Το πρόγραμμα απόκτησης νέων τορπιλών όπως όλα δείχνουν θα ολοκληρωθεί ως τα τέλη του 2020 ή τις αρχές του 2021 όπου θα υπογραφεί η σύμβαση με τη γερμανική εταιρεία. Η ελληνική πλευρά όλα αυτά τα χρόνια με διακομματικές και διαχρονικές ευθύνες καθυστέρησε πολύ ώστε να λάβει εγκαίρως τις απαραίτητες αποφάσεις.

Ως εκ τούτων, όπως έχουμε σημειώσει το ΠΝ περιμένει να λάβει χώρα το ΚΥΣΕΑ ώστε ο ΥΕΘΑ να δώσει το πράσινο φως στη ΓΔΑΕΕ για την έναρξη διαδικασιών υπογραφής της σύμβασης με τη γερμανική εταιρεία. Οι πληροφορίες μας αναφέρουν πως οι πρώτες νέες τορπίλες θα παραδοθούν το 2022 στη Διοίκηση Υποβρυχίων παράλληλα με τον εκσυγχρονισμό μέρους παλαιότερων τορπιλών.

Αξίζει να τονιστεί πως ο διαγωνισμός για την απόκτηση νέων τορπιλών αρχικώς είχε αποκλείσει το σενάριο εκσυγχρονισμού παλαιότερων τορπιλών όμως στη συνέχεια άλλαξε και έγινε «Ανανέωση τορπιλικού αποθέματος» ώστε να εκσυγχρονιστούν και παλαιότερες τορπίλες του ΠΝ.

Οι γερμανικές Seahake Mod4 όπως όλα δείχνουν θα είναι οι νέες τορπίλες του ΠΝ με το επιχείρημα πως η επιλογή αυτή έγινε κατόπιν πλήρης συμβατότητας των Seahake Mod4 με το τακτικό σύστημα μάχης των υποβρυχίων. Αρνητική εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως απορρίφθηκε η ιταλική πρόταση των BlackShark που αξιοποιούνται από τα υποβρύχια «214» της Πορτογαλίας ή γιατί δεν επιλέχθηκε τουλάχιστον η πλέον αναβαθμισμένη έκδοση της Seahake Mod 4, η τορπίλης Seahake Mod 4 ER. Οι Γάλλοι πρότειναν την τορπίλη F-21 που σύμφωνα με τους ίδιους ήταν συμβατή απόρροια του συστήματος MIGAL που λειτουργεί κατευθείαν πάνω στο γερμανικό σύστημα μάχης των «214».

Δυστυχώς, αντί να συζητάμε σήμερα για τον Εκσυγχρονισμό Μέσης Ζωής των υποβρυχίων «214» συζητάμε ακόμη για τις νέες τορπίλες…

Comments

  1. Προσωπικά εαν ειναι να έρθουν το 2022 θα έπαιρνα άλλες. Επίσης να δούμε ε;ν πρεπει να έχουμε μίγμα τορπιλλων στα υποβρύχια.

    1. Οτι και να πάρεις θα έρθει 22-23…
      Δεν ξέρω και αν είναι διευθετημένες Ιταλία και Γερμανία, να παραχωρήσει από τα δικά σου αποθέματα.

  2. Το γνωστό μου σχόλιο :
    Σιγά σιγά παιδιά!!!
    Δεν βιαζόμαστε!!!
    Να γίνουν όλα νόμιμα και σύμφωνα με τον νομο Βενιζέλου !!!
    Σιγά μην γίνει πόλεμος!!

    Μια χαρά να μας έρθουν το 022!!

    Τότε που θα έχουν επιχειρησιακό το δικό τους 214 Tοι γείτονες

    Αυτοί βεβαια θα το έχουν από τη πρώτη στιγμή με σύχρονες τορπίλες (MK48,…)

    Am πως!
    Είμαστε μεγαλόψυχοι !!
    Εμείς να πάρουμε το πλεονέκτημα απένατι στους γείτονες?? It is unfair!!

    gm****** th tous ****

    Που να τολμήσουν να ζητήσουν οι ***XXXX####οι ενδιάμεση λύση με A’ΜΕΣΗ παράδοση σύχρονων τορπιλών από τα αποθέματα του Ναυτικού τους!!

    Σιγά μην γίνει πόλεμος!!
    Μπλε Μπαλάφες!!

    1. Οι αναγκες ηταν 82 νεες τορπιλλες. Το προγραμμα αρχικα ηταν για τοσες. Τις μειωσαν σε μολις 36. Λιγοτερες απο τις μισες. Για να πληρωσουν μερικες δεκαδες εκατομμυρια ευρω λιγοτερα. Ουτε καν ενας πληρης φορτος για τα υποβρυχια 214, τα κορυφαια πλοια του Ναυτικου, οπως απεδειχθη προσφατως για αλλη μια φορα.
      Θα δωσουμε δισ. για πλοια λιαν αμφιβολης αξιας (ΜΜSC, Θεμιστοκληδες) αλλα οχι για να εξοπλισουμε επαρκως και με λογικο κοστος κορυφαιες ναυτικες μοναδες που ηδη εχουμε και μπορουν να κανουν τη διαφορα.

      Για αλλη μια φορα αποδεικνυεται οτι ο Κουλός δεν εχει σοβαρευτει επαρκώς, ή μαλλον δεν εχει σοβαρευτει καθολου. Ιδιος με τον προκατοχο του.

      Και οσο για τους χρονους παραδοσης, αν η παραγγελια ειχε γινει τον Σεπτεμβριο του 2019, θα μπορουσαμε να τις εχουμε το ερχομενο καλοκαιρι με λιγη πιεση στον κατασκευαστη. 15 μηνες πληρους αδρανειας εκλεισε αισιως η Κυβερνηση.

    1. @gdmast
      Μα για τορπίλες είμαστε τώρα;;; Κάτσε να πάρουμε κανά σπιτάκι με τον Πτωχευτικό, να το μισθώνουμε σε ΜΚΟ να τα οικονομάμε μέσω του ΕΣΤΙΑ ΙΙ …

      Τι Ερυθρός τι Μπλε … ο θίασος παραμένει στις καρέκλες!

      1. Δεν είναι ακριβώς ο ίδιος θίασος, αλλά οπωσδήποτε μιλάμε για έναν ακόμα θίασο σε ότι αφορά τις Ε.Δ. Και αυτή βέβαια δεν είναι μια ευχάριστη διαπίστωση.
        Έπρεπε ΑΜΕΣΩΣ μόλις ανέλαβαν πριν από 1,5 χρόνο, να λύσουν 3-4 απολύτως επείγοντα θέματα σε κάθε όπλο των Ε.Δ.
        Και στο ΠΝ, αυτό το θέμα είναι και επείγον και εκκρεμεί πολλά χρόνια.
        Δηλαδή ακόμα και εάν κανένας δεν έχει τώρα να σου δώσει απόθεμα ως μέση λύση, έπρεπε η παραγγελία να έχει δοθεί τουλάχιστον ένα χρόνο πριν επιεικώς (για μένα από το καλοκαίρι του 2019. Χονδρικά 13-14 μήνες πριν).

  3. Συμμερίζομαι την αγανάκτηση των φίλων και του συντάκτη.

    Μια επισήμανση μόνο, η πλέον αναβαθμισμένη έκδοση της Seahake Mod 4, ΔΕΝ είναι η τορπίλη Seahake Mod 4 ER. η τελευταία «συμπληρώνει» την πρώτη κι αυτό που προσφέρει είναι αυξημένη εμβέλεια χάρις στο data link. Άλλα τα υπέρ της οπτικής ίνας άλλα του data link.

  4. Δεν πάμε καθόλου καλά μα καθόλου καλά…. Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι το εξής:οι Γάλλοι έκαναν προσφορά για τις F-21 και έδιναν από το απόθεμα που είχαν, οι οποίες είναι συμβατές με αυτό που διαβάζω εδώ,άρα γιατί δεν πήγαμε σε αυτή την λύση … Είμαστε ΚΑΛΑ!!!!

    1. Δεν υπάρχει κανένα απόθεμα που δίνουν,ι ούτε και έχει και νόημα αφού θα πάρει χρόνο να πιστοποιηθούν οι F-21.
      Μεταξύ ιταλίας και γερμανίας κρίθηκε το θέμα και από ότι φαίνεται τελικά οι γερμανοί θα κερδίζουν.
      Αντε να δούμε πότε θα πέσουν και οι τελικές υπογραφές… να κάνουμε πάρτι.

    2. Σωστά!!! Αλλά οι εθνοπροδοτες γερμανοφιλοι πολιτικοί μας πουλησαν τους γαλλους για τους γερμανους !! Και σιγουρα καποια καθυστεριση θα κανουνβοι γερμαναραδες υπερ τον φιλων τους των τουρκων ! Ουστ ποια προδοτες ολοι τους !

  5. 🙂 είχε πολύ πλάκα το δηλητηριώδες σχόλιο ότι αντί να ασχολούμαστε με την αναβάθμιση μέσης ζωής, ασχολούμαστε με το πως και πότε θα πάρουμε τορπίλες…

  6. Η Ιταλία προσφέρει 45 νέες τορπίλες έναντι 36 των Γερμανών και 10 εκατ. ευρώ στην ελληνική πολεμική βιομηχανία.

    Μας κυβερνά η Siemens.

    1. Όχι μας κυβερνά πρωθυπουργός που αυτόν και όλο του το σόι…το κυβερνά η μιζενς από τον καιρό…του Δρακουμέλ

    2. Ξερει καποιος σοβαρα και με στοιχεία να μας πει αν η Γερμανικη προσφορα – με δεδομένη την συμβατότητα των Ιταλικών – για 36 νέες συν αναβάθμιση παλαιών ήταν όντως καλύτερη προσφορα απο την Ιταλικη? Διάβασα οτι τα Πορτογαλικά 214 φέρουν τις Ιταλικές τορπίλες.

  7. Οταν κανουμε εξοπλισμους της διπλωματιας κ των συμφεροντων των αλλων κρατων – οταν δεν μπορουμε να αντιληφθουμε την αναγκη υπαρξης υγιης κρατικης διοικησης ,οταν απομυζουμε καθετι που παει να γινει σε ιδιωτικη πρωτοβουλια,οταν ο εκβιασμος αποτελει μεθοδος πλουτισμου εις βαρουσ του εθνικου καλου τοτε ειναι λογικο να φτωχαινεις ολο κ περισσοτερο.Περιμεναμε χρονια για να παρουμε τορπιλες κ μαλιστα απο τη χωρα που της ζηταμε να κανει εμπαργκο οπλων στην τουρκια και η οποια μας λεει οτι η συμφωνια τη δεσμευει λογω εικονομικων προστιμων – ρητρας…τοτε γιατι δεν ακυρωνει οπως ευκολα εκανε τη προηγουμενη φορα του διαγωνισμου σαν αντιποινα προς τη γερμανια????- ΕΡΩΤΗΣΗ = ο ερντογαν ετσι δεν θα εκανε ?- Εχουμε μια κυβερνηση υποταγμενη στη γερμανια με τροπο που ξεφτιλιζει ποδοπατει πλεον το εθνικο φρονημα ολων μας κι εμεις εκει να επιμενουμε να ψηφιζουμε τετοιους ..ειμαστε τελικα αδιορθωτοι…

    1. Ο εξοπλισμός της διπλωματίας, δεν είναι απαραίτητα κακός όταν έχεις πρόγραμμα, ξέρεις τι θέλεις και τι θα πάρεις από ποιόν. Το λάθος στην προκειμένη περίπτωση είναι η παραπάνω από έτος καθυστέρηση της παραγγελίας, έστω και από τους Γερμανούς. Και φυσικά γι’ αυτό δεν φταίνε οι Γερμανοί.

    2. Κανεις λάθος . Η κυβέρνηση υλοποιησε το φιλογερμανικό αίσθημα του λαου όπως καταγράφηκε στην τελευταία δημοσκόπηση 25.10.2020

  8. »Εκσυγχρονισμό Μέσης Ζωής των υποβρυχίων «214»
    Πω τι ειπες τωρα … Αδιανόητα πράματα .Ακομα εχουν στις αποθηκες κονσολες απο αυτα που τελικα δεν φτειαξαμε αλλα αγοραστηκαν τα υλικα

    1. Ο «Εκσυγχρονισμός Μέσης Ζωής», είναι μια τελείως θεωρητικά έννοια για τις Ελληνικές Ε.Δ., αφού σε κανένα σύστημα ή όπλο δεν έχει γίνει γενικώς ή σε κάποια έχει γίνει όχι ως Μέσης Ζωής, αλλά ως «Πασάλειμμα Παράτασης Θανάτου λόγω Γήρατος» (εν συντομία ΠΠΘΓ).

  9. Καταρχήν καλό το ότι διευθετούμε μετά από χρόνια ένα φλέγον ζήτημα κύριου οπλισμού,

    αλλά ακολούθως βαλτωμένοι στην γνωστή γραφειοκρατεία: ΄’ ..να συνέλθει το ΚΥΣΕΑ»

    (γιατί είναι ζαλισμένο?)… να δώσει το πράσινο φως η ΓΑΔΑΑΕ (είναι παλλόμενο πορτοκαλί ακόμα)

    …να υπογραφεί η σύμβαση (χρήσιμα τα στυλό ακόμα)..και να μπούμε στις διαδικασίες με τους
    …..Γερμανοί που είναι φίλοι μας. Μάλιστα.

    Εδώ δεν χωρούσε απευθείας ανάθεση μέσω διακρατικής συμφωνίας όπως έγινε για τα Rafale?

    Εννοείται για Γαλλικές τορπίλες ή έστω Ιταλικές την στιγμή που είναι συμβατές στον τύπο 214

    και με απαίτηση για ενδιάμεση λύση έως την παραλαβή των παραγγελθέντων.

    ΥΓ : Έως το ’22 εάν,λέμε εάν, στραβώσει κανένα ποδάρι και πρέπει τα ‘άόρατα΄ να ρίξουν στα
    ανυποψίαστα του γείτονα, θα χρησιμοποιηθεί η πατέντα τακτική :

    To υποβρύχιο έχει πάρει φόρα(έχει πιάσει τελική) για να προσδώσει έξτρα κινητική ενέργεια

    στην εκτοξευόμενη τορπίλη,αφού πρώτα έχουν μελετηθεί σωστά τα τοπικά ρεύματα

    και η φορά του ανέμου, τα οποία είναι ,οπωσδήποτε, ευνοϊκά, Ανάβεις κανένα τσιγάρο, μόλις

    πατηθεί το κομβίον και λίγο πριν ανάψεις και δεύτερο η καλοτάξιδη τορπίλα έχει φτάσει στον στόχο

    διανύοντας την απόσταση των 300-1000 μέτρων, ιδανικά.

    Προς τι, τόση βιάση Κύριοι?

  10. Άσχετα με τις τορπίλες άλλα και σχετικά από κάποια οπτική γωνιά, μου φαίνεται (για να μην γράψω τπτ άλλο) ότι η κυβέρνηση είναι μόνο λογία ή αλλιώς λαϊκίζει με τους εξοπλισμούς λόγω οτι σήμερα ο μέσος Έλληνας/δα είναι πολύ ποιο ενημερωμένος λόγω internet από ότι 20-25 χρόνια πρην.

    ΟΛΑ ξεκινούν και καταλήγουν στο ΜΑΞΙΜΟΥ, ούτε στον Σταϊκούρα, ούτε στον ΥΠΕΘΑ (τον οποίο των έχουν απαξιώσει).
    Φαίνεται οτι ο πρωθυπουργός όχι μόνο γνωρίζει και την τελευταία τεχνική λεπτομέρεια και κάνει την διαπραγμάτευση, άλλα είναι και αυτός που ουσιαστικά τα πάγωσε όλα μέχρι τώρα από την πίσω πόρτα .

    Με εξαίρεση το θέμα του διαγωνισμού των φρεγατών (ο Μητσοτάκης είπε όχι σε Belhara, και όχι βέβαια ο Σταϊκουρας, αυτός δεν αλλάζει τον νόμο Βενιζέλου, αυτός δεν υπογράφει C-130, αυτός δεν υπογράφει τορπίλες αυτός κλπ κλπ), σχεδόν όλα τα άλλα προγράμματα θα έπρεπε να είχαν κλείσει και να εκταμιευθεί η προκαταβολή τους. Και μπορουν να κλείσει σε λιγότερο από 10 μέρες, με ένα μόνο τηλεφώνημα, τόσο «ώριμα» είναι.

    Εφαρμόζουν το σύστημα που εφάρμοσαν με την οικονομική διαχείριση covid, διαρροές, ανακοινώσεις, ξανά διαρροές, για την δημιουργία κλίματος που με την βοήθεια των ΜΜΕ μένει ως εντυπώσεις, άλλα από πράξεις δλδ ΦΕΚ, βλέπουμε και κάνουμε που καταλήγει «too little too late».

    Έχω την αίσθηση ότι πολύ απλά ΔΕΝ θέλουν να συντηρήσουν και να αγοράσουν οπλικά συστήματα, δεν θεωρούν την κατάσταση επείγουσα και πιθανόν να θεωρούν άχρηστες για μια βορειοευρωπαϊκή και «μοντέρνα» χώρα σαν την δικιά μας τις ΕΔ.

    Επομένως με ανακοινώσεις και επικοινωνιακά τρικ και διαρροές καθησυχάζουν εν μεσώ τουρκικής κρίσης κοροϊδεύοντας τον κόσμο, που ανησυχεί όχι για το ενδεχόμενο πολέμου, αλλά για την δυνατότητα της χώρας να ανταποκριθεί στον πόλεμο με την Τουρκία.

    Τα ίδια και χειρότερα κάναν και οι προηγούμενοι.
    Δεν είναι κομματικό το θέμα ούτε ιδεολογικό.
    Στην υπάρχουσα γενιά πολιτικών, που έχει μεγαλώσει στο μακάριο και γαλήνιο κουκούλι της ΕΕ με 75 χρονιά ευημερίας χωρίς πόλεμο, υπάρχει πρόβλημα αντίληψης προτεραιοτήτων, ρεαλισμού, γνώσης και εμπειρίας στο πως κυβερνάται μια χώρα, από τι απειλείται και ποιες είναι η βασικές τους υποχρεώσεις.

    Με λίγα λόγια δεν είναι απλά πρόβλημα ανυπαρξίας ηγετών, έχει χαθεί το know how του πως κυβερνάται μια ανεξάρτητη χώρα και όλα αυτά θεωρώντας καλόπιστα ότι στον κώδικα αξιών τους εξακολουθούν να θεωρούν την επιβίωσης χώρας υψηλότερα ιεραρχικά από την πολιτική τους επιβίωση.

    Ελπίζω να κάνω λάθος αλλά το πράγμα πάει στο πολύ λίγα, πολύ αργά 6 μήνες πριν τις εκλογές) και πολύ ακριβά.

    1. Σωστά αλλά αυτές οι ηγεσίες είναι αποτέλεσμα έντονης και ώριμης σκέψης 🙂 ενός λαού
      Οπως και οι άλλες που χρεοκόπησαν την χώρα
      Στο τέλος της ημέρας δηλαδή το θέμα είμαστε εμείς
      Ερώτηση κρίσεως. Που θα μαζεψει τα περισσότερα ψηφαλάκια? Αν αγοράσει όπλα ή αν δώσει αναδρομικά?
      Εγώ πιστεύω το δεύτερο ακόμη και σε περιοχές όπου οι κάτοικοι κινδυνεύουν να βρεθούν σε πεδίο μάχης
      Μετά όλοι θα λένε και που να ξέραμε ότι επί 15 χρόνια δεν αγοράζαμε όπλα όπως λέγανε πως και έγινε και δανειστήκαμε 300 δις
      Για να καταλήξουμε στο γνωστό : Μια στιγμή να ξαναπέσουμε από τα σύννεφα!

      1. Ακριβώς στην ερώτηση κρίσεώς σου, απαντώ όσο πιο ευγενικά γίνεται με την προτελευταία παράγραφό μου περί ιεραρχίας κώδικα αξιών των πολιτικών.

        Είναι το δεύτερο από τα δύο λογικά συμπεράσματα που μπορούν να προκύψουν από της ενέργειες και παραλείψεις τους. Το πρώτο το ανέλυσα, το δεύτερο είναι πολύ χοντρό και πάει αλλού η βαλίτσα, γι’ αυτό και καλόπιστα δεν το ανέλυσα και δεν το υιοθετώ.

        Γιατί αν στον κώδικα αξιών τους θεωρούν την επιβίωσης χώρας χαμηλότερα ιεραρχικά από την πολιτική τους επιβίωση….
        Για κανε έναν λογικό συνειρμό, υπάρχει περίπτωση να γίνει πόλεμος με την τουρκία (με δεδομένα όλα αυτά που ζητούν μέχρι σήμερα οι τουρκοι) αν ΔΕΝ το θέλουν οι πολιτικοί μας!
        Ασφαλώς και όχι, … από την Ελληνική κυβέρνηση εξαρτάται (ο λαός για αυτούς ξεχνά πολύ γρήγορα)!

        Το τάνγκο θέλει δύο και ο πόλεμος προϋποθέτει ότι ένας δεν δέχεται να δώσει αυτά που ζητά ο άλλος, αν δέχεται δεν υπάρχει θέμα… Είναι τόσο απλά τα πράγματα όταν πρόκειται για «υψηλή» γεωπολιτική και στρατηγική.

        Και αν το πολιτικό μας σύστημα εχει αποφασίσει ότι δεν θα κάνει πόλεμο για κανένα λόγο, τότε είναι λογικό να θεωρούν ότι χρειαζόμαστε ΕΔ.

        Αυτή η εκδοχή -επαναλαμβάνω- είναι πολύ χοντρή, δεν την υιοθετώ γιατί μου είναι αδιανόητη.

        1. διόρθωση: Και αν το πολιτικό μας σύστημα έχει αποφασίσει ότι δεν θα κάνει πόλεμο για κανένα λόγο, τότε είναι λογικό να θεωρούν ότι ΔΕΝ χρειαζόμαστε ΕΔ.

        2. Γιατί αν στον κώδικα αξιών τους θεωρούν την επιβίωσης χώρας χαμηλότερα ιεραρχικά από την πολιτική τους επιβίωση….
          ————————————

          λυπάμαι, αλλά αυτό έχει διαπιστωθεί διαχρονικά και ΙΣΧΥΕΙ.
          ΒΛ. 1922 με σταση απέναντι στους πρόσφυγες όπου ΜΕΣΑ στον χαμό ΑΠΑΙΤΟΥΣΑΝ Ελληνικό Διαβατήριο, από τις ΓΡΑΠΤΕΣ αναφορές του Πρίγκηπα Ανδρεα «εδώ επικρατεί άκρατος φιλοβενιζελισμός καλύτερα να σφαγιαστούν από τον Κεμάλ»
          ο Εμφύλιος το ΚΚΕ υπερ ΕΣΣΔ
          Η Δεξιά εν συνεχεια με τα πιστοποιητικά φρονημάτων..
          Η Χούντα με την Κυπρο
          Η μεταπολίτευση με το Η Κυπρος κειται μακράν…
          με την χρεωκοπία της χώρας και μετατρέποντάς την σε χωρα μηδενικής παραγωγής ως ένα νέο δημοσιοϋπαλληλιστάν..
          με την νοοτροπία του ωχ αδερφε και του εθνομηδενισμού να περνά οριζόντια και κάθετα την κοινωνία και το πολιτικό σύστημα..
          με τα Ίμια, όπου η Κριση εν πολλοίς οφείλονταν στους «πατριώτες» Αρσενης κλπ που ανταγωνίζονταν για την εξουσία του κλινήρη πηδήκουλα,..και ο θρούμπας ήταν από άσχετος ως επικίνδυνος στη διαχειριση κρισεων με πολεμικούς όρους από ιδεοληψία άγνοια κλπ και γκριζαρίστηκε η χώρα..\
          και…15 χρόνια το πολιτικό σύστημα έκανε να ασχοληθεί με την ενισχυση των ενοπλων δυνάμεων από την τελευταία αγορά των F16 το 2005..
          Έφτιαξαν ΝΟΜΟ που να ΜΗΝ επιτρέπει τις προμήθειες και για τα ποιό απλά..
          Ανακοινωναν του κόσμου τα εξοπλιστικά ..fast track τα έτη 2014 και 2017 και έπραξαν..ΟΥΔΕΝ..
          Ο λόγος απλός, ήθελαν τα λεφτά να τα χρησιμοποιούν για να «ταϊζουν» κομματικους στρατούς, προσλήψεις, επιδόματα για να επιβιώσουν πολιτικά κομματάρχες και αποκόμματα..για την πατρίδα χ*στηκαν…διαχρονικά.
          Απλά, θυμηθηκαν ότι…υπάρχει και η Άμυνα..γιατί προφανώς πίσω απ τις πόρτες και παρασκηνιακά οι ΑΠΕΙΛΕΣ Κ ΕΚΒΙΑΣΜΟΙ του Τούρκου είναι κατα πολύ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ από εκείνες που εμφανίζονται στα ΜΜΕ και στο προσκήνιο.
          Επίσης δε, ο άγιος Ερντογάν είπε 2 πραγματα…
          «μισοτελειωμένος στρατός…»
          «οι απέναντι αξιωματούχοι θα πάθουν αυτό που έπαθαν εκείνοι το 22′»
          για όποιον δεν καταλαβε εννοούσε ότι ΕΚΤΕΛΕΣΤΗΚΑΝ στην περίφημη Δικη των Έξι οι πρωταίτιοι της Μικρασιατικής Καταστροφής.

          1. Εγώ εξακολουθώ να πιστεύω ότι η πολιτική ηγεσία της χώρας λαμβανει αποφάσεις που αυτή πιστεύει ότι είναι προς το συμφέρων της χώρας μας (και κακός κάνουμε δημόσια συζήτηση επί αυτού).

            Είναι άλλο πράγμα να διαφωνούμε με την ανάλυση, την στρατηγική και την υιοθέτηση συγκεκριμένων δράσεων των τελευταίων κυβερνήσεων μας και πολύ διαφορετικό να λέμε ότι συνειδητά λειτουργεί εις βάρος των συμφερόντων της χώρας για να αυτοπροστατευτεί.

            Τέτοιες λογικές τις έχουμε ξαναδεί παρελθόν, οδηγούν στον διχασμό, την κατάλυση της δημοκρατίας μας και την καταστροφή πατρίδας μας.

            Δεν πιστεύω σε πατριωτικά πιστοποιητικά, ούτε ότι υπάρχει έλλειψη πατριωτισμού στην πολιτική ηγεσία του τόπου, αλλού είναι το πρόβλημα.

          2. @PANOS
            Για μένα κάποιο δίκιο έχεις σε αυτό. Αλλά γίνονται ή δεν γίνονται πράγματα τόσο προφανή που τελικά αρχίζεις να πιστεύεις ότι μόνο επίτηδες γίνονται.

          3. «…Επίσης δε, ο άγιος Ερντογάν είπε 2 πραγματα…» Φίλε μου, είπε κι’ενα τρίτο σόφο πυο μας αγγίζει όλους: «Κοιτάχτε τους (εμάς δηλαδη). Δεν έχουν προκοπή…» Τα είπε όλα με 5 λέξεις.

    2. Panos

      Χωρίς πρόθεση να δικαιολογήσω την λανθασμένη πολιτική στους εξοπλισμούς, θέλω να επισημάνω μόνο ότι ακύρωσε ακόμα και π.χ. η οικονομικά ισχυρή Γερμανία μεγάλα προγράμματα προτεραιότητας όπως την αγορά νέων ελικοπτέρων ως αντικατάσταση για τα παλιά CH-53G και την αγορά των νέων όπλων που αφορούσε μερικές δεκάδες χιλιάδες που θα έφτιαχνε μια γερμανική εταιρία. Η ακύρωση ήρθε και στις δυο περιπτώσεις την τελευταία στιγμή.

      Παράξενο είναι πάντως ότι τα άχρηστα πλοία της ΛΜ παραμένουν στην συζήτηση, ενώ δεν προχωράνε προγράμματα που εκκρεμούν εδώ και αρκετά χρόνια.

      1. Φίλε ndgi,
        κατά την άποψη μου είναι τελείως διαφορετικές οι προτεραιότητες.

        Δια της υπερβολής:
        Σε εμάς ξεκίνησε φωτιά στην κουρτίνα του σαλονιού του ξύλινου σπιτιού μας και χρονοτριβούμε συζητώντας αν θα πρέπει να ανοίξουμε την βρύση ή να την αφήσουμε να σβήσει μόνη της και πόσο θα μας κοστίσει το νερό για να την σβήσουμε.

        Οι Γερμανοι χρονοτριβούν συσκεπτόμενοι αν θα πρέπει να επισκευάσουν το χαλασμένο χλοοκοπτικό ή να αγοράσουν καινούριο.

        Ενα απο τα μεγάλα προβλήματα της χωράς μας είναι ότι πότε κανένας δημόσιος λειτουργός δεν τιμωρήθηκε για τις συνέπειες της αδράνειας του, η Ελληνική Δικαιοσύνη τιμωρεί μόνο τις πράξεις, όχι τις παρελθούσες παραλήψεις!

        1. Αγαπητέ Panos

          Συμφωνούμε ότι οι δυο χώρες δεν αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα, για τους γερμανούς το ζήτημα είναι η επιβίωση της αμυντικής εγχώριας βιομηχανίας που έχει ως μεγαλύτερο πελάτη την ίδια την χώρα προέλευσης και έτσι είναι και αυτοί καταδικασμένοι να αγοράζουν όπλα ακόμα η παρά το γεγονός ότι δεν απειλούνται απο έναν γείτονα με επιθετική και επεκτατική εξωτερική πολιτική.

          Αν σε παρηγορεί, θέλω να παρατηρήσω ότι υπήρξαν και υπάρχουν και εκεί εξοπλιστικά σκάνδαλα με εμπλεκόμενους πολιτικούς, που δεν μπόρεσαν να ξεπεράσουν μια τυπική διαδικασία ανακριτικής επιτροπής χωρίς περαιτέρω συνέπειες για τους εμπλεκόμενους. Παρά τις απίστευτες άσκοπες σπατάλες που στις νεότερες περιπτώσεις δεν οδήγησαν κάν στην απόκτηση υλικού, ενώ στοίχισαν μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια € για μελέτες στην μια και για «υπηρεσίες συμβούλων» επίσης αξίας μερικών εκατοντάδων εκατομυρίων για απροσδιόριστες «συμβουλευτικές υπηρεσίες» προς την πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου που δεν ήθελε να αποκαλύψει ούτε απέναντι στην επιτροπή λεπτομέρειες.

          Μετά το μέγα σκάνδαλο του Franz-Josef Strauß με τα Starfighter όπου έπεσαν αποδεδειγμένα μίζες απο την Λοκχίντ που είχε λαδώσει σχεδόν το μισό ΝΑΤΟ και την Ιαπωνία για να αγοράσει το αεροσκάφος, ήταν όμως αναμενόμενο ότι δεν θα υπήρχαν συνέπειες και για τα εξοπλιστικά σκάνδαλα της σημερινής εποχής.

    3. @PANOS
      Εξαιρετικα οξυδερκης αναλυση, απο τις καλυτερες που εχω διαβασει.
      Το συστημα ειναι απολυτως πρωθυπουργοκεντρικό, ο Κουλός αποφασιζει για ολα , αυτος ειναι ο πραγματικος υπευθυνος για την απαραδεκτη κατασταση, αυτος κινει τα νηματα απο το παρασκήνιο, ο Πσναγιωτόπουλος ειναι περιπου διακοσμητικος, και τον βαζει μπροστα για να του φορτωνει τις ευθυνες, δεν ειναι καθολου τυχαιο που εκανε ΥΕΘΑ εναν ασημαντο βουλευτη, ο οποιος ειναι προθυμος να παιξει το ρολο του Καραγκιόζη.

      Και στο Υπουργειο Οικονομικων ο Σταϊκούρας εχει γινει περιπου διακοσμητικος, ολες οι ουσιαστικες αρμοδιοτητες εχουν παει στον Σκυλακάκη, το πεκινουά της Ντόρας, που παιρνει εντολες απευθειας απο.το Μαξίμου.

      Ο σημερινος ενοικοςψτουωΜαξίμουωειναι ενας χαζοχαρούμενος φιλελές, ενας τυπικος εκπροσωπος μιας παρακμιακης πορφυρογέννητης ξενόδουλης γενιας πολιτικων. Ειναι ολοφανερο οτι δεν ενδιαφερεται πραγματικα για σοβαρη στρατιωτικη προπαρασκευη, και θεωρει «αποτροπη» την αγορα «προστασίας» απο ΗΠΑ -Γερμανία, και την προσωπικη διπλωματια με τη βοηθεια των σημιτικων παρατρεχαμενων συμβουλων του ΕΛΙΑΜΕΠ.

      Αυτη ειναι η ωμη Αληθεια χωρις ωραιοποιησεις.

  11. Στο τέλος μας βλέπω με μάσκα και βατραχοπέδιλα και τρία μασούρια δυναμίτη ο καθένας να μπαίνουμε στον τορπιλοσωλήνα. Καλή 28 Οκτωβρίου αδέλφια.

  12. Είναι που κύρηξε πόλεμο με τη γραφεοκρατία για την γρήγορη υλοποίηση των προγραμάτων ο Φλώρος.

    Τσίρκο μεντράνο.

  13. Ολα τα εξοπλιστικα εξελλισονται με τον χειροτερο δυνατό τροπο. Και στους Τουρκο…εεε Γερμανους το συμβόλαιο και παραδοση κομματιων του αγιου φούτσου ανήμερα.

    Τελος παντων, ας το κλεισουμε το μαγαζακι. Το μονο που κανουμε ειναι να πεταμε τα χρήματα μας δεξια και αριστερα και οχι να ενισχυουμε τις ΕΔ ή την βιομηχανια μας.

    1. Δεν υπήρχε ποτέ μαγαζί αδερφέ ένα διαλυμένο οίκημα ήταν πάντα στα πρόθυρα κατάρρευσης που απλά συντηρεί μια κλίκα απστεώνων.

  14. 2022;

    Χαχαχαχα!

    Να το ρισκάρουμε ε;

    Το ίδιο και ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΙ με τους άλλους είναι.

    Χωρίς FOS / Exocet (Mirage),
    χωρίς τορπίλες (U214),
    με RAFALE που «ΘΑ» έρθουν – όπως έρθουν – όταν έρθουν, (ένα ακόμη πυροτέχνημα για να ΜΗΝ έρθουν ΦΡΕΓΑΤΕΣ εχθές – και στρατηγική συμφωνία/συμμαχία με τους Γάλλους),
    με ξεπούλημα όλων των Ναυπηγείων στους Αμερικάνους (μην χάσουμε την Αλουμινένια «ευκαιρία»),
    με Πρόσφυγες και Μετανάστες να παίρνουν άδεια για την ενδοχώρα και χαρτιά νομιμότητας αντί για απέλαση,
    με «κόκκινες» γραμμές στα 6 ν.μ.,
    με ΝΤΟΚΟ, ΕΛΙΑΜΕΠ, Γιάννα , Άννα κλπ «αρίστους»,
    με ανακήρυξη σε «ιστορική» την συμφωνία της «Βόρειας» Μακεδονίας,
    με σχέδιο ΑΝΑΝ (Καραμανλής, Μητσοτάκης, Μπακογιάννη),
    ….
    κάποιοι ακόμη περιμένουν στο πρόσωπο του ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ τον «λυτρωτή» από την «aristeri» παρένθεση.

    Ξεχάστε ΑΟΖ, (επήρεια) για Καστελόριζο, EastMed… Αφού δεν υπάρχουν όπλα να τα υποστηρίξουν…(ε ?)

    35 ΔΙΣ καμαρώνουν οι άλλοι πως «εξοικονόμησαν».
    15 χρόνια χωρίς όπλα, με ευθύνη ΟΛΩΝ!
    Ο εχθρός είναι ΕΝΤΟΣ των πυλών.
    Οι νόμοι φτιαγμένοι στα μέτρα τους, όχι για την πατρίδα.

    Το μόνο που αγόρασαν,
    είναι «επικοινωνία», «φούμαρα» και μεταξωτές κορδέλες,
    για τους ιθαγενείς,
    με το 1 λεπτό δημοκρατίας τα 4 χρόνια,

    Μαύρη ΜΟΥΤΖΑ!

    1. Όπως έγραψα αγαπητέ κύριε προχθές: Ερυθρό τσίρκο – Γαλάζιο τσίρκο = μια πόρτα δρόμος.

      Αποχαιρετήστε την αγαπημένη μας πατρίδα.

    2. τι τα γραφεις τώρα??μονοι μας τα γράφουμε μονοι μας τα διαβάζουμε
      να εκτοξεύσω το LAPTOP στον τοίχο είμαι τώρα
      15 μήνες αδράνειας
      μπλε σύρριζα τελικά
      Όλο το επιτελείο στο άμυνας είναι για τον κλότσο
      Αλλα μάλλον το ξέρουν και τα χουν αφήσει να γίνουν ρόιδο
      Μεγάλη απαγοήτευση από ένα δεξιό κόμμα
      τουλάχιστον οι άλλοι το λέγανε πως δεν υπάρχουν σύνορα και πως θα το ρισκάρουμε
      ΞΕΦΤΊΛΑ

    1. Πολύ μακρινό όμως. Οι Γάλλοι πρίν απο λίγο ξεκίνησαν τις δοκιμές με το νέο μοντέλο Suffren-class που είναι αυτή την στιγμή ότι πιο σύγχρονο υπάρχει όπως λέγεται.

      1. Ασφαλώς, πρόκειται για ένα καταπληκτικό SSN sub. Η πατρίδα μας, όμως, δεν μπορεί να γίνει πυρηνική δύναμη. Σε ΑΙΡ θα πρέπει να κινηθεί και πάλι. Μάλλον, καλύτερα σε 2 ακόμα U214 με κάποια σημαντικά στοιχεία αναβάθμισης που θα πρέπει να υιοθετηθούν και από τα 4 υπηρετούντα κατά τον χρόνο ΕΜΖ τους που θα πρέπει να κινηθεί γύρω από το 2025.

        Πηγή με ενδιαφέρον: https://www.navalnews.com/event-news/euronaval-2020/2020/10/frances-submarine-game-changer-the-new-suffren-class/

        1. Πυρηνική δύναμη σίγουρα δεν θα γίνουμε, αλλά δεν θα χρειαζόταν κάν ακόμα και αν είχαμε σκοπό να πάμε σε ένα Suffren αφού παράγεται και με συμβατική πρόωση, με παράδειγμα το πρόγραμμα για την Αυστραλία.
          Η λογική λέει πάντως αυτό που παρατήρησες για τα επιπλέον 214 και είναι μάλλον η μοναδική λύση που θα άντεχε το άδειο πορτοφόλι της χώρας.

          1. @Ndgi
            Είναι απογορευτικό το κόστος, δυστυχώς. Με αφορμή πάντως την αναφορά σε αυτό το υπέροχο σκάφος παραθέτω έναν σύνδεσμο με κάποια στοιχεία για τον ιστό, τον πύργο κ.ο.κ. Εντυπωσιακά, θα έλεγα for what its worth …

            https://www.navalnews.com/event-news/euronaval-2020/2020/10/euronaval-video-safran-search-and-attack-optronic-masts-for-submarines/

          2. Για τα προιόντα της Safran αναφέρομαι νωρίτερα στο link.

            ΥΓ: Το κινητό μου έκοψε και μια απόστροφο στα «αγγλικά».

          3. Γ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ

            Η εταιρία Safran είναι στις κορυφαίες παγκοσμίως για αυτά τα συστήματα, αλλά και η Hensoldt που προσφέρει αντίστοιχα συστήματα για τα γερμανικά υποβρύχια δεν πέφτει παρακάτω νομίζω, η αλλιώς παίζει στην ίδια λίγκα σε ανάλογα υψηλό επίπεδο.

            https://www.hensoldt.net/products/optronics/#c12441

  15. Θα έπρεπε ήδη να έχει κλείσει συμφωνία για αγορά και πιστοποίηση 80 τουλάχιστον f21 αντί των Γερμανικών και εκσυγχρονισμός sut σε mod4.Επίσης τα υποβρύχια χρειάζονται κάποιο βλήμα για α/α προστασία από τα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα της Τουρκίας όπως π.χ.idas ίσως κάποιον mica αν υπάρχει σε έκδοση υποβρυχίων και αργότερα πιστοποίηση navy scalp στα 214.Κατασκευή άλλων 2 214 και επόμενη ναυπήγηση smx3.1.

  16. Η πλάκα είναι ότι φαίνεται ότι θα επικρατούσε χαλαρά η Black Shark που και πολύ καλύτερη είναι και νεώτερη γενιά από τις Γερμανικές, και ξαφνικά ο διαγωνισμός έγινε όχι αγορά νέων αλλά ανανέωση τορπιλικού αποθέματος, οπότε έγινε φωτογραφικός αφού μόνο μια εταιρεία μπορεί να αναβαθμίσει τις παλιές τορπίλες….

    Ακόμη πάντως και αν οι Black Shark είναι καλύτερες, θα έπρεπε να βάλουν και όρο για ενδιάμεση λύση. Όποια χώρα πουλούσε να έδινε έστω καμιά 20αριά δανεικές από το ναυτικό της, έτσι και αλλιώς ούτε οι Γερμανοί ούτε οι Ιταλοί πρόκειται να τις χρησιμοποιήσουν ποτέ, και έχουν αρκετό απόθεμα να κάνουν ολόκληρο πόλεμο ενώ δεν έχουν αντίπαλο…

    Μια ομορφιά είμαστε, αρχίζω να σκέφτομαι ότι μάλλον εκεί στον στρατό έχουν κάποια γεωστρατηγική ιδιοφυία, που προβλέπει ότι ο πόλεμος θα ξεσπάσει κάπου το 2026-2027.

    -Τότε θα παραλάβουμε τα P3
    -Τότε θα παραλάβουμε τα Viper
    -Τότε θα παραλάβουμε κάποιες από τις νέες φρεγάτες
    -Τότε θα τελειώνει ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ, αφού φάμε καμιά διετία μαδώντας την μαργαρίτα αν θα γίνει αναβάθμιση των 160 εκατ, ή αν θα γίνει ο ίδιος εκσυγχρονισμός με 400 εκατ (αν είναι πιο ακριβό ακούγεται πιο καλό)
    -Τότε θα τελειώνει και η αναβάθμιση των Απάτσι Α (όλοι θα ξεφορτώνονται τα D και εμείς θα παραλαμβάνουμε Α αναβαθμισμένα)
    -Μα πω την κακία μου, τότε βλέπω να παραλαμβάνουμε και τα C-130 από την ΕΑΒ
    -Τότε κάπου βλέπω να γίνονται πτητικά τα Μιράζ αφού FOS ακούμε και αεροπλάνο να έχει γίνει τζιτζί δεν βλέπουμε
    Τότε παίζει να έχουμε πάρει και τα F-35
    -Να πω την αλήθεια, κάπου εκεί βλέπω να παραλαμβάνουμε και τις τορπίλες

    Θα ήθελα να γνωρίσω όποιον προέβλεψε όλο τον σχεδιασμό να είμαστε έτοιμοι το 2027, θα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα η στρατηγική του άποψη και τι είχαν στο μυαλό τους χτίζοντας τον προγραμματισμό

    1. Προφανώς και δεν υπάρχει αλλά φταίμε κι εμείς που συνήθως οι πιο πολλοί ψηφίζουμε πάντα τους ίδιους. Μακάρι να ίδρυε κάποιος ανεξάρτητος από ιδεολογία(αν πιστεύει κάποιος απ’ του πολιτικούς σε ιδεολογία λέμε τώρα) ένα κόμμα π.χ Μάζης αλλά και να το κάνε θα τον έτρωγε το μαύρο σκοτάδι, εδώ δεν μπορούμε δήμαρχο ή περιφερειάρχη να βγάλουμε ανεξάρτητο χωρίς να βγει κομματόσκυλο και θα βγει πρωθυπουργός.

  17. Ας μην ξοδευόμαστε ταράζοντας αυτή την θάλασσα ειρήνης, φιλίας και συνεργασίας μεταξύ συμμάχων με τορπίλες και συναφή.

    Ας θυμηθούμε πως €320 εκατομμύρια χρωστάει η ΝΔ και €260 εκατομμύρια χρωστάει το ΠΑΣΟΚ, ενώ το μεγαλύτερο κόμμα στην Γερμανία (SPD) χρωστάει €48 εκατ. και το μεγαλύτερο Ισπανικό (PSOE) χρωστάει €40 εκατ.

    Μάλιστα τα χρέη ΟΛΩΝ των κομμάτων στην Ευρώπη μόλις πλησιάζουν το ΠΑΣΟΚ μόνο του, πόσο μάλλον το άθροισμα ΠΑΣΟΚ-ΝΔ. Του ΣΥΡΙΖΑ του πήραν το κουτάλι, δεν πρόλαβε. Αυτό το πολιτικό σύστημα έχουμε και περιμένουμε και προκοπή. Ποιος θα μας πάρει στα σοβαρά;

    Είμαι πραγματικά μεταξύ απογοήτευσης και αηδίας.

    1. Έχουν φτάσει στα 320 εκατομμύρια;
      Αναρωτιέμαι τι αγοράζει ένα κόμμα με 320 εκατ. σε μια Ελλάδα με 10 εκατ. πληθυσμό.
      Αυτό έχουν ξεπεράσει ακόμα και τους ολιγάρχες στην Αμερική και Ρωσία στην παρακμή.

    2. @ Spiral
      Απο πού προκυπτουν τα 320.000.000 χρεών του κυβερνώντος κομματος;
      Eγω θυμαμαι τον Αδωνι στις εσωκομματικες εκλογες του 2016 να λεει οτι το Χρέος του κομματος προς τις τραπεζες ειναι 193.000.000 ευρω. Αυξηθηκε και αλλο;

      1. @NF Καλημέρα φίλε.

        Αν εννοείς που ακριβώς ξοδεύτηκαν αυτά τα αστρονομικά για κόμμα ποσά δεν γνωρίζω ακριβώς. Φαντάζομαι ήθελαν και αυτοί να βγάλουν το παντεσπάνι τους από την ενασχόληση με τα κοινά.

        Αν εννοείς αν τα ποσά αυτά είναι πραγματικά, ψάξε για «χρέη ΝΔ» στο Google και διάλεξε ιστοσελίδα. Τον Μάιο του 2020 ήταν κατά ακρίβεια €308,7 εκατομμύρια, αυξημένα κατά €29,8 εκατ. (!) από το 2019, ενώ το 2010 ήταν €127,8 εκατ. ευρώ. Δεν «σώσανε» μόνο την χώρα την εποχή των μνημονίων, «σώσανε» αντίστοιχα και το ίδιο τους το κόμμα. Τόσο «ικανοί» διαχειριστές.

        Άρα μπορεί να ήταν όντως €193 εκατ. το 2016 όπως έλεγε τότε ο Άδωνις.
        https://www.aftodioikisi.gr/politiki/nd-pano-apo-300-ekat-eyro-ta-chrei-tis-ayxisi-schedon-30-ekat-to-2019/

    3. Κάνεις πολύ μεγάλο λάθος. Τα δάνεια των δύο κομμάτων κρατάει στη κατάψυξη μια ιδιωτική τραπεζα, η Πειραιώς , με νόμο που ψηφίστηκε απο την συγκυβέρνηση σωτηρίας ΝΔ – ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ και έτσι παραμένουν. Εως ότου καποια στιγμή αποφασίσει ο ιδιωτης να κινηθεί νομικά και να ρίξει τον αντικοινοτικό νόμο και τελικά βγαλει απόφαση » κατατάσχεσης» των κομμάτων. Πριν γίνει όμως αυτό και υπο την απειλή ότι θα το κάνει, ίσως τους δίνει κατα παραγγελία νόμους και τροπολογίες να περνάνε συνοπτικά(βλέπε νέος πτωχευτικός)

  18. Κανέναν δεν αρέσει ότι δεν έχουμε νέου τύπου τορπίλες για τα σούπερ υποβρύχια μας.
    Με τη νέα συμφωνία σε 1 χρόνο περίπου θα τις έχουμε εν μέσω μιας τραγικής οικονομικής κρίσης. Μακάρι δηλαδή!
    Κατηγορουμε ολους που κακώς δεν αγόρασαν τις τορπίλες και πολλά άλλα …κατηγορουμε και αυτόν που τις αγοράζει? Δηλαδή όταν όλοι οι άλλοι 20 χρόνια δεν έκαναν τίποτα ….φταίει κάποιος που σε 2 χρόνια αγόρασε τορπίλες χαχα. Για να τα ελληνικά δεδομένα και με τη γραφειοκρατεία μας …είναι πολύ γρήγορος. Ίσως κάποιοι πρέπει να καταλάβουν σε πιο κράτος ζούνε!!!!! Να είμαστε ευχαριστημένοι αν σε 1 χρόνο έρθουν.
    Να θυμηθούμε ότι οι οι αγαπητοί μόνιμοι αξιωματικοί μας …καθυστερούσαν να στείλουν το Fos των Miraz για 10 μήνες στο ελεγκτικό συνέδριο και όταν το έστειλαν τα χαρτιά ήταν μισά!!!!!!!!!!

    1. Αυτό με τα χαρτιά είναι πολύ χοντρό και έχω την εντύπωση ότι δεν ήταν απο λάθος, εκτός αν πρόκειται για εντελώς ανίκανους ανθρώπους.

      1. Οχι απαραίτητα ανίκανοι … πχ σε αλλες υπηρεσίες δεν κάνουν τις διαδικασίες γιατι απλα δεν εχουν προσωπικό συμφέρον ….ή τις καθυστερούν μεχρι το ανώτατο όριο γιατι όποιο λογο φανταστείτε και σκεφτείτε οτι μιλαμε για αναλώσιμα νοσοκομείων. Δυςτυχως, παντα υπαρχουν καποιοι που δεν ειναι κάνουν σωστά στη δουλεια τους. Σκεφτείτε οταν πατε να εξυπηρετηθείτε στο δημόσιο για μια απλή δουλεια ποσο χρονο τρώτε …. και ο στρατός δυςτυχως εχει ενα τμημα του με απόλυτη νοοτροπια δημοσίου. Φυσικα υπαρχουν κσι οι άνθρωποι πρώτης γραμμής ….μου κάνουν υπερήφανους.

        1. Οπότε είναι το πρώτο που είχα σκεφτεί και συνδέεται με την νοοτροπία η και την εξυπηρέτηση συμφερόντων για παράγοντες στο παρασκήνιο.

    2. @ΚΝ

      Κατανοω την κομματικη αφοσιωση, αλλα καλυτερα να μην υποτιμας τοσο πολυ τη νοημοσυνη μας διοτι «καρφώνεσαι».

      82 δυγχρονες τορπιλλες κανουν 200 εκατομμυρια. Μονο οι 3000 «μετακλητοι» της Βουλης κοστισαν πανω απο 100.000.000 τους τεκευταιους 15μηνες.

      Απολυτως καμια ευθυνη δεν εχουν οι στρατιωτικοι για το θεμα με τα Μιραζ. Η κωλυσιεργια προερχεται απο τους πολιτικα διορισμενους αξιωματουχους της ΓΔΑΕΕ, ειναι εσκεμμενη, και γινεται με εντολη του Μεγάρου Μαξίμου για να μην εκταμιευθουν χρηματα.

      1. Μάλλον μπερδεύεις τη δίκη σου κομματική αφοσίωση….. γιατι εγω δεν αναφέρομαι σε κόμματα ( ετσι και αλλιως και το σημερινό κόμμα συμμετέχει στα πρωτα 20 χρονια) …αλλα σε δεδομένα.
        Απλως στηλιτεύω στην νοσηρή νοοτροπία ορισμένων …. που κατηγορούν αυτους που κάνουν κατι σωστο έστω και με καθυστέρηση ( προφανώς και εγω τις ήθελα χθες τις τορπίλες) και ξεχνάνε ταυτοχρονα οτι τα χαρτιά και πολλα πραγματα δεν τα κάνουν οι πολιτικοί ….αλλα απλοί γραφειοκράτες που διαχρονικά βρίσκονται σε αυτες τις θέσεις όλων των κομμάτων και δεν ενδιαφέρονται για αποτελέσματα!!!
        Αν δεν το καταλάβαινετε αυτο κ. NF προφανώς ειναι θεμα νοημοσύνης.
        Αυτο που μπορω να σας πω ομως για εσας οτι είστε λασπολόγος ….γιατι επειδή δε σας αρεσει η άποψη μου με χαρακτηρίζεται κομματικά ενω δεν ειμαι κομματικός στέλεχος κάποιου κόμματος.

    3. Δηλαδή εσύ από όλα αυτά τα σχόλια αυτό που κατάλαβες είναι ότι:
      α. οι αναγνώστες θεωρούν όλους τους προηγούμενους που επί 15 χρόνια δεν πήραν τορπίλες άμοιρους ευθυνών ? (φυσικά και όχι αν γίνει πόλεμος ή αν πάθουμε καμιά τραγική διπλωματική ήττα θα έπρεπε να μπουν φυλακή), και

      β. ότι οι τωρινοί σε έναν χρόνο θα έχουν τορπίλλες? Οι Τωρινοί ήρθαν πριν 1,5 χρόνο (2018), κα μιλάμε για τορπίλες το 2022. Πιο γρήγοροι από τους άλλους, ΑΛΛΑ:
      -είδες εσύ να έγινε διαγωνισμός, συμβάσεις κτλ? Τι θα πεις αν τελειώσει και το 2030 και ακόμη λένε τον άλλο μήνα τελειώνουμε? Γιατί το αστείο με τις τορπίλες είναι ότι η φάση του αύριο τις παίρνουμε κρατάει 15 χρόνια!
      -οι συνθήκες και η ταχύτητα που κινούνταν οι άλλοι δεν είναι η ίδια με την ταχύτητα που απαιτεί ο κόσμος να έχει η παρούσα. Άλλο να έχεις μια Τουρκία που το παίζει μάγκας γενικώς, και άλλο μια Τουρκία που έχει συμφωνήσει το Τουρκολιβυκό μνημόνο και σου έχει πάρει ΑΟΖ με κατάθεση σε ΟΗΕ, και έχει παρκάρει όλα τα ερευνητικά και τρυπάνια έξω από τα νησιά μας. Όταν παλιά λέγανε βυθίσατε το Χόρα, αυτό δεν ήταν στα 6 μίλια από την ακτή Ελληνικού Νησιού, ήταν στην μέση του Αιγαίου, και δεν είχε τα ηχοβολλιτικά όπως το Oruc. Οι έκτακτοι καιροί απαιτούν έκτακτες ταχύτητες και άλλες φορές υπάρχουν (Ραφάλ), στις τορπίλες δεν υπάρχουν.

    4. Με μια μικρή διευκρίνηση γιατί επιασες το πιο σοβαρό θέμα, Αυυτό της εγληματικής καθυστέρησης της FOS για τα μιραζ . Ετσι όπως το είπες όμως είναι σαν να είναι υπεύθυνη η στρατιωτική ηγεσία πχ ΓΕΑ, ΓΕΕΘΑ για την καθυστέρηση. Η καθυστέρηση όμως αποστολής της σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδρειο των 5μηνών στο συρτάρι(!!!!!!!) , απόφαση που ψήφισε με νόμο το κοινοβούλιο τον Μάρτιο 2020, είναι αποκλειστική ευθύνη της Γενικής Διευθυνσης Εξοπλισμών (ΓΔΑΕΕ)που είναι υπηρεσία που διοικείται απο την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και όχι απο τις Ενοπλες Δυναμεις. Ναι στελεχώνεται σε μεγαλο βαθμό απο βυσματίες, οκνηρούς ανώτατους αξιωματικόυς, αλλά εχει και πολιτικο προσωπικο. Ανεξάρτητα απο τη σύνθεση της, η ΓΔΑΕΕ θέλει ξήλωμα απο το υπόγειο έως τη ταράτσα γιατί είναι τραγικά αναποτελεσματική. Δωρεές ιδιωτών με υλικά και ανταλλακτικά που χρησιμοποιούν στο παρών οι ΕΔ και οι κύριοι αυτοί τις κάνουν πάσα απο γραφείο σε γραφείο λόγω «αναρμοδιότητας», ενω στην πραγματικότητα η χώρα δεν εχει μαντήλι να κλάψει. Εκεί είμαστε με την γαλάζια μεταρύθμιση

  19. Τις Seahake Mod4, ηδη, η τουρκια το εχει προσθεσει στο οπλοστασιο της, εδω κι ΧΡΟΝΙΑ !!!!!

    Ρητορικη ερωτηση:
    Γινεται να δυσαρεστησουμε τον ΚΑΤΤΑΚΤΗΤΗ της νεοτερης Ελλαδος, βλεπε Αμερικανικο (μισελληνικο) State Department, με το να κατεχουμε πιο αξιολογα κι ανωτερα οπλικα συστηματα απο την τουρκια;;;;

  20. Ας συγκρινουμε για λιγο τι θα πει για την Ελλαδα να εχει τις ΗΠΑ – συγκεκριμενα το state dept. – ως στρατηγικο συμμαχο αντι να εχει την Γαλλια ως στρατηγικο συμμαχο, χρησιμοποιωντας ενα απλο παραδειγμα.

    Η Γαλλια ηταν ετομιμη να πουλησει ναυτικες πλατφορμες – ανοιχτης θαλασσας – στην Ελλαδα με την καταλληλη μεταφορα τεχνογνωσιας που θα αναβαθμιζαν το ΠΝ κυριαρχη δυναμη στα νερα, οχι απλα του Αιγαιου αλλα κι της Νοτιο κι Ανατολικης Μεσογειου.
    Δεν χρειαζεται να επισημανω πως για ΠΡΩΤΗ φορα δινοταν σε Ελληνικη κυβερνηση η ευκαιρια να αποκτησει Στραηγικη συμφωνια αμυντικης συνδρομης με ενα Εθνος που ειναι συναμα κι μελος του Συμβουλιου Ασφαλειας του οηε!

    τωρα ας δουμε τα αμερικανακια……
    Οι ΗΠΑ, επρατταν ενεργα κι υποχθονια εμπαργο ανταλλακτικων στα ηδη αποκτειθεντα φου16, με αποκορυφωση τα τελη τις δεκαετιες του 1980 & μεχρι σημερα,

    ειχαν κι ΕΧΟΥΝ καταλογο οπλικων συστηματων τα οποια ειναι σε κατασταση ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ να αγοραστουν – ποσω μαλλον να μπουν σε εγχωρια συμπαραγωγη – απο την Ελλαδα.

    Εντος της ιδια περιοδου ειχαν καταστησει την τουρκια ΚΥΡΙΟ παραγωγο φου16 κι ειχαν ενισχυσει με μεταφορα τεχνολογιας – οχι απλα τεχνογνωσιας – τις τουρκικες εγχωριες αμυντικες βιομηχανιες.


    Φως φαναρι, πως η Ελλαδα αντιμετοπιζεται εδω κι δεκαετιες απο τις ΗΠΑ ως κρατος ομηρος πολεμου, αλα Βιετναμ, αλα Ιαπωνια!

    υ.γ.
    Αληθεια ποιος ξερει ΓΙΑΤΙ ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ στην Ελλαδα βλ. τζεφρι παιαττ, θα παει κι θα επισκεφθει τους ιδρυτες – αυτο ονομαζομενους τουρκους – του ΠΑΡΑΝΟΜΟΥ ανεξαρτητης Δυτικης Θρακης πολιτικου φορεα;;;;

  21. Απορω με τις διαμαρτυριες και τις επισημανσεις.
    Μεσω διαρροων παντα…το ΠΝ εχει επιλεξει τις Γερμανικες.Η μηπως δεν ειναι ετσι…? Αλλαξε κατι…?
    Για καποιον προφανως διπλωματικο λογο δεν προχωρησαν αμεσως.
    Οσοι φωνασκουν για Γερμανοδουλους πολιτικους για ποιο λογο δεν τις αγορασαν απ την πρωτη ωρα που ανελαβαν.?
    Αφου ειναι υπηρετες των Γερμανων γιατι δεν αγοραζουν Γερμανικα οπλικα συστηματα ?
    Απ οτι εχει γραφει μεχρι τωρα μονον οι τορπιλες θα πανε στους Ουννους.
    Προσωπικα πιστευω οτι δεν υπαρχει ουδεμια οικονομικη δυνατοτητα.
    Τα πραγματα ειναι πολυ χειροτερα απ οτι γραφεται λογω πανδημιας και εχουν αρχισει τις εκπτωσεις
    Ακομη και για τα Rafale διατηρω επιφυλαξεις μηπως ακυρωθει η συμφωνια τελευταια στιγμη.
    Ατυχης ο παραλληλισμος για μπλε και κοκκινους.
    Οπως και να το κανουμε υπαρχει μια αποσταση.
    Ειναι εντελως διαφορετικο λογω ιδεολογιας να απαξιωνεις τις ΕΔ .
    Και διαφορετικο λογω οικονομικης στενοτητας.
    Προσληψεις γινονται σε Αστυνομια Συνοριοφυλακη Αυξηση Εισακτεων στις Στρατιωτικες Σχολες.
    Στο φλεγον ζητημα των εξοπλισμων δυστυχως ακολουθειται η πεπετημενη….
    Προσωπικα πιστευω οτι κομβικο σημειο ειναι οι Αμερικανικες εκλογες.
    Συσσωμο το πολιτικο κατεστημενο τασσεται υπερ των δημοκρατικων.
    Οποια και να ειναι η εξελιξη παντως , οι Αμερικανοι θα λαβουν τη μεριδα του λεοντος απο τους οποιους εξοπλισμους.
    Αρχης γενομενης απο τις MMSC.

    1. Μάλλον είχαμε υψηλότερες προσδοκίες από μια κυβέρνηση της ΝΔ που υποτίθεται πως ήταν δεξιό πατριωτικό κόμμα!
      Το πράγμα φάνηκε από την αρχή που πήγαινε αφού κράτησαν στο ίδιο επίπεδο τις αμυντικές δαπάνες και ανέλαβε υπουργός ένα #στέλεχος# που δεν ήταν και από τα #πρώτης γραμμής#
      Δεν άλλαξαν καν τον νομο Βενιζέλου 15 μήνες κυβέρνηση! Γιατί?
      Μάλλον διότι τους βολεύει και τους δίνει άλλοθι εάν κάποτε αναζητηθούν ευθύνες για την κατάσταση που έχουμε περιπέσει
      Δεν πιστεύω πως είναι θέμα αδιαφορίας αδυναμίας ωχαδελφισμού βλακείας η οικονομικής αδυναμίας:
      Λεφτά για τα αναδρομικά βρήκανε
      Λεφτά να υπογράψουνε τα 4 SEA HAWK ROMEO @ 280MIL βρήκανε
      Αλλα δεν μπορούν να βρούν 100MIL για μερικές τορπίλες τοσα χρονια τώρα??
      Προχώρησε η αναδιοργάνωση των ενοπλων δυνάμεων?
      Για μένα οι προσλήψεις εάν γίνουν θα γίνουν προς τις εκλογές για ψηφοθηρικούς λόγους
      Υπάρχει σχεδιασμός ΝΑ ΜΗΝ αποκτήσουμε πλεονέκτημα απέναντι στους γείτονες
      Από τα πυρομαχικά των leo 2τα όπλα και συστήματα αυτοπροστασίας των F16 τα καθηλωμένα M2000και τα ληγμένα όπλα (AM39.SCALP,MICA,…)

      Δεν είναι θέμα οικονομικής αδυναμίας αφού μιλάμε για μικρές δαπάνες

      Να μην θυμίσω τις ADELAIDE!!

      Και για τον κορονοϊό:
      Σύμφωνω απόλυτα μαζί σου πως τα πράγματα είναι πολύ άσχημα και εντός και εκτος ελλάδας
      Οι πελάτες& προμηθευτές εξωτερικού από προσωπική εμπειρία είναι άφαντοι
      Αλλα μου βγαίνει ο Σταϊκούρας και προβλέπει 4+% ανάπτυξη το 021!!
      Πως να μην τον πάρω με τις πέτρες άμα τον πετύχω

      1. Συμφωνώ ότι δεν είναι μόνο σκέτη αχρηστία αλλά και σκόπιμος αφοπλισμός ώστε να μην μπορούμε με κανένα τρόπο να αντιδράσουμε στα δεινά που κάποιοι μας ετοιμάζουν.

        1. Μεχρι τωρα γιατι αντιδρασαμε…??
          Θα τα ειχαμε ξεπουλησει και θα ειχατε δικαιωθει απαντες
          Μεγαλωσα αρκετα και σταματησα το κυνηγι μαγισσων.
          Ο βασικος νομος των πραγματων ειναι η παρακμη.
          Μεχρι το τελος και ξανα παλι η αναταση.
          Αεναος κυκλος.Δυστυχως βιωνουμαι παρακμιακα φαινομενα.
          Οποιος νομιζει οτι θα υπαρξει ηγετης με οραμα την αναγεννηση του Εθνους ας γυρισει πλευρο καλυτερα.
          Τα πραγματα ειναι οπως ακριβως και στην προσωπικη μας ζωη.
          Πολυ πιο απλα απ οσο ορισμενοι φανταζονται.
          Πλουτος , δημοσιες σχεσεις , οραμα , χαρακτηρας.
          Ποτε δεν απελευθερωθηκαμε πραγματικα.
          1700 χρονια υπο χριστιανικη κατοχη.
          Τα υπολοιπα υπο Φραγκων και λοιπων Βαρβαρων Ευρωπαιων και Ασιατων.
          Υποτελεις στα ξενα συμφεροντα και κυριως στα ντοπια , αυτο μην το ξεχναμε.
          Διπλωματια της υποτελειας και της υποχωρησης.
          Για οραμα και χαρακτηρα μην αναφερθω καλυτερα.
          Τελευταιοι ηταν Βενιζελος – Βασιλευς Κωνσταντινος ,και ο Ιωαννης Μεταξας.
          Ελαχιστοι ιδεαλιστες , οι περισσοτεροι καιροσκοποι και τυχοδιωκτες.
          Το μεγα λαθος που κανετε αρκετοι εδω μεσα ειναι οτι κρινετε εξ ιδιων τα αλλοτρια…

      2. Η ΝΔ είναι βασικά ημι.
        Δηλαδή, ημι-δεξιό κόμμα (που λίγο ενδιαφέρει αυτό) και ημι-πατριωτικό (που με τις απειλές που αντιμετωπίζουμε πλέον, ενδιαφέρει και παρα-ενδιαφέρει). Αυτά.

    2. @Αμφθκτυων
      Επικαλεισαι οικονομικη στενοτητα. Μερικοι αριθμοι:
      Οι 3.000 «μετακλητοι» της Βουλης κοστιζουν 90.000.000 το χρονο.
      Οι ζημιογονες ΔΕΚΟ φορτωσαν στο κρατος χρεη 18 .000.000.000 ευρω (ολογραφως: ΔΕΚΑΟΚΤΩ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ) το 2012-2018, συμφωνα με στοιχεια του ΔΝΤ.
      Η σημερινη Κυβερνηση μοιρασε 700.000.000 «κοινωνικο μερισμα» και 1.100.000.000 «αναδρομικα»
      Η «οικονομικη στενοτητα» δεν εμποδισε καθόλου την Κυβερνηση να σκιρπισει 20.000.000 ευρω στα ΜΜΕ, δηθεν για να κανουν ενημερωση για την επιδημια, αλλσ στην πραγματικοτητα για να τα εξαγορασει.

      Δεν εχουμε μπλε και και κοκκινους. Ιδιοι ειναι. Οι δηλωσεις που εκανε ο Μεγας Μπολιαστης στη Βουλη στις 3-10-2019 για το λαθρομεταναστευτικο, και οι συνεχεις δακρυβρεχτες αναφορες του στα «πεοσφυγοπουλα» ειναι ενδεικτικες, οπως και το γεγονος οτι εστελνε τα ΜΑΤ στους νησιωτες που διαμαρτυρονταν για τον εποικισμο.

      Αν οντως υπαρχει οικονομικη στενοτητα, ειναι ανευθυνο να γινεται λογος για Ραφαλ και φρεγατες πριν συντηρηθει και αξιοποιηθει πληρως το συγχρονο υλικο που ηδη εχουμε.

      Η καθετη μειωση του αριθμου των εισακτεων στις στρατιωτικες σχολες δεν εγινε απο τους κοκκινους, εγινε απο τον Αντωνακη Σαμαρα το 2012 (και φυσικα διατηρηθηκε απο τους κοκκινους). Επι «πατριώτη» Σαμαρα επισης επςτραπη η εισοδος μη Ελληνων το γενος στις στρατιωτικες σχολες, και δεν αποκλειεται να εχουμε ηδη Αλβανους ανθυπολοχαγους, τους οποιως δεν προκειται βεβαια να διωξει το κούλι, που τυγχανει πολυπολιτισμικο.

      Σε οτι αφιρα τους σπουδαστες των στρατιωτικων σχολων. Η Ταξη 2019 της ΣΜΥ ηταν 31 % ΓΥΝΑΙΚΕΣ. Η Ταξη Ανθυπολοχαγων Πυροβολικου 2019 ηταν 34 % ΓΥΝΑΙΚΕΣ. Αν δε φυγουν οι γυναικες, ναυαγούμε μεσα στο λιμάνι, και η αυξηση των σπουδαστων θα ειναι εν πολλοις πεταμενα λεφτα. Αυρο δεν θα το κανουν βεβαια δυο μεγαλα κομματα που συναγωνιζονται σε πολιτικη ορθοτητα και αριστεροσύνη.

      1. Χαιρομαι που συμφωνεις μαζι μου.
        Εξακολουθεις ομως να σκεπτεσαι με λαθος τροπο.
        Η πολιτικη δεν ασκειται οπως εμεις θελουμε αλλα οπως αυτη επιβαλλεται.
        Το μειζον προβλημα στην Ελλαδα αναλυεται σε δυο βασικους παραγοντες.
        Ο πρωτος ειναι η πολιτικη της εκαστοτε ελιτ.
        Ανεκαθεν η ελιτ καθοριζε τις εξελιξεις .
        Αυτη εγραφε την Ιστορια.
        Καποτε ειχαμε οραματιστες αγωνιστες και ευεργετες , σημερα εχουμε απατριδες και τρωκτικα.
        Ο δευτερος ειναι η πολιτιστικη αντιληψη της κοινωνιας.
        Το επιπεδο των νεοελληνων δεν διαφερει σε τιποτα απ αυτο των αφρικανων και ασιατων, με ελαχιστες εξαιρεσεις.
        Η σημερινη νεοελληνικη κοινωνια ειναι ακριβως το προβλημα.
        Εχει πληγει στο ηθος και στο φρονημα ανεπανορθωτα.
        Δυστυχως διανυουμε τις τελευταιες ημερες της Πομπηιας.
        Λυπαμαι που γινομαι δυσαρεστος αλλα αυτη ειναι η πραγματικοτητα.
        Εμεις απλως αντιστεκομαστε και καθυστερουμε τις δρομολογημενες εξελιξεις.

        1. Το επίπεδο των νεοελλήνων, όσον αφορά τη φιλοπατρία που μας ενδιαφέρει εδώ, είναι αποτέλεσμα της εκπαίδευσης από το σχολείο ακόμα και από τα ΜΜΕ. Διότι σε άλλο μήκος κύματος, πολιτικός που θα άφηνε ανοχύρωτη τη χώρα, απλά δεν θα μπορούσε να σταθεί.

      2. @ NF
        Η αποψη σου είναι μεσαιωνική, με βυζαντινό παρακμιακό περιέχομενο. Οι γυναίκες μπορούν παρα πολύ άνετα και ισδύναμα να προσφερουν στις Ενοπλες Δυνάμεις. Θεωρείς μήπως τη μικροαστική, επαρχιώτικη αντίληψη σου περίσοτερο σοφή απο αυτό που έχουν επιλέξει και κάνουν υπαρδυνάμεις όπως οι ΗΠΑ και το Ισραήλ ? Τελικά γι’αυτό είμαστε εκει που είμαστε. Γιατί παράδοξα η ψήφος η δική σου μετράει το ίδιο όπως όλων των άλλων . Κανονικά θα έπρεπε να στρατευονται όλες οι γυναίκες και να υπηρετούν θητεία , εφόσον οι συνθήκες απαιτούν άυξηση του στρατεύματος. Μια χαρά θα τα πάνε και θα ξεχάσουν και λίγο το Xοντο και το your style rocks.

        1. Και φυσικα πρεπει κοι οι γυναικες να αναλαβουν μερος του φορτου, ακριβως οπως το λες και δινεις και το παραδειγμα του Ισραηλ

          Λογω αριθμων ειναι και η μονη βιωσημε λυση, αν δεις το δημογραφικο

  22. Δεν χαίρεστε που ΔΕΝ ΕΞΟΠΛΙΣΤΗΚΑΜΕ…στοχος ΕΠΕΤΕΥΧΘΗ..
    Αν είχαμε άλλα δύο ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ με συγχρονες τορπίλες,
    άρματα μαχης με τροφυ
    250 ΤΟΜΑ
    14 ΜΗΝΕΣ Θητεια και 6 μηνες ΘΗΤΕΙΑ για τις Γυναικες,
    6 FREMM Hell από το 2017 καθώς θα είχε προχωρησει η ιστορία απ το 2009
    MLRS επιπλέον με αναβαθμισμένα και νεα πυρομαχικα και πυροβολικο
    με FOS στα κυρια συστηματα και στα όπλα…
    τώρα τί θα είχαμε;;;
    ΠΟΛΕΜΟ;;
    Οι Τουρκοι θα «ξεμυτούσαν» από την Αττάλεια με το Oruc;;
    ή ΘΑ είχαμε επανάληψη της κόκκινης γραμμής του 1987?
    Οι πολιτικοί μας ΑΦΕΝΟΣ πιστευαν ότι ΠΟΛΕΜΟΣ μεταξύ ΣΥΜΜΑΧΩΝ δε θα αφησουν Αμερικανοί κ Ευρωπαίοι…
    Αφετερου αν φτασουν τα πραγματα στα ΑΚΡΑ οι Τουρκοι θα κάνουν το ΒΗΜΑ οπότε εμείς θα ΕΜΠΛΑΚΟΥΜΕ σε ΠΟΛΕΜΟ αν είμαστε καλά ΕΞΟΠΛΙΣΜΕΝΟΙ κ προετοιμασμένοι..
    ΜΟΝΟ που αυτό δεν συμφερε:
    ΣΥΜΜΑΧΟΥΣ, ΜΗ ΠΟΛΕΜΟΣ, ΜΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΝΑΤΟ
    ΤΟΥΡΚΟΥΣ, ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗ
    ΦΟΒΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΟΥΣΙΑΣ, λεφτά μονο για πελατοκρατικό συστημα.
    Οπότε..ΑΥΤΟΑΦΟΠΛΙΣΜΌΣ..ολοι win win..πλην της χώρας…

  23. Το ανέρτησα από λάθος πιο πάνω..
    Γιατί αν στον κώδικα αξιών τους θεωρούν την επιβίωσης χώρας χαμηλότερα ιεραρχικά από την πολιτική τους επιβίωση….
    ————————————

    λυπάμαι, αλλά αυτό έχει διαπιστωθεί διαχρονικά και ΙΣΧΥΕΙ.
    ΒΛ. 1922 με σταση απέναντι στους πρόσφυγες όπου ΜΕΣΑ στον χαμό ΑΠΑΙΤΟΥΣΑΝ Ελληνικό Διαβατήριο, από τις ΓΡΑΠΤΕΣ αναφορές του Πρίγκηπα Ανδρεα «εδώ επικρατεί άκρατος φιλοβενιζελισμός καλύτερα να σφαγιαστούν από τον Κεμάλ»
    ο Εμφύλιος το ΚΚΕ υπερ ΕΣΣΔ
    Η Δεξιά εν συνεχεια με τα πιστοποιητικά φρονημάτων..
    Η Χούντα με την Κυπρο
    Η μεταπολίτευση με το Η Κυπρος κειται μακράν…
    με την χρεωκοπία της χώρας και μετατρέποντάς την σε χωρα μηδενικής παραγωγής ως ένα νέο δημοσιοϋπαλληλιστάν..
    με την νοοτροπία του ωχ αδερφε και του εθνομηδενισμού να περνά οριζόντια και κάθετα την κοινωνία και το πολιτικό σύστημα..
    με τα Ίμια, όπου η Κριση εν πολλοίς οφείλονταν στους «πατριώτες» Αρσενης κλπ που ανταγωνίζονταν για την εξουσία του κλινήρη πηδήκουλα,..και ο θρούμπας ήταν από άσχετος ως επικίνδυνος στη διαχειριση κρισεων με πολεμικούς όρους από ιδεοληψία άγνοια κλπ και γκριζαρίστηκε η χώρα..\
    και…15 χρόνια το πολιτικό σύστημα έκανε να ασχοληθεί με την ενισχυση των ενοπλων δυνάμεων από την τελευταία αγορά των F16 το 2005..
    Έφτιαξαν ΝΟΜΟ που να ΜΗΝ επιτρέπει τις προμήθειες και για τα ποιό απλά..
    Ανακοινωναν του κόσμου τα εξοπλιστικά ..fast track τα έτη 2014 και 2017 και έπραξαν..ΟΥΔΕΝ..
    Ο λόγος απλός, ήθελαν τα λεφτά να τα χρησιμοποιούν για να «ταϊζουν» κομματικους στρατούς, προσλήψεις, επιδόματα για να επιβιώσουν πολιτικά κομματάρχες και αποκόμματα..για την πατρίδα χ*στηκαν…διαχρονικά.
    Απλά, θυμηθηκαν ότι…υπάρχει και η Άμυνα..γιατί προφανώς πίσω απ τις πόρτες και παρασκηνιακά οι ΑΠΕΙΛΕΣ Κ ΕΚΒΙΑΣΜΟΙ του Τούρκου είναι κατα πολύ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ από εκείνες που εμφανίζονται στα ΜΜΕ και στο προσκήνιο.
    Επίσης δε, ο άγιος Ερντογάν είπε 2 πραγματα…
    «μισοτελειωμένος στρατός…»
    «οι απέναντι αξιωματούχοι θα πάθουν αυτό που έπαθαν εκείνοι το 22′»
    για όποιον δεν καταλαβε εννοούσε ότι ΕΚΤΕΛΕΣΤΗΚΑΝ στην περίφημη Δικη των Έξι οι πρωταίτιοι της Μικρασιατικής Καταστροφής.

    1. Έτσι ακριβώς!

      Τους δουλεύει ψιλό γαζί ο Ερντογάν.

      Δεν βρέχει τους φτύνουν και αυτοί συνεχίζουν να χαμογελούν σαν να μην τρέχει τίποτα.

      Πολιτικό προσωπικό για τα μπάζα.

      Υ.Σ Που να δεις και κάτι «πατριώτες» φιλοκυβερνητικούς που προεκλογικά δεν σήκωναν μύγα στο σπαθί τους και τώρα λένε στο τουίτ τους πόσο καλό είναι το Τούρκικο πρωινό πόσο όμορφες είναι οι Τουρκάλες γυναίκες και πόσο άχρηστες είναι οι Ελληνίδες που δεν ξέρουν να μαγειρεύουν!
      Τις έχει τσουβαλιάσει όλες τις Ελληνίδες και κάνει προπαγάνδα εισπράττοντας τα like των Τούρκων που τον ακολουθούν!
      Και δεν έχει βρεθεί ένας να τον κράξει εκεί μέσα κάνοντας όλοι τους χαβαλέ!
      Αυτοί είναι φίλε μου οι «πατριώτες» του «δεξιού» υποτίθεται χώρου.
      Ύαινες που τους ενδιαφέρει αποκλειστικά η εξουσία και η κουτάλα.
      Και σε περίπτωση πολέμου θα ξανά φορέσουν τις γνωστές κουκούλες….

  24. Λυπάμαι που θα σας στεναχωρήσω κύριοι αλλά όποιος περιμένει bellares και rafale και τορπίλες για να υπερασπίσει τα νόμιμα δικαιώματα των παιδιών του στα κοιτάσματα αερίου που θα κάνουν καλύτερη την ζωή τους, είναι καταδικασμένος να δει την χώρα του να δέχεται την μεγαλύτερη ήττα στην Ιστορία. Για σκεφτείτε οι παππούδες μας να περίμεναν spitfire και u-boats και corsair 4u και b-17 για να πολεμήσουν…..

  25. Δεν εχω κατι να πω για την «προμηθεια» τορπιλων.Ουτε ενας πληρης φορτος.Αυτο τα λεει ολα.

    Οι Γερμανοι λοιπον επεβαλαν το προιον τους στο Π.Ν. Επεβαλαν ομως και το χρονοδιαγραμμα τους.Απο το 2022.Μπλοκαραν και καθε σκεψη ακομα για μια διατυπωση σε καποια ανακοινωση περι πιθανοτητας μελλοντικου εμπαργκο οπλων απο τα κρατη μελη της Ε.Ε στην Τουρκια.

    Την ιδια στιγμη οι Τουρκοι μετατρεπουν τον Στολτενμπεργκ και το ΝΑΤΟ σε comedy show,οι Αμερικανοι βγαζουν «σκληροτατη» ανακοινωση για τους S-400,η Ε.Ε φυσικα εκφραζει την «εντονοτατη» δυσφορια της και προσφερει απλοχερα solidarity και η κυβερνηση περιμενει τους «διαιτητες» και το Τουρκικο σκαφος να «γκρεμισει» ακομα μια «κοκκινη» γραμμη» επεξεργαζομενη ηδη την επομενη γελοια δικαιολογια.

    Η Τουρκια «τελειωσε» την Ελληνικη κυβερνηση.Την γελοιοποιησε τοσο στο εσωτερικο οσο και στο εξωτερικο.Ταυτοχρονα καταφερε να γελοιοποιησει Αμερικανους,ΝΑΤΟ και Ε.Ε.Και σε ενα «παιχνιδι» γελοιων την πληρωνει ο γελοιοτερος.

  26. Υπάρχει η πιθανότητα τελικά τα υποβρύχια να μην είναι ακόμη έτοιμα… (υπάρχουν σοβαρές έμμεσες ενδείξεις) Ο νοών νοείτω.

    Επίσης θα πρέπει να λέμε αλήθειες και να μην παρουσιάζουμε στις τηλεοράσεις τα 214 ως το πιο σύγχρονο και ικανό συμβατό υποβρύχιο στο κόσμο. Μη τρελαθούμε κιόλας. Κάποτε μπορεί να ήταν. 20 χρόνια μετά όχι…

    Επιπλέον δεν μπορώ να καταλάβω το φόβητρο που προκαλούν στους Τούρκους τα συγκεκριμένα υποβρύχια όταν ρίχνουν τορπίλες μουσειακές και ο χαρπούν πιστοποιήθηκε νομίζω πριν λίγους μήνες σε ένα από τα τέσσερα. Εντάξει δεν εντοπίζονται αλλά ούτε και να δαγκώσουν μπορούν…

  27. Πάντως αν μη τι άλλο, ξημερώνει ενδιαφέρουσα εβδομάδα καθώς συγκλίνουν πολλά πράγματα ταυτόχρονα:

    -Εθνική γιορτή δική μας
    -Ίση και αντίθετη εθνική γιορτή των Τούρκων,
    -Εκλογές ΗΠΑ στο παρά πέντε
    -Επιτάχυνση της διολίσθησης της οικονομίας των Τούρκων
    -Έχει λήξει το τελεσίγραφο της ΕΕ στην Τουρκία που ήταν μέχρι 22.10 και τους έφτυσε, έφτυσe τις ΗΠΑ με τους S-400 και έφτυσε τον Στόλτενμπεργκ με την Navtex. Φυσικά με κάθε ένα από αυτά τα φτυσίματα φτύνουν και εμάς, αλλά πες εμείς έχουμε συνηθίσει, να δούμε μέχρι πόσο αντέχουν οι άλλοι.
    -Στην Λιβύη κόλλησαν, στην Συρία κόλλησαν (και στα δύο φυσικά με κάποια κέρδη αλλά δεν νομίζω ότι το όφελος ήταν πάνω από το κόστος) και τώρα να δούμε σε Αρμενία, ενώ μεγάλο μέρος του Αραβικού κόσμου έχει αρχίσει να στρέφεται εναντίον τους και οικονομικά εκτός από διπλωματικά
    -Οι ΗΠΑ προειδοποιούν για τρομοκρατικά χτυπήματα εναντίον της πρεσβείας και προξενείου της στην Τουρκία, η Αίγυπτος προειδοποιεί για τρομοκρατικά χτυπήματα σε Ελλάδα και Κύπρο,

    Έχει συσσωρευτεί (με ευθύνη του σουλτάνου φυσικά) πολύ πίεση στην χύτρα ταχύτητας και βλέπω να σκάει, το θέμα είναι ποιόν θα πάρει μαζί της.

    ΥΓ από γεωπολιτικής απόψεως, έχει προκύψει και άλλο ένα οξύμωρο. Η Δϋση προωθούσε τον αγωγό του Αζερμπαϊτζάν και ακύρωνε τον Ρωσικό νότιο αγωγό, και τελικά και ο ρωσικός νότιος θα γίνει μέσω Τουρκίας και ο Αζερμπαιτζανικός. Τελικά πέτυχαν αντί να απεξαρτηθούν, να εξαρτηθούν από έναν που μπροστά του ο Πούτιν μοιάζει λευκό περιστέρι.

    1. Και αφού κυρώσεις δεν βάζουν στην τουρκία για τους S 400 για ποιον λόγο να μην τα αγοράσουμε και εμείς;
      Είναι απορίας άξιο.

      1. Διοτι δεν εχουμε λεφτα και διοτι φοβουμαστε μην μας τις βρεξει ο Θείος Σαμ.
        Αλλα δεν χρειαζεται να αγορασουμε, μπορουμε να αναβαθμισουμε τους S300 που εχουμε σε S400. To NATO δεν απαγορευει την συντηρηση ηδη υπαρχοντων ρωσικων οπλων, μονο την αγορα νεων.
        Και επειδη αυτο εχει σημαντικο κοστος, μπορουμε απλως να συντηρησουμε τους S300 και να τους αναβαθμισουμε απο το επιπεδο PMU1 σε PMU2 Favorit. Aυτο ειναι ευκολο λ
        και οικονομικο. Αν ουτε για αυτο εχουμε χρηματα και κοτσια, ας τους συντηρησουμε απλως (=υπογραφη FOS) και ας κανουμε πού και πού εκπαιδευση και βολες, αντι να τους εχουμε παρατημενους στις αποθηκες στην Κρητη. 21 χρονια στο οπλοστασιο, μια βολη ολη και ολη, το 2013.

        1. Όσον αφορά την αναβάθμιση που λες των δικών μας s300 δε γίνεται διότι έχουμε τους S300PMU1 τελική αναβάθμιση μπορεί να γίνει μέχρι S300PMU2 Favorit.Αν είχαμε τους S300PM1 τότε σαφώς μπορούσαμε να τους αναβαθμίσουμε σε S300PM2 ή στον τελικό τύπο s400.Δεύτερον αν ισχύει αυτό που κυκλοφορεί σε κάποια sites σήμερα πως οι Αμερικανοί ρίχνουν βέτο για πιθανή αναβάθμιση σε μας αφού παρακολουθούν τις κινήσεις ΥΠΕΘΑ και Τούρκων που φωνάζουν μήπως και τους αναβαθμίσουμε αλλά απ’ την άλλη έχουν εξοργιστεί από δοκιμή s400 αλλά ακόμα μόνο απειλούν για κυρώσεις σε Τουρκία, τελείως άδικο. Κανονικά αν είχαμε πρωθυπουργό με αρχίδια θα έπρεπε να απειλήσουμε τους Αμερικάνους για πιθανή αναβάθμιση των S300 αν δεν ρίξουν άμεσα κυρώσεις στην Τουρκία και αν τους έριχναν κυρώσεις και μετέφεραν η βάση του Ιντσιρλίκ(πλήν πυρηνικών) στην Κρήτη τους είχαμε δεμένους τους Αμερικάνους, αναβαθμίσαμε τους S300 και τους προειδοποιούσαμε πως αν μας ρίξουν και μας κυρώσεις φεύγουν την άλλη μέρα από: Σούδα, Λάρισα, Στεφανοβίκειο, Αλεξανδρούπολη. Αλλά ποιος έχει τα κότσια να το κάνει αυτό απ’ τους σημερινούς πολιτικούς.

        2. Επίσης, όταν λες »To NATO δεν απαγορεύει την συντήρηση ήδη υπάρχοντών ρωσικών όπλων, μόνο την αγορά νέων» είσαι λάθος. Το ΝΑΤΟ δεν έχει απαγόρευση για αγορά ρωσικών συστημάτων μελών της συμμαχίας , απλά επισημαίνει συχνά στα μέλη του να μη το πράττουν. Οι Αμερικάνοι απ’ την άλλη έχουν περάσει νόμο για πιθανές κυρώσεις σε περίπτωση τέτοιας αγοράς μη τα μπερδεύουμε. Στα πρώτα που λες ότι »δεν έχουμε λεφτά και διότι φοβούμαστε μην μας τις βρέξει ο Θείος Σαμ» δυστυχώς συμφωνώ μόνο στο 2ο, γιατί ναι μεν λεφτά υπάρχουν αλλά τα τρώνε αλλού αλλά έχουμε μέχρι σήμερα πολιτικούς αλλά δυστυχώς και απλούς πολίτες που τους διαβάλει ένα αίσθημα τουρκοφοβίας λόγω πληθυσμού και μεγέθους και ένα αίσθημα αμερικανοφοβίας ή γενικής φοβίας προς τις μεγάλες δυνάμεις .

      2. Δεν έχουμε ανάγκη ενός ρωσικού συστήματος μη ολοκληρώσιμου στο σύστημα αεράμυνας μας το οποίο θα έχει κατά πάσα βεβαιότητα υποβαθμισμένες ηλεκτρονικές δυνατότητες και αμφιβόλου ασφάλειας λογισμικό.

        Υπάρχουν θαυμάσια ανάλογα συστήματα στο δυτικό οπλοστάσιο που θα ήταν ευχής έργο να αποκτήσουμε καθότι τα συστήματα που έχουμε σε υπηρεσία χρήζουν αναβάθμισης και αντικατάστασης.

        Τα ρωσικής προέλευσης συστήματα αρχικά κακώς αποκτήθηκαν, όπως αποκτήθηκαν….και πρέπει σταδιακά να αντικατασταθούν από νέα, συμβατά με το γεωπολιτικό προσανατολισμό και τα δίκτυα συλλογής και αναμετάδοσης πληροφοριών μας.

        Και επειδή πολλά λέγονται και γράφονται τελευταίως για την ανάγκη ενσωμάτωσης της Ρωσίας στο Δυτικό Ευρωπαϊκό σύστημα ασφαλείας, αυτό έχει τόση αξία όση η προσμονή ένταξης της Τουρκιάς στην ΕΕ.
        Η Ρωσία επέλεξε να μην απαρνηθεί το αυτοκρατορικό παρελθόν της και να επανακάμψει ως δύναμη ανταγωνιστική της Δύσης. Σεβαστείτε την επιθυμία της.

      3. Εγώ θα έλεγα ότι για την ώρα μας συμφέρει να ΜΗΝ αγοράσουμε S-400 και να μην συζητάμε διάφορες σαχλαμάρες που ακούω για βολή των S-300 και αναβάθμισή τους.

        Και το λέω γιατί θα ήταν χαζό την ώρα που χρησιμοποιούμε τους S-400 για να τρώει διπλωματικό ξύλο συνέχεια η Τουρκία, εμείς να κάνουμε τέτοιες κινήσεις, γιατί το μόνο επιχείρημα της Τουρκίας είναι μα έχει και η Ελλάδα.

        Μέχρι στιγμής πετύχαμε να μην πάρουν τα F-35 χάρη στην συζύτηση για τα S-400 και σε λίγο θα πετύχουμε (ελπίζω) και κυρώσεις, κάτι που θα μας χαλάσει τις όποιες επιτυχίες ενώ παράλληλα μπορεί να φέρει και προβλήματα σε εμάς. Οπότε το κεφάλαιο S-300 ή 400 και Ελλάδα θα το άφηνα απέξω για κάποιο διάστημα και ελπίζω οι δικοί μας να μην κάνουν καμιά γκάφα με βολή ή συζτήσεις για αναβάθμιση γιατί θα τραβήξουμε τα φώτα της δημοσιότητας πάνω μας και θα δώσουμε μια τεράστια και όμορφη βοήθεια στην Τουρκία να βγει από το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει.

        1. @agnostosependytis

          Το τουρκικο επιχειρημα ειναι ακυρο για τους κατωθι λογους:
          Εμεις πηραμε τους κυπριακους S300 το 1998 απο καραμπόλα, την οποια προκαλεσε η Τουρκια, για οσους θυμουνται. Τοτε οι σχεσεις Ρωσιας- Δυσης ηταν εξαιρετικες. Ο Σουλτάνος πηγε και τους πηρε οταν οι αμερικανορωσικες σχεσεις ηταν στο κοκκινο, ειχαν επιβληθει κυρωσεις στη Ρωσια, και ενω ειχε μολις τεθει σε ισχυ ο νομος CAATSA. Με αλλα λογια, «χαλασε την πιάτσα», και δημιουργησε πολυ κακο προηγουμενο για τα αλλα προβατα στο ΝΑΤΟικο μαντρί.

          Πολλες ΝΑΤΟικες χωρες της Ανατολικης Ευρωπης εχουν ακομα ρωσικα οπλα.
          To NATO δεν τους απαγορευει την συντηρηση ηδη υπαρχοντων ρωσικων οπλων, μονο την αγορα νεων. Οι Αμερικανοι δειχνουν κατανοηση σε αυτο, διοτι η αντικατασταση ολου του υπαρχοντος ρωσικου οπλισμου θα ειχε τεραστικο κοστος. Η λογικη ειναι «Οk, χρησιμοποιηστε οτι ρωσικο οπλισμο εχετε μεχρι το τελος της επιχειρησιακης του ζωης, αρκει οτι αγορασετε απο εδω και εμπρος να ειναι δυτικο.»

          Αυτο που ενδιαφερει τους Αμερικναους ειναι να μην μπαινουν λεφτα στο ταμειο της ρωσικης πολεμικης βιομηχανιας. Οι βολες δεν μπορει και δεν πρεπει τους ενοχλουν, ουτε οι αγορες ανταλλακτικων, ουτε οι μικρης κλιμακας αναβαθμισεις (πχ απο S300 PMU1 σε S300 PMU2 Favorit) διοτι οι Ρωσοι λιγα λεφτα θα βγαλουν απο κατι τετοια.
          Τωρα οταν ο Σουλτάνος παει και σκαει στη Ρωσια τεραστια ποσα για να παρει ολοκαινουρια Ταγματα S400, τοτε προφανως αλλαζει το πραγμα.

          Η αναβαθμιση στο επιπεδο S300 PMU2 Favorit ειναι ευκολη, απλη και φθηνη, δεν θα μας πει κανεις τιποτα. Η ανβαθμιση στο επιπεδο S400 ειναι πολυ ακριβοτερη, και συνεπως ισως οχι σκοπιμη.

  28. Αυτος κατα την γνώμη μου θα πρέπει να ήταν Σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας..αν ισχύουν οτι λέει την πατήσαμε αλλη μια φορά.και μάλλον ισχύουν για να τα φωνάζετε και πολλοί εδω μέσα.
    Άνθρακες ο θησαυρός(Μητσοτάκης junior) ,μια από τα ίδια..
    Σάββας Καλεντερίδης:Οδηγούμαστε στην μεγαλύτερη καταστροφή μετά το 1922-Ο χρόνος είναι εις βάρος..
    https://m.youtube.com/watch?v=KUC-Lo2h1Xo

      1. Ο αγαπητος χρυσοχοειδης, ειναι κατοχος δυο διαβατηριων, δηλαδη, πολιτης σε δυο κρατη.

        Το ενα ειναι η Ελλαδα το δευτερο ΔΕΝ εινα Ευρωπαικο ουτε εντος της ΕΕ !!!

  29. Within the time frame of submarine delivery through 2022 Ellas R&D together with naval industry could have developed its own torpedoes system in conjunction with another foreign power incressing its know how and industtial base.This requires planning ordrering a significant number for the fleet not only for subs but also for surface combatants and without changing and interfering with the program when government changes occur.

  30. Το ζήτημα δεν είναι τι τορπίλες θα πάρουμε αλλά εάν θα έχουμε την αποφασιστικότητα και τον σωστό σχεδιασμό για να τις χρησιμοποιήσουμε. Με τα χάλια που έχει η κατάσταση τα τελευταία χρόνια, υποθέτει κάποιος ότι εάν είχαμε πιο εξελιγμένα οπλικά συστήματα θα άλλαζε κάτι?
    Η μεγάλη κινητοποίηση, κυρίως του ΠΝ, το καλοκαίρι δεν φαντάζει σήμερα ως εντελώς άσκοπη?
    Τόσα έξοδα και τόση ταλαιπωρία για το προσωπικό και υλικό, για ποιο λόγο έγινε?
    Χρειάζονται ριζοσπαστικές ενέργειες που θα επηρεάζουν το σύνολο της Ελληνικής κοινωνίας και οι οποίες προϋποθέτουν μια Πολιτική Ηγεσία με διαφορετικές προτεραιότητες και τρόπο του σκέπτεσθαι.
    Τα υπόλοιπα είναι τρίχες.

  31. Πιθανότατα η όποια προμήθεια Seahake Mod 4 ER δεν θα συμπεριλαμβανότανε στην ανακοίνωση της προμήθειας για τους ευνόητους λόγους.
    Προσωπικά θεωρώ πως τουλάχιστον το 1/4 των καινούργιων τορπίλων είναι αυτής της έκδοσης.

  32. @ΚΔ
    Το S300 ειναι πολυ ανωτερο του Patriot, και αυτο ομολογειται ακομα και απο δυτικους στρατιωτικους αναλυτες.

    Τα περί «υποβαθμισμένων ηλεκτρονικών δυνατοτήτων και αμφιβόλου ασφάλειας λογισμικού,» , ειναι χονδροειδεις ανακριβειες, για μα μην πω τιποτε χειροτερο.

    Οντως εχουν περιορισμενη (αλλα οχι τελειως ανυπαρκτη) διαλειτουργικοτητα με το υπολοιπο δικτυο αεραμυνας, και οντως αυτο ειναι σοβαρο μειονεκτημα. Συνεπως θα ηταν οντως καλυτερο αν στη θεση τους ειχαμε δυτικα.

    Ομως η αντικατασταση τους κανει πανω απο 1 δισ. $$, και λεφτα ΔΕΝ υπαρχουν. Συνεπως θα πορευθούμε με αυτα, και οφειλουμε τουλαχιστον να τα συντηρησουμε και να τα διατηρησουμε επιχειρησιακα.

    Απο τα ρωσικα αντιαεροπορικα που εχουμε μονο τα TOR αγοραστηκαν καινουρια. Δεχομαι οτι κακως προτιμηθηκαν εναντι των γαλλικων Crotale, ειναι γνωστο οτι ο Στρατός δεν τα ηθελε λογω ελλειψης διαλειτουργικοτητας , και του τα φορτωσε ο Ακης για να παρει μιζες.
    Οι κυπριακοι S300 μας ηλθαν τυχαια, τα Osa τα πηρε σχεδον δωρεαν ο Κώστας Μητσοτάκης και με αυτα εκλεισε μεγαλες τρυπες στην αεραμυνα των νησιων.

    Τι ακριβως μας λεει ο ποιητης; Κακως πηραμε περιπου δωρεαν Osa και S300; Ηταν καλυτερο να μην εχουμε τιποτα; Ειναι καλυτερο να τα εχουμε παρατημενα στις αποθηκες «για να μη θιγεται ο γεωπολιτικος προσανατολισμος της χωρας»; Μηπως πρεπει να δαπανησουμε πανω απο 1 δισ. ευρω για να αντικαταστησουμε ικανα ρωσικα οπλα, οταν υπαρχουν ενα σωρο αλλες τεραστιες ελλειψεις;

    Και οσο για την κακια Ρωσία, δεν ηταν το United States Navy στο Ναβαρίνο, πώς να το κανουμε δηλαδη. Το ρωσικο ναυτικο ητανε. Σχεδιο του Ιμπραήμ ηταν μετα την καταστολη της Επαναστασης να πουλησει ολους τους κατοικους της Πελοποννήσου στα σκλαβοπάζαρα της Ανατολής, και να την εποικισει με Αραπάδες. Αν αυτο δεν εγινε, το οφειλουμε ΚΑΙ στους νεαρους Ρώσους ναυτες που κοιμούνται τον Αιώνιο Ύπνο στο βυθο του Ναυαρίνου.

  33. Στις ανωτερω παρατηρησεις μου προσθετω το εξης.
    Η αποκτηση των S400 απο την Τουρκια ηταν δικο μας λαθος, και ουδεποτε θα ειχε συμβει αν ειχαν διατηρηθει οι αριστες ελληνορωσικες σχεσεις που υπηρχαν ως το 2009. Το σημερινο πολικό ψυχος στις διμερςις σχεσεις ηταν δικη μας συνειδητη πολιτικη επιλογη.

    1. NF,
      δεν είναι περίεργο που έως το 2009 τρέχαμε για αγωγούς με τους Ρώσους κάνοντας ανεξάρτητη εθνική πολιτική,
      στην συνέχεια με τα χίλια ζόρια μας ήρθε ο Γιωργάκης που μας πέταξε στο ΔΝΤ,
      στην συνέχεια μνημόνια και εχθρική στάση προς τους Ρώσους από το πουθενά,
      στροφή στις ΗΠΑ και την Γαλλία ;

      Όλη η κατρακύλα της Ελλάδα ήρθε γιατί στραφήκαμε προς την Ανατολή, ενώ ήμασταν πλήρως εξαρτώμενοι οικονομικά από την Δύση.
      Ότι κάνουν σήμερα οι αγορές στον Ερντογάν, έκαναν στον υπερθετικό βαθμό και σε εμάς.
      Απλά εμείς κάναμε το λάθος να βάλουμε επάνω τον Γιωργκάκη, το μέγα ξεπουλητή της Ελλάδας … Οι Τούρκοι κρατούν ακόμα τον Έρντο που παίζει παιχνίδι και δεν παραδίδεται .

      1. @adpanos

        Η χωρα φαληρισε διοτι ασκησε κακες οικονομικες πολιτικες, και μαγειρευε τα οικονομικα στοιχεια, οχι διοτι ο Καραμανλής Junior εκανε κακες παρεες με τη Ρωσία. Αληθειες να λεμε.

        Ωστοσο συνεβησαν διαφορα περιεργα εκεινη την εποχη, απο μεγαλες δασικες πυρκαγιες, μεχρι παρακολουθησεις τηλεφωνων Υπουργων, ισως οχι εντελως ασχετα με την εξωτερικη πολιτικη της χωρας, συμφωνα με τις τοτε φημες. Βεβαια αυτα ειναι εικασιες και κανεις δεν μπορει να ξερει με βεβαιοτητα.

        Σε οτι αφορα τον ΓΑΠ, θυμαμαι οτι μολις ηλθε παγωσε τον ρωσικο αγωγο, διοτι λεει εβλαπτε το περιβαλλον. Οταν βεβαια μερικα χρονια αργοτερα ο Αντωνάκης προσχωρησε στον τουρκοαζέρικο αγωγο, που ειχε τις ευλογιες των Αμερικανων, δεν ακουσα τον ΓΑΠ να διαμαρτυρεται. Μονοι οι ρωσικοι αγωγοι βλαπτουν το περιβαλλον, οχι οι τουρκοαζέρικοι.

  34. Αφηστε τη γκρίνια και την σουρεαλιστική αυτοκαταστροφική φιλοσοφία περι δικαιου και αδικού, καλού και κακού. Ο κόσμος ούτε δικαιος είναι , ουτε χωρίζεται σε καλούς και κακούς, ούτε ποτε ήταν έτσι. To momendum της στιγμής είναι ίσως καλύτερο και απο αυτό που απολάμβανε ο Βενιζέλος πριν την Μικρασιατική εκστρατεία. Ας διδαχτούμε απο την καταστροφή που υποστήκαμε τότε, κυρίως απο γαιοπολιτική απειρία και ας εκμεταλευτούμε τη συγκυρία που τρέχει η οποία είναι: όλοι μα όλοι οι γεωπολιτικοί παικτες είναι απο εχθρικά διακείμενοι έως έντονα ενοχλημένοι απο την Τουρκία. Στο μέτρο των δυνατοτήτων μας και με την ενεργοποίηση σοβαρών συμμαχιών είναι η ώρα να κεφαλαιοποιήσουμε τα μέγιστα δυνατά οφέλη απο τις επερχόμενες εξελίξεις. Οι έννοιες αδικία, νομιμότητα, μεγαλοθυμια πρεπει να απουσιάζουν εντελώς απο τις επιδιωξεις της εξωτερικής πολιτικής διότι είναι εκτός θέματος. Η ατολμία επίσης πρεπει να εντοπιστεί και να εξουδετερωθεί άμεσα. Όποιος φοβάται ας παραιτηθεί εγκαίρως.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *