης τους 15 κόμβους (28 χιλιόμετρα την ώρα). Οι απαιτήσεις επάνδρωσης είναι μόλις 43 άτομα.

Το σύστημα διαχείρισης μάχης του πλοίου είναι το 9LV της Saab, ενώ ενσωματώνει το ραντάρ επιτήρησης Sea Giraffe AMB, το σύστημα ελέγχου πυρός Ceros-200, το τακτικό ραντάρ Condor CS-3701, σταθερό και ποντιζόμενο σονάρ. Ως σύστημα αυτοπροστασίας έχει επιλεγεί το MASS της Rheinmetall. Ο οπλισμός του αποτελείται από ένα κύριο πυροβόλο Bofors Mk.3 των 57 χιλιοστών, από οκτώ (8) βλήματα κατά πλοίων RBS-15 Mk.2, τέσσερις (4) τορπιλοσωλήνες για τορπίλες διαμετρήματος 400 χιλιοστών, νάρκες και βόμβες βυθού. Τα πλοία μπορούν επίσης να εφοδιασμούς με δύο (2) εξαπλούς εκτοξευτές ανθυποβρυχιακών ρουκετών ALECTO των 127 χιλιοστών και 12 αντιαεροπορικά βλήματα Umkhonto (υπάρχει η υποδομή, αλλά η Σουηδία επέλεξε να μην τα εγκαταστήσει).

Η Saab βρίσκεται σε βάση ανάπτυξης μιας νέας γενιάς πλοίων, επιπέδου κορβέτας, στο πλαίσιο του προγράμματος NGC (Next generation Corvette). Το εκτόπισμα τους θα είναι 2.400 τόνοι, το μήκος τους 100 μέτρα, το πλάτος τους 15 μέτρα και το βύθισμα τους 3,5 μέτρα. Η επιθυμητή μέγιστη ταχύτητα είναι 26 κόμβοι (48 χιλιόμετρα την ώρα), ενώ η επιθυμητή μέγιστη εμβέλεια είναι 5.000 ναυτικά μίλια (9.260 χιλιόμετρα) με ταχύτητα πλεύσης 15 κόμβους (28 χιλιόμετρα την ώρα). Οι απαιτήσεις επάνδρωσης θα είναι της τάξεως των 80 ατόμων. Το πλοίο θα είναι κατασκευασμένο από ατσάλι υψηλής ελαστικότητας, ενώ η υπερκατασκευή από ανθρακονήματα. Ο οπλισμός και οι αισθητήρες δεν έχουν γνωστοποιηθεί, καθώς τα πλοία βρίσκονται ακόμα υπό σχεδίαση και ανάπτυξη, αλλά σύμφωνα με τη Saab τα πλοία θα μπορούν να εκτελέσουν όλες τις σύγχρονες ναυτικές επιχειρήσεις: Αντιαεροπορική άμυνα, πόλεμο επιφανείας, ανθυποβρυχιακό πόλεμο, προσβολή χερσαίων στόχων, ναρκοθέτηση κ.ά.

Avante

Τα πλοία της οικογένειας Avante των ισπανικών ναυπηγείων Navantia έρχονται σε έξι (6) διαφορετικές διαμορφώσεις, με σημαντικές διαφορές στον οπλισμό τους. Οι διαμορφώσεις Anavte-1400, Avante-3000 και Avante-300 χαρακτηρίζονται ως περιπολικά, παράκτια ή ανοιχτής θάλασσας, ταχύπλοα ή μη. Έτσι ο εξοπλισμός τους αποτελείται από πυροβόλα και πολυβόλα διαφόρων διαμετρημάτων (με εξαίρεση τα Avante-300, τα οποία διαθέτουν και δύο εκτοξευτές βλημάτων, κατά πλοίων). Σε κάθε περίπτωση είναι πλοία που δεν είναι κορβέτες, συνεπώς δεν ενδιαφέρουν και δεν είναι το αντικείμενο του συγκεκριμένου άρθρου.

Ενδιαφέρον έχουν οι εκδόσεις Avante-1800 και Avante-2200. H Avante-1800 έχει μήκος 89 μέτρα, πλάτος 13,3 μέτρα και βύθισμα 4 μέτρα. Εκτόπισμα έχει 2.100 τόνους. Η μέγιστη ταχύτητα είναι 26 κόμβοι (48 χιλιόμετρα την ώρα), ενώ η μέγιστη εμβέλεια είναι 4.000 ναυτικά μίλια (7.408 χιλιόμετρα) με ταχύτητα πλεύσης 15 κόμβους (28 χιλιόμετρα την ώρα). Οι απαιτήσεις επάνδρωσης είναι 46 άτομα με δυνατότητα φιλοξενίας πληρώματος 58 ατόμων. Το σύστημα πρόωσης είναι CODAD (Combined Diesel and Diesel). Ο οπλισμός περιλαμβάνει ένα (1) κύριο πυροβόλο των 76 ή των 57 χιλιοστών και δύο (2) πυροβόλα των 25 ή 30 χιλιοστών. Επίσης, περιλαμβάνει αντιαεροπορικό σύστημα σημείου και βλήματα κατά πλοίων.

H Avante-2200 αποτελεί εξέλιξη της Avante-1800 και έχει μήκος 98,9 μέτρα, πλάτος 13,6 μέτρα και βύθισμα 3,8 μέτρα. Το εκτόπισμα του πλοίου είναι 2.470 τόνοι. Η μέγιστη ταχύτητα είναι 25 κόμβοι (46 χιλιόμετρα την ώρα), ενώ η μέγιστη εμβέλεια είναι 4.500 ναυτικά μίλια (8.334 χιλιόμετρα) με ταχύτητα πλεύσης 15 κόμβους (28 χιλιόμετρα την ώρα). Οι απαιτήσεις επάνδρωσης είναι 111 άτομα. Το σύστημα πρόωσης είναι CODAD (Combined Diesel and Diesel). Ο οπλισμός των πλοίων περιλαμβάνει ένα (1) κύριο πυροβόλο των 76 χιλιοστών, ένα (1) πυροβόλο των 30 χιλιοστών, τέσσερα (4) πολυβόλα των 12,7 χιλιοστών, δύο (2) τετραπλούς εκτοξευτές αντιαεροπορικών βλημάτων σε κάθετο σύστημα εκτόξευσης, δύο (2) τετραπλούς εκτοξευτές βλημάτων κατά πλοίων και δύο (2) τριπλούς εκτοξευτές τορπιλών των 324 χιλιοστών. Έκδοση της Avante-2200 αποτελεί και η κορβέτα περιπολίας Avante-2200 Patrol, την οποία έχει επιλέξει η Σαουδική Αραβία (πέντε πλοία έναντι € 1,21 δισεκατομμυρίων).

Απ’ όλα τα παραπάνω πλοία, κατά την άποψη μας, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνουν οι Saar-6, οι Multirole Corvette και, δευτερευόντως, οι GoWind-2500, αλλά μόνο στη διαμόρφωση που έχουν επιλέξει τα ΗΑΕ. Και τούτο διότι οι τόσο οι Saar-6 όσο και οι Multirole Corvette ενσωματώνουν κορυφαίες δυνατότητες αντιαεροπορικής άμυνας και αντιαεροπορικής-αντιπυραυλικής προστασίας με τους συνδυασμούς Barak-8/C-Dome και Aster-30/RAM αντίστοιχα.

Ένα επιπλέον πλεονέκτημα για τις Saar-6 είναι και η ενσωμάτωση 16 βλημάτων κατά πλοίων, έναντι της τυπικής διαμόρφωσης των οκτώ (8) βλημάτων κατά πλοίων, που συναντάμε συνήθως στις κορβέτες, ενώ το πλεονέκτημα των Multirole Corvette είναι αυτή της χρήσης του βλήματος αεράμυνας μεγάλους βεληνεκούς Aster-30, αν και σε μικρότερο αριθμό, σε σχέση με τις Saar-6 (16 Aster-30 έναντι 32 Barak-8).

Ένα άλλο πλεονέκτημα των Saar-6 είναι και το μεγαλύτερο βεληνεκές του C-Dome, σε σχέση με το RAM. Οι GoWind-2500, των HAE έχουν ενδιαφέρον, ιδιαίτερα στο κομμάτι της υιοθέτησης των 32 ESSM, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να δεχθούν και του βελτιωμένους ESSM Block.2, αλλά μειονέκτημα αποτελεί η έλλειψη συστήματος αντιαεροπορικής-αντιπυραυλικής προστασίας, αντίστοιχου του RAM ή του C-Dome (ότι ισχύει για τις GoWind-2500, ισχύει και για τις C-Sword-90, καθώς δεν είναι γνωστό εάν μπορούν να δεχθούν ESSM στη θέση των VL Mica).

Από εκεί και πέρα οι ολλανδικές 8313 και οι γερμανικές K-130, ενσωματώνουν μεν σύστημα RAM, αλλά οι μεν K-130 δεν έχουν καθόλου σύστημα αντιαεροπορικής άμυνας, ούτε καν σημείου, ενώ οι ολλανδικές διαθέτουν το σύστημα Tetral (Mistral) περιορισμένου βεληνεκούς, μόλις 6 χιλιομέτρων. Οι σουηδικές Visby είναι ιδιαίτερα υποεξοπλισμένες, χωρίς αντιαεροπορική άμυνα και αντιαεροπορική-αντιπυραυλική προστασία. Από τις Avante, η Avante-2200 είναι σαφώς καλύτερη της Avante-1800, αλλά και οι δύο (2) προτάσεις έχουν το μειονέκτημα ότι στερούνται συστήματος αντιαεροπορικής-αντιπυραυλικής προστασίας.

Το πρώτο μέρος του αφιερώματος μπορείτε να διαβάσετε στον παρακάτω σύνδεσμο:

Comments

  1. Ακατανόητη η προτίμησή σας σε Saar-6 και Multirole corvette, πλοία που στερούνται της παραμικρής δυνατότητας ανθυποβρυχιακού πολέμου ενώ θα κληθουν να επιχειρήσουν εναντίον αντιπάλου με 6 214 και ποιός ξέρει ποσα 209 με σύγχρονες τορπίλες. Πιθανότητα επιβίωσης ΜΗΔΕΝ.

    Μακράν πιο ισορροπημένη πρόταση η Gowind ΗΑΕ. Λείπει CIWS αλλά το κόστος τροποποίησης είναι πολύ μικρότερο από να προσθέσει κανείς δυνατότητα ανθυποβρυχιακού πολέμου σε σκαρί που δεν έχει πρόβλεψη.

    1. Από πλευράς οπλισμού οι Saar-6 Και οι Multirole Corvette είναι οι πληρέστερες σχεδιάσεις. Για την πρόταση των Gowind των HAE, όπως γράφουμε στο άρθρο, είναι μια καλή και ενδιαφέρουσα πρόταση. Σε κάθε περίπτωση τόσο οι Saar-6, οι Multirole Corvette, όσο και οι Gowind, μπορούν να τροποποιηθούν σύμφωνα με τις απαιτήσεις του πελάτη (με ανάλογη οικονομική επιβάρυνση βεβαίως), συνεπώς μπορούν να διαμορφωθούν σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ΠΝ.

    1. Τα πλοία LCS είναι κοντύτερα στις φρεγάτες παρά στις κορβέτες. Έχουν μεγαλύτερες διαστάσεις και εκτόπισμα από τις κορβέτες που παρουσιάσαμε, ενώ το κόστους τους, είναι περίπου $ 600-700 εκατομμύρια (€ 525-620), δηλαδή μεγαλύτερο από τις GoWind-2500 της Αιγύπτου, για παράδειγμα.

    2. LCS έχουν μεγάλη μονάδα ισχύος …. Ολο το σκαφος μια μηχανή που λεει ο λόγος … Είναι πολύ εξειδικευμένο για ταχύτητα ,χτυπαει φευγει και μετα αναλαμβάνουν οι υπόλοιποι πχ burke ,αεροπορία !!!! Οποιαδήποτε άλλη διαμόρφωση Ελληνικη θα ειναι τοσο διαφορετική που μιλάμε για άλλο πλοίο που θα εκμεταλλευετε τους χώρους του διαφορετικά =επανασχεδίαση .

  2. Εγω παλι γουσταρω Σάφα να ξανα ανοίξουν τα ΕΝΑΕ να φτιάξει τα 2 υποβρύχια να αγοράσουμε το σχέδιο για 6 C-Sword-90 με Ram bl2,Ενα 8αρι ΜΚ41 ,2 σοναρ,16 exocet ,76αρι και ενα ρανταρ λιγο μικρότερο απο το SEAFIRE των μπελχαρα .

      1. 64 ESSMbl2 πύραυλοι απόθεμα σε κάθε αποστολή σημαίνει οτι πρέπει το ρανταρ – λοιποί αισθητήρες ιχνηλάτησης και καθοδήγησης να έχουν μεγάλες δυνατότητες σε αριθμούς για να μπορεί να ρίξει ταυτόχρονα πολλούς και να στέλνει δεδομένα διόρθωσης πορείας ! Δύσκολο ακομα για τα μεγεθη του ρανταρ που χωραν σε τετοια σκαφη μικρομεσαια .Επισης πρεπει να αγορασουμε 400 πυραυλους κατελαχιστο για 6 πλοια !!! χαχα .Βεβαια ποτε δεν λεω ποτε …

        Παντος μετα την ανεστραμμένη γαστρα των Μπελχαρα οι C-sword θα ταίριαζε κουτί !!! Να τα στήσουμε ολα διπλα στο αβεροφ να βγαζουμε φωτο !!!! Παλια »ανεστραμενη» γενια και νεα !!!

  3. Eίναι και οι φιλανδοί με την νέα τους φρεγατοκορβέτα, αλλα και οι Σουηδοί με την next generation corvette που θα παίζει από τα 70 μέχρι τα 110 μέτρα!
    Οι Σουηδοί στην υπερκατασκευή θα εφαρμόσουν κατασκευή με ανθρακονήματα, από θέμα τεχνολογία θα βγουν πιο μπροστά από όλες τις υπάρχουσες σχεδιάσεις.
    Επίσης οι luerssen 105 ενδιαφέρουσα σχεδίαση αλλά στα χαρτιά… Υπάρχει εξ αρχής πρόβλεψη για 127mm κανόνι, και πολύ σχεδίαση μείωση ίχνους ραντάρ.

    Πάντως αν διάλεγα επιχειρησιακά κρητήρια θα διάλεγα SAAB 10-12 φρεγατοκορβέτες με άλλες τόσες ελαφριές κορβέτες 70-80 μέτρων ώστε να αντικαταστήσουν οι παλαιές γαλλικές ΤΠΚ.
    Σε συνδυασμό με πολιτικά και επιχειρησιακά κριτήρια 10 Gowind 3100 με στα πρότυπα των ΗΑΕ και άλλες 3-4 με 4xA50 για AAW.

  4. Δύο περιπτώσεις ξεχωρίζουν για αντικατάσταση των 9 S του ΠΝ κυρίως λόγω εκτοπισματος που τις καθιστά στην ουσία ελαφριές φρεγατες.
    1) Η Gowind 3.100.
    2) H ιταλική Μultirole Corvette των 3.250 τονων.
    Τα πλοία αυτά με μια μικρή αυξηση του εκτοπισματος τους στους 3.500 τόνους και με 76αρι stales,MK41 VLS 16 κελιών για 32 ESSM, Ram, σοναρ, δύο εκτοξευτες τορπιλων, ένα καλό ραντάρ όχι όμως το Smart, με 12 Exoset Block 3, Taktikos και ένα καλο συστήμα αυτοπροστασιας στον εξοπλισμό τους θα ήταν ιδανικοί αντικατάσταστατες των S.
    Ενα πρόγραμμα ναυπήγησης 8 μονάδων που θα ξεκινήσει με την κατασκευή 3 τετοιων πλοιων εκτός Ελλάδας για να αποφύγουμε καθυστερήσεις έτσι ώστε να αντικαταστησουμε γρήγορα τις 3 μη εκσυχρονισμενες S και να ετοιμάσουμε τις υποδομές μας για την ναυπήγηση των υπολοίπων στην Ελλαδα.
    Στο διάστημα της ναυπήγησης των 3 πρώτων θα πρέπει να δούμε με προσοχή ποια θα είναι η επιλογή μας για 3-4 ΑΑW φρεγατες είτε αυτές είναι οι Belhara είτε οι Freda είτε οι FFG(X) σε ρόλο ΑΑW.

    1. Καλά τα γραφεις αλλα όχι και AAW οι BELHARA με16-24 ASTER 30!! μονο

      Θα θέλει αυτές τις «φρεγατουλες» για προστασία άμα αρχίσει πιστολίδι

      Ιδιαιτερα εάν δεν έχει και κάνα RAM!!

  5. Όλα καλά όλα ωραία αλλά το Π. Ν έχει αποφασίσει τι θέλει κ ποιες είναι οι ανάγκες του;;
    Γιατί δεν είναι μόνο οι Φρεγάτες .
    Με τις MEKOHN τι γίνεται;;
    Τα 4 αντε 5 υποβρύχια που έχουμε ακόμα κ όταν πάρουμε νέες τορπίλες (τα υπόλοιπα είναι για να φεύγουν κ δεν ξερω αν υπάρχει λόγος που τα κρατάμε με τις δυνατότητες που έχουν ) φτάνουν;;
    Οι 7(ελπιζω μέσα στο 21) Super Vita φτάνουν μήπως χρειάζεται να «πάρουν κάποια αναβάθμιση τώρα που ακόμα οι 6&7 ετοιμάζονται ;;
    Οι παλιότερες La Combattante III κ La Combattante IIIb μήπως πρέπει να αντικατασταθουν με κάτι καλύτερο;;
    Σκάφη για την ΜΥΚ δεν χρειάζεται να πάρουμε; φτάνουν αυτά που έχουμε;;
    Πρέπει να γίνει άμεσα ένας προγραμματισμός που θα περιλαμβάνει τα ΠΆΝΤΑ κ να μπουν προτεραιότητες.
    Αλλα τα βασικά που θα πρέπει να δεχτεί οποίος πάρει τα συμβόλαια(για μένα δεν πρέπει να μοιραστεί πολύ η πίτα, οκ τα 214ΗΝ θα πάνε αναγκαστικά στην Γερμανία τα υπόλοιπα πλοία μεγάλα μικρά πρέπει να τα πάρει ενας) είναι οτι θέλουμε μεταφορά τεχνολογίας, κατασκευαστικο έργο στην Ελλάδα κ βιομηχανική συμμετοχή ελληνικών εταιρειών στον σχεδιασμό, την ανάπτυξη κ την κατασκευή συστημάτων στα πλοία που θα πάρουμε αλλά κ σε οσα του τύπου κατασκευαστουν ειδικά σε αυτά που θα πληρώσουμε εμείς την ανάπτυξη.
    Κ τελος αυτά που θα επιλέξουμε θα έχουν την διαμόρφωση που εμείς θελουμε κ την διαμόρφωση που είναι η κατάλληλη για τις απαιτήσεις κ τις αποστολές που θα κληθούν τα πλοία να αναλάβουν κ όχι αυτό που βολεύει τον κατασκευαστή .
    Μάλλον ζητάω πολλά.

  6. Η κορβέτα της Fincantieri είναι σχεδιαστικά ανώτερη της Sa’ar 6 και οι διαστάσεις της 107μ/14.7μ/4.20μ σχεδόν φθάνουν στα όρια της φρεγάτας.
    Αν δε, το VLS είναι το MK-41, τα 16 κελιά δέχονται 64 ESSM + 21 RIM-116 του RAM τότε δεν υστερεί ούτε σε οπλισμό.
    Οι Ιταλοί σχεδιαστές πάντα φτιάχνουν αριστουργήματα χωρίς εκπτώσεις στον οπλισμό ή αισθητήρες και πρόκειται για γενικότερη βιομηχανική κουλτούρα.

      1. Ναι, αλλά εδώ κρίνουμε τον οπλισμό κορβέτας και όχι αντιτορπιλικού…
        Αυτό που βασικά κάνει ένα πολεμικό πλοίο επιτυχημένο είναι η ισορροπία μεταξύ ενεργητικών & παθητικών αισθητήρων.
        Ηλεκτροπτικοί, υπέρυθροι αισθητήρες, συστήματα ESM, ECM, ECCM & συστήματα επικοινωνίας, είναι αυτά που κάνουν ένα πλοίο επιβιώσιμο.
        Καλοί & χρήσιμοι οι πολλοί πύραυλοι, γιατί αυτή είναι η δουλειά της, αλλά πρέπει και να επιβιώσει για να μπορεί να τους χρησιμοποιήσει

  7. Ξεχάσατε τις DAMEN SIGMA 10514 που είναι ολοκληρωμένα πλοία από κάθε άποψη και ανάλογα με τις Multirole Corvette και GoWind-2500.

    Επίσης, παρακαλώ πείτε μας πόσο είναι «το μεγαλύτερο βεληνεκές του C-Dome, σε σχέση με το RAM», αναφέροντας και την πηγή, ώστε να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους.

    1. Οι Sigma 10514 είναι φρεγάτες και όχι κορβέτες. Το αντικείμενο του άρθρου είναι οι κορβέτες. Το βεληνεκές του Iron Dome, που είναι η χερσαία έκδοση του C-Dome, είναι από 4-70 χιλιόμετρα (σύμφωνα με την κατασκευάστρια Rafael). Το C-Dome έχει μικρότερες μεν επιδόσεις, αλλά πάνω από τα 12 χιλιόμετρα, σύμφωνα πάντα με την κατασκευάστρια Rafael. Το μέγιστο βεληνεκές του RAM δεν ξεπερνά τα 8-9 χιλιόμετρα.

      1. To ram block 2 έχει δραστικό βεληνεκές κατά 50% μεγαλύτερο από τις προγενεστερες εκδόσεις. Κατά κατά συνέπεια η εμβέλεια θα είναι αρκετά μεγαλύτερη των 8-9 χλμ (εκτιμάτε η μέγιστη εμβελεια σε 15χλμ).

      2. Δεν νομίζω ότι υπάρχει καμιά πιθανότητα να μιλάμε για 70Km, ο αριθμός αυτός μάλλον υποδηλώνει ότι μπορεί να αντιμετωπίσει όπλα αυτής της εμβέλειας-τροχιάς.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *