Όπως έχει γίνει γνωστό το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ) ενδιαφέρεται για την προμήθεια τεσσάρων (4) νέων ελικοπτέρων ναυτικής συνεργασίας της έκδοσης MH-60R Sea Hawk, τα οποία, αν και εφόσον αποκτηθούν τελικά, θα ενισχύσουν το στόλο των 11 S-70B/B6 Aegean Hawk, που ήδη υπηρετούν στις τάξεις της Αεροπορίας Ναυτικού. Λογικά, η προμήθεια των επιπλέων S-70 θα οδηγήσει στην απόσυρση των επτά (7) ελικοπτέρων ανθυποβρυχιακού πολέμου AB-212 που διατηρεί σε υπηρεσία το ΠΝ. Πρόκειται για ελικόπτερα τα οποία αποκτήθηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 1970. Συγκεκριμένα 11 AB-212 ανθυποβρυχιακού ρόλου και δύο (2) σε ρόλο ηλεκτρονικού πολέμου παραδόθηκαν στο ΠΝ το διάστημα 1979-1984. Τα επτά (7) που παραμένουν σε υπηρεσία είναι όλα ανθυποβρυχιακού ρόλου (από τα 11 ελικόπτερα έχουν χαθεί τέσσερα).

Το 2011 η Ισπανία αποφάσισε την αναβάθμιση επτά (7) AB-212 έναντι € 21 εκατομμυρίων. Τα αναβαθμισμένα ελικόπτερα παραδόθηκαν την περίοδο 2015-2019.

Με τα σημερινά δεδομένα, τα ελληνικά AB-212 είναι παλαιά, περίπου 40 ετών, και ενσωματώνουν τεχνολογίες της δεκαετίας του 1970, συνεπώς πρέπει να αποσυρθούν. Αλλά, τα ισπανικά AB-212, που είναι και μεγαλύτερα σε ηλικία από τα ελληνικά (η Ισπανία παρέλαβε 14 AB-212 την περίοδο 1974-1980), αναβαθμίστηκαν και θα παραμείνουν σε υπηρεσία για 15 χρόνια, μέχρι το 2030-2035. Συγκεκριμένα, τον Ιούλιο του 2011 η Ισπανία αποφάσισε και ανακοίνωσε ένα πρόγραμμα αναβάθμισης επτά (7) AB-212 ανθυποβρυχιακού ρόλου, έναντι € 21 εκατομμυρίων. Το πρώτο αναβαθμισμένο AB-212 παραδόθηκε το 2015, ενώ το τελευταίο παραδόθηκε το 2019 (το 2018 είχαμε αναρτήσει σχετική είδηση για την παράδοση του έκτου ελικοπτέρου). Το πρόγραμμα υλοποίησαν οι εταιρίες SENER και Babcock. Το πρόγραμμα, γνωστό ως PEVH στην Ισπανία, αφορά στην εγκατάσταση νέων συστημάτων (ραντάρ, συστημάτων νυχτερινής όραση, συστημάτων αυτοπροστασίας κ.ά.). (το κείμενο συνεχίζεται μετά τις φωτογραφίες)

Το ψηφιακό πιλοτήριο των αναβαθμισμένων ισπανικών AB-212.

Συγκεκριμένα, αντικαταστάθηκαν όλα τα συστήματα πλοήγησης και τα ηλεκτρονικά, βελτιώθηκαν οι κινητήρες και τα συστήματα επικοινωνιών. Επίσης εγκαταστάθηκε νέο ραντάρ επιτήρησης, ηλεκτροπτικό-υπέρυθρο σύστημα, σύστημα GPS (Global Positioning System) με χάρτη απεικόνισης θέσης σε πραγματικό χρόνο, εξωτερικό σύστημα ανάρτησης φορτίου, επιπλέων βαλλιστική θωράκιση στην καμπίνα και νέα, ασφαλέστερα καθίσματα, σύστημα προειδοποίησης επερχόμενου βλήματα και πολυβόλο τύπου Gatling. Αναβαθμίστηκε το σύστημα παραγωγής ενέργειας και αντικαταστάθηκαν οι καλωδιώσεις. Το αναλογικό πιλοτήριο αντικαταστάθηκε από ψηφιακό με τέσσερις (4) νέες έγχρωμες οθόνες AFD-6800, πολλαπλών λειτουργιών, υψηλής ευκρίνειας, διαστάσεων 6 x 8 ιντσών. Επίσης εγκαταστάθηκε και νέος ηλεκτρονικός υπολογιστής δεδομένων πτήσης και σύστημα ένδειξης υψομέτρου και πορείας.

Τα αναβαθμισμένα AB-212 της Ισπανίας θα παραμείνουν σε υπηρεσία μέχρι το 2030-2035.

Το ισπανικό πρόγραμμα αναβάθμισης των επτά (7) AB-212 είναι ένα παράδειγμα αξιοποίησης παλαιού υλικού με χαμηλό σχετικά κόστος, μόλις € 3 εκατομμύρια ανά ελικόπτερο. Η απόκτηση νέων ελικοπτέρων ναυτικής συνεργασίας είναι μια θετική εξέλιξη, καθώς τα MH-60R Sea Hawk είναι από τα πλέον προηγμένα ελικόπτερα ναυτικής συνεργασίας στον κόσμο. Αλλά δεδομένης της οικονομικής στενότητας της χώρας μήπως θα ήταν προτιμότερο τα $ 250 εκατομμύρια του δυνητικού κόστους προμήθεια των τεσσάρων (4) MH-60R Sea hawk να δαπανηθούν για την αναβάθμιση των 11 εν υπηρεσία S-70 στο επίπεδο Romeo και την αναβάθμιση των επτά (7) AB-212 με βάση το ισπανικό πρόγραμμα; Έτσι δεν θα είχε το ΠΝ περισσότερα ικανότερα ελικόπτερα;

Comments

  1. Τα ΑΒ-212 πρέπει να μαζευτούν από όλους τους κλάδους, να αναβαθμιστούν και να χρησιμοποιηθούν ως μεταφορικά. Είναι ένα καλό συμπλήρωμα, με απολύτως ικανά να επιχειρούν πάνω από το Αιγαίο ελικόπτερα.

    Με βάση τις επίσημες ανακοινώσεις τα 11 S-70B/B6 θα δεχτούν ένα περιορισμένο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού.

    https://defencereview.gr/pn-ylopoieitai-i-apoktisi-ton-mh-60r-toy-ek/

    Το ΠΝ εκτιμά πως ο στόλος των ASW ελικοπτέρων του πρέπει να αυξηθεί. Θεωρώ ότι πρέπει να αποκτηθούν τα τριπλάσια από ότι παίρνουμε, για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τα τουρκικά Τ-214.

  2. Αγαπητέ κύριε Λάζο,συγχαρητήρια για το άρθρο σας και την ποιότητα της δουλειάς, όπως και των υπολοίπων συνεργατών σας.αυτο τον καιρό που όλοι πήγαν διακοπές εσείς συνεχίζετε και μας προσφέρετε υψηλής ποιότητας ενημέρωση!
    Σχετικά με το άρθρο σας. Από ο,τι έχω διαβάσει,οι αμερικανοί μας ζήτησαν ποσό πολύ κοντά στην τιμή του καινούργιου Ρομεο, γι’αυτό και προχωρήσαμε στην παραγγελία 4+3 νέων.μηπως γνωρίζεται το κόστος της αναβάθμισης? Αν όμως έχουν έτσι τα πράγματα,στο σημείο που είμαστε σήμερα και δεδομένου του υψηλού κινδύνου των Τ214,της Τουρκίας,η προμήθεια και η αναβάθμιση των seahawk, είναι μονόδρομος. Πιστεύω δε ότι ,πρέπει να αναζητηθεί πρόσθετος αριθμός 3μεταχειρισμενων ώστε να αναβαθμιστούν και αυτά με ήδη υπάρχοντα, σε πρόγραμμα που θα μετέχουν, καλύτερα,θα έχουν τον κύριο ρόλο ελληνικές εταιρίες ηλεκτρονικών. Επίσης πρέπει να αναζητηθούν ακομη 5 ε/Π,χωρίς α/υ εξοπλισμό εκ των οποίων τα3 θα ειναι εκπαιδευτικά και γενικής χρήσης και τα υπολοιπα2 ηλεκτρονικού πολέμου. Εκτός από ελικόπτερα πρέπει να φροντίσουμε και για fos και προμήθεια όπλων ειδικότερα πυραύλων NSM.τα ΑΒ212,πρέπει η να πωληθούν η να διατεθούν στον ΕΣ όπως γράφει ο αγαπητός φίλος Gunner

    1. Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Δεν έχω εικόνα για το κόστος αναβάθμισης των S-70B/B-6 στο επίπεδο Romeo, αλλά θα εκτιμούσα ένα ποσό της τάξεως των $ 10-15 εκατομμυρίων ανά ελικόπτερο.

  3. Δελεαστική η Ισπανική αναβάθμιση των ΑΒ-212.

    Μια άλλη λύση είναι να μετατραπούν σε μεταφορικά/MEDEVAC, οπου θα μπορούσαν να βοηθάνε και τις μεταφορές στα νησιά.
    Σε αυτή την περίπτωση θα χρειαστούμε και τα επτά MH-60R. Οι τούρκοι θα ρίξουν στο νερό 6 τύπου 214 α επόμενα χρόνια..

    1. Καλή λύση μαζί με αποστολές SAR, αν τα 3 εκ. πάντως ευσταθούν για την αναβάθμιση των Ισπανικών αξίζει να εξετασθεί αν υπάρχει υπόλοιπο χρόνου ζωής. Από εκεί και πέρα προέχει πρώτα το μάζεμα στα παλαιότερα SeaHawk.

  4. Το γεγονός πως τα Ισπανικά AB212 είναι ηλικιακά μεγαλύτερα από τα Ελληνικά δεν είναι ο πλέον κρίσιμος παράγοντας.
    Αυτό που είναι το πλέον κρίσιμο είναι το πόσες ώρες έχουν πετάξει τα Ισπανικά και πόσες τα Ελληνικά.

    Εάν τα Ελληνικά έχουν βάλει πιο πολλές ώρες και έχουν φθάσει στα όρια ζωής(Fatigue life) της κατασκευής όπως προβλέπει ο κατασκευαστής τότε δεν αξίζει να εksυχρονιστουν» στα ηλεκτρονικά αφού θα απαιτήσουν εκτεταμένες και akribes παρεμβάσεις στη δομή τους

    Επιπλέον τίθεται και το θέμα της πολυτυπίας των ελικόπτερο

    Εάν κριθεί πως αυτά τα ελικόπτερα έχουν Ακόμα ζωή μπορστά τους ίσως θα έπρεπε να περάσουν πρόγραμμα εκσυχρονισμού αφού θα μπορούσav να αντικαταστήσουν τα μονoκινιτιρια και Ακόμα παλιότερα AB205 της αεροπορίας σε ρολο συνδέσμου και SAR

    Το Ναυτικό θα βρεθεί με 11+4= 15 SEA HAWK και μονο …7 πλοία ικανά να τα φέρουν

    Όλα τα είχαμε τα επιπλέον Romeo μας λείπανε@@

  5. Μια ερωτηση προς τον αγαπητο κυριο Λαζο και τους συνομιλητες με τις αναλογες γνωσεις: Γνωριζετε εαν διατιθενται απο καποια χωρα μεταχειρισμενα S-70 ;

    Θεωρητικα η αγορα μεταχειρισμενων S-70 και αναβαθμιση ολου του στολου σε κοινο προτυπο θα ηταν πιο φτηνη απο την αγορα romeo. Εαν τα αναβαθμισμενα S-70 αποκτησουν το σοναρ του romeo, τι μας νοιαζει αν δεν εχουν δυνατοτητα NSM?Αφου NSM δεν θα παρουμε καν για τα μαχητικα ενω δεν ξερουμε αν μας τους δινει ο θειος Σαμ.

    1. Η μόνη περίπτωση χώρας που γνωρίζω να απέσυρε S-70 είναι η Αυστραλία, η οποία απέσυρε τα τελευταία S‑70B-2 Seahawk το Δεκέμβριο του 2017 (ήταν σε υπηρεσία για 30 χρόνια περίπου). Επρόκειτο για 16 ελικόπτερα ειδικών επιχειρήσεων και αντικαταστάθηκαν από 24 ελικόπτερα MH-60R. Παρεμπίπτοντος, πριν λίγες ημέρες είχαμε αναρτήσει την είδηση ότι η Αυστραλία θα προμηθευτεί 16 νέα, ελαφρών ελικόπτερα ειδικών επιχειρήσεων, για το Στρατό, προς αντικατάσταση 20 S-70A-9 Black Hawk, τα οποία εντάχθηκαν σε υπηρεσία στα τέλη της δεκαετίας του 1980 και τις αρχές της δεκαετίας του 1990. Σύμφωνα με τον ισχύοντα προγραμματισμό τα S-70A-9 Black Hawk θα παραμείνουν σε υπηρεσία μέχρι το 2021 οπότε και θα αντικατασταθούν από τα νέα ελικόπτερα. Να υπενθυμίσω και την περίπτωση της Ιορδανία που, το Δεκέμβριο του 2018, ανακοίνωσε ότι πουλάει 8 από τα 26 μεταφορικά ελικόπτερα UH-60L Black Hawk, που διαθέτει.

      1. Σας ευχαριστω πολυ για την απαντηση!

        Ισως θα επρεπε να κοιταξουμε επισης για τα παλαιοτερα Seahawks του USN που αντικαθιστανται απο τα Romeo. Τα Sierra πχ παραγονταν μεχρι το 2002. Δυστυχως λυσεις μεταχειρισμενων ειναι ασυμβατες με την εξοπλιστικη μας πολιτικη οταν η LM ειναι στο παιχνιδι.

        Ποσα asw ελικοπτερα να χρειαζεται αραγε η χωρα; Το θα γινει οταν ολος ο στολος βρισκεται στο ανατολικο αιγαιο και πρεπει να σαρωνονται τα περασματα που οδηγουν πισω στο Ναυσταθμο; Δεν εχουμε, πυτε θα αποκτησουμε ποτε αρκετα υποβρυχια που να αρκουν τοσο για επιθετικες περιπολιες οσο και για ελεγχο Σαρωνικου, Καβο Ντορο και Κυκλαδες.

  6. Αυτά τα έκαναν οι Ισπανοί 10 χρόνια πριν. Τώρα στην ηλικία που βρίσκονται να ξεκινήσεις σε 1-2 χρόνια και πότε να τελειώσουν και μέχρι πότε να τα κρατήσεις? Πιο νέα μεταχειρισμένα πρέπει να κοιτάξουμε εάν θέλουμε οροφές.

  7. Οι Ιάπωνες που λειτουργούν μεταξύ άλλων ελικοπτέρων και UH-60 στήνουν νέα γραμμή παραγωγής για το σχέδιο UH-1X που θα αντικαταστήσει τα UH-1J, αλλά ο αριστοκράτης Έλληνας θέλει να ασχολείται μόνο με «σύγχρονα» σχέδια MH-60R, ενώ αποφεύγει να ολοκληρώσει την παραλαβή των υπολοίπων επίσης σύγχρονων ΝΗ90 που λιάζονται στην Γαλλία και θα στοιχίσουν επιπλέον χρήματα για αποθήκευση, ενώ θα έπρεπε να ήταν ήδη στην Ελλάδα.

    Prototype UH-X helo to undergo tests, with plans to produce 150 units for Japanese forces

    https://www.defensenews.com/digital-show-dailies/japan-aerospace/2018/11/28/prototype-uh-x-helo-to-undergo-tests-with-plans-to-produce-150-units-for-japanese-forces/

    Υπάρχει άνθρωπος που πιστεύει ότι θα ασχοληθούν οι αρμόδιοι στην Ελλάδα περαιτέρω με τα Huey όταν έχουν αφεθεί τα SH-60 όπως αγοράστηκαν και ενώ δεν παραλαμβάνονται τα υπόλοιπα ΝΗ90 που έχουν συμφωνηθεί;

  8. Καταλαβαίνω ότι θα έχουμε:
    -4 νέα MH 60 Ρομέο
    -11 παλαιότερα MH 60 που θα πάρουν μια αναβάθμιση/καλή συντήρηση
    -7 ΑΒ 212 τα οποία με 3 εκατ το ένα βελτιώνονται πολύ (αν δώσουμε τα λεφτά).

    Νομίζω ότι είναι ένα καλό value for money πρόγραμμα, και σε τελικά ανάλυση δεν χρειάζεται μόνο ελικόπτερο/ανά φρεγάτα, τόσα νησιά έχουμε, μπορούμε να έχουμε αρκετά περισσότερα ελικόπτερα από φρεγάτες. By the way, κάπου διάβασα ότι το Τουρκικό υποβρύχιο που έκανε βόλτες στον Καφηρέα το έχασαν τα MH 60 και το βρήκε ένα «παλιό» ΑΒ 212? Μήπως έχουν και κάτι που είναι καλό?

    Επίσης πολύ ενδιαφέροντα τα σχόλιά σας για τα διάφορα Blackhawk που είναι προς απόσυρση τα οποία προφανώς αν δίνονται με μικρό κόστος και δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ τους, δεν θα ήταν άσχημο να τα παίρναμε, ειδικά της Αυστραλίας υποψιάζομαι ότι θα είναι τζιτζί καθώς ι Αυστραλοί πραγματικά το εξαντλούν στο τέρμα το θέμα με τις αναβαθμίσεις, υποστηρίξεις κτλ για κάθε οπλικό τους σύστημα.

    1. Ωραίο θα ήταν ένα άρθρο γνώμης για προτεραιοποίηση αμυντικών δαπανών με μάξιμουμ μικρό budget, πχ τι θα κάνατε είχατε 300 εκατ να επενδύσετε σε όλα τα όπλα σκεφτόμενος ότι πρέπει όλα να τελειώσουν σε 6-12 μήνες?

      Π.χ. Upgrade Απάτσι Α, upgrade AB 212, upgrade 11 MH 60SH, upgrade άρματα με Trophy, αγορά τορπιλών, drone?

      Μόνο 3 προυποθέσεις, χρόνος (6-12 μήνες), χρήμα (έως 300 εκατ), αποτελεσματικότητα (value for money upgrade/αγορά)

  9. Θα πρέπει να αναφερθεί οτι το Ισραήλ δεν διάλεξε Romeo αλλά μεταχειρισμένα SH60F. Ίσως θα έπρεπε να κάνουμε και εμείς κάποια αντίστοιχη κίνηση και να τα αναβαθμίσαμε μαζί με τα παλαιότερα μας Aegean Hawk.

    Πάντως προσωπικά θεωρώ ότι τα ΝΗ90 θα έπρεπε να τα πάρει η ΠΑ για CSAR και υποστήριξη των ΕΔ και ο ΕΣ να συγκεντρώσει τα AB212 για Medevac και να τα αναβαθμίσει μαζί με 40 UH1 σε ένα πρότυπο όπως το Huey II/Global Ranger.

    1. Ναι αλλα απο μεταχειρισμενα η μαμα μας LM εχει μικρα περιθωρια κερδους. Ποιος τολμαει να πει στο θειο Ντενις οτι ο εθνικος προμηθευτης θα παρει μονο FOS για ελικοπτερα;

      1. Η USAF λέω εγώ που τους έδειξε την πόρτα στο πρόγραμμα UH- 1N replacement program όπου επέλεξε το AW139 για αντικατάσταση των Huey, και αυτό παρά την ένσταση που έκανε η εταιρία ως συνήθως όταν δεν την προτιμούν οι πελάτες. Οι χαρτογιακάδες στο ελληνικό πεντάγωνο είναι μόνο για να παριστάνουν τους σπουδαίους, αλλά εκεί που πρέπει να δείξουν αποφασιστικότητα παριστάνουν τις υπηρέτριες…

      2. Ένας σωστός πωλητής ενδιαφέρεται και για την ευχαρίστηση του πελάτη για τις αγορές του, αλλά και την οικονομική και υπαρξιακή ευημερία του (για να μπορεί να αγοράζει στο μέλλον).

        Η πολύ πίεση να πουλήσεις πράγματα σε κάποιον για να πετύχεις τις ύψιστες πωλήσεις σήμερα, αλλά με τρόπο που φορτώνεις τον πελάτη με υλικό το οποίο είναι πολύ λιγότερο χρήσιμο από άλλα ανταγωνιστικά, θα το οδηγήσεις αύριο
        α) να μετανιώσει για την αγορά σε επίπεδο οργής και
        β) να υποστεί ζημιά (από την μειωμένη μαχητική ικανότητα με δεδομένο budget)

        με συνέπεια τις πού μειωμένες πωλήσεις αύριο. Είναι σαν να σφάζεις την χήνα με τα χρυσά αυγά για να βγάλεις 3 σήμερα, αλλά να χάσεις το ένα χρυσό την εβδομάδα για το μέλλον. Οπότε το θετικότερο θα ήταν οι ίδιοι να ξέρουν ότι τους αναλογεί πχ το 60% από την πίτα και:
        α) να συμβουλέψουν πως θα ξοδευτούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στα συστήματά τους (και τις υπηρεσίες τους) για να πιάσουν τον μέγιστο τόπο, και
        β) να κάνουν κράτει ώστε να παίρνει η Ελλάδα και από άλλους συστήματα τα οποία είναι πιο καλά και πιο απαραίτητα από αυτά που πουλάνε οι ίδιοι.

        Είναι σαν ένας πωλητής που πουλάει τα καλύτερα φυτοφάρμακα στην αγορά, να πουσάρει στον πελάτη του και ένα μάπα λίπασμα για να φτάσει να καλύπτει τον προυπολογισμό του αγρότη στο 100%, όταν δεν φυτρώσει τίποτα στον αγρότη λόγω μάπα λιπάσματος, τον επόμενο χρόνο:
        α) ούτε που θα θέλει να δει τον πωλητή και όχι μόνο για το λίπασμα αλλά και για τα φυτοφάρμακα
        β) ακόμη και να ήθελε να τον δει και να είναι εξαρτημένος, δεν θα είχε φράγκο πια να ψωνίσει.

  10. Πρεπει να δούμε τον στόλο των ελικοπτέρων συνολικά και να ιεραρχήσουμε τις ανάγκες.
    Αφού την αφορά με τα ROMEO πρέπει να την θεωρούμε δεδομένη με 4+3 ελικόπτερα.
    Προέχει τα παλαιότερα SeaHawk να αναβαθμιστούν πρώτα και να έρθουν κοντά με τα ROMEO κατά το δυνατό ώστε να μειωθούν οι διαφορές.
    Από εκεί και πέρα κάρι SeaHawk της Αυστραλίας δεν μας έκαναν, έστω για μεταφορές και SAR για να διώξουμε και AB212, τώρα πρέπει να δούμε σε τιμές αποδεσμεύουν SH60F οι ΗΠΑ.
    Τα AB212 μπορούν να αντικαταστήσουν τα ΑΒ205 στην ΠΑ…

    1. Το ποσό είναι αστείο για τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν α συγκεκριμένα ελικόπτερα τα οποία μπορούν να επιχειρούν και από σκάφη μικρότερου εκτοπίσματος (πράγμα εξαιρετικά σημαντικό στον υπό νέα διαμόρφωση στόλο). Το θέμα είναι να γίνει και ένας δομικός εκσυγχρονισμός για να μας πάνε χρονικά μέχρι την εισαγωγή μη επανδρωμένων με περισσότερες δυνατότητες από τις σημερινές…

  11. Το τραγικο με την αγορα πανακριβων νεων asw ελικοπτερων αντι για αγορα μεταχειρισμενων μαζι με εκσυγχρονισμο των υπαρχοντων, ειναι οτι σε μια δεκαετια τα επανδρωμενα asw ελικοπτερα θα ειναι ξεπερασμενα.

    Το VSR700 εχει payload 250kg, οταν πριν απο λιγα χρονια τα μγ επανδρωμενα ελικοπτερα ειχαν payload 30-100 kg.
    http://www.navyrecognition.com/index.php/focus-ysis/naval-technology/5323-in-details-vsr700-vtol-uav-the-likely-future-unmanned-helicopter-of-the-french-navy.html#:~:text=The%20VSR700%20will%20be%20capable,capacity%20up%20to%20250%20kg.

    Το an/aqs-22 sonar του romeo ειναι 272kg. Πλησιαζει η ωρα που ο ανθυποβρυχιακος αγωνας θα γινεται πιο φτηνα απο μη επανδρωμενα ελικοπτερα.

    Ενα μακροπροθεσμο σχεδιο θα περιλαμβανε αγορα μεταχειρισμενων και εκσυγχρονισμο υπαρχοντων μαζι με μια επενδυση σε ο,τι σχεδιαζει η airbus γισ την επομενη δεκαετια. Απο το 2030 και μετα να μπορουμε να μπουμε σε συμπαραγωγη μη επανδρωμενων asw ελικοπτερων. Αυτη θα ηταν η πιο φτηνη λυση και ο πιο μακροπνοος σχεδιασμος.

    Το προβλημα ειναι οτι μεταχειρισμενα συστηματα και r&d δεν εχουν μιζα. Επομενως η βαθια διεφθαρμενη ηγεσια των ενοπλων δυναμεων και οι πολιτικοι τους προισταμενοι δεν θα επραταν κατι τετοιο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *